ORDIN
Nr. 56 din 20 februarie 2004
privind aprobarea Procedurii de implementare a Programului national pentru
sustinerea mestesugurilor si artizanatului pe anul 2004
ACT EMIS DE: AGENTIA NATIONALA PENTRU INTREPRINDERI MICI SI
MIJLOCII SI COOPERATIE
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 392 din 4 mai 2004
Avand in vedere prevederile anexei nr. 3/12/24 la Legea bugetului de stat
pe anul 2004 nr. 507/2003, precum si ale art. 4 alin. (1) pct. 17 lit. b) din
Hotararea Guvernului nr. 753/2003 privind organizarea si functionarea Agentiei
Nationale pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie,
in temeiul art. 5 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 753/2003 privind
organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Intreprinderi Mici si
Mijlocii si Cooperatie,
presedintele Agentiei Nationale pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si
Cooperatie emite prezentul ordin.
ARTICOL UNIC
(1) Se aproba Procedura de implementare a Programului national pentru
sustinerea mestesugurilor si artizanatului pe anul 2004, prevazuta in anexa
care face parte integranta din prezentul ordin.
(2) Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea
I, si intra in vigoare la data publicarii.
Presedintele Agentiei Nationale pentru
Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie,
Eugen Ovidiu Chirovici
ANEXA 1
PROCEDURA
de implementare a Programului national pentru sustinerea mestesugurilor si
artizanatului pe anul 2004
1. Obiectivul programului
1.1. Obiectivul Programului national pentru sustinerea mestesugurilor si
artizanatului pe anul 2004, denumit in continuare Program, il constituie
stimularea dezvoltarii mestesugurilor artistice traditionale din Romania,
protejarea si relansarea productiei de obiecte de arta populara si artizanat cu
specific traditional, precum si promovarea acestor produse pe pietele nationale
si internationale.
1.2. Programul urmareste:
a) stimularea practicarii mestesugurilor artistice traditionale ca mijloc
important de realizare a unor produse de arta populara si artizanat, inspirate
din specificul traditional national;
b) imbunatatirea accesului producatorilor de arta populara si artizanat la
informatii de piata si facilitarea valorificarii acestor informatii;
c) promovarea produselor de arta populara si artizanat cu specific
traditional pe pietele externe, precum si castigarea de piete noi;
d) stimularea cererii interne de produse de arta populara si artizanat;
e) cresterea numarului de locuri de munca in domeniu prin atragerea in
astfel de activitati a generatiei tinere si femeilor, in toate zonele tarii.
2. Bugetul Programului
Bugetul alocat Programului pentru anul bugetar 2004 este de 5 miliarde lei,
defalcat astfel:
- 4,9 miliarde lei pentru acordarea de alocatii financiare nerambursabile
beneficiarilor eligibili;
- 0,1 miliarde lei pentru asistenta tehnica destinata Agentiei Nationale
pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii si Cooperatie, denumita in continuare
ANIMMC, constand in cheltuieli pentru implementarea, administrarea,
monitorizarea si evaluarea Programului (cheltuieli de personal, cheltuieli
materiale si servicii).
3. Definitii
In cadrul Programului urmatorii termeni se definesc astfel:
a) Produsele de arta populara sunt produsele realizate de creatorii si
mesterii populari, care pastreaza caracterul autentic si specificul etnic al
zonei sau centrului respectiv.
b) Produsele artizanale sunt produsele executate de artizani, fie complet
manual ori cu ajutorul uneltelor manuale sau chiar mecanice, atat timp cat
contributia manuala a artizanului ramane cea mai substantiala componenta a
produsului finit. Acestea sunt produse fara restrictii privind cantitatea si
folosind materiale brute, neprelucrate, din resurse naturale. Natura speciala a
produselor artizanale deriva din trasaturile lor distinctive, care pot fi
utilitare, estetice, artistice, creative, culturale, decorative, functionale,
traditionale, simbolice si semnificative social si religios. Produsele
mestesugaresti, artistice si de artizanat care se regasesc in sfera artei
populare cuprind o arie larga de obiecte care valorifica tehnicile, materiile
prime, formele si ornamentele traditionale ale creatiei populare din diferite
genuri; produse cu valoare artistica, dar si utilitara, adaptata la cerintele
vietii moderne, care pastreaza specificul executiei manuale (hand made).
c) Mestesugurile artistice traditionale includ o mare varietate de produse
si de combinatii ale acestor tipuri de produse, dupa cum urmeaza:
- costume populare si piese de costum (ii, fote, catrinte, cojoace, braie,
bete, marame, traiste, palarii etc.);
- piese de imbracaminte de factura artizanala, inspirate din costume
populare;
- tesaturi manuale;
- covoare tesute de mana si tapiserii;
- cusaturi si broderii;
- impletituri, dantele, macrameuri;
- olarit, ceramica;
- produse din lemn, os si corn (cioplite, crestate, sculptate, incizate,
pirogravate);
- mobilier traditional, sculptat sau pictat (scaune, lavite, dulapioare,
cuiere, lazi);
- impletituri din fibre vegetale (papura, pai, rachita, alun, foi de porumb
etc.);
- produse din metal (fier forjat, arama, alama, cositor, argint etc.);
- produse din piatra si marmura;
- icoane pictate pe lemn si pe sticla;
- oua incondeiate;
- papusi - figurine in costume populare;
- bijuterii inspirate din elemente traditionale si alte podoabe populare;
- instrumente muzicale;
- jucarii din lemn, ceramica, fibre vegetale.
4. Beneficiari eligibili
4.1. Sunt beneficiari eligibili in cadrul Programului persoanele juridice
sau persoanele fizice care se incadreaza la data solicitarii in una dintre
urmatoarele categorii:
a) sunt organizate in baza Decretului-lege nr. 66/1990 privind organizarea
si functionarea cooperatiei mestesugaresti si a Legii nr. 109/1996 privind
organizarea si functionarea cooperatiei de consum si a cooperatiei de credit,
cu modificarile si completarile ulterioare;
b) sunt organizate in baza Legii nr. 31/1990 privind societatile
comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si
indeplinesc conditiile de incadrare in categoria intreprinderilor mici si
mijlocii, potrivit dispozitiilor Legii nr. 133/1999 privind stimularea
intreprinzatorilor privati pentru infiintarea si dezvoltarea intreprinderilor
mici si mijlocii, cu modificarile si completarile ulterioare;
c) sunt constituite ca asociatii profesionale sau fundatii si au ca scop
promovarea mestesugurilor artistice traditionale, a artei populare si
artizanatului;
d) sunt persoane fizice sau asociatii familiale autorizate sa desfasoare
activitati in baza liberei initiative conform Legii nr. 507/2002 privind
organizarea si desfasurarea unor activitati economice de catre persoane fizice,
in domeniul mestesugurilor artistice traditionale, artei populare si
artizanatului.
4.2. Agentii economici mentionati la pct. 4.1 lit. a) - c) pot beneficia de
prevederile Programului, daca indeplinesc cumulativ, la data solicitarii,
urmatoarele criterii de eligibilitate:
a) au capital social integral privat;
b) respecta criteriul de independenta conform prevederilor art. 2 din
Regulamentul privind ajutorul de stat pentru intreprinderile mici si mijlocii,
pus in aplicare prin Ordinul presedintelui Consiliului Concurentei nr. 55/2004;
c) au o durata de functionare de cel putin un an la data depunerii
solicitarii;
d) activeaza in domeniul mestesugurilor artistice traditionale, au ca
obiect de activitate producerea, comercializarea produselor de arta populara si
artizanat sau acordarea de consultanta in domeniul mestesugurilor artistice
traditionale;
e) si-au indeplinit obligatiile exigibile de plata a impozitelor si taxelor
catre bugetul de stat, inclusiv cele locale, precum si a contributiilor pentru
asigurarile sociale de stat, asigurarile sociale de sanatate si asigurarile
sociale de somaj, dupa caz;
f) nu au mai beneficiat in ultimii 2 ani de alocatii financiare
nerambursabile de la bugetul de stat pentru activitatile eligibile prevazute la
pct. 5.1.
5. Tipurile de ajutor financiar
5.1. Prin Program se sustin prin alocatie financiara nerambursabila
urmatoarele activitati eligibile:
a) participari la targuri si expozitii internationale, organizate in
strainatate, cu stand propriu sau in asociere cu alti agenti economici;
b) participari la targuri si expozitii, organizate in tara, cu stand
propriu sau in asociere cu alti agenti economici;
c) elaborarea si productia de materiale tiparite de promovare a agentului
economic, redactate in limbi de larga circulatie internationala;
d) realizarea unui site pe Internet pentru prezentarea activitatii
solicitantului si a produselor sau serviciilor promovate.
5.2. Valoarea maxima a finantarii pentru fiecare dintre activitatile
eligibile precizate la pct. 5.1, precum si cheltuielile eligibile sunt
prevazute in anexa nr. 1 la prezenta procedura.
5.3. Valoarea alocatiei financiare nerambursabile acordate beneficiarilor
selectati pentru activitatile mentionate la pct. 5.1 este egala cu echivalentul
a 65% din valoarea cheltuielilor eligibile efectuate (exclusiv T.V.A.), dar nu
mai mult de 80.000.000 lei, pentru fiecare beneficiar.
5.4. In cadrul Programului nu se deconteaza cheltuielile aferente
activitatilor pentru care solicitantii au beneficiat de alocatie financiara
nerambursabila in cadrul altor programe/subprograme de sprijinire a mestesugurilor
si artizanatului, cu finantare de la bugetul de stat.
5.5. Fiecare beneficiar poate obtine pe parcursul a 2 ani consecutivi o
alocatie financiara nerambursabila totala de maximum 80.000.000 lei in cadrul
acestui Program.
6. Procedura de solicitare a acordului de principiu pentru finantare
6.1. Orice aplicant trebuie sa obtina o aprobare de principiu a finantarii
in cadrul Programului, inainte de efectuarea platilor si de executarea
activitatii/activitatilor eligibile, conform anexei nr. 1 la prezenta
procedura.
6.2. In vederea obtinerii aprobarii de principiu a finantarii, solicitantul
va completa si va transmite ANIMMC o cerere-tip de acord de principiu pentru
finantare, conform anexei nr. 2 la prezenta procedura.
6.2.1. Pentru beneficiarii eligibili prevazuti la pct. 4.1 lit. a) - c),
cererea de acord de principiu pentru finantare va fi insotita de urmatoarele
documente justificative:
a) copie a certificatului de inregistrare/a certificatului de inmatriculare
si a certificatului de inregistrare fiscala a agentului economic sau, dupa caz,
a certificatului de inscriere a asociatiei/fundatiei in Registrul asociatiilor
si fundatiilor aflat la grefa judecatoriei in a carei circumscriptie
teritoriala isi are sediul;
b) certificat constatator emis de oficiul registrului comertului de pe
langa tribunalul unde isi are sediul agentul economic, in care sa se mentioneze
actionarii, administratorii, precum si domeniile de activitate principale si
secundare ale acestuia;
c) dovada numarului mediu scriptic anual de personal si a cifrei de afaceri
in anul fiscal anterior, conform Legii nr. 133/1999, cu modificarile si
completarile ulterioare, in cazul beneficiarilor prevazuti la pct. 4.1 lit. b);
d) certificate privind indeplinirea obligatiilor exigibile de plata a
impozitelor, taxelor si datoriilor la bugetul de stat si bugetele locale,
precum si la fondul asigurarilor de stat, asigurarilor sociale de sanatate si
asigurarilor sociale de somaj;
e) copie a buletinului de identitate/cartii de identitate al/a persoanei
imputernicite sa semneze cererea-tip de obtinere a alocatiei financiare
nerambursabile;
f) imputernicirea pentru reprezentantul solicitantului care semneaza
cererea-tip de obtinere a alocatiei financiare nerambursabile, semnata si
stampilata de reprezentantul legal al agentului economic, daca este cazul;
g) lista tuturor documentelor depuse in vederea obtinerii acordului de
principiu pentru finantare.
6.2.2. Pentru beneficiarii prevazuti la pct. 4.1 lit. d), cererea-tip de
acord de principiu pentru finantare va fi insotita de urmatoarele documente
justificative:
a) copie a autorizatiei pentru desfasurarea de catre persoane fizice a unor
activitati economice in mod independent sau pentru infiintarea si functionarea
de asociatii familiale, emisa de primarul competent potrivit legii;
b) copie a certificatului de inregistrare sau, dupa caz, a certificatului
de inmatriculare si a certificatului de inregistrare fiscala;
c) copie a buletinului de identitate/cartii de identitate al/a persoanei
care semneaza cererea-tip de obtinere a alocatiei financiare nerambursabile;
d) lista tuturor documentelor depuse in vederea obtinerii acordului de
principiu pentru finantare.
6.3. Cererea-tip de acord de principiu pentru finantare, completata,
insotita de documentele justificative, va fi transmisa prin posta sau prin
curier la Unitatea de Implementare a Programului (UIP) - Programul national
pentru sustinerea mestesugurilor si artizanatului, str. Poterasi nr. 11,
sectorul 4, Bucuresti.
Cererea-tip de acord de principiu pentru finantare poate fi ridicata de la
sediul ANIMMC, fiind disponibila si pe pagina de Internet, la adresa:
www.mimmc.ro.
Cererea-tip de acord de principiu pentru finantare se completeaza in limba
romana si poarta semnatura in original a reprezentantului legal sau a
imputernicitului agentului economic, caz in care se anexeaza imputernicirea in
original, semnata si stampilata de reprezentantul legal al societatii.
Completarea cererii-tip de acord de principiu pentru finantare se face prin
tehnoredactare.
7. Procedura de inregistrare, evaluare si selectie a beneficiarilor
7.1. Cererea-tip de acord de principiu pentru finantare, completata,
insotita de documentele justificative, va fi inregistrata la UIP - ANIMMC in
Registrul special al Programului, mentionandu-se data, ora si numarul de
inregistrare a cererii.
Inregistrarea cererilor de acord de principiu pentru finantare va incepe
dupa intrarea in vigoare a ordinului presedintelui ANIMMC de aprobare a
procedurii de implementare a Programului pentru anul bugetar in curs, conform
urmatorului program: luni - vineri, orele 8,30 - 16,30.
7.2. Solicitarile vor fi analizate si selectate conform principiului
"primul venit, primul servit", in limita bugetului alocat
Programului, in concordanta cu data si ora inregistrarii la ANIMMC a
documentelor prevazute la pct. 6.2, in baza verificarii cererii-tip de acord de
principiu pentru finantare, conformitatii criteriilor de eligibilitate a
beneficiarilor, activitatilor si cheltuielilor eligibile.
7.3. ANIMMC are obligatia de a face publica epuizarea bugetului alocat
Programului pentru anul bugetar in curs, data de la care nu se mai
inregistreaza cereri-tip de acord de principiu pentru finantare.
7.4. Data limita de depunere a cererii-tip de acord de principiu pentru
finantare este 15 octombrie a anului bugetar in curs, in conditiile neepuizarii
pana la aceasta data a bugetului alocat Programului pentru anul bugetar in
curs.
7.5. ANIMMC va finaliza procesul de evaluare a solicitarii in termen de
maximum 15 zile calendaristice de la data primirii cererii-tip de acord de
principiu pentru finantare, insotita de toate documentele justificative. Pentru
solicitantii selectati pentru finantare, ANIMMC va transmite o notificare
privind acordul de principiu pentru finantare, conform anexei nr. 3 la prezenta
procedura, pentru realizarea finantarii in conditiile precizate in cererea-tip
de acord de principiu pentru finantare.
In cazul in care cererea-tip de acord de principiu pentru finantare nu este
completata corect sau nu este insotita de toata documentatia necesara ori
exista neconcordante in informatiile furnizate, procesul de evaluare se va
relua de la data inregistrarii noii cereri-tip de acord de principiu pentru
finantare cu completarile si corectiile efectuate.
7.6. Solicitantii care nu indeplinesc criteriile de eligibilitate prevazute
la pct. 4, cei care nu indeplinesc criteriile de eligibilitate privind
activitatile si cheltuielile in conformitate cu anexa nr. 1 la prezenta
procedura sau cei care au depus cererile-tip de acord de principiu pentru
finantare dupa data la care bugetul alocat Programului a fost epuizat vor primi
scrisoare de instiintare a respingerii cererii-tip de acord de principiu pentru
finantare.
7.7. Prin ordin al presedintelui ANIMMC se constituie Unitatea de
Implementare a Programului (UIP), compusa din reprezentanti ai ANIMMC, in
scopul evaluarii solicitarilor si implementarii Programului.
8. Acordarea alocatiei financiare nerambursabile
8.1. Alocatia financiara nerambursabila va fi acordata solicitantilor care
au fost selectati, dupa ce acestia au efectuat activitatea/activitatile
eligibila/eligibile si plata cheltuielilor eligibile aferente acestora, in
conformitate cu notificarea privind acordul de principiu pentru finantare.
8.2. Acordarea alocatiei financiare nerambursabile se face pe baza unei
cereri-tip de eliberare a alocatiei financiare nerambursabile, prezentata in
anexa nr. 5 la prezenta procedura, pe care solicitantul selectat trebuie sa o
transmita la ANIMMC prin posta sau prin curier, insotita de urmatoarele
documente:
a) notificarea privind acordul de principiu pentru finantare, in original;
b) formularul de decont prevazut in anexa nr. 6 la prezenta procedura,
insotit de documentele justificative prevazute in anexa nr. 1 la prezenta
procedura, in original si in copie, in ordinea activitatilor si documentelor
justificative completate in formularul de decont;
c) lista tuturor documentelor depuse in vederea eliberarii alocatiei
financiare nerambursabile.
8.3. Termenul limita pentru depunerea cererii-tip de eliberare a alocatiei
financiare nerambursabile, completata, este data de 15 noiembrie a anului
bugetar in curs.
8.4. Nu se accepta deconturi de cheltuieli prin efectuarea de plati
compensatorii intre partile contractante, in cadrul activitatilor si
cheltuielilor eligibile.
8.5. In cazul platilor in valuta pentru activitatile prevazute la pct. 5.1
se deconteaza valoarea in lei la cursul Bancii Nationale a Romaniei din ziua
efectuarii platii de catre beneficiar.
8.6. Virarea efectiva a sumei care constituie alocatie financiara
nerambursabila se face de catre ANIMMC, in contul beneficiarului deschis la
trezoreria statului in a carei raza teritoriala isi are sediul sau la care este
luat in evidenta fiscala, dupa caz, pe baza analizei setului de documente
prevazute la pct. 8.2, in termen de 30 de zile calendaristice de la
inregistrarea cererii-tip de eliberare a alocatiei financiare nerambursabile,
conform anexei nr. 5 la prezenta procedura. Documentele originale vor fi
ridicate de beneficiari de la sediul ANIMMC, dupa verificarea conformitatii
copiilor si virarea efectiva a sumei reprezentand alocatia financiara
nerambursabila.
8.7. ANIMMC are dreptul sa verifice la sediul beneficiarilor Programului
veridicitatea si conformitatea declaratiilor, activitatilor si cheltuielilor
facute de beneficiar in cadrul Programului.
In cazul in care, in urma controalelor efectuate de reprezentantii ANIMMC
sau la sesizarea organelor de control abilitate ale statului, se constata ca
beneficiarii au facut declaratii incomplete si/sau false pentru a obtine
alocatia financiara nerambursabila sau ca au deturnat destinatia acesteia,
beneficiarul are obligatia de a rambursa sumele primite, actualizate la data
constatarii.
9. Anularea cererii de solicitare a alocatiei financiare nerambursabile
9.1. In cazul in care una sau mai multe dintre informatiile cuprinse in
cererea-tip de acord de principiu pentru finantare, pentru care ANIMMC a
transmis solicitantului notificarea privind acordul de principiu, se modifica,
solicitantii au obligatia de a transmite la ANIMMC prin posta sau prin curier
cererea-tip de anulare totala sau partiala a finantarii pentru care exista
acord de principiu, conform anexei nr. 4 la prezenta procedura. Solicitantul
beneficiaza de alocatie financiara nerambursabila pentru activitatile si
cheltuielile ramase nemodificate. Pentru activitatile, cheltuielile eligibile
si partile contractante care au suferit modificari, solicitantul poate
transmite o noua cerere-tip de acord de principiu pentru finantare, concomitent
sau ulterior transmiterii cererii-tip de anulare totala sau partiala a finantarii.
9.2. Cererea-tip de anulare totala sau partiala a finantarii pentru care
exista acordul de principiu se completeaza in limba romana si poarta semnatura
in original a reprezentantului legal sau a imputernicitului agentului economic,
caz in care se anexeaza imputernicirea in original, semnata si stampilata de
imputernicitul legal al societatii. Completarea cererii-tip de anulare totala
sau partiala a finantarii se face prin tehnoredactare.
ANEXA 1*)
la procedura
*) Anexa nr. 1 este reprodusa in facsimil.
ACTIVITATILE DE SUSTINERE A MESTESUGURILOR SI ARTIZANATULUI SI CHELTUIELI
ELIGIBILE AFERENTE CARE CONSTITUIE OBIECTUL FINANTARII
______________________________________________________________________________
|Nr. | Activitatea | Cheltuieli | Valoarea | Documente
|
|crt.| eligibila | eligibile | maxima a | justificative
|
| | | |finantarii |
|
| | | | pe |
|
| | | |activitati |
|
| | | | - lei - |
|
|____|________________|____________________|___________|_______________________|
| 1. |Participari la |- Cheltuieli pentru:| 80.000.000|- Contractul cu
|
| |targuri si | - Taxa de | |organizatorul
targului/|
| |expozitii | participare | |expozitiei
|
| |internationale, | - Inchiriere stand| |- Ordin de deplasare
|
| |organizate in | - Amenajare stand | |- Factura fiscala/
|
| |strainatate, cu |- Cheltuieli de | |chitanta fiscala |
| |stand propriu |transport*1) | |- Documente plata -
|
| |sau in asociere |- Cheltuieli de | |bilete pentru
|
| |cu alti agenti |cazare*1) pe | |mijloacele de
transport|
| |economici |perioada targului | |- Asigurare auto si
|
| | |- Cheltuieli de | |carte verde (daca este
|
| | |transport mostre | |cazul)
|
| | | | |- Foaie de parcurs
|
| | | | |(daca este cazul)
|
| | | | |- Ordine de plata
|
| | | | |- Dispozitii de plata
|
| | | | |valutara externa
|
| | | | |- Declaratie de export
|
| | | | |temporar (pentru
|
| | | | |mostre)
|
| | | | |- Copie dupa
|
| | | | |extrasul de cont
|
|____|________________|____________________|___________|_______________________|
| 2. |Participari la |- Cheltuieli pentru:| 60.000.000|- Contractul cu
|
| |targuri si | - Taxa de | |organizatorul targului/|
| |expozitii, | participare | |expozitiei
|
| |organizate in | - Inchiriere stand| |- Ordin de deplasare
|
| |tara, cu stand | - Amenajare stand | |- Factura fiscala/
|
| |propriu sau in |- Cheltuieli de | |chitanta fiscala
|
| |asociere cu alti|transport*2) | |- Documente plata -
|
| |agenti economici|- Cheltuieli de | |bilete pentru
|
| | |cazare*2) pe | |mijloacele de
transport|
| | |perioada targului | |- Foaie de parcurs
|
| | | | |(daca este cazul)
|
| | | | |- Ordine de plata
|
| | | | |- Copie dupa extrasul
|
| | | | |de cont
|
|____|________________|____________________|___________|_______________________|
*1) Va fi decontata 65% din valoarea cheltuielilor pentru transport si
cazare, in baza documentelor de plata, la nivelul sumelor prevazute in
Hotararea Guvernului nr. 518/1995 privind unele drepturi si obligatii ale personalului
roman trimis in strainatate pentru indeplinirea unor misiuni cu caracter
temporar, cu modificarile si completarile ulterioare. Se deconteaza numai
transportul pana la/de la destinatia unde se desfasoara targul/expozitia -
exclusiv transportul in localitate.
*2) Va fi decontata 65% din valoarea cheltuielilor pentru transport si
cazare, in baza documentelor de plata, la nivelul sumelor prevazute in
Hotararea Guvernului nr. 543/1995, republicata, cu modificarile ulterioare,
privind drepturile banesti ale salariatilor institutiilor publice si regiilor
autonome cu specific deosebit pe perioada delegarii si detasarii in alta
localitate, precum si in cazul deplasarii in cadrul localitatii in interesul
serviciului (exclusiv transport mostre). Se deconteaza numai transportul pana
la/de la destinatia unde se desfasoara targul/expozitia - exclusiv transportul
in localitate.
______________________________________________________________________________
|Nr. | Activitatea | Cheltuieli | Valoarea | Documente
|
|crt.| eligibila | eligibile | maxima a | justificative
|
| | | |finantarii |
|
| | | | pe | |
| | | |activitati |
|
| | | | - lei - |
|
|____|________________|____________________|___________|_______________________|
| 3. |Elaborarea si |- Cheltuieli pentru | 80.000.000|- Contracte de
|
| |productia de |elaborarea si | |furnizare*3)
|
| |materiale |productia | |- Factura fiscala/
|
| |tiparite de |materialelor de | |chitanta fiscala
|
| |promovare a |promovare: | |- Ordine de plata
|
| |produselor de | a) pliante | |- Copie dupa extrasul
|
| |arta populara, | b) brosuri | |de cont
|
| |artizanat si a | c) cataloage | |- Mostre pentru
|
| |mestesugurilor | d) afise | |materialele de
|
| | *1) | e) CD-uri | |promovare realizate
|
|____|________________|____________________|___________|_______________________|
| 4. |Realizarea unui |- Elaborare de | 20.000.000|- Contracte de
|
| |site pe Internet|pagini WEB pentru | |servicii*4)
|
| |pentru |prezentarea pe | |- Factura fiscala/
|
| |prezentarea |Internet a | |chitanta fiscala
|
| |activitatii |activitatii | |- Ordine de plata
|
| |solicitantului |solicitantului si a | |- Copie dupa extrasul
|
| |si a produselor |produselor sau | |de cont
|
| |sau serviciilor |serviciilor | | |
| |promovate*2) |promovate | |
|
|____|________________|____________________|___________|_______________________|
*1) Materialele promotionale vor fi realizate si in limbi de larga
circulatie internationala.
*2) Site-ul se realizeaza in limba romana si cel putin intr-o limba de
larga circulatie internationala.
*3) In contract trebuie sa se precizeze perioada de desfasurare a
activitatii si limba/limbile in care se realizeaza materialele promotionale.
*4) In contract trebuie sa se precizeze perioada de desfasurare a
activitatii, limbile in care se realizeaza site-ul si adresa paginii WEB.
ANEXA 2*)
la procedura
*) Anexa nr. 2 este reprodusa in facsimil.
_________________________________________
| Se completeaza numai de catre ANIMMC |
| |
| Data si ora Inregistrarii ..............|
| Numarul cererii ........................|
| |
| Numele reprezentantului |
| ANIMMC .................................|
| Semnatura |
|_________________________________________|
CERERE-TIP DE ACORD DE PRINCIPIU PENTRU FINANTARE
(Se completeaza toate rubricile din formularul-tip in limba romana, prin
tehnoredactare)
Subscrisa ................................................., avand datele
de identificare mentionate la sectiunea A, reprezentata legal prin dl/d-na
................................. avand calitatea de
.........................., solicit finantarea in conditiile prevederilor
programului aprobat prin Ordinul Presedintelui nr. .......................
SECTIUNEA A
Prezentarea solicitantului
Denumirea completa a solicitantului .......................................
Adresa ....................................................................
Telefon: .......... Fax: ................... E-mail: ......................
Data inregistrarii organizatiei ...........................................
Nr. de inmatriculare la Oficiul Registrul comertului (dupa caz) ...........
Codul fiscal (dupa caz) ...................................................
Codul unic de inregistrare (dupa caz) .....................................
Nr. cont in care se solicita transferarea alocatiei financiare
nerambursabile (ROL) ............. deschis la Trezoreria ......................
Forma juridica: ........................................
_
Forma de proprietate 100% privata DA |_|
_
NU |_|
Capitalul social: .............. milioane lei detinut de
- persoane fizice .............%
- persoane juridice: .............%
Obiectul principal de activitate
...........................................
............................................................................
............................................................................
............................................................................
............................................................................
Cod CAEN
...................................................................
Numarul mediu scriptic anual de personal (in anul fiscal anterior)
............................................................................
Cifra de afaceri (conform ultimului bilant contabil anual aprobat)
............................. mii lei,
Profit net/pierdere (conform ultimului bilant contabil anual aprobat)
............................. mii lei
In prezent desfasor activitate in domeniul mestesugurilor si artizanatului:
_
|_| DA Valoarea productiei si/sau serviciilor realizate in anul fiscal
precedent (mii euro)
...................................................................
...................................................................
Tari in care am realizat export
...................................
...................................................................
...................................................................
Produsele si/sau serviciile pe care doresc sa le promovez cu
sprijinul acestui program
...................................................................
...................................................................
...................................................................
...................................................................
_
|_| NU Produsele pe care doresc sa le promovez la export cu sprijinul
acestui program
...................................................................
...................................................................
SECTIUNEA B
Prezentarea activitatilor pentru care solicit finantare in cadrul
Programului
Tipul activitatilor pentru care se solicita finantarea:
_
|_| Participari la targuri si expozitii internationale, organizate in
strainatate, cu stand propriu sau in asociere cu alti agenti economici
_
|_| Participari la targuri si expozitii, organizate in tara, cu stand
propriu sau in asociere cu alti agenti economici
_
|_| Elaborarea si productia de materiale tiparite de promovare a produselor
de arta populara, artizanat si a mestesugurilor artistice
_
|_| Realizarea unui site pe Internet pentru prezentarea activitatii
solicitantului si a produselor promovate
________________________________________________________________________________
Denumirea activitatii Tipul de cheltuiala Valoarea Din care:
pentru care se solicita cheltuielilor valoarea
finantare eligibile*1) finantarii
- lei - solicitate*2)
- lei -
________________________________________________________________________________
_ _
|_| Participari la |_| Cheltuieli de
targuri si participare conform
expozitii contractului cu
internationale, organizatorul,
organizate in incluzand:
strainatate, _
cu stand propriu |_| Inchiriere stand,
sau in asociere taxa de participare ..........
..........
cu alti agenti _
economici*3) |_| Amenajare stand ..........
..........
_
|_| Cheltuieli de transport ..........
..........
_
|_| Cheltuieli de cazare
pe perioada targului ..........
..........
_
|_| Cheltuieli cu
transportul mostrelor ..........
..........
TOTAL: ..........
..........
Denumire targ/expozitie internationala*4)
Perioada de desfasurare a activitatii:
de la ................. la ................
(zi/luna/an) (zi/luna/an)
Date privind organizatorul*5)
Denumire:
.............................................
Adresa: ...............................................
.......................................................
Telefon:
..............................................
Fax:
..................................................
Numar de persoane care vor participa in activitate din
partea solicitantului
.........................................................
________________________________________________________________________________
*1) Valoarea cheltuielilor eligibile fara TVA.
*2) 65% din valoarea cheltuielilor eligibile fara TVA.
*3) Suma totala nu trebuie sa depaseasca 80 de milioane lei.
*4) Se completeaza pentru fiecare targ/expozitie internationala.
*5) Se completeaza pentru fiecare organizator.
________________________________________________________________________________
Denumirea activitatii Tipul de cheltuiala Valoarea Din care:
pentru care se solicita cheltuielilor valoarea
finantare eligibile*1) finantarii
- lei - solicitate*2)
- lei -
________________________________________________________________________________
_ _
|_| Participari la |_| Cheltuieli de
targuri si participare conform
expozitii, contractului cu
organizate in organizatorul,
tara, cu stand incluzand:
propriu sau in _
asociere cu alti |_| Inchiriere stand,
agenti taxa de participare ..........
..........
economici*3) _
|_| Amenajare stand ..........
..........
_
|_| Cheltuieli de transport ..........
..........
_
|_| Cheltuieli de cazare
pe perioada targului ..........
..........
TOTAL: ..........
..........
Denumire targ/expozitie internationala*4)
...............
Perioada de desfasurare a activitatii:
de la ................. la ................
(zi/luna/an) (zi/luna/an)
Date privind organizatorul*5)
Denumire:
.............................................
Adresa:
.......................................................
.......................................................
.......................................................
Telefon:
..............................................
Fax:
..................................................
Numar de persoane care vor participa in activitate din
partea solicitantului
.........................................................
_ _
|_| Elaborarea si |_| Elaborarea si
productia de productia materialelor
materiale tiparite publicitare stipulate
de promovare in contractul ce
a produselor de urmeaza a fi semnat cu
arta populara, furnizorul*5) ..........
..........
artizanat si a
mestesugurilor Denumire:
...............................................
artistice*6) Adresa:
.................................................
- pliante .........................................................
- brosuri
.........................................................
- cataloage
.........................................................
- afise Telefon: ................................................
- CD-uri Fax:
....................................................
________________________________________________________________________________
*1) Valoarea cheltuielilor eligibile fara TVA.
*2) 65% din valoarea cheltuielilor eligibile fara TVA.
*3) Suma solicitata nu va depasi 60 milioane lei.
*4) Se completeaza pentru fiecare targ/expozitie internationala.
*5) Se completeaza pentru fiecare organizator/furnizor.
*6) Suma totala nu va depasi 80 milioane lei.
________________________________________________________________________________
Denumirea activitatii Tipul de cheltuiala Valoarea Din care:
pentru care se solicita cheltuielilor valoarea
finantare eligibile*1) finantarii
- lei - solicitate*2)
- lei -
________________________________________________________________________________
_ _
|_| Realizarea unui |_| Elaborare de pagini
site pe Internet WEB pentru prezentarea
pentru prezentarea pe Internet a
activitatii activitatii
solicitantului si solicitantului si a
a produselor sau produselor sau
serviciilor serviciilor promovate ..........
..........
promovate*3)
Date privind partenerul*4) contractual:
Denumire:
.............................................
Adresa:
...............................................
.......................................................
.......................................................
Telefon:
..............................................
Fax:
..................................................
________________________________________________________________________________
*1) Valoarea cheltuielilor eligibile fara TVA.
*2) 65% din valoarea cheltuielilor eligibile fara TVA.
*3) Suma solicitata nu va depasi 20 milioane lei.
*4) Se completeaza pentru fiecare organizator/partener.
SECTIUNEA C
Declaratie pe propria raspundere
Subsemnatul/Subsemnata ...................................................,
identificat/identificata cu actul de identitate seria ..........., nr. .......,
eliberat de ....................... la data de ................., cu domiciliul
in localitatea .............................., str. ...........................
nr. ..... bl. ...., sc. ...., ap. ...., sectorul/judetul .....................,
in calitate de reprezentant legal al organizatiei ............................,
declar pe propria raspundere ca toate informatiile furnizate si consemnate in
prezenta cerere sunt corecte si complete.
Inteleg ca orice omisiune sau incorectitudine in prezentarea informatiilor
in scopul de a obtine avantaje pecuniare este pedepsita conform legii.
Declar pe propria raspundere ca activitatile pentru care solicit finantarea
prin prezentul program nu fac obiectul altui program de finantare de la bugetul
de stat.
De asemenea declar pe propria raspundere ca in ultimii 2 (doi) ani:
_
|_| nu am beneficiat de ajutor de stat;
_
|_| am beneficiat de urmatoarele ajutoare de stat:
______________________________________________________________________________
|Nr. |Anul acordarii| Forma | Institutia | Programul prin | Cuantumul
|
|crt.| ajutorului |ajutorului| finantatoare |care a beneficiat| ajutorului
de|
| | de stat | de stat | | de finantare | stat acordat
|
|____|______________|__________|______________|_________________|______________|
|____|______________|__________|______________|_________________|______________|
|____|______________|__________|______________|_________________|______________|
|____|______________|__________|______________|_________________|______________|
|____|______________|__________|______________|_________________|______________|
|____|______________|__________|______________|_________________|______________|
in conformitate cu prevederile Legii nr. 143/1999 privind ajutorul de stat, cu
modificarile si completarile ulterioare.
Semnatura autorizata si stampila solicitantului* Functia
Data semnarii:
------------
* Toate cererile depuse pentru acest program vor fi semnate de aceeasi
persoana autorizata sa reprezinte legal societatea.
ANEXA 3*)
la procedura
*) Anexa nr. 3 este reprodusa in facsimil.
_____________________________________________
| Data: ...................... |
| Numarul notificarii: ...................... |
|_____________________________________________|
- NOTIFICARE*1) -
PRIVIND
ACORDUL DE PRINCIPIU PENTRU FINANTARE
(in conditiile prevazute in anexa nr. 2)
DESTINATAR: Denumirea completa a destinatarului: .......................
Data inregistrarii organizatiei: ...........................
Nr. de inmatriculare la Oficiul Registrul comertului (dupa
caz): ......................................................
Codul fiscal (dupa caz): ...................................
Codul unic de inregistrare (dupa caz): .....................
Adresa: ....................................................
Fax: .......................................................
Ca urmare a Cererii-tip de Acord de Principiu pentru finantare nr.
......... din data de ................, va notificam prin prezenta acordul
nostru de principiu pentru finantarea urmatoarelor activitati si cheltuieli
aferente acestora:
________________________________________________________________________________
Denumirea activitatii Tipul de cheltuiala pentru care se Valoarea
acorda finantare finantarii
aprobate
de
principiu
- lei -
________________________________________________________________________________
_ _
|_| Participari la targuri |_| Cheltuieli de participare conform
si expozitii contractului cu organizatorul,
internationale, incluzand:
organizate in _
strainatate, cu stand |_| Inchiriere stand,
propriu sau in asociere taxa de participare
..........
cu alti agenti economici _
|_| Amenajare stand ..........
_
|_| Cheltuieli de transport
..........
_
|_| Cheltuieli de cazare,
pe perioada targului
..........
_
|_| Cheltuieli de transport mostre
..........
TOTAL
..........
_ _
|_| Participari la targuri |_| Cheltuieli de participare conform
si expozitii, contractului cu organizatorul,
organizate in tara, incluzand:
cu stand propriu sau in _
asociere cu alti agenti |_| Inchiriere stand,
economici taxa de participare
..........
_
|_| Amenajare stand
..........
_
|_| Cheltuieli de transport
..........
_
|_| Cheltuieli de cazare,
pe perioada targului ..........
TOTAL
..........
________________________________________________________________________________
*1) Se completeaza de catre ANIMMC.
________________________________________________________________________________
Denumirea activitatii Tipul de cheltuiala pentru care se Valoarea
acorda finantare finantarii
aprobate
de
principiu
- lei -
________________________________________________________________________________
_ _
|_| Elaborarea si productia |_| Elaborarea si productia
de materiale tiparite materialelor publicitare stipulate
de promovare a in contractul ce urmeaza a fi
produselor de arta semnat cu furnizorul
..........
populara, artizanat si a
mestesugurilor artistice
_ _
|_| Realizarea unui site pe |_| Elaborare de pagini WEB pentru
Internet pentru prezentarea pe Internet a
prezentarea activitatii activitatii solicitantului si a
solicitantului si a produselor sau serviciilor
produselor sau promovate
..........
serviciilor promovate
________________________________________________________________________________
Valoarea totala a finantarii aprobate
de principiu
..........
Coordonator UIP:
Semnatura ...........................
ANEXA 4*)
la procedura
*) Anexa nr. 4 este reprodusa in facsimil.
CERERE-TIP
de anulare totala sau partiala a finantarii pentru care exista acord de
principiu
(se completeaza in cazul modificarii uneia dintre conditiile in care s-a
obtinut acordul de principiu asupra finantarii)
Subscrisa .................................... avand datele de identificare
mentionate la sectiunea A, reprezentata legal prin dl/d-na ....................
avand calitatea de .............................., solicit anularea finantarii
pentru categoriile de cheltuieli prezentate in sectiunea B.
SECTIUNEA A
Prezentarea solicitantului
Denumirea completa a solicitantului: ......................................
Adresa: ...................................................................
Telefon: ..................... Fax: ................. E-mail: .............
Data inregistrarii organizatiei: ..........................................
Nr. de inmatriculare la Oficiul Registrului comertului (dupa caz): ........
Codul fiscal (dupa caz): ..................................................
Codul unic de inregistrare (dupa caz): ....................................
Nr. cont in care se solicita transferarea alocatiei financiare
nerambursabile (ROL) ................... deschis la Trezoreria ................
SECTIUNEA B
Cheltuieli pentru care se solicita anularea finantarii
________________________________________________________________________________
Denumirea activitatii Tipul de cheltuiala Valoarea
finantarii
pentru
care
se
solicita
anularea
- lei -
________________________________________________________________________________
_ _
|_| Participari la targuri |_| Cheltuieli de participare conform
si expozitii contractului cu organizatorul,
internationale, incluzand:
organizate in _
strainatate, cu stand |_| Inchirierea standului,
propriu sau in asociere taxa de participare
..........
cu alti agenti economici _
|_| Amenajarea standului
..........
_
|_| Cheltuieli de transport
..........
_
|_| Cheltuieli de cazare,
pe perioada targului
..........
_
|_| Cheltuieli cu transportul
mostrelor ..........
TOTAL
..........
Denumirea targului/expozitiei internationale
la care se renunta*1): .......................
_ _
|_| Participari la targuri |_| Cheltuieli de participare conform
si expozitii, contractului cu organizatorul,
organizate in incluzand:
tara, cu stand propriu _
sau in asociere cu alti |_| Inchirierea standului,
agenti economici taxa de participare
..........
_
|_| Amenajarea standului ..........
_
|_| Cheltuieli de transport,
pe perioada targului
..........
_
|_| Cheltuieli de cazare
..........
TOTAL
..........
Denumirea targului/expozitiei internationale
la care se renunta*1):
.......................
_ _
|_| Elaborarea si productia |_| Elaborarea si productia
de materiale tiparite materialelor publicitare
de promovare a stipulate in contractul ce
agentului economic urmeaza a fi semnat cu furnizorul
..........
- pliante
- brosuri Denumire partener contractual*2) la care se
- cataloage renunta:
.....................................
- afise
- CD-uri
_ _
|_| Realizarea unui site pe |_| Elaborare de pagini WEB pentru
Internet pentru prezentarea pe Internet a
prezentarea activitatii activitatii solicitantului si a
solicitantului si a produselor sau serviciilor
produselor sau promovate
...........
serviciilor promovate
Denumire partener contractual*2) la care se
renunta:
.....................................
________________________________________________________________________________
*1) Se completeaza pentru fiecare targ la care se renunta.
*2) Se completeaza pentru fiecare partener la care se renunta.
SECTIUNEA C
Declaratie pe propria raspundere
Subsemnatul/subsemnata ...................................................,
identificat/identificata cu actul de identitate seria ............ nr. .......,
eliberat de ....................... la data de ................., cu domiciliul
in localitatea .............................., str. ...........................
nr. ...., bl. ..., sc. ..., ap. ..., sectorul/judetul ........................,
in calitate de reprezentant legal al organizatiei .............................,
declar pe propria raspundere ca solicit anularea totala sau partiala a
finantarii pentru care am primit acordul de principiu al ANIMMC.
Semnatura autorizata si stampila solicitantului*3) Functia
Data semnarii:
------------
*3) Toate cererile depuse pentru acest program vor fi semnate de aceeasi
persoana autorizata sa reprezinte legal societatea.
ANEXA 5 *1)
la procedura
*1) Anexa nr. 5 este reprodusa in facsimil.
CERERE-TIP
de eliberare a alocatiei financiare nerambursabile
(Se completeaza toate rubricile in limba romana, prin tehnoredactare)
Subscrisa .................................... avand datele de identificare
mentionate mai jos, reprezentata legal prin domnul/doamna .....................
avand calitatea de ........................., identificat/identificata cu actul
de identitate seria ....... nr. ............. eliberat de .....................
la data de ..............., cu domiciliul in localitatea ......................
str. .................... nr. ........, bl. ......., sc. ......., ap. ........,
sectorul/judetul ......................, cod postal ................. solicit
eliberarea alocatiei financiare nerambursabile in conditiile prevederilor
programului aprobat prin Ordinul Presedintelui nr. ......... .
Datele de identificare a solicitantului:
Denumirea completa a solicitantului: ......................................
Adresa: ...................................................................
Telefon: ..................... Fax: ................. E-mail: .............
Data inregistrarii organizatiei: ..........................................
Numarul de inmatriculare in Registrul comertului (dupa caz): ..............
Codul fiscal (dupa caz): ..................................................
Codul unic de inregistrare (dupa caz): ....................................
Cont bancar nr. .................... deschis la Trezoreria ................
Anexez la prezenta formularul de decont (conform anexei nr. 6) precum si
documentele justificative prevazute in anexa nr. 1 la program, in original si
in copie, in ordinea activitatilor si documentelor justificative completate in
formularul de decont.
Semnatura autorizata si stampila solicitantului*) Functia
Data semnarii
------------
*) Toate cererile depuse pentru acest program vor fi semnate de aceeasi
persoana autorizata sa reprezinte legal societatea.
ANEXA 6*)
la procedura
*) Anexa nr. 6 este reprodusa in facsimil.
- FORMULAR DE DECONT*1) -
Organizatia solicitanta ............... Data: .................
lei*2)
______________________________________________________________________________
|Activitatea|Obiectul| Nr. | Data |Valoarea| Document de plata
|
| *3)
|facturii|facturii|facturii|facturii|______________________________|
| | | | |________| Felul
|Nr.|Data|Valoarea|
| | | | |Cu |Fara|documentului| |
|________|
| | | | |TVA|TVA | | | |Cu
|Fara|
| | | | | | | | | |TVA|TVA
|
|___________|________|________|________|___|____|____________|___|____|___|____|
|___________|________|________|________|___|____|____________|___|____|___|____|
|___________|________|________|________|___|____|____________|___|____|___|____|
|___________|________|________|________|___|____|____________|___|____|___|____|
|___________|________|________|________|___|____|____________|___|____|___|____|
| TOTAL: | | | | | | | | | |
|
|___________|________|________|________|___|____|____________|___|____|___|____|
Semnatura si stampila*4)
------------
*1) La prezentul decont se va anexa lista documentelor justificative in
conformitate cu anexa nr. 1 si in ordinea activitatilor prezentate in decont,
precum si documentele justificative in original si in copie.
*2) Pentru platile efectuate in valuta, conversia se face utilizand cursul
de schimb comunicat de BNR, valabil pentru ziua efectuarii platii de catre
beneficiar.
*3) Conform cheltuielilor eligibile prevazute in anexa nr. 1 la procedura.
*4) Toate cererile depuse pentru acest program vor fi semnate de aceeasi
persoana autorizata sa reprezinte legal solicitantul.