Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

INSTRUCTIUNI Nr

INSTRUCTIUNI   Nr. DB 337/3615/IF din 16 ianuarie 2003

pentru aplicarea Ordonantei Guvernului nr. 70/2002 privind administrarea unitatilor sanitare publice de interes judetean si local

ACT EMIS DE: MINISTERUL SANATATII SI FAMILIEI


SmartCity3

              Nr. DB 337 din 16 ianuarie 2003
              MINISTERUL ADMINISTRATIEI PUBLICE
              Nr. 3.615/IF din 17 ianuarie 2003
PUBLICATE IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 44 din 27 ianuarie 2003

    Avand in vedere prevederile Ordonantei Guvernului nr. 70/2002 privind administrarea unitatilor sanitare publice de interes judetean si local,
    in temeiul art. 4 alin. (6) din Hotararea Guvernului nr. 22/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii si Familiei, cu modificarile si completarile ulterioare, si al art. 9 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 8/2001 privind infiintarea, organizarea si functionarea Ministerului Administratiei Publice, cu modificarile si completarile ulterioare,

    ministrul sanatatii si familiei si ministrul administratiei publice emit urmatoarele instructiuni:

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Unitatile sanitare - spitalele, cabinetele medicale si altele asemenea - functioneaza ca entitati autonome, potrivit prevederilor Legii nr. 146/1999 privind organizarea, functionarea si finantarea spitalelor, cu modificarile si completarile ulterioare, ale Ordonantei Guvernului nr. 124/1998 privind organizarea si functionarea cabinetelor medicale, cu modificarile si completarile ulterioare, ale Ordonantei Guvernului nr. 70/2002 privind administrarea unitatilor sanitare publice de interes judetean si local, precum si ale Legii nr. 100/1998 privind asistenta de sanatate publica.
    Art. 2
    (1) Ministerul Sanatatii si Familiei exercita controlul asupra activitatii unitatilor sanitare publice de interes judetean sau local, precum si asupra modului de aplicare de catre acestea a dispozitiilor legale in vigoare in domeniul sanitar.
    (2) Indrumarea, coordonarea si monitorizarea activitatii desfasurate in unitatile sanitare publice se exercita de Ministerul Sanatatii si Familiei ca autoritate centrala in domeniul asistentei de sanatate publica si de directiile de sanatate publica teritoriale, unitati descentralizate care reprezinta autoritatea de sanatate publica la nivel local.

    CAP. 2
    Administrarea unitatilor sanitare publice de interes judetean si local

    Art. 3
    Dreptul de proprietate publica al unitatilor administrativ-teritoriale asupra cladirilor si terenurilor in care functioneaza unitatile sanitare de interes judetean si local - spitale, centre de diagnostic si tratament, centre medicale, sanatorii, preventorii si altele asemenea - se exercita in conformitate cu prevederile Legii nr. 213/1998 privind proprietatea publica si regimul juridic al acesteia, cu modificarile si completarile ulterioare, ale Ordonantei Guvernului nr. 70/2002, precum si ale hotararilor Guvernului nr. 866/2002, 867/2002 si 1.096/2002, referitoare la trecerea imobilelor in care isi desfasoara activitatea unitatile sanitare de interes local si judetean din domeniul privat al statului si din administrarea Ministerului Sanatatii si Familiei in domeniul public al unitatilor administrativ-teritoriale si in administrarea consiliilor locale sau, dupa caz, a consiliilor judetene.
    Art. 4
    Consiliile judetene si consiliile locale ale comunelor, oraselor, municipiilor si sectoarelor municipiului Bucuresti administreaza, in conditiile legii, terenurile si cladirile in care isi desfasoara activitatea unitatile sanitare publice de interes judetean sau local, dupa caz.
    Art. 5
    (1) Predarea-preluarea imobilelor compuse din cladiri si terenuri aferente, trecute prin hotarari ale Guvernului in domeniul public al unitatilor administrativ-teritoriale si in administrarea consiliilor judetene si locale, se realizeaza pe baza de protocol, conform modelelor cuprinse in anexele nr. 1, 2 si 3 care fac parte integranta din prezentele instructiuni.
    (2) Protocolul se aproba de conducatorul unitatii sanitare si de primar, respectiv de presedintele consiliului judetean.
    (3) Predarea-preluarea se face de o comisie numita prin decizie a conducatorului unitatii sanitare, respectiv prin dispozitia primarului sau a presedintelui consiliului judetean, dupa caz, pe baza evidentelor contabile si a datelor de identificare pentru fiecare unitate.
    Art. 6
    Bunurile mobile, componente ale bazei materiale din unitatile sanitare publice, sunt proprietate privata a statului si sunt administrate de unitatile sanitare publice respective.
    Art. 7
    (1) Consiliile judetene si consiliile locale pot da in folosinta gratuita unitatilor sanitare terenuri si cladiri din domeniul public al unitatilor administrativ-teritoriale in baza prevederilor art. 17 din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publica si regimul juridic al acesteia si ale art. 126 din Legea administratiei publice locale nr. 215/2001.
    (2) In situatia infiintarii de noi unitati sanitare - cabinete medicale, spitale, centre medicale si altele asemenea - consiliile judetene si locale pot transmite in folosinta gratuita a acestora cladiri si terenuri necesare organizarii noilor unitati sanitare, aflate in domeniul public al unitatilor administrativ-teritoriale, in conditiile legii.
    (3) Unitatile sanitare au obligatia inventarierii anuale a terenurilor si cladirilor date in folosinta gratuita, potrivit alin. (1) si (2), pe liste distincte care se trimit si titularului dreptului de proprietate.
    Art. 8
    Schimbarea destinatiei sau instrainarea bazei materiale a unitatilor sanitare publice se poate face in conditiile legii si numai cu aprobarea Ministerului Sanatatii si Familiei. Actele de instrainare sau de schimbare a destinatiei bazei materiale a unitatilor sanitare, fara aprobarea Ministerului Sanatatii si Familiei, sunt nule. Nulitatea se constata de instanta de judecata, la solicitarea Ministerului Sanatatii si Familiei.
    Art. 9
    (1) Bunurile imobile proprietate privata a statului sau a unitatilor administrativ-teritoriale, date in folosinta gratuita cabinetelor medicale organizate pentru asigurarea asistentei medicale primare, stomatologice si de specialitate in ambulatorii, isi mentin destinatia stabilita prin contractele de comodat incheiate intre fiecare titular al cabinetului medical si directia de sanatate publica sau unitatea sanitara, dupa caz.
    (2) Contractele de inchiriere incheiate de catre autoritatile administratiei publice locale sau de catre unitatile sanitare, dupa caz, cu titularii cabinetelor organizate potrivit prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 124/1998 privind organizarea si functionarea cabinetelor medicale, aprobata cu modificari prin Legea nr. 629/2001, care au relatii contractuale cu casa de asigurari de sanatate, isi mentin valabilitatea.
    (3) Cabinetele medicale organizate potrivit prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 124/1998, aflate in relatii contractuale cu casa de asigurari de sanatate, dar care nu mai au medic titular, vor fi date in comodat, cu avizul directiei de sanatate publica, altui medic care ocupa postul, in conditiile legii.
    Art. 10
    Dispozitiile Legii nr. 550/2002 privind vanzarea spatiilor comerciale proprietate privata a statului si a celor de prestari de servicii aflate in administrarea consiliilor judetene sau a consiliilor locale, precum si a celor aflate in patrimoniul regiilor autonome de interes local nu se aplica cabinetelor medicale organizate potrivit prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 124/1998 si situate in imobilele trecute, potrivit hotararilor Guvernului nr. 639/2002, 640/2002, 866/2002, 867/2002 si 1.096/2002, in domeniul public al unitatilor administrativ-teritoriale si in administrarea consiliilor locale sau, dupa caz, a consiliilor judetene.

    CAP. 3
    Atributii in domeniul organizarii unitatilor sanitare

    Art. 11
    (1) Normativele de personal aprobate prin ordin al ministrului sanatatii si familiei sunt obligatorii pentru toate unitatile sanitare publice cu personalitate juridica, de interes judetean si local.
    (2) Structura organizatorica a unitatilor sanitare publice cu personalitate juridica, infiintarea, reorganizarea, desfiintarea, schimbarea profilului si a denumirii acestora se aproba de Ministerul Sanatatii si Familiei, la propunerea directiei de sanatate publica, cu avizul consiliilor judetene sau al consiliilor locale, dupa caz.
    Art. 12
    (1) In termen de 5 zile de la data aprobarii bugetului de venituri si cheltuieli unitatile sanitare publice cu personalitate juridica vor elabora statul de functii, valabil pe anul respectiv, pe care il vor inainta spre avizare directiei de sanatate publica si spre aprobare presedintelui consiliului judetean sau primarului, dupa caz.
    (2) Statele de functii se elaboreaza, se avizeaza si se aproba cu respectarea structurii organizatorice, potrivit normativelor de personal aprobate si cu incadrarea in cheltuielile de personal aprobate, in bugetul de venituri si cheltuieli.
    (3) Orice modificare a numarului de posturi si a structurii posturilor din statul de functii se efectueaza cu respectarea prevederilor alin. (2).
    (4) In cazul cand statul de functii nu este aprobat la nivelul avizat de directia de sanatate publica, solutionarea divergentelor se face de catre o comisie de mediere astfel:
    a) pentru unitatile sanitare publice de interes local comisia de mediere este formata din reprezentantul directiei de sanatate publica, reprezentantul consiliului judetean sau al Consiliului General al Municipiului Bucuresti, dupa caz, si reprezentantul consiliului local;
    b) pentru unitatile sanitare publice de interes judetean comisia de mediere este formata din reprezentantul directiei de sanatate publica, reprezentantul prefectului si reprezentantul consiliului judetean sau al Consiliului General al Municipiului Bucuresti.
    Art. 13
    Ocuparea functiilor de conducere prevazute la art. 11 din Legea nr. 146/1999, cu modificarile ulterioare, se realizeaza in conditiile legii, pe baza de concurs sau de examen, dupa caz, organizat de catre directia de sanatate publica sau de catre Ministerul Sanatatii si Familiei, in functie de subordonare. Celelalte functii de conducere si functiile de executie se ocupa conform prevederilor legale.

    CAP. 4
    Atributii in domeniul finantarii, al elaborarii bugetului de venituri si cheltuieli si a situatiilor financiare trimestriale si anuale

    Art. 14
    (1) Finantarea pachetului de servicii medicale de baza acordate pacientilor de catre unitatile sanitare, care sunt furnizori de servicii medicale, se asigura din veniturile proprii ale acestora realizate pe baza de contract cu casele de asigurari de sanatate, precum si din alte surse, conform normelor legale in vigoare.
    (2) Unitatile sanitare pot primi in completare sume de la bugetele locale, potrivit legii.
    (3) Unitatile sanitare pot primi alocatii de la bugetul de stat pentru programe nationale de sanatate, actiuni de sanatate si cheltuieli de capital, in conditiile legii.
    Art. 15
    Finantarea cheltuielilor din bugetul Fondului de asigurari sociale de sanatate se asigura pe baza de contracte incheiate de furnizorii de servicii medicale cu casele de asigurari de sanatate judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, Casa Asigurarilor de Sanatate a Apararii, Ordinii Publice, Sigurantei Nationale si Autoritatii Judecatoresti si cu Casa Asigurarilor de Sanatate a Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, dupa caz.
    Art. 16
    Conducerea unitatilor sanitare are obligatia sa elaboreze anual bugetul de venituri si cheltuieli, potrivit normelor legale in vigoare.
    Art. 17
    (1) Bugetul cuprinde veniturile si cheltuielile unitatii sanitare in conditii de echilibru financiar si asigura functionarea acesteia pe principiul autonomiei financiare.
    (2) La venituri se inscriu:
    - venituri proprii obtinute din contractele incheiate cu casele de asigurari de sanatate pentru furnizarea de servicii medicale, sume obtinute de la persoanele fizice si juridice, venituri din asocieri investitionale in profil medical sau medico-social, in conditiile legii;
    - sume alocate de la bugetul de stat, in conditiile legii;
    - sume alocate din bugetele locale, in conditiile legii;
    - sume provenite din donatii si sponsorizari, in conditiile legii.
    a) Unitatile sanitare urmaresc ca din veniturile proprii sa isi acopere cheltuielile necesare pentru acordarea pachetului de servicii medicale de baza.
    b) Sumele alocate de la bugetul de stat se finanteaza prin bugetul Ministerului Sanatatii si Familiei si al ministerelor cu retele sanitare proprii si se aproba in fiecare an prin legea bugetara anuala.
    c) Consiliile locale pot asigura sume care se inscriu in bugetul de venituri si cheltuieli al unitatii sanitare in cauza, care completeaza finantarea realizata din contractele cu casele de asigurari de sanatate si din alocatiile de la bugetul de stat.
    (3) La cheltuieli, in limita tipului de surse de venituri prevazute in buget, se stabilesc cheltuielile pe subdiviziunile clasificatiei bugetare, asigurandu-se functionarea fiecarei unitati sanitare in exercitiul financiar respectiv, astfel:
    a) cheltuielile efectuate din veniturile proprii pentru acordarea de servicii medicale bolnavilor se fac pe baza bugetului de venituri si cheltuieli aprobat;
    b) cheltuielile efectuate din bugetul de stat se fac in limita sumelor aprobate pentru programe de sanatate, constructii noi ale unitatilor sanitare, modernizarea, transformarea si extinderea constructiilor sanitare existente, precum si consolidarea cladirilor, aparatura medicala de mare performanta, actiuni sanitare si alte cheltuieli prevazute de lege;
    c) cheltuielile efectuate din bugetele locale pentru cheltuieli de intretinere si gospodarie, reparatii, consolidari, extinderi si modernizari ale unitatilor sanitare, in limita bugetului aprobat de consiliul local, completeaza finantarea realizata din contractele cu casele de asigurari de sanatate si din alocatiile de la bugetul de stat.
    Art. 18
    Indicatorii din proiectul de buget se stabilesc pe baza de calcule de fundamentare analitice, conform normelor si normativelor aprobate in sistemul sanitar, pe subdiviziunile clasificatiei bugetare, atat la venituri, cat si la cheltuieli.
    Art. 19
    (1) Bugetul de venituri si cheltuieli al unitatii sanitare publice se aproba de catre conducerea acesteia dupa obtinerea avizelor, in conformitate cu prevederile art. 3 lit. a) si ale art. 4 lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 70/2002. Un exemplar din bugetul de venituri si cheltuieli, in copie, se prezinta unitatii trezoreriei statului la care unitatea sanitara are conturile deschise.
    (2) Sumele alocate din bugetele locale se aproba prin hotarare a consiliului local sau judetean si sunt cuprinse in bugetul de venituri si cheltuieli al unitatii sanitare respective.
    Art. 20
    In bugetul de venituri si cheltuieli se cuprind si cheltuielile de capital, care se finanteaza potrivit legii.
    Art. 21
    Situatiile financiare trimestriale si anuale, elaborate potrivit legii, se avizeaza, dupa caz, de catre presedintele consiliului judetean sau de catre primar si se transmit de unitatile sanitare publice directiilor de sanatate publica teritoriale in vederea centralizarii.
    Art. 22
    Directorul general al unitatii sanitare indeplineste atributiile ordonatorului tertiar de credite, prevazute de lege in domeniul intocmirii si executarii bugetului de venituri si cheltuieli, respectiv al gestiunii financiare.
    Art. 23
    Inregistrarea in contabilitate a bunurilor care alcatuiesc domeniul public al unitatilor administrativ-teritoriale se face potrivit dispozitiilor Hotararii Guvernului nr. 1.031/1999 pentru aprobarea Normelor metodologice privind inregistrarea in contabilitate a bunurilor care alcatuiesc domeniul public al statului si al unitatilor administrativ-teritoriale.
    Art. 24
    Prezentele instructiuni vor fi publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                     Ministrul sanatatii si familiei,
                             Daniela Bartos

                    Ministrul administratiei publice,
                             Octav Cozmanca

    ANEXA 1

                                  Aprobat

    Director general,                               Primar,

    Nr. de inregistrare                             Nr. de inregistrare

                                 PROTOCOL

                              incheiat intre
                 Unitatea sanitara ............................
               si Primaria Sectorului .........................

    Comisia numita de directorul general al unitatii sanitare ................., cu sediul in municipiul Bucuresti, sectorul ........, str ...................... nr. ...., reprezentata de domnul/doamna .......................................,
    si
    Comisia numita de primarul sectorului ........., cu sediul in municipiul Bucuresti, sectorul ......, str. ................... nr. ....., reprezentata de domnul/doamna ...................................................... .
    In baza prevederilor Hotararii Guvernului nr. 1.096/2002 comisiile au efectuat predarea-primirea imobilelor, respectiv a cladirilor si terenurilor aflate in folosinta unitatii sanitare, pentru trecerea acestora din domeniul privat al statului si din administrarea Ministerului Sanatatii si Familiei in domeniul public al municipiului Bucuresti si in administrarea Consiliului Local al Sectorului .......... .
    Predarea, respectiv primirea imobilelor s-a facut prin inventariere in conditiile legii si face parte integranta din prezentul protocol.
    Situatia privind datele de identificare a imobilelor predate este mentionata in anexa nr. 3 care face parte integranta din prezentul protocol.
    Pentru imobilele predate unitatile sanitare au anexat la protocol copie de pe fisele de evidenta contabila a mijloacelor fixe si nota contabila de descarcare a gestiunii acestora; de asemenea, s-a anexat nota contabila de intrare in gestiunea domeniului public al municipiului Bucuresti, documente care fac parte integranta din prezentul protocol.
    Protocolul s-a incheiat in 3 exemplare, astazi, ......................... .

                               Comisii

           Predator,                             Primitor,
     ........................             ........................
        (Numele, prenumele,                  (Numele, prenumele,
       functia si semnatura)                functia si semnatura)

    ANEXA 2

                                  Aprobat

    Director general,              Primar/Presedintele consiliului judetean,

    Nr. de inregistrare            Nr. de inregistrare

                                 PROTOCOL

                              incheiat intre
                Unitatea sanitara .............................
            si Consiliul Judetean sau Primaria ...................

    Comisia numita de directorul general al unitatii sanitare ................., cu sediul in ............................, str. ....................... nr. ..., reprezentata de domnul/doamna ................................,
    si
    Comisia numita de presedintele consiliului judetean sau primarul ........................., cu sediul in ..............., str. .................. nr. ..., reprezentata de domnul/doamna ............................. .
    In baza prevederilor Hotararii Guvernului nr. 866/2002 si 867/2002, dupa caz, comisiile au efectuat predarea-primirea imobilelor din folosinta unitatii sanitare pentru trecerea acestora din domeniul privat al statului si din administrarea Ministerului Sanatatii si Familiei in domeniul public al ........................... si in administrarea .............................. .
    Predarea, respectiv primirea constructiilor si terenurilor s-a facut prin inventariere in conditiile legii, care face parte componenta din prezentul protocol.
    Situatia privind datele de identificare a imobilelor predate este prevazuta in anexa nr. 3 care face parte integranta din prezentul protocol.
    Pentru imobilele predate unitatile sanitare au anexat la protocol copie de pe fisele de evidenta contabila a mijloacelor fixe si nota contabila de descarcare a gestiunii acestora; de asemenea, s-a anexat nota contabila de intrare in gestiunea domeniului public al ................................., documente care fac parte integranta din prezentul protocol.
    Protocolul s-a incheiat in 3 exemplare, astazi, .................... .

                               Comisii

           Predator,                             Primitor,
     ........................             ........................
        (Numele, prenumele,                  (Numele, prenumele,
       functia si semnatura)                functia si semnatura)

    ANEXA 3

    UNITATEA SANITARA
    .................

                                 SITUATIA
privind datele de identificare a imobilelor (constructii si terenuri)

 ______________________________________________________________________________
|Nr. |Denumirea   |Descrierea   |Valoarea de|Consolidare/|Realizarea|Observatii|
|crt.|imobilelor  |activitatilor|inventar   |extindere/  |stadiului |          |
|    |(constructii|din imobile  |- mii lei -|modernizare/|fizic la  |          |
|    |si terenuri)|             |           |investitii/ |data      |          |
|    |            |             |           |RK, necesare|predarii  |          |
|    |            |             |           |constructiei|fata de   |          |
|    |            |             |           |            |totalul   |          |
|    |            |             |           |            |lucrarilor|          |
|    |            |             |           |            |necesare  |          |
|    |            |             |           |            |  - % -   |          |
|____|____________|_____________|___________|____________|__________|__________|
|  0 |      1     |      2      |     3     |      4     |     5    |     6    |
|____|____________|_____________|___________|____________|__________|__________|
|____|____________|_____________|___________|____________|__________|__________|
|____|____________|_____________|___________|____________|__________|__________|
|____|____________|_____________|___________|____________|__________|__________|
|____|____________|_____________|___________|____________|__________|__________|
|____|____________|_____________|___________|____________|__________|__________|

     Director general,              Director financiar contabil/Contabil-sef,
    ...................             .........................................

    Precizari:
    Col. 1 - denumirea conform evidentei contabile.
    Col. 2 - activitatea desfasurata in constructii (pavilion cu paturi, policlinica, administratie, statie de oxigen etc; pentru terenuri se mentioneaza suprafata, tipul ocuparii - suprafata construita sau suprafete cu alte destinatii, parc, livada etc.).
    Col. 4   necesar de lucrari: consolidari, modernizari etc.
    Col. 5   procentul se calculeaza fata de volumul executat de la inceputul lucrarii.



SmartCity5

COMENTARII la Instrucţiuni 337/2003

Momentan nu exista niciun comentariu la Instrucţiuni 337 din 2003
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu