ORDIN Nr. 2943
din 22 octombrie 2009
pentru modificarea si
completarea Ordinului ministrului economiei si finantelor nr. 260/2007 privind
aprobarea modelului si continutului formularisticii necesare pentru solicitarea
si comunicarea datelor înscrise în cazierul fiscal
ACT EMIS DE:
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 764 din 10 noiembrie 2009
Având în vedere dispoziţiile art. VII din Ordonanţa de
urgenţă a Guvernului nr. 46/2009 privind îmbunătăţirea procedurilor fiscale şi
diminuarea evaziunii fiscale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea
nr. 324/2009,
în temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotărârea
Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor
Publice, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 2 alin. (2) şi
(3) şi ale art. 15 din Ordonanţa Guvernului nr. 75/2001 privind organizarea şi
funcţionarea cazierului fiscal, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare,
ministrul finanţelor publice emite următorul ordin:
Art. I. - Ordinul
ministrului economiei şi finanţelor nr. 260/2007 privind aprobarea modelului şi
conţinutului formularisticii necesare pentru solicitarea şi comunicarea datelor
înscrise în cazierul fiscal, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea
I, nr. 389 din 8 iunie 2007, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. La articolul 1, după litera e) se introduc patru
noi litere, literele f)-i), cu următorul cuprins:
,,f) 505 «Fişa de înscriere în cazierul fiscal a
atragerii răspunderii solidare cu debitorul declarat insolvabil sau insolvent»,
cod MFP 14.13.43.15/3;
g) 506 «Fişa de înscriere în cazierul fiscal privind
inactivitatea fiscală», cod MFP 14.13.43.15/4;
h) 507 «Fişa de actualizare a înscrierilor în cazierul
fiscal privind atragerea răspunderii solidare cu debitorul declarat insolvabil
sau insolvent», cod MFP 14.13.43.15/5;
i) 508 «Fişa de actualizare a înscrierilor în cazierul
fiscal privind inactivitatea fiscală», cod MFP 14.13.43.15/6."
2. Anexa nr. 1 se completează cu formularele 505
„Fişa de înscriere în cazierul fiscal a atragerii răspunderii solidare cu
debitorul declarat insolvabil sau insolvent", 506 „Fişa de înscriere în
cazierul fiscal privind inactivitatea fiscală", 507 „Fişa de actualizare a
înscrierilor în cazierul fiscal privind atragerea răspunderii solidare cu
debitorul declarat insolvabil sau insolvent" si 508 „Fisa de actualizare a
înscrierilor în cazierul fiscal privind inactivitatea fiscală", al căror
model este prevăzut în anexa nr. 1 la prezentul ordin.
3. Anexa nr. 2 se completează cu caracteristicile
de tipărire, modul de difuzare, de utilizare şi de păstrare ale formularelor
505 „Fişa de înscriere în cazierul fiscal a atragerii răspunderii solidare cu
debitorul declarat insolvabil sau insolvent", 506 „Fişa de înscriere în
cazierul fiscal privind inactivitatea fiscală", 507 „Fişa de actualizare a
înscrierilor în cazierul fiscal privind atragerea răspunderii solidare cu
debitorul declarat insolvabil sau insolvent" şi 508 „Fişa de actualizare a
înscrierilor în cazierul fiscal privind inactivitatea fiscală", prevăzute
în anexa nr. 2 la prezentul ordin.
4. Anexa nr. 3 se înlocuieşte cu anexa nr. 3 la
prezentul ordin.
Art. II. -Anexele nr.
1-3 fac parte integrantă din prezentul ordin.
Art. III. - Prezentul
ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art. IV. - Direcţia
generală proceduri pentru administrarea veniturilor, Direcţia generală de
tehnologia informaţiei şi Direcţia generală de administrare a marilor
contribuabili din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, precum şi
direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti
vor lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea
ANEXA Nr. 11)
505
Număr de operator de date cu
caracter personal -1067
|
FIŞA DE ÎNSCRIERE ÎN CAZIERUL
FISCAL
a atragerii răspunderii solidare cu
debitorul declarat insolvabil sau insolvent
|
|
Unitatea teritorială competentă...........................
............................................................................
|
Inregistrat la unitatea teritorială competentă
Nr......................................Data__/__/___
|
Inregistrat la compartimentul cu atribuţii în gestionarea
cazierului fiscal
Nr......................................Data__/__/___
|
Instituţia.................................................................
Judeţul....................................................................
Compartimentul de executare silită/ compartimentul
juridic.......................................................................
|
Inregistrat la compartimentul de executare silită/compartimentul
juridic
Nr......................................Data__/__/___
|
FIŞA DE ÎNSCRIERE ÎN CAZIERUL FISCAL
a atragerii răspunderii solidare cu debitorul
declarat insolvabil sau însolvent
______________________________________________________________
Pentru contribuabilul:
Cod de identificare
Fiscală:.................................................................................
Nume şi
prenume/denumire:................................................................................
Domiciliul Fiscal:
Judeţ:..........................Localitate:..............................................
Sector:........Strada:.............................................Număr:.......Bloc:......Scara:.......
Ap.......Telefon:.................................Fax:..........................E-mail........................
______________________________________________________________
A fost stabilită răspunderea solidară, prin Decizia
privind angajarea răspunderii solidare
nr............./data:....../...../........., sau prin hotărârea judecătorească
nr............../ data:......../...../.............cu
debitorul declarat insolvabil sau insolvent:
Cod de identificare
fiscală:............................................................................
Nume şi prenume/denumire..........................................................................
Domiciliul fiscal:
Judeţ:.......................Localitate:...........................................
Sector:
....Strada:...............................Număr:......Bloc:.....Scara:.......Ap.......
Potrivit dispoziţiilor art.2 alin.(2) lit a) din
Ordonanţa Guvernului nr.75/2001 privind organizarea şi funcţionarea cazierului
fiscal, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, se înscrie
în cazierul fiscal atragerea răspunderii solidare, după cum urmează:
Cod faptă
|
Act normativ care prevede fapta
|
Fapta săvârşită
|
Act normativ în baza căruia s-a
atras răspunderea solidară
tip/nr./an/art./alin./lit./pct.
|
Menţiuni privind tipul, numărul şi
data documentului prin care s-a dispus atragerea răspunderii solidare
|
3.01
|
Ordonanţa Guvernului nr.75/2001 - art.2 alin.(2) lit.a)
|
Atragerea răspunderii solidare cu debitorul declarat insolvabil
sau insolvent
|
|
|
CONDUCĂTOR compartiment de executare
silită/compartiment juridic.
Prezentul document a fost prelucrat. în cadrul
compartimentului cu atribuţii în gestionarea cazierului fiscal, de către
salariatul........................
Semnătura salariatului:
la data de: __/__/___
Cod MFP: 14.13.43.15/3
1) Anexa nr. 1 este
reprodusă în facsimil.
506
Număr de operator de date cu
caracter personal -1067
|
FIŞA DE ÎNSCRIERE ÎN CAZIERUL
FISCAL
privind inactivitatea fiscală
|
|
Unitatea teritorială competentă...........................
............................................................................
|
Inregistrat la unitatea teritorială competentă
Nr......................................Data__/__/___
|
Inregistrat la compartimentul cu atribuţii în gestionarea
cazierului fiscal
Nr......................................Data__/__/___
|
Instituţia.................................................................
Judeţul....................................................................
Compartimentul cu atributii in gestionarea registrului
contribuabililor..........................................................
|
Inregistrat la compartimentul cu atributii in gestionarea
registrului contribuabililor
Nr......................................Data__/__/___
|
FIŞA DE ÎNSCRIERE IN CAZIERUL FISCAL
privind inactivitatea fiscală
_____________________________________________________________
Contribuabilul:
Cod de identificare fiscală:..................................................................................
Nume şi
prenume/denumire:...............................................................................
Domiciliul fiscal: Judeţ:
.....................Localitate: .........................................
Sector:........Strada:
.......................................Număr: .......Bloc:......Scara: ........
Ap.......Telefon:.........................Fax:....................E-mail....................................
______________________________________________________________
|_| este persoană juridică declarată inactivă fiscal,
prin Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală
nr......./......................, publicat în data de....../....../..........
SAU
|_| este reprezentant legal al persoanei juridice
declarate inactive fiscal prin Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală nr......./....................... publicat în data
de....../....../.........., respectiv al:
Cod de identificare
fiscală:................................................................................................
Denumire(persoana juridică declarată inactivă
fiscal):........................................................
Domiciliul fiscal: Judeţ:.......................Localitate:...........................................Sector:
........
Strada:........................................................Număr:.......Bloc:......Scara:.......Ap...............
______________________________________________________________
Potrivit dispoziţiilor art.2 alin.(2) lit.b) SAU potrivit
dispoziţiilor art.2 alin.(3) din Ordonanţa Guvernului nr.75/2001 privind
organizarea şi funcţionarea cazierului fiscal, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare, se înscrie în cazierul fiscal starea de
inactivitate fiscală, SAU starea de reprezentant legal al persoanei juridice
inactive fiscal, după cum urmează:
Cod faptă
|
Act normativ care prevede fapta
|
Fapta săvârşită
|
Actul normativ prin care s-a declarat starea de
inactivitate fiscală
|
Menţiuni privind:
Data de la care persoana juridică a
fost declarată inactivă fiscal (pentru
cod 4.01),
Persoana juridică reprezentată,
declarată inactivă fiscal şi Data de la
care aceasta a fost declarată inactivă fiscal (pentru cod.4.02)
|
4.01
|
Ordonanţa Guvernului nr.75/2001-art.2 alin.(2) lit.b)
|
Stare de inactivitate fiscală
|
|
|
SAU
|
4.02
|
Ordonanta Guvernului nr.75/2001 -art.2 alin.(3)
|
Reprezentant legal al persoanei juridice declarate inactivă
fiscal
|
|
|
CONDUCĂTOR compartiment cu atribuţii în gestionarea
registrului contribuabililor___________________________
Prezentul document a fost prelucrat, în cadrul
compartimentului cu atribuţii în gestionarea cazierului fiscal, de către
salariatul ........................
Semnătura salariatului:
la data de:__/__/___
Cod MFP: 14.13.43.15/4
507
Număr de operator de date cu
caracter personal -1067
|
FIŞA DE ACTUALIZARE A ÎNSCRIERILOR
ÎN CAZIERUL FISCAL
privind atragerea răspunderii
solidare cu debitorul declarat insolvabil sau insolvent
|
|
Unitatea teritorială competentă...........................
............................................................................
|
Inregistrat la unitatea teritorială competentă
Nr......................................Data__/__/___
|
Inregistrat la compartimentul cu atribuţii în gestionarea
cazierului fiscal
Nr......................................Data__/__/___
|
Instituţia.................................................................
Judeţul....................................................................
Organul care actualizeaza
...............................................................................
|
Inregistrat la organul care actualizeaza
Nr......................................Data__/__/___
|
FIŞA DE ACTUALIZARE A ÎNSCRIERILOR ÎN CAZIERUL
FISCAL
privind atragerea răspunderii solidare cu debitorul
declarat insolvabil sau insolvent
_______________________________________________________________
Pentru contribuabilul:
Cod de identificare
fiscală:.................................................................................
Nume şi prenume/denumire:..............................................................................
Domiciliul fiscal:
Judeţ:........................Localitate:...............................................
Sector: ........Strada:
..................................................... Număr: ....... Bloc: ......
Scara:.......Ap.......Telefon:...................Fax:.................E-mail............................
se fac actualizări la fapta menţionată în prezentul
document.
Cod faptă
|
Act normativ care prevede fapta
|
Fapta săvârşită
|
Act normativ în baza căruia s-a atras răspunderea solidară
Tip/nr./an/art./alin./lit./pct.
|
Menţiuni privind documentul prin care s-a dispus atragerea
răspunderii solidare
|
Tip modificare*
|
3.01
|
Ordonanţa Guvernului nr.75/2001 -art.2 alin.(2) lit.a)
|
Atragerea
răspunderii solidare cu debitorul declarat insolvabil sau
insolvent
|
|
|
|
Date
despre
Fişa de înscriere iniţială/
Fişa de actualizare înscrieri
Instituţia:.............................................................
Judeţul...............................................................
Inregistrarea fişei la compartimentul de executare
silită/compartimentul juridic/compartimentul atribuţii în gestionarea
cazierului fiscal
Nr............................Data............./......./.................
______________________________________________________________
*Tip modificare: I - modificarea înscrierii, A -
anulată
______________________________________________________________
CONDUCĂTOR organ care actualizează
______________________________________________________________
Prezentul document a fost prelucrat, în cadrul
compartimentului cu atribuţii în gestionarea cazierului fiscal, de către
salariatul........................
Semnătura salariatului:
la data de: __/__/___
Cod MFP:l4.l3.43.15/5
508
Număr de operator de date cu
caracter personal -1067
|
FIŞA DE ACTUALIZARE A ÎNSCRIERILOR
ÎN CAZIERUL FISCAL
privind inactivitatea fiscală
|
|
Unitatea teritorială competentă...........................
............................................................................
|
Inregistrat la unitatea teritorială competentă
Nr......................................Data__/__/___
|
Inregistrat la compartimentul cu atribuţii în gestionarea
cazierului fiscal
Nr......................................Data__/__/___
|
Instituţia.................................................................
Judeţul....................................................................
Organul care actualizeaza
...............................................................................
|
Inregistrat la organul care actualizeaza
Nr......................................Data__/__/___
|
FIŞA DE ACTUALIZARE A ÎNSCRIERILOR IN CAZIERUL
FISCAL
privind inactivitatea fiscală
Contribuabilul:
Cod de identificare fiscală:.................................................................................
Nume şi
prenume/denumire:...............................................................................
Domiciliul fiscal: Judeţ:
.......................Localitate: .............................................
Sector:........Strada:.......................................Număr:.......Bloc:......Scara:...........
Ap.......Telefon:.........................Fax:.........................E-mail...............................
se fac actualizări la fapta menţionată în prezentul
document.
Cod fapta
|
Act normativ care prevede fapta
|
Fapta săvârşită
|
Actul normativ prin care s-a declarat starea de inactivitate
fiscală
|
Menţiuni privind:
Data de la care persoana juridică a fost declarată inactivă
fiscal
(pentru cod 4.01),
Persoana juridică reprezentată,
declarată inactivă fiscal şi Data de
la care aceasta a fost declarată
inactivă fiscal (pentru cod.4.02)
|
Tip modificare*
|
4.01
|
Ordonanţa Guvernului nr. 75/2001-art.2 alin.(2) lit.b)
|
Stare de inactivitate fiscală
|
|
|
|
SAU
|
4.02
|
Ordonanţa Guvernului nr.75/2001 - art.2 alin.(3)
|
Reprezentant legal al persoanei juridice declarate inactivă
fiscal
|
|
|
|
Date
despre
Fişa de înscriere iniţială/
Fişa de actualizare înscrieri
Instituţia:.............................................................
Judeţul...............................................................
Inregistrarea fişei la compartimentul registrul
contribuabililor/cazier fiscal/compartimentul juridic:
Nr............................Data............./......./.................
*Tip modificare: I - modificarea înscrierii. A -
anulată
CONDUCĂTOR organ care actualizează
Prezentul document a fost prelucrat. în cadrul
compartimentului cu atribuţii în gestionarea cazierului fiscal, de către
salariatul........................
Semnătura salariatului:
la data de: __/__/___
CodMFP: 14.13.43.15/6
ANEXA Nr. 2
CARACTERISTICILE
de tipărire, modul de difuzare, de utilizare şi de
păstrare a formularelor
Fişa de înscriere în cazierul fiscal a atragerii
răspunderii solidare cu debitorul declarat insolvabil sau insolvent, cod
14.13.43.15/3
1. Denumire: Fişa de înscriere în cazierul fiscal a
atragerii răspunderii solidare cu debitorul declarat insolvabil sau insolvent
2. Cod: 14.13.43.15/3
3. Format: 2A4/t1
4. Caracteristici de tipărire:
- se tipăreşte pe o singură faţă;
- se poate utiliza echipament informatic pentru
editare.
5. Se difuzează: gratuit.
6. Se utilizează la: înscrierea în cazierul fiscal
al contribuabililor a situaţiei de atragere a răspunderii solidare cu debitorul
declarat insolvabil sau insolvent.
7. Se întocmeşte în:
două exemplare;
de: compartimentul de executare silită sau de
compartimentul juridic.
8. Circulă:
- un exemplar la compartimentul cu atribuţii în
gestionarea cazierului fiscal al organului fiscal în a cărui rază teritorială
se află domiciliul fiscal al contribuabilului;
- un exemplar la compartimentul de executare silită sau
la compartimentul juridic.
9. Se arhivează: un exemplar la compartimentul cu
atribuţii în gestionarea cazierului fiscal şi un exemplar la compartimentul de
executare silită sau la compartimentul juridic.
Fişa de înscriere în cazierul fiscal privind
inactivitatea fiscală, cod 14.13.43.15/4
1. Denumire: Fişa de înscriere în cazierul fiscal
privind inactivitatea fiscală
2. Cod: 14.13.43.15/4
3. Format: 2A4/t1
4. Caracteristici de tipărire:
- se tipăreşte pe o singură faţă;
- se poate utiliza echipament informatic pentru
editare.
5. Se difuzează: gratuit.
6. Se utilizează la: înscrierea stării de inactivitate
fiscală în cazierul fiscal al persoanelor juridice declarate inactive fiscal
sau înscrierea în cazierul fiscal a stării de reprezentant legal al persoanei
juridice declarate inactive fiscal.
7. Se întocmeşte în:
două exemplare;
de: compartimentul cu atribuţii în gestionarea
Registrului contribuabililor.
8. Circulă:
- un exemplar la compartimentul cu atribuţii în
gestionarea cazierului fiscal al organului fiscal în a cărui rază teritorială
se află domiciliul fiscal al contribuabilului;
- un exemplar la compartimentul cu atribuţii în
gestionarea Registrului contribuabililor.
9. Se arhivează: un exemplar la compartimentul cu
atribuţii în gestionarea cazierului fiscal şi un exemplar la compartimentul cu
atribuţii în gestionarea Registrului contribuabililor.
Fişa de actualizare a înscrierilor în cazierul
fiscal privind atragerea răspunderii solidare cu debitorul declarat insolvabil
sau insolvent, cod 14.13.43.15/5
1. Denumire: Fişa de actualizare a înscrierilor în
cazierul fiscal privind atragerea răspunderii solidare cu debitorul declarat
insolvabil sau insolvent
2. Cod: 14.13.43.15/5
3. Format: A4/t1
4. Caracteristici de tipărire:
- se tipăreşte pe o singură faţă;
- se poate utiliza echipament informatic pentru
editare.
5. Se difuzează: gratuit.
6. Se utilizează la: actualizarea înscrierilor în
cazierul fiscal al contribuabililor privind atragerea răspunderii solidare cu
debitorul declarat insolvabil sau insolvent.
7. Se întocmeşte într-un exemplar.
8. Circulă: la biroul pentru gestionarea cazierului
fiscal al organului fiscal în a cărui rază teritorială se află domiciliul
fiscal al contribuabilului sau în a cărui evidenţă fiscală este înregistrat
contribuabilul.
9. Se arhivează: la biroul pentru gestionarea
cazierului fiscal.
Fişa de actualizare a înscrierilor în cazierul
fiscal privind inactivitatea fiscală, cod 14.13.43.15/6
1. Denumire: Fişa de actualizare a înscrierilor în
cazierul fiscal privind inactivitatea fiscală
2. Cod: 14.13.43.15/6
3. Format: A4/t1
4. Caracteristici de tipărire:
- se tipăreşte pe o singură faţă;
- se poate utiliza echipament informatic pentru
editare.
5. Se difuzează: gratuit.
6. Se utilizează la: actualizarea înscrierilor în
cazierul fiscal al contribuabililor privind inactivitatea fiscală.
7. Se întocmeşte într-un exemplar.
8. Circulă: la biroul pentru gestionarea cazierului
fiscal al organului fiscal în a cărui rază teritorială se află domiciliul
fiscal al contribuabilului sau în a cărui evidenţă fiscală este înregistrat
contribuabilul.
9. Se arhivează: la biroul pentru gestionarea
cazierului fiscal.
ANEXA Nr. 3 (Anexa nr. 3 la Ordinul nr. 260/2007)
I. Procedura de înscriere a datelor în bazele de
date cuprinzând cazierul fiscal
Inscrierea datelor în cazierul fiscal se face numai pe
baza fişelor de înscriere.
A. Procedura de înscriere în cazierul fiscal a faptelor
sancţionate de legile fiscale, financiare, vamale, precum şi a celor care
privesc disciplina financiară
1. Fişele de înscriere a faptelor în cazierul fiscal se
întocmesc, indiferent de locul situării domiciliului fiscal al
contribuabililor, de către următoarele organe şi la următoarele termene:
a) organele cu atribuţii de control din cadrul Agenţiei
Naţionale de Administrare Fiscală şi al unităţilor sale teritoriale, precum şi
organele cu atribuţii de control din afara agenţiei, astfel:
- în termen de 15 zile de la expirarea termenului legal
de exercitare a căii de atac împotriva procesului-verbal de constatare a
contravenţiei, în cazul neexercitării căii de atac;
- în termen de 5 zile de la data primirii comunicării
de la compartimentele juridice a hotărârii irevocabile prin care s-a soluţionat
calea de atac împotriva procesului-verbal de constatare a contravenţiei;
b) compartimentele juridice din cadrul organelor
prevăzute la lit. a), pentru faptele care constituie infracţiuni, în termen de
5 zile de la data primirii comunicării hotărârii judecătoreşti definitive şi
irevocabile.
2. Se completează câte o fişă pentru fiecare faptă
care se înscrie în cazierul fiscal.
3. Fişele de înscriere completate se înregistrează şi
se transmit birourilor pentru gestionarea cazierului fiscal din cadrul
organelor competente definite potrivit art. 3 din Ordonanţa Guvernului nr.
75/2001 privind organizarea şi gestionarea cazierului fiscal, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare.
4. Fişele de înscriere primite de birourile pentru
gestionarea cazierului fiscal sunt înregistrate în registrul unic de evidenţă.
5. Fişele de înscriere sunt analizate formal din
punctul de vedere al coerenţei şi completitudinii de birourile pentru
gestionarea cazierului fiscal.
6. Fişele la care se constată neconcordanţe sunt
restituite organelor de control sau compartimentului juridic, după caz, pentru
a fi corectate.
7. Fişele valide sunt vizate de şeful biroului pentru
gestionarea cazierului fiscal şi sunt repartizate de acesta pentru a fi
introduse în baza de date locală, în termen de cel mult 24 de ore de la data
primirii.
B. Procedura de înscriere în cazierul fiscal a
atragerii răspunderii solidare cu debitorul declarat insolvabil sau insolvent
1. In cazierul fiscal al persoanelor fizice şi juridice
se înscrie atragerea răspunderii solidare cu debitorul declarat insolvabil sau
insolvent, stabilită prin decizie a organului fiscal competent rămasă
definitivă în sistemul căilor administrative de atac sau prin hotărâre
judecătorească, după caz.
2. In situaţia în care atragerea răspunderii solidare
cu debitorul declarat insolvabil sau insolvent s-a dispus prin decizia privind
angajarea răspunderii solidare, ca act administrativ fiscal emis în condiţiile
prevăzute de Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură
fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, fişele de
înscriere în cazierul fiscal se întocmesc de compartimentul cu atribuţii de
executare silită din cadrul organului fiscal competent în administrarea fiscală
a persoanelor pentru care a fost stabilită răspunderea solidară.
3. In situaţia prevăzută la pct. 2, fişele de înscriere
în cazierul fiscal se întocmesc:
a) în cazul neexercitării căii administrative de atac
împotriva deciziei privind angajarea răspunderii solidare, în termen de 15 zile
de la expirarea termenului legal de exercitare a acestei căi de atac;
b) în cazul exercitării căii administrative de atac
împotriva deciziei privind angajarea răspunderii solidare, în termen de 5 zile
de la data emiterii deciziei privind respingerea contestaţiei.
4. In situaţia în care atragerea răspunderii solidare
cu debitorul declarat insolvabil sau insolvent s-a dispus prin hotărâre
judecătorească, fişele de înscriere în cazierul fiscal se întocmesc de
compartimentul juridic din cadrul organului fiscal competent în administrarea
fiscală a persoanelor pentru care a fost stabilită răspunderea solidară.
5. In situaţia prevăzută la pct. 4, fişele de înscriere
în cazierul fiscal se întocmesc în termen de 5 zile de la data primirii
comunicării hotărârii judecătoreşti definitive.
6. Fişele de înscriere în cazierul fiscal, pentru
situaţiile prevăzute la pct. 2 şi 4, se întocmesc prin completarea formularului
505 „Fişa de înscriere în cazierul fiscal a atragerii răspunderii solidare cu
debitorul declarat insolvabil sau insolvent", prevăzut în anexa nr. 1 la
ordin.
7. Dispoziţiile secţiunii A pct. 3-7 se aplică în mod
corespunzător.
C. Procedura de înscriere în cazierul fiscal a
stării de inactivitate fiscală pentru persoanele juridice declarate inactive
1. In termen de o zi de la data intrării în vigoare a
unui ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală pentru
aprobarea listei contribuabililor declaraţi inactivi, potrivit art. 78 alin.
(5) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare, Direcţia generală de
tehnologia informaţiei transmite compartimentelor cu atribuţii în gestionarea
Registrului contribuabililor din cadrul organelor fiscale lista persoanelor
juridice declarate inactive aflate în administrarea lor.
2. Fişele de înscriere se întocmesc de compartimentul
cu atribuţii în gestionarea Registrului contribuabililor, în termen de 5 zile
de la publicarea listei contribuabililor declaraţi inactivi, prin completarea
formularului 506 „Fişa de înscriere în cazierul fiscal privind inactivitatea
fiscală", prevăzut în anexa nr. 1 la ordin, la care se bifează căsuţa
„persoană juridică declarată inactivă fiscal".
3. Dispoziţiile secţiunii A pct. 3-7 se aplică în mod
corespunzător.
D. Procedura de înscriere în cazierul fiscal a
stării de inactivitate fiscală pentru reprezentanţii legali ai persoanelor
juridice declarate inactive
1. In termen de o zi de la data intrării în vigoare a
unui ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală pentru
aprobarea listei contribuabililor declaraţi inactivi, Direcţia generală de
tehnologia informaţiei solicită Oficiului Naţional al Registrului Comerţului,
în baza protocolului de colaborare, datele de identificare ale reprezentanţilor
legali ai persoanelor juridice care figurează în lista contribuabililor
declaraţi inactivi. Sunt solicitate informaţii referitoare la reprezentanţii
legali care erau desemnaţi la data publicării listei contribuabililor declaraţi
inactivi.
2. După primirea informaţiilor solicitate, Direcţia
generală de tehnologia informaţiei sortează lista reprezentanţilor legali, în
funcţie de domiciliul fiscal al acestora şi de organul fiscal în a cărui
administrare fiscală se află aceşti reprezentanţi legali.
3. După sortare, listele cu reprezentanţii legali ai
persoanelor juridice declarate inactive se transmit organelor fiscale
competente, în vederea întocmirii fişelor de înscriere în cazierul fiscal.
4. Fişele de înscriere în cazierul fiscal al
reprezentanţilor legali ai persoanelor juridice declarate inactive fiscal se
întocmesc de compartimentul cu atribuţii în gestionarea Registrului
contribuabililor, în termen de 5 zile de la primirea datelor de identificare a
acestor reprezentanţi legali.
5. Fişele de înscriere se întocmesc prin completarea
formularului 506 „Fişa de înscriere în cazierul fiscal privind inactivitatea
fiscală", prevăzut în anexa nr. 1 la ordin, la care se bifează căsuţa
„reprezentant legal al persoanei juridice declarate inactivă fiscal".
6. Dispoziţiile secţiunii A pct. 3-7 se aplică în mod
corespunzător.
II. Procedura de actualizare a datelor din bazele de
date cuprinzând cazierul fiscal
Actualizarea datelor din bazele de date cuprinzând
cazierul fiscal se face numai pe baza fişelor de actualizare, prin completarea
formularelor 501 „Fişa de actualizare a înscrierilor în cazierul fiscal",
507 „Fişa de actualizare a înscrierilor în cazierul fiscal privind atragerea
răspunderii solidare cu debitorul declarat insolvabil sau insolvent" sau
508 „Fişa de actualizare a înscrierilor în cazierul fiscal privind
inactivitatea fiscală", prevăzute în anexa nr. 1 la ordin.
A. Actualizarea datelor privind faptele sancţionate
de legile fiscale, financiare, vamale, precum şi cele care privesc disciplina
financiară, din bazele de date cuprinzând cazierul fiscal
1. Fişele de actualizare a datelor din bazele de date
cuprinzând cazierul fiscal se întocmesc de către salariaţii birourilor pentru
gestionarea cazierului fiscal, pe baza următoarelor documente justificative:
a) comunicarea primită de la serviciul cu atribuţii
în gestionarea şi funcţionarea cazierului fiscal din cadrul Agenţiei Naţionale
de Administrare Fiscală, care cuprinde actele normative care abrogă sau
modifică prevederile legale în baza cărora au fost sancţionate faptele înscrise
în cazier ori în baza cărora s-a stabilit reabilitarea de drept;
b) listele primite de la compartimentul cu atribuţii
în gestionarea Registrului contribuabililor, care cuprind persoanele radiate,
respectiv decedate, după caz;
c) nota de serviciu prin care se aprobă fişa de
actualizare pentru rectificarea erorilor constatate la înscrierea faptelor în
cazierul fiscal, aprobată de conducătorul organului fiscal competent.
2. Fişele de actualizare pot fi completate şi de
organele cu atribuţii de control sau compartimentele juridice, pentru a
rectifica eventualele erori din fişele de înscriere transmise de acestea.
3. Se completează câte o fişă pentru fiecare faptă
care se actualizează.
4. Fişele de actualizare sunt înregistrate de
birourile pentru gestionarea cazierului fiscal în registrul unic de evidenţă.
5. Fişele de actualizare sunt vizate de şeful biroului
pentru gestionarea cazierului fiscal şi sunt repartizate de acesta pentru a fi
introduse în baza de date locală, în termen de cel mult 24 de ore de la data
primirii.
B. Actualizarea datelor privind situaţiile de
atragere a răspunderii solidare cu debitorul declarat insolvabil sau insolvent
şi de inactivitate fiscală, din bazele de date cuprinzând cazierul fiscal
1. Fişele de actualizare a datelor din bazele de date
cuprinzând cazierul fiscal, pentru situaţiile de atragere a răspunderii
solidare cu debitorul declarat insolvabil sau insolvent şi de inactivitate
fiscală, se întocmesc de către salariaţii cu atribuţii în gestionarea
cazierului fiscal, din cadrul organelor fiscale competente, pe baza:
a) notei de serviciu prin care se aprobă fişa de
actualizare pentru rectificarea erorilor constatate la înscrierea în cazierul
fiscal a atragerii răspunderii solidare sau a stării de inactivitate fiscală,
aprobată de conducătorul organului fiscal;
b) listelor cuprinzând contribuabilii eliminaţi din
lista contribuabililor declaraţi inactivi, ca urmare a unei erori materiale,
precum şi a reprezentanţilor legali ai acestora, primite de la compartimentul
cu atribuţii privind gestionarea Registrului contribuabililor.
2. Fişele de actualizare pentru rectificarea
eventualelor erori pot fi completate şi de către compartimentul cu atribuţii în
gestionarea Registrului contribuabililor sau de compartimentul cu atribuţii de
executare silită ori de compartimentul juridic, după caz, pentru fişele de
înscriere întocmite şi transmise de către acestea.
3. In situaţia aprobării unui ordin al preşedintelui
Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală pentru eliminarea din lista
contribuabililor declaraţi inactivi a contribuabililor declaraţi inactivi ca
urmare a unei erori materiale, starea de inactivitate fiscală se elimină atât
din cazierul fiscal al persoanei juridice, cât şi din cel al reprezentanţilor
legali ai acesteia.
3.1. In termen de o zi lucrătoare de la data intrării
în vigoare a unui ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală
pentru eliminarea din lista contribuabililor declaraţi inactivi a
contribuabililor declaraţi inactivi ca urmare a unei erori materiale, Direcţia
generală de tehnologia informaţiei transmite compartimentelor cu atribuţii în
gestionarea Registrului contribuabililor din cadrul organelor fiscale lista
persoanelor juridice eliminate din lista contribuabililor declaraţi inactivi,
aflate în administrarea lor.
3.2. In termen de 3 zile lucrătoare de la data intrării
în vigoare a unui ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare
Fiscală pentru eliminarea din lista contribuabililor declaraţi inactivi a
contribuabililor declaraţi inactivi ca urmare a unei erori materiale, Direcţia
generală de tehnologia informaţiei sortează lista reprezentanţilor legali, în
funcţie de domiciliul fiscal al acestora şi de organul fiscal în a cărui
administrare fiscală se află reprezentanţii legali, şi o transmite
compartimentelor cu atribuţii în gestionarea Registrului contribuabililor din
cadrul acestor organe fiscale.
4. Fişele de actualizare sunt înregistrate de
birourile pentru gestionarea cazierului fiscal în registrul unic de evidenţă.
5. Fişele de actualizare sunt vizate de şeful biroului
pentru gestionarea cazierului fiscal şi sunt repartizate de acesta pentru a fi
introduse în baza de date locală, în termen de cel mult 24 de ore de la data
primirii.