ORDIN Nr. 260
din 25 mai 2007
privind aprobarea modelului
si continutului formularisticii necesare pentru solicitarea si comunicarea
datelor inscrise in cazierul fiscal
ACT EMIS DE:
MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 389 din 8 iunie 2007
In temeiul art. 11 alin. (4) din Hotărârea Guvernului
nr. 386/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei şi
Finanţelor şi al art. 15 din Ordonanţa Guvernului nr. 75/2001 privind
organizarea şi funcţionarea cazierului fiscal, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare,
ministrul economiei si finanţelor emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă modelul şi conţinutul formularelor:
a) „500 Fisa de înscriere în cazierul fiscal",
cod MEF 14.13.43.15/1;
b) „501 Fisa de actualizare a înscrierilor în cazierul
fiscal", cod MEF 14.13.43.15/2;
c) „502 Cerere de eliberare a certificatului de cazier
fiscal", cod MEF 14.13.25.15/1;
d) „503 Cerere de rectificare a datelor înscrise în
cazierul fiscal", cod MEF 14.13.25.15/2;
e) „504 Certificat de cazier fiscal" şi anexă,
cod MEF 14.13.21.15, prevăzute în anexa nr. 1*).
Art. 2. - Caracteristicile de tipărire, modul de
difuzare, de utilizare şi de păstrare ale formularelor menţionate sunt
prevăzute în anexa nr. 2.
Art. 3. - (1) Fişa de înscriere în cazierul fiscal şi
fişa de actualizare a înscrierilor în cazierul fiscal se completează şi se
editează numai cu ajutorul programului de asistenţă.
(2) Celelalte formulare prevăzute la art. 1 se
distribuie gratuit, la solicitarea contribuabililor, şi se editează informatic.
Art. 4. - Cazierul fiscal se
organizează în format electronic astfel:
a) la nivelul Ministerului Economiei şi Finanţelor se
organizează cazierul fiscal naţional care ţine evidenţa contribuabililor de pe
întregul teritoriu al României;
b) la nivelul direcţiilor generale ale finanţelor
publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, al Direcţiei generale de
administrare a marilor contribuabili, al administraţiilor finanţelor publice
ale municipiilor reşedinţă de judeţ şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti
se organizează cazierul fiscal local, care ţine evidenţa contribuabililor care
au domiciliul fiscal în raza teritorială a acestora sau sunt înregistraţi în
evidenţele lor fiscale.
Art. 5. - Cazierul fiscal este gestionat astfel:
a) din punct de vedere metodologic,
de Direcţia generală de gestiune a impozitelor şi contribuţiilor din cadrul
Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, pentru cazierul fiscal naţional,
respectiv de birourile pentru gestionarea cazierului fiscal din cadrul
direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului
Bucureşti, al Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili, al administraţiilor
finanţelor publice ale municipiilor reşedinţă de judeţ şi ale sectoarelor
municipiului Bucureşti;
b) din punctul de vedere al
conţinutului, de birourile pentru gestionarea cazierului fiscal din cadrul
direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului
Bucureşti, al Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili, al
administraţiilor finanţelor publice ale municipiilor reşedinţă de judeţ şi ale
sectoarelor municipiului Bucureşti, care înscriu şi actualizează datele în
cazierul fiscal local;
c) din punct de vedere informatic, de către Direcţia
generală a tehnologiei informaţiei din cadrul Ministerului Economiei şi
Finanţelor, pentru baza de date centrală, respectiv de către serviciile de
tehnologia informaţiei din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice
judeţene şi a municipiului Bucureşti, al Direcţiei generale de administrare a
marilor contribuabili, al administraţiilor finanţelor publice ale municipiilor
reşedinţă de judeţ şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti, pentru bazele de
date locale.
Art. 6. - (1) La informaţiile referitoare la cazierul
fiscal au acces numai persoanele care gestionează cazierul fiscal din cadrul
birourilor pentru gestionarea cazierului fiscal.
(2) Bazele de date care cuprind informaţii referitoare
la cazierul fiscal sunt administrate numai de persoanele desemnate din cadrul
serviciului de tehnologia informaţiei din cadrul direcţiilor generale ale
finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, al Direcţiei generale
de administrare a marilor contribuabili, al administraţiilor finanţelor publice
ale municipiilor reşedinţă de judeţ, ale sectoarelor municipiului Bucureşti,
precum şi din cadrul Direcţiei generale a tehnologiei informaţiei din cadrul
Ministerului Economiei şi Finanţelor.
Art. 7. - Procedura de înscriere şi procedura de
actualizare a datelor din bazele de date cuprinzând cazierul fiscal sunt
prevăzute în anexa nr. 3.
Art. 8. - Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 9. - Direcţia generală de gestiune a impozitelor
şi contribuţiilor, Direcţia generală a tehnologiei informaţiei, direcţiile
generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, Direcţia
generală de administrare a marilor contribuabili, administraţiile finanţelor
publice ale municipiilor reşedinţă de judeţ şi ale sectoarelor municipiului
Bucureşti vor duce la îndeplinire prevederile prezentului
ordin.
Art. 10. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Art. 11. - La data intrării în vigoare a prezentului
ordin se abrogă Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 40/2003 privind
modelul formularisticii necesare pentru solicitarea şi comunicarea datelor
înscrise în cazierul fiscal, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 83 din 11 februarie 2003.
Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian
*) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.
ANEXA Nr. 1
500
Număr de operator de date cu caracter personal - 1067
|
FIŞA DE ÎNSCRIERE ÎN CAZIERUL
FISCAL
|
|
Unitate teritorială competentă.
...........................................................................
|
Instituţia..............................................................Judeţul................................................................
Organul constatator/ Compartiment juridic
..........................................................................
|
Inregistrat la unitatea teritorială competentă
Nr......................Data__ / __ /____
|
Înregistrat ta Biroul Gestiune Cazier Fiscal
Nr......................Data__ / __ /____
|
Inregistrat la Organul constatator/Compartiment juridic
Nr......................Data__ / __ /____
|
FIŞA DE ÎNSCRIERE ÎN
CAZIERUL FISCAL
Contribuabilul: Cod de identificare
fiscală:........................................................................................................
Nume şi
prenume/denumire:.....................................................................................................
Domiciliul fiscal:
Judeţ:.........................................................Localitate:.......................................................Sector:.........................
Strada:.....................................................................Număr...............Bloc:............Scara:............Ap.....................
Telefon:......................................Fax:...........................................E-mail...............................................................
|
- a fost controlat de organul constatator şi a fost
sancţionat prin actul de control/procesul-verbal de constatare şi sancţionare a
contravenţiilor tip.................... /serie ....../ nr................/
data:......./...../..............
SAU
- a fost sancţionat prin hotărârea judecătorească
nr................./ data: .../.../........ pentru săvârşirea următoarei fapte,
prevăzută de Ordonanţa Guvernului nr. 75/2001 a fi înscrisă în Cazierul fiscal,
menţionată mai jos:
Cod faptă
|
Act normativ încălcat tip/nr./an/art./alin./ lit./pct.
|
Fapta săvârşită
|
Act normativ sancţiune
tip/nr./an/art./alin./ lit./pct.
|
Sancţiune aplicată efectiv
|
|
|
|
|
|
CONDUCĂTOR ORGAN CONSTATATOR
Prezentul document a fost prelucrat în cadrul Biroului
Cazier Fiscal,
de către
salariatul...........................................................Semnătura
salariatului:
la data de: __/__/____
cod MEF:14.13.43.15/1
501
Număr de operator de date cu caracter personal -1067
|
FIŞA DE ACTUALIZARE A ÎNSCRIERILOR
ÎN CAZIERUL FISCAL
|
|
Unitate teritorială competentă.
...........................................................................
|
Instituţia..............................................................
Judeţul................................................................
Organul constatator/ Compartiment juridic
..........................................................................
|
Inregistrat la unitatea teritorială competentă
Nr......................Data__ / __ /____
|
Înregistrat ta Biroul Gestiune Cazier Fiscal
Nr......................Data__ / __ /____
|
Inregistrat la Organul constatator/Compartiment juridic
Nr......................Data__ / __ /____
|
FIŞA DE ACTUALIZARE A ÎNSCRIERILOR ÎN CAZIERUL FISCAL
Pentru contribuabilul Cod de
identificare
fiscală:.................................................................................................
Nume şi
prenume/denumire:..............................................................................................
Domiciliul fiscal:
Judeţ:.........................................................Localitate:.......................................................Sector:.........................
Strada:.....................................................................Număr...............Bloc:............Scara:............Ap.....................
Telefon:......................................Fax:...........................................E-mail...............................................................
|
se fac actualizările la fapta menţionată în prezentul
document.
Cod faptă
|
Act normativ încălcat
tip/nr./an/art./alin./ lit./pct.
|
Fapta
săvârşită
|
Act normativ sancţiune
tip/nr./an/art/alin./ lit./pct.
|
Sancţiune
aplicată efectiv
|
Tip modificare*
|
|
|
|
|
|
|
Date despre
Fişa de înscriere iniţială/
Fişa de actualizare înscrieri:
|
Instituţia:...............................................................................................................
Judeţul/sectorul.....................................................................................................
Organul
constatator:.............................................................................................
Inregistrarea fişei la organul constatator:
Nr....................................Data:__/__/____
|
* Tip modificare: I - modificarea înscrierii, A - anulată.
CONDUCĂTOR ORGAN CARE ACTUALIZEAZĂ,
|
Prezentul document a fost prelucrat în cadrul Biroului
Cazier Fiscal, de către
salariatul...................................
Semnătura
salariatului:..........................................
cod MEF:14.13.43.15/2
502
Număr de operator de date cu caracter personal - 1067
|
CERERE DE ELIBERARE A CERTIFICATULUI
DE CAZIER FISCAL
|
|
|__| Persoană fizică |__| Română cu domiciliul în România
|__| Străină - română fără domiciliul în România
Se bifează cu X dacă
e cazul
|__| In formă simplificată
|__| In regim de urgenţă
|
|__| Persoană juridică
|__| Asociaţie fără
personalitate juridică
CERERE DE ELIBERARE A CERTIFICATULUI DE CAZIER FISCAL
Subsemnatul/ subscrisa având: Cod de identificare fiscală:...........................................................
Nume şi prenume/denumire:.........................................................
Domiciliul fiscal:
Judeţ:................................................Localitate:................................................................
Sector............
Strada:................................................................................Număr:...............Bloc:............Scara:........Ap.....
Telefon:......................................Fax:...........................................E-mail...............................................
|
prin
Se bifează cu X căsuţa care
corespunde situaţiei
Cod numeric personal/Număr
de în calitate de |__| titular
identificare fiscală:.................................................
Nume şi prenume:
..................................................
|__| împuternicit/reprezentant legal
posesor al actului de identitate___seria___nr.___eliberat
de______________________
Imputernicire nr.___________________________________din data___
/___/______
|
Solicit eliberarea unui certificat de cazier fiscal pentru a-mi
servi la...........................................................................
Nume, prenume
........................................................... Funcţia...........................................................................
Data__ /__/____ Semnătura
şi ştampila......................................................
|
Data prezentării pentru ridicarea certificatului de cazier fiscal: Data__ /__ /____
Unitatea teritorială competentă.......................................................
Inregistrat la unitatea teritorială competentă,
cu
Nr____________________Data__ /__ /____
|
se detaşează şi se înmânează persoanei care depune
cererea
Data prezentării pentru ridicarea certificatului de
cazier fiscal: Data__/__/____
Unitatea teritorială
competentă...................................................................
Inregistrat la unitatea teritorială competentă, cu
Nr.___________Data__ /__ /____
cod MEF:14.13.25.15/1
503
Număr de operator de date cu
caracter personal - 1067
|
CERERE DE RECTIFICARE A DATELOR
ÎNSCRISE ÎN CAZIERUL FISCAL
|
|
|_| Persoană fizică |_| Română cu domiciliu în România |_| Străină - română fără domiciliu în
România
|
|_| Persoană juridică
|
|_| Asociaţie fără personalitate juridică
|
CERERE DE RECTIFICARE A DATELOR ÎNSCRISE ÎN CAZIERUL
FISCAL
Subsemnatul/ subscrisă având: Cod de identificare
fiscală:...........................................................................
Nume şi
prenume/denumire:.........................................................................
Domiciliul fiscal:
Judeţ:......................................................Localitate:........................................................Sector:.................
Strada:..............................................................................Număr.........Bloc:......Scara:.......Ap...................
Telefon:............................................Fax:................................E-mail..........................................................
Prin
Cod numeric personal/Număr de identificare fiscală: .........................................................................
(Se bifează cu X căsuţa care
corespunde situaţiei)
în calitate de
|__| titular
|__| împuternicit
posesor al actului de
identitate____seria___nr._________eliberat de_____________________________
Imputernicire nr.______ din data __/__/____
Urmarea certificatului de cazier nr..............din
data__ /__/____ eliberat de unitatea teritorială
competentă...............................................................
Solicit rectificarea următoarei fapte înscrise în
cazierul fiscal, menţionată mat jos. pe baza actelor doveditoare anexate
Cod faptă *
|
Fapta săvârşită
Act normativ încălcat
(tip/nr./an/art./alin./ lit./pct.) *
|
Sancţiune aplicată efectiv Act
normativ
(tip/nr./an/art./alin./ lit./pct.) *
|
Organul constatator
Fişa de înscriere sau
actualizare în Cazierul Fiscal *
|
|
|
|
|
Pentru
motivul.....................................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................................ .................
* Se va înscrie întocmai rândul corespunzător faptei înscrise în
anexa la Certificat, pentru care se solicită rectificarea.
|
Nume, prenume
Data __ /__/____
|
Funcţia
Semnătura şi ştampila
|
Unitatea teritorială
competentă............................................................................................................................................
Inregistrat la unitatea teritorială competentă, cu
nr._____________________Data _______ /______/________
|
Se detaşează şi se înmânează persoanei care depune cererea.
Unitatea teritorială competentă............................................................................................................................................
Inregistrat ia unitatea teritorială competentă, cu nr.
_____________________Data ______ /_____/_________
|
cod MEF:14.13.25.15/2
504
Număr de operator de date cu caracter personal - 1067
|
CERTIFICAT DE CAZIER FISCAL
|
|
Unitate teritorială competentă.
...........................................................................
|
Inregistrat la unitatea teritorială competentă
Nr...................Data__/__/____
|
CERTIFICAT DE CAZIER FISCAL
Ca urmare a cererii nr._____din data de __ /__/____ se certifică prin prezenta:
Contribuabilul:
Cod de identificare fiscală:___________________________________
Nume şi prenume/Denumire:_________________________________
|
Domiciliul
fiscal:
Judeţ:......................................................................Localitate:....................................................................Sector:...........
Strada:............................................................................................Număr:.............Bloc:...............Scara:...........Ap.........
Telefon:...........................................................Fax:..................................................E-mail...............................................
|
ARE/NU ARE fapte înscrise în cazierul fiscal.
S-a eliberat prezentul certificat pentru a-i servi
la...............................................................................................................
......................................................................................................................şi este valabil 15 zile de la data
emiterii.
|
DIRECTOR EXECUTIV, / ŞEF ADMINISTRAŢIE,
cod MEF:14.13.21.15
504
Număr de operator de date cu
caracter personal - 1067
|
ANEXA LA CERTIFICATUL DE CAZIER
FISCAL
|
|
Unitate teritorială competentă.
...........................................................................
|
Inregistrat la unitatea teritorială competentă
Nr...................Data__/__/____
|
ANEXA LA CERTIFICATUL DE CAZIER FISCAL
pentru contribuabilul:
Cod de identificare
fiscală:________________________________________________________
Nume şi prenume/Denumire:
______________________________________________________
Fapte înscrise în cazierul fiscal:
Nr. Crt.
|
Cod fapta
|
Faptă săvârşită Act normativ
încălcat
(tip/nr./an/art./alin,/ lit./pct.)
|
Sancţiune aplicată efectiv Act
normativ
(tip/nr./an/art./alin./ lit./pct.)
|
Organ constatator/ Compartimentul
juridic
|
Contribuabil sancţionat
Cod identificare fiscală
|
Fişa înscriere/ Actualizare nr./data
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DIRECTOR EXECUTIV, / ŞEF ADMINISTRAŢIE,
cod MEF:14.13.21.15
ANEXA Nr. 2
CARACTERISTICI
de tipărire, modul de difuzare, de utilizare şi de
păstrare ale formularelor
1. Fişa de înscriere
în cazierul fiscal, cod 14.13.43.15/1
1. Denumire: Fişa de înscriere în cazierul fiscal
2. Cod: 14.13.43.15/1
3. Format: A4/t1
4. Caracteristici de tipărire:
- se tipăreşte pe o singură faţă;
- se poate utiliza echipament informatic pentru
editare.
5. Se difuzează: gratuit.
6. Se utilizează la: înscrierea în cazierul fiscal al
contribuabililor a faptelor constatate de către organele de control, precum şi
a sancţiunilor aplicate.
7. Se întocmeşte în: două exemplare,
de: organul de control constatator sau
de compartimentul juridic, după caz.
8. Circulă:
- un exemplar, la biroul pentru gestionarea
cazierului fiscal al organului fiscal în a cărui rază teritorială se află
domiciliul fiscal al contribuabilului sau în a cărui evidenţă fiscală este înregistrat contribuabilul;
- un exemplar, la organul constatator sau la
compartimentul juridic, după caz.
9. Se arhivează: un exemplar la biroul pentru
gestionarea cazierului fiscal şi un exemplar la organul constatator sau la
compartimentul juridic, după caz.
2. Fisa de actualizare a înscrierilor în cazierul
fiscal, cod 14.13.43.15/2
1. Denumire: Fişa de actualizare a înscrierilor în
cazierul fiscal
2. Cod: 14.13.43.15/2
3. Format: A4/t1
4. Caracteristici de tipărire:
- se tipăreşte pe o singură faţă;
- se poate utiliza echipament informatic pentru
editare.
5. Se difuzează: gratuit.
6. Se utilizează la: actualizarea înscrierilor în
cazierul fiscal al contribuabililor.
7. Se întocmeşte în:
- un exemplar, în cazul în care fişa este completată
de biroul pentru gestionarea cazierului fiscal;
- două exemplare, în cazul în care fişa este
completată de organul de control constatator sau de compartimentul juridic,
după caz.
8. Circulă:
- un exemplar, la biroul pentru gestionarea cazierului fiscal al organului fiscal în a cărui rază teritorială se află
domiciliul fiscal al contribuabilului sau în a cărui evidenţă fiscală este
înregistrat contribuabilul, în cazul în care fişa este completată de biroul de
gestiune cazier fiscal;
- un exemplar, la organul
constatator sau la compartimentul juridic, după caz, şi un exemplar, la biroul
pentru gestionarea cazierului fiscal, în cazul în care fişa este completată de
organul de control constatator sau de compartimentul juridic.
9. Se arhivează:
- un exemplar, la biroul pentru gestionarea
cazierului fiscal şi un exemplar, la organul constatator sau la compartimentul
juridic, în cazul în care fişa este completată de
organul de control constatator sau de compartimentul juridic;
- un exemplar, la biroul pentru gestionarea cazierului
fiscal.
3. Cerere de eliberare a certificatului de cazier
fiscal, cod 14.13.25.15/1
1. Denumire: Cerere de eliberare a certificatului de
cazier fiscal
2. Cod: 14.13.25.15/1
3. Format: A4/t1
4. Caracteristici de tipărire:
- se tipăreşte pe o singură faţă;
- se poate utiliza echipament informatic pentru
editare.
5. Se difuzează: gratuit.
6. Se utilizează la: eliberarea unui certificat de
cazier fiscal.
7. Se întocmeşte în: un exemplar,
de: contribuabil.
8. Circulă: la biroul pentru
gestionarea cazierului fiscal.
9. Se arhivează: la biroul pentru gestionarea
cazierului fiscal.
4. Cerere de rectificare a datelor înscrise în
cazierul fiscal, cod 14.13.25.15/2
1. Denumire: Cerere de rectificare a datelor înscrise
în cazierul fiscal
2. Cod: 14.13.25.15/2
3. Format: A4/t1
4. Caracteristici de tipărire:
- se tipăreşte pe o singură faţă;
- se poate utiliza echipament informatic pentru
editare.
5. Se difuzează: gratuit.
6. Se utilizează la: rectificarea datelor înscrise în cazierul fiscal.
7. Se întocmeşte în: un exemplar,
de: contribuabil.
8. Circulă: la biroul pentru gestionarea cazierului
fiscal.
9. Se arhivează: la biroul pentru gestionarea
cazierului fiscal.
5. Certificat de cazier
fiscal şi anexa la Certificatul de cazier
fiscal, cod 14.13.21.15
1. Denumire: Certificat de cazier fiscal şi anexa la
Certificatul de cazier fiscal
2. Cod: 14.13.21.15
3. Format: A4/t1
4. Caracteristici de tipărire:
- se tipăresc pe o singură faţă atât certificatul,
cât şi anexa;
- se poate utiliza echipament informatic pentru
editare.
5. Se difuzează: gratuit.
6. Se utilizează: numai în scopul în care a fost
eliberat.
7. Se întocmeşte în: două exemplare,
de: organul fiscal.
8. Circulă: - un exemplar la
contribuabil;
- un exemplar la biroul pentru gestionarea cazierului
fiscal.
9. Se arhivează: un exemplar la biroul pentru
gestionarea cazierului fiscal.
ANEXA Nr. 3
1. Procedura de înscriere a datelor în bazele de date
cuprinzând cazierul fiscal
1.1. Inscrierea datelor în
cazierul fiscal se face numai pe baza fişelor de înscriere.
1.2. Fişele de înscriere a faptelor în cazierul
fiscal se întocmesc, indiferent de locul situării domiciliului fiscal, de către
următoarele organe şi la următoarele termene:
a) organele cu atribuţii de control din cadrul
Ministerului Economiei şi Finanţelor şi al unităţilor sale teritoriale, precum
şi organele cu atribuţii de control din afara Ministerului Economiei şi
Finanţelor, astfel:
- în termen de 15 zile de la expirarea termenului legal de exercitare a căii de atac împotriva
procesului-verbal de constatare a contravenţiei, în cazul neexercitării căii de
atac;
- în termen de 5 zile de la data primirii comunicării
de la compartimentele juridice a hotărârii irevocabile prin care s-a soluţionat
calea de atac împotriva procesului-verbal de constatare a contravenţiei;
b) compartimentele juridice din cadrul organelor
prevăzute la lit. a), pentru faptele care constituie infracţiuni, în termen de 5
zile de la data primirii comunicării hotărârii judecătoreşti definitive şi
irevocabile.
1.3. Se va completa câte o fişă pentru fiecare faptă
care se înscrie în cazierul fiscal.
1.4. Fişele de înscriere completate se înregistrează
şi se transmit birourilor pentru gestionarea cazierului fiscal din cadrul
direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene sau a municipiului
Bucureşti, al Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili, al
administraţiilor finanţelor publice ale municipiilor reşedinţă de judeţ sau ale
sectoarelor municipiului Bucureşti, în a căror rază teritorială se află
domiciliul fiscal al contribuabilului sau în a căror evidenţă fiscală este
înregistrat contribuabilul, după caz.
1.5. Fişele de înscriere primite de birourile pentru
gestionarea cazierului fiscal sunt înregistrate în registrul unic de evidenţă.
1.6. Fişele de înscriere sunt analizate formal din
punct de vedere al coerenţei şi completitudinii de birourile pentru gestionarea
cazierului fiscal.
1.7. Fişele la care se constată neconcordanţe sunt
restituite organelor de control sau compartimentului juridic, după caz, pentru
a fi corectate.
1.8. Fişele valide sunt vizate de şeful biroului
pentru gestionarea cazierului fiscal şi sunt repartizate de acesta pentru a fi
introduse în baza de date locală, în termen de cel mult 24 de ore de la data
primirii.
2. Procedura de actualizare a datelor din bazele de
date cuprinzând cazierul fiscal
2.1. Actualizarea datelor din bazele de date
cuprinzând cazierul fiscal se face numai pe baza fişelor
de actualizare.
2.2. Fişele de actualizare a datelor din bazele de
date cuprinzând cazierul fiscal se întocmesc de către salariaţii birourilor
pentru gestionarea cazierului fiscal, pe baza următoarelor documente
justificative:
a) comunicarea primită de la serviciul cu atribuţii
în gestionarea şi funcţionarea cazierului fiscal din cadrul Ministerului
Economiei şi Finanţelor, care cuprinde actele normative care abrogă sau
modifică prevederile legale în baza cărora au fost sancţionate faptele înscrise
în cazier ori în baza cărora s-a stabilit reabilitarea de drept;
b) listele, primite săptămânal de la serviciul/biroul
care se ocupă de Registrul contribuabililor, care cuprind persoanele radiate,
respectiv decedate, după caz;
c) nota de serviciu prin care
se aprobă fişa de actualizare pentru rectificarea erorilor constatate la
înscrierea faptelor în cazierul fiscal, aprobată de directorul general.
2.3. Potrivit prevederilor art. 13 lit. c) din
Normele metodologice pentru aplicarea Ordonanţei Guvernului nr. 75/2001, fişele
de actualizare pot fi completate şi de organele cu atribuţii de control sau
compartimentele juridice, pentru a rectifica eventualele erori din fişele de
înscriere transmise de acestea.
2.4. Se va completa câte o fişă pentru fiecare faptă
care se actualizează.
2.5. Fişele de actualizare sunt înregistrate de
birourile pentru gestionarea cazierului fiscal în registrul unic de evidenţă.
2.6. Fişele de actualizare sunt vizate de şeful
biroului pentru gestionarea cazierului fiscal şi sunt repartizate de acesta
pentru a fi introduse în baza de date locală.