ORDONANTA DE URGENTA Nr
ORDONANTA DE URGENTA Nr. 167 din 27 noiembrie 2002
pentru ratificarea Acordului suplimentar de imprumut dintre Romania, in
calitate de Imprumutat, Banca Nationala a Romaniei, in calitate de Agent al
Imprumutatului, si Comunitatea Europeana, in calitate de Imprumutator, semnat
la Bruxelles la 11 noiembrie 2002
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 880 din 6 decembrie 2002
In temeiul prevederilor art. 114 alin. (4) din Constitutie,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.
Art. 1
Se ratifica Acordul suplimentar de imprumut dintre Romania, in calitate de
Imprumutat, Banca Nationala a Romaniei, in calitate de Agent al Imprumutatului,
si Comunitatea Europeana, in calitate de Imprumutator, semnat la Bruxelles la
11 noiembrie 2002, prezentat in anexa care face parte integranta din prezenta
ordonanta de urgenta. Prezentul acord completeaza Acordul de imprumut dintre
Romania, in calitate de Imprumutat, Banca Nationala a Romaniei, in calitate de
Agent al Imprumutatului, si Comunitatea Europeana, in calitate de Imprumutator,
semnat la Bruxelles la 27 ianuarie 2000 si ratificat prin Ordonanta Guvernului
nr. 30/2000, aprobata prin Legea nr. 210/2000.
Art. 2
Sumele in valuta trase din imprumut se vireaza in contul de valuta al
Ministerului Finantelor Publice deschis la Banca Nationala a Romaniei si se
utilizeaza de catre Ministerul Finantelor Publice in functie de necesitatile de
finantare a deficitului bugetului de stat si de refinantare a datoriei publice,
prin cedare la rezerva valutara a statului.
Art. 3
(1) Dobanzile imprumutului se asigura din bugetul trezoreriei statului, in
limita dobanzilor incasate din fructificarea sumelor aferente imprumutului, iar
diferenta pana la sumele de plata, comisioanele si alte costuri ale
imprumutului, precum si diferentele nefavorabile de curs se vor suporta de la
bugetul de stat, din sumele prevazute cu aceste destinatii in bugetul
Ministerului Finantelor Publice - Actiuni generale.
(2) Rambursarea ratelor de capital la cursul de schimb istoric se asigura
prin refinantarea datoriei publice pe baza de imprumuturi de stat.
Art. 4
Se autorizeaza Guvernul Romaniei ca, prin Ministerul Finantelor Publice, de
comun acord cu Comunitatea Europeana, reprezentata de Comisia Europeana, sa
aduca pe durata imprumutului, in functie de conditiile concrete de derulare a
acordului de imprumut, amendamente la continutul acestuia, care nu sunt de
natura sa sporeasca obligatiile financiare ale Romaniei fata de Comunitatea
Europeana sau sa determine noi conditionalitati economice fata de cele
convenite initial intre parti.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
ANEXA 1
ACORD SUPLIMENTAR DE IMPRUMUT*)
intre Romania (in calitate de Imprumutat), Banca Nationala a Romaniei (in calitate
de Agent al Imprumutatului) si Comunitatea Europeana (in calitate de
Imprumutator) - 100.000.000 euro
*) Traducere.
Acest acord suplimentar de imprumut se incheie intre Comunitatea Europeana,
denumita in continuare CE sau Imprumutatorul, reprezentata de Comisia
Comunitatii Europene, denumita in continuare Comisia, in numele careia
actioneaza domnul Pedro Solbes Mira, membru al Comisiei,
si Romania, denumita in continuare Romania sau Imprumutatul, reprezentata
de domnul Mihai Nicolae Tanasescu, ministrul finantelor publice,
si Banca Nationala a Romaniei, actionand in calitate de Agent al
Imprumutatului, denumita in continuare Agentul, reprezentata de domnul Mugur
Isarescu, guvernatorul Bancii Nationale a Romaniei.
PREAMBUL
Avand in vedere ca, suplimentar asistentei macrofinanciare, aprobata
anterior de Consiliul Uniunii Europene, denumit in cele ce urmeaza Consiliul,
autoritatile romane au solicitat continuarea asistentei financiare din partea
CE,
avand in vedere ca, prin Decizia nr. 1.999/732/CE din 8 noiembrie 1999
(decizia) pentru suplimentarea asistentei macrofinanciare pentru Romania,
Consiliul a decis sa puna la dispozitie Romaniei un imprumut in suma maxima de
200 milioane euro, in scopul sprijinirii balantei de plati si intaririi
pozitiei rezervei valutare a Romaniei, un astfel de imprumut reprezentand o
masura adecvata pentru a ajuta Romania sa depaseasca mai usor constrangerile
financiare externe,
avand in vedere ca Imprumutatul si Agentul au semnat la data de 27 ianuarie
2000 un acord de imprumut (acordul) si un memorandum de intelegere privind
conditiile de politica economica (memorandumul), prin care Imprumutatorul
intentiona sa disponibilizeze pentru Imprumutat un imprumut in suma de pana la
200 milioane euro,
avand in vedere ca prima transa, in valoare de 100 milioane euro (prima
transa), a fost eliberata Imprumutatului la data de 29 iunie 2000, conform art.
1 paragrafele 1 si 2 din acord,
avand in vedere ca la data de 22 ianuarie 2002 Consiliul a apreciat
progresul recent al Romaniei in ceea ce priveste stabilitatea macroeconomica si
acordul la care s-a ajuns spre sfarsitul anului trecut cu Fondul Monetar
International asupra unui program de politici economice si financiare
cuprinzator, sprijinit de un nou aranjament stand-by,
avand in vedere ca, in cadrul aceleiasi intalniri, Consiliul a fost
informat asupra intentiei Comisiei de a disponibiliza pentru Romania a doua
transa de 100 milioane euro (a doua transa), in baza deciziei, in doua
subtranse, pe baza evaluarii pozitive de catre serviciile Comisiei a
implementarii aranjamentului stand-by si a progresului adecvat in procesul de
ajustare structurala al tarii,
avand in vedere ca autoritatile romane si-au luat angajamentul de a
indeplini conditiile atasate asistentei financiare, dupa cum s-a convenit cu
Comisia in memorandum si intr-un memorandum suplimentar de intelegere anexat la
acest acord suplimentar de imprumut,
avand in vedere ca a doua transa de pana la 100 milioane euro urmeaza a se
elibera in concordanta cu art. 1 paragrafele 1 si 2 din acord,
avand in vedere ca Imprumutatorul si Imprumutatul au convenit ca a doua
transa sa fie impartita in doua subtranse (prima subtransa si a doua
subtransa), in valoare de 50 milioane euro fiecare,
avand in vedere ca, potrivit prevederilor memorandumului suplimentar de
intelegere anexat, Comisia, in implementarea subtranselor, va lansa in numele
CE, dupa consultari cu Comitetul Economic si Financiar, emisiuni de obligatiuni
in valoare totala de 100 milioane euro sau va initia alte tranzactii financiare
adecvate, ale caror sume vor fi subimprumutate Imprumutatului si vor fi puse la
dispozitie Agentului la datele la care vor fi primite de Comisie (datele
platilor),
prin urmare, in prezent, partile au convenit sa suplimenteze acordul dupa
cum urmeaza:
Art. 1
Suma celei de-a doua transe a imprumutului
1. In baza prevederilor memorandumului suplimentar de intelegere anexat,
Imprumutatorul accepta prin prezentul acord suplimentar de imprumut sa
disponibilizeze pentru Imprumutat, iar Imprumutatul solicita eliberarea celei
de-a doua transe, in valoare de 100 milioane euro, in aceleasi conditii ca cele
aplicabile primei transe acordate conform art. 1 paragrafele 1 si 2 din acord,
cu exceptia faptului ca anumiti termeni pot fi diferiti in cadrul contractelor
de imprumut ulterioare, iar Imprumutatorul, Imprumutatul si Agentul isi
reconfirma prin prezentul acord acceptul asupra termenilor acordului, inclusiv
ai contractelor de imprumut, asa cum a fost prevazut la art. 2 din acord, atat
cu privire la prima transa, cat si la a doua transa.
2. A doua transa va fi impartita in doua subtranse, in valoare de 50
milioane euro fiecare. Prima si cea de-a doua subtransa se vor elibera conform
conditiilor si termenilor care sunt stipulati in acord pentru tragerea
transelor si, in special, conform conditiilor prealabile stipulate la art. 2
paragraful 3 din acord. Ambele subtranse vor fi eliberate, la solicitarea Imprumutatului,
in baza prevederilor memorandumului suplimentar de intelegere anexat. A doua
subtransa va fi eliberata oricum nu mai devreme de 3 luni de la tragerea primei
subtranse si va fi conditionata de o reconfirmare a avizelor juridice acordate
conform art. 2 paragraful 2 din acest acord suplimentar de imprumut.
Mentiunile facute prin prezentul acord suplimentar de imprumut la a doua
transa sunt considerate a fi mentiuni ale subtransei relevante sau ale ambelor
subtranse, dupa cum cere contextul. Mentiunile referitoare la data platii sunt
considerate a fi mentiuni referitoare la data platii relevante, pentru
subtransa relevanta. Sumele nete ale fiecarei subtranse sunt definite la art. 2
din acord.
Art. 2
Conditii prealabile
1. Conditiile prealabile, stabilite conform art. 2 paragrafului 3 din
acord, pentru transferul sumei nete, sunt aplicabile in intregime pentru
tragerea primei si celei de-a doua subtranse.
2. Avizele juridice, care urmeaza sa fie transmise conform art. 2
paragraful 3(1) din acord, vor trebui sa fie primite de Comisie cu cel putin
doua zile lucratoare luxemburgheze inainte de data la care CE intentioneaza sa
demareze tranzactia financiara pentru o subtransa, o astfel de data urmand a fi
comunicata Imprumutatului in prealabil. Aceste avize juridice vor fi datate nu
mai devreme de data intrarii in vigoare a acordului suplimentar de imprumut,
dupa cum se defineste la art. 5 al acestuia, si nu mai tarziu de doua zile
lucratoare luxemburgheze inaintea datei la care CE intentioneaza sa demareze
tranzactia financiara si vor certifica faptul ca, in conformitate cu legile,
reglementarile si hotararile legale in vigoare in Romania, prin semnarea
acestui acord de catre domnul Mihai Nicolae Tanasescu, ministrul finantelor
publice, Imprumutatul se angajeaza in mod valabil si irevocabil sa isi
indeplineasca obligatiile asumate prin prezentul acord suplimentar de imprumut
si prin acord.
Art. 3
Plati de dobanda si rate de capital
1. Dobanda datorata pentru imprumut va fi determinata conform art. 4 din
acord. Pentru prima subtransa rata dobanzii aplicabila este variabila. Pentru a
doua subtransa Imprumutatul isi rezerva dreptul de a alege fie o rata a
dobanzii variabila, fie una fixa.
2. Imprumutatul va rambursa sumele aferente fiecarei subtranse, in valoare
totala de 100 milioane euro, la datele si conform conditiilor stabilite in
contractele de imprumut si in conformitate cu art. 5 din acord. Contractele de
imprumut vor fi astfel incheiate incat prima rata va deveni scadenta dupa 7 ani
de la data platii relevante, iar rambursarea finala va fi scadenta dupa 10 ani
de la data platii relevante.
Art. 4
Diverse
Acest acord suplimentar de imprumut este parte a acordului si, in masura in
care este relevant, toti termenii si conditiile acordului, memorandumului si
memorandumului suplimentar de intelegere sunt aplicabile acestui acord
suplimentar de imprumut si, in mod special, toate contractele legate de
emisiunile de obligatiuni sau alte tranzactii financiare adecvate vor fi
anexate acestui acord suplimentar de imprumut, vor constitui parte integranta a
acestuia si vor fi tratate ca si contracte de imprumut, dupa cum sunt definite
in acord.
Art. 5
Intrarea in vigoare
Dupa semnare prezentul acord suplimentar de imprumut va intra in vigoare la
data la care Imprumutatorul va fi primit notificarea oficiala din partea
Imprumutatului, atestand ca toate cerintele constitutionale si legale pentru
intrarea in vigoare a acestui acord suplimentar de imprumut si pentru asumarea
angajamentului valabil si irevocabil al Imprumutatului fata de toate
obligatiile ce decurg din acord vor fi fost indeplinite.
Intrarea in vigoare a prezentului acord suplimentar de imprumut nu va fi
mai tarziu de data de 31 martie 2003. Dupa aceasta data partile la prezentul
acord suplimentar de imprumut nu vor mai fi obligate prin acesta.
Urmatoarele anexe sunt atasate la prezentul acord suplimentar de imprumut
si sunt parte integranta a acestuia:
Anexa 1: Contractele de imprumut cu privire la finantarea subtranselor
celei de-a doua transe, dupa semnarea lor, in conformitate cu art. 4 din
acordul suplimentar de imprumut, vor fi anexate la prezentul acord.
Anexa 2: Memorandumul suplimentar de intelegere
Prezentul acord suplimentar de imprumut trebuie semnat de fiecare parte in
patru exemplare originale, redactate in limba engleza, fiecare dintre ele avand
valoare de original.
Incheiat la data de 11 noiembrie 2002.
ROMANIA
(in calitate de Imprumutat)
Mihai Nicolae Tanasescu,
ministrul finantelor publice
COMUNITATEA EUROPEANA
reprezentata de Comisia Comunitatii Europene
(in calitate de Imprumutator)
Pedro Solbes Mira,
membru al Comisiei Europene
BANCA NATIONALA A ROMANIEI
(in calitate de Agent)
Mugur Isarescu,
guvernatorul Bancii Nationale a Romaniei
MEMORANDUM SUPLIMENTAR DE INTELEGERE*)
intre Romania si Comunitatea Europeana
*) Traducere.
1. La data de 8 noiembrie 1999 Consiliul Uniunii Europene (denumit in cele
ce urmeaza Consiliul) a aprobat o noua asistenta macrofinanciara comunitara
pentru Romania sub forma unei facilitati de imprumut pe termen lung, in suma de
pana la 200 milioane euro (Decizia Consiliului 99/732/CE).
Imprumutul comunitar a fost parte a unui pachet global de finantare,
mobilizat de Grupul celor 24, cu scopul de a completa necesitatile ramase de
finantare ale Romaniei, asa cum au fost identificate in contextul programului
de stabilizare macroeconomica si reforma structurala sprijinit de Fondul
Monetar International (F.M.I.) printr-un Aranjament stand-by in valoare de 400
milioane DST, aprobat la 5 august 1999.
In urma semnarii, la data de 27 ianuarie 2000, a memorandumului de
intelegere si a acordului de imprumut intre autoritatile romane si Comisia
Comunitatii Europene (denumita in cele ce urmeaza Comisia), precum si a
indeplinirii conditiilor definite prin acestea, o prima transa in valoare de
100 milioane euro a fost eliberata in iunie 2000. Nici o alta tragere nu a mai
avut loc datorita unor derapaje in implementarea programului incheiat cu
F.M.I., in ceea ce priveste reducerea arieratelor interne si respectarea
plafonului privind fondul de salarii aferent sectorului public, precum si
datorita intarzierilor determinate de alegerile din anul 2000.
2. In urma alegerilor parlamentare si prezidentiale de la sfarsitul anului
2000 Consiliul directorilor executivi al F.M.I. a aprobat la data de 31
octombrie 2001 un nou aranjament stand-by in suma de 300 milioane DST, pe o
perioada de 18 luni, context in care autoritatile romane au solicitat
reinnoirea asistentei macrofinanciare din partea Uniunii Europene.
Pe fondul acestor evolutii Consiliul a apreciat in concluziile sale din 22
ianuarie 2002 "progresul recent al Romaniei in stabilizarea macroeconomica
si acordul la care s-a ajuns spre sfarsitul anului trecut, cu F.M.I., asupra
unui program economic coerent, sprijinit printr-un nou credit stand-by" si
a fost "informat cu privire la intentia Comisiei de a disponibiliza 100
milioane euro pentru Romania, in baza Deciziei Consiliului 99/732/CE din 8
noiembrie 1999, in doua subtranse, conditionate de implementarea satisfacatoare
a aranjamentului stand-by si de un progres corespunzator in procesul de
ajustare structurala al tarii".
3. A doua transa a asistentei macrofinanciare comunitare se va ridica la
100 milioane euro, avand o scadenta maxima de 10 ani. In concordanta cu
prevederile Deciziei Consiliului 99/732/CE si cu concluziile Consiliului din 22
ianuarie 2002, mentionate mai sus, cea de-a doua transa a imprumutului va fi
disponibilizata in doua subtranse. Prezentul memorandum suplimentar de
intelegere va fi adoptat ca parte integranta a acordului suplimentar de
imprumut, fiind semnat pentru a servi acestui imprumut.
4. Valoarea primei subtranse va fi de 50 milioane euro. Valoarea celei de-a
doua subtranse va fi de 50 milioane euro si nu va fi eliberata inainte de cel
putin un trimestru dupa eliberarea primei subtranse. Eliberarea fiecarei
subtranse va fi conditionata de evaluarea pozitiva de catre Comisie a
implementarii Aranjamentului stand-by existent sau a oricarui alt aranjament
ulterior intre Romania si F.M.I., ca si a progreselor inregistrate in privinta
unui set de masuri in domeniul reformei structurale. Criteriile macroeconomice
si de ajustare structurala atasate prezentului imprumut se bazeaza pe programul
de politica economica al autoritatilor romane si sunt concordante cu acordurile
incheiate cu F.M.I. si Banca Mondiala.
5. Comisia Europeana va varsa suma aferenta imprumutului la Banca Nationala
a Romaniei, care actioneaza in calitate de Agent al Romaniei. Suma aferenta
imprumutului va fi utilizata in exclusivitate de Agent pentru intarirea
rezervelor sale valutare sau pentru a satisface necesitatile globale de
finantare externa ale Romaniei, prin intermediul pietei valutare.
6. Criteriile cantitative de performanta macroeconomica aplicabile
imprumutului, in conformitate cu prezentul memorandum suplimentar de
intelegere, vor fi identice cu cele prevazute in Aranjamentul stand-by incheiat
cu F.M.I. In mod corespunzator, inainte de eliberarea fiecarei subtranse a
imprumutului, Comisia, in colaborare cu autoritatile romane si cu
reprezentantii F.M.I. si prin consultari cu Comitetul Economic si Financiar, va
verifica daca criteriile cantitative stipulate in Aranjamentul stand-by au fost
respectate sau daca s-a ajuns la noi intelegeri.
7. Inainte de eliberarea fiecarei subtranse, Comisia va evalua, in
cooperare cu autoritatile romane si prin consultari cu Comitetul Economic si
Financiar, progresele inregistrate in implementarea reformelor structurale. In
cadrul acestei evaluari se va acorda o atentie speciala progreselor realizate
in ceea ce priveste restructurarea societatilor financiare si nefinanciare de
stat si privatizarea lor printr-un proces corect si transparent, consolidarea
disciplinei financiare si fiscale si imbunatatirea mediului de afaceri. Cadrul
de referinta al acestei evaluari este explicat in anexa I la prezentul
memorandum suplimentar de intelegere.
8. Autoritatile romane se angajeaza sa indeplineasca la timp si in
intregime toate obligatiile existente si viitoare, care decurg din
imprumuturile comunitare.
9. Pe perioada aferenta celei de-a doua transe Romania va ramane in
consultari stranse cu Comisia si se angajeaza sa transmita toate informatiile
referitoare la evolutiile si politicile economice, ori de cate ori Comisia va
solicita acest lucru. In mod specific, pentru a permite monitorizarea
implementarii corespunzatoare a prezentului memorandum suplimentar de
intelegere si pe baza unei solicitari a serviciilor Comisiei, Guvernul Romaniei
va furniza informatii cu privire la progresul inregistrat in implementarea
Aranjamentului stand-by incheiat cu F.M.I. si a imprumutului pentru ajustarea
sectorului public ce urmeaza sa se incheie cu Banca Mondiala, precum si la
situatia economica si financiara a tarii. In acest ultim caz Guvernul Romaniei
va transmite serviciilor Comisiei indicatorii prezentati in anexa II la prezentul
memorandum suplimentar de intelegere.
10. Anexele sunt parte integranta a prezentului memorandum suplimentar de
intelegere.
11. Toate notificarile in legatura cu prezentul memorandum suplimentar de
intelegere vor fi valabile daca vor fi trimise catre:
Pentru CE:
Comisia Europeana
Directia Generala pentru Afaceri Economice si Financiare
200 Rue de la Loi,
B-1049 Bruxelles, Belgia
Fax: 32-2-299 61 51
Pentru Romania:
Ministerul Finantelor Publice
Directia generala a finantelor publice externe
Str. Apolodor nr. 17,
Bucuresti, Romania
Fax: 40-21-312 67 92
Pentru Banca Nationala a Romaniei:
Banca Nationala a Romaniei
Directia de integrare europeana si relatii externe
Str. Lipscani nr. 25,
Bucuresti, Romania
Fax: 40-21-312 71 94
Incheiat la 11 noiembrie 2002, in patru exemplare originale, redactate in
limba engleza.
ROMANIA
(in calitate de Imprumutat)
Mihai Nicolae Tanasescu,
ministrul finantelor publice
COMUNITATEA EUROPEANA
reprezentata de Comisia Comunitatii Europene
(in calitate de Imprumutator)
Pedro Solbes Mira,
membru al Comisiei Europene
BANCA NATIONALA A ROMANIEI
(in calitate de Agent)
Mugur Isarescu,
guvernatorul Bancii Nationale a Romaniei
ANEXA 1
CRITERII DE REFORMA STRUCTURALA
Prima subtransa
1. Restructurare si privatizare
Anuntarea licitatiilor de privatizare pentru doua societati distribuitoare
de energie electrica
Preselectarea investitorilor si lansarea anuntului oficial pentru primirea
de oferte ferme de privatizare a Bancii Comerciale Romane.
2. Disciplina fiscala si financiara
Adoptarea si implementarea unei legi privind conversia contractelor civile
in contracte de munca part-time, in vederea extinderii bazei de aplicare a
contributiilor de asigurari sociale
Prezentarea la Parlament a unei legi care sa prevada unificarea colectarii,
auditului si executarii contributiilor la fondul de sanatate, somaj si pensii.
3. Mediul de afaceri
Progrese in directia reducerii intarzierilor in rambursarea T.V.A., in
special prin aprobarea criteriilor de selectare a societatilor pentru care
controalele ex-ante obligatorii vor fi inlocuite cu controale ex-post.
A doua subtransa
4. Restructurare si privatizare
Anuntarea licitatiilor de privatizare pentru cele doua societati
distribuitoare de gaze naturale si avansarea procedurilor de privatizare pentru
alte doua societati distribuitoare de energie electrica
Vanzarea societatilor mentionate in anexa III, care se aflau in proces de
privatizare conform programului RICOP; pentru cele pentru care privatizarea nu
este posibila, inceperea inchiderii prin vanzarea activelor sau declansarea
procedurilor legale de lichidare
Semnarea contractului pentru privatizarea capitalului social detinut de
stat la Banca Comerciala Romana.
Implementarea planului de restructurare a C.E.C., conform graficului
acestuia, in vederea eliminarii garantiei acoperitoare a depozitelor sale.
5. Disciplina fiscala si financiara
Implementarea unei cresteri substantiale a cotei reduse de impozit pe
profitul aferent activitatii de export, de la 6 procente la cel putin 12,5
procente
Stabilirea si inceperea functionarii efective a unei directii pentru
contribuabilii mari in zona Bucurestiului
Aprobarea unei legi care sa prevada unificarea colectarii, auditarii si
executarii contributiilor la fondul de sanatate, somaj si pensii
Adoptarea unui plan pentru imbunatatirea legislatiei si procedurilor
privind falimentul, impreuna cu un grafic de implementare
6. Mediul de afaceri
Progres efectiv in reducerea intarzierilor in rambursarile de T.V.A., in
special prin trecerea la controale ex-post pentru societatile eligibile si
aprobarea prevederilor legale pentru plata obligatorie de dobanzi la
rambursarile de T.V.A. intarziate.
Implementarea, conform graficului, a programului Guvernului, in vederea
eliminarii barierelor administrative pentru mediul de afaceri
Prevedere generala
In plus, Guvernul Romaniei se angajeaza sa nu apeleze la nici o finantare
directa a sectorului public de catre Banca Centrala, pana la aprobarea
modificarilor legislative planificate, ce urmeaza a alinia legislatia romana la
acquisul comunitar in acest domeniu.
ANEXA 2
LISTA
cuprinzand indicatorii economici pentru monitorizare
Urmatorii indicatori lunari vor fi raportati serviciilor Comisiei ori de
cate ori vor fi solicitati:
- Inflatia in preturile de consum
- Productia industriala
- Somajul (numar de someri si rata somajului)
- Salariile lunare nominale, brute si nete
- Cursul valutar nominal (leu/dolar S.U.A. si leu/euro)
- Cursul valutar real (deflatat cu IPC, IPP si CUM)
- Exporturile (FOB) si importurile (FOB si CIF)
- Executia bugetului general consolidat (venituri, cheltuieli si finantare,
conform raportarilor catre F.M.I.)
- Bilantul Bancii Nationale a Romaniei
- Bilantul agregat al bancilor comerciale
- Soldul contului curent
- Numarul lunar al operatiunilor de privatizare (defalcat pe intreprinderi
mici, mijlocii si mari).
Urmatorii indicatori trimestriali vor fi raportati serviciilor Comisiei ori
de cate ori vor fi solicitati:
- Indeplinirea criteriilor de performanta cantitativa in cadrul programului
convenit cu F.M.I.
- PIB
- Productia si valoarea adaugata pe sectoare
Prezentii indicatori vor fi transmisi in format electronic si/sau pe suport
hartie Directiei Generale pentru Afaceri Economice si Financiare din cadrul
Comisiei, la urmatoarele adrese:
Versiunea pe suport hartie:
Directia Generala pentru Afaceri Economice si Financiare
c/o Alexandra Cas Granje
200 Rue de la Loi,
B-1049 Bruxelles, Belgia
Fax: 32-2-299 61 51
Versiunea electronica:
alexandra.cas-granje@cec.eu.int
elarg.roumanie@cec.eu.int
riccardo.maggi@cec.eu.int
ANEXA 3
LISTA
cuprinzand societatile la care se face referire in paragraful
"Restructurare si privatizare" pentru tragerea celei de-a doua
subtranse
- Chimcomplex, Bacau
- Fortus, Iasi
- Nicolina, Iasi
- Moldosin, Vaslui
- Terom, Iasi
- Carom, Bacau
- Celhart Donaris, Braila
- Aro, Arges
- Cost, Dambovita
- Electroturis, Teleorman
- Mat, Dolj
- Biosin, Dolj
- Alprom, Olt
- USG, Valcea
- Electroputere, Dolj
- Alro, Olt
- Romvag, Olt
- Corapet, Olt
- Brafor, Brasov
- Tractorul, Brasov
- Rulmentul, Brasov
Subansamble Auto, Covasna
Viromet, Brasov
|