ORDIN
Nr. 26 din 9 martie 2004
pentru aprobarea Metodologiei de finantare si selectare a proiectelor din
cadrul programelor de interes national in domeniul protectiei copilului
ACT EMIS DE: MINISTERUL MUNCII, SOLIDARITATII SOCIALE SI
FAMILIEI
AUTORITATEA NATIONALA PENTRU PROTECTIA COPILULUI SI ADOPTIE
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 244 din 19 martie 2004
In temeiul prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 12/2001
privind infiintarea Autoritatii Nationale pentru Protectia Copilului si
Adoptie, aprobata si modificata prin Legea nr. 252/2001, si ale art. 9 alin.
(3) din Hotararea Guvernului nr. 770/2003 privind organizarea si functionarea
Autoritatii Nationale pentru Protectia Copilului si Adoptie,
secretarul de stat al Autoritatii Nationale pentru Protectia Copilului si
Adoptie emite prezentul ordin.
ARTICOL UNIC
Se aproba Metodologia de finantare si selectare a proiectelor din cadrul
programelor de interes national in domeniul protectiei copilului, prevazuta in
anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Secretarul de stat al Autoritatii Nationale
pentru Protectia Copilului si Adoptie,
Gabriela Coman
ANEXA 1
METODOLOGIE
de finantare si selectare a proiectelor din cadrul programelor de interes
national in domeniul protectiei copilului
SECTIUNEA 1
Dispozitii generale
Art. 1
(1) Pot primi sume necesare finantarii proiectelor privind acordarea de
servicii de asistenta sociala in beneficiul copiilor aflati in sistemul de
protectie din subordinea consiliilor judetene, respectiv a consiliilor locale
ale sectoarelor municipiului Bucuresti, asociatiile si fundatiile private cu
personalitate juridica care indeplinesc urmatoarele conditii:
a) sunt persoane juridice romane de drept privat, fara scop patrimonial,
constituite potrivit legii;
b) sunt autorizate, conform legii, sa desfasoare activitati de protectie a
copilului;
c) dispun de resursele materiale si umane necesare derularii proiectelor pe
care le propun in cadrul programelor de interes national in domeniul protectiei
copilului;
d) prezinta garantii de solvabilitate financiara;
e) desfasoara de cel putin 2 ani activitati in domeniul protectiei
copilului.
(2) Pot beneficia de finantarea prevazuta la alin. (1), in aceleasi
conditii, si:
a) filialele din Romania ale organizatiilor internationale;
b) formele asociative constituite din organizatii care indeplinesc
conditiile prevazute la alin. (1).
Art. 2
(1) Proiectele propuse de organismele private autorizate, denumite in
continuare OPA, pot fi selectate daca indeplinesc conditiile stabilite in
instructiunile de intocmire a ofertei.
(2) OPA interesate vor participa la o procedura de selectie cuprinzand 3
etape:
a) calificarea candidatilor prin punctarea experientei anterioare si a
resurselor disponibile;
b) negocierea cu candidatii calificati;
c) ofertarea.
(3) Fiecare dintre etapele prevazute la alin. (2) poate fi reluata, pentru
oricare dintre proiecte, in urmatoarele cazuri:
a) nu a depus scrisoare de interes cel putin un candidat;
b) nu a fost depusa cel putin o oferta corespunzatoare pentru fiecare
proiect;
c) Autoritatea Nationala pentru Protectia Copilului si Adoptie, denumita in
continuare Autoritate, dispune de resurse necesare pentru a finanta proiecte
noi.
SECTIUNEA a 2-a
Procedura de inscriere la selectie
Art. 3
(1) Documentatia de participare la etapa de calificare se depune de catre
OPA interesate la registratura Autoritatii.
(2) Data limita de depunere a documentatiei prevazute la alin. (1) se
stabileste in instructiunile pentru intocmirea documentatiei de calificare si
este cuprinsa intre a 15-a zi si a 20-a zi de la data ultimei aparitii in doua
publicatii de circulatie nationala a anuntului de participare emis de
Autoritate.
Art. 4
(1) Autoritatea va pune la dispozitie OPA interesate, contra cost, caietul
de sarcini pentru fiecare program si instructiunile pentru elaborarea
documentatiei de calificare.
(2) Caietul de sarcini pentru fiecare program, instructiunile pentru
elaborarea documentatiei de calificare si instructiunile pentru elaborarea
ofertei de pret se aproba prin ordin al secretarului de stat al Autoritatii,
astfel incat sa fie posibila punerea lor la dispozitie potrivit alin. (1).
Art. 5
(1) Documentatia de participare la etapa de calificare va contine in mod obligatoriu
urmatoarele:
a) scrisoare de interes;
b) statutul organizatiei;
c) documentul doveditor al personalitatii juridice;
d) autorizatia pentru desfasurarea de activitati in domeniul drepturilor
copilului;
e) formularele completate, cuprinse in instructiunile puse la dispozitie de
Autoritate;
f) alte acte solicitate de Autoritate, care dovedesc capacitatea materiala
si financiara a OPA, necesara derularii proiectelor.
(2) Documentele prevazute la alin. (1) lit. b), c), d), e) si f) vor fi
prezentate in copie semnata pentru conformitate cu originalul de catre OPA. La
cererea Autoritatii, OPA va prezenta si originalul pentru a se permite
verificarea exactitatii copiei.
SECTIUNEA a 3-a
Calificarea OPA
Art. 6
(1) Departajarea OPA candidate in vederea acordarii finantarii pentru
proiectele depuse si negocierea ofertelor se realizeaza de catre comisii de
evaluare si selectare, denumite in continuare comisii, constituite la nivelul
Autoritatii.
(2) Componenta nominala si modul de organizare si functionare ale
comisiilor se stabilesc prin ordin al secretarului de stat al Autoritatii, in
functie de specificul fiecarui program de interes national.
Art. 7
(1) Departajarea OPA candidate se realizeaza in baza grilei de evaluare
cuprinse in instructiunile de intocmire a ofertei.
(2) Rezultatul departajarii se comunica in scris OPA candidate, in termen
de cel mult 5 zile de la data stabilirii acestuia, cu precizarea motivelor
respingerii, daca este cazul.
(3) In cazul in care rezultatul comunicat potrivit alin. (2) este
favorabil, OPA calificate vor fi invitate la negociere.
SECTIUNEA a 4-a
Negocierea
Art. 8
(1) OPA calificate participa la negocierea contractelor si a caietelor de
sarcini pentru derularea proiectelor pentru care si-au exprimat interesul si au
dovedit capacitate de executie.
(2) Forma de negociere este cea competitiva, cu exceptia cazului in care
exista un singur candidat calificat, situatie in care negocierea va fi directa.
SECTIUNEA a 5-a
Ofertarea
Art. 9
(1) In conformitate cu rezultatele negocierii, Autoritatea va invita OPA
calificate ca in termen de maximum 30 de zile de la data finalizarii negocierii
sa depuna oferte tehnice si financiare in vederea atribuirii contractului;
documentele necesare pentru intocmirea ofertei vor fi puse la dispozitie de
Autoritate in conditiile prevazute la art. 4.
(2) Ofertele depuse de OPA vor fi analizate de comisie in termen de cel
mult 15 zile de la expirarea termenului de depunere prevazut la alin. (1).
(3) In urma analizei efectuate comisia propune incheierea contractului de
finantare, precum si cuantumul finantarii ce urmeaza sa fie acordata.
(4) Hotararea prin care comisia formuleaza propunerile prevazute la alin.
(3) se aproba prin votul majoritatii membrilor sai.
(5) Comisia intocmeste si inainteaza ordonatorului de credite un raport in
care se consemneaza cele prevazute la alin. (3) si (4).
SECTIUNEA a 6-a
Finantarea
Art. 10
In baza raportului inaintat de comisie potrivit art. 9 alin. (5), acordarea
finantarii proiectelor se aproba prin ordin al ordonatorului de credite si se
face pe baza de contract incheiat intre Autoritate, in calitate de finantator,
consiliul judetean, respectiv consiliul local al sectorului municipiului
Bucuresti, in calitate de beneficiar, si OPA, in calitate de prestator.
Art. 11
(1) Virarea sumelor prevazute in contractul de finantare incheiat in
conditiile art. 10 se va face in transe, la cererea OPA, dupa prezentarea
rapoartelor prevazute in contract. Prima transa se inainteaza in termen de 30
de zile de la inceperea prestarii serviciilor de catre OPA, cu exceptia
cazurilor in care, conform legii, se pot acorda avansuri, mentionandu-se
aceasta in contract.
(2) Sumele utilizate cu incalcarea prevederilor contractuale privind
destinatia lor vor fi urmarite in sarcina persoanelor responsabile.
(3) Sumele virate si neconsumate la sfarsitul exercitiului bugetar se
restituie la bugetul Autoritatii.
Art. 12
Finantarea acordata pentru derularea proiectelor se sisteaza in cazul in
care Autoritatea constata ca sumele alocate nu au fost utilizate conform
clauzelor prevazute in contractele incheiate.
Art. 13
Proiectele nefinalizate pana la sfarsitul anului pot fi continuate in
aceleasi conditii contractuale angajate, cu acordul tuturor partilor.
Art. 14
Eventualele contestatii se primesc in maximum 7 zile de la data la care
ofertantul a luat cunostinta de continutul documentului contestat. Autoritatea
va solutiona contestatiile in maximum 10 zile de la data primirii contestatiei.