ORDIN
Nr. 386/243 din 24 iunie 2004
pentru aprobarea Normelor privind procedura si criteriile de autorizare a
activitatii de gestionare a anvelopelor uzate
ACT EMIS DE: MINISTERUL ECONOMIEI SI COMERTULUI
Nr. 386 din 24 iunie 2004
MINISTERUL MEDIULUI SI GOSPODARIRII APELOR
Nr. 243 din 19 iulie 2004
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 712 din 6 august 2004
In conformitate cu prevederile art. 7 alin. (2) din Hotararea Guvernului
nr. 170/2004 privind gestionarea anvelopelor uzate,
in temeiul Hotararii Guvernului nr. 738/2003 privind organizarea si
functionarea Ministerului Economiei si Comertului si al Hotararii Guvernului
nr. 408/2004 privind organizarea si functionarea Ministerului Mediului si
Gospodaririi Apelor,
ministru de stat, ministrul economiei si comertului, si ministrul mediului
si gospodaririi apelor emit urmatorul ordin:
Art. 1
Se aproba Normele privind procedura si criteriile de autorizare a
activitatii de gestionare a anvelopelor uzate, prevazute in anexa care face
parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2
Comisia Nationala pentru Reciclarea Materialelor din cadrul Ministerului
Economiei si Comertului va duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 3
Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
p. Ministrul de stat,
ministrul economiei si comertului,
Georgeta Molosaga,
secretar de stat
Ministrul mediului si gospodaririi apelor,
Speranta Maria Ianculescu
ANEXA 1
NORME
privind procedura si criteriile de autorizare a activitatii de gestionare a
anvelopelor uzate
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
Obiectul prezentelor norme il constituie reglementarea procedurii si a
criteriilor de obtinere a autorizatiei de gestionare a anvelopelor uzate de
catre persoanele juridice care preiau responsabilitatea gestionarii anvelopelor
uzate de la persoanele juridice care introduc pe piata anvelope noi si/sau
anvelope uzate destinate reutilizarii, conform art. 7 alin. (1) din Hotararea Guvernului
nr. 170/2004.
CAP. 2
Procedura de acordare a autorizatiei
Art. 2
Autorizatia de gestionare a anvelopelor uzate se acorda de catre Comisia
Nationala pentru Reciclarea Materialelor din cadrul Ministerului Economiei si
Comertului, pe o perioada de 3 ani, cu conditia avizarii anuale.
Art. 3
(1) Autorizatia de gestionare a anvelopelor uzate se acorda persoanelor
juridice care indeplinesc criteriile de autorizare prevazute in anexa nr. 1, pe
baza urmatoarelor documente obligatorii:
1. cerere-tip de autorizare, conform anexei nr. 2;
2. certificat de inregistrare la Oficiul National al Registrului
Comertului, in copie;
3. actul de constituire, in copie;
4. planul de gestionare a anvelopelor uzate;
5. acordurile/precontractele incheiate cu persoanele juridice care introduc
pe piata anvelope noi si/sau anvelope uzate destinate reutilizarii, in copie,
precum si declaratiile pe propria raspundere privind cantitatile de anvelope
puse pe piata de acestea in anul precedent;
6. acordurile/precontractele incheiate cu societatile comerciale autorizate
pentru colectarea si/sau valorificarea anvelopelor uzate, in copie, precum si
capacitatile de colectare si valorificare ale acestora;
7. caietul de sarcini intocmit in vederea selectarii agentilor economici cu
care se vor incheia contracte de colectare si/sau de valorificare.
(2) Comisia Nationala pentru Reciclarea Materialelor poate solicita, dupa
caz, orice alte documente relevante pentru eliberarea autorizatiei.
Art. 4
Documentele obligatorii prevazute la art. 3 alin. (1) se depun la
registratura Ministerului Economiei si Comertului pentru Comisia Nationala
pentru Reciclarea Materialelor.
Art. 5
(1) Comisia Nationala pentru Reciclarea Materialelor analizeaza documentele
obligatorii si stabileste daca sunt indeplinite criteriile pentru acordarea
autorizatiei de gestionare a anvelopelor uzate, prevazute in anexa nr. 1.
(2) Concluziile se consemneaza intr-un proces-verbal, document care sta la
baza emiterii autorizatiei de gestionare a anvelopelor uzate.
Art. 6
In termen de 30 de zile de la data depunerii documentatiei obligatorii,
Comisia Nationala pentru Reciclarea Materialelor emite autorizatia de
gestionare a anvelopelor uzate, conform anexei nr. 3, sau comunica
solicitantului motivul respingerii cererii.
CAP. 3
Procedura de avizare si anulare a autorizatiei de gestionare a anvelopelor
uzate
Art. 7
Pentru avizarea anuala a autorizatiei de gestionare a anvelopelor uzate se
depun, la sediul Comisiei Nationale pentru Reciclarea Materialelor, pana la
data de 31 martie a anului urmator, urmatoarele documente:
- raportul de activitate, care trebuie sa contina:
- cantitatea totala de anvelope noi si/sau de anvelope uzate destinate
reutilizarii, pusa pe piata in anul precedent de catre societatile comerciale
cu care s-a incheiat contract de preluare a responsabilitatii, precum si o
estimare a cantitatii de anvelope care va fi pusa pe piata in anul in curs;
- cantitatea totala de anvelope uzate, colectata in cadrul obligatiilor
de preluare a responsabilitatilor;
- cantitatea totala de anvelope uzate, livrata societatilor autorizate
pentru valorificarea anvelopelor uzate, si defalcarea pe modalitati de valorificare;
- lista la zi a societatilor comerciale cu care s-au incheiat contracte
pentru preluarea responsabilitatii;
- lista la zi a agentilor economici autorizati pentru colectarea si/sau
valorificarea deseurilor de cauciuc, cu care s-au incheiat contracte;
- planul de gestionare a anvelopelor uzate pentru anul in curs;
- documentele financiar-contabile din care sa reiasa repartizarea
profitului.
Art. 8
Neindeplinirea obligatiilor asumate prin preluarea responsabilitatii,
precum si nerespectarea criteriilor de autorizare pe intreaga perioada
autorizata atrag neacordarea vizei anuale si/sau anularea autorizatiei de
gestionare a anvelopelor uzate, dupa caz.
Art. 9
Anularea autorizatiei de gestionare a anvelopelor uzate se face de catre
Comisia Nationala pentru Reciclarea Materialelor.
CAP. 4
Dispozitii finale
Art. 10
Anexele nr. 1, 2 si 3 fac parte integranta din prezentele norme.
ANEXA 1
la norme
CRITERII DE AUTORIZARE
a activitatii de gestionare a anvelopelor uzate
1. Sa fie persoana juridica legal constituita numai in scopul gestionarii
anvelopelor uzate si al carei profit se reinvesteste integral in acelasi scop.
2. Ponderea societatilor comerciale cu care persoana juridica legal
constituita pentru gestionarea anvelopelor uzate a incheiat
acorduri/precontracte/contracte de preluare a responsabilitatii sa reprezinte
minimum 30% din totalul cantitatii de anvelope puse pe piata.
3. Sa faca dovada ca agentii economici autorizati cu care a incheiat
acorduri/precontracte de colectare si/sau de valorificare pot sa colecteze si
sa valorifice intreaga cantitate de anvelope uzate, corespunzatoare
obligatiilor ce le revin societatilor comerciale carora le va prelua responsabilitatile.
4. Sa nu introduca discriminari contractuale intre persoanele juridice -
actionari si ceilalti contractanti.
5. Sa aiba intocmit planul de gestionare pe termen scurt si mediu a
anvelopelor uzate, care sa cuprinda, in principal:
- modul de organizare a activitatii de gestionare a anvelopelor uzate;
- modul de finantare a activitatii, inclusiv calculul ecovalorii*);
- modalitati de mediatizare a activitatii.
Suma aferenta ecovalorii trebuie sa fie evidentiata in mod clar si
individualizata in fiecare factura de vanzare a anvelopelor noi sau destinate
reutilizarii.
Ecovaloarea trebuie sa fie calculata astfel incat sa genereze un venit
suficient pentru a asigura mijloacele necesare pentru colectarea, valorificarea
si transportul anvelopelor uzate.
Ecovaloarea se calculeaza pe tip de anvelopa pusa pe piata, fara a
introduce discriminari intre diversele categorii de anvelope.
------------
*) Ecovaloarea reprezinta o contributie baneasca destinata acoperirii costurilor
de colectare, de transport si valorificare a anvelopelor uzate.
ANEXA 2
la norme
Societatea Comerciala .........................
Nr. ............./.............................
MINISTERUL ECONOMIEI SI COMERTULUI
Comisia Nationala pentru Reciclarea Materialelor
CERERE
pentru acordarea autorizatiei de gestionare a anvelopelor uzate
Societatea Comerciala .........................................., cu sediul
in ............................, str. ................... nr. ...., bl. .....,
sc. ......, ap. ......, judetul/sectorul ........................, inregistrata
la Oficiul registrului comertului sub nr. ....................., cod unic de
inregistrare nr. ............./.............., telefon ..............., fax
..............., e-mail ...................., reprezentata prin
........................., avand calitatea de
................................., solicita acordarea autorizatiei de
gestionare a anvelopelor uzate conform Hotararii Guvernului nr. 170/2004
privind gestionarea anvelopelor uzate.
Anexam documentele obligatorii conform art. 3 alin. (1) din Normele privind
procedura si criteriile de autorizare a activitatii de gestionare a anvelopelor
uzate, aprobate prin Ordinul ministrului de stat, ministrul economiei si
comertului, si al ministrului mediului si gospodaririi apelor nr. 386/243/2004.
Ne asumam raspunderea, potrivit legii penale, ca documentele prezentate in
copie sunt conforme cu originalul.
Data .......................
ANEXA 3
la norme
ROMANIA
MINISTERUL ECONOMIEI SI COMERTULUI
COMISIA NATIONALA PENTRU RECICLAREA MATERIALELOR
AUTORIZATIE DE GESTIONARE A ANVELOPELOR UZATE
Seria ........... nr. ..........
Societatea Comerciala ......................................, cu sediul in
............................., str. ....................... nr. ...., bl.
....., sc. ....., ap. ...., sectorul/judetul ........................,
inregistrata la Oficiul registrului comertului sub nr.
........................., cod unic de inregistrare nr. .............., este
autorizata sa desfasoare activitatea de gestionare a anvelopelor uzate.
Prezenta autorizatie atesta capacitatea Societatii Comerciale
................................. de a prelua responsabilitatile persoanelor
juridice care introduc pe piata anvelope noi si/sau anvelope uzate destinate
reutilizarii.
Prezenta autorizatie s-a eliberat in baza prevederilor Hotararii Guvernului
nr. 170/2004 privind gestionarea anvelopelor uzate.
DIRECTOR,
............... _______________ _______________
| AVIZAT | | AVIZAT |
| Anul ........ | | Anul ........ |
| L.S. ........ | | L.S. ........ |
|_______________| |_______________|
Data emiterii .................