LEGE
Nr. 82 din 24 decembrie 1991 * Republicata
Legea contabilitatii nr. 82/1991
ACT EMIS DE: PARLAMENT
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 20 din 20 ianuarie 2000
*) Republicata in temeiul art. II din Ordonanta Guvernului nr. 22/1996
privind actualizarea si completarea regimului general al contabilitatii,
publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 170 din 30 iulie
1996, aprobata si modificata prin Legea nr. 245 din 21 decembrie 1998,
publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 495 din 22 decembrie
1998, dandu-se textelor o noua numerotare.
Legea contabilitatii nr. 82/1991 a fost publicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 265 din 27 decembrie 1991.
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
Regiile autonome, societatile comerciale, institutiile publice, unitatile
cooperatiste, asociatiile si celelalte persoane juridice, precum si persoanele
fizice care au calitatea de comerciant au obligatia sa organizeze si sa conduca
contabilitatea proprie, potrivit prezentei legi.
Art. 2
Contabilitatea, ca instrument principal de cunoastere, gestiune si control
al patrimoniului si al rezultatelor obtinute, trebuie sa asigure:
a) inregistrarea cronologica si sistematica, prelucrarea, publicarea si
pastrarea informatiilor cu privire la situatia patrimoniala si rezultatele
obtinute atat pentru necesitatile proprii ale persoanelor prevazute la art. 1,
cat si in relatiile acestora cu asociatii sau actionarii, clientii, furnizorii,
bancile, organele fiscale si alte persoane juridice si fizice;
b) controlul operatiunilor patrimoniale efectuate si al procedeelor de
prelucrare utilizate, precum si exactitatea datelor contabile furnizate;
c) furnizarea informatiilor necesare stabilirii patrimoniului national,
executiei bugetului public national, precum si intocmirii balantelor financiare
si a bilantului pe ansamblul economiei nationale.
Art. 3
(1) Contabilitatea se tine in limba romana si in moneda nationala.
(2) Contabilitatea operatiunilor efectuate in valuta se tine atat in moneda
nationala, cat si in valuta.
Art. 4
Ministerul Finantelor emite planul de conturi general, modelele registrelor
si bilanturilor contabile, formularele comune privind activitatea financiara si
contabila, normele metodologice privind intocmirea si utilizarea acestora.
Pentru banci acestea se elaboreaza de Banca Nationala a Romaniei si se aproba
de Ministerul Finantelor.
Art. 5
(1) Persoanele prevazute la art. 1 au obligatia sa conduca contabilitatea
in partida dubla si sa intocmeasca bilant, respectiv dare de seama contabila in
cazul institutiilor publice, denumit in prezenta lege bilant contabil.
(2) Ministerul Finantelor stabileste categoriile de persoane care pot tine
contabilitatea in partida simpla, precum si cele care intocmesc bilant
contabil.
Art. 6
(1) Inregistrarile in contabilitate se fac cronologic si sistematic,
potrivit planurilor de conturi si normelor emise in conditiile prevederilor
art. 4.
(2) Orice operatiune patrimoniala se consemneaza in momentul efectuarii ei
intr-un inscris care sta la baza inregistrarilor in contabilitate, dobandind
astfel calitatea de document justificativ.
(3) Documentele justificative care stau la baza inregistrarilor in
contabilitate angajeaza raspunderea persoanelor care le-au intocmit, vizat si
aprobat ori le-au inregistrat in contabilitate, dupa caz.
Art. 7
(1) Inregistrarea in contabilitate a bunurilor mobile si imobile se face la
valoarea de achizitie, de productie sau la pretul pietei, dupa caz.
(2) Creantele si datoriile se inregistreaza in contabilitate la valoarea
lor nominala.
Art. 8
(1) Persoanele prevazute la art. 1 au obligatia sa efectueze inventarierea
generala a patrimoniului: la inceputul activitatii; cel putin o data pe an pe
parcursul functionarii sale; in cazul fuzionarii sau incetarii activitatii,
precum si in alte situatii prevazute de lege.
(2) Ministerul Finantelor poate aproba exceptii de la regula inventarierii
anuale pentru unele bunuri cu caracter special aflate in administrarea
institutiilor publice si a regiilor autonome, la propunerea ministerelor de
resort.
Art. 9
Evaluarea elementelor patrimoniale pe baza inventarierii si reflectarea
acestora in bilantul contabil se fac potrivit normelor stabilite de Ministerul
Finantelor.
Art. 10
Documentul oficial de gestiune al persoanelor prevazute la art. 1 il
constituie bilantul contabil, care trebuie sa dea o imagine fidela, clara si
completa a patrimoniului, a situatiei financiare si a rezultatelor obtinute.
CAP. 2
Organizarea contabilitatii patrimoniului
Art. 11
(1) Persoanele prevazute la art. 1 organizeaza si tin contabilitatea, de
regula, in compartimente distincte, conduse de catre directorul
financiar-contabil, contabilul-sef sau alta persoana imputernicita sa
indeplineasca aceasta functie. Aceste persoane trebuie sa posede studii
economice superioare.
(2) Prin exceptie, functiile respective pot fi indeplinite si de persoane
cu studii medii, care au calificare corespunzatoare in domeniu, cu avizul
Ministerului Finantelor, la solicitarea justificata a ordonatorilor principali
de credite.
(3) Contabilitatea persoanelor prevazute la art. 1 poate fi organizata si
tinuta si de persoane juridice autorizate sau de persoane fizice care au
calitatea de contabil autorizat ori de expert contabil, care raspund potrivit
legii.
(4) Raspunderea pentru organizarea si tinerea contabilitatii, potrivit
prevederilor prezentei legi, revine administratorului, ordonatorului de credite
sau altei persoane care are obligatia gestionarii patrimoniului.
(5) Persoanele fizice prevazute la alin. (1) raspund, impreuna cu
personalul din subordine, de tinerea contabilitatii potrivit legii.
(6) In cazurile in care contabilitatea nu se tine de persoane autorizate,
raspunderea revine patronului.
(7) La societatile comerciale la care contabilitatea nu este organizata in
compartimente distincte, care nu au personal calificat angajat potrivit legii
sau contracte de prestari de servicii in domeniul contabilitatii, incheiate cu
persoane fizice sau juridice autorizate, Ministerul Finantelor stabileste, in
functie de evolutia inflatiei si de dezvoltarea profesiei, limite valorice privind
nivelul cifrei de afaceri de la care exista obligatia de a incheia contracte
pentru intocmirea bilantului contabil numai de catre persoane fizice sau
juridice autorizate.
(8) Institutiile publice la care contabilitatea nu este organizata in compartimente
distincte sau care nu au personal angajat cu contract individual de munca
pentru conducerea contabilitatii si intocmirea darilor de seama contabile
privind executia bugetara pot incadra personal de specialitate prin incheierea
de conventii civile, plata serviciilor urmand a se face din fondul de salarii
prevazut in bugetele acestora, in conformitate cu prevederile reglementarilor
legale specifice unitatilor respective.
(9) In cazul in care institutiile publice nu pot incadra personal de
executie in conditiile alin. (8), contabilitatea se poate tine si de societati
comerciale de expertiza contabila sau de persoane fizice autorizate potrivit
legii, pe baza de contracte pentru prestari de servicii. Incheierea
contractelor se face pe baza de licitatii pentru achizitii publice de bunuri si
servicii, organizate in conformitate cu reglementarile legale. Plata
serviciilor respective se face din credite bugetare cu aceasta destinatie si
numai in limita cheltuielilor de personal care ar trebui efectuate de unitate,
in conditiile in care aceasta ar avea angajat personal de specialitate cu
contract individual de munca.
Art. 12
(1) Obiectul contabilitatii patrimoniului il constituie reflectarea in
expresie baneasca a bunurilor mobile si imobile, inclusiv solul, bogatiile
naturale, zacamintele si alte bunuri cu potential economic, disponibilitatile
banesti, titlurile de valoare, drepturile si obligatiile persoanelor prevazute
la art. 1, precum si miscarile si modificarile intervenite in urma operatiunilor
patrimoniale efectuate, cheltuielile, veniturile si rezultatele obtinute de
acestea.
(2) Detinerea de valori materiale si banesti sub orice forma si cu orice
titlu, a oricaror drepturi si obligatii patrimoniale, precum si efectuarea de
operatiuni patrimoniale fara inregistrarea lor in contabilitate sunt interzise.
Art. 13
(1) Contabilitatea mijloacelor fixe se tine pe categorii si pe fiecare
obiect de evidenta.
(2) Contabilitatea valorilor materiale se tine cantitativ si valoric sau
numai valoric.
Art. 14
Valoarea actiunilor emise sau a altor titluri, precum si varsamintele
efectuate in contul capitalului subscris se reflecta distinct in contabilitate.
Art. 15
Contabilitatea clientilor si furnizorilor, a celorlalte creante si
obligatii se tine pe categorii, precum si pe fiecare persoana fizica sau
juridica.
Art. 16
Contabilitatea cheltuielilor se tine pe feluri de cheltuieli, dupa natura
lor.
Art. 17
Contabilitatea cheltuielilor finantate din mijloace bugetare si
extrabugetare asigura atat evidenta platilor de casa, cat si a cheltuielilor
efective, pe structura clasificatiei bugetare.
Art. 18
Contabilitatea veniturilor se tine pe feluri de venituri, dupa natura lor.
Art. 19
(1) In contabilitate profitul sau pierderea se stabileste lunar.
(2) Repartizarea profitului se inregistreaza in contabilitate pe
destinatii, potrivit legii.
CAP. 3
Registrele de contabilitate
Art. 20
(1) Principalele registre care se folosesc in contabilitate sunt:
registrul-jurnal, registrul-inventar si cartea mare.
(2) Ministerul Finantelor poate excepta folosirea unora dintre aceste
registre de catre unele persoane prevazute la art. 1.
Art. 21
Registrele de contabilitate se utilizeaza in stricta concordanta cu
destinatia acestora si se prezinta in mod ordonat si completate, astfel incat
sa permita, in orice moment, identificarea si controlul operatiunilor
patrimoniale efectuate.
Art. 22
Pentru verificarea inregistrarii corecte in contabilitate a operatiunilor
patrimoniale se intocmeste lunar balanta de verificare.
Art. 23
(1) Persoanele fizice si juridice care utilizeaza sisteme de prelucrare
automata a datelor au obligatia sa asigure respectarea normelor contabile,
stocarea, pastrarea sub forma suporturilor tehnice si controlul datelor
inregistrate in contabilitate.
(2) Unitatile de informatica poarta raspunderea prelucrarii cu exactitate a
informatiilor din documente, iar beneficiarii raspund pentru exactitatea si
realitatea datelor pe care le transmit pentru prelucrare.
Art. 24
Inregistrarea in contabilitate a operatiunilor determinate de fuziunea sau
incetarea, potrivit legii, a activitatii persoanelor prevazute la art. 1 se
face pe baza documentelor corespunzatoare intocmite in asemenea situatii.
Art. 25
Registrele de contabilitate, precum si documentele justificative, care stau
la baza inregistrarilor in contabilitate, se pastreaza in arhiva persoanelor
prevazute la art. 1, timp de 10 ani, cu incepere de la data incheierii
exercitiului in cursul caruia au fost intocmite, cu exceptia statelor de
salarii, care se pastreaza timp de 50 de ani.
Art. 26
In caz de pierdere, sustragere sau distrugere a unor documente contabile,
se vor lua masuri de reconstituire a acestora in termen de maximum 30 de zile
de la constatare.
CAP. 4
Bilantul contabil
Art. 27
(1) Bilantul contabil se intocmeste obligatoriu anual, precum si in
situatia fuziunii sau incetarii, potrivit legii, a activitatii persoanelor
prevazute la art. 1, dupa caz.
(2) Pentru regiile autonome si societatile comerciale in care statul detine
cel putin 20% din capitalul social, precum si pentru alte persoane juridice
Ministerul Finantelor poate stabili intocmirea si depunerea bilanturilor
contabile si la alte perioade decat anual.
(3) Bilantul contabil se compune din: bilant, contul de profit si pierderi,
respectiv contul de executie in cazul institutiilor publice, anexe si raportul
de gestiune.
(4) Exercitiul financiar incepe la 1 ianuarie si se incheie la 31
decembrie, cu exceptia primului an de activitate cand acesta incepe la data
infiintarii, respectiv a inmatricularii, potrivit legii, a persoanelor
prevazute la art. 1.
(5) Eventualele erori constatate in contabilitate dupa aprobarea si
depunerea bilantului contabil vor fi corectate in anul in care acestea se
constata, bilanturile contabile ale exercitiilor anterioare nemaiputand fi
modificate.
Art. 28
La intocmirea bilantului contabil se au in vedere urmatoarele reguli:
a) posturile inscrise in bilant sa corespunda cu datele inregistrate in
contabilitate, puse de acord cu situatia reala a elementelor patrimoniale
stabilite pe baza inventarului;
b) compensari intre conturile ce se inscriu in bilant si, respectiv, intre
veniturile si cheltuielile din contul de profit si pierderi nu sunt admise.
Art. 29
Bilanturile contabile ale societatilor comerciale sunt supuse verificarii
si certificarii de catre cenzori, experti contabili, contabili autorizati cu
studii superioare sau societati comerciale de expertiza contabila, dupa caz, in
conditiile stabilite de Ministerul Finantelor. In acelasi mod se stabilesc si
conditiile privind verificarea si certificarea bilanturilor contabile ale
regiilor autonome.
Art. 30
(1) Bilantul contabil, dupa aprobare, se publica in conditiile prevazute de
lege.
(2) Bilantul contabil anual se pastreaza timp de 50 de ani.
(3) In caz de incetare a activitatii persoanelor prevazute la art. 1,
bilantul contabil, precum si registrele si celelalte documente la care se
refera art. 25 se predau la arhivele statului, in conformitate cu prevederile
Legii Arhivelor Nationale nr. 16/1996*), daca legea nu dispune altfel.
------------
*) Legea nr. 16/1996 a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, nr. 71 din 9 aprilie 1996.
Art. 31
(1) Un exemplar al bilantului contabil anual se depune pana cel mai tarziu
la data de 15 aprilie a anului urmator, de catre toate persoanele prevazute la
art. 1, la directia generala a finantelor publice si controlului financiar de
stat judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti.
(2) Institutiile publice si celelalte persoane juridice ai caror
conducatori au calitatea de ordonatori de credite depun un exemplar din
bilantul contabil trimestrial si anual la organul ierarhic superior, la
termenele stabilite de acesta.
(3) Ministerele, departamentele si celelalte organe ale administratiei
publice centrale, prefecturile, consiliile locale, consiliile judetene si
Consiliul General al Municipiului Bucuresti, ai caror conducatori au calitatea
de ordonatori de credite, depun la Ministerul Finantelor un exemplar din
bilantul contabil trimestrial si anual, potrivit normelor si la termenele
stabilite de acesta.
Art. 32
Pentru verificarea calcularii si regularizarea cu bugetul de stat si cu
bugetele locale, dupa caz, a veniturilor cuvenite acestora, potrivit legii,
persoanele prevazute la art. 1 vor depune lunar la directiile generale ale
finantelor publice si controlului financiar de stat judetene si, respectiv, a
municipiului Bucuresti situatia privind "Rezultatele financiare si
obligatiile fiscale", conform modelului si la termenele stabilite de
Ministerul Finantelor.
CAP. 5
Contabilitatea trezoreriei finantelor publice, a institutiilor publice si
bilantul pe ansamblul economiei nationale
Art. 33
(1) Contabilitatea trezoreriei finantelor publice se organizeaza in cadrul
Ministerului Finantelor si al unitatilor sale subordonate si cuprinde: operatiunile
privind executia de casa a bugetului de stat, bugetelor locale, bugetului
asigurarilor sociale de stat; constituirea si utilizarea mijloacelor
extrabugetare si a fondurilor cu destinatie speciala; gestiunea datoriei
publice interne si externe, precum si alte operatiuni financiare efectuate in
contul organelor administratiei publice centrale.
(2) Organizarea si conducerea contabilitatii trezoreriei finantelor publice
se efectueaza potrivit normelor emise de Ministerul Finantelor.
(3) Ministerele, departamentele si celelalte organe centrale ale
administratiei publice, ai caror conducatori au calitatea de ordonatori
principali de credite, precum si institutiile publice cu personalitate juridica
din subordinea acestora organizeaza si conduc contabilitatea veniturilor
incasate si a cheltuielilor efectuate, potrivit bugetului aprobat, a
mijloacelor extrabugetare si a fondurilor cu destinatie speciala.
Art. 34
(1) Contabilitatea bugetelor locale se organizeaza si se conduce la nivelul
judetelor si al municipiului Bucuresti, municipiilor si sectoarelor
municipiului Bucuresti, oraselor si comunelor, potrivit normelor stabilite de
Ministerul Finantelor, care sa asigure inregistrarea operatiunilor privind:
a) veniturile incasate si platile efectuate in executarea bugetelor locale
si a fondurilor cu destinatie speciala, constituite potrivit legii;
b) evidenta transferurilor din bugetul de stat si a fondului de tezaur,
constituit in conditiile legii.
(2) Institutiile de stat de subordonare locala, care au personalitate
juridica si ai caror conducatori au calitatea de ordonatori de credite,
organizeaza si conduc contabilitatea veniturilor si cheltuielilor, potrivit
bugetului aprobat.
Art. 35
Contabilitatea bugetului asigurarilor sociale de stat si a celorlalte
organe autonome de asigurari sociale, precum si a unitatilor subordonate
acestora se organizeaza si se conduce de fiecare unitate de asigurari sociale.
Art. 36
(1) Ministerul Finantelor intocmeste anual bilantul pe ansamblul economiei
nationale.
(2) Obiectul principal al bilantului pe ansamblul economiei nationale il
constituie patrimoniul national, cuprinzand patrimoniul public si cel privat,
inclusiv solul, bogatiile naturale, zacamintele si alte bunuri cu potential
economic, evaluate in expresie baneasca.
(3) Evidenta in unitati naturale sau natural-conventionale, dupa caz, a
fondului funciar, fondului forestier, rezervelor de substante minerale utile si
a celorlalte resurse naturale ale solului si subsolului se realizeaza de catre
organele si unitatile care administreaza, exploateaza si folosesc bunurile
respective.
Art. 37
Bilantul pe ansamblul economiei nationale se prezinta Guvernului o data cu
contul general anual de executie a bugetului de stat.
CAP. 6
Contraventii si infractiuni
Art. 38
Constituie contraventii la prevederile prezentei legi urmatoarele fapte,
daca nu sunt savarsite in astfel de conditii incat, potrivit legii, sa fie
considerate infractiuni:
1. detinerea de valori materiale si banesti sub orice forma si cu orice
titlu, precum si existenta oricaror drepturi si obligatii patrimoniale, fara a
fi inregistrate in contabilitate;
2. primirea si eliberarea din depozite a bunurilor de orice fel, fara
documente justificative de intrare si iesire;
3. neintocmirea balantelor de verificare;
4. nerespectarea normelor emise de Ministerul Finantelor cu privire la:
a) utilizarea si tinerea registrelor de contabilitate;
b) intocmirea si utilizarea documentelor justificative si contabile pentru
toate operatiunile patrimoniale, inregistrarea in contabilitate a acestora in
perioada la care se refera, pastrarea si arhivarea acestora, precum si
reconstituirea documentelor pierdute, sustrase sau distruse;
c) efectuarea inventarierii patrimoniului;
d) intocmirea, verificarea, certificarea si depunerea bilanturilor
contabile;
e) intocmirea si depunerea raportarilor periodice stabilite de Ministerul
Finantelor;
f) prezentarea de bilanturi contabile si de raportari contabile periodice,
care contin date eronate sau necorelate, inclusiv cu privire la identificarea
unitatii raportoare;
g) depunerea declaratiei din care sa rezulte ca persoanele juridice si
fizice prevazute la art. 1 nu au desfasurat activitate.
Art. 39
(1) Contraventiile prevazute la art. 38 pct. 1 si 2 se sanctioneaza cu
amenda de la 2.000.000 lei la 50.000.000 lei, cele prevazute la pct. 3 si 4
lit. a) - f), cu amenda de la 1.000.000 lei la 25.000.000 lei, iar cea
prevazuta la pct. 4 lit. g), cu amenda de 500.000 lei. Guvernul, la propunerea
Ministerului Finantelor, poate modifica nivelul acestor amenzi in functie de
rata inflatiei.
(2) Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor se fac de
persoanele cu atributii de control financiar si de alte persoane anume
imputernicite de Ministerul Finantelor.
(3) Contraventiilor prevazute la art. 38 le sunt aplicabile dispozitiile
Legii nr. 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor, cu
exceptia art. 25 - 27.
(4) Amenzile contraventionale prevazute la alin. (1) din prezentul articol
se suporta de persoanele vinovate.
Art. 40
Efectuarea cu stiinta de inregistrari inexacte, precum si omisiunea cu
stiinta a inregistrarilor in contabilitate avand drept consecinta denaturarea
veniturilor, cheltuielilor, rezultatelor financiare si elementelor patrimoniale
ce se reflecta in bilantul contabil constituie infractiunea de fals intelectual
si se pedepseste conform legii.
CAP. 7
Dispozitii tranzitorii si finale
Art. 41
Guvernul Romaniei va prezenta in termen de 60 de zile de la data publicarii
legii proiectul de lege pentru organizarea activitatii de expertiza contabila
si a contabililor autorizati*).
------------
*) Ordonanta Guvernului nr. 65/1994 privind organizarea activitatii de
expertiza contabila si a expertilor autorizati a fost publicata in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 243 din 30 august 1994 si a fost aprobata si
modificata prin Legea nr. 42/1995, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, nr. 103 din 29 mai 1995.
Art. 42
Ministerul Finantelor, in termen de sase luni de la intrarea in vigoare a
prezentei legi, va elabora regulamentul de aplicare a acesteia*) si va
actualiza si reedita planul de conturi general, modelele registrelor si
bilanturilor contabile, formularele comune privind activitatea financiara si
contabila, precum si normele metodologice privind intocmirea si utilizarea
acestora. Pana la reeditarea acestora se utilizeaza in continuare planurile de
conturi, instructiunile de aplicare a acestora si normele contabile existente,
actualizate pe baza actelor normative ce se vor adopta in aceasta perioada.
------------
*) A se vedea Hotararea Guvernului nr. 704/1993 pentru aprobarea unor
masuri de executare a Legii contabilitatii nr. 82/1991, publicata in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 303 si 303 bis din 22 decembrie 1993.
Art. 43
(1) Unitatile din sectorul de aparare nationala, ordine publica si
siguranta nationala vor conduce contabilitatea, cantitativ si valoric, pentru
toate bunurile aflate in administrarea acestora, pe baza normelor proprii
avizate de Ministerul Finantelor.
(2) Trecerea la evidenta cantitativ-valorica se va realiza pana la data de
31 decembrie 1999, pe baza programelor elaborate de unitatile respective,
aprobate prin hotarare a Guvernului.
Art. 44
Ministerul Finantelor exercita controlul asupra modului in care se aplica
prevederile prezentei legi.
Art. 45
Prezenta lege intra in vigoare la data de 1 ianuarie 1992*).
------------
*) A se vedea si datele de intrare in vigoare a actelor normative
modificatoare.
Art. 46
Prevederile prezentei legi se aplica si subunitatilor fara personalitate
juridica, cu sediul in strainatate, ce apartin persoanelor prevazute la art. 1
cu sediul sau domiciliul in Romania, cat si subunitatilor cu sediul in Romania,
ce apartin unor persoane juridice sau fizice cu sediul sau domiciliul in
strainatate.
Art. 47
Pe data intrarii in vigoare a prezentei legi se abroga:
- Decretul nr. 375/1956 privind reconstituirea actelor, documentelor si
evidentelor cu continut financiar pierdute, sustrase sau distruse, publicat in
Buletinul Oficial nr. 22 din 4 august 1956;
- Hotararea nr. 1.885 din 28 decembrie 1970 cu privire la organizarea si
conducerea contabilitatii, atributiile si raspunderile conducatorului
compartimentului financiar-contabil, publicata in Buletinul Oficial nr. 156 din
29 decembrie 1970;
- Hotararea nr. 1.533/1973 privind formularele cu regim special, publicata
in Buletinul Oficial nr. 189 din 2 decembrie 1973;
Hotararea nr. 1.116/1975 privind imbunatatirea analizei pe baza de
bilant, cresterea operativitatii si calitatii informatiilor cu privire la
rezultatele economico financiare ale unitatilor socialiste de stat, publicata
in Buletinul Oficial nr. 127 din 5 decembrie 1975;
orice alte dispozitii contrare prevederilor prezentei legi.