Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

INSTRUCTIUNI Nr

INSTRUCTIUNI   Nr. 108 din 17 octombrie 2002

de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 66/2000 privind organizarea si exercitarea profesiei de consilier in proprietate industriala

ACT EMIS DE: OFICIUL DE STAT PENTRU INVENTII SI MARCI


SmartCity3

PUBLICATE IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 826 din 15 noiembrie 2002

    In temeiul art. I pct. 6 si al art. II din Legea nr. 437/2002 pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 66/2000 privind organizarea si exercitarea profesiei de consilier in proprietate industriala, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 758 din 17 octombrie 2002,

    Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci emite urmatoarele instructiuni:

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Profesia de consilier in proprietate industriala se exercita in conditiile prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 66/2000 privind organizarea si exercitarea profesiei de consilier in proprietate industriala, aprobata si modificata prin Legea nr. 437/2002 si republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 758 din 17 octombrie 2002.
    Art. 2
    In intelesul prezentelor instructiuni prin urmatorii termeni se intelege:
    a) lege - Legea nr. 437/2002 pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 66/2000 privind organizarea si exercitarea profesiei de consilier in proprietate industriala;
    b) ordonanta - Ordonanta Guvernului nr. 66/2000 privind organizarea si exercitarea profesiei de consilier in proprietate industriala, republicata;
    c) OSIM - Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci;
    d) BOPI - Buletinul Oficial de Proprietate Industriala;
    e) consilier - consilierul in proprietate industriala;
    f) Camera - Camera Nationala a Consilierilor in Proprietate Industriala din Romania;
    g) Registru - Registrul national al consilierilor in proprietate industriala;
    h) examen - examenul de atestare in profesia de consilier in proprietate industriala;
    i) obiect - obiectul dreptului de proprietate industriala;
    j) registratura - Registratura generala a OSIM;
    k) cerere - cererea de inscriere la examenul de atestare in profesia de consilier in proprietate industriala;
    l) Comisie - comisia de examen;
    m) asistenti in proprietate industriala - persoane care desfasoara practica in domeniul proprietatii industriale;
    n) tutori in domeniul proprietatii industriale - consilieri cu vechime de minimum 5 ani, stabiliti de Camera pentru indrumarea in practica in domeniul proprietatii industriale.
    Art. 3
    Principalele atributii ale consilierului in exercitarea profesiei sale sunt:
    a) acordarea de asistenta de specialitate si reprezentarea persoanelor fizice si juridice, romane sau straine, in toate procedurile in fata OSIM;
    b) acordarea de asistenta de specialitate in cazul incheierii de acte de transmitere a drepturilor de proprietate industriala;
    c) acordarea de asistenta de specialitate in protectia informatiilor in interiorul firmelor;
    d) acordarea de asistenta de specialitate in supravegherea pietei in ceea ce priveste incalcarea drepturilor dobandite de client prin titlurile de protectie acordate de OSIM;
    e) acordarea de asistenta de specialitate in domeniul proprietatii industriale si reprezentarea persoanelor fizice si juridice, romane sau straine, interesate fata de terti (birouri ale notarului public, organe vamale etc.);
    f) reprezentarea in fata instantelor judecatoresti a solicitantilor, titularilor de drepturi sau a persoanelor interesate numai in cazul in care consilierul are calitatea de consilier juridic sau de avocat;
    g) acordarea de asistenta de specialitate in procedura de acordare a unei licente obligatorii;
    h) acordarea de asistenta de specialitate in probleme referitoare la exploatarea brevetelor, precum si a drepturilor patrimoniale cuvenite inventatorilor.
    Art. 4
    In scopul reprezentarii si ocrotirii intereselor consilierilor atat la nivel national, cat si international, in temeiul art. 3 din ordonanta, functioneaza Camera.
    Art. 5
    Profesia de consilier poate fi exercitata numai de catre persoana fizica inscrisa in Registru si care este membra a Camerei.

    CAP. 2
    Dobandirea calitatii de consilier

    Art. 6
    Dobandirea calitatii de consilier are loc in urma sustinerii si promovarii unui examen la care pot participa persoanele fizice care fac dovada indeplinirii cumulative a conditiilor prevazute la art. 5 din ordonanta.
    Art. 7
    (1) In vederea inscrierii la examen candidatul va depune o cerere:
    a) direct la registratura; sau
    b) prin posta - recomandata cu confirmare de primire.
    (2) In ambele situatii cererea trebuie sa fie inregistrata la OSIM cel mai tarziu cu 10 zile inainte de data sustinerii examenului, OSIM confirmand primirea cererii.
    Art. 8
    (1) Cererea trebuie redactata in limba romana si va cuprinde:
    a) numele, prenumele, domiciliul si cetatenia;
    b) solicitarea expresa de inscriere la examen;
    c) obiectul si, dupa caz, domeniul tehnic de specialitate pentru care se solicita inscrierea la examen.
    (2) Cererea de inscriere la examen, care se face pe formular tip emis de OSIM, si actele prevazute la art. 9 se depun impreuna, cel tarziu cu 10 zile inaintea datei examenului.
    Art. 9
    (1) Cererea trebuie sa fie insotita de urmatoarele documente:
    a) curriculum vitae;
    b) copie legalizata a certificatului de nastere;
    c) copie legalizata a diplomei de absolvire a unui institut sau universitati de invatamant superior, cu mentionarea specializarii tehnice, stiintifice sau juridice;
    d) cazier judiciar; pentru inscrierea la examen se poate admite dovada solicitarii cazierului sub rezerva ca pana la inregistrarea in Registru acesta sa fie depus la dosar;
    e) o copie a carnetului de munca sau o adeverinta eliberata de societatea ori unitatea in care candidatul si-a desfasurat sau isi desfasoara activitatea, din care sa rezulte o vechime de minimum 3 ani in domeniul profesiei de baza; adeverinta care atesta practica de 3 ani in domeniul proprietatii industriale este eliberata sau vizata de Camera. Modul de desfasurare a practicii se stabileste de Camera, cu acordul OSIM;
    f) dovada de plata a taxei de examinare, in functie de numarul de obiecte de proprietate industriala la care candidatul s-a inscris.
    (2) Perioadele de 3 ani privind practica in domeniul profesional de baza si in domeniul proprietatii industriale, prevazute la art. 5 lit. e) din ordonanta, pot fi partial sau total suprapuse, daca in timpul activitatii in domeniul profesional de baza candidatul a avut si activitate practica in domeniul proprietatii industriale.
    (3) In cazul persoanelor la care se refera art. 6 din ordonanta va fi suficienta numai prezentarea actelor prevazute la art. 5 lit. a) - f) din acelasi act normativ, fara a fi necesara sustinerea examenului pentru obiectul de proprietate industriala in care si-au desfasurat activitatea.
    Art. 10
    (1) Candidatii la examen pot sa opteze pentru sustinerea examenului la unul sau mai multe obiecte, cu respectarea prevederilor art. 8 lit. c) si ale art. 9 lit. c) si conform profesiei de baza, dupa cum urmeaza:
    a) absolventii institutelor de invatamant superior cu profil tehnic, medical sau cei ai universitatilor - facultatilor de profil real sau juridic ori asimilate acestora, pot candida pentru sustinerea examenului la toate obiectele;
    b) absolventii universitatilor - facultatilor de profil uman, economic sau asimilate acestora pot candida pentru sustinerea examenului pentru obiectul marci si indicatii geografice;
    c) absolventii institutiilor de arte plastice si design pot candida pentru sustinerea examenului la obiectul desene si modele industriale si la obiectul marci si indicatii geografice.
    (2) In functie de modificarile care vor aparea cu referire la profesie, Comisia poate decide obiectul/obiectele pe care candidatul il/le poate alege pentru a sustine examenul.
    (3) Organizarea examenului se face, de regula, anual.
    (4) Organizarea si promovarea examenului de atestare se fac conform art. 7 alin. (2) din ordonanta.
    (5) Propunerile Camerei pentru eventuale modificari la Instructiunile privind organizarea si promovarea examenului trebuie transmise la OSIM cu cel putin 30 de zile inainte de data sesiunii de examen; OSIM comunica Camerei data sesiunii de examen cu 60 de zile inainte de data examenului.

    CAP. 3
    Organizarea examenului

    Art. 11
    (1) OSIM inregistreaza cererea si examineaza indeplinirea conditiilor prevazute la art. 8, 9 si 10, notificand candidatului eventualele acte lipsa si termenul in care acestea trebuie depuse.
    (2) Actele prevazute la art. 9 alin. (1) pot fi depuse o data cu cererea sau cel mai tarziu cu 5 zile inainte de data sustinerii examenului.
    (3) In cazul in care termenul prevazut la alin. (2) nu este respectat sau actele care insotesc cererea prevazuta la art. 9 alin. (1) nu sunt inregistrate in forma ceruta, candidatul va fi respins de la sustinerea examenului, iar OSIM va notifica in scris candidatului motivele respingerii.
    (4) Candidatul respins de la sustinerea examenului poate depune contestatie la directorul general al OSIM. Contestatia va fi solutionata in termen de 24 de ore de la inregistrarea ei la OSIM.
    Art. 12
    Prin ordin al directorului general al OSIM este nominalizata Comisia.
    Art. 13
    (1) Daca sesiunea de examen se organizeaza pentru mai multe obiecte de proprietate industriala, prin acelasi ordin directorul general al OSIM va numi, in cadrul Comisiei, subcomisii pentru fiecare obiect de proprietate industriala si sectiune de specialitate tehnica pentru subcomisia de inventii.
    (2) Comisia si subcomisiile sunt alcatuite din 3 - 7 membri si au urmatoarea componenta:
    a) presedinte;
    b) membri.
    (3) Presedintii subcomisiilor sunt membri ai Comisiei.
    (4) Membrii Comisiei si subcomisiilor sunt:
    a) unul sau doi juristi din cadrul OSIM, cu experienta de minimum 5 ani in domeniul proprietatii industriale si cu grad profesional superior;
    b) specialisti cu vechime de minimum 5 ani in cadrul OSIM in activitatea de examinare si grad profesional superior, cadre didactice cu experienta bogata si care au predat dreptul proprietatii industriale in facultati de drept acreditate sau autorizate;
    c) consilieri cu minimum 5 ani vechime in practica.
    (5) Din fiecare subcomisie/sectiune face parte si un reprezentant al Camerei, propus de presedintele acesteia. Acesta poate formula obiectiuni in numele Camerei cu privire la admiterea la examen a candidatului.
    (6) Biroul de resurse umane din cadrul OSIM asigura secretariatul Comisiei.
    (7) Bibliografia pentru examen va fi afisata la sediul OSIM.
    Art. 14
    (1) Atributiile Comisiei sunt urmatoarele:
    a) elaboreaza bibliografia necesara candidatilor la examen si dispune afisarea ei la sediul OSIM;
    b) examineaza indeplinirea conditiilor prevazute la art. 8, 9 si 10;
    c) examineaza obiectiile scrise formulate de reprezentantul Camerei cu privire la indeplinirea conditiilor prevazute la art. 8, 9 si 10;
    d) emite decizii scrise si motivate privind admiterea sau respingerea candidatilor la examen si intocmeste lista candidatilor admisi pentru sustinerea examenului;
    e) hotaraste afisarea la sediul OSIM cu 3 zile inainte de data examenului a listei candidatilor care vor participa la sesiunea de examen;
    f) stabileste durata, numarul si natura lucrarilor;
    g) alcatuieste subiectele de examen pentru fiecare obiect de proprietate industriala pentru care examenul a fost anuntat si exista candidati inscrisi;
    h) elaboreaza grila sau grilele de notare a raspunsurilor la probele de examen pentru fiecare sesiune de examen, punctajul necesar pentru realizarea notei minime stabilite pentru promovarea examenului si metodologia de desfasurare a acestuia;
    i) stabileste si indica materialele si documentele publice care vor sta la dispozitia candidatilor in timpul examenului;
    j) stabileste membrii care vor supraveghea candidatii in timpul examenului;
    k) in cazul in care examenul a fost organizat numai pentru un singur obiect de proprietate industriala, examineaza si noteaza lucrarile scrise ale candidatilor la toate probele sustinute, tinand seama de corectitudinea raspunsurilor si de grila de punctaj stabilita;
    l) verifica notarea efectuata de fiecare subcomisie, in cazul in care examenul a fost organizat pentru mai multe obiecte de proprietate industriala;
    m) emite decizii scrise privind admiterea sau respingerea candidatilor in urma examenului de atestare sustinut de acestia;
    n) intocmeste lista candidatilor care au promovat examenul de atestare si dispune afisarea acesteia la sediul OSIM, sub semnatura presedintelui Comisiei.
    (2) Subcomisiile au urmatoarele atributii:
    a) participa la elaborarea subiectelor de examen in cadrul Comisiei;
    b) supravegheaza candidatii in timpul examenului;
    c) examineaza si noteaza lucrarile scrise ale candidatilor la toate probele sustinute, tinand seama de corectitudinea raspunsurilor si de grila de punctaj stabilita;
    d) prezinta Comisiei lucrarile notate si toate explicatiile necesare privind modul de notare.
    (3) Secretariatul Comisiei are urmatoarele atributii:
    a) afiseaza la sediul OSIM, cu 60 de zile inainte, data la care examenul de atestare este organizat si comunica in scris aceasta data Camerei;
    b) afiseaza bibliografia necesara candidatilor pentru sustinerea examenului;
    c) pregateste dosarele de inscriere a candidatilor si le prezinta Comisiei;
    d) afiseaza la sediul OSIM, cu 3 zile inaintea examenului, lista candidatilor admisi pentru inscriere la examen;
    e) afiseaza la sediul OSIM lista candidatilor admisi la examenul de atestare;
    f) comunica in scris fiecarui candidat rezultatul obtinut la examen, in termen de 30 de zile de la data incheierii sesiunii de examen.
    Art. 15
    (1) Comisia se reuneste la convocarea presedintelui ei.
    (2) Deciziile Comisiei se iau cu majoritate de voturi, in scris si motivat, si sunt semnate de toti membrii acesteia. In cazul voturilor egale, votul presedintelui este decisiv.
    Art. 16
    (1) Examenul consta numai in probe scrise.
    (2) Calendarul desfasurarii examenelor este alcatuit astfel incat sa dea posibilitatea candidatilor care au solicitat participarea, in cadrul aceleiasi sesiuni, la sustinerea examenului pentru mai multe obiecte ale dreptului de proprietate industriala sa poata lua parte la probele respective.
    (3) Obiectele dreptului de proprietate industriala pentru care se desfasoara examenul sunt urmatoarele:
    a) brevete de inventii;
    b) marci si indicatii geografice;
    c) desene si modele industriale;
    d) topografii de circuite integrate.
    Art. 17
    Examenul organizat pentru obiectul brevetelor de inventie poate consta in urmatoarele probe:
    a) o proba teoretica continand 10 - 15 intrebari care vizeaza cunostintele de aplicare a legislatiei nationale si internationale in domeniul brevetelor de inventie;
    b) o proba practica de redactare a revendicarilor si a partilor unei descrieri de inventie, plecand de la exemplele de realizare, inclusiv desene, cand este cazul, stadiul tehnicii enuntate de client si completarea unui formular de cerere de brevet;
    c) o proba practica cuprinzand:
    - redactarea unui raspuns la o notificare transmisa de un oficiu de brevete, referitoare la conditiile de existenta a unei inventii brevetabile; sau
    - redactarea unei contestatii sau cereri de revocare a hotararii de acordare a unui brevet acordat de OSIM; sau
    - redactarea unei intampinari la o cerere de revocare a unei hotarari de acordare a unui brevet acordat de OSIM.
    Art. 18
    Examenul organizat pentru domeniul marcilor si indicatiilor geografice poate consta in urmatoarele probe:
    a) o proba teoretica continand 10 - 15 intrebari care vizeaza cunostinte de aplicare a legislatiei in domeniul protectiei marcilor si indicatiilor geografice;
    b) o proba practica cuprinzand:
    - constituirea unui depozit reglementar al unei cereri pentru un solicitant roman, respectiv un solicitant strain; sau
    - constituirea unui depozit de catre un solicitant roman pentru inregistrarea in strainatate a unei marci pe cale nationala sau internationala;
    - o proba din domeniul indicatiilor geografice;
    c) o proba practica de sustinere in scris a unui aviz de refuz provizoriu, a unei opozitii sau a unei contestatii.
    Art. 19
    Examenul organizat pentru domeniul desenelor si modelelor industriale poate consta in urmatoarele probe:
    a) o proba teoretica continand 10 - 15 intrebari care vizeaza cunostinte de aplicare a legislatiei in domeniul protectiei desenelor si modelelor industriale;
    b) o proba practica cuprinzand:
    - constituirea unui depozit reglementar al unei cereri pentru inregistrarea unui desen si/sau model industrial, inclusiv redactarea unei descrieri a unui desen si/sau model industrial pe baza unei reprezentari grafice;
    - sustinerea in scris a unei opozitii la inregistrare sau a unei contestatii cu privire la un desen si/sau model industrial.
    Art. 20
    Examenul organizat pentru domeniul topografiilor circuitelor integrate poate consta in urmatoarele probe:
    a) o proba teoretica continand 5 - 10 intrebari care vizeaza cunostinte privind legislatia nationala si internationala in domeniul protectiei topografiilor circuitelor integrate;
    b) o proba practica cuprinzand:
    - constituirea depozitului national reglementar pentru inregistrarea unei topografii; sau
    - raspunsul la scrisoarea unui client care se intereseaza de protectia unor circuite integrate; sau
    - sustinerea in scris a unei contestatii cu privire la inregistrarea unei topografii.
    Art. 21
    Continutul probelor de examen pentru acelasi obiect este acelasi pentru toti candidatii prezenti intr-o sesiune de examen, cu exceptia probelor practice pentru obiectul brevete de inventie care se refera la domeniile tehnice de specialitate ale candidatilor (mecanica, chimie, electricitate).
    Art. 22
    Secretariatul Comisiei verifica la inceperea sesiunii daca sunt indeplinite toate conditiile pentru buna desfasurare a examenului.
    Art. 23
    (1) In timpul examenului candidatilor li se pun la dispozitie coli albe pentru scris stampilate si materialele stabilite de Comisie.
    (2) Candidatii pot avea asupra lor in timpul examenului dictionare tehnice sau materiale din bibliografia de examen, stabilite de Comisie conform art. 14 alin. (1).
    (3) Pe prima coala fiecare candidat isi va inscrie in coltul din dreapta sus numele si prenumele, lizibil si complet, precum si semnatura lui, va indoi coltul si va asigura lipirea.
    (4) Candidatul va numerota in ordine crescatoare, incepand cu numarul 2, celelalte coli folosite pentru redactarea lucrarii de examen, in coltul din dreapta sus al fiecarei coli.
    Art. 24
    (1) Candidatii sunt obligati sa redacteze raspunsurile pe o singura fata a colilor, in mod lizibil si ingrijit, lucrarile cu scris ilizibil (sau cu stersaturi) nefiind luate in considerare.
    (2) Lucrarea va fi redactata numai cu cerneala sau cu pix cu pasta de culoare neagra (ori albastra), nu se vor putea folosi culori pentru redactarea raspunsurilor si nu va contine semne particulare care ar putea duce la recunoasterea candidatului.
    Art. 25
    Candidatii pot pune intrebari secretariatului de supraveghere, dar numai inaintea primirii subiectelor, deci inainte de inceperea efectiva a examenului.
    Art. 26
    La predarea lucrarilor de examen secretariatul Comisiei care supravegheaza desfasurarea examenului verifica aranjarea in ordine a colilor si capseaza pe marginea din stanga toate colile lucrarii intr-un singur fascicul.
    Art. 27
    (1) Cu 5 minute inainte de terminarea timpului afectat sustinerii probelor candidatii sunt atentionati in acest sens si vor inceta lucrul imediat dupa scurgerea celor 5 minute.
    (2) Candidatilor le este interzis sa vorbeasca intre ei in timpul examenului sau sa paraseasca sala pentru situatii deosebite fara sa fie insotiti de 2 membri ai secretariatului Comisiei desemnati de presedinte.
    (3) Candidatii vor fi exclusi de la examen in cazul in care impiedica buna desfasurare a acestuia.
    Art. 28
    Candidatii pot formula contestatii cu privire la desfasurarea examenului si le depun la secretariatul Comisiei nu mai tarziu de 24 de ore de la terminarea fiecarei probe.
    Art. 29
    Secretariatul va intocmi pentru fiecare proba a examenului un proces-verbal in care se vor mentiona numele candidatilor prezenti la ora la care s-a incheiat proba, numele candidatilor care au parasit sala de examen si contestatiile prevazute la art. 28.
    Art. 30
    (1) Baremul de notare a lucrarilor este de la 1 la 10.
    (2) Nota pentru fiecare proba se stabileste prin media aritmetica a notelor acordate lucrarii respective. Diferenta dintre notele acordate de membrii Comisiei care au corectat lucrarile nu poate fi mai mare de un punct. In caz contrar, Comisia dispune efectuarea unei noi notari de catre alti membri ai Comisiei sau subcomisiei.
    (3) Lucrarile se deschid dupa ce se acorda nota finala.
    (4) Candidatii sunt declarati admisi la examen daca au obtinut la fiecare proba o medie a notelor de minimum 6.
    (5) Candidatii care nu obtin la nici una dintre probe minimum media 6 sunt declarati respinsi.
    (6) Candidatii care nu obtin minimum media 6 la una dintre probe au dreptul, la cerere, sa sustina examenul la aceasta proba numai in una dintre urmatoarele doua sesiuni.
    Art. 31
    (1) Deciziile Comisiei pot fi contestate la OSIM in termen de 15 zile de la afisarea acestora.
    (2) Contestatiile formulate vor fi solutionate de o comisie din cadrul OSIM a carei componenta este alta decat cea a Comisiei.
    (3) Componenta comisiei de solutionare a contestatiilor va fi stabilita prin ordin al directorului general al OSIM.
    (4) Presedintele comisiei care solutioneaza contestatiile este directorul general al OSIM sau imputernicitul acestuia.
    (5) Din comisia de solutionare a contestatiilor face parte si un reprezentant al Camerei.
    (6) Deciziile comisiei prevazute la alin. (2) se comunica in scris candidatului, in termen de 30 de zile de la inregistrarea contestatiei la OSIM.
    Art. 32
    (1) Biroul resurse umane din cadrul OSIM pastreaza o evidenta a tuturor documentelor privind inscrierea la examen, precum si rezultatele fiecarui candidat.
    (2) Documentele prevazute la alin. (1) nu sunt publice.

    CAP. 4
    Inscrierea in Registru

    Art. 33
    OSIM este depozitarul Registrului.
    Art. 34
    In Registru sunt inscrise urmatoarele date:
    a) numele si prenumele consilierului;
    b) codul numeric personal al consilierului;
    c) domiciliul;
    d) obiectul pentru care a promovat examenul;
    e) data sesiunii de examen;
    f) data eliberarii adeverintei de inscriere si numarul cererii formulate pentru eliberarea acestei adeverinte;
    g) numarul diplomei eliberate de OSIM;
    h) sanctiunea aplicata consilierului si hotararea in baza careia s-a aplicat sanctiunea;
    i) observatii si mentiuni.
    Art. 35
    OSIM publica lunar in BOPI listele cuprinzand consilierii cu drept de exercitare a profesiei, precum si formele de organizare a acestora, prevazute la art. 19 din ordonanta, in care acestia isi desfasoara activitatea pe baza datelor comunicate de Camera.

    CAP. 5
    Drepturi si indatoriri

    Art. 36
    Consilierul cu libera practica isi desfasoara activitatea conform art. 2 si art. 19 alin. (1) si (2) din ordonanta, in baza unei procuri de reprezentare.
    Art. 37
    Pentru activitatea sa consilierul cu libera practica are dreptul la onorariu si la acoperirea tuturor cheltuielilor facute in interesul clientului sau, pe baza instructiunilor primite de la acesta.
    Art. 38
    Divulgarea de date si informatii primite de consilier de la clientul sau este interzisa, cu exceptia cazului in care aceasta are loc cu respectarea prevederilor legale si in limitele mandatului incredintat.

    CAP. 6
    Exercitarea profesiei

    Art. 39
    (1) Consilierul cu libera practica isi desfasoara activitatea conform prevederilor art. 19 din ordonanta.
    (2) Societatea civila profesionala poate fi constituita din 2 sau mai multi consilieri atestati, membri ai Camerei.
    (3) Societatile comerciale prevazute la art. 19 din ordonanta vor trebui sa aiba ca obiect unic activitatile in domeniul proprietatii industriale prevazute la art. 1 alin. (2) din ordonanta.
    (4) Consilierul isi exercita profesia si ca salariat specializat in domeniul protectiei proprietatii industriale in unitati cu alt obiect de activitate decat proprietatea industriala sau in societati comerciale, in limitele de competenta atribuite functiei respective.
    Art. 40
    Consilierii prevazuti la art. 39 alin. (4), inscrisi in Registru si care sunt membri ai Camerei, au dreptul sa asiste si sa reprezinte doar unitatea sau societatea la care sunt salariati.

    CAP. 7
    Reprezentarea

    Art. 41
    In procedurile in fata OSIM actioneaza numai consilierii care indeplinesc conditiile prevazute la art. 4 din ordonanta si care apar in listele din BOPI.
    Art. 42
    (1) Consilierul nu va putea actiona in procedurile in fata OSIM in lipsa prezentarii unei procuri de reprezentare, depusa in termen legal.
    (2) Prin procura de reprezentare va fi desemnat ca mandatar consilierul, cabinetul individual sau societatea in cadrul careia acesta isi desfasoara activitatea.
    (3) Cabinetele sau societatile organizate conform art. 19 din ordonanta, care au fost desemnate mandatari, vor imputernici un consilier salariat al acestora sa reprezinte interesele mandantului in fata OSIM sau fata de terti.
    Art. 43
    Procura in baza careia actioneaza consilierul va avea caracter general sau va fi prezentata pentru fiecare cerere si va cuprinde cel putin urmatoarele elemente:
    a) numele si prenumele mandantului;
    b) numele si prenumele mandatarului;
    c) obiectul mandatului;
    d) semnatura mandantului.
    Art. 44
    Reprezentarea unui client in procedurile in fata OSIM se va face numai pentru obiectul de proprietate industriala in care consilierul a fost atestat.
    Art. 45
    (1) In cazul in care in timpul derularii procedurilor in fata OSIM dreptul consilierului de a-si exercita profesia inceteaza pentru oricare dintre motivele prevazute la art. 28 din ordonanta, acesta nu isi mai poate desfasura activitatea in respectivele proceduri.
    (2) Incetarea dreptului de exercitare a profesiei rezulta din listele consilierilor publicate in BOPI pe baza datelor comunicate de Camera.
    (3) In cazul solicitantilor care au mandatar, OSIM va comunica acestora situatia prevazuta si obligatia solicitantilor straini de a apela la serviciile altui consilier pentru continuarea procedurii.

    CAP. 8
    Suspendarea si incetarea dreptului la exercitarea profesiei

    Art. 46
    Suspendarea dreptului la exercitarea profesiei intervine in urmatoarele cazuri:
    a) consilierul se afla in unul dintre cazurile de incompatibilitate prevazute la art. 24 din ordonanta;
    b) consilierul nu isi indeplineste obligatia de plata a cotizatiei fata de Camera timp de un an;
    c) consilierului i s-a aplicat sanctiunea interdictiei exercitarii dreptului de a profesa pe o perioada de 3 - 12 luni, ramasa definitiva.
    Art. 47
    Dreptul de exercitare a profesiei inceteaza in oricare dintre urmatoarele situatii:
    a) renunta in scris la exercitarea profesiei si depune la Camera cererea sa de renuntare;
    b) pierde sau renunta la cetatenia romana;
    c) nu mai are domiciliul sau sediul social in Romania;
    d) nu mai are capacitate de exercitiu;
    e) i s-a aplicat sanctiunea interdictiei definitive a dreptului de a profesa;
    f) a fost condamnat definitiv pentru o fapta care il face nedemn de a fi consilier in proprietate industriala;
    g) prin deces.
    Art. 48
    (1) Orice modificare survenita cu privire la suspendarea sau incetarea dreptului de exercitare a profesiei, cu exceptia celor prevazute la art. 46 lit. b) si c) si art. 47 lit. a) si e), se comunica Camerei in termen de 15 zile de la intervenirea acesteia.
    (2) Camera va comunica de indata OSIM situatiile in care unui consilier i se aplica prevederile art. 46 sau 47.

    CAP. 9
    Raspunderi si sanctiuni

    Art. 49
    (1) In cadrul Camerei functioneaza o comisie de disciplina, care aplica consilierilor sanctiunile prevazute la art. 29 din ordonanta.
    (2) In Regulamentul de functionare al Camerei se vor explica abaterile pentru care se aplica, diferentiat, sanctiunile.
    Art. 50
    (1) Comisia de disciplina a Camerei este alcatuita din 7 membri, consilieri in proprietate industriala cu minimum 5 ani vechime in domeniu, dintre care se alege un presedinte si un secretar.
    (2) Nici unul dintre membrii Comisiei de disciplina nu poate fi membru al Consiliului de conducere al Camerei.
    Art. 51
    (1) Hotararile Comisiei de disciplina se iau cu o majoritate de doua treimi din numarul membrilor prezenti.
    (2) Impotriva hotararilor comisiei de disciplina se poate formula contestatie la instanta judecatoreasca competenta, in termen de 30 de zile de la data comunicarii hotararii.
    Art. 52
    Camera va comunica OSIM hotararile impotriva carora nu s-a formulat contestatie la instanta judecatoreasca competenta in termenul prevazut la art. 51, imediat dupa scurgerea acestui termen.
    Art. 53
    OSIM va mentiona in Registru si va publica in BOPI hotararile Consiliului de conducere al Camerei sau ale instantelor judecatoresti, definitive si irevocabile, luate cu privire la sanctiuni aplicate membrilor Camerei.
    Art. 54
    Consilierul caruia i s-a aplicat una dintre sanctiunile prevazute la art. 29 lit. c) si d) din ordonanta, ramasa definitiva, isi va informa clientii de indata despre aceasta.

    CAP. 10
    Camera

    Art. 55
    (1) In scopul exercitarii profesiei consilierii trebuie sa fie membri ai Camerei.
    (2) In vederea exercitarii profesiei de consilier, Camera emite autorizatii de libera practica pentru oricare dintre formele de organizare, cu exceptia societatilor comerciale, pentru practicarea profesiei de consilier, in vederea inregistrarii la organele fiscale.
    Art. 56
    (1) Pentru a deveni membru al Camerei consilierul va depune o cerere in acest sens, care va fi analizata de o comisie de admitere constituita in acest scop.
    (2) Cererea va fi intocmita de Camera si va fi insotita de urmatoarele documente:
    a) dovada inregistrarii in Registru;
    b) dovada indeplinirii conditiilor prevazute la art. 19, respectiv 20, din ordonanta;
    c) actele constitutive ale societatii sau actele de asociere;
    d) carnetul de munca si/sau decizia conducatorului unitatii privind numirea in functii care presupun desfasurarea de activitati specifice in domeniul proprietatii industriale;
    e) autorizatia de functionare eliberata de Camera pentru persoanele fizice care isi desfasoara activitatea in cabinete individuale autorizate si certificatul de inregistrare fiscala, in functie de forma de organizare sub care consilierul isi exercita profesia;
    f) dovada platii taxei de inscriere dupa ce a primit confirmarea indeplinirii conditiilor prevazute la lit. a) - e).
    (3) Dupa avizul Comisiei de admitere a Camerei se va achita taxa de inscriere in Camera si se va intocmi decizia de admitere in Camera, semnata de presedintele acesteia, pe baza voturilor Consiliului de conducere al Camerei.
    Art. 57
    (1) Organele de conducere ale Camerei sunt:
    a) conferinta;
    b) consiliul de conducere;
    c) presedintele.
    (2) Persoanele alese in Consiliul de conducere al Camerei si presedintele Camerei au mandat de 2 ani si nu mai mult de doua legislaturi consecutive. Presedintele Camerei este ales dintre consilierii cu o bogata activitate curenta de reprezentare a solicitantilor romani si straini, cu experienta in exercitarea profesiei si cu o foarte buna reputatie personala si profesionala pe plan intern si extern.
    Art. 58
    (1) Conferinta este formata din totalitatea membrilor Camerei si are urmatoarele atributii:
    a) adopta si modifica statutul Camerei, precum si codul deontologiei profesionale;
    b) adopta organizarea aparatului administrativ al Camerei;
    c) alege si revoca presedintele si vicepresedintele Camerei si presedintele Comisiei de disciplina prin vot secret;
    d) alege si revoca membrii Consiliului de conducere al Camerei prin vot secret;
    e) alege si revoca membrii comisiilor de specialitate si ai Comisiei de disciplina din cadrul Camerei, prin vot deschis;
    f) aproba Regulamentul de functionare al Camerei;
    g) aproba bugetul de venituri si cheltuieli, precum si bilantul Camerei.
    (2) Convocarea conferintei se face la initiativa presedintelui Camerei sau a doua treimi din numarul membrilor Consiliului de conducere al Camerei ori a unei treimi din numarul membrilor Camerei.
    (3) Publicul nu are acces la conferinta, dar poate fi permis accesul unor invitati care nu participa la vot.
    (4) Conferinta este legal constituita la prima convocare, in prezenta majoritatii absolute a membrilor Camerei, iar hotararile se adopta cu votul majoritatii simple a membrilor prezenti.
    Art. 59
    Intre conferinte activitatea curenta a Camerei va fi coordonata de Consiliul de conducere, care este ales cu majoritate simpla de voturi.
    Art. 60
    Consiliul de conducere al Camerei este format din 7 - 11 membri incluzand presedintele Camerei.
    Art. 61
    Consiliul de conducere al Camerei are urmatoarele atributii:
    a) stabileste nivelul onorariilor minimale care urmeaza sa fie percepute pentru serviciile prestate de consilieri, precum si reducerile care pot fi acordate pentru anumite categorii de persoane;
    b) adopta masuri pentru aplicarea si respectarea de catre membri a prevederilor ordonantei, ale instructiunilor de aplicare a acesteia si ale statutului;
    c) aproba conventiile si contractele incheiate de presedintele Camerei, in numele acesteia;
    d) aduce la indeplinire hotararile conferintei;
    e) intocmeste, modifica si comunica lunar la OSIM evidenta membrilor Camerei cu drept de exercitare a profesiei, impreuna cu modificarile intervenite;
    f) organizeaza verificarea anuala a modului de desfasurare a activitatii consilierilor, a modului de practicare a profesiei in formele de organizare prevazute la art. 19 din ordonanta si respectarea codului deontologic;
    g) monitorizeaza efectuarea practicii asistentilor;
    h) verifica si constata indeplinirea conditiilor legale ale cererilor de inscriere in Camera;
    i) ia act de conventiile de grupare sau de asociere ale consilierilor;
    j) organizeaza activitati de pregatire profesionala a consilierilor si editeaza publicatii ale Camerei;
    k) suspenda din dreptul la exercitarea profesiei pe membrii Camerei care nu platesc taxele si contributiile prevazute de statut o perioada de 3 luni de la scadenta acestora, daca li s-a dat avertisment pentru plata si nu s-au conformat;
    l) solutioneaza contestatiile si reclamatiile privind onorariile minimale;
    m) propune aprobarii conferintei nivelul taxei de inscriere in Camera si al cotizatiei anuale;
    n) accepta donatiile facute Camerei;
    o) analizeaza acordarea de burse, premii si alte ajutoare necesare membrilor Camerei;
    p) intocmeste proiectul de buget si administreaza patrimoniul Camerei;
    q) prezinta anual conferintei, spre aprobare, raportul sau de activitate si de gestiune;
    r) stabileste tabloul tutorilor si listele asistentilor in proprietate industriala si avizeaza efectuarea practicii in proprietate industriala.
    Art. 62
    Presedintele Camerei este ales de conferinta si este membru de drept al Consiliului de conducere al Camerei.
    Art. 63
    Presedintele Camerei are urmatoarele atributii:
    a) reprezinta Camera in relatiile cu persoane fizice si juridice din tara si din strainatate;
    b) incheie conventii si contracte in numele Camerei, aprobate de Consiliul de conducere al Camerei;
    c) este presedintele Consiliului de conducere al Camerei;
    d) convoaca si conduce sedintele Consiliului de conducere al Camerei;
    e) ordonanteaza cheltuielile Camerei;
    f) alte atributii stabilite de conferinta.
    Art. 64
    In cadrul Camerei functioneaza urmatoarele comisii:
    a) Comisia de disciplina;
    b) Comisia de cenzori;
    c) Comisia pentru probleme profesionale;
    d) Comisia pentru probleme legislative;
    e) Comisia pentru relatii interne si internationale;
    f) Comisia de admitere;
    g) Comisia de monitorizare a activitatii consilierilor in proprietate industriala;
    h) Comisia privind supravegherea exercitarii fara drept a profesiei de consilier in proprietate industriala;
    i) Comisia pentru monitorizarea modului de efectuare a practicii de catre asistentii in proprietate industriala.
    Art. 65
    Consilierii care figurau in Registru la data emiterii ordonantei sunt de drept membri ai Camerei, daca fac cerere si platesc taxa de inscriere.

                  Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci
                             ing. Gabor Varga



SmartCity5

COMENTARII la Instrucţiuni 108/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Instrucţiuni 108 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu