Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA DE URGENTA Nr

ORDONANTA DE URGENTA   Nr. 167 din 27 noiembrie 2002

pentru ratificarea Acordului suplimentar de imprumut dintre Romania, in calitate de Imprumutat, Banca Nationala a Romaniei, in calitate de Agent al Imprumutatului, si Comunitatea Europeana, in calitate de Imprumutator, semnat la Bruxelles la 11 noiembrie 2002

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 880 din  6 decembrie 2002


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 114 alin. (4) din Constitutie,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

    Art. 1
    Se ratifica Acordul suplimentar de imprumut dintre Romania, in calitate de Imprumutat, Banca Nationala a Romaniei, in calitate de Agent al Imprumutatului, si Comunitatea Europeana, in calitate de Imprumutator, semnat la Bruxelles la 11 noiembrie 2002, prezentat in anexa care face parte integranta din prezenta ordonanta de urgenta. Prezentul acord completeaza Acordul de imprumut dintre Romania, in calitate de Imprumutat, Banca Nationala a Romaniei, in calitate de Agent al Imprumutatului, si Comunitatea Europeana, in calitate de Imprumutator, semnat la Bruxelles la 27 ianuarie 2000 si ratificat prin Ordonanta Guvernului nr. 30/2000, aprobata prin Legea nr. 210/2000.
    Art. 2
    Sumele in valuta trase din imprumut se vireaza in contul de valuta al Ministerului Finantelor Publice deschis la Banca Nationala a Romaniei si se utilizeaza de catre Ministerul Finantelor Publice in functie de necesitatile de finantare a deficitului bugetului de stat si de refinantare a datoriei publice, prin cedare la rezerva valutara a statului.
    Art. 3
    (1) Dobanzile imprumutului se asigura din bugetul trezoreriei statului, in limita dobanzilor incasate din fructificarea sumelor aferente imprumutului, iar diferenta pana la sumele de plata, comisioanele si alte costuri ale imprumutului, precum si diferentele nefavorabile de curs se vor suporta de la bugetul de stat, din sumele prevazute cu aceste destinatii in bugetul Ministerului Finantelor Publice - Actiuni generale.
    (2) Rambursarea ratelor de capital la cursul de schimb istoric se asigura prin refinantarea datoriei publice pe baza de imprumuturi de stat.
    Art. 4
    Se autorizeaza Guvernul Romaniei ca, prin Ministerul Finantelor Publice, de comun acord cu Comunitatea Europeana, reprezentata de Comisia Europeana, sa aduca pe durata imprumutului, in functie de conditiile concrete de derulare a acordului de imprumut, amendamente la continutul acestuia, care nu sunt de natura sa sporeasca obligatiile financiare ale Romaniei fata de Comunitatea Europeana sau sa determine noi conditionalitati economice fata de cele convenite initial intre parti.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         Ministrul finantelor publice,
                         Mihai Nicolae Tanasescu

    ANEXA 1

                      ACORD SUPLIMENTAR DE IMPRUMUT*)
intre Romania (in calitate de Imprumutat), Banca Nationala a Romaniei (in calitate de Agent al Imprumutatului) si Comunitatea Europeana (in calitate de Imprumutator) - 100.000.000 euro

    *) Traducere.

    Acest acord suplimentar de imprumut se incheie intre Comunitatea Europeana, denumita in continuare CE sau Imprumutatorul, reprezentata de Comisia Comunitatii Europene, denumita in continuare Comisia, in numele careia actioneaza domnul Pedro Solbes Mira, membru al Comisiei,
    si Romania, denumita in continuare Romania sau Imprumutatul, reprezentata de domnul Mihai Nicolae Tanasescu, ministrul finantelor publice,
    si Banca Nationala a Romaniei, actionand in calitate de Agent al Imprumutatului, denumita in continuare Agentul, reprezentata de domnul Mugur Isarescu, guvernatorul Bancii Nationale a Romaniei.

                                PREAMBUL

    Avand in vedere ca, suplimentar asistentei macrofinanciare, aprobata anterior de Consiliul Uniunii Europene, denumit in cele ce urmeaza Consiliul, autoritatile romane au solicitat continuarea asistentei financiare din partea CE,
    avand in vedere ca, prin Decizia nr. 1.999/732/CE din 8 noiembrie 1999 (decizia) pentru suplimentarea asistentei macrofinanciare pentru Romania, Consiliul a decis sa puna la dispozitie Romaniei un imprumut in suma maxima de 200 milioane euro, in scopul sprijinirii balantei de plati si intaririi pozitiei rezervei valutare a Romaniei, un astfel de imprumut reprezentand o masura adecvata pentru a ajuta Romania sa depaseasca mai usor constrangerile financiare externe,
    avand in vedere ca Imprumutatul si Agentul au semnat la data de 27 ianuarie 2000 un acord de imprumut (acordul) si un memorandum de intelegere privind conditiile de politica economica (memorandumul), prin care Imprumutatorul intentiona sa disponibilizeze pentru Imprumutat un imprumut in suma de pana la 200 milioane euro,
    avand in vedere ca prima transa, in valoare de 100 milioane euro (prima transa), a fost eliberata Imprumutatului la data de 29 iunie 2000, conform art. 1 paragrafele 1 si 2 din acord,
    avand in vedere ca la data de 22 ianuarie 2002 Consiliul a apreciat progresul recent al Romaniei in ceea ce priveste stabilitatea macroeconomica si acordul la care s-a ajuns spre sfarsitul anului trecut cu Fondul Monetar International asupra unui program de politici economice si financiare cuprinzator, sprijinit de un nou aranjament stand-by,
    avand in vedere ca, in cadrul aceleiasi intalniri, Consiliul a fost informat asupra intentiei Comisiei de a disponibiliza pentru Romania a doua transa de 100 milioane euro (a doua transa), in baza deciziei, in doua subtranse, pe baza evaluarii pozitive de catre serviciile Comisiei a implementarii aranjamentului stand-by si a progresului adecvat in procesul de ajustare structurala al tarii,
    avand in vedere ca autoritatile romane si-au luat angajamentul de a indeplini conditiile atasate asistentei financiare, dupa cum s-a convenit cu Comisia in memorandum si intr-un memorandum suplimentar de intelegere anexat la acest acord suplimentar de imprumut,
    avand in vedere ca a doua transa de pana la 100 milioane euro urmeaza a se elibera in concordanta cu art. 1 paragrafele 1 si 2 din acord,
    avand in vedere ca Imprumutatorul si Imprumutatul au convenit ca a doua transa sa fie impartita in doua subtranse (prima subtransa si a doua subtransa), in valoare de 50 milioane euro fiecare,
    avand in vedere ca, potrivit prevederilor memorandumului suplimentar de intelegere anexat, Comisia, in implementarea subtranselor, va lansa in numele CE, dupa consultari cu Comitetul Economic si Financiar, emisiuni de obligatiuni in valoare totala de 100 milioane euro sau va initia alte tranzactii financiare adecvate, ale caror sume vor fi subimprumutate Imprumutatului si vor fi puse la dispozitie Agentului la datele la care vor fi primite de Comisie (datele platilor),
    prin urmare, in prezent, partile au convenit sa suplimenteze acordul dupa cum urmeaza:

    Art. 1
    Suma celei de-a doua transe a imprumutului
    1. In baza prevederilor memorandumului suplimentar de intelegere anexat, Imprumutatorul accepta prin prezentul acord suplimentar de imprumut sa disponibilizeze pentru Imprumutat, iar Imprumutatul solicita eliberarea celei de-a doua transe, in valoare de 100 milioane euro, in aceleasi conditii ca cele aplicabile primei transe acordate conform art. 1 paragrafele 1 si 2 din acord, cu exceptia faptului ca anumiti termeni pot fi diferiti in cadrul contractelor de imprumut ulterioare, iar Imprumutatorul, Imprumutatul si Agentul isi reconfirma prin prezentul acord acceptul asupra termenilor acordului, inclusiv ai contractelor de imprumut, asa cum a fost prevazut la art. 2 din acord, atat cu privire la prima transa, cat si la a doua transa.
    2. A doua transa va fi impartita in doua subtranse, in valoare de 50 milioane euro fiecare. Prima si cea de-a doua subtransa se vor elibera conform conditiilor si termenilor care sunt stipulati in acord pentru tragerea transelor si, in special, conform conditiilor prealabile stipulate la art. 2 paragraful 3 din acord. Ambele subtranse vor fi eliberate, la solicitarea Imprumutatului, in baza prevederilor memorandumului suplimentar de intelegere anexat. A doua subtransa va fi eliberata oricum nu mai devreme de 3 luni de la tragerea primei subtranse si va fi conditionata de o reconfirmare a avizelor juridice acordate conform art. 2 paragraful 2 din acest acord suplimentar de imprumut.
    Mentiunile facute prin prezentul acord suplimentar de imprumut la a doua transa sunt considerate a fi mentiuni ale subtransei relevante sau ale ambelor subtranse, dupa cum cere contextul. Mentiunile referitoare la data platii sunt considerate a fi mentiuni referitoare la data platii relevante, pentru subtransa relevanta. Sumele nete ale fiecarei subtranse sunt definite la art. 2 din acord.
    Art. 2
    Conditii prealabile
    1. Conditiile prealabile, stabilite conform art. 2 paragrafului 3 din acord, pentru transferul sumei nete, sunt aplicabile in intregime pentru tragerea primei si celei de-a doua subtranse.
    2. Avizele juridice, care urmeaza sa fie transmise conform art. 2 paragraful 3(1) din acord, vor trebui sa fie primite de Comisie cu cel putin doua zile lucratoare luxemburgheze inainte de data la care CE intentioneaza sa demareze tranzactia financiara pentru o subtransa, o astfel de data urmand a fi comunicata Imprumutatului in prealabil. Aceste avize juridice vor fi datate nu mai devreme de data intrarii in vigoare a acordului suplimentar de imprumut, dupa cum se defineste la art. 5 al acestuia, si nu mai tarziu de doua zile lucratoare luxemburgheze inaintea datei la care CE intentioneaza sa demareze tranzactia financiara si vor certifica faptul ca, in conformitate cu legile, reglementarile si hotararile legale in vigoare in Romania, prin semnarea acestui acord de catre domnul Mihai Nicolae Tanasescu, ministrul finantelor publice, Imprumutatul se angajeaza in mod valabil si irevocabil sa isi indeplineasca obligatiile asumate prin prezentul acord suplimentar de imprumut si prin acord.
    Art. 3
    Plati de dobanda si rate de capital
    1. Dobanda datorata pentru imprumut va fi determinata conform art. 4 din acord. Pentru prima subtransa rata dobanzii aplicabila este variabila. Pentru a doua subtransa Imprumutatul isi rezerva dreptul de a alege fie o rata a dobanzii variabila, fie una fixa.
    2. Imprumutatul va rambursa sumele aferente fiecarei subtranse, in valoare totala de 100 milioane euro, la datele si conform conditiilor stabilite in contractele de imprumut si in conformitate cu art. 5 din acord. Contractele de imprumut vor fi astfel incheiate incat prima rata va deveni scadenta dupa 7 ani de la data platii relevante, iar rambursarea finala va fi scadenta dupa 10 ani de la data platii relevante.
    Art. 4
    Diverse
    Acest acord suplimentar de imprumut este parte a acordului si, in masura in care este relevant, toti termenii si conditiile acordului, memorandumului si memorandumului suplimentar de intelegere sunt aplicabile acestui acord suplimentar de imprumut si, in mod special, toate contractele legate de emisiunile de obligatiuni sau alte tranzactii financiare adecvate vor fi anexate acestui acord suplimentar de imprumut, vor constitui parte integranta a acestuia si vor fi tratate ca si contracte de imprumut, dupa cum sunt definite in acord.
    Art. 5
    Intrarea in vigoare
    Dupa semnare prezentul acord suplimentar de imprumut va intra in vigoare la data la care Imprumutatorul va fi primit notificarea oficiala din partea Imprumutatului, atestand ca toate cerintele constitutionale si legale pentru intrarea in vigoare a acestui acord suplimentar de imprumut si pentru asumarea angajamentului valabil si irevocabil al Imprumutatului fata de toate obligatiile ce decurg din acord vor fi fost indeplinite.
    Intrarea in vigoare a prezentului acord suplimentar de imprumut nu va fi mai tarziu de data de 31 martie 2003. Dupa aceasta data partile la prezentul acord suplimentar de imprumut nu vor mai fi obligate prin acesta.
    Urmatoarele anexe sunt atasate la prezentul acord suplimentar de imprumut si sunt parte integranta a acestuia:
    Anexa 1: Contractele de imprumut cu privire la finantarea subtranselor celei de-a doua transe, dupa semnarea lor, in conformitate cu art. 4 din acordul suplimentar de imprumut, vor fi anexate la prezentul acord.
    Anexa 2: Memorandumul suplimentar de intelegere
    Prezentul acord suplimentar de imprumut trebuie semnat de fiecare parte in patru exemplare originale, redactate in limba engleza, fiecare dintre ele avand valoare de original.
    Incheiat la data de 11 noiembrie 2002.

                       ROMANIA
                       (in calitate de Imprumutat)
                       Mihai Nicolae Tanasescu,
                       ministrul finantelor publice

                       COMUNITATEA EUROPEANA
                       reprezentata de Comisia Comunitatii Europene
                       (in calitate de Imprumutator)
                       Pedro Solbes Mira,
                       membru al Comisiei Europene

                       BANCA NATIONALA A ROMANIEI
                       (in calitate de Agent)
                       Mugur Isarescu,
                       guvernatorul Bancii Nationale a Romaniei

                      MEMORANDUM SUPLIMENTAR DE INTELEGERE*)
                      intre Romania si Comunitatea Europeana

    *) Traducere.

    1. La data de 8 noiembrie 1999 Consiliul Uniunii Europene (denumit in cele ce urmeaza Consiliul) a aprobat o noua asistenta macrofinanciara comunitara pentru Romania sub forma unei facilitati de imprumut pe termen lung, in suma de pana la 200 milioane euro (Decizia Consiliului 99/732/CE).
    Imprumutul comunitar a fost parte a unui pachet global de finantare, mobilizat de Grupul celor 24, cu scopul de a completa necesitatile ramase de finantare ale Romaniei, asa cum au fost identificate in contextul programului de stabilizare macroeconomica si reforma structurala sprijinit de Fondul Monetar International (F.M.I.) printr-un Aranjament stand-by in valoare de 400 milioane DST, aprobat la 5 august 1999.
    In urma semnarii, la data de 27 ianuarie 2000, a memorandumului de intelegere si a acordului de imprumut intre autoritatile romane si Comisia Comunitatii Europene (denumita in cele ce urmeaza Comisia), precum si a indeplinirii conditiilor definite prin acestea, o prima transa in valoare de 100 milioane euro a fost eliberata in iunie 2000. Nici o alta tragere nu a mai avut loc datorita unor derapaje in implementarea programului incheiat cu F.M.I., in ceea ce priveste reducerea arieratelor interne si respectarea plafonului privind fondul de salarii aferent sectorului public, precum si datorita intarzierilor determinate de alegerile din anul 2000.
    2. In urma alegerilor parlamentare si prezidentiale de la sfarsitul anului 2000 Consiliul directorilor executivi al F.M.I. a aprobat la data de 31 octombrie 2001 un nou aranjament stand-by in suma de 300 milioane DST, pe o perioada de 18 luni, context in care autoritatile romane au solicitat reinnoirea asistentei macrofinanciare din partea Uniunii Europene.
    Pe fondul acestor evolutii Consiliul a apreciat in concluziile sale din 22 ianuarie 2002 "progresul recent al Romaniei in stabilizarea macroeconomica si acordul la care s-a ajuns spre sfarsitul anului trecut, cu F.M.I., asupra unui program economic coerent, sprijinit printr-un nou credit stand-by" si a fost "informat cu privire la intentia Comisiei de a disponibiliza 100 milioane euro pentru Romania, in baza Deciziei Consiliului 99/732/CE din 8 noiembrie 1999, in doua subtranse, conditionate de implementarea satisfacatoare a aranjamentului stand-by si de un progres corespunzator in procesul de ajustare structurala al tarii".
    3. A doua transa a asistentei macrofinanciare comunitare se va ridica la 100 milioane euro, avand o scadenta maxima de 10 ani. In concordanta cu prevederile Deciziei Consiliului 99/732/CE si cu concluziile Consiliului din 22 ianuarie 2002, mentionate mai sus, cea de-a doua transa a imprumutului va fi disponibilizata in doua subtranse. Prezentul memorandum suplimentar de intelegere va fi adoptat ca parte integranta a acordului suplimentar de imprumut, fiind semnat pentru a servi acestui imprumut.
    4. Valoarea primei subtranse va fi de 50 milioane euro. Valoarea celei de-a doua subtranse va fi de 50 milioane euro si nu va fi eliberata inainte de cel putin un trimestru dupa eliberarea primei subtranse. Eliberarea fiecarei subtranse va fi conditionata de evaluarea pozitiva de catre Comisie a implementarii Aranjamentului stand-by existent sau a oricarui alt aranjament ulterior intre Romania si F.M.I., ca si a progreselor inregistrate in privinta unui set de masuri in domeniul reformei structurale. Criteriile macroeconomice si de ajustare structurala atasate prezentului imprumut se bazeaza pe programul de politica economica al autoritatilor romane si sunt concordante cu acordurile incheiate cu F.M.I. si Banca Mondiala.
    5. Comisia Europeana va varsa suma aferenta imprumutului la Banca Nationala a Romaniei, care actioneaza in calitate de Agent al Romaniei. Suma aferenta imprumutului va fi utilizata in exclusivitate de Agent pentru intarirea rezervelor sale valutare sau pentru a satisface necesitatile globale de finantare externa ale Romaniei, prin intermediul pietei valutare.
    6. Criteriile cantitative de performanta macroeconomica aplicabile imprumutului, in conformitate cu prezentul memorandum suplimentar de intelegere, vor fi identice cu cele prevazute in Aranjamentul stand-by incheiat cu F.M.I. In mod corespunzator, inainte de eliberarea fiecarei subtranse a imprumutului, Comisia, in colaborare cu autoritatile romane si cu reprezentantii F.M.I. si prin consultari cu Comitetul Economic si Financiar, va verifica daca criteriile cantitative stipulate in Aranjamentul stand-by au fost respectate sau daca s-a ajuns la noi intelegeri.
    7. Inainte de eliberarea fiecarei subtranse, Comisia va evalua, in cooperare cu autoritatile romane si prin consultari cu Comitetul Economic si Financiar, progresele inregistrate in implementarea reformelor structurale. In cadrul acestei evaluari se va acorda o atentie speciala progreselor realizate in ceea ce priveste restructurarea societatilor financiare si nefinanciare de stat si privatizarea lor printr-un proces corect si transparent, consolidarea disciplinei financiare si fiscale si imbunatatirea mediului de afaceri. Cadrul de referinta al acestei evaluari este explicat in anexa I la prezentul memorandum suplimentar de intelegere.
    8. Autoritatile romane se angajeaza sa indeplineasca la timp si in intregime toate obligatiile existente si viitoare, care decurg din imprumuturile comunitare.
    9. Pe perioada aferenta celei de-a doua transe Romania va ramane in consultari stranse cu Comisia si se angajeaza sa transmita toate informatiile referitoare la evolutiile si politicile economice, ori de cate ori Comisia va solicita acest lucru. In mod specific, pentru a permite monitorizarea implementarii corespunzatoare a prezentului memorandum suplimentar de intelegere si pe baza unei solicitari a serviciilor Comisiei, Guvernul Romaniei va furniza informatii cu privire la progresul inregistrat in implementarea Aranjamentului stand-by incheiat cu F.M.I. si a imprumutului pentru ajustarea sectorului public ce urmeaza sa se incheie cu Banca Mondiala, precum si la situatia economica si financiara a tarii. In acest ultim caz Guvernul Romaniei va transmite serviciilor Comisiei indicatorii prezentati in anexa II la prezentul memorandum suplimentar de intelegere.
    10. Anexele sunt parte integranta a prezentului memorandum suplimentar de intelegere.
    11. Toate notificarile in legatura cu prezentul memorandum suplimentar de intelegere vor fi valabile daca vor fi trimise catre:

    Pentru CE:
    Comisia Europeana
    Directia Generala pentru Afaceri Economice si Financiare
    200 Rue de la Loi,
    B-1049 Bruxelles, Belgia
    Fax: 32-2-299 61 51

    Pentru Romania:
    Ministerul Finantelor Publice
    Directia generala a finantelor publice externe
    Str. Apolodor nr. 17,
    Bucuresti, Romania
    Fax: 40-21-312 67 92

    Pentru Banca Nationala a Romaniei:
    Banca Nationala a Romaniei
    Directia de integrare europeana si relatii externe
    Str. Lipscani nr. 25,
    Bucuresti, Romania
    Fax: 40-21-312 71 94

    Incheiat la 11 noiembrie 2002, in patru exemplare originale, redactate in limba engleza.

                       ROMANIA
                       (in calitate de Imprumutat)
                       Mihai Nicolae Tanasescu,
                       ministrul finantelor publice

                       COMUNITATEA EUROPEANA
                       reprezentata de Comisia Comunitatii Europene
                       (in calitate de Imprumutator)
                       Pedro Solbes Mira,
                       membru al Comisiei Europene

                       BANCA NATIONALA A ROMANIEI
                       (in calitate de Agent)
                       Mugur Isarescu,
                       guvernatorul Bancii Nationale a Romaniei

    ANEXA 1

                      CRITERII DE REFORMA STRUCTURALA

    Prima subtransa
    1. Restructurare si privatizare
    Anuntarea licitatiilor de privatizare pentru doua societati distribuitoare de energie electrica
    Preselectarea investitorilor si lansarea anuntului oficial pentru primirea de oferte ferme de privatizare a Bancii Comerciale Romane.
    2. Disciplina fiscala si financiara
    Adoptarea si implementarea unei legi privind conversia contractelor civile in contracte de munca part-time, in vederea extinderii bazei de aplicare a contributiilor de asigurari sociale
    Prezentarea la Parlament a unei legi care sa prevada unificarea colectarii, auditului si executarii contributiilor la fondul de sanatate, somaj si pensii.
    3. Mediul de afaceri
    Progrese in directia reducerii intarzierilor in rambursarea T.V.A., in special prin aprobarea criteriilor de selectare a societatilor pentru care controalele ex-ante obligatorii vor fi inlocuite cu controale ex-post.

    A doua subtransa
    4. Restructurare si privatizare
    Anuntarea licitatiilor de privatizare pentru cele doua societati distribuitoare de gaze naturale si avansarea procedurilor de privatizare pentru alte doua societati distribuitoare de energie electrica
    Vanzarea societatilor mentionate in anexa III, care se aflau in proces de privatizare conform programului RICOP; pentru cele pentru care privatizarea nu este posibila, inceperea inchiderii prin vanzarea activelor sau declansarea procedurilor legale de lichidare
    Semnarea contractului pentru privatizarea capitalului social detinut de stat la Banca Comerciala Romana.
    Implementarea planului de restructurare a C.E.C., conform graficului acestuia, in vederea eliminarii garantiei acoperitoare a depozitelor sale.
    5. Disciplina fiscala si financiara
    Implementarea unei cresteri substantiale a cotei reduse de impozit pe profitul aferent activitatii de export, de la 6 procente la cel putin 12,5 procente
    Stabilirea si inceperea functionarii efective a unei directii pentru contribuabilii mari in zona Bucurestiului
    Aprobarea unei legi care sa prevada unificarea colectarii, auditarii si executarii contributiilor la fondul de sanatate, somaj si pensii
    Adoptarea unui plan pentru imbunatatirea legislatiei si procedurilor privind falimentul, impreuna cu un grafic de implementare
    6. Mediul de afaceri
    Progres efectiv in reducerea intarzierilor in rambursarile de T.V.A., in special prin trecerea la controale ex-post pentru societatile eligibile si aprobarea prevederilor legale pentru plata obligatorie de dobanzi la rambursarile de T.V.A. intarziate.
    Implementarea, conform graficului, a programului Guvernului, in vederea eliminarii barierelor administrative pentru mediul de afaceri

    Prevedere generala
    In plus, Guvernul Romaniei se angajeaza sa nu apeleze la nici o finantare directa a sectorului public de catre Banca Centrala, pana la aprobarea modificarilor legislative planificate, ce urmeaza a alinia legislatia romana la acquisul comunitar in acest domeniu.

    ANEXA 2

                                 LISTA
         cuprinzand indicatorii economici pentru monitorizare

    Urmatorii indicatori lunari vor fi raportati serviciilor Comisiei ori de cate ori vor fi solicitati:
    - Inflatia in preturile de consum
    - Productia industriala
    - Somajul (numar de someri si rata somajului)
    - Salariile lunare nominale, brute si nete
    - Cursul valutar nominal (leu/dolar S.U.A. si leu/euro)
    - Cursul valutar real (deflatat cu IPC, IPP si CUM)
    - Exporturile (FOB) si importurile (FOB si CIF)
    - Executia bugetului general consolidat (venituri, cheltuieli si finantare, conform raportarilor catre F.M.I.)
    - Bilantul Bancii Nationale a Romaniei
    - Bilantul agregat al bancilor comerciale
    - Soldul contului curent
    - Numarul lunar al operatiunilor de privatizare (defalcat pe intreprinderi mici, mijlocii si mari).
    Urmatorii indicatori trimestriali vor fi raportati serviciilor Comisiei ori de cate ori vor fi solicitati:
    - Indeplinirea criteriilor de performanta cantitativa in cadrul programului convenit cu F.M.I.
    - PIB
    - Productia si valoarea adaugata pe sectoare
    Prezentii indicatori vor fi transmisi in format electronic si/sau pe suport hartie Directiei Generale pentru Afaceri Economice si Financiare din cadrul Comisiei, la urmatoarele adrese:
    Versiunea pe suport hartie:
    Directia Generala pentru Afaceri Economice si Financiare
    c/o Alexandra Cas Granje
    200 Rue de la Loi,
    B-1049 Bruxelles, Belgia
    Fax: 32-2-299 61 51
    Versiunea electronica:
    alexandra.cas-granje@cec.eu.int
    elarg.roumanie@cec.eu.int
    riccardo.maggi@cec.eu.int

    ANEXA 3

                                  LISTA
cuprinzand societatile la care se face referire in paragraful "Restructurare si privatizare" pentru tragerea celei de-a doua subtranse

    - Chimcomplex, Bacau
    - Fortus, Iasi
    - Nicolina, Iasi
    - Moldosin, Vaslui
    - Terom, Iasi
    - Carom, Bacau
    - Celhart Donaris, Braila
    - Aro, Arges
    - Cost, Dambovita
    - Electroturis, Teleorman
    - Mat, Dolj
    - Biosin, Dolj
    - Alprom, Olt
    - USG, Valcea
    - Electroputere, Dolj
    - Alro, Olt
    - Romvag, Olt
    - Corapet, Olt
    - Brafor, Brasov
    - Tractorul, Brasov
    - Rulmentul, Brasov
      Subansamble Auto, Covasna
      Viromet, Brasov



SmartCity5

COMENTARII la OUG 167/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la OUG 167 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu