ORDIN Nr. 568
din 19 iulie 2010
pentru aprobarea unor tarife
aplicate de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania -
S.A.
ACT EMIS DE:
MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCTURII
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 504 din 20 iulie 2010
In temeiul prevederilor art. 41 alin. (13) şi alin.
(14) lit. a), ale art. 411 alin. (1), ale art. 47 alin. (4), alin.
(7) lit. a) şi alin. (8) din Ordonanţa Guvernului nr. 43/1997 privind regimul
drumurilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale art.
10 lit. p) din Ordonanţa Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 11 din
Ordonanţa Guvernului nr. 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare şi a
tarifului de trecere pe reţeaua de drumuri naţionale din România, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 424/2002, cu modificările şi
completările ulterioare, precum şi ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea
Guvernului nr. 76/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului
Transporturilor şi Infrastructurii, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul transporturilor şi infrastructurii emite următorul ordin:
Art. 1. - (1) Se aprobă tarifele suplimentare de
utilizare a drumurilor de interes naţional, aplicabile pentru vehiculele
rutiere a căror masă totală maximă admisă, masă maximă admisă pe axe şi/sau ale
căror dimensiuni maxime admise de gabarit depăşesc limitele prevăzute în anexa
nr. 2 la Ordonanţa Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare, prevăzute în anexa nr.
1.
(2) Se aprobă tarifele complementare de utilizare a
drumurilor de interes naţional, aplicabile pentru vehiculele rutiere
înmatriculate în alte state, prevăzute în anexa nr. 2.
(3) Se aprobă tarifele de trecere pentru utilizarea
podului peste Dunăre în sensul Giurgiu-Ruse, aplicabile pentru vehiculele
rutiere înmatriculate în România sau în alte state, prevăzute în anexa nr. 3.
(4) Se aprobă tarifele de trecere pentru utilizarea
podului peste Dunăre de la Giurgeni-Vadul Oii, aplicabile pentru vehiculele
înmatriculate în România sau în alte state, prevăzute în anexa nr. 4.
(5) Se aprobă tarifele de trecere pentru utilizarea
podului peste Dunăre de la Feteşti-Cernavodă, aplicabile pentru vehiculele
înmatriculate în România sau în alte state, prevăzute în anexa nr. 5.
(6) Se aprobă tarifele de utilizare a zonei
autostrăzilor şi drumurilor naţionale şi modul de aplicare a acestora,
prevăzute în anexa nr. 6.
Art. 2. - (1) Tarifele prevăzute în anexele nr. 1, 3, 4
şi 5 se aplică nediscriminatoriu, la acelaşi nivel, pentru vehiculele
înmatriculate în România sau în alte state.
(2) Tarifele prevăzute în anexa nr. 2 se aplică pentru
vehiculele înmatriculate în alte state.
(3) Tarifele prevăzute în anexa nr. 6 se aplică
nediscriminatoriu, la acelaşi nivel, pentru persoanele române şi străine.
Art. 3. - (1) Persoanele fizice şi juridice române vor
achita în lei tariful exprimat în euro, la cursul de schimb al zilei comunicat
de Banca Naţională a României, valabil pentru ultima zi din luna anterioară
datei achitării tarifului.
(2) Prin curs de schimb valabil pentru ultima zi din
luna anterioară datei achitării tarifului se înţelege cursul de schimb
comunicat de Banca Naţională a României în penultima zi lucrătoare a lunii
respective.
Art. 4. - (1) Persoanele fizice şi juridice străine vor
achita în euro sau în alte valute liber convertibile, cotate pe piaţa valutară,
echivalentul tarifului exprimat în euro, în funcţie de cursurile de schimb
aferente valutelor, comunicate de Banca Naţională a României în penultima zi
lucrătoare a lunii anterioare celei în care se efectuează plata.
(2) Persoanele fizice şi juridice străine vor achita în
lei tariful exprimat în euro, la cursul de schimb al zilei comunicat de Banca
Naţională a României, valabil pentru ultima zi din luna anterioară datei
achitării tarifului, aşa cum este definit la art. 3 alin. (2).
(3) Persoanele fizice şi juridice străine vor achita în
lei, în euro sau în alte valute liber convertibile, cotate pe piaţa valutară,
echivalentul tarifului exprimat în lei, la cursul de schimb valabil pentru
prima zi a lunii octombrie, comunicat de Banca Centrală Europeană şi publicat
în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, curs aplicat începând cu data de 1
ianuarie a anului calendaristic următor.
Art. 5. - Tarifele achitate înainte de data intrării în
vigoare a prezentului ordin nu se recalculează.
Art. 6. -Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 7. - La data intrării în vigoare a prezentului
ordin se abrogă Ordinul ministrului transporturilor nr. 245/2008 pentru
aprobarea unor tarife aplicate de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri
Naţionale din România - S.A., publicat în Monitorul Oficial al României, Partea
I, nr. 167 din 4 martie 2008, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 8. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la data de 20 iulie 2010.
Ministrul transporturilor şi infrastructurii,
Radu Mircea Berceanu
ANEXA Nr. 1
TARIFE SUPLIMENTARE
de utilizare a drumurilor de interes naţional
Nr. crt.
|
Denumire tarif
|
Unitate de calcul
|
Tarif unitar, cu TVA [euro]
|
1.
|
Eliberare AST, traseu şi condiţii de parcurs
|
tarif/ document
|
20,00
|
2.
|
Depăşirea masei totale maxime admise, indiferent de tipul
suspensiilor, numărul de axe sau de roţi
|
Masă
totală
reală de
[tone]
|
16,01
|
+
|
20,00
|
tarif x distanţă
|
0,25
|
20,01
|
+
|
25,00
|
0,31
|
25,01
|
+
|
30,00
|
0,38
|
30,01
|
+
|
35,00
|
0,44
|
35,01
|
+
|
40,00
|
0,50
|
40,01
|
+
|
45,00
|
0,56
|
45,01
|
+
|
50,00
|
0,62
|
50,01
|
+
|
55,00
|
1,37
|
55,01
|
+
|
60,00
|
1,49
|
60,01
|
+
|
65,00
|
1,62
|
65,01
|
+
|
70,00
|
1,74
|
70,01
|
+
|
75,00
|
1,86
|
75,01
|
+
|
80,00
|
1,99
|
80,01
|
+
|
85,00
|
2,11
|
85,01
|
+
|
90,00
|
2,24
|
90,01
|
+
|
95,00
|
2,36
|
95,01
|
+
|
100,00
|
2,48
|
peste 100,00
|
2,48 euro + 0,13 euro pentru fiecare
0,01+ 5,00 tone peste 100,00 tone
|
3.
|
Depăşirea masei maxime admise pe axe, indiferent de numărul de
axe sau de roţi
|
|
|
|
Suspensii pneumatice sau echivalente
|
Alte suspensii decât cele
pneumatice sau echivalente
|
Axa
simplă, cu [tone]
|
0,01
|
+
|
0,50
|
tarif x distanţă
|
0,08
|
0,11
|
0,51
|
+
|
1,00
|
0,22
|
0,30
|
1,01
|
+
|
1,50
|
0,33
|
0,44
|
1,51
|
+
|
2,00
|
0,97
|
1,22
|
2,01
|
+
|
2,50
|
1,48
|
1,85
|
2,51
|
+
|
3,00
|
2,16
|
2,71
|
3,01
|
+
|
3,50
|
2,87
|
3,59
|
peste 3,50
|
2,87 euro + 1,24 euro pentru fiecare
0,01 +
0,50 tone peste 3,50 tone
|
Tarifele prevăzute pentru suspensii
pneumatice x1,50
|
Axa
dublă, cu [tone]
|
0,01
|
+
|
0,50
|
tarif x distanţă
|
0,24
|
0,31
|
0,51
|
+
|
1,00
|
0,34
|
0,44
|
1,01
|
+
|
2,00
|
0,68
|
0,86
|
2,01
|
+
|
3,00
|
1,02
|
1,28
|
3,01
|
+
|
4,00
|
1,36
|
1,70
|
4,01
|
+
|
5,00
|
1,79
|
2,24
|
5,01
|
+
|
6,00
|
2,19
|
2,75
|
Nr. crt.
|
Denumire tarif
|
Unitate de calcul
|
Tarif unitar, cu TVA [euro]
|
|
|
|
peste 6,00
|
|
2,19 euro + 1,86 euro pentru fiecare
0,01 + 1,00 tone peste 6,00 tone
|
Tarifele prevăzute pentru
suspensii pneumatice x 1,30
|
Axa
triplă, cu [tone]
|
0,01
|
+
|
0,50
|
tarif x distanţă
|
0,36
|
0,46
|
0,51
|
+
|
1,00
|
0,44
|
0,56
|
1,01
|
+
|
2,00
|
0,66
|
0,84
|
2,01
|
+
|
3,00
|
1,09
|
1,37
|
3,01
|
+
|
4,00
|
1,52
|
1,90
|
4,01
|
+
|
5,00
|
1,93
|
2,42
|
5,01
|
+
|
6,00
|
2,42
|
3,04
|
6,01
|
+
|
7,00
|
2,92
|
3,65
|
peste 7,00
|
2,92 euro + 1,24 euro pentru fiecare
0,01 + 1,00 tone peste 7,00 tone
|
Tarifele prevăzute pentru
suspensii pneumatice x 1,50
|
4.
|
Depăşirea dimensiunilor maxime admise
|
lungime, cu [metri]
|
0,01
|
+
|
2,00
|
tarif x distanţă
|
0,04
|
2,01
|
+
|
3,00
|
0,10
|
3,01
|
+
|
4,00
|
0,17
|
4,01
|
+
|
5,00
|
0,23
|
5,01
|
+
|
6,00
|
0,29
|
peste 6,00
|
0,29 euro + 0,06 euro pentru fiecare
0,01+1,00 metri peste 6,00 metri
|
lăţime, cu [metri]
|
0,01
|
+
|
0,50
|
tarif x distanţă
|
0,13
|
0,51
|
+
|
1,00
|
0,25
|
1,01
|
+
|
1,50
|
0,38
|
1,51
|
+
|
2,00
|
0,50
|
2,01
|
+
|
2,50
|
1,12
|
2,51
|
+
|
3,00
|
1,71
|
3,01
|
+
|
3,50
|
2,31
|
3,51
|
+
|
4,00
|
2,89
|
peste 4,00
|
0,29 euro + 0,62 euro pentru fiecare
0,01+0,50 metri peste 4,00 metri
|
înălţime, cu [metri]
|
0,01
|
+
|
0,25
|
tarif x distanţă
|
0,07
|
0,26
|
+
|
0,50
|
0,13
|
0,51
|
+
|
1,00
|
0,25
|
1,01
|
+
|
1,50
|
0,38
|
1,51
|
+
|
2,00
|
0,50
|
2,01
|
+
|
2,50
|
1,10
|
2,51
|
+
|
3,00
|
1,69
|
3,01
|
+
|
3,50
|
2,29
|
3,51
|
+
|
4,00
|
2,89
|
peste 4,00
|
2,89 euro + 0,62 euro pentru fiecare
0,01+0,50 metri peste 4,00 metri
|
5.
|
Recântărire sau remăsurare
|
tarif/ operaţie
|
50,00
|
6.
|
Estimare tarifare pentru depăşirea limitelor maxime admise
|
tarif/ estimare
|
20,00
|
NOTĂ:
A. Sunt exceptate de la plata tarifului:
a) vehiculele deţinute de unităţile Ministerului
Apărării Naţionale;
b) vehiculele deţinute de unităţile subordonate
Ministerului Administraţiei şi Internelor;
c) vehiculele deţinute de Compania Naţională de
Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A. - CNADNR - S.A. şi de către
subunităţile acesteia;
d) vehiculele specializate utilizate în exclusivitate
pentru servicii de ambulanţă;
e) vehiculele deţinute de serviciile de urgenţă, astfel
cum sunt reglementate prin Ordonanţa Guvernului nr. 88/2001 privind
înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare pentru
situaţii de urgenţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
363/2002, cu modificările şi completările ulterioare;
f) vehiculele care efectuează transporturi în interesul
NATO sau al Parteneriatului pentru Pace, aşa cum sunt definite prin Legea nr.
362/2004 pentru aderarea României la Acordul dintre statele părţi la Tratatul
Atlanticului de Nord cu privire la statutul forţelor lor, semnat la Londra la
19 iunie 1951, şi la Protocolul privind statutul comandamentelor militare internaţionale,
înfiinţate în temeiul Tratatului Atlanticului de Nord, semnat la Paris'la 28
august 1952;
g) vehiculele care efectuează transporturi funerare;
h) vehiculele care efectuează transporturi de
echipamente de prim ajutor şi ajutoare umanitare în cazul unor calamităţi sau
dezastre naturale.
B. Modul de aplicare a tarifelor suplimentare de
utilizare prevăzute în prezenta anexă
a) Se aplică pentru vehiculele înmatriculate în România
sau în alte state.
b) Prin vehicul se înţelege orice autovehicul rutier
având cel puţin două axe sau un ansamblu de vehicule format dintr-un
autovehicul şi semiremorca/remorca tractată de acesta, cu sau fără încărcătură.
c) Masele şi dimensiunile maxime admise sunt prevăzute
în anexele nr. 2 şi 3 la Ordonanţa Guvernului nr. 43/1997 privind regimul
drumurilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
d) Controlul maselor şi dimensiunilor se efectuează:
(i) pe reţeaua de drumuri de interes naţional din
România;
(ii) în agenţiile de control şi încasare -ACI ale
CNADNR- S.A. din punctele de trecere a frontierei - ptf şi de pe reţeaua de
drumuri de interes naţional din România;
(iii) în locurile în care vehiculele sunt parcate,
oprite sau staţionate pe drumurile de interes naţional din România.
e) Tarifele suplimentare de utilizare prevăzute în
prezenta anexă se aplică pentru:
(i) efectuarea transportului cu vehicule a căror
încărcătură este indivizibilă; utilajele sunt considerate mărfuri indivizibile
chiar dacă acestea sunt transportate având demontate părţi componente;
(ii) efectuarea transportului cu vehicule care, fără
încărcătură, depăşesc constructiv masele şi/sau dimensiunile maxime admise.
C. Eliberarea AST
a) Tarifarea pentru eliberarea AST se efectuează pentru
fiecare document eliberat.
b) Agenţiile de control şi încasare eliberează AST pe
loc, dacă nu este necesară obţinerea avizului de competenţă, sau în două zile
lucrătoare, dacă acesta este necesar.
c) AST se eliberează şi în cazul în care transportul
este exceptat de la plata tarifelor suplimentare de utilizare.
D. Tarifare pentru depăşirea masei maxime admise
(totală sau pe axe)
a) Tarifarea pentru depăşirea masei se efectuează prin
compararea rezultatului obţinut pentru tarifarea masei totale cu rezultatul
obţinut pentru tarifarea maselor pe axe ale vehiculului, luându-se în
considerare valoarea cea mai mare rezultată.
b) Tarifarea pentru depăşirea masei totale se
calculează prin aplicarea tarifului unitar corespunzător masei reale a
vehiculului.
c) In situaţia în care cel puţin două vehicule sunt
cuplate lateral pentru efectuarea unui transport, clasificarea axelor, din
punctul de vedere al distanţei dintre axe, se efectuează pentru fiecare
vehicul, indiferent de numărul de axe sau de roţi ale fiecărui vehicul.
d) Tarifarea pentru depăşirea masei maxime admise pe
axe se calculează prin aplicarea tarifului unitar corespunzător valorii cu care
este depăşită masa maximă admisă pe axe, în funcţie de categoria drumului pe
care se circulă.
e) Pentru axe multiple constituite din cel puţin două
axe consecutive ale aceluiaşi vehicul, tarifarea pentru depăşirea masei maxime
admise pe axe se calculează pentru fiecare categorie de axe (simplă, dublă,
triplă), în funcţie de distanţa dintre axe.
f) Tarifarea pentru depăşirea masei maxime admise pe
axa dublă şi triplă se efectuează pentru ansamblul de axe, fără a se compara şi
a se lua în considerare axele componente ale configuraţiei de axe.
g) In cazul vehiculelor prevăzute în anexa nr. 3 la
Ordonanţa Guvernului nr. 43/1997, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare, combinaţiile de axe (simplă, dublă, triplă) se stabilesc de la
partea din faţă a vehiculului spre spatele acestuia.
h)în cazul depăşirii masei maxime admise pe mai multe
axe sau configuraţii de axe distincte ale aceluiaşi vehicul, tarifarea se
cumulează.
i) Nu se aplică tarife suplimentare, nu se eliberează
AST şi nu se impun condiţii pentru însoţire dacă depăşirea masei maxime admise
pe axe şi a masei totale maxime admise sau a maselor pe axe şi a masei totale
înscrise în AST, rezultată în urma cântăririi, este de până la:
(i) 4% inclusiv, pentru masa pe axa simplă;
(ii) 4% inclusiv, pentru masa pe axa dublă;
(iii) 4% inclusiv, pentru masa pe axa triplă; (iv) 5%
inclusiv, pentru masa totală, j) Tarifarea pentru depăşirea masei totale sau pe
axe nu se aplică pentru vehiculele de transport de persoane (autoturisme,
microbuze, autocare, autobuze).
E. Tarifarea pentru depăşirea dimensiunilor maxime
admise
a) Tarifarea pentru depăşirea dimensiunilor maxime
admise se calculează prin aplicarea tarifului unitar corespunzător valorii cu
care este depăşită dimensiunea maximă admisă.
b) In situaţia în care sunt depăşite cel puţin două
dintre dimensiunile maxime admise, se cumulează tarifarea pentru dimensiunile
care sunt depăşite.
c) AST eliberată pentru depăşirea constructivă a
lungimii maxime admise este valabilă chiar dacă transportul, inclusiv
încărcătura, depăşeşte lungimea înscrisă în AST, cu condiţia ca aceasta să se
încadreze în intervalul tarifar pentru care a fost eliberată AST, indiferent de
încărcătura transportată.
d) In cazul în care dimensiunile se determină cu ocazia
controlului şi se constată o depăşire a dimensiunilor maxime admise cu până la
0,05 m, aceste transporturi sunt considerate a se încadra în limitele maxime
admise.
F. Tarifare pentru eliberarea AST
Valoarea totală a tarifarii în vederea eliberării AST
se aplică prin cumularea tarifelor pentru eliberarea AST, pentru depăşirea
masei totale sau pe axe şi pentru depăşirea dimensiunilor.
G. Recântărire şi remăsurare
a) Recântărirea şi remăsurarea se efectuează numai pe
sensul de intrare în România, la solicitarea operatorului de transport.
b) Nu se efectuează recântărire sau remăsurare:
(i) pe reţeaua de drumuri de interes naţional din
România;
(ii) în ACI ale CNADNR - S.A. din ptf pe sensul de
ieşire din România şi de pe reţeaua de drumuri de interes naţional din România;
(iii) în locurile în care vehiculele sunt parcate,
oprite sau staţionate pe drumurile de interes naţional din România.
H. Modul de efectuare a calculelor:
a) tariful unitar se introduce în calcul cu numărul de
zecimale rezultat, fără rotunjiri;
b) distanţa se introduce în calcul în kilometri, fără
zecimale, prin rotunjire în plus la unitate;
c) rezultatele parţiale până la tariful final care
trebuie achitat de utilizator nu se rotunjesc;
d) tariful final rezultat, care trebuie achitat de
utilizator, se rotunjeşte la două zecimale, în moneda în care se efectuează
plata.
ANEXA Nr. 2
TARIFE COMPLEMENTARE
de utilizare a drumurilor de interes naţional
Nr. crt.
|
Denumire tarif
|
Unitate de calcul
|
Tarif unitar, cu TVA [euro]
|
1.
|
Autorizare
|
tarif/cursă
|
1.250,00
|
2.
|
Aferent autorizaţiilor „cu plată", stabilit prin protocol de
Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii
|
tarif x masă totală x distanţă
|
0,03
|
NOTA:
A. Modul de aplicare a tarifelor prevăzute în anexă
Tarifele prevăzute în prezenta anexă se aplică numai
pentru vehiculele înmatriculate în alte state, în conformitate cu acordurile
rutiere bilaterale şi multilaterale la care România este parte.
B. Tarifare pentru autorizare
Tariful pentru autorizarea accesului la reţeaua rutieră
se aplică în punctele de trecere a frontierei pe sensul de intrare în România
şi pe sensul de ieşire din România, pentru vehiculele de transport marfă sau
persoane, înmatriculate în alte state, care sunt supuse autorizării potrivit
acordurilor rutiere interguvernamentale, protocoalelor comisiilor mixte rutiere
sau acordurilor internaţionale la care România este parte şi nu prezintă
documentul de acces la reţeaua rutieră corespunzător categoriei de transport
efectuate.
Documentul de acces la reţeaua rutieră din România nu
trebuie prezentat dacă transportul se încadrează în una dintre gratuităţile
prevăzute prin acordurile rutiere interguvernamentale, protocoalele comisiilor
mixte rutiere sau acordurile internaţionale la care România este parte.
Tariful este valabil pentru fiecare cursă, având o
singură intrare în şi/sau ieşire din România, în funcţie de tipul de trafic
efectuat.
Tariful achitat la intrarea în România rămâne valabil
şi la ieşirea din România, indiferent de tipul de trafic efectuat.
Tariful nu se aplică pentru vehiculele achiziţionate
din afara României şi care se află la prima cursă din statul vânzătorului spre
statul cumpărătorului, fără încărcătură, fapt dovedit prin documente specifice,
dintre care un exemplar, în copie, se reţine de către administratorul drumului
din punctul de frontieră.
C. Tariful aferent autorizaţiilor „cu plată"
Tariful aferent autorizaţiilor „cu plată" se
aplică la autorizaţiile de transport rutier internaţional de marfă „cu
plată", stabilite prin protocol de Ministerul Transporturilor şi
Infrastructurii cu ministerele de resort din alte state.
Tariful se aplică în lipsa autorizaţiei de transport
rutier internaţional de marfă „cu scutire de plată", stabilită prin
protocol de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, pentru vehiculele
achiziţionate din afara României de către persoane fizice sau juridice străine,
altele decât cele stabilite într-un stat membru al Uniunii Europene, şi care se
află la prima cursă din statul vânzătorului spre statul cumpărătorului.
D. Modul de efectuare a calculelor:
a) masa totală se introduce în calcul în tone, cu două
zecimale, prin rotunjire în plus la unitate;
b) distanţa se introduce în calcul în kilometri, fără
zecimale, prin rotunjire în plus la unitate;
c) rezultatele parţiale până la tariful final care
trebuie achitat de utilizator nu se rotunjesc;
d) tariful final rezultat, care trebuie achitat de
utilizator, se rotunjeşte la două zecimale, în moneda în care se efectuează
plata.
ANEXA Nr. 3
TARIFE DE TRECERE
pentru utilizarea podului peste Dunăre în sensul
Giurgiu-Ruse
Nr. crt.
|
Categorie vehicul
|
Unitate de calcul
|
Tarif pentru o trecere, cu TVA
inclus
|
1.1.
|
Vehicule de transport persoane cu cel mult 8+1 locuri pe scaune
(inclusiv conducătorul auto) - autoturisme
|
euro/ vehicul
|
6,00
|
1.2.
|
Vehicule cu masa totală maximă autorizată mai mică sau egală cu
3,5 tone, exclusiv vehiculele de transport persoane
|
6,00
|
2.1.
|
Vehicule de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune
(inclusiv conducătorul auto) şi maximum 23 de locuri pe scaune (inclusiv
conducătorul auto)
|
12,00
|
2.2.
|
Vehicule cu masa totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone şi
mai mică de 7,5 tone, exclusiv vehiculele de transport persoane
|
12,00
|
3.
|
Vehicule cu masa totală maximă autorizată mai mare sau egală cu
7,5 tone şi mai mică de 12,0 tone, exclusiv vehiculele de transport persoane
|
18,00
|
4.1.
|
Vehicule de transport persoane cu mai mult de 23 de locuri pe
scaune (inclusiv conducătorul auto)
|
25,00
|
4.2.
|
Vehicule cu masa totală maximă autorizată mai mare sau egală cu
12,0 tone şi cu maximum 3 axe (inclusiv), exclusiv vehiculele de transport
persoane
|
25,00
|
5.
|
Vehicule cu masa totală maximă autorizată mai mare sau egală cu
12,0 tone şi cu minimum 4 axe (inclusiv), exclusiv vehiculele de transport
persoane
|
37,00
|
NOTA:
A. Sunt exceptate de la plata tarifului:
a) vehiculele deţinute de unităţile Ministerului
Apărării Naţionale;
b) vehiculele deţinute de unităţile subordonate
Ministerului Administraţiei şi Internelor;
c) vehiculele deţinute de Compania Naţională de
Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A. şi de către subunităţile
acesteia;
d) vehiculele specializate utilizate în exclusivitate
pentru servicii de ambulanţă;
e) vehiculele deţinute de serviciile de urgenţă, astfel
cum sunt reglementate prin Ordonanţa Guvernului nr. 88/2001 privind înfiinţarea,
organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare pentru situaţii de
urgenţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 363/2002, cu
modificările şi completările ulterioare;
f) vehiculele care efectuează transporturi în interesul
NATO sau al Parteneriatului pentru Pace, aşa cum sunt definite prin Legea nr.
362/2004 pentru aderarea României la Acordul dintre statele părţi la Tratatul
Atlanticului de Nord cu privire la statutul forţelor lor, semnat la Londra la
19 iunie 1951, şi la Protocolul privind statutul comandamentelor militare
internaţionale, înfiinţate în temeiul Tratatului Atlanticului de Nord, semnat
la Paris la 28 august 1952;
g) vehiculele deţinute de instituţii ale statului cu
atribuţii în securitatea şi siguranţa naţională;
h) vehiculele care efectuează transporturi funerare;
i) vehiculele care efectuează transporturi de
echipamente de prim ajutor şi ajutoare umanitare în cazul unor calamităţi sau
dezastre naturale;
j) vehiculele escortate de poliţie sau de jandarmerie,
care nu se supun controlului în interes de stat sau securitate naţională;
k) vehiculele deţinute de persoanele cu handicap
locomotor şi care sunt adaptate handicapului;
l) vehiculele aparţinând Corpului Diplomatic şi
vehiculele de transport consular identificate prin numere de înmatriculare
specifice.
B. Modul de aplicare a tarifelor prevăzute în
prezenta anexă
a) Se aplică pentru vehiculele înmatriculate în România
sau în alte state.
b) Prin vehicul se înţelege orice autovehicul
rutier având cel puţin două axe sau un ansamblu de vehicule format dintr-un
autovehicul şi semiremorca/remorca tractată de acesta.
c) Numărul de axe (maximum 3 sau minimum 4) se
consideră în cuplajul (combinaţia) de vehicule.
d) Tarifele se aplică pentru fiecare trecere în sensul
Giurgiu- Ruse.
e) Tariful final rezultat, care trebuie achitat de
utilizator, se rotunjeşte la două zecimale, în moneda în care se efectuează
plata.
ANEXA Nr. 4
TARIFE DE TRECERE
pentru utilizarea podului peste Dunăre la Giurgeni -
Vadul Oii
Nr. crt.
|
Categorie vehicul
|
Unitate de calcul
|
Tarif pentru o trecere, cu TVA
inclus
|
1.
|
Motociclete, inclusiv cele cu ataş
|
lei/ vehicul
|
5,00
|
2.
|
Autoturisme, vehicule cu masa totală maximă autorizată mai mică
sau egală cu 3,5 tone
|
9,00
|
3.
|
Microbuze, vehicule cu masa totală maximă autorizată mai mare de
3,5 tone şi mai mică de 12,0 tone
|
20,00
|
4.
|
Autobuze, autocare, vehicule cu masa totală maximă autorizată mai
mare sau egală cu 12,0 tone şi cu maximum 3 axe (inclusiv)
|
34,00
|
5.
|
Vehicule cu masa totală maximă autorizată mai mare sau egală cu
12,0 tone şi cu minimum 4 axe (inclusiv)
|
49,00
|
NOTA:
A. Sunt exceptate de la plata tarifului:
a) vehiculele deţinute de unităţile Ministerului
Apărării Naţionale;
b) vehiculele deţinute de unităţile subordonate
Ministerului Administraţiei şi Internelor;
c) vehiculele deţinute de Compania Naţională de
Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A. şi de către subunităţile
acesteia;
d) vehiculele specializate utilizate în exclusivitate
pentru servicii de ambulanţă;
e) vehiculele deţinute de serviciile de urgenţă, astfel
cum sunt reglementate prin Ordonanţa Guvernului nr. 88/2001 privind
înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare pentru
situaţii de urgenţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
363/2002, cu modificările şi completările ulterioare;
f) vehiculele care efectuează transporturi în interesul
NATO sau al Parteneriatului pentru Pace, aşa cum sunt definite prin Legea nr.
362/2004 pentru aderarea României la Acordul dintre statele părţi la Tratatul
Atlanticului de Nord cu privire la statutul forţelor lor, semnat la Londra la
19 iunie 1951, şi la Protocolul privind statutul comandamentelor militare
internaţionale, înfiinţate în temeiul Tratatului Atlanticului de Nord, semnat
la Paris'la 28 august 1952;
g) vehiculele deţinute de instituţii ale statului cu
atribuţii în securitatea şi siguranţa naţională;
h) vehiculele care efectuează transporturi funerare;
i) vehiculele care efectuează transporturi de
echipamente de prim ajutor şi ajutoare umanitare în cazul unor calamităţi sau
dezastre naturale;
j) vehiculele escortate de poliţie sau de jandarmerie,
care nu se supun controlului în interes de stat sau securitate naţională;
k) vehiculele deţinute de persoanele cu handicap
locomotor şi care sunt adaptate handicapului;
l) microbuzele destinate transportului şcolar,
licenţiate pentru activitatea de transport de persoane, doar pe perioada
desfăşurării cursurilor şcolare, exclusiv perioada de vacanţă şcolară, sâmbăta,
duminica şi sărbătorile legale.
B. Modul de aplicare a tarifelor prevăzute în
prezenta anexă
a) Se aplică pentru vehiculele înmatriculate în România
sau în alte state.
b) Prin vehicul se înţelege orice autovehicul
rutier având cel puţin două axe sau un ansamblu de vehicule format dintr-un
autovehicul şi semiremorca/remorca tractată de acesta.
c) Numărul de axe (maximum 3 sau minimum 4) se
consideră în cuplajul (combinaţia) de vehicule.
d) Tarifele se aplică pentru fiecare trecere,
indiferent de sensul de parcurs.
ANEXA Nr. 5
TARIFE DE TRECERE
pentru utilizarea podului peste Dunăre la Feteşti - Cernavodă
Nr. crt.
|
Categorie vehicul
|
Unitate de calcul
|
Tarif pentru o trecere, cu TVA
inclus
|
1.
|
Motociclete, inclusiv cele cu ataş
|
lei/ vehicul
|
8,00
|
2.
|
Autoturisme, vehicule cu masa totală maximă autorizată mai mică
sau egală cu 3,5 tone
|
11,00
|
3.
|
Microbuze, vehicule cu masa totală maximă autorizată mai mare de
3,5 tone şi mai mică de 12,0 tone
|
37,00
|
4.
|
Autobuze, autocare, vehicule cu masa totală maximă autorizată mai
mare sau egală cu 12,0 tone şi cu maximum 3 axe (inclusiv)
|
49,00
|
5.
|
Vehicule cu masa totală maximă autorizată mai mare sau egală cu
12,0 tone şi cu minimum 4 axe (inclusiv)
|
71,00
|
NOTA:
A. Sunt exceptate de la plata tarifului:
a) vehiculele deţinute de unităţile Ministerului
Apărării Naţionale;
b) vehiculele deţinute de unităţile subordonate
Ministerului Administraţiei şi Internelor;
c) vehiculele deţinute de Compania Naţională de Autostrăzi
şi Drumuri Naţionale din România - S.A. şi de către subunităţile acesteia;
d) vehiculele specializate utilizate în exclusivitate
pentru servicii de ambulanţă;
e) vehiculele deţinute de serviciile de urgenţă, astfel
cum sunt reglementate prin Ordonanţa Guvernului nr. 88/2001 privind
înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare pentru
situaţii de urgenţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
363/2002, cu modificările şi completările ulterioare;
f) vehiculele care efectuează transporturi în interesul
NATO sau al Parteneriatului pentru Pace, aşa cum sunt definite prin Legea nr.
362/2004 pentru aderarea României la Acordul dintre statele părţi la Tratatul
Atlanticului de Nord cu privire la statutul forţelor lor, semnat la Londra la
19 iunie 1951, şi la Protocolul privind statutul comandamentelor militare
internaţionale, înfiinţate în temeiul Tratatului Atlanticului de Nord, semnat
la Paris'la 28 august 1952;
g) vehiculele deţinute de instituţii ale statului cu
atribuţii în securitatea şi siguranţa naţională;
h) vehiculele care efectuează transporturi funerare;
i) vehiculele care efectuează transporturi de
echipamente de prim ajutor şi ajutoare umanitare în cazul unor calamităţi sau
dezastre naturale;
j) vehiculele escortate de poliţie sau de jandarmerie,
care nu se supun controlului în interes de stat sau securitate naţională;
k) vehiculele deţinute de persoanele cu handicap
locomotor şi care sunt adaptate handicapului;
l) microbuzele destinate transportului şcolar, licenţiate
pentru activitatea de transport de persoane, doar pe perioada desfăşurării
cursurilor şcolare, exclusiv perioada de vacanţă şcolară, sâmbăta, duminica şi
sărbătorile legale.
B. Modul de aplicare a tarifelor prevăzute în
prezenta anexă
a) Se aplică pentru vehiculele înmatriculate în Romania
sau în alte state.
b) Prin vehicul se înţelege orice autovehicul
rutier având cel puţin două axe sau un ansamblu de vehicule format dintr-un
autovehicul şi semiremorca/remorca tractată de acesta.
c) Numărul de axe (maximum 3 sau minimum 4) se
consideră în cuplajul (combinaţia) de vehicule.
d) Tarifele se aplică pentru fiecare trecere,
indiferent de sensul de parcurs.
TARIFE
de utilizare a zonei autostrăzilor si drumurilor
naţionale din România
ANEXA Nr. 6
Nr. crt.
|
Denumire tarif
|
Unitate de calcul
|
Tarif unitar, cu TVA [euro]
|
A.
|
ACORD PREALABIL Şl AUTORIZAŢIE DE AMPLASARE Şl ACCES LA DRUM
|
1.
|
Acord prealabil de amplasare şi acces la drum pentru persoane
fizice şi juridice
|
tarif/document
|
110,00
|
2.
|
Autorizaţie de amplasare şi acces la drum pentru persoane fizice
şi juridice
|
tarif/document
|
68,00
|
3.
|
Acord prealabil/autorizaţie pentru persoane fizice (construcţii
de locuinţe, garaje, racorduri, instalaţii de gaze, apă, electricitate etc.)
|
tarif/document
|
27,00
|
B.
|
OCUPAREA SUPRAFEŢELOR DIN ZONA DRUMURILOR NAŢIONALE Şl
AUTOSTRĂZILOR
|
4.
|
Amplasare panou publicitar pe:
|
drum european
|
tarif/m2/lună
|
2,75
|
drum naţional principal sau secundar
|
0,67
|
5.
|
Spaţiu cu destinaţie comercială (chioşc, rulotă, masă pentru
desfacere produse alimentare şi nealimentare ) pe:
|
drum european
|
tarif/m2/lună
|
0,67
|
drum naţional principal sau secundar
|
0,40
|
autostradă
|
1,68
|
6.
|
Suprafeţele desemnate a deveni spaţii de servicii şi spaţii de
parcare, precum şi suprafeţele devenite disponibile, care aparţin
administratorului drumului, în zone adiacente, la:
|
drum european
|
tarif/m2/lună
|
stabilit prin licitaţie
|
drum naţional principal sau secundar
|
stabilit prin licitaţie
|
autostradă
|
stabilit prin licitaţie
|
Nr. crt.
|
Denumire tarif
|
Unitate de calcul
|
Tarif unitar, cu TVA [euro]
|
7.
|
Locuri de parcare care deservesc obiective economice pe:
|
drum european
|
tarif/m2/lună
|
0,74
|
drum naţional principal sau secundar
|
0,44
|
8.
|
Accesuri la diferite obiective (staţii de distribuţie carburanţi,
hoteluri, moteluri, depozite, spaţii comerciale, show-room etc.) pe:
|
drum european
|
tarif/m2/lună
|
0,67
|
drum naţional principal sau secundar
|
0,40
|
autostradă
|
1,68
|
C.
|
AMPLASĂRI DE CABLURI ŞI CONDUCTE
|
|
Amplasări de cabluri electrice, telefonice, TV, internet
|
9.
|
9.1. subtraversare
|
|
tarif/ml/lună
|
0,38
|
9.2. cablu subteran în lungul drumului
|
în ampriză, în afara părţii carosabile
|
tarif/ml/lună
|
0,38
|
sub partea carosabilă
|
0,50
|
în zona de siguranţă
|
0,19
|
9.3. stâlpi de care este prins cablul aerian în lungul drumului
|
în ampriză, în afara părţii carosabile
|
tarif/buc./lună
|
1,12
|
în zona de siguranţă
|
0,87
|
9.4. cablu aerian în lungul drumului
|
în ampriză, în afara părţii carosabile
|
tarif/ml/lună
|
0,38
|
în zona de siguranţă
|
0,19
|
9.5. pe poduri şi podeţe
|
în canale tehnice
|
tarif/ml/lună
|
1,62
|
ancorat de pod sau în altă soluţie decât canal tehnic
|
2,86
|
|
Amplasarea conductelor de apă,
canalizare, aburi şi alte produse neinflamabile, de gaze, ţiţei şi alte
produse inflamabile, benzi transportoare care traversează aerian drumurile
|
10.
|
10.1. traversare aeriană
|
|
tarif/ml/lună
|
1,08
|
10.2. subtraversare
|
|
tarif/ml/lună
|
0,75
|
10.3. amplasare subterană în lungul drumului
|
în ampriză, în afara părţii carosabile
|
tarif/ml/lună
|
0,75
|
sub partea carosabilă
|
1,26
|
în zona de siguranţă
|
0,59
|
10.4. amplasare aeriană în lungul drumului
|
în ampriză, în afara părţii carosabile
|
tarif/ml/lună
|
2,93
|
în zona de siguranţă
|
2,09
|
10.5. pe poduri şi podeţe
|
în canale tehnice
|
tarif/ml/lună
|
7,53
|
ancorat de pod sau în altă soluţie decat canal tehnic
|
11,71
|
NOTĂ:
Modul de aplicare a tarifelor de utilizare a zonei
autostrăzilor şi drumurilor naţionale prevăzute în prezenta anexă este
următorul:
1. Administratorul drumului poate accepta amplasarea
unor construcţii sau instalaţii în zona drumului, cu condiţia ca acestea să nu
aducă prejudicii drumului şi siguranţei traficului rutier.
2. Realizarea sau amplasarea în zona drumului a
panourilor publicitare, a oricăror construcţii, accesuri, amenajări sau
instalaţii, în orice scop, fără a periclita siguranţa circulaţiei se face pe
baza autorizaţiei de construire şi doar în condiţiile existenţei acordului
prealabil şi a autorizaţiei de amplasare şi/sau de acces în zona drumului şi
prin încheierea, dacă este cazul, a contractului aferent utilizării suprafeţei
ocupate din ampriza şi zona de siguranţă.
3. Acordul şi autorizaţia de amplasare şi de acces la
drum se emit pentru o anumită funcţie a obiectivului. La schimbarea funcţiei
sau a destinaţiei, beneficiarul este obligat să obţină aprobarea
administratorului drumului pentru noua situaţie.
4. Tarifele se percep persoanelor fizice şi juridice
care au obligaţia de a solicita autorizaţie.
5. Tarifele se aplică şi în cazul în care obiectivele
nu funcţionează sau în cazurile în care lucrările la acestea au fost sistate
sau nu au fost finalizate.
6. Tarifele se aplică şi în cazul în care obiectivele
se vor amplasa în afara zonei de protecţie a drumurilor naţionale, însă numai
dacă se realizează şi drum de acces la drumurile naţionale sau alte lucrări în
ampriza şi în zona de siguranţă.
7. Tarifele prevăzute la lit. A din tabelul de mai sus
se percep şi în cazul în care se solicită prelungirea acordului sau a autorizaţiei.
8. Persoanelor fizice care solicită avizul
administratorului drumului pentru construcţii de locuinţe, garaje, racorduri la
instalaţiile de gaze, apă, telefonie, tv, electricitate, canalizare etc. li se
încasează o singură dată suma de 27 euro, respectiv fie la eliberarea
acordului, fie la eliberarea autorizaţiei.
9. Pentru panourile publicitare, suprafaţa minimă
supusă tarifarii va fi suprafaţa rezultată din încadrarea proiecţiei orizontale
a panoului, la care se adaugă 1,00 m de jur împrejur.
10. Pentru spaţiile prevăzute la lit. B, poziţia 5,
suprafaţa minimă tarifată va fi suprafaţa obiectivului amplasat, plus 1,00 m de
jur împrejur, la care se adaugă suprafaţa aferentă staţionării autovehiculelor
în afara părţii carosabile.
11. Pentru accesurile la diferite obiective prevăzute
la lit. B, poziţia 8, suprafaţa supusă tarifarii reprezintă terenul ocupat din
zona drumului, respectiv din ampriza şi zona de siguranţă, prin realizarea
accesului cu racordare simplă (dacă amplasamentul este situat în localitate), a
benzilor de accelerare şi decelerare (dacă amplasamentul este în afara
localităţii), respectiv a benzii de stocaj pentru virare la stânga. In afara
localităţii, amenajarea accesului la drumul naţional se realizează conform
Normativului C 173/1986 privind amenajarea la acelaşi nivel a intersecţiilor
drumurilor publice din afara localităţilor. Amplasamentul este în localitate
atunci când este situat între indicatoarele rutiere de intrare şi ieşire în/din
localitate.
12. Pentru benzile transportatoare se percep numai
tarifele de la traversare aeriană.
- Tariful de utilizare a zonei drumului conform lit. B
şi C nu se aplică persoanelor fizice care realizează accesuri la locuinţe, case
de vacanţă sau garaje, precum şi pentru instalaţiile care asigură utilităţile
necesare consumului casnic (apă, gaze, energie electrică, canalizare). Această
scutire nu este valabilă însă în cazul în care se schimbă destinaţia locuinţei
sau garajului (de exemplu, transformarea în spaţiu comercial etc.) ori se
amplasează în incintă construcţii cu caracter comercial.
- Tariful de utilizare a zonei drumurilor naţionale nu
se aplică pentru unităţile bugetare de asistenţă socială şi de educaţie
(spitale, crese, aziluri de bătrâni, şcoli, grădiniţe).