ORDIN
Nr. 357 din 26 mai 2003
pentru aprobarea Regulamentului cu privire la acordarea, suspendarea si
retragerea (anularea) licentelor de fabricatie agentilor economici care
desfasoara activitati in domeniul productiei de produse alimentare
ACT EMIS DE: MINISTERUL AGRICULTURII, ALIMENTATIEI SI PADURILOR
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 404 din 10 iunie 2003
Avand in vedere prevederile art. 18 din Ordonanta Guvernului nr. 42/1995
privind productia de produse alimentare destinate comercializarii, aprobata si
modificata prin Legea nr. 123/1995 si completata prin Ordonanta Guvernului nr.
33/1999, si prevederile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul
juridic al contraventiilor, aprobata si modificata prin Legea nr. 180/2002,
vazand Referatul de aprobare nr. 125.930 din 15 aprilie 2003 al Directiei
generale de implementare, reglementare si de management al resurselor
biotehnologice,
in temeiul Hotararii Guvernului nr. 362/2002 privind organizarea si
functionarea Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor, cu
modificarile si completarile ulterioare,
ministrul agriculturii, alimentatiei si padurilor emite urmatorul ordin:
Art. 1
Se aproba Regulamentul cu privire la acordarea, suspendarea si retragerea
(anularea) licentelor de fabricatie agentilor economici care desfasoara
activitati in domeniul productiei de produse alimentare, prevazut in anexa care
face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2
Prezentul ordin abroga Ordinul ministrului agriculturii si alimentatiei nr.
58/1999 pentru aprobarea Regulamentului cu privire la acordarea licentelor de
fabricatie agentilor economici care desfasoara activitati in domeniul
productiei de produse alimentare, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, nr. 331 din 13 iulie 1999, cu modificarile ulterioare.
Art. 3
Prevederilor prezentului ordin le sunt aplicabile dispozitiile Ordonantei
de urgenta a Guvernului nr. 27/2003 privind procedura aprobarii tacite.
Art. 4
Directia generala de implementare, reglementare si de management al
resurselor biotehnologice, Directia generala de patrimoniu public si de
gestiune a mijloacelor financiare si directiile generale pentru agricultura si
industrie alimentara judetene si a municipiului Bucuresti vor duce la
indeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 5
Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,
si va intra in vigoare in termen de 30 de zile de la data publicarii.
Ministrul agriculturii, alimentatiei si padurilor,
Ilie Sarbu
ANEXA 1
REGULAMENT
cu privire la acordarea, suspendarea si retragerea (anularea) licentelor de
fabricatie agentilor economici care desfasoara activitati in domeniul
productiei de produse alimentare
CAP. 1
Generalitati
1. Prezentul regulament se refera la conditiile pe care agentii economici
trebuie sa le indeplineasca pentru a desfasura o activitate in domeniul
productiei de produse alimentare, in vederea asigurarii protectiei
consumatorilor si a mediului si a eliminarii tendintelor de abuzuri, fraude sau
falsificari in acest domeniu, precum si la conditiile in care se fac acordarea,
suspendarea si retragerea (anularea) licentelor de fabricatie.
1.1. Agentii economici pot desfasura activitati in domeniul productiei de
produse alimentare numai pe baza unor licente de fabricatie.
1.2. Licentele de fabricatie a produselor alimentare se acorda urmatoarelor
categorii de producatori:
a) agentilor economici care desfasoara activitati in domeniul productiei de
produse alimentare, persoane juridice, indiferent de forma de organizare si de
tipul de proprietate;
b) asociatiilor familiale sau persoanelor fizice autorizate sa desfasoare o
activitate economica independenta in domeniul productiei de produse alimentare.
2. Persoanele juridice sau fizice definite la pct. 1.2 sunt denumite in
prezentul regulament agenti economici.
3. Licentele de fabricatie se solicita de catre agentii economici la
punerea in functiune a fiecarei unitati in care acestia vor desfasura
activitati in domeniul productiei de produse alimentare si se acorda de catre
directiile generale pentru agricultura si industrie alimentara judetene,
respectiv a municipiului Bucuresti, in functie de dotari, de pregatirea de
specialitate a personalului, de conditiile de igiena si de posibilitatile de
garantare a calitatii produselor fabricate.
4. Licentele de fabricatie acordate agentilor economici care desfasoara
activitati in domeniul productiei de produse alimentare atesta ca acestia au
dreptul sa efectueze astfel de activitati in conformitate cu prevederile legale
in vigoare, la un nivel de siguranta si de calitate care sa asigure protectia
consumatorilor si a mediului.
5. Licentele de fabricatie se acorda pentru fiecare categorie de produse
alimentare si alte activitati din domeniul productiei de produse alimentare in
conformitate cu anexa nr. 1 la prezentul regulament.
CAP. 2
Procedura de acordare a licentelor de fabricatie
1. In vederea desfasurarii unei activitati in domeniul productiei de
produse alimentare, agentul economic inainteaza directiei generale pentru
agricultura si industrie alimentara judetene sau a municipiului Bucuresti in a
carei raza teritoriala este amplasata unitatea pentru care solicita licenta de
fabricatie cererea-tip pentru acordarea licentei de fabricatie, intocmita
conform anexei nr. 2 la prezentul regulament, insotita de documente justificative.
1.1. Pentru agentii economici care desfasoara activitati de productie,
documentatia care insoteste cererea pentru acordarea licentei de fabricatie
cuprinde:
a) statutul societatii comerciale sau autorizatia eliberata in conformitate
cu reglementarile in vigoare pentru asociatiile familiale si persoanele fizice
autorizate sa desfasoare o activitate economica independenta, in copie xerox;
b) certificatul de inmatriculare a societatii comerciale, emis de oficiul
registrului comertului, in copie xerox;
c) certificatul de inregistrare fiscala a societatii comerciale sau a
asociatiei familiale si persoanei fizice, in copie xerox;
d) autorizatia sanitara de functionare a unitatii pentru care se solicita
licenta de fabricatie, eliberata de catre directia de sanatate publica
judeteana sau a municipiului Bucuresti in a carei raza teritoriala se afla
unitatea pentru care se solicita licenta de fabricatie, in copie xerox, sau
anexa la certificatul de inregistrare eliberat de Biroul unic, semnata si
stampilata, in copie xerox, pentru unitatile care desfasoara activitati care
sunt supuse inregistrarii si autorizarii de functionare prin Biroul unic al
camerei de comert si industrie;
e) autorizatia sanitara veterinara de functionare pentru unitatile care
sunt supuse controlului sanitar veterinar, eliberata de catre directia sanitara
veterinara judeteana sau a municipiului Bucuresti in a carei raza teritoriala
se afla unitatea pentru care se solicita licenta de fabricatie, in copie xerox,
sau anexa la certificatul de inregistrare eliberat de Biroul unic, semnata si
stampilata, in copie xerox, pentru unitatile care desfasoara activitati care
sunt supuse inregistrarii si autorizarii de functionare prin Biroul unic al
camerei de comert si industrie;
f) fisa unitatii pentru care se solicita licenta de fabricatie, intocmita
conform anexei nr. 3 la prezentul regulament;
g) fisa laboratorului uzinal, intocmita conform anexei nr. 4 la prezentul
regulament;
h) specificatia tehnica sau standardul de firma, elaborata si aprobata de
agentul economic, care trebuie sa cuprinda conditiile de calitate ale
produsului si data durabilitatii minimale a acestuia, de respectarea carora
producatorul ramane raspunzator, conditiile specifice de manipulare, transport
si depozitare si regulile de verificare a calitatii;
i) schema si instructiunile tehnologice pentru fiecare categorie de produse
pentru care se solicita licenta de fabricatie, care trebuie sa cuprinda toate
fazele fluxului tehnologic, incepand cu receptia materiilor prime pana la
depozitarea produsului finit, si modul in care sunt verificati si controlati
parametrii tehnologici, precum si utilajele si instalatiile tehnologice;
j) fisa cu privire la pregatirea de specialitate a personalului, intocmita
conform anexei nr. 5 la prezentul regulament, in care sa se mentioneze:
- personalul de conducere a procesului de fabricatie, care trebuie sa aiba,
in functie de gradul de complexitate al unitatii, cel putin pregatire
profesionala medie de specialitate, atestata;
- personalul de laborator, care trebuie sa aiba, in functie de gradul de
complexitate al unitatii, cel putin pregatire profesionala de specialitate,
atestata;
- personalul de executie, care va cuprinde, preponderent, personal
calificat cu pregatire profesionala specifica la nivelul de complexitate al
activitatilor pe care le desfasoara.
1.2. Agentii economici care desfasoara activitati in laboratoare de
patiserie-cofetarie prezinta documentele prevazute la lit. a) - f) ale pct.
1.1.
1.3. Agentii economici care desfasoara activitati de ambalare si/sau
imbuteliere de produse alimentare prezinta documentele prevazute la lit. a) -
f) ale pct. 1.1.
2. Cererea, completata cu datele necesare, se depune la directia generala
pentru agricultura si industrie alimentara judeteana sau a municipiului
Bucuresti in a carei raza teritoriala se afla unitatea pentru care se solicita
licenta de fabricatie, inregistrandu-se in registrul de evidenta a cererilor
pentru acordarea licentelor de fabricatie, conform modelului prezentat in anexa
nr. 6 la prezentul regulament, numai daca este insotita de documentatia
prevazuta la pct. 1.1, 1.2 si 1.3, dupa caz.
3. Reprezentantii imputerniciti ai Ministerului Agriculturii, Alimentatiei
si Padurilor, numiti prin ordin al ministrului agriculturii, alimentatiei si
padurilor pentru acordarea licentelor de fabricatie, din cadrul directiilor
generale pentru agricultura si industrie alimentara judetene, respectiv a
municipiului Bucuresti, analizeaza daca documentatia depusa corespunde
prevederilor prezentului regulament si comunica agentului economic daca exista
documente necorespunzatoare, situatie in care acesta va depune o noua cerere
insotita de documentatia completata conform observatiilor facute.
4. In situatia in care se constata ca documentatia depusa corespunde
prevederilor prezentului regulament, reprezentantii imputerniciti verifica la
fata locului, la unitatea pentru care se solicita licenta de fabricatie,
realitatea datelor inscrise in documentatie.
Reprezentantii imputerniciti pot verifica realitatea faptica a datelor
inscrise in documentatie, impreuna cu personalul de specialitate din cadrul
asociatiilor profesionale sau al institutelor de cercetare de profil, cu
experienta in domeniu. In acest sens, directiile generale pentru agricultura si
industrie alimentara judetene sau a municipiului Bucuresti vor solicita
asociatiilor profesionale ori institutelor de cercetare de profil sa
nominalizeze specialistii care pot participa la aceste verificari.
Verificarea faptica a datelor inscrise in documentatie se face de catre
reprezentantii imputerniciti ai Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si
Padurilor, numiti prin ordin al ministrului agriculturii, alimentatiei si
padurilor, in baza unei legitimatii si stampile, conform modelelor prezentate
in anexa nr. 10 la prezentul regulament.
5. Rezultatul verificarilor faptice se inscrie intr-un proces-verbal care
se semneaza de reprezentantul imputernicit constatator si de reprezentantul imputernicit
al agentului economic, redactat in doua exemplare, conform modelului prevazut
in anexa nr. 7 la prezentul regulament, din care un exemplar ramane la agentul
economic si unul la directia generala pentru agricultura si industrie
alimentara judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti.
6. In situatia in care se constata ca datele inscrise in documentatie nu
corespund cu realitatea de pe teren, aceasta se mentioneaza distinct in
procesul-verbal si constituie motivatia neacordarii licentei de fabricatie.
Dupa inlaturarea deficientelor constatate si mentionate in procesul-verbal,
agentul economic poate depune o noua cerere, in vederea acordarii licentei de
fabricatie.
7. In situatia in care se constata ca datele inscrise in documentatie corespund
cu realitatea de pe teren, aceasta se mentioneaza in procesul-verbal, care
constituie actul in baza caruia se elibereaza licenta de fabricatie.
8. Agentul economic va depune la directia generala pentru agricultura si
industrie alimentara judeteana sau a municipiului Bucuresti in a carei raza
teritoriala este amplasata unitatea pentru care se solicita licenta de
fabricatie documentul prin care se dovedeste plata taxei pentru acordarea
licentei de fabricatie, in termen de 72 de ore de la data incheierii
procesului-verbal.
Taxa pentru eliberarea licentei de fabricatie a produselor alimentare se
achita prin virare, cu ordin de plata, in contul bugetului de stat "Taxe
si tarife pentru eliberarea de licente si autorizatii de functionare",
deschis la trezoreria statului in a carei raza se afla sediul fiscal al
agentilor economici respectivi.
In sectoarele municipiului Bucuresti si in judetul Ilfov, unde nu
functioneaza trezorerii ale statului, taxa se vireaza in contul "Taxe si
tarife pentru eliberarea de licente si autorizatii de functionare",
deschis la unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A. pe seama organelor
financiare teritoriale.
Documentul de justificare a achitarii taxei il reprezinta copia de pe
ordinul de plata, confirmata de unitatea bancara, pentru virarea sumei la
bugetul de stat. In ordinul de plata se specifica: "Suma reprezinta taxa
pentru eliberarea licentei de fabricatie, conform Ordonantei Guvernului nr.
42/1995, cu modificarile si completarile ulterioare."
9. In baza procesului-verbal de verificare a realitatii datelor inscrise in
documentatia pentru acordarea licentelor de fabricatie si a documentului de
justificare a achitarii taxei, directia generala pentru agricultura si
industrie alimentara judeteana sau a municipiului Bucuresti in a carei raza
teritoriala se afla unitatea de productie elibereaza licenta de fabricatie,
redactata conform anexelor nr. 8a) si 8b) la prezentul regulament.
10. Licentele de fabricatie eliberate se vor inregistra la directia
generala pentru agricultura si industrie alimentara judeteana sau a
municipiului Bucuresti la care au fost inregistrate cererile pentru acordarea
acestora, in registrul de evidenta a licentelor de fabricatie, conform
modelului din anexa nr. 9 la prezentul regulament.
11. Agentul economic care se considera nedreptatit din cauza neacordarii
licentei de fabricatie poate depune contestatie la conducerea directiei
generale pentru agricultura si industrie alimentara judetene sau a municipiului
Bucuresti la care a fost inregistrata cererea sa, in termen de 15 zile de la
data respingerii solicitarii. Directorul general al directiei generale pentru
agricultura si industrie alimentara judetene sau a municipiului Bucuresti va
solutiona contestatia in termen de 30 de zile de la data inregistrarii
acesteia.
12. Agentul economic care nu este multumit de modul de rezolvare a
contestatiei se poate adresa instantei judecatoresti, in baza Legii
contenciosului administrativ nr. 29/1990.
13. Licentele de fabricatie a produselor alimentare se elibereaza in termen
de cel mult 30 de zile de la data inregistrarii cererii agentului economic,
daca sunt indeplinite prevederile pct. 7 si 8.
14. Modificarea conditiilor care au stat la baza acordarii licentelor de
fabricatie obliga agentul economic sa solicite in termen de 30 de zile o noua
licenta de fabricatie a produselor alimentare. Se considera conditii
modificate, in spiritul legii:
a) schimbarea profilului de activitate pentru care a fost acordata licenta;
b) schimbarea proprietarului, actionarului sau a asociatului majoritar ori
a titularului licentei de fabricatie.
Schimbarea doar a denumirii unui agent economic nu obliga agentul sa
solicite o noua licenta de fabricatie, aceasta schimbare trebuind sa fie
notificata directiei generale pentru agricultura si industrie alimentara care a
eliberat licenta.
15. In intervalul de timp de la inregistrarea cererii pentru acordarea
licentei de fabricatie si pana la acordarea acesteia este interzis agentului
economic sa produca, cu exceptia unei perioade de maximum 3 zile pentru
efectuarea probelor tehnologice necesare realizarii produsului, a carui
valorificare este permisa dupa acordarea licentei de fabricatie.
CAP. 3
Procedura de suspendare si de retragere (anulare) a licentelor de
fabricatie
1. Suspendarea si retragerea (anularea) licentelor de fabricatie se fac de
catre directiile generale pentru agricultura si industrie alimentara judetene
sau a municipiului Bucuresti care le-au eliberat.
2. Suspendarea si retragerea (anularea) licentelor de fabricatie se dispun
in urma:
a) controalelor efectuate la agentii economici de reprezentantii
imputerniciti ai Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor, numiti
prin ordin al ministrului agriculturii, alimentatiei si padurilor, prin
incheierea procesului-verbal de control conform modelului din anexa nr. 11 la
prezentul regulament;
b) controalelor efectuate de alte organe de control care au prevazuta
aceasta masura in actele normative specifice domeniului lor de activitate, prin
transmiterea la directia generala pentru agricultura si industrie alimentara pe
a carei raza teritoriala este amplasata unitatea controlata a copiei actului de
control incheiat, in baza caruia se aplica prevederea pct. 1.
3. Suspendarea licentei de fabricatie se mentine pana la indeplinirea
conditiilor a caror nerespectare a fost constatata.
4. Pe perioada suspendarii licentei de fabricatie activitatea de productie
in unitatea controlata este interzisa.
CAP. 4
Controlul agentilor economici care desfasoara activitati in domeniul
productiei de produse alimentare
1. Controlul agentilor economici privind modul de respectare a prevederilor
legale in domeniul productiei de produse alimentare se face de catre reprezentantii
imputerniciti ai Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor, numiti
prin ordin al ministrului agriculturii, alimentatiei si padurilor.
2. Controlul urmareste respectarea prevederilor reglementarilor in vigoare
in domeniul productiei de produse alimentare si mentinerea conditiilor impuse
la acordarea licentei de fabricatie, verificandu-se:
a) existenta licentelor de fabricatie pentru toate categoriile de produse
care se realizeaza in unitatea controlata;
b) existenta autorizatiilor de comercializare eliberate de directiile
finantelor publice judetene sau a municipiului Bucuresti, pentru producatorii
de alcool si bauturi spirtoase;
c) existenta documentatiei in baza careia a fost acordata licenta de
fabricatie;
d) respectarea prevederilor reglementarilor in vigoare privind productia de
produse alimentare si igiena alimentara;
e) dotarea unitatii cu echipamente, utilaje si instalatii, aparatura de
masura si control, care sa permita respectarea instructiunilor tehnologice si
realizarea produselor la nivelul de calitate stabilit in specificatiile tehnice
sau standardele de firma;
f) incadrarea cu personal atestat profesional pentru activitatile pe care
le desfasoara si echipament adecvat pentru protectia sanitara si protectia
muncii;
g) functionarea laboratoarelor uzinale si dotarea lor cu aparatura si
echipamente de laborator, cu substante si reactivi specifici analizelor care se
efectueaza, incadrarea acestora cu personal atestat pentru efectuarea
analizelor de laborator.
3. In timpul controlului, daca este necesar, reprezentantii imputerniciti
pot preleva esantioane din materiile prime, ingrediente sau alte produse
utilizate la prepararea si producerea alimentelor, semifabricate, produse
finite, materiale care vin in contact cu alimentele si dispun analizarea
acestora in laboratoare autorizate sau acreditate, conform anexelor A si B la
procesul-verbal de control. Cantitatea probei nu trebuie sa fie mai mare decat
cea necesara efectuarii analizelor stabilite.
4. In cazul in care alimentele analizate nu indeplinesc cerintele de
calitate stabilite in standardul de firma sau in specificatia tehnica,
producatorul va plati cheltuielile pentru prelevarea probelor si pentru
efectuarea analizelor.
5. Rezultatul controlului se inscrie in procesul-verbal de control, conform
modelului prezentat in anexa nr. 11 la prezentul regulament.
6. In urma controlului, reprezentantii imputerniciti au obligatia de a
hotari si de a dispune in procesul-verbal de control, in functie de
constatarile facute, mentinerea, suspendarea sau retragerea (anularea) licentei
de fabricatie, oprirea fabricatiei si sanctionarea contraventionala si/sau
sesizarea organelor de cercetare penala, dupa caz, dupa cum urmeaza:
a) mentinerea licentei de fabricatie se hotaraste atunci cand agentul
economic respecta prevederile legale in domeniul productiei de produse
alimentare si conditiile impuse la acordarea licentei de fabricatie;
b) sanctionarea agentilor economici cu amenda contraventionala conform
prevederilor art. 29 din Ordonanta Guvernului nr. 42/1995*), aprobata si
modificata prin Legea nr. 123/1995, cu modificarile ulterioare, ale pct. 4 - 6
ale articolului unic din Ordonanta Guvernului nr. 33/1999 si ale Ordonantei
Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata si
modificata prin Legea nr. 180/2002;
c) oprirea temporara a fabricatiei sau a activitatii in domeniul productiei
de produse alimentare si suspendarea licentei de fabricatie pana cand agentul economic
dovedeste ca a eliminat toate cauzele in baza carora a fost dispusa aceasta
masura, conform prevederilor pct. 3 al articolului unic din Ordonanta
Guvernului nr. 33/1999 si ale Ordonantei Guvernului nr. 2/2001, aprobata si
modificata prin Legea nr. 180/2002.
Situatiile in care se dispune oprirea fabricatiei si suspendarea licentei
de fabricatie sunt:
- folosirea in fabricatie a materiilor prime, materiilor auxiliare sau a
materialelor fara documente care sa ateste calitatea si provenienta lor;
- lipsa din dotare sau functionarea defectuoasa a aparatelor de masura si
control necesare pentru urmarirea parametrilor tehnologici;
- functionarea fara autorizatie sanitara sau sanitara veterinara;
- functionarea fara autorizatii de comercializare eliberate de directiile
finantelor publice judetene sau a municipiului Bucuresti pentru producatorii de
bauturi spirtoase si alcool etilic;
- starea igienica sanitara si sanitara veterinara necorespunzatoare
normelor de igiena sanitara si sanitara veterinara;
- nerespectarea parametrilor de calitate ai produselor finite, prevazuti in
standardele sau specificatiile tehnice de produs;
- marcarea si etichetarea neconforme reglementarilor in vigoare;
- utilizarea de materii prime, ingrediente, materiale, altele decat cele
declarate in instructiunile tehnologice si mentionate pe etichete;
- functionarea cu alt personal incadrat decat cel prevazut in procedura de
acordare a licentei de fabricatie;
- neefectuarea analizelor de laborator obligatorii, zilnice, la receptia
materiilor prime si la produsele finite, pentru fiecare lot de fabricatie,
sarja sau cazan, in functie de specificul activitatii;
d) oprirea fabricatiei, concomitent cu retragerea (anularea) licentei de
fabricatie si cu interzicerea de a mai desfasura activitati in domeniul
productiei de produse alimentare, daca fapta nu a fost savarsita in astfel de
conditii incat sa constituie infractiune, pentru comercializarea unor produse a
caror livrare a fost interzisa, fiind confirmate ca falsificari sau
substituiri, si sanctionarea cu amenda conform prevederilor pct. 5 al
articolului unic din Ordonanta Guvernului nr. 33/1999 si ale Ordonantei
Guvernului nr. 2/2001, aprobata si modificata prin Legea nr. 180/2002;
e) oprirea fabricatiei, concomitent cu retragerea (anularea) licentei de
fabricatie si interzicerea de a mai desfasura activitati in domeniul productiei
de produse alimentare, in cazul agentilor economici care continua sa nu se
conformeze prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 42/1995, desi au fost
sanctionati cu amenda contraventionala pentru:
- abaterile prevazute la lit. c) si d);
- nerespectarea repetata a conditiilor care au stat la baza acordarii
licentelor conform prevederilor art. 29 lit. f) din Ordonanta Guvernului nr.
42/1995;
- nesolicitarea eliberarii unei noi licente, in cazul prevazut la art. 22
alin. 4 din Ordonanta Guvernului nr. 42/1995;
f) oprirea fabricatiei, concomitent cu interzicerea de a mai desfasura
activitati in domeniul productiei de produse alimentare, in cazul agentilor
economici care continua sa functioneze fara licenta de fabricatie, desi au fost
sanctionati cu amenda contraventionala pentru functionare fara licenta de
fabricatie, potrivit art. 29 lit. e) din Ordonanta Guvernului nr. 42/1995;
g) retragerea (anularea) licentei de fabricatie cand agentul economic nu
mai desfasoara activitatea pentru care a primit licenta de fabricatie, a
schimbat profilul de activitate sau cand a incetat definitiv activitatea si/sau
cand se solicita de alte organisme de control care au prevazuta aceasta masura
in actele normative specifice domeniului lor de activitate.
------------
*) Ordonanta Guvernului nr. 42/1995, publicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 203 din 1 septembrie 1995, a fost aprobata si
modificata prin Legea nr. 123/1995, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, nr. 293 din 19 decembrie 1995, si ulterior modificata prin Ordonanta
Guvernului nr. 33/1999, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,
nr. 44 din 30 ianuarie 1999.
7. Procesul-verbal de control va fi redactat in doua exemplare. Un exemplar
al procesului-verbal de control ramane la agentul economic, iar al doilea
exemplar, la directia generala pentru agricultura si industrie alimentara
judeteana sau a municipiului Bucuresti, care il va inregistra in registrul
privind evidenta proceselor-verbale de control, conform modelului prevazut in
anexa nr. 12 la prezentul regulament.
8. Amenzile stabilite de catre persoanele in drept se vireaza de catre cei
sanctionati, in contul bugetului de stat "Venituri din amenzi aplicate
potrivit dispozitiilor legale", deschis la trezoreria statului in a carei
raza teritoriala agentii economici au domiciliul fiscal, sau in contul bugetului
de stat, deschis la unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A. pe seama
organelor financiare teritoriale, in judete sau in municipiul Bucuresti, dupa
caz, si cu respectarea prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 2/2001, aprobata
si modificata prin Legea nr. 180/2002.
9. Agentul economic poate contesta masurile contraventionale stabilite in
procesul-verbal de control, conform prevederilor Ordonantei Guvernului nr.
2/2001, aprobata si modificata prin Legea nr. 180/2002.
CAP. 5
Dispozitii finale
1. Toate anexele mentionate in prezentul regulament fac parte integranta
din acesta.
2. Evidentele prevazute in prezentul regulament se vor tine conform
formularelor stabilite.
3. Formularele de licente de fabricatie se comanda si se achizitioneaza de
catre Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor si se distribuie
directiilor generale pentru agricultura si industrie alimentara judetene si a
municipiului Bucuresti prin reprezentantii imputerniciti ai acestora.
Formularele de licenta existente isi pastreaza valabilitatea pana la
epuizarea stocului existent, dupa care vor fi redactate conform modelelor
prezentate in anexele nr. 8a) si 8b) la prezentul regulament.
Eliberarea licentelor de fabricatie agentilor economici solicitanti se face
de catre directiile generale pentru agricultura si industrie alimentara
judetene sau a municipiului Bucuresti, cu recuperarea costului editarii
formularelor, iar incasarile respective se vireaza la bugetul de stat.
ANEXA 1
la regulament
ACTIVITATILE SI PRODUSELE
pentru care Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor acorda licente
de fabricatie
I. Domeniul productiei de lapte si produse lactate
1. Fabricarea laptelui de consum si a produselor acidofile (iaurt, lapte
batut, chefir etc.) (U.M. = hl/24 h)
2. Fabricarea branzei proaspete de vaci, cremelor, smantanei de consum,
fristii (U.M. = t/24 h)
3. Fabricarea untului (U.M. = t/24 h)
4. Fabricarea inghetatei (U.M. = t/24 h)
5. Fabricarea conservelor din lapte (lapte concentrat, lapte praf, produse
pentru alimentatia copiilor etc.) (U.M. = t/an)
6. Fabricarea branzeturilor (fermentate, cu pasta oparita, framantate,
afumate, conservate in saramura etc.) (U.M. = t/an)
II. Domeniul productiei de carne si produse din carne
1. Abatorizarea animalelor si a pasarilor (U.M. = t/an)
2. Fabricarea semipreparatelor si a preparatelor din carne (U.M. = t/an)
3. Fabricarea semiconservelor si conservelor din carne si mixte (U.M. =
t/an)
III. Domeniul prelucrarii si conservarii pestelui si a produselor din peste
1. Fabricarea semiconservelor si conservelor din peste (U.M. = t/an)
2. Fabricarea preparatelor si semipreparatelor din peste (U.M. = t/an)
IV. Domeniul productiei de paine si produse de morarit si panificatie
1. Fabricarea fainurilor, grisurilor si a arpacasului din grau (U.M. = t/24
h)
2. Fabricarea malaiului si fainii de porumb (U.M. = t/24 h)
3. Prelucrarea orezului (U.M. = t/24 h)
4. Fabricarea painii, produselor de panificatie si produselor de patiserie
(U.M. = t/24 h)
5. Fabricarea pastelor fainoase (U.M. = t/24 h)
6. Fabricarea biscuitilor, piscoturilor si altor produse similare (U.M. =
t/24 h)
7. Fabricarea fulgilor de cereale si a produselor expandate (U.M. = t/24 h)
V. Domeniul prelucrarii si conservarii fructelor si legumelor
1. Fabricarea conservelor de legume si/sau fructe si/sau a pastei de tomate
si/sau a gemurilor si/sau a marmeladelor si/sau a jeleurilor (U.M. = t/an)
2. Fabricarea sucurilor de fructe si/sau legume (U.M. = t/an)
3. Fabricarea produselor deshidratate din legume si/sau fructe (U.M. =
t/an)
VI. Domeniul productiei de uleiuri si de grasimi vegetale alimentare
1. Fabricarea uleiurilor vegetale brute si/sau rafinate (U.M. = mii t/an)
2. Fabricarea maionezei si/sau margarinei si/sau grasimilor partial sau
total hidrogenate (U.M. = mii t/an)
VII. Domeniul productiei de zahar si produse zaharoase
1. Fabricarea zaharului (U.M. = t sfecla/24 h)
2. Fabricarea ciocolatei si/sau a produselor din ciocolata (U.M. = t/an)
3. Fabricarea drajeurilor si/sau caramelajului (bomboane sticloase) si/sau
caramelei si/sau bomboanelor medicinale (U.M. = t/an)
4. Fabricarea produselor gelifiate (rahat, jeleuri etc.) (U.M. = t/an)
5. Fabricarea produselor de cofetarie si patiserie (U.M. = kg/24 h)
6. Fabricarea halvalei (U.M. = t/an)
7. Fabricarea produselor zaharoase expandate (U.M. = t/an)
VIII. Domeniul productiei de bauturi
1. Fabricarea bauturilor spirtoase (inclusiv cele slab alcoolizate) (U.M. =
MGD/an)
2. Fabricarea alcoolului etilic de fermentatie (U.M. = MGD/an)
3. Fabricarea vinurilor (U.M. = vag./an)
4. Fabricarea cidrului si/sau a altor bauturi nedistilate obtinute prin
fermentare si/sau a bauturilor mixte ce contin alcool (U.M. = mii sticle/an)
5. Fabricarea berii (U.M. = mii hl/an)
6. Fabricarea otetului (U.M. = mii hl/an)
7. Fabricarea bauturilor racoritoare nealcoolice (U.M. = mii hl/an)
IX. Domeniul productiei de amidon, glucoza si drojdie de panificatie
1. Fabricarea amidonului (U.M. = t/an)
2. Fabricarea glucozei, fructozei, maltozei etc. (U.M. = t/an)
3. Fabricarea drojdiei de panificatie (U.M. = t/an)
X. Fabricarea altor produse alimentare
XI. Activitati de ambalare si/sau imbuteliere de produse alimentare
ANEXA 2
la regulament
Nr. ......... din ...........
CERERE
pentru acordarea licentei de fabricatie
Agentul economic, persoana juridica/asociatie familiala/persoana fizica
......................................., cu sediul in
........................., str. ........................ nr. ......., cu
Certificatul de inmatriculare la oficiul registrului comertului/Autorizatia nr.
................, codul fiscal ....................., telefon
................., fax ................, telex ................., reprezentat
de ............................................., domiciliat in .......................,
str. ............... nr. ......, bl. ..., sc. ...., et. ...., ap. ....,
sectorul/judetul ..................., posesor al buletinului/cartii de
identitate seria ..... nr. ........, eliberat/eliberata de
...................., avand functia de ................................, pe
baza pieselor anexate la dosar, solicit eliberarea licentei de fabricatie
pentru unitatea cu sediul in ..................., str. ................. nr.
....., sectorul/judetul ........................, in vederea fabricarii
urmatoarelor produse alimentare/activitati in domeniul:
1.
.........................................................................
2.
.........................................................................
3. .........................................................................
4.
.........................................................................
Data .............
Semnatura
................
Domnului director general al Directiei pentru Agricultura si Industrie
Alimentara a Judetului ................../Municipiului Bucuresti
ANEXA 3
la regulament
FISA UNITATII
Unitatea cu sediul in ....................................................,
str. ..................... nr. ......, sectorul/judetul ......................,
avand ca obiect de activitate
...............................................................................
(se vor inscrie categoriile de produse sau activitatile pentru care se solicita
licenta de fabricatie, conform anexei nr. 1 la Ordinul ministrului
agriculturii, alimentatiei si padurilor nr. 357/2003)
Dotarea tehnica:
a) schita-plan, care sa cuprinda toate spatiile de fabricatie si de
depozitare ale unitatii, cu instalatiile si utilajele din dotare;
b) capacitatea zilnica a unitatii, determinata de utilajul conducator
(conform unitatii de masura precizate in anexa nr. 1 la regulament);
c) dotarea cu instalatii si utilaje:
___________________________________________________________________________
Denumirea instalatiilor Starea tehnica Observatii
si utilajelor din dotare (grad de uzura) (se va mentiona daca asigura
obtinerea de produse la nivelul
de calitate propus)
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
d) dotarea cu instrumente si aparatura de masura si control pentru
urmarirea desfasurarii procesului tehnologic:
___________________________________________________________________________
Denumirea Parametrul masurat Domeniul Documentul de atestare
instrumentului de masurare a verificarii metrologice
sau aparatului
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
ANEXA 4
la regulament
FISA LABORATORULUI UZINAL
Dotarea laboratorului uzinal pentru verificarea parametrilor de calitate ai
materiilor prime, semifabricatelor si produselor finite, conform prevederilor
instructiunilor tehnologice, specificatiilor tehnice sau standardelor pentru
fiecare categorie de produse:
___________________________________________________________________________
Denumirea instrumentului Parametrul masurat Documentul de atestare
sau aparatului a verificarii metrologice
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
NOTA:
Pentru analizele care conform specificatiei tehnice sau standardului de
firma se efectueaza periodic (de exemplu: incarcatura microbiana, metale grele
etc.) si care nu se pot efectua in laboratoarele proprii, se vor incheia
contracte cu laboratoare specializate.
ANEXA 5
la regulament
FISA
cu privire la pregatirea de specialitate a personalului
________________________________________________________________________________
din care:
Structura personalului Nr.
_______________________
total Calificati
Necalificati
________________________________________________________________________________
Personal de conducere a procesului de fabricatie:
numele si documentul de atestare a pregatirii
profesionale de specialitate
________________________________________________________________________________
Personal de productie
________________________________________________________________________________
Personal de laborator: numele si documentul de
atestare a pregatirii profesionale de specialitate
________________________________________________________________________________
Personal de intretinere a utilajelor si
instalatiilor
________________________________________________________________________________
Personal auxiliar
________________________________________________________________________________
ANEXA 6
la regulament
REGISTRUL
de evidenta a cererilor pentru acordarea licentelor de fabricatie
________________________________________________________________________________
Numarul de Data Numarul si Numele Data Modul de
Observatii
inregistrare data cererii si adresa eliberarii rezolvare
solicitantului licentei de
fabricatie
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
ANEXA 7
la regulament
PROCES-VERBAL Nr. ......./........
de verificare a realitatii datelor inscrise in documentatia pentru acordarea
licentei de fabricatie
Subsemnatul/Subsemnata ...................................................,
posesor/posesoare al/a legitimatiei nr. ..............., eliberata de
Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor, in urma verificarii
realitatii datelor inscrise in documentatia depusa la Directia Generala pentru
Agricultura si Industrie Alimentara ................................... cu
Cererea nr. ....... din ............. pentru acordarea licentei de fabricatie
pentru unitatea de productie din .................................., str.
......................... nr. ...., sectorul/judetul
...................................................., in vederea fabricarii
urmatoarelor produse alimentare:
................................................................................
................................................................................
...............................................................................,
(se vor inscrie categoriile de produse alimentare/activitatile
mentionate in cerere)
apartinand agentului economic
................................................., cu sediul in
.................................., str. .......................... nr. ......,
sectorul/judetul .................................................., cu
Certificatul de inmatriculare la oficiul registrului comertului/Autorizatia nr.
........., codul fiscal ............................, tel. ................,
fax ..................., reprezentat de
......................................., domiciliat in
.................................., str. ........................ nr. ......,
bl. ......., sc. ......, et. ......, ap. ......., sectorul/judetul
................................., posesor al buletinului/cartii de identitate
seria ...... nr. ......................., eliberat/eliberata de Politia
............................., avand functia de
...............................,
am constatat urmatoarele:
1. unitatea de productie indeplineste conditiile legale pentru acordarea
licentei de fabricatie;
sau
2. unitatea de productie nu indeplineste conditiile legale pentru acordarea
licentei de fabricatie din urmatoarele motive:
a)
.........................................................................
b) .........................................................................
c) .......................................................................
.
(se vor mentiona distinct motivele neacordarii licentei de fabricatie)
Reprezentantul imputernicit Reprezentantul imputernicit al
constatator, agentului economic,
............................... .................................
(semnatura si stampila) (semnatura si stampila)
ANEXA 8a)
la regulament
ROMANIA
MINISTERUL AGRICULTURII, ALIMENTATIEI SI PADURILOR
Directia Generala pentru Agricultura si Industrie Alimentara a Judetului
......................./Municipiului Bucuresti
Directorul general al directiei generale pentru agricultura si industrie
alimentara,
in baza Ordonantei Guvernului nr. 42/1995 privind productia de produse
alimentare destinate comercializarii, aprobata si modificata prin Legea nr.
123/1995 si modificata si completata prin Ordonanta Guvernului nr. 33/1999,
avand in vedere propunerea reprezentantilor imputerniciti pentru eliberarea
licentelor de fabricatie, numiti prin Ordinul ministrului agriculturii,
alimentatiei si padurilor nr. ......... din ...........,
in temeiul Regulamentului cu privire la acordarea, suspendarea si
retragerea (anularea) licentelor de fabricatie agentilor economici care
desfasoara activitati in domeniul productiei de produse alimentare,
emite urmatoarea
LICENTA DE FABRICATIE
pentru atestarea dreptului de a desfasura activitati in domeniul productiei de
produse alimentare
Seria ...... nr. ...................
pentru agentul economic ................................................, cu
sediul in ....................................., str. ........................
(satul, comuna, orasul, municipiul)
nr. ........., sectorul ........, judetul ....................................,
cu Certificatul de inmatriculare la oficiul registrului comertului/Autorizatia
nr. ......................, codul fiscal ...................
Agentul economic .........................................................
are capacitatea tehnica si profesionala de a desfasura activitati de productie
in domeniul:
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
(activitatile si produsele)
la unitatea de productie din ..............................................,
str. ...................... nr. .........., sectorul ......, judetul
............................. .
Director general,
.....................
Am primit licenta de Emisa la
fabricatie ............................... ..........................
(data) (data)
.............................................
(numele si prenumele, functia si semnatura)
ANEXA 8b)
la regulament
ROMANIA
MINISTERUL AGRICULTURII, ALIMENTATIEI SI PADURILOR
Directia Generala pentru Agricultura si Industrie Alimentara a Judetului
....................../Municipiului Bucuresti
Directorul general al directiei generale pentru agricultura si industrie
alimentara,
in baza Ordonantei Guvernului nr. 42/1995 privind productia de produse
alimentare destinate comercializarii, aprobata si modificata prin Legea nr.
123/1995 si modificata si completata prin Ordonanta Guvernului nr. 33/1999,
avand in vedere propunerea reprezentantilor imputerniciti pentru eliberarea
licentelor de fabricatie, numiti prin Ordinul ministrului agriculturii,
alimentatiei si padurilor nr. ..... din ...............,
in temeiul Regulamentului cu privire la acordarea, suspendarea si
retragerea (anularea) licentelor de fabricatie agentilor economici care
desfasoara activitati in domeniul productiei de produse alimentare,
emite urmatoarea
LICENTA DE FABRICATIE
pentru atestarea dreptului de a desfasura activitati in domeniul productiei
de produse alimentare
Seria ...... nr. ................
pentru agentul economic ................................................, cu
sediul in ....................................., str. .........................
(satul, comuna, orasul, municipiul)
nr. ........., sectorul .........., judetul ..................................,
cu Certificatul de inmatriculare la oficiul registrului comertului/Autorizatia
nr. ................, codul fiscal ................
Agentul economic ...........................................................
are capacitatea tehnica si profesionala de a desfasura activitati de productie
in domeniul:
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
(activitatile si produsele)
la unitatea de productie din .................................................,
(satul, comuna, orasul, municipiul)
str. ............................ nr. ......., sectorul ..........., judetul
.................................. .
Director general,
.....................
Emisa la ...........................
(data)
ANEXA 9
la regulament
REGISTRUL DE EVIDENTA A LICENTELOR DE FABRICATIE
_______________________________________________________________________________
Nr. Seria si Titularul Unitatile de productie, Observatii
crt. numarul licentei licentei de activitatile si categoriile de
de fabricatie fabricatie produse pentru care se acorda
licenta de fabricatie
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
ANEXA 10
la regulament
1. MODEL DE LEGITIMATIE
- fata -
______________________________________________________
| ROMANIA |
| MINISTERUL AGRICULTURII, ALIMENTATIEI SI PADURILOR |
| |
| Legitimatie Nr. 500 |
| |
| Numele: IONESCU Loc |
| Prenumele: MIRCEA pentru |
| Buletinul/cartea de identitate fotografie |
| seria ...... nr. ............. |
| |
| Ministru, |
| |
|______________________________________________________|
- verso -
______________________________________________________
| Posesorul prezentei legitimatii este abilitat sa |
| aplice prevederile Ordonantei Guvernului nr. 42/1995 |
| in judetul/municipiul .............................. |
| pentru verificarea faptica a datelor inscrise in |
| documentatia prin care se solicita acordarea |
| licentelor de fabricatie si are dreptul de acces in |
| zone, cladiri, anexe sau alte spatii ale agentilor |
| economici care solicita licenta de fabricatie pentru |
| a desfasura o activitate in domeniul productiei de |
| produse alimentare. |
|______________________________________________________|
2. MODEL DE STAMPILA
__________________________
/ Ministerul Agriculturii, \
/ Alimentatiei \
/ \
( Acreditare OG 42/95 * 500 )
\ /
\ si Padurilor /
\__________________________/
ANEXA 11
la regulament
Seria .......... nr. ...........
MINISTERUL AGRICULTURII, ALIMENTATIEI SI PADURILOR
Directia Generala pentru Agricultura si Industrie Alimentara ..............
Adresa .........................., telefon ............., fax .............
PROCES-VERBAL DE CONTROL Nr. .............
Incheiat astazi ...........................................................
(ziua, luna, anul)
1. Agent constatator:
........................, functia ................., legitimatia nr. ......
........................, functia ................., legitimatia nr. ......
........................, functia ................., legitimatia nr. ......
2. Agent economic controlat (persoana fizica)
............................., inmatriculat in registrul comertului sub nr.
............., cod unic de inregistrare ............................., cont
bancar ......................., Banca ......................, adresa sediului
..................................
3. Unitatea (punct de lucru) (adresa) .....................................
...............................................................................
unde am fost primiti de domnul/doamna
........................................., in calitate de
..........................................., posesor/posesoare al/a actului de
identitate ......... seria ........ nr. ......................., eliberat de
...................................... la data de ................., CNP
..................................
4. Obiectul controlului*):
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
5. Esantioane*) (probe) prelevate (conform anexelor A si B):
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
6. Constatari in timpul desfasurarii controlului (descrierea faptelor
savarsite) in ziua .......... luna ................. anul ........ ora .......:
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
7. Masuri stabilite in baza constatarilor:
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
8. Sanctiuni contraventionale aplicate:
Semnificatia coloanei N din tabelul de mai jos este urmatoarea:
N - Numarul codului de inregistrare fiscala sau actul de identitate al
persoanei (seria, nr., data emiterii)
________________________________________________________________________________
Contravenientul Adresa N Articolul Valoarea Semnatura Numarul
completa din actul amenzii contravenientului chitantei
normativ aplicate de
achitare
a amenzii
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
a) Amenda, in suma de ............................ lei, se va achita in termen
de 15 zile de la data comunicarii, astfel:
- 75%, adica ...................... lei, in contul bugetului de stat
(venituri din amenzi aplicate potrivit prevederilor legale) nr.
..............., deschis la Trezoreria .................................................;
- 25%, adica ...................... lei, in contul Directiei Generale
pentru Agricultura si Industrie Alimentara
........................................... nr. ................., deschis la
........................................... .
b) Contravenientul poate achita in termen de 48 de ore de la comunicare
jumatate din minimul legal al amenzii, adica ..............................
lei, astfel:
- 75%, adica ....................... lei, in contul bugetului de stat nr.
................, deschis la Trezoreria
.......................................;
- 25%, adica ....................... lei, in contul Directiei Generale
pentru Agricultura si Industrie Alimentara ..................................
nr. ..............., deschis la ............................................. .
c) Chitantele de plata sau documentele bancare vor fi prezentate in termen
de 15 zile la Directia Generala pentru Agricultura si Industrie Alimentara
........................................, serviciul inspectii, in acest fel
orice urmarire incetand.
In caz contrar se va proceda la executare silita conform legii.
d) Impotriva procesului-verbal contravenientul poate face plangere in
termen de 15 zile de la comunicare. Plangerea insotita de copia procesului-verbal
se va depune la Directia Generala pentru Agricultura si Industrie Alimentara
............................................ conform art. 31 si 32 din
Ordonanta Guvernului nr. 2/2001, aprobata si modificata prin Legea nr.
180/2002.
Procesul-verbal contine ....... pagini si s-a intocmit in .......
exemplare, din care au fost difuzate ....... .
e) Alte mentiuni (se va preciza daca contravenientul sau reprezentantul
acestuia refuza sa semneze) ................................................
9. Martor:
Domnul/Doamna
.............................................................,
domiciliat/domiciliata in ........................................, str.
....................... nr. ........, bl. ......., sc. ......, ap. ........,
judetul/sectorul .............................., telefon ...................
act de identitate ...... seria ..... nr. .............., CNP
......................, emis de ..............................................
la data de .............
Semnatura
..................
10. Obiectiuni:
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
Agent constatator, Contravenient sau reprezentant
al agentului economic,
Am luat cunostinta de continutul
procesului-verbal cu/fara obiectiuni.
------------
*) Indicarea concreta si corecta a actelor normative care evidentiaza
elementele referitoare la obiectul controlului.
*) Vor fi insotite de proces-verbal.
ANEXA A
la Procesul-verbal de control
nr. ...... din ..............
MINISTERUL AGRICULTURII, ALIMENTATIEI SI PADURILOR
Directia Generala pentru Agricultura si Industrie Alimentara ..............
Telefon ...................., fax .......................
ESANTIOANE PRELEVATE PENTRU VERIFICARI
________________________________________________________________________________
Nr. Denumirea Verificarea Cantitatea Marimea Persoana care
pastreaza
crt. produsului solicitata aflata la esantionului proba-martor: numele,
detinator prenumele, functia si
semnatura
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Esantioanele au fost expediate prin .......................................
(numele, prenumele si functia)
Reprezentantii imputerniciti constatatori, Reprezentantul agentului
economic,
...........................................
..................................
(numele si prenumele) (numele, prenumele, calitatea)
...........................................
..................................
(semnatura si stampila) (semnatura si stampila)
ANEXA B
la Procesul-verbal de control
nr. ..... din ...............
______________________________________________________________________________
| MINISTERUL AGRICULTURII, ALIMENTATIEI| MINISTERUL AGRICULTURII, ALIMENTATIEI
|
| SI PADURILOR | SI PADURILOR
|
| Directia Generala pentru Agricultura | Directia Generala pentru Agricultura
|
| si Industrie Alimentara a | si Industrie Alimentara a
|
| Judetului .................../ | Judetului .................../
|
| Municipiului Bucuresti | Municipiului Bucuresti
|
| |
|
| ETICHETA PENTRU ESANTION | ETICHETA PENTRU ESANTION
|
| (talonul care ramane pe esantion) | (talonul volant care ramane la
|
| | agentul constatator)
|
| |
|
| Denumirea produsului ............... | Denumirea produsului ................
|
| .................................... | .....................................
|
| Data prelevarii ..................., | Denumirea expeditorului produsului
|
| ora .................... | .....................................
|
| Numerele aplicate esantioanelor | Denumirea
detinatorului/proprietarului|
| prelevate .......................... | marfii ..............................
|
| Procesul-verbal de prelevare ....... | Denumirea laboratorului .............
|
| Denumirea laboratorului ............ | .....................................
|
| .................................... | Numarul de inregistrare la laborator
|
| Numarul de inregistrare la laborator | .....................................
|
| .................................... | Data .............., ora ............
|
| Data ............., ora ............ |
|
| Valoarea esantioanelor, declarata de | |
| detinatorul marfii ................. |
|
| .................................... | Detinatorul/ Reprezentantul
|
| | proprietarul marfii, imputernicit,
|
| Reprezentantul imputernicit, | ..................... ..............
|
| ................................ | (numele, functia (numele si
|
| (numele, functia si semnatura) | si semnatura) semnatura) |
| |
|
| Primitorul de la laborator, | Primitorul de la laborator,
|
| ............................. | ..............................
|
| (numele, functia si semnatura) | (numele, functia si semnatura)
|
|______________________________________|_______________________________________|
ANEXA 12
la regulament
REGISTRUL PRIVIND EVIDENTA
proceselor-verbale de control
________________________________________________________________________________
Nr. Data Emitentul Agentul Unitatea Masurile
Observatii
crt. inregistrarii procesului-verbal economic controlata luate si
de control controlat sanctiunile
aplicate
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________