NORMA
Nr. 46544 din 30 iunie 1994
privind organizarea si desfasurarea licitatiilor pentru achizitiile publice de
bunuri
ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 192 din 27 iulie 1994
In temeiul art. 13 din Ordonanta Guvernului nr. 12/1993 si al art. 6.1 din
Regulamentul privind organizarea licitatiilor pentru achizitiile publice de
bunuri, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 63/1994, s-au elaborat prezentele
norme metodologice.
CAP. 1
Dispozitii generale
1.1. Toate entitatile achizitionate prevazute la art. 2 lit. b) din
Ordonanta Guvernului nr. 12/1993, dupa aprobarea, in conditiile legii, a
bugetului propriu, intocmesc o lista potrivit modelului prezentat in anexa nr.
1 cu necesarul de bunuri definite la art. 2 lit. c) din Ordonanta Guvernului
nr. 12/1993, inclusiv serviciile aferente, ce urmeaza sa fie achizitionate in
anul respectiv, cu desfasurari atat fizic, cat si valoric.
Pentru bunurile din lista prevazute la art. 2.8. alin. 1 din regulamentul
aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 63/1994, achizitia se poate face numai
prin licitatie publica sau, dupa caz, prin achizitie dintr-o singura sursa,
potrivit art. 16 si 17 din Ordonanta Guvernului nr. 12/1993.
Pentru bunurile a caror valoare se situeaza sub limitele specificate la
art. 2.8. alin. 1 din regulamentul aprobat prin Hotararea Guvernului nr.
63/1994, achizitionarea se va face cu respectarea prevederilor art. 15 din
Ordonanta Guvernului nr. 12/1993.
1.2. La licitatiile organizate pentru achizitiile publice de bunuri pot
participa ofertanti, din tara si din strainatate, care dovedesc ca intrunesc
conditiile de calificare cerute de entitatea achizitoare prin documentele
licitatiei.
1.3. Ofertantii interni vor trebui sa prezinte si acte doveditoare ca sunt
inscrisi la Registrul comertului, iar firmele straine, si acte certificate de
Camera de Comert si Industrie a Romaniei.
1.4. Nu vor fi acceptati la licitatii publice ofertantii care sunt cuprinsi
in evidenta organizata potrivit art. 25 din Ordonanta Guvernului nr. 12/1993.
In vederea tinerii la zi a evidentei speciale prevazute la art. 25 din
Ordonanta Guvernului nr. 12/1993, entitatile achizitoare si organele de control
vor comunica in maximum 15 zile de la data constatarii Ministerului Finantelor
- Directia generala a finantelor institutiilor publice - agentii economici care
au comis infractiuni sau contraventii la prevederile ordonantei.
CAP. 2
Organizarea, desfasurarea si adjudecarea licitatiilor
A. Masuri anterioare declansarii licitatiei
In vederea derularii procedurii de achizitie publica prin licitatie se va
proceda astfel:
2.1. Entitatea achizitoare solicita in scris institutiilor prevazute la
art. 2.5. din regulamentul aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 63/1994
desemnarea membrilor ce urmeaza sa faca parte din comisia de licitatie,
transmitand in mod gratuit un exemplar din documentatia de licitatie.
2.2. Institutiile prevazute la articolul mentionat mai sus vor comunica
entitatii achizitoare in termen de 5 zile lucratoare numele reprezentantilor
lor desemnati.
2.3. Dupa primirea tuturor propunerilor pentru membrii care urmeaza sa faca
parte din comisia de licitatie, entitatea achizitoare numeste comisia de
licitatie prin decizie sau ordin.
2.4. Entitatea achizitoare va convoca comisia de licitatie la sediul sau,
cel mai devreme in termen de 3 zile lucratoare de la data emiterii deciziei sau
ordinului in vederea derularii procedurilor de licitatie.
2.5. Presedintele comisiei de licitatie va pune in discutie documentatia de
licitatie, iar membrii comisiei vor stabili de comun acord daca se pot
pronunta, in sedinta respectiva, asupra legalitatii dosarului licitatiei. Daca
in urma discutarii asupra legalitatii documentatiei dosarului licitatiei,
membrii comisiei nu se pot pronunta in sedinta respectiva, ei vor putea cere un
termen in care vor prezenta eventualele observatii.
2.6. Observatiile membrilor comisiei de licitatie vor fi analizate in
plenul comisiei si se va decide, de comun acord, forma de licitatie, iar in
cazul in care se decide forma de licitatie publica deschisa fara preselectie
sau cu preselectie, se aproba continutul anuntului publicitar privind
licitatia.
B. Publicitate
2.7. Anuntul de participare la fiecare licitatie publica deschisa cu sau
fara preselectie se face in conditiile prevazute la art. 3.1. - 3.5. din
regulamentul aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 63/1994.
2.8. Pentru procedura de licitatie publica restransa, definita la art.
2.12. din regulamentul aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 63/1994,
invitatiile se transmit ofertantilor potrivit modelului prezentat in anexa nr.
2 in conditiile prevazute la art. 3.6. din regulament, in termenul stabilit de
comisia de licitatie.
C. Documentele licitatiei - continutul acestora
2.9. Documentele licitatiei cuprind descrierea bunurilor si a serviciilor
ce urmeaza a se achizitiona, precum si elementele prevazute la art. 3.7. din
regulamentul aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 63/1994.
De asemenea, documentele licitatiei mai cuprind:
a) Documentele solicitate de entitatea achizitoare cu privire la
calificarea contractantilor in conditiile prevazute la art. 3 din Ordonanta
Guvernului nr. 12/1993:
- informatii privind asigurarea cu personal de specialitate si dotarea cu
echipamente si alte mijloace fizice necesare exploatarii in conditii normale a
bunului ofertat (model prezentat in anexa nr. 3);
- capacitatea financiara a ofertantului (model prezentat in anexa nr. 4);
- informatii privind bonitatea ofertantului (model prezentat in anexa nr.
5);
- certificat emis de Oficiul Registrului comertului de pe langa Camera de
Comert si Industrie nationala sau teritoriala (model prezentat in anexa nr. 6).
In cazul bunurilor imobiliare:
- informatii privind dotarea cu echipamente si alte mijloace fixe necesare
exploatarii in conditii normale a bunului ofertat;
- actul de proprietate asupra bunului ofertat si dovada ca acesta nu este
grevat de ipoteca sau de alte sarcini.
b) Caietul de sarcini este documentul intocmit de entitatea achizitoare in
care se inscriu datele cu privire la:
- obiectul licitatiei;
- cantitatea necesara de bunuri;
- natura bunurilor care urmeaza a fi achizitionate;
- conditii tehnice si stiintifice minime;
- felul materialelor si modul de alegere a probelor care vor constitui
mostre de verificare, control, in timpul executarii contractului;
- termenul de livrare sau de executie;
- modul de receptie si operatiunile tehnice ce vor trebui facute pentru
achizitie;
- modalitatile de plata;
- sanctiuni pentru neexecutarea la timp sau in bune conditii a
contractului;
- cuantumul si natura garantiilor care vor trebui sa fie depuse de catre
ofertanti spre a fi admisi la licitatii si pentru a garanta exploatarea normala
in timp a bunului pe durata garantata;
- alte conditii si precizari pe care comisia de licitatie va gasi de
cuviinta sa le introduca, avandu-se in vedere cele prevazute la pct. 11.3 si
12.1 din prezentele norme;
- pe langa caietul de sarcini ofertantul va prezenta si celelalte documente
de licitatie prevazute in anexele la prezentele norme.
c) Documentele specifice pentru preselectie reprezinta documentele
solicitate de entitatea achizitoare ofertantilor care solicita participarea la
licitatia deschisa cu preselectie si se refera la:
- informatii generale despre ofertant (model prezentat in anexa nr. 7);
- informatii privind experienta ofertantului (model prezentat in anexa nr.
8);
- informatii privind asigurarea cu personal de specialitate si dotarea cu
echipamente si alte mijloace fixe necesare realizarii in bune conditii a
ofertei (model prezentat in anexa nr. 3);
- capacitatea financiara (model prezentat in anexa nr. 4);
- alte documente solicitate de entitatea achizitoare, care sa-i permita
acesteia efectuarea preselectiei.
d) Documentele privind garantia pentru oferta depusa se compun, dupa caz,
din:
- scrisoarea de garantie bancara pentru oferta depusa in vederea
participarii la licitatie (model prezentat in anexa nr. 9);
- alte documente de decontare acceptate de entitatea achizitoare care
asigura incasarea garantiei in conditiile prevazute in anexa nr. 9 la prezentele
norme.
Cuantumul garantiei se stabileste de entitatea achizitoare si reprezinta un
anumit procent din valoarea estimativa a bunurilor ce urmeaza a fi
achizitionate.
c) Alte documente solicitate de entitatea achizitoare, emise in concordanta
cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 12/1993 si ale regulamentului aprobat
prin Hotararea Guvernului nr. 63/1994.
2.10. Ofertantul trebuie sa examineze toate instructiunile, formularele,
termenii si specificatiile din documentele licitatiei, iar in cazul in care are
nevoie de lamuriri asupra documentelor prezentate, sa le solicite entitatii
achizitoare in scris (prin telex sau fax).
2.11. Entitatea achizitoare raspunde, in scris, la toate solicitarile
primite, inainte de data limita de prezentare a ofertelor.
2.12. Entitatea achizitoare poate sa aduca modificari printr-un amendament
asupra documentelor licitatiei, din initiativa proprie sau ca urmare a unui
raspuns la o solicitare a unui potential ofertant.
2.13. Amendamentul va fi notificat prin scrisoare, telex sau fax cu 5 zile
inainte de termenul de depunere a ofertelor tuturor ofertantilor care au
cumparat documentele licitatiei.
2.14. Omiterea vreunei informatii cerute in documentele licitatiei sau
prezentarea unei oferte necorespunzatoare fata de documentele licitatiei
reprezinta riscuri asumate de ofertant ce pot avea drept urmare respingerea
ofertei sale.
2.15. Documentele licitatiei vor fi puse la dispozitia ofertantilor
interesati, contra cost, suma incasata neputand depasi costul multiplicarii
acestora.
CAP. 3
Limba oficiala a ofertei
3.1. Oferta, impreuna cu toata corespondenta si documentele licitatiei,
schimbate intre ofertant si cumparator, va trebui sa fie scrisa in limba
romana.
CAP. 4
Documente ce insotesc oferta
4.1. Documentatia va cuprinde, pe langa oferta propriu-zisa (model
prezentat in anexa nr. 10), si:
a) formular de licitatie si o lista de preturi in functie de
caracteristicile tehnico-economice ale bunului ofertat;
b) documente conform art. 3 din Ordonanta Guvernului nr. 12/1993 din care
sa reiasa ca ofertantul poate participa la licitatie pentru realizarea
contractului de achizitie, in eventualitatea in care oferta este acceptata;
c) documente din care sa rezulte ca bunurile si serviciile auxiliare sunt
corespunzatoare si in conformitate cu cerintele documentelor licitatiei;
d) garantia pentru oferta depusa in vederea participarii la licitatie
(model prezentat in anexa nr. 9) sau alte documente stabilite la pct. 2.9. lit
d) din prezentele norme.
4.2. Valoarea ofertei va fi exprimata in lei, exceptindu-se cazul in care
documentatia licitatiei prevede altfel.
4.3. Formularele de oferta la lista de preturi se dactilografiaza.
CAP. 5
Lista de preturi
5.1. Lista de preturi care insoteste oferta pentru bunuri oferite din
productia indigena va evidentia pretul de vanzare in cadrul caruia se cuprind
toate cheltuielile de transport si incarcare-descarcare, asigurari etc. sau
alte taxe care trebuie platite.
5.2. Pentru bunurile oferite din strainatate pretul de achizitie va
cuprinde, de asemenea, cheltuielile de transport, incarcare-descarcare,
depozitare, taxe vamale, accize, asigurari sau alte taxe ocazionate de livrarea
acestora in tara.
5.3. Entitatea achizitoare va solicita fiecarui ofertant separarea
componentelor pretului in scopul facilitarii compararii ofertelor, nelimitind
in nici un fel dreptul cumparatorului de a realiza contractul in oricare din
conditiile oferite in timpul licitatiei.
5.4. Preturile stabilite de ofertanti in documentele licitatiei sunt ferme
si nu pot fi schimbate sub nici un motiv in timpul licitatiei sau indexate
ulterior.
CAP. 6
Moneda ofertei
6.1. Pentru bunurile din Romania, pe care ofertantul le ofera la licitatia
publica, preturile vor fi specificate in lei.
6.2. Pentru bunurile din import preturile vor fi indicate in moneda straina
si transformate in lei la cursul valutar al zilei din data expedierii ofertei
de catre furnizor.
CAP. 7
Documentele care atesta participarea la licitatie a ofertantilor
7.1. Ofertantii vor trebui sa prezinte documente care sa ateste inscrierea
lor la Registrul comertului si actele pentru firmele straine care vor fi
certificate de Camera de Comert si Industrie a Romaniei.
7.2. In cazul in care ofertantul nu fabrica sau nu produce bunuri ce fac
obiectul ofertei, acesta va prezenta documente care sa ateste ca a fost
autorizat sa comercializeze produsele respective.
CAP. 8
Conditiile generale pe care trebuie sa le indeplineasca oferta
8.1. In vederea organizarii licitatiilor publice pentru achizitionarea de
bunuri definite la art. 2 lit. c) din Ordonanta Guvernului nr. 12/1993,
entitatea achizitoare are obligatia sa elaboreze documentele licitatiei pe care
le va pune la dispozitia ofertantilor in timp util.
8.2. Ofertantul va prezenta documente care sa ateste ca bunurile pe care le
propune pentru a fi achizitionate sunt conforme cu documentele licitatiei si
corespund certificatelor de calitate si de garantie stabilite.
Pentru bunurile imobiliare, ofertantul va prezenta documentele care sa
ateste ca acestea sunt proprietatea sa, nu sunt ipotecate sau purtatoare de
alte obligatii.
8.3. Ofertele vor fi dactilografiate, vor fi semnate si stampilate de catre
ofertant sau de catre o persoana imputernicita de acesta.
8.4. Oferta nu va contine randuri suplimentare, stersaturi sau cuvinte
scrise peste scrisul initial, cu exceptia corecturilor facute si semnate de
catre imputernicitii participanti la licitatie.
8.5. Ofertele se depun de catre ofertant la sediul entitatii achizitoare in
conformitate cu instructiunile cuprinse in documentele licitatiei emise de
aceasta, in minimum 2 exemplare.
8.6. Ofertantul va introduce oferta sa in original si copie, separat, in
doua plicuri, notindu-se corespunzator plicurile cu "Oferta original"
si "Oferta copie".
8.7. Plicurile care contin originalul si copia ofertei se vor sigila si se
vor introduce intr-un nou plic interior.
8.8. Plicul interior va purta scrise pe el numele si adresa ofertantului,
pentru ca oferta sa poata fi returnata, nedeschisa, in cazul in care este
declarata "tarzie".
8.9. Plicul interior va fi introdus intr-un plic exterior pe care se va
mentiona adresa si sediul organizatorului licitatiei. Organizatorul licitatiei
va refuza primirea ofertelor in plicuri deteriorate, desfacute sau cu semne
distinctive, indiferent din vina cui s-au produs acestea.
8.10. Ofertele vor fi depuse la adresa indicata in documentele licitatiei
cel mai tarziu la data si ora indicata in acestea.
8.11. Entitatea achizitoare, in situatia in care aduce amendamente
documentelor licitatiei, are posibilitatea sa prelungeasca termenul de depunere
a ofertelor.
8.12. Ofertele primite dupa expirarea termenului de depunere stabilit vor
fi respinse si returnate, nedeschise, ofertantilor.
8.13. Ofertantul isi poate modifica sau retrage oferta depusa, cu conditia
ca acestuia sa fie primita de catre organizatorul licitatiei, in scris, inainte
de expirarea termenului de depunere.
8.14. Modificarea sau retragerea ofertei se poate face si prin telex sau
fax, cu conditia ca ea sa fie urmata de o confirmare semnata, purtand data
postei care sa nu depaseasca termenul de depunere a ofertei.
8.15. Nici o oferta nu poate fi modificata dupa expirarea termenului de
depunere a ofertelor. De asemenea, nici o oferta nu poate fi retrasa in
intervalul de timp dintre termenul pentru depunerea ofertelor si expirarea
perioadei de valabilitate a ofertelor.
CAP. 9
Garantia licitatiei
9.1. Ofertantii, o data cu oferta, vor depune si garantia de participare
indicata la pct. 2.9. lit. d) din prezentele norme.
9.2. Nici o oferta nu poate fi luata in considerare daca nu va fi insotita de
garantia pentru oferta depusa.
9.3. Garantia pentru oferta depusa este necesara pentru a putea proteja
cumparatorul de riscul unui eventual comportament necorespunzator al
ofertantului.
9.4. Garantia pentru oferta depusa de catre ofertantul castigator, o data
depusa, va ramane la dispozitia entitatii achizitoare si, in conformitate cu
cele prescrise in documentatia licitatiei, nu se mai poate retrage decat la
semnarea contractului si numai dupa depunerea garantiei pentru buna executare a
contractului.
9.5. Garantia pentru oferta depusa se restituie de entitatea achizitoare
ofertantilor necistigatori in 3 zile (lucratoare) de la solutionarea
contestatiilor sau dupa trecerea perioadei legale de 7 zile pentru inaintarea
contestatiilor, in cazul in care nu se inregistreaza contestatii.
9.6. Garantia pentru oferta depusa se pierde in toate cazurile prevazute in
anexa nr. 9 din prezentele norme.
CAP. 10
Deschiderea ofertelor
10.1. Presedintele comisiei de licitatie, dupa ce a primit toate ofertele,
va deschide plicurile in prezenta reprezentantilor ofertantilor si va anunta
numele ofertantilor, preturile ofertelor, modificarile si retragerile de
oferta.
10.2. Dupa ce au fost deschise toate ofertele, se intocmeste un
proces-verbal care va fi semnat de membrii comisiei de licitatie si de catre
reprezentantii ofertantilor.
10.3. Procesul-verbal va mentiona modul cum a decurs licitatia, numele si
prenumele fiecarui ofertant, al reprezentantilor acestora, garantia pentru
oferta depusa, pretul oferit de catre fiecare ofertant, in cifre si litere, si
adjudecarea provizorie.
10.4. Entitatea achizitoare va examina ofertele pentru a determina daca ele
sunt complete, daca nu s-au comis erori de calcul, daca garantiile cerute au
fost furnizate, daca documentele au fost semnate in totalitate.
10.5. In cazul ofertelor identice ca pret si cu conditii egale se va
proceda in aceeasi sedinta la o noua licitatie cu oferte inchise numai intre
ofertantii cu preturi egale.
10.6. Pentru a evalua si compara cat mai corect toate ofertele depuse,
entitatea achizitoare poate cere ofertantului clarificari la oferta sa. Cererea
de clarificare cat si raspunsurile vor fi formulate in scris, neadmitindu-se
nici o modificare a pretului sau a continutului ofertei.
10.7. Oferta evaluata ca necorespunzatoare este respinsa de catre entitatea
achizitoare si nici nu poate deveni corespunzatoare prin corectarea acesteia
ulterior.
CAP. 11
Evaluarea si compararea ofertelor
11.1. Comisia de licitatie va evalua si va compara ofertele conform
criteriilor stabilite de documentele licitatiei.
11.2. Pretul ofertelor va fi pretul de vanzare si va cuprinde toate
costurile si taxele platite sau platibile pentru componentele lui si materiile
prime incluse sau care urmeaza a fi incluse in aceste bunuri.
11.3. La evaluarea ofertelor, pe langa pret se va tine seama si de pretul
serviciilor ocazionate cu:
- costul transportului intern si extern ocazionat numai cu livrarea
bunurilor la destinatie;
- costul accesoriilor, pieselor de schimb si serviciilor;
- posibilitatea asigurarii pieselor de schimb si serviciilor ulterioare
vanzarii echipamentului oferit;
- costurile de exploatare si intretinere prezumate in perioada de viata a
bunurilor achizitionate;
- performantele si productivitatea bunurilor;
- calitatea si adaptabilitatea echipamentelor oferite;
- perioada garantata de exploatare normala a bunului ofertat dupa preluarea
acestuia de catre entitatea achizitoare, numai in cazul bunurilor imobiliare;
- gradul de adaptabilitate a bunului imobiliar la necesitatile entitatii
achizitoare, in functie de activitatea pe care o desfasoara, precum si de
perspectivele de dezvoltare a acesteia.
CAP. 12
Sistemul de punctaj si perioada de valabilitate a ofertei
12.1. Sistemul de punctaj al factorilor de evaluare va cuprinde:
- pretul evaluat al bunului achizitionat, inclusiv toate taxele si
impozitele;
- pretul pieselor de schimb, caracteristicile tehnice, costurile de
intretinere si exploatare;
- asigurarea serviciului si pieselor de schimb etc.
Modul de aplicare a acestui sistem va fi comunicat in prealabil
contractantilor prin documentele licitatiei.
12.2. In cazul aprecierii simple oferta acceptata reprezinta acea oferta
care are valoarea cea mai scazuta si care respecta cerintele documentelor
licitatiei.
12.3. In cazul aprecierii prin pondere, oferta acceptata reprezinta acea
oferta care, prin insumarea punctajului stabilit, va totaliza valoarea maxima.
12.4. O data stabilita oferta castigatoare, organizatorul licitatiei va
anunta ofertantul castigator in scris, printr-o scrisoare recomandata ori
telegrama, telex, fax, confirmate prin scrisoarea recomandata ca oferta sa a
fost acceptata.
12.5. In urma sedintei de licitatie, comisia de licitatie va intocmi
hotararea de adjudecare care va fi semnata de toti membrii comisiei de
licitatie, dupa care se va proceda potrivit pct. 12.4. de mai sus.
12.6. Oferta ramane valabila, asa cum s-a mentionat in documentele
licitatiei de catre entitatea achizitoare, de la data deschiderii acesteia si
pana la data semnarii de catre ambele parti a contractului.
12.7. Perioada de valabilitate poate fi prelungita cu maximum 30 de zile,
in cazuri exceptionale, la cererea cumparatorului si cu acceptul ofertantului.
Garantia ofertei depuse va fi, de asemenea, prelungita in mod
corespunzator.
12.8. Entitatea achizitoare va inainta ofertantului castigator formularul
de contract.
12.9. In termen de cel mult 30 de zile de la primirea formularului de
contract, ofertantul castigator va semna, va da contractul si il va returna
cumparatorului.
12.10. O data cu semnarea contractului, ofertantul castigator va transmite
entitatii achizitoare garantia livrarii si/sau a bunei executii in conditiile
stabilite de entitatea achizitoare si cuprinse in documentele licitatiei (model
prezentat in anexa nr. 11).
12.11. Garantia astfel depusa reprezinta o compensatie pentru eventualele
pierderi sau deteriorari in neindeplinirea obligatiilor din contracte. Aceasta
garantie va fi, de asemenea, restituita in maximum 10 zile de la indeplinirea
tuturor obligatiilor stabilite in contract.
CAP. 13
Dispozitii finale
13.1. Potrivit art. 13 din Ordonanta Guvernului nr. 15/1993 privind unele
masuri pentru restructurarea activitatii regiilor autonome, prevederile
prezentelor norme se aplica si in cazul achizitiilor de mijloace fixe (altele
decat cele prevazute in devizul general al unui obiectiv de investitii),
efectuate de catre regiile autonome a caror finantare este asigurata, total sau
partial, din fonduri alocate de la bugetul de stat, de la bugetele locale, din
fondurile special constituite prin lege, din credite externe garantate sau
contractate direct de stat, precum si din surse proprii si credite bancare.
Ministru de stat, ministrul finantelor, Florin Georgescu
ANEXA 1
ORDONATOR DE CREDITE
.......................
LISTA
bunurilor si, dupa caz, a serviciilor aferente ce urmeaza a fi achizitionate in
anul........... in conditiile prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 12/1993 si
Hotararea Guvernului nr. 63/1994
-------------------------------------------------------------------------------
Nr. Explicatii U.M. Cantitate Pret Valoare
crt. unitar (col. 2x3)
-lei- - mii lei -
-------------------------------------------------------------------------------
1. Bunuri definite la art. 2 lit. c) din
Ordonanta Guvernului nr. 12/1993 si,
dupa caz, servicii aferente, ce se
achizitioneaza din cheltuieli curente
(materiale), cu acoperire din :
a) bugetul de stat...................
..................................
..................................
b) bugetele locale ..................
..................................
..................................
c) bugetul asigurarilor sociale de
stat...............................
...................................
d) fondul special....................
...................................
...................................
e) fondul extrabugetar...............
...................................
...................................
f) credite externe...................
...................................
...................................
2. Bunuri definite la art. 2 lit c) din
Ordonanta Guvernului nr. 12/1993 si,
dupa caz, servicii aferente ce se
achizitioneaza din cheltuieli de
capital, cu acoperire din :*)
a) bugetul de stat....................
....................................
....................................
b) bugetele locale....................
....................................
....................................
-------------------------------------------------------------------------------
NOTA:
Valorile trecute in lista trebuie sa se incadreze in limita sumelor
aprobate cu aceasta destinatie in bugetele proprii.
Pentru anul 1994 se vor trece si bunurile achizitionate pana la aprobarea
bugetului de stat pentru a urmari modul de incadrare in limitele valorice
stabilite la art. 2.8 din regulament.
Semnatura,
(stampila)
-------------
*) Se inscriu bugetele si celelalte fonduri speciale sau extrabugetare, din
care, potrivit legii, se pot efectua si sunt aprobate cheltuieli de capital.
ANEXA 2
ENTITATEA ACHIZITOARE:
(Denumirea, adresa, telefon, fax)
INVITATIE
pentru participare la licitatie publica restransa Data.................
1. Entitatea achizitoare are aprobate fonduri pentru achizitia publica a
unor bunuri conform listei privind achizitia de bunuri.
Acestea urmeaza a fi folosite pentru procurarea
.............................
2. Entitatea achizitoare invita la licitatie publica restransa (plic
sigilat) ofertanti care indeplinesc conditii pentru livrarea acestor bunuri si
servicii.
3. Daca sinteti interesati puteti obtine informatii suplimentare si
documentele licitatiei la sediul...............................................
4. Un set din documentele licitatiei poate fi cumparat incepand cu data
de.......... prin depunerea unei cereri in scris la adresa sus-mentionata,
urmand a achita costul acestuia, potrivit art. 3.8 din Regulamentul privind
organizarea licitatiilor pentru achizitiile publice de bunuri, aprobat prin
Hotararea Guvernului nr. 63/1994.
Semnatura conducatorului entitatii achizitoare
sau a reprezentantului acestuia,
.............................................
ANEXA 3
OFERTANTUL :
(Denumirea, adresa, telefon, fax)
INFORMATII
privind asigurarea cu personal de specialitate, dotarea cu echipamente si alte
mijloace fixe
A. Personal
-------------------------------------------------------------------------------
Explicatii Nr. Experienta
(vechimea medie in specialitate)
--------------------------------------------------------------------------------
Total personal, x
din care :
a) personal de conducere
b) personal cu studii tehnice
c) personal cu studii economice
-------------------------------------------------------------------------------
B. Echipamente si alte mijloace fixe
-------------------------------------------------------------------------------
Explicatii Numarul, din care : Grad de uzura, din care :
------------------------ ---------------------------
proprietate inchiriate proprietate inchiriate
-------------------------------------------------------------------------------
1. Mijloace fixe direct
productive sau linii
tehnologice
2. Mijloace de transport
-------------------------------------------------------------------------------
NOTA:
Se pot inscrie si alte echipamente si mijloace care pot concura la
realizarea in bune conditii a ofertei.
De asemenea, se pot inscrie performante tehnice ale echipamentelor si
mijloacelor tehnice.
Semnatura,
stampila)
ANEXA 4
DIRECTIA GENERALA A FINANTELOR PUBLICE
SI CONTROLULUI FINANCIAR DE STAT JUDETEANA
SI A MUNICIPIULUI BUCURESTI
CAPACITATEA FINANCIARA A OFERTANTULUI
Date financiare conform ultimului bilant incheiat la data
de..................
- mil. lei -
1. Activ total,
din care, active circulante
2. Pasiv total,
din care :
- obligatii catre terti
- credite bancare
3. Venituri totale
4. Cheltuieli totale
5. Profit net
Director,
(stampila)
ANEXA 5
OFERTANTUL :
(Denumirea, adresa, telefon, fax)
INFORMATII
privind bonitatea ofertantului la data de ....................
Noi (denumirea si sediul ofertantului) furnizam urmatoarele informatii
despre bonitatea noastra :
1. Obligatii contractuale neonorate, motivul
................................
2. Daca au fost declarati in stare de faliment sau intr-una dintre
situatiile prevazute la art. 25 din Ordonanta Guvernului nr.
12/1993.....................
3. Daca s-au cedat drepturi prevazute in contractele incheiate in
beneficiul
creditorilor....................................................................
4. Daca au cedat bunul ofertat sau l-au ipotecat in beneficiul
creditorilor.
5. Daca au existat litigii referitoare la neefectuarea platilor sau litigii
de calitate
.....................................................................
6. Unitatea este specializata in livrarea de categorii de bunuri, inclusiv
servicii si autorizata legal de catre societatea comerciala producatoare.
Director,
ANEXA 6
CAMERA DE COMERT SI INDUSTRIE
A ROMANIEI
CERTIFICAT
In conformitate cu prevederile Legii nr. 26/1990 privind Registrul
comertului, Noi (Oficiul registrului comertului de pe langa Camera de Comert si
Industrie, nationala sau teritoriala, certificam prin prezenta ca ofertantul
(denumirea si sediul ofertantului) si filialele sale din
........................... este inmatriculat la Registrul comertului sub nr.
..................avand ca activitate competenta a obiectului de activitate:
.............................................................................
.............................................................................
.................
De asemenea, confirmam ca in Registrul comertului are inscrise mentiuni:
- falimente;
- condamnari;
- amenzi;
- abuz de incredere;
- fals;
- concurenta neloiala;
- alte abateri.
NOTA:
Firmele straine vor aduce acte doveditoare ca au firma inscrisa si procuri
care vor fi certificate de Ministerul Comertului sau de alte organe
competente. Camera de Comert si Industrie
Oficiul Registrului comertului,
(semnatura),
(stampila),
ANEXA 7
OFERTANTUL :
(Denumirea, adresa, telefon, fax)
INFORMATII GENERALE
despre ofertant
1. Denumirea si sediul
2. Numarul si data inregistrarii la Registrul comertului
3. Codul fiscal
4. Capitalul social
5. Obiectul de activitate
6. Principalele contracte de livrari de bunuri si, dupa caz, servicii.
Data completarii, Ofertant,
.................................. semnatura autorizata,
..............................
ANEXA 8
OFERTANTUL :
(Denumirea, adresa, telefon, fax)
INFORMATII
privind experienta ofertantului
Numarul total de ani de experienta in livrare de bunuri sau, dupa caz,
servicii care fac obiectul achizitiei.
------------------------------------------------------------------------------
Denumirea bunurilor/serviciilor Denumirea Gradul de realizare Valoarea
livrate entitatii a termenului in contractului
achizitionare raport cu contractul
incheiat
-------------------------------------------------------------------------------
Director,
ANEXA 9
BANCA :
(Denumirea, adresa, telefon, fax)
SCRISOARE DE GARANTIE BANCARA
pentru oferta depusa in vederea participarii la licitatii
In cazul in care ofertantul a inaintat oferta sa, data ................. in
vederea participarii la licitatia pentru adjudecarea ofertei de bunuri ......
......... care va avea loc la data de .................... va facem cunoscut ca
noi ............... garantam in favoarea ................... pentru suma de
................, suma pe care ne angajam ca, in caz de insolvabilitate a
ofertantului, sa o platim la prima dumneavoastra cerere scrisa si fara alta
procedura in cazul cand ofertantul se afla intr-una din situatiile urmatoare:
- revoca oferta dupa deschiderea acesteia si inainte de adjudecare;
- revoca oferta dupa adjudecare;
- fiind cistigatorul licitatiei, nu semneaza contractul de achizitie in
termenul de valabilitate a ofertei;
- fiind cistigatorul licitatiei, nu constituie garantia pentru buna executie.
Prezenta garantie este valabila pana la data de ............... si devine
nula
in cazul neacceptarii ofertei depuse sau daca licitatia a fost adjudecata unui
alt ofertant.
Valabilitatea garantiei poate fi extinsa, in cazul in care este necesar, la
cererea entitatii achizitoare, cu acordul prealabil al ofertantului.
Denumirea bancii,
Director,
ANEXA 10
FORMULAR DE OFERTA
Data ............
Catre ................ (Numele si adresa entitatii achizitoare).
In urma examinarii documentelor licitatiei si a anexelor (nr.......) a caror
primire este astfel confirmata, noi, subsemnatii, reprezentanti ai
(ofertantului) .................., conform ..............., ne angajam sa
furnizam si sa livram ................... (cantitatea in conformitate cu
sus-numitele documente de oferta de preturi pentru suma anexata, care fac parte
din aceasta oferta.
Ne obligam, in caz ca oferta este acceptata, sa incepem livrarea in decurs
de ........... zile si sa incheiem livrarea tuturor componentelor specificate
in
contract in decurs de .............. zile calculate de la data incheierii
contractului.
In caz ca oferta noastra este acceptata, vom obtine garantia unei banci
pentru
o suma care sa nu depaseasca echivalenta cu minimum ........... % din pretul
contractului in vederea executarii corespunzatoare a acestuia.
Consimtim sa mentinem aceasta oferta pentru o perioada de ............ zile
de
la data fixata pentru deschiderea ofertei, aceasta urmand a fi acceptata de noi
in orice moment, inainte de expirarea acestei perioade.
Pana la definitivarea contractului, aceasta oferta impreuna cu acceptul dvs.
in scris si scrisoarea de credit vor constitui un acord de principiu intre noi.
Astazi ..............199...
Semnatura,
.....................................
( in calitate de)
Deplin autorizat sa semneze oferta pentru si in numele ..................
ANEXA 11
SCRISOARE DE GARANTIE BANCARA
pentru buna executie
Cu privire la contractul de achizitie nr. .............. incheiat intre
............, in calitate de ofertant ............... si ...................,
in
calitate de entitate achizitoare.
Conform conditiilor contractuale ofertantul este obligat sa furnizeze
entitatii achizitoare o garantie bancara care sa reprezinte .....% din valoarea
totala a contractului de achizitie potrivit obligatiilor furnizorului prevazute
la art. ....... din contractul de achizitie incheiat.
Pentru aceasta, in conformitate cu cele convenite mai sus, ne angajam prin
prezenta sa platim in favoarea entitatii achizitoare pana la concurenta sumei
de ............ orice suma ceruta de dumneavoastra in baza art. ....din
contractul de achizitie incheiat la prima dumneavoastra cerere, in decurs de
..... zile de la primirea acestei cereri insotite de declaratia dumneavoastra
cu privire la neindeplinirea obligatiilor ofertantului prevazute la art. ......
din contractul de achizitie incheiat cu entitatea achizitoare.
In perioada de executie nu se pot emite pretentii asupra prezentei scrisori
de garantie, partile urmand a proceda astfel:
- pretentiile privind calitatea, intarzierile fata de termenele
contractuale se vor solutiona de catre ofertant si entitatea achizitoare
potrivit prevederilor din "Conditii generale ale contractului".
In caz de insolvabilitate a ofertantului, noi vom plati conform acestei
declaratii la prima dumneavoastra cerere in termenul mentionat, fara nici o
alta formalitate din partea dumneavoastra sau a oricarei parti contractante.
Aceasta garantie este valabila pana la ziua de ................ asa cum
este prevazuta la art. ..... din contractul de achizitie.
In situatiile in care partile contractante sunt de acord sa prelungeasca
termenul de garantie sau sa modifice unele prevederi contractuale care au
efecte asupra angajamentului bancii, se va obtine acordul prealabil al bancii
........ ............ . In caz contrar prezenta scrisoare de garantie isi
pierde valabilitatea.
Prezenta scrisoare de garantie ne va fi returnata de indata ce va deveni
fara obiect.
Denumirea bancii,
Director,