Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.18 din 29.03.2017

privind modificarea şi completarea Metodologiei pentru stabilirea venitului unitar aferent activităţii de furnizare reglementată, desfăşurată într-un an de reglementare, şi de aprobare a preţurilor reglementate în sectorul gazelor naturale, începând cu anul 2016, aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 182/2015
ACT EMIS DE: Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 217 din 30 martie 2017



SmartCity1

Având în vedere dispoziţiile art. 179 alin. (1), alin. (2) lit. b), alin. (4) şi (5) din Legea energiei electrice şi a gazelor naturale nr. 123/2012, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul dispoziţiilor art. 5 alin. (1) lit. b) şi ale art. 10 alin. (1) lit. l) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 33/2007 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 160/2012,preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei emite următorul ordin: Articolul IMetodologia pentru stabilirea venitului unitar aferent activităţii de furnizare reglementată, desfăşurată într-un an de reglementare, şi de aprobare a preţurilor reglementate în sectorul gazelor naturale, începând cu anul 2016, aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 182/2015, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 4 din 5 ianuarie 2016, se modifică şi se completează după cum urmează: 1. La articolul 4 alineatul (1), litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins: a)încheierea contractelor pentru achiziţia gazelor naturale destinate asigurării furnizării reglementate a gazelor naturale, în condiţii de minimizare a costului resurselor alocate de către furnizori, pe baza unor proceduri proprii transparente, asigurând, în acelaşi timp, tratamentul egal şi nediscriminatoriu al participanţilor la procedura de achiziţie a gazelor naturale, în calitate de ofertanţi, pentru asigurarea continuităţii în alimentarea cu gaze naturale, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, şi acoperirea consumului clienţilor săi; 2. La articolul 4 alineatul (1), după litera a) se introduce o nouă literă, litera a^1) , cu următorul cuprins: a^1) încheierea şi derularea contractelor-cadru reglementate privind serviciile de transport, înmagazinare şi distribuţie, precum şi acţiunile de echilibrare a Sistemului naţional de transport (SNT); 3. La articolul 19, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4) , cu următorul cuprins:(4) La sfârşitul fiecărui an de reglementare (31 decembrie), valoarea RAB aferentă activităţii de furnizare reglementată va fi ajustată în raport cu migrarea clienţilor dinspre piaţa reglementată spre piaţa liberă, concurenţială. 4. La articolul 35, alineatul (7) se modifică şi va avea următorul cuprins:(7) Preţurile reglementate au următoarea structură:a)pentru clienţii conectaţi direct la sistemul de transport: b)pentru clienţii conectaţi în sistemul de distribuţie: unde: P(i)x - preţul reglementat în anul i, pentru categoria «x» de clienţi; CUGfr - suma fixă unitară pentru acoperirea costurilor trimestriale/semestriale/anuale estimate pentru achiziţia gazelor naturale, inclusiv serviciile aferente, destinate revânzării în cadrul activităţii de furnizare reglementată; VUfr(i)permis - venitul unitar permis în anul i de reglementare, pentru desfăşurarea activităţii de furnizare reglementată a gazelor naturale; Efr(i) - diferenţa dintre preţul plătit pentru gazele naturale necesare echilibrării zilnice şi preţul stabilit conform pct. 1 de la definiţia componentei ΔCUGfr, ponderată cu cantităţile aferente, diferenţă alocată în anul (i), pentru clienţii titularului de licenţă de furnizare, care a înregistrat dezechilibre justificate pe piaţa de gaze naturale, doar pentru activitatea de furnizare a gazelor naturale la preţ reglementat. Valoarea acestei componente la data de 1 aprilie 2016 este zero. Formula de calcul al diferenţei dintre preţul plătit pentru gazele naturale necesare echilibrării zilnice, efectuate de către titularul de licenţă, şi preţul stabilit conform pct. 1 de la definiţia componentei ΔCUGfr este următoarea: unde: Pz - preţul plătit de către titularul de licenţă de furnizare pentru gazele naturale necesare echilibrării zilnice; Pach - preţul stabilit conform pct. 1 de la definiţia componentei ΔCUGfr; qz - cantitatea de gaze naturale achiziţionată de către titularul de licenţă de furnizare, în ziua z, aferentă acţiunilor de echilibrare. Furnizorilor care nu au calitatea de utilizatori ai reţelei, dar care au în portofolii şi clienţi casnici, în vederea acoperirii dezechilibrului produs furnizorilor de gaze naturale care sunt şi utilizatori ai reţelei, li se vor determina diferenţele dintre preţul plătit pentru gazele naturale necesare echilibrării zilnice şi preţul stabilit conform pct. 1 de la definiţia componentei ΔCUGfr, ponderate cu cantităţile aferente, doar pentru activitatea de furnizare a gazelor naturale la preţ reglementat; Td(i)x - tariful de distribuţie aplicat în anul (i), pentru categoria «x» de clienţi; ESNT(i) - componenta de neutralitate a activităţii de echilibrare desfăşurate de către operatorul de transport şi de sistem (OTS), reprezentând suma unitară rezultată din alocarea, în anul (i), pentru clienţii furnizorului care a înregistrat dezechilibre justificate pe piaţa de gaze naturale, doar pentru activitatea de furnizare a gazelor naturale la preţ reglementat, a cheltuielilor/veniturilor aferente acţiunilor de echilibrare efectuate de către OTS. Valoarea acestei componente la data de 1 aprilie 2016 este zero. Cheltuielile/Veniturile rezultate din activitatea de echilibrare, care sunt transferate clienţilor casnici prin componenta preţului reglementat, se vor determina în conformitate cu reglementările aprobate de ANRE, ţinând cont şi de următoarele etape de analiză: a)modalităţile de recuperare/cedare a cheltuielilor/veniturilor rezultate din activitatea de echilibrare, de către operatorul de transport şi de sistem de la/către utilizatorul de reţea; b)prezentarea de către furnizorul/utilizatorul de reţea, cu acţiune pe piaţa reglementată, a unor analize care să cuprindă:

(i) cauzele ce au condus la dezechilibre şi, implicit, la plata de către furnizor a acestor dezechilibre (spre exemplu, diferenţe între nominalizare şi alocare, generate printre altele de creşterea/scăderea consumului faţă de estimările iniţiale, conform profilelor/programelor de consum etc.);
(ii) acţiunile întreprinse de furnizor pentru echilibrarea portofoliului;
(iii) determinarea ponderii responsabilităţii financiare pentru plata dezechilibrelor aferente furnizorilor şi clienţilor finali, respectiv clienţilor reglementaţi şi nereglementaţi;

c)prezentarea de către operatorul de transport şi de sistem, lunar, a situaţiei dezechilibrelor induse de către utilizatorul de reţea, precum şi a acţiunilor întreprinse de către fiecare utilizator de reţea pentru echilibrarea portofoliului; d)prezentarea de către utilizatorul de reţea, care are în portofoliu titulari de licenţă care asigură furnizarea de gaze naturale clienţilor casnici, a situaţiei lunare a dezechilibrelor induse de către fiecare furnizor, precum şi a acţiunilor întreprinse de către acesta pentru echilibrarea portofoliului.Ca urmare a transferului de cheltuieli/venituri din activitatea de echilibrare de la utilizatorul reţelei către furnizorii care nu au şi calitatea de utilizatori de reţea şi care au în portofolii şi clienţi casnici, componenta de dezechilibru se va determina în conformitate cu reglementările aprobate de ANRE, ţinându-se cont şi de analizele prezentate în vederea determinării valorii acestora; ΔCUGfr - componenta unitară de corecţie pentru diferenţa dintre suma fixă unitară recunoscută de ANRE pentru acoperirea costurilor legate de achiziţia gazelor naturale, inclusiv serviciile reglementate aferente, destinate revânzării în cadrul activităţii de furnizare reglementată în anul i–1, şi costurile unitare efectiv realizate şi recunoscute de ANRE operatorului care realizează furnizarea reglementată pentru anul respectiv; componenta ΔCUGfr poate fi recalculată trimestrial/semestrial/anual în cursul anului i, prin adăugarea diferenţelor aferente fiecărui trimestru al anului respectiv. Pentru calculul componentei ΔCUGfr, analiza costurilor efectiv realizate cu achiziţia gazelor naturale începând cu data de 1 aprilie 2017 va avea în vedere achiziţia gazelor naturale în condiţiile prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. a) şi a1). În costurile de achiziţie realizate de către furnizorii care asigură consumul clienţilor finali din piaţa reglementată, fie prin achiziţie directă, fie prin mandatarea unui alt furnizor, ANRE recunoaşte preţurile de achiziţie a gazelor naturale, după cum urmează: 1. pentru gazele naturale achiziţionate lunar de către titularul de licenţă din surse curente (intern/import): a)pentru gazele naturale achiziţionate lunar de către titularul de licenţă din surse curente (intern/import) prin contracte bilaterale, destinate acoperirii consumului curent/înmagazinării pentru întregul portofoliu de clienţi, este recunoscut cel mai mic preţ dintre:

(i) preţul mediu ponderat realizat de către titularul de licenţă pentru toate cantităţile achiziţionate, cu livrare în luna analizată, prin contracte bilaterale (intern/import), conform documentelor justificative transmise; şi
(ii) preţul mediu ponderat realizat pe întreaga piaţă de gaze naturale de către toţi titularii de licenţă pentru cantităţile achiziţionate, cu livrare în luna analizată, prin contracte bilaterale (intern/import), conform raportărilor lunare transmise ANRE de către aceştia;

b)pentru gazele naturale achiziţionate lunar de către titularul de licenţă din surse curente (intern/import), prin tranzacţii angro pe piaţa centralizată, destinate acoperirii consumului curent/ înmagazinării pentru întregul portofoliu de clienţi, este recunoscut preţul mediu ponderat realizat de către titularul de licenţă pentru toate cantităţile achiziţionate, cu livrare în luna analizată, prin tranzacţii angro pe piaţa centralizată, conform raportărilor lunare transmise ANRE de către aceştia;2. pentru gazele naturale extrase din depozitele de înmagazinare subterană, aferente stocului minim, necesar acoperirii consumului clienţilor reglementaţi, în funcţie de modalitatea de constituire/îndeplinire a obligaţiei, se recunosc: a)pentru gazele naturale înmagazinate în nume propriu sau prin mandatar este recunoscut cel mai mic preţ dintre:

(i) preţul mediu ponderat realizat de către titularul de licenţă pentru cantităţile înmagazinate ca marfă; şi
(ii) preţul mediu ponderat, calculat pe baza preţurilor medii ponderate corespunzătoare modalităţii de contractare (tranzacţii angro pe piaţa centralizată/ contracte bilaterale) din perioada de injecţie, recunoscute lunar de către ANRE titularului de licenţă care are obligaţia de constituire a stocului minim, conform pct. 1,

la care se adaugă tarifele aferente prestării serviciilor de înmagazinare subterană aprobate de ANRE şi costurile de finanţare, după cum urmează: unde: Pds- preţul mediu al gazelor naturale extrase din depozitele de înmagazinare subterană, exprimat în lei/MWh; Pach - preţul de achiziţie a gazelor naturale ca marfă, la momentul injecţiei, recunoscut în conformitate cu prevederile lit. a) şi/sau b), exprimat în lei/MWh; RCds - componenta fixă pentru rezervarea capacităţii în depozitul subteran, exprimată în lei/MWh/ciclu complet de înmagazinare; Ids - componenta volumetrică pentru injecţia gazelor naturale în depozitul subteran, exprimată în lei/MWh; RoRfr - rata reglementată a rentabilităţii, recunoscută de ANRE pentru activitatea de furnizare reglementată a gazelor naturale; Eds - componenta volumetrică pentru extracţia gazelor naturale din depozitul subteran, exprimată în lei/MWh; b)pentru gazele naturale provenite din depozite şi achiziţionate prin încheierea de contracte bilaterale sau prin tranzacţii angro pe piaţa centralizată este recunoscut cel mai mic preţ dintre:

(i) preţul mediu ponderat realizat de către titularul de licenţă pentru cantităţile înmagazinate, cu tarifele aferente prestării serviciilor de înmagazinare subterană aprobate de ANRE şi costurile de finanţare incluse; şi
(ii) preţul mediu ponderat, calculat pe baza preţurilor medii ponderate corespunzătoare modalităţii de contractare (tranzacţii angro pe piaţa centralizată/contracte bilaterale) din perioada de injecţie, recunoscute lunar de către ANRE titularului de licenţă care are obligaţia de constituire a stocului minim, conform pct. 1, la care se adaugă tarifele aferente prestării serviciilor de înmagazinare subterană aprobate de ANRE şi costurile de finanţare, după cum urmează:

unde: Pds - preţul mediu al gazelor naturale extrase din depozitele de înmagazinare subterană, exprimat în lei/MWh; Pach - preţul de achiziţie a gazelor naturale ca marfă, la momentul injecţiei, recunoscut în conformitate cu prevederile lit. a) şi/sau b), exprimat în lei/MWh; RCds - componenta fixă pentru rezervarea capacităţii în depozitul subteran, exprimată în lei/MWh/ciclu complet de înmagazinare; Ids - componenta volumetrică pentru injecţia gazelor naturale în depozitul subteran, exprimată în lei/MWh; RoRfr - rata reglementată a rentabilităţii, recunoscută de ANRE pentru activitatea de furnizare reglementată a gazelor naturale; Eds - componenta volumetrică pentru extracţia gazelor naturale din depozitul subteran, exprimată în lei/MWh; 3. în situaţia în care sursele nu acoperă necesarul de consum, analiza costurilor realizate, în scopul recunoaşterii acestora, se va face respectând principiul prudenţei. Calculul preţului mediu ponderat de achiziţie a gazelor naturale, realizat pe întreaga piaţă de gaze naturale de către titularii de licenţă, pentru cantităţile achiziţionate prin contracte bilaterale (intern/import) sau prin tranzacţii angro pe piaţa centralizată, cu livrare în luna analizată, exclude cantităţile de gaze naturale achiziţionate de către clienţii care utilizează întreaga cantitate achiziţionată pentru consumul propriu. Comisioanele pentru achiziţia gazelor naturale prin mandatarea altui furnizor nu sunt incluse în preţul mediu realizat de către titularul de licenţă pentru toate cantităţile achiziţionate în luna analizată, prin contracte bilaterale (intern/import), conform documentelor justificative transmise, şi nici în preţul mediu realizat pe întreaga piaţă de gaze naturale de către titularii de licenţă pentru cantităţile achiziţionate în luna analizată, prin contracte bilaterale (intern/import), conform raportărilor lunare transmise ANRE de către aceştia. 5. Articolul 37 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 37(1) Suma fixă unitară pentru acoperirea costurilor legate de achiziţia gazelor naturale CUGfr se estimează având în vedere:a)estimarea privind cererea clienţilor casnici, aferentă activităţii de furnizare reglementată; b)estimarea privind partea din cantităţile de gaze naturale destinate revânzării în cadrul activităţii de furnizare reglementată, ce urmează a fi transportată şi/sau injectată/extrasă; c)estimarea nivelului stocului minim obligatoriu; d)estimarea privind programul de extracţie a gazelor naturale din depozitele de înmagazinare, având în vedere istoricul anilor anteriori; e)estimarea privind preţul de achiziţie a gazelor naturale, care se realizează prin luarea în considerare a următoarelor informaţii:

(i) preţurile rezultate din încheierea şi derularea contractelor bilaterale (intern/import) pe piaţa concurenţială de gaze naturale, din perioada anterioară similară, realizate până la data evaluării;
(ii) preţurile rezultate din tranzacţiile angro de gaze naturale pe piaţa centralizată, cu destinaţie piaţa concurenţială, din perioada anterioară similară, realizate până la data evaluării;
(iii) preţurile aferente contractelor bilaterale (intern/import) pe piaţa de gaze naturale, pentru perioada următoare;
(iv) preţurile aferente tranzacţiilor angro de gaze naturale pe piaţa centralizată, pentru perioada următoare;

f)estimarea privind preţul de achiziţie a gazelor naturale extrase din depozitele de înmagazinare, ca marfă, luat în considerare în perioada de injecţie conform prevederilor lit. e), la care se adaugă tarifele aferente prestării serviciilor de înmagazinare subterană aprobate de ANRE şi costurile de finanţare; g)estimarea privind evoluţia tarifelor medii pentru serviciile de transport şi înmagazinare subterană. (2) Suma fixă unitară pentru acoperirea costurilor legate de achiziţia gazelor naturale nu include accize, acestea fiind calculate şi înscrise distinct pe factura fiscală, în conformitate cu prevederile legale. 6. Articolul 38 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 38Formula generală de calcul al sumei fixe unitare pentru acoperirea costurilor legate de achiziţia gazelor naturale, destinate revânzării în cadrul activităţii de furnizare reglementată, este următoarea: unde: P(ach) estimat - estimarea privind preţul de achiziţie a gazelor naturale, conform prevederilor art. 37; T(t) - estimare privind costul mediu unitar pentru serviciile de transport, conform tarifelor de transport în vigoare. 7. Articolul 39 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 39Termenii formulei generale de calcul al componentei CUGfr, definită la art. 38, se determină astfel: a)costul gazelor naturale: unde: Qfr(curent) - cantitatea de gaze naturale estimată a fi achiziţionată din surse (intern/import) curente; P(curent) - preţul de achiziţie a gazelor naturale, exprimat în lei/MWh, aferent cantităţii achiziţionate din surse (intern/import) curente; Qfr(ds) - cantitatea de gaze naturale estimată a fi extrasă din depozitele de înmagazinare, conform obligaţiei stocului minim, pentru clienţii reglementaţi; P(ds) - preţul unitar estimat, exprimat în lei/MWh, aferent cantităţii de gaze naturale estimate a fi extrase din depozitele de înmagazinare, conform obligaţiei stocului minim, pentru clienţii reglementaţi; Qfr - estimarea privind cantitatea de gaze naturale destinată furnizării în regim reglementat. La determinarea P(ach) estimat se au în vedere şi următoarele:

(i) preţul unitar din import este luat în considerare în condiţii de livrare DAP (delivered at place), cu toate taxele, comisioanele vamale, comisionul importatorului şi costul transportului pe parcursul extern incluse, precum şi orice alte taxe, alte obligaţii legale şi/sau alte costuri de orice natură, implicate de acest transport;
(ii) costul transportului pe parcursul intern, precum şi orice alte taxe, alte obligaţii legale şi/sau alte costuri de orice natură, implicate de acest transport, nu sunt considerate incluse în preţul unitar;
(iii) pentru gazele naturale extrase din depozitele de înmagazinare subterană, la preţul de achiziţie a gazelor naturale, exprimat în lei/MWh, aferent cantităţii achiziţionate din surse curente (intern/import), respectiv P(curent), se adaugă tarifele aferente prestării serviciilor de înmagazinare subterană aprobate de ANRE şi costurile de finanţare, după cum urmează:

b)costul transportului gazelor naturale destinate furnizării în regim reglementat: T(t) - cost mediu pentru serviciile de transport, exprimat în lei/MWh, estimat pe baza tarifelor de transport în vigoare, a contractelor de transport, a capacităţilor rezervate şi a cantităţilor transportate, inclusiv costurile aferente transportului gazelor naturale către/dinspre depozitele de înmagazinare subterană. 8. Articolul 40 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 40(1) Suma fixă unitară pentru acoperirea costurilor legate de achiziţia gazelor naturale destinate activităţii de furnizare reglementată, CUGfr, se determină trimestrial/ semestrial/anual.(2) Suma fixă unitară - CUGfr, stabilită pentru acoperirea costurilor legate de achiziţia gazelor naturale, va fi recalculată de ANRE pe parcursul anului, după caz, în situaţia în care modificări ale preţului de achiziţie a gazelor naturale, respectiv ale tarifelor reglementate, induc o variaţie mai mare de +/–5% a sumei fixe unitare - CUGfr Articolul IIAutoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei şi titularii licenţei de furnizare a gazelor naturale vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Articolul III Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei,Niculae Havrileţ



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 18/2017

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 18 din 2017
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 18/2017
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu