ORDIN Nr. 2007
din 27 iunie 2008
privind aprobarea
componentei Comisiei pentru autorizarea operatorilor economici din domenii cu
reglementari specifice si a Regulamentului de organizare si functionare a
acesteia, precum si a Normelor de organizare, functionare si control vamal al
activitatii de comercializare a marfurilor in regim duty-free si/sau duty-free
diplomatic, a Criteriilor referitoare la autorizarea functionarii unitatilor
emitente de tichete de masa si a celor referitoare la autorizarea functionarii
unitatilor emitente de tichete-cadou si de tichete de cresa
ACT EMIS DE:
MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 516 din 9 iulie 2008
In baza prevederilor:
- art.4 şi 12 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.
104/2002 privind regimul vamal al mărfurilor comercializate în regim duty-free,
aprobată cu modificări prin Legea nr. 132/2003, cu modificările şi completările
ulterioare;
- art. 2 alin. (2) din Legea nr. 142/1998 privind
acordarea tichetelor de masă, cu completările ulterioare, şi ale art. 3 din
Hotărârea Guvernului nr. 5/1999 pentru aprobarea Normelor de aplicare a Legii
nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masă, cu modificările ulterioare;
şi
- art. 5 alin. (2) din Legea nr. 193/2006 privind
acordarea tichetelor-cadou şi a tichetelor de creşă, cu modificările
ulterioare, şi ale art. 4 din Hotărârea Guvernului nr. 1.317/2006 pentru
aprobarea Normelor metodologice de aplicare a dispoziţiilor Legii nr. 193/2006
privind acordarea tichetelor-cadou şi a tichetelor de creşă,
în temeiul prevederilor art. 11
alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea şi
funcţionarea Ministerului Economiei şi Finanţelor, cu modificările şi
completările ulterioare,
ministrul economiei şi finanţelor emite următorul ordin:
Art. 1. - Se instituie Comisia
pentru autorizarea operatorilor economici din domenii cu reglementări
specifice, în componenţa prevăzută în anexa nr. 1.
Art. 2. - Se aprobă Regulamentul de organizare şi
funcţionare a Comisiei pentru autorizarea operatorilor economici din domenii cu
reglementări specifice, cuprins în anexa nr. 2.
Art. 3. - (1) Se aprobă Normele de organizare,
funcţionare şi control vamal al activităţii de comercializare a mărfurilor în
regim duty-free şi/sau duty-free diplomatic, prevăzute în anexa nr. 3.
(2) Comercializarea mărfurilor
în regim duty-free şi/sau duty-free diplomatic se realizează în baza
autorizaţiei de funcţionare în regim duty-free, respectiv a autorizaţiei de
funcţionare în regim duty-free diplomatic, după caz. Modelul autorizaţiei este
prevăzut în anexa nr. 4.
(3) Pentru mărfurile scoase dintr-un magazin duty-free
în vederea introducerii într-un alt magazin duty-free aparţinând aceluiaşi
operator economic, birourile vamale de control în competenţa cărora
funcţionează aceste magazine utilizează registrul special de evidenţă, conform
modelului prevăzut în anexa nr. 5.
(4) Prin magazinele duty-free pot fi vândute numai
mărfurile prevăzute în anexa nr. 6.
(5) Toate mărfurile destinate vânzării prin
magazinele duty-free şi/sau duty-free diplomatic trebuie să aibă aplicată pe
ele sau pe ambalaj o etichetă autocolantă cu următorul text: „duty-free" sau „duty-free diplomatic", realizată conform modelului prevăzut în anexa nr. 7.
Art. 4. - (1) Se aprobă Criteriile referitoare la
autorizarea funcţionării unităţilor emitente de tichete de masă, prevăzute în
anexa nr.8.
(2) Autorizarea funcţionării unităţilor emitente de
tichete de masă se concretizează într-un document cu regim special, tipărit,
prin grija Ministerului Economiei şi Finanţelor, de către Compania
Naţională „Imprimeria Naţională" - S.A. La realizarea documentului se vor folosi
hârtie şi cerneluri speciale, precum şi alte elemente de siguranţă. Modelul
autorizaţiei este prevăzut în anexa nr. 9. Autorizaţiile tipărite până la data
prezentului ordin vor fi utilizate până la epuizarea stocului.
Art. 5. - (1) Se aprobă Criteriile referitoare la
autorizarea funcţionării unităţilor emitente de tichete-cadou şi de tichete de
creşă, prevăzute în anexa nr. 10.
(2) Autorizarea funcţionării unităţilor emitente de
tichete-cadou şi de tichete de creşă se concretizează într-un document cu regim
special, tipărit, prin grija Ministerului Economiei şi Finanţelor, de către
Compania Naţională „Imprimeria Naţională" - S.A. La realizarea
documentului se vor folosi hârtie şi cerneluri speciale, precum şi alte
elemente de siguranţă. Modelul autorizaţiei este prevăzut în anexa nr. 11.
Autorizaţiile tipărite până la data prezentului ordin vor fi utilizate până la
epuizarea stocului.
Art. 6. -Anexele nr. 1-11 fac
parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 7. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Art. 8. - La data intrării în vigoare a prezentului
ordin se abrogă Ordinul ministrului economiei şi finanţelor nr. 416/2007 pentru
aprobarea componenţei Comisiei pentru autorizarea operatorilor de produse
supuse accizelor armonizate şi a Regulamentului de organizare şi funcţionare a
acesteia, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 412 din 20 iunie 2007, cu
modificările şi completările ulterioare, Ordinul ministrului finanţelor publice
nr. 1.397/2002 pentru aprobarea Normelor de organizare, funcţionare şi control
vamal al activităţii de comercializare a mărfurilor în regim duty-free,
publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 777 din 25 octombrie 2002, cu modificările şi completările
ulterioare, Ordinul ministrului finanţelor nr. 140/1999 pentru aprobarea
criteriilor referitoare la autorizarea funcţionării unităţilor emitente de
tichete de masă potrivit Legii nr. 142/1998 privind
acordarea tichetelor de , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 89 din 2 martie 1999, şi Ordinul ministrului finanţelor publice
nr. 1.719/2006 pentru aprobarea criteriilor referitoare la funcţionarea unităţilor emitente de
tichete cadou şi de tichete de creşă, publicat în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 877
din 26 octombrie 2006, cu modificările ulterioare.
p. Ministrul economiei şi finanţelor,
Eugen Teodorovici
secretar de stat
ANEXA Nr. 1
COMPONENŢA
Comisiei pentru autorizarea operatorilor economici
din domenii cu reglementări specifice
1. Secretarul de stat din cadrul Ministerului
Economiei şi Finanţelor, coordonator al Direcţiei de reglementări în domeniul
nefiscal - preşedinte
Din partea
Ministerului Economiei şi Finanţelor:
2. directorul general al Direcţiei generale management
al domeniilor reglementate specific - vicepreşedinte;
3. directorul general al Direcţiei generale juridice -
membru;
4. directorul Direcţiei de management şi monitorizare
alte domenii specifice - membru;
5. directorul Direcţiei de reglementări în domeniul
nefiscal - membru.
Din partea Agenţiei Naţionale de Administrare
Fiscală:
6. vicepreşedintele Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală pe probleme de control - membru;
7. vicepreşedintele Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală pentru Autoritatea Naţională a Vămilor - membru - numai
pentru autorizarea activităţii de duty-free;
8. comisarul general al Gărzii Financiare - membru.
NOTĂ:
In cazuri justificate,
preşedintele comisiei este înlocuit de vicepreşedinte, care exercită toate
atribuţiile preşedintelui conform prezentului ordin.
In cazul în care, în mod justificat, preşedintele şi vicepreşedintele
nu pot participa la şedinţă, atribuţiile preşedintelui, stabilite conform
prezentului ordin, se exercită de către directorul Direcţiei de management şi
monitorizare alte domenii specifice.
In cazuri justificate, la şedinţele comisiei, în locul
membrilor titulari vor putea participa înlocuitorii desemnaţi de aceştia.
ANEXA Nr. 2
REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a Comisiei pentru
autorizarea operatorilor economici din domenii cu reglementări specifice
I. Prevederi generale
Art. 1. -Autorizarea operatorilor economici să
desfăşoare activităţi în regim duty-free şi/sau duty-free diplomatic,
autorizarea funcţionării unităţilor emitente de tichete de masă, precum şi
autorizarea funcţionării unităţilor emitente de tichete-cadou şi tichete de
creşă, denumiţi în continuare operatori, se realizează prin intermediul Comisiei pentru autorizarea
operatorilor economici din domenii cu reglementări specifice, denumită în
continuare comisie, structură
interdepartamentală care îşi desfăşoară activitatea în sediul Ministerului
Economiei şi Finanţelor.
Art. 2. -Activitatea curentă a
comisiei se realizează prin intermediul direcţiei de specialitate cu atribuţii
de management al domeniilor reglementate specific din cadrul Ministerului
Economiei şi Finanţelor.
Art. 3. - (1) Comisia îşi desfăşoară activitatea şi
poate lua hotărâri în prezenţa a cel puţin 5 din numărul membrilor săi.
(2) Deciziile comisiei sunt obligatorii pentru toţi
operatorii din domeniile cu reglementări specifice - operatorii autorizaţi să
desfăşoare activităţi în regim duty-free şi/sau duty-free diplomatic,
operatorii care funcţionează ca unităţi emitente de tichete de masă, precum şi
operatorii care funcţionează ca unităţi emitente de tichete-cadou şi tichete de
creşă.
II. Organizarea şedinţelor
de lucru ale comisiei
Art. 4. - (1) Comisia se întruneşte,
de regulă, de două ori pe lună pentru analiza situaţiilor care impun luarea
unei decizii.
(2) Comisia va fi convocată de preşedintele sau
vicepreşedintele acesteia, inclusiv la propunerea direcţiei de specialitate cu
atribuţii de management al domeniilor reglementate specific din cadrul
Ministerului Economiei şi Finanţelor.
Art. 5. - (1) Direcţia de specialitate cu atribuţii de
management al domeniilor reglementate specific din cadrul Ministerului
Economiei şi Finanţelor va pune la dispoziţia membrilor comisiei, cu cel puţin
două zile lucrătoare înainte, ordinea de zi şi documentaţiile aferente.
(2) Documentaţia constă, în principal, în:
a) solicitări în vederea autorizării, susţinute de
actele necesare;
b) sesizări primite de la organele cu atribuţii de
control;
c) sesizări din partea operatorilor etc.
Art. 6. - (1) Intreaga documentaţie va fi prezentată în
plenul comisiei.
(2) Fiecare documentaţie va fi prezentată printr-o notă
care va cuprinde propunerea de soluţionare formulată de direcţia de
specialitate cu atribuţii de management al domeniilor reglementate specific din
cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor şi va fi semnată de către
directorul acesteia sau de înlocuitorul său, după caz.
Art. 7. - (1) Comisia va analiza fiecare documentaţie
transmisă, cu respectarea prevederilor prezentului regulament şi a legislaţiei
în vigoare.
(2) Direcţia de specialitate cu atribuţii de
management al domeniilor reglementate specific din cadrul Ministerului
Economiei şi Finanţelor sau comisia are dreptul de a solicita orice alte
documente, declaraţii sau informaţii, atât de la operatorii solicitanţi, cât şi
de la alţi operatori sau instituţii ale statului.
(3) Comisia va respinge orice solicitare de autorizare
în situaţia în care nu sunt întrunite elementele de
admitere a acesteia.
Art. 8. - (1) Deciziile vor fi luate de către comisie
cu votul majorităţii simple din numărul de membri prezenţi şi vor fi validate
prin semnarea de către toţi membrii prezenţi a procesului-verbal în care sunt
menţionate acestea.
(2) Deciziile se semnează de către preşedintele sau de
către vicepreşedintele acesteia.
Art. 9. - (1) La şedinţele comisiei participă şeful
serviciului de specialitate şi un expert din cadrul aceluiaşi serviciu, care va
consemna într-un registru de procese-verbale aspectele analizate şi toate
deciziile adoptate în cadrul şedinţei.
(2) La lucrările comisiei poate fi invitat, după caz,
câte un reprezentant din partea Ministerului Internelor şi Reformei
Administrative, a Ministerului Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse, precum
şi câte un reprezentant al patronatelor legal înfiinţate, al Asociaţiei
duty-free din România, punctele de vedere exprimate de aceşti reprezentanţi în
cadrul lucrărilor comisiei având caracter consultativ.
(3) Reprezentanţii asociaţiilor profesionale sau
patronale în domeniu participă la analiza cazurilor supuse dezbaterilor
comisiei, dar nu vor participa la luarea deciziei de către membrii acesteia.
III. Deciziile comisiei
Art. 10. - (1) Deciziile comisiei sunt acte
administrative emise numai în formă scrisă.
(2) Deciziile cuprind următoarele elemente:
a) denumirea comisiei;
b) data la care a fost emisă;
c) datele de identificare ale operatorului;
d) obiectul actului administrativ;
e) motivele de fapt;
f) temeiul de drept;
g) numele şi semnătura
preşedintelui sau ale vicepreşedintelui comisiei, după caz;
h) ştampila comisiei;
i) posibilitatea de a fi contestată, calea de atac şi
termenul în care aceasta poate fi exercitată.
Art. 11. - (1) Decizia trebuie comunicată operatorului
căruia îi este destinată.
(2) Comunicarea deciziei se realizează astfel:
a) prin prezentarea operatorului sau a persoanei
împuternicite de către acesta, după caz, la sediul direcţiei de specialitate cu
atribuţii de management al domeniilor reglementate specific din cadrul
Ministerului Economiei şi Finanţelor sau la sediul autorităţii fiscale
aparţinând Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, responsabilă cu
administrarea din punct de vedere fiscal a operatorului sau a persoanei
împuternicite de către acesta, după caz, şi primirea actului administrativ de
către acesta sub semnătură, data comunicării fiind data ridicării sub semnătură
a actului;
b) prin remiterea sub semnătură a actului
administrativ de către persoanele împuternicite de autoritatea fiscală
aparţinând Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, responsabilă cu administrarea din punct de vedere fiscal
a operatorului sau a persoanei împuternicite de către acesta, după caz, data
comunicării fiind data remiterii sub semnătură a actului;
c) prin poştă, la domiciliul
fiscal al operatorului sau al persoanei împuternicite de către acesta, după
caz, cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire, precum şi prin alte
mijloace, cum sunt fax, e-mail, dacă se asigură transmiterea textului actului
administrativ şi confirmarea primirii acestuia, data comunicării fiind data
confirmării primirii actului administrativ;
d) prin publicitate.
(3) In cazul în care comunicarea deciziei nu a fost
posibilă potrivit dispoziţiilor prevăzute la alin. (2) lit. a)-c), se va
recurge la comunicarea prin publicitate, prin afişarea la sediul autorităţii
fiscale aparţinând Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, responsabilă cu
administrarea din punct de vedere fiscal a operatorului sau a persoanei
împuternicite de către acesta, după caz, a unei copii a deciziei emise pe
numele acestuia. Decizia se consideră comunicată în termen de 15 de zile de la data
afişării.
Art. 12. - Decizia produce efecte din momentul în care
este comunicată operatorului sau persoanei împuternicite de către acesta, după
caz, sau la o dată ulterioară menţionată în actul administrativ comunicat,
potrivit legii.
Art. 13. - Lipsa unuia dintre elementele deciziei
referitoare la calitatea persoanei care semnează actul administrativ, numele şi
prenumele ori denumirea operatorului, a obiectului actului administrativ sau a
semnăturii preşedintelui ori vicepreşedintelui comisiei atrage nulitatea
acestuia. Nulitatea se constată de instanţa judecătorească de contencios
administrativ în condiţiile legii.
Art. 14. - Comisia poate
îndrepta erorile materiale din decizie, din oficiu sau la cererea operatorului
ori a persoanei împuternicite de către acesta, după caz. Decizia corectată se
comunică operatorului sau persoanei împuternicite de către acesta, după caz, potrivit legii.
Art. 15. - (1) Impotriva deciziei comisiei se poate
formula plângere prealabilă în condiţiile art.7 din Legea contenciosului
administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) Plângerea prealabilă formulată împotriva deciziei
comisiei, în condiţiile prezentului ordin, este calea administrativă de atac
prin care se solicită autorităţii publice emitente reexaminarea deciziei.
Art. 16. -In situaţia în care operatorul contestă
decizia de suspendare, revocare ori anulare a autorizaţiei sau orice alte
decizii emise de comisie, efectul deciziei se suspendă de drept până la
soluţionarea contestaţiei de către comisie în cadrul procedurii prealabile
prevăzute de legislaţia din domeniu.
Art. 17. - (1) Plângerea prealabilă se formulează în
scris şi va cuprinde:
a) datele de identificare ale contestatarului;
b) obiectul plângerii prealabile;
c) motivele de fapt şi de drept;
d) dovezile pe care se întemeiază;
e) semnătura contestatarului sau a împuternicitului
acestuia, precum şi ştampila în cazul persoanelor juridice. Dovada calităţii de
împuternicit al contestatarului, persoană fizică sau juridică, se face potrivit
legii.
(2) Plângerea prealabilă se depune la registratura
generală a Ministerului Economiei şi Finanţelor, în termenele prevăzute la art.
7 din Legea nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
(3) In cazul în care plângerea prealabilă este depusă
la un organ necompetent din cadrul autorităţii fiscale, aceasta va fi
înaintată, în termen de 5 zile de la data primirii, direcţiei de specialitate
cu atribuţii de management al domeniilor reglementate specific din cadrul
Ministerului Economiei şi Finanţelor.
Art. 18. - Plângerea prealabilă poate fi retrasă de
contestatar până la soluţionarea acesteia. Comisia va comunica contestatarului
decizia prin care se ia act de renunţarea la plângerea prealabilă.
Art. 19. - (1) In soluţionarea plângerii prealabile,
comisia se pronunţă prin decizie.
(2) Decizia emisă în soluţionarea plângerii prealabile
este definitivă în sistemul căilor administrative de atac.
Art. 20. - (1) Decizia de soluţionare a plângerii
prealabile se emite în formă scrisă şi va cuprinde: preambulul, considerentele
şi dispozitivul.
(2) Preambulul cuprinde: denumirea comisiei, numele şi
prenumele sau denumirea contestatarului, domiciliul fiscal al acestuia, numărul
de înregistrare al plângerii prealabile la direcţia de specialitate cu atribuţii
de management al domeniilor reglementate specific din cadrul Ministerului
Economiei şi Finanţelor şi obiectul cauzei.
(3) Considerentele cuprind motivele de fapt şi de drept
care au format convingerea comisiei în emiterea deciziei.
(4) Dispozitivul cuprinde soluţia pronunţată, calea de
atac şi termenul în care aceasta poate fi exercitată.
(5) Decizia se semnează de către preşedintele sau
vicepreşedintele comisiei, după caz.
Art. 21. - (1) In soluţionarea plângerii prealabile,
comisia va verifica motivele de fapt şi de drept care au stat la baza emiterii
deciziei atacate. Analiza plângerii prealabile se face în raport de susţinerile formulate de
contestatar, de dispoziţiile legale invocate de acesta şi de documentele
existente la dosarul cauzei. Soluţionarea plângerii prealabile se face în
limitele sesizării.
(2) Comisia, pentru lămurirea cauzei, poate solicita
punctul de vedere al direcţiilor de specialitate din Ministerul Economiei şi
Finanţelor sau al altor instituţii şi autorităţi.
(3) Prin soluţionarea plângerii prealabile nu se poate
crea o situaţie mai grea contestatarului în propria cale de atac.
(4) Contestatarul,
intervenienţii sau împuterniciţii acestora pot să depună probe noi în
susţinerea cauzei.
(5) Comisia se va pronunţa mai întâi asupra
excepţiilor de procedură şi asupra celor de fond, iar când se constată că
acestea sunt întemeiate nu se va mai proceda la analiza
pe fond a cauzei.
Art. 22. - (1) Prin decizie, plângerea prealabilă va
putea fi admisă, în totalitate sau în parte, ori respinsă.
(2) In cazul admiterii plângerii prealabile se decide,
după caz, anularea totală sau parţială a actului atacat.
(3) Dacă se constată neîndeplinirea unei condiţii
procedurale la învestirea comisiei cu soluţionarea plângerii prealabile,
aceasta va fi respinsă fără a se proceda la analiza pe fond a cauzei.
(4) Plângerea prealabilă nu poate fi respinsă dacă
poartă o denumire greşită.
Art. 23. - (1) Decizia privind soluţionarea plângerii
prealabile se comunică contestatarului în formă scrisă, în condiţiile prevăzute
la art. 11.
(2) Deciziile emise în soluţionarea plângerilor
prealabile pot fi atacate la instanţa judecătorească de contencios
administrativ competentă.
ANEXA Nr. 3
NORME
de organizare, funcţionare şi control vamal al
activităţii de comercializare a mărfurilor în regim duty-free şi/sau duty-free diplomatic
Art. 1.-In înţelesul prezentelor norme, noţiunile de mai jos se definesc astfel:
a) magazine duty-free -
depozitele autorizate de Ministerul Economiei şi Finanţelor, amplasate numai pe
partea dreaptă a sensului de ieşire din ţară, în punctele de trecere a
frontierei de stat a României, care reprezintă şi frontiera externă a Uniunii
Europene, terestre, navale şi în aeroporturile internaţionale în care se vând
mărfuri comunitare şi/sau necomunitare, cu amănuntul, în valută, persoanelor
care călătoresc având ca destinaţie o ţară terţă;
b) magazine duty-free diplomatice - depozite autorizate de Ministerul Economiei şi Finanţelor, în
care se vând mărfuri comunitare şi/sau necomunitare, cu amănuntul, în valută,
în exclusivitate reprezentanţelor diplomatice şi personalului acestora.
Necesitatea şi amplasarea acestor magazine se avizează de Ministerul Afacerilor
Externe;
c) mărfuri în regim
duty-free - mărfurile vândute în magazine duty-free
şi/sau duty-free diplomatice, mărfuri vândute la bordul aeronavelor care
efectuează curse în trafic extracomunitar, precum şi mărfuri distribuite
gratuit pasagerilor şi membrilor echipajelor acestor aeronave;
d) operatori -
personalul care lucrează efectiv în magazinele duty-free şi duty-free
diplomatice, cel care aprovizionează aceste magazine, precum şi personalul
aeronavelor care efectuează curse în trafic extracomunitar şi care are în
atribuţii vânzarea în regim duty-free sau distribuirea gratuită a mărfurilor la
bordul acestor aeronave;
e) cumpărători - persoanele care călătoresc înspre o destinaţie internaţională,
precum şi pasagerii şi membrii echipajelor aeronavelor care efectuează curse în
trafic extracomunitar. In cazul magazinelor duty-free diplomatice, noţiunea de
cumpărător se referă la reprezentanţele diplomatice şi la personalul acestora;
f) aparate de marcat electronice fiscale - casele de marcat, precum şi alte sisteme ce includ dispozitive cu
funcţii de case de marcat, care înglobează constructiv un modul fiscal prin
intermediul căruia controlează memoria fiscală, dispozitivul dublu de imprimare
şi afişajul client;
g) birou vamal de control - autoritate vamală în a cărei competenţă se află supravegherea
magazinelor duty-free şi duty-free diplomatice, precum şi a depozitelor din
aeroporturile internaţionale, în cazul mărfurilor comercializate în regim
duty-free la bordul aeronavelor care efectuează curse în trafic extracomunitar;
h) cantităţi destinate
uzului personal - cantităţile care sunt destinate
folosirii la un nivel rezonabil pentru consumul individual, familial ori pentru cadouri, fără
a fi utilizate în scopul vânzării;
i) autorizaţie - documentul eliberat de Ministerul Economiei şi Finanţelor, prin
care se conferă dreptul de înfiinţare a unui magazin duty-free sau duty-free
diplomatic, de vânzare a unor mărfuri în regim duty-free la bordul aeronavelor
care efectuează curse în trafic extracomunitar şi de distribuire gratuită a
unor mărfuri pasagerilor şi membrilor echipajelor acestor aeronave;
j) autorizat - persoana
juridică constituită potrivit legii, titulară a autorizaţiei de funcţionare în
regim duty-free şi/sau duty-free diplomatic, iar în cazul aeronavelor care
efectuează curse în trafic extracomunitar, persoana juridică română care este
autorizată să desfăşoare curse în trafic extracomunitar, precum şi persoana
juridică română care are încheiat un contract de aprovizionare a aeronavelor cu
companii aeriene autorizate să desfăşoare curse în trafic extracomunitar;
k) aeronave care efectuează
curse în trafic extracomunitar- mijloacele de
transport aerian, indiferent de ţara de înmatriculare sau de naţionalitate,
utilizate în trafic extracomunitar pentru transportul de persoane.
Art. 2. - Amplasarea şi amenajarea exterioară a
magazinelor duty-free nu trebuie să permită accesul în incintă al persoanelor
care nu călătoresc înspre o destinaţie internaţională. Amplasarea şi amenajarea
exterioară a magazinelor duty-free nu trebuie să permită introducerea sau scoaterea
de mărfuri din incinta acestora prin alte locuri decât cele stabilite de
autorităţile vamale.
Art. 3. - Planurile şi schiţele de amplasare a
construcţiilor existente sau care se vor înfiinţa, destinate magazinelor
duty-free şi duty-free diplomatice, se avizează de birourile vamale în a căror
rază de competenţă urmează să funcţioneze magazinele. Aceste documente stau la
baza eliberării autorizaţiei de funcţionare.
Art. 4. - Dacă necesităţile de funcţionare a
magazinelor duty-free impun folosirea unor spaţii-anexe, acestea trebuie
amplasate în aceeaşi clădire sau în imediata ei apropiere, care se află în
aceeaşi zonă de supraveghere vamală, calea de comunicare dintre acestea
considerându-se parte integrantă a perimetrului magazinelor.
Art. 5. - (1) Pentru obţinerea autorizaţiei de
funcţionare persoana juridică solicitantă va depune la Autoritatea Naţională a
Vămilor o cerere de autorizare care trebuie să conţină următoarele elemente:
a) denumirea persoanei juridice, forma şi sediul
acesteia;
b) codul fiscal al persoanei juridice solicitante;
c) denumirea punctului de trecere a frontierei de stat
în care este sau se amplasează magazinul pentru care se solicită eliberarea
autorizaţiei;
d) datele personale ale celor care reprezintă persoana
juridică, respectiv: numele, prenumele, data şi locul naşterii, domiciliul
actual, funcţia deţinută;
e) conturile bancare, băncile la care are deschise
conturi, în valută şi în lei, valoarea capitalului social.
(2) Cererea se semnează de persoanele care angajează
legal persoana juridică solicitantă.
(3) Cererea este însoţită de următoarele documente, în
copie sau în original, după caz:
a) un certificat constatator
emis de oficiul registrului comerţului, din care să rezulte capitalul social,
asociaţii, obiectul de activitate, administratorii, însoţit de copia
certificatului de înregistrare eliberat potrivit reglementărilor legale în
vigoare;
b) cazierul judiciar al reprezentantului legal al
persoanei juridice (în original);
c) date cu privire la magazinul pentru care se cere
eliberarea autorizaţiei, respectiv: amplasarea, suprafaţa, reprezentarea
grafică;
d) documente prin care se face dovada dotării cu
aparate de marcat electronice fiscale, precum şi numărul avizului de
utilizare/distribuire eliberat de Comisia de avizare a distribuţiei şi
utilizării aparatelor de marcat electronice fiscale (în copie);
e) acordul pentru desfăşurarea activităţii de
comercializare dat de deţinătorul legal al spaţiului în care se va desfăşura
activitatea (în copie);
f) contractul de închiriere a terenului pe care va fi
amplasată construcţia sau a clădirii ce va fi utilizată cu scop comercial (în
copie);
g) autorizaţia de construire eliberată de autoritatea
competentă (în copie);
h) avizul biroului vamal, în original, pe planurile şi pe
schiţele de amplasare a construcţiilor existente sau care vor fi destinate
magazinului duty-free, precum şi avizul biroului vamal, în original, privind
asigurarea condiţiilor legale de organizare, funcţionare şi supraveghere vamală
a magazinului duty-free;
i) avizul biroului vamal referitor la amplasarea
depozitelor în aeroporturile internaţionale, pentru mărfurile destinate
comercializării în regim duty-free la bordul aeronavelor care efectuează curse
în traficul extracomunitar.
(4) Demararea construcţiilor aferente clădirilor
destinate magazinelor duty-free pentru care se solicită autorizarea este
permisă numai după obţinerea autorizaţiilor de funcţionare pentru aceste
magazine.
(5) Pentru obţinerea autorizaţiei de comercializare a
mărfurilor în regim duty-free la bordul aeronavelor, cererea va fi însoţită de
următoarele documente:
a) un certificat constatator emis de oficiul registrului comerţului, din care să rezulte capitalul social, asociaţii,
obiectul de activitate, administratorii, însoţit de copia certificatului de
înregistrare eliberat potrivit reglementărilor legale în vigoare;
b) avizul biroului vamal, în original, privind asigurarea condiţiilor legale de organizare, funcţionare şi
supraveghere vamală a depozitului pentru mărfurile care vor fi destinate
comercializării în regim duty-free la bordul aeronavelor care efectuează curse
în trafic extracomunitar;
c) contractul de aprovizionare
a aeronavelor încheiat cu companii aeriene autorizate să desfăşoare curse în
trafic extracomunitar (în copie);
d) cazierul judiciar al reprezentantului legal al
persoanei juridice (în original).
(6) Autorizaţiile se eliberează numai după plata taxei
de autorizare de 10.000 euro, certificată prin prezentarea ordinului de plată
şi a extrasului de cont (în original şi copie).
(7) Cererile şi autorizaţiile se înscriu în registre de
evidenţă speciale la nivelul Autorităţii Naţionale a Vămilor şi al direcţiei de
specialitate cu atribuţii de management al domeniilor reglementate specific din
cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor.
Art. 6. - (1) Aprovizionarea magazinelor duty-free se
poate face cu mărfuri comunitare şi/sau necomunitare.
(2) In vederea introducerii
mărfurilor necomunitare în magazinele duty-free, persoanele juridice autorizate
să comercializeze mărfuri în regim duty-free urmează să solicite birourilor vamale de control acordarea regimului de antrepozit
vamal.
(3) Introducerea mărfurilor în
magazinele duty-free se face numai sub supraveghere vamală.
(4) Acordarea regimului de antrepozit vamal în cazul
mărfurilor necomunitare este permisă fără garantarea drepturilor de import,
definite conform prevederilor art.4 alin.(10) din Regulamentul
(CEE) nr. 2.913/92 al Consiliului de instituire a Codului vamal comunitar.
(5) Mărfurile necomunitare circulă către magazinele
duty-free sub regimul vamal de tranzit, cu garantarea drepturilor de import
aferente fiecărui transport.
(6) In cazul în care s-a
utilizat o garanţie izolată, deblocarea garanţiei se face de către biroul vamal
de plecare în termen de 24 de ore de la primirea confirmării transmise de
biroul vamal de destinaţie, prin procedură informatică sau prin fax.
(7) Nu este permisă scoaterea mărfurilor dintr-un
magazin duty-free aparţinând unui operator în vederea introducerii într-un
magazin duty-free aparţinând altui operator.
(8) Pentru mărfurile scoase dintr-un magazin duty-free
în vederea introducerii într-un alt magazin duty-free aparţinând aceluiaşi
operator birourile vamale de control în competenţa cărora funcţionează aceste
magazine utilizează Registrul special de evidenţă, conform modelului prevăzut
în anexa nr. 5 la ordin.
Art. 7. - Prin magazinele duty-free pot fi vândute numai mărfurile prevăzute în anexa nr. 6 la ordin.
Art. 8. - Mărfurile admise la vânzare prin magazinele
duty-free pot fi comercializate numai în cantităţi destinate uzului personal.
Art. 9. - Mărfurile pot fi comercializate numai în
ambalaje şi în cantităţi uzuale pentru comerţul cu amănuntul.
Art. 10. - (1) Toate mărfurile aprovizionate în scopul
vânzării prin magazinele duty-free vor fi însoţite de documente legale, datate,
semnate de cei în drept şi ştampilate, din care să rezulte cu claritate:
a) furnizorul (denumirea,
sediul social, codul fiscal, numărul de înmatriculare la registrul comerţului);
b) data livrării;
c) mijlocul de transport utilizat, precum şi numele
şi prenumele delegatului sau ale şoferului şi documentul de identitate al
acestuia;
d) denumirea mărfii;
e) cantitatea;
f) unitatea de măsură;
g) preţul de achiziţie.
(2) Toate mărfurile vor fi comercializate în cadrul
termenelor de valabilitate prescrise de furnizor.
Art. 11. - Preţurile de vânzare ale produselor se
exprimă în dolari S.U.A. şi/sau în euro şi se afişează la vedere. Orice
modificări ulterioare ale preţurilor de vânzare vor fi evidenţiate pe
documentele prin care acestea au fost stabilite, cu precizarea datei la care
s-au făcut modificările.
Art. 12. - (1) Justificarea vânzărilor de mărfuri prin
magazinele duty-free se face prin bonuri fiscale sau prin facturi.
(2) Bonurile fiscale vor conţine următoarele date:
a) denumirea persoanei juridice autorizate, sediul
acesteia şi codul fiscal;
b) numărul bonului fiscal (numerele se dau în ordine
crescătoare);
c) identitatea cumpărătorului: numele şi prenumele, felul
şi numărul documentului de trecere a frontierei de stat;
d) numărul cursei, în cazul transportului aerian;
e) felul bunului vândut;
f) unitatea de măsură;
g) cantitatea;
h) valoarea unitară şi totală;
i) data vânzării.
(3) Facturile vor fi utilizate pentru produse de
folosinţă îndelungată, cum ar fi: aparatură foto, aparatură electronică,
aparatură electrocasnică etc. Pe lângă informaţiile conţinute în bonurile
fiscale, facturile vor evidenţia în plus marca, tipul, seriile produselor
vândute, precum şi alte elemente cerute de reglementările în vigoare.
Art. 13. - Comercializarea mărfurilor în magazinele
duty-free din aeroporturile internaţionale este condiţionată de prezentarea de
către cumpărător a cărţii de îmbarcare sau a biletului de avion şi a paşaportului
şi de înregistrarea electronică a datelor cuprinse în acestea. Excepţie fac
numai membrii echipajelor aeronavelor care efectuează curse în trafic
extracomunitar, care vor prezenta numai paşaportul.
Art. 14. - Prin magazinele autorizate, amplasate în
aeroporturile internaţionale, după locurile stabilite pentru efectuarea
controlului vamal, pot fi comercializate mărfuri atât în regim duty-free, cât
şi mărfuri în condiţiile plăţii obligaţiilor fiscale, în funcţie de destinaţia
călătorului. Se vor evidenţia distinct în evidenţele financiar-contabile
situaţiile aprovizionărilor şi vânzărilor de mărfuri sub cele două regimuri
fiscale, în cazul unei activităţi mixte.
Art. 15. - (1) Toate
documentele care atestă aprovizionarea, vânzarea sau distrugerea mărfurilor se
păstrează timp de 5 ani la dispoziţia birourilor vamale.
(2) Un centralizator al acestora se prezintă
autorităţii vamale lunar, în primele 10 zile ale lunii următoare.
Art. 16. - (1) Bonurile fiscale şi facturile vor avea
imprimat textul „DUTY-FREE".
(2) Toate mărfurile destinate vânzării prin magazinele
duty-free trebuie să aibă aplicată pe ele sau pe ambalaj o etichetă autocolantă
cu următorul text: „duty-free", realizată conform modelului prevăzut în anexa nr. 7 la ordin.
(3) Eticheta se aplică în aşa fel încât să fie
vizibilă şi să nu restrângă informaţiile despre produsul oferit spre
comercializare.
Art. 17. - (1) Mărfurile comunitare se introduc în
magazinele duty-free numai pe baza documentelor de provenienţă a acestora de la
furnizor, inclusiv a documentelor administrative de însoţire prevăzute de
legislaţia fiscală, în cazul produselor accizabile.
(2) O copie de pe aceste documente se transmite
birourilor vamale de control în a căror competenţă
funcţionează magazinele.
(3) Documentele de provenienţă a mărfurilor comunitare
livrate succesiv către un magazin duty-free însoţesc mărfurile la fiecare
livrare.
Art. 18. - (1) Pentru mărfurile necomunitare provenite
de la acelaşi furnizor, vândute în cursul unei luni în regim duty-free, se
depune lunar câte o singură declaraţie vamală de reexport.
(2) Pentru mărfurile necomunitare provenite de la
acelaşi furnizor, vândute în cursul unei luni prin magazinele duty-free
diplomatice, se depune lunar câte o singură declaraţie vamală de punere în liberă
circulaţie.
(3) Pentru mărfurile comunitare provenite de la
acelaşi furnizor, vândute în regim duty-free în cursul unei luni, cu excepţia
celor vândute prin magazinele duty-free diplomatice, se depune lunar câte o
singură declaraţie vamală de export.
(4) Pentru mărfurile comunitare purtătoare de accize,
provenite de la acelaşi furnizor şi vândute în regim duty-free în cursul unei
luni, prin magazinele duty-free diplomatice, se depune lunar un raport de
vânzare.
(5) Declaraţiile vamale de reexport, punere în liberă
circulaţie şi export se depun în primele 5 zile ale lunii pentru întreaga
cantitate de mărfuri vândută în cursul lunii anterioare, la biroul vamal de
control în a cărui competenţă funcţionează magazinul.
(6) Raportul de vânzare se depune în primele 5 zile ale
lunii pentru întreaga cantitate de mărfuri vândută în
cursul lunii anterioare, la biroul vamal de control în competenţa căruia
funcţionează magazinul.
(7) Declaraţiile vamale şi rapoartele de vânzare sunt
însoţite de o listă specificativă în care se evidenţiază numerele bonurilor
fiscale şi ale facturilor în baza cărora au fost vândute mărfurile ce fac
obiectul acestora, precum şi cantitatea şi felul mărfurilor înscrise pe fiecare
bon fiscal şi factură eliberate.
(8) Documentele care atestă felul şi cantitatea
mărfurilor comercializate în regim duty-free se păstrează o perioadă de 5 ani.
Art. 19. - (1) Magazinele duty-free au obligaţia să
efectueze controlul zilnic al intrărilor şi ieşirilor de mărfuri, iar
rezultatele se consemnează într-un registru sigilat de biroul vamal.
(2) Lunar magazinele remit biroului vamal un borderou
în care sunt trecute, cantitativ şi valoric, următoarele date:
a) stocul iniţial;
b) intrările;
c) ieşirile;
d) distrugerile de mărfuri;
e) stocul final.
(3) Titularul autorizaţiei de funcţionare în regim
duty-free este răspunzător de plata tuturor taxelor prevăzute de lege pentru
orice marfă care se constată că lipseşte la inventar sau că a fost sustrasă din
magazin.
Art. 20. -In cazul distrugerii totale sau parţiale a
mărfurilor, acestea se scot din evidenţă pe baza documentelor justificative
legal întocmite, prezentate biroului vamal de către titularul autorizaţiei.
Art. 21. - (1) Toate sortimentele de mărfuri introduse
în magazine, după recepţionarea lor de către gestionar, se expun spre vânzare.
(2) Cumpărătorul poate achita contravaloarea
mărfurilor achiziţionate în oricare dintre valutele liber convertibile înscrise
în listele cuprinzând cursurile de schimb valutar comunicate de Banca Naţională
a României.
(3) Lista zilnică cuprinzând cursurile de schimb
valutar comunicate de Banca Naţională a României se afişează la loc vizibil,
pentru informarea cumpărătorilor şi pentru calculul operativ al parităţii în
dolari S.U.A. şi/sau în euro al valutelor liber convertibile în care se face
plata.
Art. 22. - (1) Zilnic sumele în
valută încasate din vânzarea mărfurilor se centralizează în borderoul de
vânzări, se înregistrează în registrul de gestiune şi se depun la bancă sau la
casieria persoanei juridice căreia îi aparţine magazinul, în termen de 24 de
ore, dacă prin instrucţiunile Băncii Naţionale a României nu se prevăd alte
termene.
(2) Din sumele încasate se reţine moneda divizionară în
limita unui plafon stabilit de conducerea persoanei juridice căreia îi aparţine
magazinul, cu avizul Băncii Naţionale a României, în vederea asigurării
condiţiilor pentru a da restul cuvenit cumpărătorilor.
Art. 23. - (1) Controlul activităţii de comercializare
a mărfurilor în regim duty-free se face de către Autoritatea Naţională a
Vămilor, de Garda Financiară şi de celelalte organe de control abilitate prin
lege şi poate consta în verificări inopinate ale tranzacţiilor, în examinarea
mărfurilor care sunt comercializate şi în verificări ale evidenţelor operative,
contabile şi fiscale.
(2) Biroul vamal în a cărui rază de competenţă se află
magazinul duty-free are obligaţia să efectueze cel puţin un control
trimestrial.
Art. 24. - (1) Măsura anulării autorizaţiei de
funcţionare se ia în următoarele situaţii:
a) vânzarea unor bunuri care nu se regăsesc în anexa
nr. 6 la ordin;
b) neplata taxei de autorizare anuale la termenul
prevăzut la art. 8 alin. (2) lit. b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.
104/2002 privind regimul vamal al mărfurilor comercializate în regim duty-free,
aprobată cu modificări prin Legea nr. 132/2003, cu modificările şi completările
ulterioare.
(2) Anularea autorizaţiei se face de către Comisia
pentru autorizarea operatorilor economici din domenii cu reglementări
specifice, în baza actului constatator întocmit în condiţiile legii de către
organele de control abilitate.
Art. 25. - Autoritatea Naţională a Vămilor va
nominaliza birourile vamale de control în a căror rază de competenţă urmează să
îşi desfăşoare activitatea magazinele duty-free diplomatice.
Art. 26. - (1) Amplasarea magazinelor duty-free diplomatice, precum şi construcţia acestora nu trebuie să
permită accesul în incintă al persoanelor care nu au calitatea de cumpărător în
sensul prezentelor norme.
(2) Amenajarea exterioară a magazinelor duty-free diplomatice
trebuie să facă imposibilă introducerea sau scoaterea de mărfuri din incinta
acestora prin alte locuri decât cele destinate acestor activităţi.
(3) Planurile şi schiţele de amplasare a
construcţiilor existente sau care urmează să fie construite cu destinaţia de
magazine duty-free diplomatice se avizează de birourile vamale în a căror rază
de competenţă urmează să îşi desfăşoare activitatea magazinele.
Art. 27. - (1) Vânzările de mărfuri din magazinele
duty-free diplomatice se pot face numai pe baza carnetelor de identitate CD eliberate de Ministerul Afacerilor Externe.
(2) Reprezentanţele diplomatice şi personalul acestora
pot cumpăra mărfuri din magazinele duty-free diplomatice pe bază de comenzi
întocmite în 3 exemplare, cu avizul prealabil al Ministerului Afacerilor
Externe. Un exemplar al comenzii se reţine de Ministerul Afacerilor Externe.
După onorarea parţială sau
totală a comenzii magazinul confirmă, sub semnătura persoanei abilitate, pe
celelalte două exemplare, felul şi cantitatea mărfurilor vândute.
(3) Un exemplar se păstrează
la magazin, iar celălalt exemplar se restituie reprezentanţei diplomatice.
(4) Comanda va cuprinde următoarele elemente:
a) denumirea reprezentanţei diplomatice;
b) numele, prenumele şi numărul documentului de
identitate ale persoanei împuternicite de reprezentanţa diplomatică să
efectueze cumpărăturile;
c) denumirea, unitatea de măsură şi cantitatea
mărfurilor solicitate spre cumpărare;
d) data emiterii comenzii;
e) semnătura şefului reprezentanţei diplomatice.
(5) Vânzarea băuturilor alcoolice cu concentraţie de
peste 22% alcool, a ţigărilor şi a autoturismelor se face în baza cererilor de
import, avizate de Ministerul Afacerilor Externe, în condiţiile legii.
Art. 28. - (1) Pentru toate mărfurile vândute prin
magazinele duty-free diplomatice justificarea vânzărilor o constituie bonurile
fiscale sau facturile.
(2) Bonurile fiscale trebuie să cuprindă următoarele
date:
a) numărul bonului fiscal; numerele se vor da în
ordine crescătoare, începând cu 1 ianuarie pentru fiecare an calendaristic;
b) denumirea persoanei
juridice autorizate, deţinătoare a magazinului, sediul acesteia şi codul
fiscal;
c) numărul carnetului de identitate CD eliberat de
Ministerul Afacerilor Externe, aferent cumpărătorului;
d) natura, valoarea unitară şi numărul de articole vândute;
e) unitatea de măsură;
f) valoarea totală;
g) data vânzării.
(3) Facturile sunt utilizate pentru produse de
folosinţă îndelungată, de exemplu: aparatură electronică, electrotehnică şi
altele de acest gen, precum şi pentru mărfuri vândute pe bază de comenzi.
Facturile trebuie să cuprindă, pe lângă datele înscrise în bonurile fiscale,
menţiuni suplimentare privind identificarea mărfurilor: mărci, tipuri, serii,
precum şi alte elemente cerute de reglementările în vigoare.
(4) Facturile vor fi însoţite
şi de certificatul de calitate al produsului respectiv.
Art. 29. - (1) Bonurile fiscale şi facturile trebuie să
aibă imprimat următorul text: „Mărfuri numai pentru uzul reprezentanţelor
diplomatice şi al personalului acestora."
(2) Textul va fi redactat în
limbile engleză şi română.
Art. 30. - (1) Toate mărfurile destinate vânzării prin
magazinele duty-free diplomatice, fie că se vând ca atare sau ambalate, trebuie
să aibă aplicată o etichetă cu următorul text: „duty-free
diplomatic", conform anexei nr. 7 la ordin.
(2) Eticheta trebuie astfel aplicată încât să nu
restrângă informaţiile despre produsele în cauză, furnizate de producător sau
de comerciant.
Art. 31. - Dispoziţiile prevăzute la art. 1, 2, 4,
5-11, 15, 17-24 din prezentele norme se aplică în mod corespunzător şi
magazinelor duty-free diplomatice.
Art. 32. - Persoanele juridice care desfăşoară
activităţi în regim duty-free şi/sau duty-free diplomatic au obligaţia să aducă la cunoştinţa operatorilor dispoziţiile
legale privind aceste activităţi.
Art. 33. - Taxa anuală pentru eliberarea autorizaţiei
de funcţionare a magazinelor duty-free, duty-free diplomatice şi de
comercializare a mărfurilor în regim duty-free la bordul aeronavelor care
efectuează curse în trafic extracomunitar se plăteşte la unităţile Trezoreriei
Statului, în contul „Taxe pentru licenţe şi autorizaţii de funcţionare".
Art. 34. - Schimbarea locului de amplasare a unui
magazin duty-free sau duty-free diplomatic atrage reluarea procedurii de
autorizare şi plata taxei anuale aferente.
Art. 35. -Dispoziţiile prevăzute la art. 1, 5-11, 15,
18-20, 22-24 se aplică în mod corespunzător şi în cazul activităţii de
comercializare a mărfurilor în regim duty-free la bordul aeronavelor care efectuează
curse în trafic extracomunitar.
Art. 36. - Mărfurile destinate
aprovizionării la bordul aeronavelor care efectuează curse în trafic
extracomunitar sunt depozitate numai în zonele de supraveghere vamală din
aeroporturi.
Art. 37. - Documentul de livrare a mărfurilor din
depozit către aeronavă, emis de deţinătorul depozitului şi vizat de autoritatea
vamală cu ocazia îmbarcării mărfurilor la bordul aeronavelor care efectuează
curse în trafic extracomunitar, constituie documentul legal în baza căruia se întocmesc
declaraţiile vamale.
Art. 38. - Pentru mărfurile
distribuite gratuit pasagerilor şi membrilor echipajului sau comercializate în
regim duty-free la bordul aeronavelor care efectuează curse în trafic
extracomunitar, persoanele juridice române autorizate în acest sens depun lunar
declaraţiile vamale la biroul vamal de control în a cărui competenţă îşi
desfăşoară activitatea, în primele 5 zile ale lunii următoare celei în care
s-au efectuat livrările.
Art. 39. - Depozitele de mărfuri destinate aprovizionării
la bordul aeronavelor care efectuează curse în trafic extracomunitar pot fi
amplasate numai în zona de supraveghere vamală din aeroporturi, iar sistemul de
închidere a acestora trebuie să permită accesul numai în comun al titularului
depozitului şi al autorităţii vamale.
Art. 40. - Titularii depozitelor
sunt obligaţi să ţină o evidenţă operativă a mărfurilor aflate în depozit, în
forma stabilită de autoritatea vamală.
Art. 41. - Mărfurile destinate aprovizionării, care au
fost livrate la bordul aeronavelor, dar care nu au fost vândute pot fi
returnate în depozitele aflate în zona de supraveghere vamală din aeroporturi,
pe baza documentului de livrare emis de persoana juridică română autorizată şi
vizat de autoritatea vamală, depus în cadrul termenului prevăzut la art. 38 din
prezentele norme.
Art. 42. - Pentru mărfurile
intrate în depozit, a căror ieşire nu este justificată prin îmbarcare la bordul
aeronavelor care efectuează curse în trafic extracomunitar, autoritatea vamală
ia măsuri pentru regularizarea situaţiei şi aplică sancţiunile potrivit legii.
Art. 43. - Pentru reautorizare, cu 60 de zile
calendaristice înainte de expirarea perioadei de valabilitate a autorizaţiei
emise, persoanele juridice interesate vor trimite la Autoritatea Naţională a Vămilor
o cerere însoţită de documentaţia prevăzută la art.5 din prezentele norme.
ANEXA Nr.4
România
MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANŢELOR
Comisia pentru autorizarea
operatorilor economici din domenii cu reglementări specifice
AUTORIZAŢIE DE FUNCŢIONARE
ÎN REGIM DUTY-FREE/DUTY-FREE
DIPLOMATIC
Nr................................................................................
Societatea Comercială ......................., cu sediul social în
.................................... , cod unic de înregistrare........................,
este autorizată să funcţioneze în regim.....................,
conform prevederilor Ordonanţei de urgenţă a
Guvernului nr. 104/2002 privind regimul vamal al mărfurilor comercializate în
regim duty-free, aprobată cu modificări prin Legea nr. 132/2003, cu
modificările şi completările ulterioare, şi Normelor de organizare,
funcţionare şi control vamal al activităţii de comercializare a mărfurilor în
regim duty-free şi sau duty-free diplomatic, aprobate prin Ordinul ministrului
economiei şi finanţelor nr. 2007/2008.
Depozitul autorizat de Ministerul Economiei şi Finanţelor conform planului şi schiţei tehnice
avizate de biroul vamal de
control...............................va funcţiona în competenţa acestui
birou vamal şi va purta
începând cu data prezentei autorizări denumirea de.......................................................................................................
.
Termenul de valabilitate al prezentei autorizaţii
este de 5 ani de la data autorizări, conform prevederilor art. 8 alin. (1)
din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 104/2002, aprobată cu modificări
prin Legea nr. 132/2003, cu modificările şi completările ulterioare.
Preşedinte,
Data autorizării:
..........................
|
ANEXA Nr. 5
REGISTRUL SPECIAL DE EVIDENŢA
utilizat de birourile vamale de control pentru
mărfurile scoase dintr-un magazin duty-free în vederea introducerii într-un alt magazin
duty-free aparţinând aceluiaşi operator
- model -
Semnificaţia coloanelor din tabelul de mai jos este
următoarea:
A- Nr. declaraţiei vamale de antrepozitare/Alt document
B - Denumirea mărfurilor
C - Cantitatea si valoarea mărfurilor
Numărul documentului pe baza căruia
se efectuează transportul mărfurilor dintr-un
magazin duty-free într-un alt magazin duty-free
|
Denumirea
societăţii
comerciale
|
Plecare
|
Sosire
|
Data plecării din magazin
|
A
|
B
|
C
|
Biroul vamal
către care au
plecat mărfurile
|
Data
introducerii în magazin
|
A
|
B
|
C
|
Biroul vamal de la care au plecat mărfurile
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ANEXA Nr. 6
LISTA
cuprinzând mărfurile
care pot fi comercializate în regim duty-free
1. Accesorii pentru birou
2. Apă minerală
3. Aparate fotografice, filme foto, albume foto, rame
foto
4. Aparatură de calcul de mici dimensiuni
5. Articole de sport
6. Articole de voiaj
7. Articole din blană naturală
8. Articole din piele naturală
9. Articole din sticlă, cristal, porţelan, lemn, metal
(exclusiv mobilă)
10. Articole şi accesorii de îmbrăcăminte şi
încălţăminte
11. Articole optice
12. Artizanat
13. Băuturi distilate, rachiuri, lichioruri şi alte
băuturi spirtoase
14. Băuturi răcoritoare
15. Bere
16. Bijuterii
17. Cartele telefonice
18. Casete video şi audio, baterii, compact-discuri,
DVD-uri
19. Cărţi, reviste, ziare
20. Ceasuri, brăţări de ceasuri, brichete
21. Instrumente muzicale
22. Jucării
23. Produse alimentare
24. Produse din tutun
25. Produse electrocasnice, electronice, digitale,
precum şi suporturile acestora
26. Produse preparate de parfumerie sau de toaletă şi
preparate cosmetice
27. Programe software
28. Săpunuri
29. Tablouri, picturi, desene,
gravuri, stampe şi litografii
30. Vinuri, vermuturi si alte băuturi fermentate.
ANEXA Nr. 7
MODELUL
etichetei autocolante pentru mărfurile destinate
vânzării prin magazinele duty free şi duty-free diplomatice
ANEXA Nr. 8
CRITERIILE
referitoare la autorizarea funcţionării unităţilor
emitente de tichete de masă
In conformitate cu prevederile art. 2 alin. (2) din
Legea nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masă, cu completările
ulterioare, unităţile emitente de tichete de masă sunt obligate să solicite
autorizaţie de funcţionare, care se acordă de către Ministerul Economiei şi
Finanţelor, avându-se în vedere următoarele criterii:
1. Unităţile care solicită autorizaţie de funcţionare
trebuie să dovedească faptul că funcţionează legal pe teritoriul României şi că
în actul de înfiinţare au prevăzut la obiectul de activitate operaţiuni privind
emiterea şi gestionarea biletelor de valoare.
2. Capitalul social subscris şi vărsat de către
unităţile emitente de tichete de masă la data solicitării autorizaţiei de
funcţionare trebuie să reprezinte echivalentul în lei a cel puţin 1 milion
euro, luându-se în calcul cursul de schimb la data înfiinţării societăţii sau
la data ultimei majorări a capitalului social, înregistrată la registrul
comerţului.
3. Unităţile care solicită autorizaţie de funcţionare
trebuie să dovedească faptul că dispun de un ansamblu de măsuri de securitate
care să garanteze buna funcţionare a sistemului tichetelor de masă, şi anume:
a) asigurarea cu personal de
specialitate şi dotarea cu echipament şi cu alte mijloace fixe necesare pentru
executarea tichetelor de masă, conform modelului prevăzut în anexa nr. 4 la
Normele de aplicare a Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masă,
aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 5/1999, cu modificările ulterioare;
b) înscrierea elementelor de individualizare şi personalizare,
precum şi înscrierea pe tichetele de masă a valorii nominale se vor realiza
numai pe teritoriul României;
c) utilizarea de suport tehnic
special (hârtie pentru imprimat) cu particularităţi distincte care să nu
permită falsificarea tichetelor de masă (cel puţin cerneală fluorescentă care
îşi schimbă culoarea în cazul în care tichetul de masă este fotocopiat,
microlinii care nu se disting la fotocopiere, bandă cu reflexe variabile, codul
de bare al unităţii emitente, care conţine cel puţin următoarele elemente:
seria tichetului, anul de valabilitate şi valoarea nominală a acestuia);
d) existenţa spaţiilor distincte necesare
producerii, depozitării, ambalării, rambursării şi distrugerii tichetelor de
masă. Activitatea în aceste spaţii trebuie să se desfăşoare de către personalul autorizat în condiţiile
de siguranţă prevăzute de legislaţia în vigoare (cel puţin mijloace tehnice de
supraveghere a spaţiilor de producţie şi de depozitare, mijloace tehnice de
siguranţă, sisteme de alarmă);
e) conducerea evidenţei tehnico-operative şi contabile
a tichetelor de masă distinct de a celorlalte valori materiale, în conformitate
cu prevederile legale în vigoare aplicabile
formularelor tipizate cu regim special;
f) mijloacele tehnice necesare (reţea de calculatoare)
şi personalul specializat care să permită urmărirea informatizată a fiecărui
tichet de masă pe tot circuitul său (execuţie, păstrare, eliberare şi
utilizare), inclusiv a celor ce urmează să fie distruse, astfel încât să se
poată evita sustragerea şi utilizarea frauduloasă a acestora;
g) mijloacele de transport speciale utilizate pentru
transportul biletelor de valoare şi asigurarea protecţiei transportului;
h) asigurarea transportului tichetelor de masă
neutilizate, în condiţii de securitate;
4. Unităţile emitente de tichete de masă nu pot fi
autorizate în situaţia în care înregistrează plăţi restante faţă de bugetele
pentru care Ministerul Economiei şi Finanţelor deţine calitatea de creditor
bugetar şi bugetele locale. Nu se consideră obligaţii restante:
a) obligaţiile bugetare restante, pentru care
operatorii au obţinut înlesniri la plata acestora, aflate în vigoare la data
depunerii documentaţiei de autorizare;
b) debitele suplimentare şi accesoriile aferente
acestora, stabilite în urma controalelor efectuate de organele de inspecţie
fiscală şi care se află în diferite stadii de contestare sau judecată şi pentru
care a fost dispusă suspendarea executării, în condiţiile legii;
c) cuantumul obligaţiilor bugetare datorate şi
neachitate, cuprinse în titluri executorii pentru care instanţa judecătorească
a dispus suspendarea executării silite.
5. Neîndeplinirea obligaţiilor declarative şi/sau de
plată faţă de bugetele pentru care Ministerul Economiei şi Finanţelor deţine
calitatea de creditor bugetar, conform prevederilor legale în vigoare, atrage
suspendarea autorizaţiei de funcţionare până la data plăţii acestora inclusiv.
Suspendarea îşi produce efectele de la data neîndeplinirii obligaţiilor
declarative şi/sau de plată.
6. Unităţile care solicită autorizaţie de funcţionare
vor prezenta distinct un angajament din care să rezulte că vor respecta toate
prevederile dispoziţiilor legale în vigoare referitoare la tichetele de masă,
inclusiv criteriile care stau la baza eliberării autorizaţiei de funcţionare.
7. Pe baza prezentelor criterii, autorizaţia de
funcţionare se eliberează pe o perioadă de un an. Unităţile emitente de tichete
de masă vor solicita reautorizarea cu cel puţin 45 de zile calendaristice
înainte de data expirării autorizaţiei de funcţionare.
8. In cazul în care în activitatea desfăşurată se
constată abateri de la prevederile legale în vigoare referitoare la tichetele
de masă şi, respectiv, de la criteriile menţionate mai sus, comisia poate
dispune suspendarea autorizaţiei de funcţionare pe o perioadă de 1 la 3 luni,
retragerea autorizaţiei de funcţionare sau nereautorizarea societăţii în cauză,
după caz.
9. Constatarea abaterilor se
efectuează de către organele de control sau de către echipa de specialişti
prevăzută la pct. 13 lit. g), care vor dispune măsuri de oprire a activităţii,
informând totodată comisia în vederea suspendării autorizaţiei de funcţionare, retragerii acesteia sau
nereautorizării societăţii, după caz.
10. Suspendarea dispusă în condiţiile prevăzute la
pct. 8 produce efectele de la data comunicării deciziei, iar cea dispusă în
condiţiile prevăzute la pct. 9, de la data constatării abaterii.
11. Comisia poate dispune ridicarea sancţiunii de
suspendare a activităţii, dacă unitatea emitentă în cauză face dovada
remedierii cauzelor care au condus la aplicarea sancţiunii. Constatarea
remedierii se efectuează de către echipa de specialişti prevăzută la pct. 13
lit. g).
12. In situaţia în care, la data expirării termenului
de suspendare, unitatea emitentă nu face dovada remedierii cauzelor care au
condus la aplicarea sancţiunii, comisia dispune retragerea autorizaţiei de
funcţionare. Retragerea autorizaţiei de funcţionare îşi produce efectele de la
data comunicării deciziei.
13. Unităţile care solicită autorizaţie de
funcţionare vor depune la direcţia de specialitate cu atribuţii de management
al domeniilor reglementate specific din cadrul Ministerului Economiei şi
Finanţelor un dosar cu următorul conţinut:
a) cererea de autorizare;
b) un certificat constatator emis de oficiul
registrului comerţului, din care să rezulte capitalul social subscris şi
vărsat, asociaţii, obiectul de activitate (operaţiuni care privesc emiterea şi
gestionarea biletelor de valoare - cod CAEN 181 şi cod CAEN 6612),
administratorii, însoţit de copia certificatului de înregistrare eliberat
potrivit reglementărilor legale în vigoare;
c) certificatul emis de organele competente, care să ateste respectarea condiţiilor prevăzute la pct.
4;
d) adeverinţa emisă de către unitatea bancară, din care
să rezulte că unitatea emitentă a deschis un cont sau un subcont bancar
distinct prin care se vor derula încasările şi plăţile aferente valorilor
nominale ale tichetelor de masă;
e) angajamentul unităţii emitente că prin contul sau
subcontul bancar distinct prin care se vor derula încasările şi plăţile
aferente valorilor nominale ale tichetelor de masă nu vor fi utilizate alte
instrumente financiare, cu excepţia viramentului bancar;
f) cazierul judiciar al
administratorului/administratorilor şi al directorului economic şi/sau
financiar, însoţită de declaraţia pe propria răspundere a acestora că ocupă
această funcţie în cadrul societăţii;
g) nota de constatare întocmită de o echipă de
specialişti, care să ateste existenţa cerinţelor prevăzute la pct. 1-3 şi 6,
compusă din:
- un reprezentant al Direcţiei generale management al
domeniilor reglementate specific din cadrul Ministerului Economiei şi
Finanţelor;
- un reprezentant al Direcţiei de reglementări
contabile din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor;
- un reprezentant al Direcţiei generale juridice din
cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor;
- un reprezentant al Direcţiei
generale a tehnologiei informaţiei din cadrul Ministerului Economiei şi
Finanţelor;
- un reprezentant al Direcţiei generale de inspecţie
fiscală din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală;
- un reprezentant al direcţiei generale a finanţelor
publice judeţene sau a municipiului Bucureşti, după caz;
- un reprezentant al Companiei Naţionale „Imprimeria
Naţională" - S.A.
Nota de constatare va fi semnată de ambele părţi.
ANEXA Nr. 9
ROMÂNIA
MINISTERUL ECONOMIEI ŞI FINANŢELOR
COMISIA PENTRU AUTORIZAREA
OPERATORILOR ECONOMICI DIN DOMENII CU REGLEMENTĂRI SPECIFICE
AUTORIZAŢIE
Nr..........din..........
In baza prevederilor legale referitoare la acordarea
tichetelor de masă, se autorizează unitatea emitentă ................................................, cu sediul în ..........................................,
cod unic de înregistrare............................,
pentru activitatea de emitere şi gestionare a tichetelor de masă.
Preşedinte,
...........................................................
(semnătura şi ştampila)
Data emiterii........................................
Valabil de la data de............................
până la data de.....................................
ANEXA Nr. 10
CRITERIILE
referitoare la autorizarea funcţionării unităţilor
emitente de tichete-cadou si de tichete de cresă
In conformitate cu prevederile art. 5 alin. (2) din
Legea nr. 193/2006 privind acordarea tichetelor-cadou şi a tichetelor de creşă,
cu modificările ulterioare, unităţile emitente de tichete-cadou şi de tichete
de creşă sunt obligate să solicite autorizaţie de funcţionare, care se acordă
de Ministerul Economiei şi Finanţelor, avându-se în vedere următoarele
criterii:
1. Unităţile care solicită autorizaţie de funcţionare
trebuie să dovedească faptul că funcţionează legal pe teritoriul României şi că
în actul de înfiinţare au prevăzut la obiectul de activitate operaţiuni privind
emiterea şi gestionarea biletelor de valoare.
2. Capitalul social subscris şi vărsat de către
unităţile emitente de tichete-cadou şi de tichete de creşă la data solicitării
autorizaţiei de funcţionare trebuie să reprezinte echivalentul în lei a cel
puţin 1 milion euro, luându-se în calcul cursul de schimb la data înfiinţării
societăţii, data depunerii capitalului social în situaţia majorării de capital,
înregistrată la registrul comerţului.
3. Pentru unităţile solicitante care deţin autorizaţie
pentru emiterea de tichete de masă, condiţia de existenţă a unei valori minime
a capitalului social subscris şi vărsat la data solicitării se aplică cumulativ
cu nivelul minim prevăzut pentru unităţile emitente de tichete de masă.
4. Unităţile care solicită autorizaţie de funcţionare
trebuie să dovedească faptul că dispun de un ansamblu de măsuri de securitate
care să garanteze buna funcţionare a sistemului de tichete-cadou şi tichete de
creşă, şi anume:
a) asigurarea cu personal de specialitate şi dotarea cu
echipamente şi cu mijloace fixe necesare executării tichetelor-cadou şi a
tichetelor de creşă, prevăzute cu elementele obligatorii menţionate la pct. 5
lit. a)-h) din Normele metodologice de aplicare a dispoziţiilor Legii nr.
193/2006 privind acordarea
tichetelor-cadou şi a tichetelor de creşă, aprobate prin Hotărârea Guvernului
nr. 1.317/2006;
b) înscrierea elementelor de individualizare şi
personalizare, precum şi înscrierea pe tichetele-cadou şi pe tichetele de creşă
a valorii nominale se vor realiza numai pe teritoriul României;
c) utilizarea de suport tehnic special (hârtie pentru
imprimat) cu particularităţi distincte care să nu permită falsificarea
tichetelor-cadou şi a tichetelor de creşă (grafică de securitate care să
conţină elemente ce nu pot fi reproduse prin fotocopiere şi cel puţin un
element de securitate realizat cu o cerneală specială, cum ar fi: cerneală
fluorescentă, cerneală invizibilă, cerneală termică, cerneală iridiscentă,
cerneală metalică sau bandă cu reflexe variabile), codul de bare al unităţii
emitente, care conţine cel puţin următoarele elemente: seria bonului valoric,
anul de valabilitate şi valoarea nominală a acestuia;
d) existenţa spaţiilor
distincte, necesare producerii, depozitării, ambalării, rambursării şi
distrugerii tichetelor-cadou şi a tichetelor de creşă. Activitatea în aceste
spaţii trebuie să se desfăşoare de către personal autorizat, în condiţii de
siguranţă prevăzute de legislaţia în vigoare, inclusiv mijloace tehnice de supraveghere
a spaţiilor de producţie şi de depozitare, mijloace tehnice de siguranţă,
sisteme de alarmă;
e) conducerea evidenţei tehnico-operative şi contabile
a tichetelor-cadou şi a tichetelor de creşă distinct de a celorlalte valori
materiale, în conformitate cu prevederile legale în vigoare aplicabile
formularelor tipizate cu regim special;
f) mijloace tehnice necesare (reţea de calculatoare)
şi personal specializat care să permită urmărirea informatizată a fiecărui
tichet (bon)-cadou şi tichet de creşă pe tot circuitul său (execuţie, păstrare,
eliberare şi utilizare), inclusiv a celor ce urmează a fi distruse, astfel încât să se poată evita sustragerea
şi utilizarea frauduloasă a acestora;
g) mijloace de transport speciale utilizate pentru
transportul biletelor de valoare şi asigurarea protecţiei transportului;
h) asigurarea transportului tichetelor-cadou şi a
tichetelor de creşă neutilizate, în condiţii, de securitate.
5. Unităţile emitente de tichete-cadou şi de tichete
de creşă nu pot fi autorizate în situaţia în care înregistrează plăţi restante
faţă de bugetele pentru care Ministerul Economiei şi Finanţelor deţine
calitatea de creditor bugetar şi bugetele locale. Nu se consideră obligaţii
fiscale restante:
a) obligaţiile bugetare restante pentru care
operatorii au obţinut înlesniri la plata acestora, aflate în vigoare la data
depunerii documentaţiei de autorizare;
b) debitele suplimentare şi accesoriile aferente
acestora, stabilite în urma controalelor efectuate de organele de inspecţie
fiscală şi care se află în diferite stadii de contestare sau judecată şi pentru
care a fost dispusă suspendarea executării, în condiţiile legii;
c) cuantumul obligaţiilor bugetare datorate şi
neachitate, cuprinse în titluri executorii pentru care instanţa judecătorească
a dispus suspendarea executării silite.
6. Neîndeplinirea obligaţiilor declarative şi/sau de
plată faţă de bugetele pentru care Ministerul Economiei şi Finanţelor deţine
calitatea de creditor bugetar, conform prevederilor legale în vigoare, atrage
suspendarea autorizaţiei de funcţionare până la data plăţii acestora inclusiv.
Suspendarea îşi produce efectele de la data neîndeplinirii obligaţiilor
declarative şi/sau de plată.
7. Unităţile care solicită autorizaţie de funcţionare
vor prezenta distinct un angajament din care să rezulte că vor respecta toate
prevederile dispoziţiilor legale în vigoare referitoare la tichetele-cadou şi
la tichetele de creşă, inclusiv criteriile care stau la baza eliberării
autorizaţiei de funcţionare.
8. Pe baza prezentelor criterii, autorizaţia de
funcţionare se eliberează pe o perioadă de un an. Unităţile emitente de
tichete-cadou şi de tichete de creşă vor solicita reautorizarea cu cel puţin 45
de zile calendaristice înainte de data expirării autorizaţiei de funcţionare.
9. In cazul în care în activitatea desfăşurată se
constată abateri de la prevederile legale în vigoare referitoare la
tichetele-cadou şi la tichetele de creşă şi, respectiv, de la criteriile
menţionate mai sus, comisia poate dispune suspendarea autorizaţiei de
funcţionare pe o perioadă de la o lună la 3 luni, retragerea autorizaţiei de
funcţionare sau nereautorizarea societăţii în cauză, după caz.
10. Constatarea abaterilor se efectuează de către
organele de control sau de către echipa de specialişti prevăzută la pct. 14
lit. g), care vor dispune măsuri de oprire a activităţii, informând totodată
comisia în vederea suspendării autorizaţiei de funcţionare, retragerii acesteia
sau nereautorizării societăţii, după caz.
11. Suspendarea dispusă în condiţiile prevăzute la pct.
9 îşi produce efectele de la data comunicării deciziei, iar cea dispusă în
condiţiile prevăzute la pct. 10, de la data constatării abaterii.
12. Comisia poate dispune ridicarea
sancţiunii de suspendare a activităţii, dacă unitatea emitentă în cauză face
dovada remedierii cauzelor care au condus la aplicarea sancţiunii. Constatarea
remedierii se efectuează de către echipa de specialişti prevăzută la pct. 14
lit. g).
13. In situaţia în care, la
data expirării termenului de suspendare, unitatea emitentă nu face dovada
remedierii cauzelor care au condus la aplicarea sancţiunii, Comisia dispune
retragerea autorizaţiei de funcţionare. Retragerea autorizaţiei de funcţionare
îşi produce efectele de la data comunicării deciziei.
14. Unităţile care solicită autorizaţie de
funcţionare vor depune la direcţia de specialitate cu atribuţii de management
al domeniilor reglementate specific din cadrul Ministerului Economiei şi
Finanţelor un dosar cu următorul conţinut:
a) cererea de autorizare;
b) un certificat constatator emis de oficiul
registrului comerţului, din care să rezulte capitalul social subscris şi
vărsat, asociaţii, obiectul de activitate (operaţiuni care privesc emiterea şi
gestionarea biletelor de valoare - cod CAEN 181 şi cod CAEN 6612),
administratorii, însoţit de copia certificatului de înregistrare eliberat
potrivit reglementărilor legale în vigoare;
c) certificatul emis de organele competente, care să
ateste respectarea condiţiilor prevăzute la pct. 5;
d) adeverinţa emisă de unitatea bancară, din care să
rezulte că unitatea emitentă a deschis un cont sau un subcont bancar distinct
prin care se vor derula încasările şi plăţile aferente valorilor nominale ale
tichetelor-cadou şi tichetelor de creşă;
e) angajamentul unităţii emitente, din care să rezulte
că prin contul sau subcontul bancar distinct, constituit în condiţiile legii,
se vor derula încasările şi plăţile aferente valorilor nominale ale
tichetelor-cadou şi tichetelor de creşă doar prin virament bancar;
f) cazierul judiciar al
administratorului/administratorilor şi al directorului economic şi/sau
financiar, însoţit de declaraţia pe propria răspundere a acestora că ocupă
această funcţie în cadrul societăţii;
g) nota de constatare, care să
ateste existenţa cerinţelor prevăzute la pct. 1-4 şi 7, întocmită de o echipă
de specialişti, compusă din:
- un reprezentant al Direcţiei generale management al
domeniilor reglementate specific din cadrul Ministerului Economiei şi
Finanţelor;
- un reprezentant al Direcţiei de reglementări
contabile din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor;
- un reprezentant al Direcţiei generale juridice din
cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor;
- un reprezentant al Direcţiei generale a tehnologiei
informaţiei din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor;
- un reprezentant al Direcţiei generale de inspecţie
fiscală din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală;
- un reprezentant al direcţiei generale a finanţelor
publice judeţene sau a municipiului Bucureşti, după caz;
- un reprezentant al Companiei Naţionale „Imprimeria
Naţională" - S.A.
Nota de constatare va fi semnată de ambele părţi.
ANEXA Nr. 11
ROMÂNIA
MINISTERUL ECONOMIEI ŞI FINANŢELOR
COMISIA PENTRU AUTORIZAREA
OPERATORILOR ECONOMICI DIN DOMENII CU REGLEMENTĂRI SPECIFICE
AUTORIZAŢIE
Nr..........din..........
In baza prevederilor legale referitoare la acordarea
tichetelor-cadou şi a tichetelor de creşă se autorizează unitatea emitentă................................................, cu sediul
în.........................................., cod unic
de înregistrare............................, pentru activitatea de emitere şi
gestionare a tichetelor-cadou şi a tichetelor de creşă.
Preşedinte,
............................................................
(semnătura şi ştampila)
Data emiterii........................................
Valabil de la data de............................
până la data de.....................................