E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a modificat niciun act
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 53 din 29 septembrie 1999

pentru aprobarea Standardului de performanta pentru serviciul de furnizare a energiei termice

ACT EMIS DE: AUTORITATEA NATIONALA DE REGLEMENTARE IN DOMENIUL ENERGIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 572 din 24 noiembrie 1999


SmartCity3


    Presedintele Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei,
    in temeiul prevederilor art. 6 lit. n) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 29/1998 privind infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei - ANRE, ale art. 69 alin. (2) lit. f) si ale art. 70 lit. f) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 63/1998 privind energia electrica si termica,
    emite urmatoarea decizie:

    Art. 1
    Se aproba Standardul de performanta pentru serviciul de furnizare a energiei termice, cuprins in anexa care face parte integranta din prezenta decizie.
    Art. 2
    Prezenta decizie intra in vigoare la data publicarii ei in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    Art. 3
    Departamentul tarife, reglementari comerciale si protectia consumatorului din cadrul Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei si furnizorii de energie termica vor asigura aducerea la indeplinire a prevederilor prezentei decizii.

                               Presedintele
                    Autoritatii Nationale de Reglementare
                           in Domeniul Energiei,
                            Jean Constantinescu

    ANEXA 1

                          STANDARD DE PERFORMANTA
    pentru serviciul de furnizare a energiei termice

    1. Scop
    1.1. Prezentul Standard de performanta pentru serviciul de furnizare a energiei termice, denumit in continuare standard de performanta, reglementeaza indicatorii de performanta in asigurarea serviciului de furnizare a energiei termice, avand in vedere:
    - adaptarea permanenta la cerintele consumatorului;
    - asigurarea continuitatii serviciului;
    - asigurarea calitatii;
    - excluderea oricarui fel de discriminare privind racordarea si servirea consumatorilor.
    1.2. Standardul de performanta se emite in conformitate cu prevederile art. 69 alin. (2). lit. f) si ale art. 70 lit. f) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 63/1998 privind energia electrica si termica, precum si ale art. 6 lit. n) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 29/1998 privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei - ANRE.
    2. Domeniu de aplicare
    2.1. Standardul de performanta stabileste indicatorii de performanta specifici urmatoarelor activitati:
    a) racordarea consumatorilor la sistemul de alimentare centralizata cu energie termica (SACET);
    b) contractarea energiei termice;
    c) masurarea, facturarea si incasarea contravalorii energiei termice vandute;
    d) indeplinirea prevederilor din contract cu privire la calitatea energiei termice livrate;
    e) mentinerea unor relatii echitabile intre furnizor si consumator prin rezolvarea operativa si obiectiva a problemelor, cu respectarea drepturilor si obligatiilor care revin fiecarei parti;
    f) solutionarea reclamatiilor consumatorilor referitoare la serviciul de furnizare a energiei termice;
    g) prestarea de servicii conexe serviciului de furnizare (informare, consultanta etc.).
    2.2. Standardul de performanta se aplica in relatiile dintre furnizor si consumatorii racordati la sistemul de alimentare centralizata cu energie termica.
    2.3. In vederea urmaririi respectarii standardului de performanta furnizorul trebuie sa asigure:
    a) gestiunea energiei termice furnizate conform prevederilor contractuale;
    b) evidenta consumatorilor;
    c) inregistrarea activitatilor privind citirea echipamentelor de masurare, facturarea si incasarea contravalorii energiei termice vandute;
    d) inregistrarea reclamatiilor si sesizarilor consumatorilor.
    2.4. Efectele standardului de performanta nu se aplica in conditii de:
    a) forta majora;
    b) conditii meteorologice deosebite (inundatii, inzapeziri, alunecari de teren, viscole majore);
    c) defectiuni create de terti;
    d) nepermiterea accesului la locul de furnizare.
    3. Terminologie
    3.1. Acord de furnizare de energie termica - acord scris emis de catre producator in legatura cu posibilitatile de livrare din instalatiile sale de energie termica sub forma de abur, apa fierbinte sau apa calda unui furnizor sau direct unui consumator.
    3.2. Agent termic sau purtator de energie termica - fluid utilizat pentru a acumula, a transporta si a ceda energie termica. Agentul termic poate fi:
    - primar, respectiv cu presiunea si temperatura apropiate de cele din centralele sistemului de alimentare cu energie termica;
    - secundar, rezultat dintr-un schimbator de caldura, prin preluarea caldurii de la agentul termic primar.
    3.3. Autoritatea competenta - Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei - ANRE.
    3.4. Aviz de racordare - aviz scris, dat de catre furnizor in legatura cu posibilitatile si conditiile de alimentare din instalatiile sale a unui consumator cu energie termica sub forma de abur, apa fierbinte sau apa calda.
    3.5. Consumator de energie termica - persoana fizica sau juridica care utilizeaza pe baza de contract energia termica in instalatiile sale, legate nemijlocit la instalatiile unui furnizor.
    3.6. Caracteristici tehnice - totalitatea datelor si elementelor de natura tehnica, referitoare la o instalatie energetica.
    3.7. Condensat - apa obtinuta prin condensarea aburului folosit.
    3.8. Echipament (grup) de masurare - aparatura si ansamblul instalatiilor care servesc la masurarea parametrilor agentilor termici, a puterii si a cantitatii de energie termica furnizata.
    3.9. Furnizor de energie termica - persoana juridica, titulara a unei licente de furnizare, care asigura alimentarea cu energie termica a unui consumator, pe baza unui contract de furnizare.
    3.10. Gestiunea energiei termice - totalitatea activitatilor de inregistrare si de urmarire a livrarilor de agenti termici - abur, apa fierbinte si apa calda - la consumatorii finali, cu referire la cantitate, calitate si grad de asigurare, conform prevederilor contractuale.
    3.11. Grad de asigurare in furnizare (nivel de continuitate) - nivel procentual de asigurare a energiei termice necesare consumatorului intr-un interval de timp, precizat in anexa la contractul de furnizare a energiei termice.
    3.12. Indicatori de performanta generali - parametri ai serviciului de furnizare, pentru care se stabilesc niveluri minime de calitate urmarite la nivelul furnizorilor si pentru care nu sunt prevazute penalizari in licenta sau in contractele de furnizare in cazul nerealizarii lor.
    3.13. Indicatori de performanta garantati - parametri ai serviciului de furnizare, ale caror niveluri minime de calitate se stabilesc si pentru care sunt prevazute penalizari in licenta sau in contractele de furnizare in cazul nerealizarii lor.
    3.14. Instalatii de alimentare cu energie termica - totalitatea instalatiilor de producere, transport si distributie a energiei termice, executate in scopul asigurarii consumatorului cu aceasta.
    3.15. Instalatii de producere a energiei termice - toate instalatiile care produc abur, apa fierbinte sau apa calda.
    3.16. Instalatii de transport si distributie a energiei termice sau retele termice - ansamblul de conducte, instalatii de pompare si de alte instalatii auxiliare, cu ajutorul carora se transporta, continuu si in regim controlat, energia termica de la producatori la consumatori.
    3.17. Instalatii de utilizare a energiei termice - totalitatea instalatiilor si receptoarelor care consuma energie termica.
    3.18. Licenta de furnizare a energiei termice - act tehnic si juridic, emis de autoritatea competenta, prin care se acorda o permisiune unei persoane juridice, romana sau straina, de furnizare (comercializare) a energiei termice.
    3.19. Punct de delimitare - locul in care instalatiile proprietate a consumatorului se racordeaza la instalatiile furnizorului de energie termica.
    3.20. Putere termica - energia termica disponibila in unitatea de timp; se exprima in MW.
    3.21. Putere termica absorbita - energia termica retinuta din agentii termici in unitatea de timp, in instalatiile de transformare sau de utilizare.
    3.22. Putere termica contractata - puterea termica maxima convenita a fi absorbita de un consumator si inscrisa in contract.
    3.23. Sistem de alimentare centralizata cu energie termica (SACET)- ansamblul de instalatii si constructii destinate producerii, transportului, transformarii, distributiei si utilizarii energiei termice, legate printr-un proces comun de functionare.
    3.24. Standard de performanta - reglementare care stabileste indicatorii cantitativi si nivelurile calitative pentru fiecare activitate inclusa in serviciile de furnizare a energiei termice.
    3.25. Statie termica - ansamblul instalatiilor prin care se realizeaza adaptarea parametrilor agentilor termici la necesitatile consumului si prin intermediul carora se alimenteaza cu energie termica unul sau mai multi consumatori. Statie termica poate fi: un punct de distributie, un punct termic, o statie centralizata pentru prepararea apei calde sau o statie de transformatoare de abur.
    3.26. Subconsumator - persoana fizica sau juridica ale carei instalatii de utilizare sunt racordate la instalatiile termice ale unui consumator.
    4. Indicatori de performanta generali
    4.1. Racordarea consumatorilor
    4.1.1. Furnizorul este obligat sa stabileasca solutia de racordare pentru alimentarea cu energie termica, la solicitarea oricarui consumator nou, situat pe teritoriul pentru care acesta detine licenta. Solutia are la baza studiile elaborate, la comanda furnizorului, de un proiectant autorizat. Solutia stabilita se precizeaza in avizul de racordare.
    4.1.2. Furnizorul este obligat ca inaintea emiterii avizului de racordare sa obtina acordul de furnizare de energie termica de la producator.
    4.1.3. Raspunderea furnizorului privind alimentarea cu energie termica a consumatorilor este pana la punctul de delimitare a instalatiilor dintre furnizor si consumator.
    4.1.4. Indicatori anuali de performanta:
    a) numarul de solicitari ale consumatorilor pentru racordarea la sistemul de alimentare centralizata cu energie termica, diferentiat pe tipuri de agenti termici si pe categorii de consumatori;
    b) numarul de solicitari la care intervalul de timp dintre momentul inregistrarii cererii de racordare din partea consumatorului pana la primirea de catre acesta a ofertei de racordare este mai mic de 15/30/60 de zile.
    4.2. Contractarea energiei termice
    4.2.1. Contractarea energiei termice cuprinde urmatoarele activitati:
    a) analiza tehnica si economica a documentatiilor depuse de catre consumatori in vederea emiterii acordurilor si avizelor conform reglementarilor in vigoare;
    b) emiterea avizelor de racordare a consumatorilor;
    c) stabilirea de comun acord intre furnizori si consumatori a graficelor de consum, a conditiilor tehnice de furnizare, a punctelor de delimitare, a scopului utilizarii energiei termice (tehnologic, incalzire, prepararea apei calde), a modalitatilor de masurare si de plata, a pretului de furnizare, a programului de executare a reparatiilor si a transelor de limitari in caz de indisponibilitati in instalatiile de alimentare;
    d) stabilirea gradului de asigurare in furnizare;
    e) stabilirea de comun acord intre furnizori si consumatori a energiei termice contractate pe tipuri de agenti termici, precizand debitele orare maxime si minime preluate in regim de iarna si de vara, parametrii de calitate a agentului termic, indicii de calitate pentru condensat si pentru apa calda returnata;
    f) incheierea contractelor de furnizare a energiei termice cu consumatorii.
    4.2.2 Termenul standard pentru incheierea contractului este de 15 zile calendaristice de la depunerea completa a documentatiei.
    4.2.3. Modificarea cantitatii de energie termica si a puterii contractate se poate cere, in scris, de catre consumator cu 10 zile inainte de data pentru care se solicita modificarea. Valorile modificate nu vor fi mai mici decat debitul minim tehnologic admis al sursei sau al sistemului de transport.
    4.2.4. Indicatori anuali de performanta:
    a) numarul de contracte incheiate, pe categorii de consumatori;
    b) numarul de contracte prevazute la lit. a), incheiate in mai putin de 15 zile calendaristice;
    c) numarul de solicitari de modificare a prevederilor contractuale;
    d) numarul de solicitari de modificare a prevederilor contractuale, rezolvate in termen de 3/5 zile.
    4.3. Masurarea si gestiunea energiei termice
    4.3.1. Echipamentele de masurare pentru decontare, in cazul consumatorilor de abur tehnologic, trebuie sa asigure pe perioada de facturare masurarea:
    a) cantitatii de energie termica livrata;
    b) presiunii si temperaturii aburului livrat;
    c) cantitatii de condensat returnat;
    d) temperaturii condensatului returnat;
    e) valorii maxime a puterii termice absorbite in cazul aplicarii tarifului binom.
    4.3.2. Echipamentele de masurare pentru decontare, in cazul consumului de apa fierbinte, trebuie sa asigure pe perioada de facturare masurarea:
    a) cantitatii de energie termica livrata;
    b) cantitatii de apa fierbinte livrata la consumator si a cantitatii de apa calda returnata la furnizor;
    c) temperaturii si presiunii apei fierbinti la intrarea si la iesirea din statia termica.
    4.3.3. Furnizorul este obligat sa asigure:
    a) masurarea energiei termice vandute conform tarifului ales (pausal sau contor);
    b) gestiunea echipamentelor de masurare;
    c) intretinerea, reparatia, verificarea periodica a echipamentelor de masurare, conform normelor sau ori de cate ori este necesar;
    d) gestiunea pierderilor de agent termic in retelele de transport si de distributie si in punctele termice, gestiunea condensatului nereturnat si gestiunea energiei termice pentru mentinerea in stare calda a retelei de termoficare;
    e) exploatarea economica si in conditii de protectie a mediului a instalatiilor pentru care detine licenta de exploatare;
    f) reglarea corecta a parametrilor agentilor termici.
    4.3.4. La sesizarea scrisa a consumatorilor privind exactitatea functionarii echipamentelor de masurare, furnizorul are obligatia, in cazurile justificate, sa repare sau sa inlocuiasca echipamentul de masurare reclamat ca fiind defect sau suspect de inregistrari eronate, in termen de 10 zile de la data inregistrarii sesizarii scrise.
    4.3.5. In cazul in care se constata defectiuni ale echipamentului de masurare, consumul de energie termica se recalculeaza conform prevederilor contractului de furnizare.
    4.3.6. Indicatori anuali de performanta:
    a) numarul anual de reclamatii privind exactitatea echipamentelor de masurare, pe tipuri de agent termic si categorii de consumatori;
    b) ponderea din numarul de reclamatii prevazute la lit. a), care sunt justificate;
    c) procentul de reclamatii prevazute la lit. a), care au fost rezolvate in mai putin de 10 zile;
    d) numarul anual de sesizari din partea agentiilor de protectie a mediului.
    4.4. Citirea, facturarea si incasarea contravalorii energiei termice furnizate
    4.4.1. Furnizorul este obligat sa asigure:
    a) stabilirea la contractare, de comun acord cu consumatorul, a modului si periodicitatii de citire a echipamentelor de masurare pentru decontare;
    b) respectarea perioadei si a modului de verificare a valorilor facturate specificate in contract;
    c) incasarea contravalorii energiei termice furnizate, pe baza facturilor emise, care se poate face:
    - prin cont bancar;
    - direct prin casieriile furnizorului sau ale delegatului acestuia;
    - prin alte modalitati convenite intre furnizor si consumator.
    4.4.2. In cazul unor reclamatii privind factura emisa, furnizorul va efectua in termen de 10 zile lucratoare de la data depunerii reclamatiei:
    - verificarea corectitudinii facturii emise;
    - corectarea erorilor la urmatoarea facturare;
    - informarea consumatorului despre rezultatul verificarii.
    4.4.3. Indicatori anuali de performanta:
    a) numarul de reclamatii privind facturarea;
    b) numarul de reclamatii prevazute la lit. a), rezolvate in termenul de 10 zile;
    c) numarul de reclamatii prevazute la lit. a), ce s-au dovedit a fi justificate.
    4.5. Intreruperi si limitari in furnizarea energiei termice
    4.5.1. Intreruperi neprogramate
    4.5.1.1. Furnizorul este obligat sa anunte consumatorul, in scris, cu 10 zile lucratoare inainte, despre necesitatea efectuarii lucrarilor de reparatii necuprinse in programul initial, altele decat cele accidentale, pentru a stabili de comun acord data si durata intreruperilor respective.
    4.5.1.2. Furnizorul trebuie sa urmareasca realimentarea in cel mai scurt timp posibil a consumatorilor afectati de incidentele care au produs intreruperea alimentarii cu energie termica. In acest scop furnizorul asigura existenta unor centre de preluare a reclamatiilor telefonice.
    4.5.1.3. Fiecare reclamatie se va inregistra, iar reclamantului i se va comunica numarul de inregistrare. Orice reclamatie ulterioara se va referi la numarul de inregistrare.
    4.5.1.4. Personalul ii va preciza reclamantului, pe cat posibil, durata aproximativa pana la restabilirea alimentarii. Pentru aceasta personalul din centrele de preluare a reclamatiilor va trebui sa se informeze permanent despre mersul lucrarilor de remediere.
    4.5.1.5. Furnizorul va asigura permanenta unor echipe de interventie specializate care sa restabileasca alimentarea cu energie termica intr-un timp minim posibil.
    4.5.1.6. Indicatori anuali de performanta:
    a) numarul de intreruperi neprogramate prevazute la pct. 4.5.1.1;
    b) numarul de consumatori afectati de intreruperile prevazute la pct. 4.5.1.1, pe categorii de consumatori;
    c) numarul de intreruperi accidentale, pe categorii de consumatori;
    d) numarul de consumatori afectati de intreruperile accidentale, pe categorii de consumatori;
    e) durata medie a intreruperilor accidentale, pe categorii de consumatori.
    4.5.2. Intreruperi programate
    4.5.2.1. Intreruperea furnizarii energiei termice, necesara pentru lucrari planificate de reparatii si intretinere stabilite prin contract, va fi anuntata cu 7 zile lucratoare inainte, indicandu-se intervalul de intrerupere. Anuntarea se va face, in functie de marimea zonei afectate, prin presa, radio, televiziune.
    4.5.2.2. Indicatori anuali de performanta:
    a) numarul de intreruperi programate;
    b) durata medie a intreruperilor programate;
    c) numarul de consumatori afectati de aceste intreruperi, pe categorii de consumatori;
    d) numarul de intreruperi cu durata programata depasita.
    4.5.3. Intreruperi datorate nerespectarii prevederilor contractuale
    4.5.3.1. Furnizorul de energie termica este in drept sa intrerupa furnizarea in cazul nerespectarii de catre consumator a urmatoarelor prevederi contractuale:
    a) neachitarea facturii pentru energia termica consumata;
    b) neaplicarea reducerii debitului absorbit la valoarea stabilita, la cererea furnizorului sau a dispecerului, in conditii de restrictii;
    c) depasirea sistematica a cantitatii de energie termica absorbita si a debitelor agentilor termici;
    d) calitatea si cantitatea agentilor termici returnati - condensatul si apa calda;
    e) alimentarea subconsumatorilor fara acordul furnizorilor;
    f) schimbarea, fara acordul furnizorului, a caracteristicilor termice si a puterii termice ale instalatiilor termice racordate la SACET ori schimbarea diafragmelor sigilate de furnizor;
    g) debitul de abur absorbit este mai mic decat debitul minim tehnologic al sistemului de transport sau al capacitatii de productie.
    4.5.3.2. Intreruperile specificate la pct. 4.5.3.1 se fac dupa un aviz prealabil de 7 zile lucratoare, cu exceptia situatiei prevazute la lit. f), cand preavizul este de 30 de minute si se aplica numai consumatorului care nu se conformeaza acestuia.
    4.5.3.3. Furnizorul este obligat sa analizeze si sa solutioneze impreuna cu consumatorul intreruperile mentionate la pct. 4.5.3.1 in termen de 10 zile calendaristice.
    4.5.3.4. Furnizorul este obligat sa realimenteze cu energie termica consumatorul caruia i s-a intrerupt furnizarea energiei termice pentru neplata energiei termice consumate. Termenul de realimentare este de maximum 5 zile de la data la care consumatorul si-a onorat in totalitate obligatiile de plata.
    4.5.3.5. Furnizorul nu are obligatia sa ii realimenteze la SACET pe consumatorii care nu isi achita integral obligatiile financiare.
    4.5.3.6. Furnizorul poate rezilia contractul de furnizare, daca consumatorul nu si-a achitat integral obligatiile de plata in termenele stabilite prin contract. Recuperarea datoriilor se face pe cale legala.
    4.5.3.7. Indicatori anuali de performanta:
    a) numarul de consumatori carora li s-a intrerupt furnizarea energiei termice pentru neplata facturii, pe categorii de consumatori;
    b) numarul de consumatori carora li s-a intrerupt furnizarea energiei termice si care sunt realimentati in mai putin de 3 zile;
    c) numarul de contracte reziliate pentru neplata energiei termice;
    d) numarul de intreruperi datorate nerespectarii prevederilor contractuale.
    4.6. Calitatea energiei termice furnizate
    4.6.1. Furnizorul are obligatia sa asigure la consumator, in punctul de delimitare, energia termica la parametrii: presiune, temperatura si debite, prevazuti in contract, cu exceptia situatiilor in care consumatorii nu se incadreaza in valorile limita stabilite prin contract privind parametrii agentului termic returnat.
    4.6.2. Limitele maxime de variatie a parametrilor: presiune, temperatura si debite, pe care furnizorul de energie termica trebuie sa le asigure, se stabilesc de comun acord intre consumator si furnizor.
    4.6.3. Furnizorul are obligatia de a furniza energia termica la gradul de asigurare stabilit prin contract.
    4.6.4. Consumatorii vor fi despagubiti de furnizor pentru intreruperi in alimentarea cu energie termica, dovedite a fi din vina furnizorului, care depasesc limitele parametrilor de calitate, stabilite prin contract.
    4.6.5. Indicatori anuali de performanta:
    a) numarul de reclamatii privind calitatea energiei termice furnizate, pe categorii de consumatori si pe tipuri de agent termic;
    b) numarul de reclamatii prevazute la lit. a), care s-au dovedit a fi din vina furnizorului;
    c) numarul de intreruperi in furnizarea energiei termice care depasesc limitele parametrilor de calitate, prevazute in contract, care s-au dovedit a fi din vina furnizorului;
    d) numarul de reclamatii privind gradul de asigurare in furnizare;
    e) valoarea pagubelor platite consumatorilor de catre furnizor pentru nerespectarea gradului de asigurare in furnizare.
    4.7. Raspunsuri la solicitarile scrise ale consumatorilor
    4.7.1. Furnizorii sunt obligati sa raspunda adecvat (prin rezolvarea solicitarii sau prin raspuns explicativ scris) la toate solicitarile efectuate in scris de catre consumatori.
    4.7.2. Furnizorii organizeaza in acest scop centre de relatii cu clientii si pun la dispozitie consumatorilor o lista cuprinzand centrele de relatii cu clientii, indicand adresa, numerele de telefon si programul de lucru cu consumatorii.
    4.7.3. Fiecare sesizare sau reclamatie se va inregistra, iar reclamantului i se va comunica numarul de inregistrare. Orice reclamatie ulterioara se va referi la numarul de inregistrare.
    4.7.4. Indicatori anuali de performanta:
    a) numarul de sesizari scrise, altele decat cele la care se refera explicit prezentul standard de performanta;
    b) procentul din totalul prevazut la lit. a), la care s-a raspuns intr-un termen mai mic de 30 de zile calendaristice.
    5. Indicatori de performanta garantati
    5.1. Indicatori de performanta garantati prin licenta de furnizare
    5.1.1. Furnizorul este obligat sa raspunda la orice solicitare de racordare formulata in scris de orice potential consumator. Oferta trebuie sa cuprinda si acordul de furnizare de energie termica al producatorului.
    5.1.2. Furnizorul este obligat sa asigure alimentarea cu energie termica a consumatorilor in conditiile in care acestia se afla pe teritoriul pentru care furnizorul detine licenta de furnizare, este racordat la SACET si se incadreaza in prevederile contractului de furnizare.
    5.1.3. Furnizorul este obligat sa asigure masurarea cantitatilor de energie termica vandute consumatorilor corespunzator tarifului tipului de agent termic si categoriei de consumator.
    5.1.4. Furnizorul este obligat sa emita consumatorilor facturi pentru energia termica consumata, in care sa fie specificate locul de consum si sumele corespunzatoare elementelor tarifului utilizat.
    5.1.5. Furnizorul este obligat sa analizeze sesizarile scrise privind sistemele de masurare a energiei termice in termen de maximum 10 zile lucratoare de la data inregistrarii acestora.
    5.1.6. Furnizorul este obligat sa instituie un sistem de inregistrare, investigare, solutionare privind reclamatiile facute la adresa sa de catre consumatori in legatura cu calitatea serviciilor.
    5.1.7. Indicatori anuali de performanta:
    a) numarul de sesizari scrise privind nerespectarea de catre furnizori a obligatiilor prevazute in licenta;
    b) numarul de incalcari ale obligatiilor furnizorului, rezultate din analizele efectuate de Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei, si modul de solutionare pentru fiecare caz in parte.
    5.2. Indicatori de performanta garantati a caror nerespectare atrage penalitati conform contractului de furnizare;
    5.2.1. Furnizorul este obligat sa ia toate masurile pentru asigurarea continuitatii in furnizare, prevazute in contract. Pentru intreruperi si/sau deteriorari ale instalatiilor de utilizare a energiei termice ale consumatorului, produse din vina furnizorului, acesta este pasibil de plata daunelor provocate.
    5.2.2. Pentru intreruperile in furnizarea energiei termice care depasesc limitele gradului de siguranta prevazut in anexa la contractul de furnizare si ale caror cauze s-au identificat a fi din culpa furnizorului, acesta va plati pentru daunele dovedite de consumator.
    5.2.3. Despagubirile prevazute la pct. 5.2.2 se fac in modul si in conditiile precizate in contractul de furnizare.
    5.2.4 Furnizorul este obligat sa plateasca despagubiri consumatorului in cazul deteriorarii unor instalatii de utilizare a energiei termice, in situatia in care au aparut presiuni si/sau temperaturi ale agentului termic mai mari decat cele admise in normele tehnice in vigoare in punctul de delimitare, din vina dovedita a furnizorului. Aceasta obligatie se aplica si in situatia in care deteriorarea instalatiilor de utilizare a energiei termice a fost provocata de un regim chimic necorespunzator al agentului termic.
    5.2.5. Plata despagubirilor prevazute la pct. 5.2.4. se face cu respectarea conditiilor prevazute in contractul de furnizare.
    5.2.6. Indicatori anuali de performanta:
    a) numarul de consumatori care au primit despagubiri pentru cauzele prevazute la pct. 5.2.2;
    b) valoarea despagubirilor acordate de furnizor pentru cauzele prevazute la pct. 5.2.2;
    c) numarul de consumatori care au primit despagubiri pentru cauzele prevazute la pct. 5.2.4;
    d) valoarea despagubirilor acordate de furnizor pentru cauzele prevazute la pct. 5.2.4.
    6. Urmarirea si inregistrarea parametrilor de performanta
    6.1. Pentru inregistrarea sesizarilor si reclamatiilor consumatorilor furnizorii vor organiza:
    a) un centru de relatii cu consumatorii, prevazut cu registratura;
    b) un serviciu telefonic (de preferat permanent);
    c) un compartiment specializat de inregistrare si sinteza a datelor.
    6.2. Pentru ceilalti indicatori prevazuti in prezentul standard de performanta furnizorul va garanta urmarirea prin compartimentele de specialitate.
    6.3. Informatiile privind indicatorii de performanta prevazuti in anexa la prezentul standard de performanta vor fi transmise anual Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei pana la data de 31 ianuarie a anului urmator.
    6.4. La solicitarea Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei, furnizorul va asigura accesul si/sau va transmite acesteia datele privind calitatea serviciului de furnizare.
    6.5. Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei va intocmi si va da publicitatii rapoarte anuale privind asigurarea parametrilor de performanta in furnizarea energiei termice.
    7. Dispozitii finale si tranzitorii
    7.1. Prezentul standard de performanta modifica toate prevederile contrare din alte standarde, prescriptii sau regulamente in vigoare.
    7.2. Anual, Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei revizuieste prevederile Standardului de performanta pentru serviciul de furnizare a energiei termice.

    ANEXA 1
    la standardul de performanta

    [Furnizor]

                              DATE
privind realizarea indicatorilor de performanta pentru furnizarea energiei termice
_____________________________________________________________________________
Nr.            Indicatori de performanta                  Trimestrul    Total
crt.                                                    _____________________
                                                        I  II  III  IV    an
_____________________________________________________________________________
1.     Indicatori de performanta generali
1.1.   Racordarea consumatorilor
       a) numarul de solicitari ale consumatorilor
       pentru racordarea la sistemul de alimentare
       centralizata cu energie termica, diferentiat
       pe tipuri de agenti termici si pe categorii de
       consumatori;
       b) numarul de solicitari la care intervalul de
       timp dintre momentul inregistrarii cererii de
       racordare din partea consumatorului pana la
       primirea de catre acesta a ofertei de racordare
       este mai mic de 15/30/60 de zile
1.2.   Contractarea energiei termice
       a) numarul de contracte incheiate, pe categorii
       de consumatori;
       b) numarul de contracte prevazute la lit. a),
       incheiate in mai putin de 15 zile
       calendaristice;
       c) numarul de solicitari de modificare a
       prevederilor contractuale;
       d) numarul de solicitari de modificare a
       prevederilor contractuale, rezolvate in
       termen de 3/5 zile
1.3.   Masurarea si gestiunea energiei termice
       a) numarul anual de reclamatii privind
       exactitatea echipamentelor de masurare, pe
       tipuri de agent termic si pe categorii de
       consumatori;
       b) ponderea din numarul de reclamatii prevazute
       la lit. a), care sunt justificate;
       c) procentul de reclamatii prevazute la lit.
       a), care au fost rezolvate in mai putin
       de 10 zile;
       d) numarul anual de sesizari din partea
       agentiilor de protectie a mediului
1.4.   Citirea, facturarea si incasarea contravalorii
       energiei termice furnizate
       a) numarul de reclamatii privind facturarea;
       b) numarul de reclamatii prevazute la lit. a),
       rezolvate in termenul de 10 zile;
       c) numarul de reclamatii prevazute la lit. a),
       ce s-au dovedit a fi justificate
1.5.   Intreruperi si limitari in furnizarea energiei
       termice
1.5.1. Intreruperi neprogramate
       a) numarul de intreruperi neprogramate
       prevazute la pct. 4.5.1.1;
       b) numarul de consumatori afectati de
       intreruperile prevazute la pct. 4.5.1.1, pe
       categorii de consumatori;
       c) numarul de intreruperi accidentale, pe
       categorii de consumatori;
       d) numarul de consumatori afectati de
       intreruperile accidentale, pe categorii de
       consumatori;
       e) durata medie a intreruperilor accidentale,
       pe categorii de consumatori
1.5.2. Intreruperi programate
       a) numarul de intreruperi programate;
       b) durata medie a intreruperilor programate;
       c) numarul de consumatori afectati de aceste
       intreruperi, pe categorii de consumatori;
       d) numarul de intreruperi cu durata
       programata depasita
1.5.3. Intreruperi datorate nerespectarii prevederilor
       contractuale
       a) numarul de consumatori carora li s-a
       intrerupt furnizarea energiei termice pentru
       neplata facturii, pe categorii de consumatori;
       b) numarul de consumatori carora li s-a
       intrerupt furnizarea energiei termice si care
       sunt realimentati in mai putin de 3 zile;
       c) numarul de contracte reziliate pentru
       neplata energiei termice;
       d) numarul de intreruperi datorate
       nerespectarii prevederilor contractuale
1.7.   Calitatea energiei termice furnizate
       a) numarul de reclamatii privind calitatea
       energiei termice furnizate, pe categorii de
       consumatori si pe tipuri de agent termic;
       b) numarul de reclamatii prevazute la lit. a),
       care s-au dovedit a fi din vina furnizorului;
       c) numarul de intreruperi in furnizarea
       energiei termice care depasesc limitele
       parametrilor de calitate, prevazute in
       contract, ce s-au dovedit a fi din vina
       furnizorului;
       d) numarul de reclamatii privind gradul de
       asigurare in furnizare;
       e) valoarea pagubelor platite consumatorilor
       de catre furnizor pentru nerespectarea
       gradului de asigurare in furnizare
1.8.   Raspunsuri la solicitarile scrise ale
       consumatorilor
       a) numarul de sesizari scrise, altele decat
       cele la care se refera explicit prezentul
       standard de performanta;
       b) procentul din totalul prevazut la lit. a),
       la care s-a raspuns intr-un termen mai mic de
       30 de zile calendaristice
2.     Indicatori de performanta garantati
2.1.   Indicatori de performanta garantati prin
       licenta de furnizare
       a) numarul de sesizari scrise privind
       nerespectarea de catre furnizori a obligatiilor
       prevazute in licenta;
       b) numarul de incalcari ale obligatiilor
       furnizorului, rezultate din analizele efectuate
       de Agentia Nationala de Reglementare in
       Domeniul Energiei, si modul de solutionare
       pentru fiecare caz in parte
2.2.   Indicatori de performanta garantati a caror
       nerespectare atrage penalitati conform
       contractului de furnizare
       a) numarul de consumatori care au primit
       despagubiri pentru cauzele prevazute la
       pct. 5.2.2;
       b) valoarea despagubirilor acordate de
       furnizor pentru cauzele prevazute la
       pct. 5.2.2;
       c) numarul de consumatori care au primit
       despagubiri pentru cauzele prevazute la
       pct. 5.2.4;
       d) valoarea despagubirilor acordate de
       furnizor pentru cauzele prevazute la pct.
       5.2.4.
_____________________________________________________________________________

          Director,                       [Sef compartiment]
       ...............



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 53/1999

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 53 din 1999
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu