Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Hotărârea Nr.604 din 08.06.2011

privind aprobarea Planului de acţiune pe anul 2011 pentru implementarea Strategiei naţionale privind imigraţia pentru perioada 2011-2014, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 498/2011
ACT EMIS DE: Guvernul Romaniei
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 501 din 14 iulie 2011



SmartCity1

Având în vedere dispoziţiile art. 1 alin. (5) lit. a) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articolul 1Se aprobă Planul de acţiune pe anul 2011 pentru implementarea Strategiei naţionale privind imigraţia pentru perioada 2011-2014, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 498/2011, denumit în continuare Plan de acţiune, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Articolul 2Fondurile necesare îndeplinirii obiectivelor prevăzute în Planul de acţiune se stabilesc de către fiecare instituţie publică cu atribuţii în realizarea obiectivelor, în raport cu priorităţile, resursele disponibile şi etapele de realizare a acestora, cu încadrarea în bugetul aprobat pe anul 2011. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: p. Ministrul administraţiei şi internelor, Ioan Dascălu, secretar de stat Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale, Laurenţiu Sebastian Lăzăroiu Ministrul educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului, Daniel Petru Funeriu Ministrul sănătăţii, Cseke Attila Ministrul afacerilor externe, Teodor Baconschi p. Ministrul economiei, comerţului şi mediului de afaceri, Constantin Claudiu Stafie, secretar de stat Ministrul finanţelor publice, Gheorghe Ialomiţianu ANEXĂPLANUL DE ACŢIUNE pe anul 2011 pentru implementarea Strategiei naţionale privind imigraţia pentru perioada 2011-2014, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 498/2011 Legendă: UNHCR - Înaltul Comisariat al Naţiunilor Unite pentru Refugiaţi OIM - Organizaţia Internaţională pentru Migraţie MAI - Ministerul Administraţiei şi Internelor ORI - Oficiul Român pentru Imigrări DAERI - Direcţia Afaceri Europene şi Relaţii Internaţionale IGPR - Inspectoratul General al Poliţiei Române IGPF - Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră IGJR - Inspectoratul General al Jandarmeriei Române MMFPS - Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale ANOFM - Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă DGPC - Direcţia Generală Protecţia Copilului DGPH - Direcţia Generală Protecţia Persoanelor cu Handicap IM - Inspecţia Muncii MAE - Ministerul Afacerilor Externe DC - Direcţia Consulară MECTS - Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului CRPCIS - Centrul Român pentru Promovarea Comerţului şi Investiţiilor Străine MCPN - Ministerul Culturii şi Patrimoniului Naţional MS - Ministerul Sănătăţii DGASPC - Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului MJ - Ministerul Justiţiei CNAS - Casa Naţională de Asigurări de Sănătate CNPP - Casa Naţională de Pensii Publice CNFPA - Consiliul Naţional de Formare Profesională a Adulţilor CNRR - Consiliul Naţional Român pentru Refugiaţi Grupul - Grupul de coordonare pentru implementarea Strategiei naţionale privind imigraţia constituit în baza prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 572/2008

Obiective stabilite prin Strategia naţională privind imigraţia pentru perioada 2011-2014 Acţiuni desfăşurate Rezultate Termen Instituţii responsabile Surse de finanţare Monitorizare/evaluare
1. Promovarea migraţiei legale în beneficiul tuturor părţilor: societatea românească, imigranţi şi statele lor de origine 1.1. Informarea cetăţenilor din statele cu potenţial migrator cu privire la modalităţile legale de admitere/şedere/angajare în muncă în România, prin: - furnizarea unor informaţii în format digital sau direct pe site-urile instituţiilor abilitate (MMFPS, MAE, MAI - ORI), precum şi prin realizarea unor pliante informative; - organizarea şi desfăşurarea de către reprezentanţii misiunilor diplomatice şi ai oficiilor consulare române din statele terţe a unor întâlniri cu oficiali ai ţărilor de reşedinţă, ocazie cu care să fie prezentate prevederile legale privind regimul străinilor în România, precum şi politica statului în domeniul migraţiei, oportunităţile pe piaţa forţei de muncă etc. Creşterea nivelului de informare a potenţialilor imigranţi către România şi, implicit, creşterea gradului de respectare a legislaţiei române de către aceştia Cunoaşterea de către autorităţile din statele terţe a politicii României în domeniul imigraţiei Permanent MAE, MAI - ORI, MMFPS Buget MAE, MAI, MMFPS O primă evaluare a activităţilor va fi prezentată de către instituţiile responsabile în cadrul celei de-a XXVIII-a reuniuni a Grupului (iunie 2011). Evaluarea activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului (ianuarie 2012).
1.2. Elaborarea şi transmiterea, prin intermediul mass-mediei, la nivel naţional, a unor buletine de informare referitoare la modificările legislative cu privire la regimul juridic al străinilor pe teritoriul României Creşterea nivelului de informare a străinilor aflaţi în România şi a angajatorilor români ai acestora Creşterea gradului de respectare a legislaţiei române în materie de străini 30 de zile de la intrarea în vigoare a modificărilor şi completărilor aduse Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România, republicată, cu completările ulterioare MAI - ORI Buget MAI Stadiul îndeplinirii activităţii va fi prezentat de către ORI după modificarea cadrului legislativ. Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului (ianuarie 2012).
1.3. Asigurarea unei informări permanente a străinilor privind posibilităţile şi condiţiile de migraţie legală în România: - diseminarea informaţiilor referitoare la posibilităţile şi condiţiile de migraţie legală a străinilor cu prilejul participării României la parteneriatele şi misiunile pentru migraţie organizate de UE cu ţările Îmbunătăţirea sistemului de furnizare şi acces a cetăţenilor străini la informaţii de interes public în domeniul migraţiei legale Permanent MAI - ORI, IGPF, DAERI, MMFPS, MAE Ulterior participării la acest gen de acţiuni, reprezentanţii MMFPS vor realiza scurte prezentări în cadrul reuniunilor trimestriale ale Grupului. Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului (ianuarie 2012).
Obiective stabilite prin Strategia naţională privind imigraţia pentru perioada 2011-2014 Acţiuni desfăşurate Rezultate Termen Instituţii responsabile Surse de finanţare Monitorizare/evaluare
terţe în cadrul Abordării Globale a Migraţiei; - promovarea portalului EU Immigration ca mijloc de informare publică cu privire la condiţiile, oportunităţile şi avantajele migraţiei legale.
1.4. Elaborarea proiectului de act normativ privind numărul de autorizaţii de muncă care pot fi eliberate străinilor în anul 2012. Admiterea cetăţenilor statelor terţe în scop de muncă potrivit nevoilor identificate pe piaţa autohtonă a forţei de muncă Octombrie MMFPS ANOFM MAI - ORI Evaluarea activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului (ianuarie 2012).
1.5. Constituirea unui grup de lucru interinstituţional care să gestioneze accesul cetăţenilor proveniţi din state terţe pe piaţa forţei de muncă din România. Gestionarea eficientă şi unitară a admiterii şi a reglementării şederii în scop de muncă a străinilor pe teritoriul României Decembrie MAI - ORI MMFPS MAE Evaluarea activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului (ianuarie 2012).
1.6. Stabilirea în cadrul unui grup de lucru interinstituţional a unei proceduri de recunoaştere a calificărilor profesionale ale străinilor proveniţi din state terţe în scopul eliberării autorizaţiilor de muncă. Reglementarea problematicii privind recunoaşterea calificărilor profesionale ale străinilor Decembrie MMFPS MAI - ORI CNFPA Evaluarea activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului (ianuarie 2012).
1.7. Elaborarea unei proceduri de lucru comune şi crearea unei baze de date pentru monitorizarea permanentă a situaţiei copiilor străini aflaţi pe teritoriul României, neînsoţiţi de părinţi sau de un alt reprezentant legal. Eficientizarea relaţiilor de colaborare la nivel interinstituţional şi îmbunătăţirea activităţilor de protecţie şi asistenţă a minorilor Decembrie MAI - ORI MMFPS - DGPC DGASPC OIM Buget MMFPS Atragere de finanţare pe proiecte Evaluarea activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului (ianuarie 2012).
1.8. Evaluarea anuală a datelor gestionate de instituţiile implicate în procesul de acordare a vizelor de lungă şedere (CRPCIS, MECTS, Secretariatul de Stat pentru Culte şi MS). Armonizarea legislaţiei în domeniul de referinţă Decembrie MAI - ORI CRPCIS MECTS Secretariatul de Stat pentru Culte MS MAE Evaluarea activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului (ianuarie 2012).
1.9. Participarea la negocieri şi încheierea acordurilor bilaterale cu state terţe în domeniul schimbului de forţă de muncă. Dezvoltarea colaborării între autorităţi la nivel internaţional în domeniul schimbului de forţă de muncă La solicitare MAE MMFPS Ulterior participării la acest gen de acţiuni, reprezentanţii MAE vor realiza scurte prezentări ale acestora în cadrul reuniunilor trimestriale ale Grupului. Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în
Raportul anual de activitate a Grupului (ianuarie 2012).
1.10. Dezvoltarea unor parteneriate de mobilitate cu state terţe (Republica Moldova şi alte posibile state terţe implicate), conform recomandărilor UE. În acest sens, vor fi întreprinse următoarele măsuri: - identificarea, împreună cu Comisia Europeană şi ceilalţi actori, a interesului statelor-ţintă selectate; - adresarea unor propuneri concrete de participare la parteneriate; - semnarea de acorduri de readmisie cu statul terţ; - crearea unor centre de selecţie a forţei de muncă în statul terţ, care să asigure informarea şi selecţia propriu-zisă. Armonizarea, respectarea şi promovarea la nivel regional a politicilor comunitare în domeniu Conform recomandărilor UE MAE MAI - ORI MMFPS Evaluarea activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului (ianuarie 2012).
1.11. Realizarea unor întâlniri cu reprezentanţii oamenilor de afaceri din România şi evaluarea concluziilor rezultate din analiza datelor obţinute. Încurajarea investitorilor străini prin identificarea şi stabilirea unor modalităţi de rezolvare a eventualelor probleme cu care aceştia se confruntă. Decembrie MAI - ORI MAE CRPCIS Buget ORI Evaluarea activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului (ianuarie 2012).
1.12. Iniţierea unor proiecte de acte normative pentru modificarea cadrului juridic actual care să excepteze investitorii străini din România şi pe cei care gestionează aceste investiţii de la îndeplinirea unor condiţii de admitere şi prelungire a dreptului de şedere. Crearea unui cadru juridic favorabil admiterii şi şederii pe teritoriul naţional a acestei categorii de străini şi armonizarea acestuia cu normele europene în materie Iunie MAI - ORI CRPCIS Evaluarea activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului (ianuarie 2012).
1.13. Iniţierea unor proiecte de acte normative pentru modificarea cadrului juridic actual care să faciliteze rămânerea pe teritoriul naţional a străinilor, absolvenţi ai unei instituţii de învăţământ superior din România, pentru domeniile şi profesiile identificate ca deficitare, precum şi a celor care sunt implicaţi în proiecte de cercetare. Promovarea universităţilor româneşti şi atragerea de străini la studii prin favorizarea rămânerii pe teritoriul naţional şi a accesului la un loc de muncă a unor absolvenţi de studii superioare specializate. Iunie MAI - ORI MMFPS MECTS Evaluarea activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului (ianuarie 2012).
Obiective stabilite prin Strategia naţională privind imigraţia pentru perioada 2011-2014 Acţiuni desfăşurate Rezultate Termen Instituţii responsabile Surse de finanţare Monitorizare/evaluare
1.14. Organizarea unor seminare tematice privind imigraţia Organizarea unor dezbateri pe tema imigraţiei cu ocazia Reuniunii anuale a diplomaţiei (ambasadori şi consuli) Intensificarea colaborării între autorităţile naţionale cu atribuţii în domeniu şi aplicarea unitară a legislaţiei specifice Septembrie MAE Buget MAE Proiectele programelor seminarelor tematice vor fi prezentate de către MAE în cadrul celei de-a XXIX-a reuniuni a Grupului (septembrie 2011). Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului (ianuarie 2012).
1.15. Finalizarea procedurii de modificare şi completare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 102/2005 privind libera circulaţie pe teritoriul României a cetăţenilor statelor membre ale Uniunii Europene şi Spaţiului Economic European, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 260/2005, cu modificările şi completările ulterioare. Armonizarea prevederilor legislaţiei naţionale cu Directiva 2004/38/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 29 aprilie 2004 privind dreptul la liberă circulaţie şi şedere pe teritoriul statelor membre pentru cetăţenii Uniunii şi membrii familiilor acestora, de modificare a Regulamentului (CEE) nr. 1.612/68 şi de abrogare a Directivelor 64/221/CEE, 68/360/CEE, 73/148/CEE, 75/34/CEE, 75/35/CEE, 90/364/CEE, 90/365/CEE şi 93/96/CEE şi Acordul între Comunitatea Europeană şi statele membre ale acesteia, pe de o parte, şi Confederaţia Elveţiană, pe de altă parte, privind libera circulaţie a persoanelor. Iunie MAI - ORI MAE O primă evaluare a acţiunilor a fost prezentată de ORI în cadrul celei de a XXVII-a reuniuni a Grupului (martie 2011). Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului (ianuarie 2012).
1.16. Finalizarea procedurii de modificare şi completare a Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 102/2005 privind libera circulaţie pe teritoriul României a cetăţenilor statelor membre ale Uniunii Europene şi Spaţiului Economic European şi pentru stabilirea formei şi conţinutului documentelor care se eliberează cetăţenilor Uniunii Europene şi membrilor lor de familie, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.864/2006. Armonizarea prevederilor legislaţiei naţionale cu Directiva 2004/38/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 29 aprilie 2004 privind dreptul la liberă circulaţie şi şedere pe teritoriul statelor membre pentru cetăţenii Uniunii şi membrii familiilor acestora, de modificare a Regulamentului (CEE) nr. 1.612/68 şi de abrogare a Directivelor 64/221/CEE, 68/360/CEE, 73/148/CEE, 75/34/CEE, 75/35/CEE, 90/364/CEE, 90/365/CEE şi Iunie MAI - ORI MAE O primă evaluare a acţiunilor a fost prezentată de ORI în cadrul celei de a XXVII-a reuniuni a Grupului (martie 2011). Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului (ianuarie 2012).
93/96/CEE şi Acordul între Comunitatea Europeană şi statele membre ale acesteia, pe de o parte, şi Confederaţia Elveţiană, pe de altă parte, privind libera circulaţie a persoanelor.
1.17. Finalizarea procedurii de modificare şi completare a Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 122/2006 privind azilul în România, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.251/2006, cu modificările ulterioare. Îmbunătăţirea sistemului naţional de azil în scopul eficientizării şi armonizării cu standardele legale europene şi internaţionale aplicabile După aprobarea modificărilor şi completărilor Legii nr. 122/2006. MAI - ORI Evaluarea activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului (ianuarie 2012).
1.18. Modificarea legislaţiei naţionale privind regimul străinilor în România în conformitate cu prevederile acquis-ului Uniunii Europene Alinierea cadrului legislativ adecvat la nivelul acquis-ului Uniunii Europene Iunie MAI - ORI Evaluarea activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului (ianuarie 2012).
1.19. Organizarea a două consfătuiri în vederea prezentării ultimelor modificări legislative privind regimul străinilor în România: - cu reprezentanţii instituţiilor de învăţământ superior de stat şi particulare din ţară; - cu reprezentanţii tuturor inspectoratelor şcolare judeţene. Asigurarea unui sistem de informare şi aplicare în mod unitar a tuturor modificărilor regimului juridic aplicabil străinilor care vin să studieze de către toţi reprezentanţii instituţiilor de învăţământ din ţară. Septembrie MECTS Buget MECTS/Resurse disponibile cu încadrarea în bugetul aprobat pe anul 2011 Evaluarea activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului (ianuarie 2012).
2. Întărirea controlului legalităţii şederii străinilor pe teritoriul României şi aplicarea corespunzătoare a măsurilor de îndepărtare şi a măsurilor restrictive 2.1. Organizarea unor campanii de informare cu privire la riscurile la care se expun, sancţiunile şi măsurile restrictive ce pot fi aplicate: - cetăţenilor străini cu şedere ilegală sau care desfăşoară muncă nedeclarată: - persoanelor juridice române care angajează cetăţeni terţi cu şedere ilegală. Prevenirea înregistrării unui număr ridicat de cazuri de nerespectare a legislaţiei în materie prin informarea străinilor şi angajatorilor români cu privire la sancţiunile şi la măsurile restrictive care le pot fi aplicate. Permanent MMFPS - IM, MAI - ORI Buget MMFPS Ulterior organizării unor astfel de acţiuni, reprezentanţii MMFPS vor realiza scurte prezentări în cadrul reuniunilor Grupului. Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului (ianuarie 2012).
2.2. Organizarea unor grupuri de lucru IGPF-IGPR, pentru documentarea în comun a activităţilor infracţionale desfăşurate de filierele implicate în traficul de migranţi în funcţie de situaţia operativă şi apariţia unor cazuri specifice de amploare. Eficientizarea reacţiei autorităţilor competente în combaterea infracţionalităţii din sfera migraţiei ilegale. Permanent MAI - IGPR, IGPF Evaluarea rezultatelor acţiunilor comune va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului (ianuarie 2012).
2.3. Organizarea şi desfăşurarea unor acţiuni de informare a minorilor străini neînsoţiţi, aflaţi pe teritoriul României. Cunoaşterea drepturilor pe care le au şi a riscurilor la care se expun în momentul părăsirii ţărilor de origine şi a instituţiilor specializate în protecţia acestora. Decembrie MAI - ORI MMFPS - DGPC, DGASPC OIM Buget MMFPS Fonduri judeţene/locale Evaluarea activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului (ianuarie 2012).
Obiective stabilite prin Strategia naţională privind imigraţia pentru perioada 2011-2014 Acţiuni desfăşurate Rezultate Termen Instituţii responsabile Surse de finanţare Monitorizare/evaluare
2.4. Încheierea unui plan de cooperare operativă în vederea combaterii imigraţiei ilegale a străinilor pe teritoriul României. Depistarea străinilor cu şedere ilegală şi luarea măsurilor ce se impun potrivit legii. Iunie-decembrie MAI - ORI IGPR IGPF IGJR O primă evaluare a acţiunilor va fi prezentată de ORI în cadrul celei de a XXVIII-a reuniuni a Grupului (iunie 2011). Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului (ianuarie 2012).
2.5. Întocmirea şi implementarea la nivel naţional a unui plan comun de acţiune ORI - IM pe linia combaterii muncii ilegale a străinilor Depistarea străinilor care desfăşoară activităţi lucrative în mod ilegal şi luarea măsurilor ce se impun potrivit legii Iunie-decembrie MAI - ORI MMFPS - IM O primă evaluare a acţiunilor va fi prezentată de ORI în cadrul celei de a XXX-a reuniuni a Grupului (decembrie 2011). Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului (ianuarie 2012).
2.6. Eficientizarea schimbului de informaţii de interes operativ prin intermediul agenţiilor/instituţiilor naţionale şi internaţionale abilitate (SECI, EUROPOL, FRONTEX, BIROUL SIRENE) Intensificarea cooperării internaţionale şi dezvoltarea parteneriatului în domeniul combaterii imigraţiei ilegale şi al gestionării eficiente a fluxurilor migratorii spre Europa. Permanent MAI - ORI, IGPF, IGPR Evaluarea activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului (ianuarie 2012).
2.7. Promovarea Pactului European privind migraţia şi azilul prin reţeaua diplomatică a României Gestionarea eficientă a fenomenului migraţiei, în parteneriat cu autorităţile din alte state. Permanent MAE MAI O primă evaluare a activităţii va fi prezentată de MAE în cadrul celei de a XXIX-a reuniuni a Grupului (septembrie 2011). Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului (ianuarie 2012).
2.8. Organizarea de reuniuni consulare pe spaţii geografice de interes din punct de vedere al admiterii Consultarea prealabilă a autorităţilor cu atribuţii în domeniul migraţiei ilegale (IGPR, IGPF şi ORI) în legătură cu dinamica şi componenţa grupurilor de migranţi clandestini depistate. Intensificarea colaborării între autorităţile naţionale cu atribuţii în domeniu, inclusiv prin informarea autorităţilor din statele terţe în legătură cu politicile României în domeniul imigraţiei şi aplicarea unitară a legislaţiei specifice. Iunie-decembrie MAE Buget MAE O primă evaluare a activităţii va fi prezentată de MAE în cadrul celei de a XXIX-a reuniuni a Grupului (septembrie 2011). Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului (ianuarie 2012).
2.9. Elaborarea şi implementarea efectivă a programelor de returnare forţată. Gestionarea operaţiunilor de returnare forţată a străinilor cu şedere ilegală în România, conform programelor elaborate în concordanţă cu standardele europene în domeniu. Decembrie MAI - ORI Fonduri europene din cadrul Programului General Solidaritatea/F.E.R. Cofinanţare naţională Evaluarea activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului (ianuarie 2012).
2.10. Consolidarea sistemului de consultare cu misiunile diplomatice şi crearea unui mecanism de cooperare cu autorităţile relevante din ţările terţe. Gestionarea eficientă a activităţilor de returnare forţată a străinilor cu identitate necunoscută. Septembrie MAI - ORI Fonduri europene din cadrul Programului General Solidaritatea/F.E.R. Cofinanţare naţională O primă evaluare a activităţii va fi prezentată de către ORI în cadrul celei de-a XXIX-a reuniuni a Grupului (septembrie 2011). Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului (ianuarie 2012).
3. Îmbunătăţirea sistemului naţional de azil în scopul eficientizării şi asigurării conformităţii cu standardele legale naţionale, europene şi internaţionale aplicabile 3.1. Continuarea accesului la procedura de azil şi respectarea principiului non refoulement. Îmbunătăţirea asistenţei oferite solicitanţilor de azil prin extinderea şi perfecţionarea unei reţele de avocaţi specializaţi, precum şi a serviciilor de interpretare şi consiliere. Decembrie MAI - ORI ONG-uri UNHCR Buget Fondul European pentru Refugiaţi Evaluarea activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului (ianuarie 2012).
3.2. Operaţionalizarea şi consolidarea mecanismului de asigurare şi control al calităţii procedurii de azil. Implementarea standardelor şi a controlului de calitate a procedurilor de azil. Octombrie MAI - ORI UNHCR Proiect finanţat de UE şi UNHCR sub egida „Iniţiativa calitativă“ Evaluarea activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului (ianuarie 2012).
3.3. Facilitarea accesului la informaţiile din ţările de origine ale solicitanţilor de azil a tuturor actorilor implicaţi în procedura de azil Utilizarea informaţiilor din baza de date comună a Uniunii Europene cu informaţii din ţările de origine ale solicitanţilor de azil; acces la informaţii diversificate şi traduse în limba română postate pe portalul web creat la nivel naţional. În funcţie de termenul stabilit de Comisia Europeană pentru punerea în funcţiune a Portalului Comun UE cu informaţii din ţările de origine MAI - ORI Buget MAI Evaluarea activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului (ianuarie 2012).
3.4. Implementarea la nivel naţional a modulelor de pregătire dezvoltate în cadrul Curriculei europene în domeniul azilului Pregătirea personalului cu atribuţii pe linia procedurilor de azil din cadrul Oficiului Român pentru Imigrări în cadrul modulelor de pregătire dezvoltate în cadrul Curriculei europene în domeniul azilului. Iunie-septembrie MAI - ORI Fondul European pentru refugiaţi/Buget ORI Evaluarea activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului (ianuarie 2012).
3.5. Pregătirea personalului PFR privind procedura la frontieră Asigurarea accesului neîngrădit la procedura de azil a străinilor aflaţi în nevoie de protecţie Decembrie MAI - IGPF În baza Memorandumului de înţelegere tripartit UNHCR, CNRR, IGPF Evaluarea activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului (ianuarie 2012).
Obiective stabilite prin Strategia naţională privind imigraţia pentru perioada 2011-2014 Acţiuni desfăşurate Rezultate Termen Instituţii responsabile Surse de finanţare Monitorizare/evaluare
3.6. Continuarea participării la mecanismul Dublin şi implementarea acordurilor semnate pentru accelerarea măsurilor de urmat în cadrul procedurii Dublin1). Eficientizarea şi intensificarea cooperării regionale în materia Regulamentului Dublin II, în special pe relaţia cu Republica Bulgaria. Iunie MAI - ORI Buget ORI Stadiul îndeplinirii activităţii va fi prezentat de către ORI în cadrul celei de a XXVIII-a reuniuni (iunie 2011). Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului (ianuarie 2012).
3.7. Asigurarea compatibilităţii şi a interoperabilităţii cu celelalte sisteme de azil din statele membre şi coordonarea cu Biroul European de Sprijin în domeniul Azilului (BESA). Preluarea şi implementarea bunelor practici în domeniu şi participarea activă la activităţile care vor avea loc în cadrul BESA. În funcţie de calendarul Comisiei Europene MAI - ORI Buget ORI/Buget Comisia Europeană Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului (ianuarie 2012).
4. Participarea activă a României la eforturile comunităţii internaţionale şi ale statelor membre UE de identificare a unor soluţii durabile pentru persoanele aflate în nevoie de protecţie internaţională 4.1. Continuarea derulării programelor de integrare pentru străinii care au dobândit o formă de protecţie în România. Străinii cu o formă de protecţie în România beneficiază de programe de integrare. Decembrie MAI - ORI Buget Fondul European pentru Refugiaţi Evaluarea activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului (ianuarie 2012).
4.2. Continuarea operaţiunilor de relocare a refugiaţilor conform obligaţiilor asumate de România. Îndeplinirea cu succes a obligaţiilor asumate de România în domeniul relocării refugiaţilor (40 de refugiaţi selectaţi şi transferaţi în România). Decembrie MAI - ORI Buget Fondul European pentru Refugiaţi Stadiul îndeplinirii activităţii va fi prezentat de către ORI în cadrul reuniunii a XXX-a a Grupului (decembrie 2011). Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului (ianuarie 2012).
4.3. Implementarea Acordului dintre Guvernul României şi Înaltul Comisariat al Naţiunilor Unite pentru Refugiaţi şi Organizaţia Internaţională pentru Migraţie, privind evacuarea temporară în România a unor persoane aflate în nevoie urgentă de protecţie internaţională şi relocarea ulterioară a acestora, semnat la Bucureşti la 8 mai 2008 şi ratificat prin Legea nr. 291/2008. Gestionarea problematicii refugiaţilor evacuaţi temporar în România prin îndeplinirea corespunzătoare a obligaţiilor care revin României conform Acordului dintre Guvernul României şi Înaltul Comisariat al Naţiunilor Unite pentru Refugiaţi şi Organizaţia Internaţională pentru Migraţie, privind evacuarea temporară în România a unor persoane aflate în nevoie urgentă de protecţie internaţională şi relocarea ulterioară a acestora, semnat la Bucureşti la 8 mai 2008 şi ratificat prin Legea nr. 291/2008. Permanent MAI - ORI OIM UNHCR Fonduri puse la dispoziţie de statele donatoare, UNHCR şi OIM Evaluarea activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului (ianuarie 2012).
5. Integrarea socială a străinilor cu şedere legală 5.1. Continuarea şi susţinerea efectivă a programelor de integrare socială pentru străini Străinii beneficiază efectiv de programe de integrare socială prin organizarea de cursuri de învăţare a limbii române, cursuri educaţionale, de formare profesională sau de orientare culturală. Decembrie MAI - ORI MECTS MMFPS - ANOFM Fondul European pentru Integrare/Bugetul asigurărilor pentru şomaj/EURES Evaluarea activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului (ianuarie 2012).
5.2. Crearea de birouri de informare şi consiliere pentru străini. Străinii beneficiază efectiv de programe de informare şi consiliere prin acţiuni de informare şi consiliere a acestora. Decembrie MAI - ORI Fondul European pentru Integrare Evaluarea activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului (ianuarie 2012).
5.3. Coordonarea acţiunilor pe linia integrării străinilor a tuturor actorilor instituţionali, a ONG-urilor implicate în procesul de integrare socială a străinilor şi a autorităţilor administraţiei publice locale. Asigurarea unui sistem de protecţie a minorilor neînsoţiţi şi a persoanelor cu handicap. Gestionarea problematicii integrării sociale a străinilor în cadrul unui sistem integrat care implică toţi actorii cu atribuţii legale în materie. Organizarea de întâlniri de coordonare semestriale cu celelalte instituţii implicate în procesul de integrare a străinilor. Iunie-octombrie MAI - ORI Buget-ORI/Resurse disponibile cu încadrarea în bugetul aprobat pe anul 2011 O primă evaluare a acţiunilor va fi prezentată de ORI în cadrul celei de a XXX-a reuniuni a Grupului (decembrie 2011). Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului (ianuarie 2012).
5.4. Realizarea unui mecanism de consultare cu comunităţile reprezentative de străini. Funcţionarea unui parteneriat de soluţionare a problemelor privind integrarea străinilor (realizarea unor dezbateri publice şi seminare cu reprezentanţii comunităţilor de străini din România şi elaborarea unui studiu referitor la oportunităţile de integrare a străinilor în ţara noastră). Decembrie MAI - ORI Fondul European pentru Integrare Evaluarea activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului (ianuarie 2012).

1) Regulamentul (CE) nr. 343/2003 al Consiliului din 18 februarie 2003 de stabilire a criteriilor şi mecanismelor de determinare a statului membru responsabil de examinarea unei cereri de azil prezentate într-unul dintre statele membre de către un resortisant al unei ţări terţe.


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 604/2011

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 604 din 2011
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 604/2011
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu