Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 616 din  4 mai 2000

pentru aprobarea Normelor metodologice privind intocmirea bugetului de venituri si cheltuieli de catre agentii economici

ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 286 din 26 iunie 2000


SmartCity3


    Ministrul finantelor,
    in baza art. 5 alin. (2) din Legea nr. 72/1996 privind finantele publice, republicata, precum si in temeiul Hotararii Guvernului nr. 447/1997 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor, cu modificarile ulterioare,
    emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Normele metodologice privind intocmirea bugetului de venituri si cheltuieli de catre agentii economici.
    Art. 2
    La data publicarii prezentului ordin in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, se abroga Ordinul ministrului finantelor nr. 596/1995 de aprobare a Normelor metodologice privind intocmirea bugetului de venituri si cheltuieli de catre regiile autonome si societatile comerciale cu capital de stat, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 70 din 18 aprilie 1995.

                         Ministrul finantelor,
                         Decebal Traian Remes

                         NORME METODOLOGICE
privind intocmirea bugetului de venituri si cheltuieli de catre agentii economici

    In procesul de elaborare si de executie a bugetelor de venituri si cheltuieli regiile autonome, societatile nationale, companiile nationale si societatile comerciale cu capital de stat, precum si institutele nationale de cercetare-dezvoltare care functioneaza in baza Ordonantei Guvernului nr. 25/1995 privind reglementarea organizarii si finantarii activitatii de cercetare-dezvoltare, aprobata si modificata prin Legea nr. 51/1996, cu modificarile ulterioare, precum si toti agentii economici cu capital privat, denumite in cuprinsul acestor norme metodologice agenti economici, vor utiliza formularele de buget de venituri si cheltuieli ce se intocmesc anual conform modelelor stabilite de Ministerul Finantelor, potrivit prevederilor prezentelor norme metodologice.
    In activitatea de elaborare a bugetelor de venituri si cheltuieli agentii economici pot utiliza si formulare specifice, proprii ori solicitate de autoritatile administratiei publice centrale sau locale, dupa caz, in functie de necesitati, indeosebi pentru fundamentarea veniturilor, a costurilor de productie si a subventiilor sau transferurilor ce urmeaza sa fie primite.
    Bugetele de venituri si cheltuieli ale agentilor economici vor fi aprobate de organele prevazute de actele normative in vigoare, la termenele stabilite prin acestea.
    In cazul agentilor economici la care prin legea bugetului de stat se prevede aprobarea bugetelor de venituri si cheltuieli de catre Guvern, anual Ministerul Finantelor va elabora si va transmite autoritatilor administratiei publice centrale sau locale un model de buget de venituri si cheltuieli, reprezentand sinteza bugetului de venituri si cheltuieli aprobat prin prezentele norme metodologice.
    Bugetele de venituri si cheltuieli ale regiilor autonome, societatilor nationale, companiilor nationale, institutelor nationale de cercetare-dezvoltare care functioneaza in baza Ordonantei Guvernului nr. 25/1995, precum si societatilor comerciale cu capital de stat care au aceasta prevedere in actul constitutiv vor fi transmise organelor care le avizeaza si vor fi aprobate de Guvern in termenul prevazut prin legea bugetului de stat.
    Agentii economici definiti potrivit prezentelor norme metodologice sunt obligati sa intocmeasca anual bugetul de venituri si cheltuieli, cu defalcarea pe trimestre, compus din urmatoarele formulare:
    01 - Bugetul activitatii generale;
    02 - Bugetul activitatii de trezorerie, respectiv determinarea cash-flow;
    03 - Imprumut garantat de stat;
    04 - Principalii indicatori economico-financiari.

    01. Bugetul activitatii generale
    Formularul 01 - Bugetul activitatii generale contine date referitoare la veniturile, cheltuielile si rezultatele preconizate sa fie realizate in anul curent, comparativ cu cele realizate/preliminate in anul precedent, precum si alte date referitoare la profitul de repartizat, surse de finantare a investitiilor, cheltuieli pentru investitii si date de fundamentare.
    Pentru completarea formularului cod 01 - anexa nr. 1 - se fac urmatoarele precizari:
    - rd. 02 se completeaza cu venituri din vanzarea produselor finite, semifabricatelor, marfurilor, produselor reziduale, precum si din lucrari si servicii prestate, studii si cercetari, redevente, locatii de gestiune si chirii, activitati diverse, productia de imobilizari corporale si necorporale, precum si cu sumele prevazute sa fie primite drept subventii pentru produse si activitati, diferente de pret si de tarif, transferuri si prime acordate producatorilor agricoli, dupa caz, cu alte venituri din exploatare, venituri din operatiuni de leasing imobiliar cu clauza irevocabila de vanzare, precum si cu venituri din provizioane privind activitatea de exploatare;
    - rd. 10 si 11 - se specifica baza legala de catre fiecare agent economic, dupa caz;
    - rd. 12 cuprinde venituri din participatii, alte imobilizari financiare, creante imobilizate, titluri de plasament, diferente de curs valutar, dobanzi, alte venituri financiare si venituri financiare din provizioane;
    - rd. 13 cuprinde venituri din operatiuni de gestiune, respectiv bunuri rezultate din dezmembrarea imobilizarilor corporale; venituri din operatiuni de capital, si anume, cota-parte a subventiilor pentru investitii, regasite in rezultatele financiare; venituri din vanzarea activelor imobilizate; venituri exceptionale din provizioane;
    - rd. 15 cuprinde cheltuielile aferente activitatilor care determina veniturile prevazute la rd. 02, respectiv cheltuieli din activitatea de exploatare;
    - rd. 16 cuprinde cheltuieli cu materii prime, materiale consumabile, obiecte de inventar ce urmeaza a fi date in consum, precum si cheltuieli privind constructiile si instalatiile provizorii, marfurile, ambalajele, energia si apa, animalele si pasarile, materialele nestocate;
    - rd. 17 cuprinde drepturile salariale stabilite in conditiile reglementarilor legale in vigoare, inclusiv asigurarile si protectia sociala, precum si Fondul pentru asigurarile sociale de sanatate, conform Legii asigurarilor sociale de sanatate nr. 145/1997, cu modificarile ulterioare;
    - rd. 22 cuprinde sume reprezentand cheltuielile cu fondurile speciale aferente fondului de salarii, stabilite conform prevederilor legale in vigoare;
    - rd. 25 se completeaza numai de agentii economici care beneficiaza de subventii, transferuri si prime de la bugetul de stat;
    - rd. 26 si 27 cuprind cheltuielile de protocol, de reclama si publicitate, stabilite in conformitate cu prevederile legale in vigoare;
    - rd. 28 se completeaza cu cheltuielile cu sponsorizarea pana la limita stabilita de prevederile legale in vigoare;
    - rd. 29 cuprinde sumele destinate acoperirii valorii nominale a tichetelor de masa, calculate potrivit prevederilor Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa;
    - rd. 31 cuprinde cheltuielile ce se vor efectua cu taxa pentru activitatea de prospectiune, explorare si exploatare a resurselor minerale, in conformitate cu art. 30 din Legea minelor nr. 61/1998;
    - rd. 32 cuprinde cheltuielile cu redeventa aferenta concesionarii bunurilor publice, conform prevederilor legale in vigoare care reglementeaza regimul concesiunilor;
    - rd. 33 cuprinde cheltuielile privind titlurile de plasament cedate, dobanzile, cheltuielile din diferente de curs valutar, alte cheltuieli financiare, precum si cheltuieli financiare privind amortizarile si provizioanele;
    - rd. 34 cuprinde cheltuieli din operatiunile de gestiune, cum sunt: despagubiri, amenzi, penalitati, donatii si subventii acordate, pierderi provenite de la debitori diversi, precum si din operatiunile de capital, cum sunt: cheltuielile privind activele cedate, alte cheltuieli privind operatiunile de capital, alte cheltuieli exceptionale privind operatiunile de gestiune, precum si cheltuielile exceptionale privind amortizarile si provizioanele;
    - rd. 35 cuprinde rezultatul brut inregistrat, profit sau pierdere; in cazuri exceptionale, cand in bugetul de venituri si cheltuieli se prevede inregistrarea de pierderi, vor fi mentionate si explicate cauzele care au condus la inregistrarea acestora;
    - rd. 36 cuprinde sumele ce rezulta din aplicarea cotei de 5% din profitul brut, pana la 20% din capitalul social, potrivit prevederilor Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
    - rd. 38 cuprinde pierderile contabile din anii precedenti, care sunt acoperite din profitul net realizat in anul curent, in conformitate cu prevederile legale in vigoare;
    - rd. 39 cuprinde impozitul pe profit, calculat conform prevederilor legale in vigoare;
    - rd. 42 se completeaza de regiile autonome cu sumele reprezentand cota de participare a managerului la profitul net, in conformitate cu art. 1 din Ordonanta Guvernului nr. 23/1996 privind repartizarea profitului la regiile autonome, aprobata prin Legea nr. 41/1997;
    - rd. 43 se completeaza cu varsamintele la buget din profitul regiilor autonome, precum si din profitul institutelor nationale de cercetare-dezvoltare, conform prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 23/1996, aprobata prin Legea nr. 41/1997, si in conformitate cu Ordonanta Guvernului nr. 25/1995 privind reglementarea organizarii si finantarii activitatii de cercetare-dezvoltare, aprobata si modificata prin Legea nr. 51/1996, cu modificarile ulterioare. La acest rand se vor inscrie si dividendele datorate de societatile si companiile nationale si de celelalte societati comerciale la care interesele capitalului de stat sunt reprezentate de alte institutii decat Fondul Proprietatii de Stat;
    - rd. 45 se completeaza in conformitate cu prevederile art. 20 lit. b) din Normele metodologice privind incheierea contractelor de administrare a companiilor/societatilor nationale, a societatilor comerciale, la care statul sau o autoritate a administratiei publice locale este actionar majoritar, precum si a regiilor autonome, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 364/1999;
    - rd. 46 cuprinde alte repartizari din profit, conform prevederilor legale in vigoare;
    - rd. 47 se completeaza de catre societatile comerciale cu capital integral sau majoritar de stat cu sumele reprezentand cota de participare a managerului la profitul net, potrivit art. 5 din Ordonanta Guvernului nr. 26/1995 privind impozitul pe dividende, aprobata si modificata prin Legea nr. 101/1995;
    - rd. 58 - pentru investitiile prevazute sa fie finantate din credite externe garantate de stat, din alocatii de la bugetul de stat sau de la bugetul local, dupa caz, si din fonduri speciale se va anexa lista de investitii in care se inscriu numai obiectivele de investitii ale caror documentatii tehnico-economice au fost elaborate si aprobate conform prevederilor legale in vigoare.

    02. Bugetul activitatii de trezorerie, respectiv determinarea cash-flow
    Formularul 02 - Bugetul activitatii de trezorerie, respectiv determinarea cash-flow, reprezinta o sinteza a resurselor proprii, grupate in functie de provenienta.
    Pentru completarea formularului cod 02 - anexa nr. 2 - se fac urmatoarele precizari:
    - informatiile din coloana "Corelatii cu bilantul contabil" vor fi reactualizate anual in functie de informatiile corespunzatoare inscrise in formularele de bilant contabil anual;
    - soldurile de la sfarsitul perioadei se vor corela cu cele inscrise in anexele la bilantul contabil, incheiat potrivit Normelor metodologice privind intocmirea, verificarea si centralizarea bilanturilor contabile ale agentilor economici, si cu datele inscrise in bugetul de venituri si cheltuieli, elaborate in baza Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
    - rd. 11 "Total cheltuieli variabile" plus rd. 17 "Total cheltuieli fixe" coincid cu totalul rd. 25 col. 2 din formularul de bilant cod 20;
    - stabilirea influentei cu "plus" sau "minus" a variatiilor elementelor de activ si, respectiv, de pasiv se determina algebric, luandu-se in considerare semnul fiecarui element;
    - cresterea elementelor de activ reprezinta diminuare - minus - de flux de numerar;
    - cresterea elementelor de pasiv reprezinta crestere - plus - de flux de numerar;
    - rd. 34 "Variatia altor elemente de activ (+/-)" = F10 rd. 43 (s2 - s1) - F10 rd. 21 (s2 - s1) - F10 rd. 22 la rd. 25 (s2 - s1) - F10 rd. 26 la rd. 35 (s2 - s1) - F28 din rd. 13 col. 2 (2) - F28 din rd. 13 col. 2 (2), in care:
    - F10 rd. 43 (s2 - s1) = variatie total activ;
    - F10 rd. 21 (s2 - s1) = variatia stocurilor;
    - F10 rd. 22 la rd. 25 (s2 - s1) = variatia creantelor;
    - F10 rd. 26 la rd. 35 (s2 - s1) = variatia disponibilitatilor, in care: rd. 26 = titluri de plasament; rd. 27 = conturi la banci in lei; rd. 28 = conturi la banci in devize, in tara; rd. 29 = conturi la banci in devize, in strainatate; rd. 30 = casa in lei; rd. 31 = casa in devize; rd. 32 = acreditive in lei; rd. 33 = acreditive in devize; rd. 34 = valori de incasat; rd. 35 = alte valori;
    - F28 din rd. 13 col 2 (2) = achizitii de imobilizari corporale;
    - F28 din rd. 13 col 2 (2) = cheltuieli pentru imobilizari corporale si necorporale executate in regie proprie;
    - rd. 35 "Variatia altor pasive (+/-)" = F10 rd. 81 (s2 - s1) - F10 rd. 62 sau rd. 63 (s2) - F10 rd. 66 (s2) - F10 rd. 72 (s2 - s1) - F10 rd. (73 + 74) (s2 - s1) - F21 rd. 10 - F20 rd. 24 - F28 din rd. 13 col. 3(3), in care:
    - F10 rd. 81 (s2 - s1) = variatie total pasiv;
    - F10 rd. 62 sau rd. 63 (s2) = soldul contului de profit sau pierdere la sfarsitul perioadei;
    - F10 rd. 66 (s2) = subventii pentru investitii;
    - F10 rd. 72 (s2 - s1) = variatia imprumuturilor si datoriilor asimilate;
    - F10 rd. (73 + 74) (s2 - s1) = variatia furnizorilor si clientilor creditori;
    - F21 rd. 10 = dividende de platit - total;
    - F20 rd. 24 = cheltuieli cu amortizarile si provizioanele;
    - F28 din rd. 13 col. 3 (3) = sume din vanzarea activelor si mijloacelor fixe;
    - rd. 36 reprezinta insumarea datelor inscrise de la rd. 29 la rd. 35 inclusiv;
    - rd. 37 si 39 se completeaza cu date din evidenta operativa a agentului economic;
    - rd. 40 reprezinta insumarea datelor inscrise de la rd. 37 la rd. 39 inclusiv;
    - rd. 48 reprezinta insumarea datelor inscrise la rd. 41, 46 si 47.

    03. Imprumut garantat de stat
    Pentru completarea formularului cod 03 - anexa nr. 3 - se fac urmatoarele precizari:
    - pentru completarea informatiilor in moneda de contract:
    1. rd. 1 col. 1 reprezinta soldul imprumutului la inceputul exercitiului financiar precedent, iar rd. 1 col. 2 reprezinta soldul imprumutului la inceputul exercitiului financiar curent si coincide cu soldul imprumutului de la sfarsitul exercitiului financiar precedent;
    2. rd. 2 col. 1 reprezinta intrarile din imprumut, efectuate in exercitiul financiar precedent, iar col. 2, 3, 4, 5 si 6 reprezinta intrarile estimate sa fie efectuate in perioada specificata a exercitiului financiar curent;
    3. rd. 3 col. 1 = rd. 5 col. 1 + rd. 7 col. 1 reprezinta platile efectuate in contul imprumutului in exercitiul financiar precedent, iar rd. 3 col. 2, 3, 4, 5 si 6 reprezinta platile estimate sa fie efectuate in perioada specificata a exercitiului financiar curent;
    4. rd. 4 = rd. 6 + rd. 8 se completeaza numai col. 1 si reprezinta plati ramase de efectuat din exercitiul financiar anterior;
    5. rd. 5 si rd. 7 reprezinta rambursarile de rate de capital, respectiv platile de dobanzi, comisioane, speze bancare aferente imprumutului si se completeaza similar cu rd. 3;
    6. la rd. 6 si 8 se completeaza numai col. 1 si reprezinta restante la plata ratelor de capital, respectiv la plata dobanzilor, comisioanelor si spezelor bancare aferente imprumutului la finele exercitiului financiar precedent;
    7. rd. 9 col. 1 = rd. 1 col. 1 + rd. 2 col. 1 - rd. 5 col. 1 reprezinta soldul imprumutului la sfarsitul exercitiului financiar precedent si se calculeaza ca diferenta intre suma soldului imprumutului la inceputul exercitiului financiar precedent si intrarile din imprumut in exercitiul financiar precedent, si rambursarile de rate de capital in exercitiul financiar precedent;
    8. rd. 9 col. 2 reprezinta soldul imprumutului la sfarsitul exercitiului financiar curent si se calculeaza ca diferenta intre suma soldului imprumutului la inceputul exercitiului financiar curent si intrarile estimate din imprumut in exercitiul financiar curent, si rambursarile estimate de rate de capital in exercitiul financiar curent;
    - pentru completarea formularului in echivalent lei, in cazul imprumuturilor contractate in alta valuta decat in lei:
    1. pentru exercitiul financiar precedent evaluarea in lei se face astfel:
    - rd. 1 col. 1, la cursul de schimb valutar comunicat de Banca Nationala a Romaniei pentru finele exercitiului financiar anterior celui precedent, iar rd. 9 col. 1, la cursul de schimb valutar comunicat de Banca Nationala a Romaniei pentru finele exercitiului financiar precedent;
    - pentru celelalte randuri, la col. 1 se vor utiliza cursurile de schimb valutar comunicate de Banca Nationala a Romaniei pentru data efectuarii tranzactiei.
    Deoarece se utilizeaza cursuri de schimb valutar diferite, relatia rd. 9 col. 1 = rd. 1 col. 1 + rd. 2 col. 1 - rd. 5 col. 1 nu se verifica;
    2. pentru exercitiul financiar curent evaluarea in lei se face astfel:
    - soldul imprumutului la inceputul exercitiului financiar curent coincide cu cel de la finele exercitiului financiar precedent (rd. 1 col. 2 = rd. 9 col. 1);
    - intrarile din imprumut si platile in contul imprumutului estimate sa fie efectuate se vor evalua la cursul de schimb valutar utilizat la elaborarea bugetului de stat;
    - soldul imprumutului la sfarsitul exercitiului financiar curent se calculeaza cu formula rd. 9 col. 2 = rd. 1 col. 2 + rd. 2 col. 2 - rd. 5 col. 2.

    04. Principalii indicatori economico-financiari
    Pentru completarea formularului cod 04 - anexa nr. 4 se fac urmatoarele precizari:
    - capital propriu = capitalul social, primele legate de capital, rezervele, rezultatul reportat, rezultatul exercitiului, alte fonduri proprii, subventiile pentru investitii si provizioanele reglementate;
    - capital permanent = capitalul propriu plus datoriile pe termen mediu si lung.
    Agentii economici vor calcula indicatorii economico-financiari potrivit activitatii specifice.

                                   *
                               *       *

    Prezentele norme metodologice, precum si prevederile cuprinse in bugete se vor actualiza in functie de prevederile legale ce vor fi adoptate ulterior.
    Managerii, administratorii, directorii economici si orice alte persoane care au obligatia sa gestioneze patrimoniul agentilor economici raspund, potrivit prevederilor legale, pentru aplicarea corecta a prezentelor norme metodologice.

    ANEXA 1

    AUTORITATEA ADMINISTRATIEI PUBLICE
    CENTRALE SAU LOCALE ..........................
    Agentul economic .............................
    Sediul/adresa ................................
    Codul fiscal .................................

                     BUGETUL ACTIVITATII GENERALE

    Cod 01

                                                         - milioane lei -
_____________________________________________________________________________
                                          Preliminat/ Prevederile
         Indicatori                  Nr.  realizat    anului      Trimestrul
                                     rand in anul     curent      I II III IV
                                          precedent   Total,
                                                      din care:
_____________________________________________________________________________
              1                       2       3           4            5
_____________________________________________________________________________
 I. VENITURI TOTALE,                  01
    din care:
 (rd. 02 + rd. 12 + rd. 13)
 1. Venituri din exploatare,          02
    din care:
 a) Venituri din activitatea de baza  03
 b) Venituri din alte activitati      04
 c) Venituri din surse bugetare,      05
    din care:
  - subventii pentru produse si
    activitati                        06
  - subventii pentru acoperirea
    diferentelor de pret si de tarif  07
  - transferuri                       08
  - prime acordate de la bugetul de
    stat                              09
  - alte sume primite de la bugetul
    de stat                           10
  d) Venituri din fonduri speciale    11
  2. Venituri financiare              12
  3. Venituri exceptionale            13

  II. CHELTUIELI TOTALE,              14
      din care:
  (rd. 15 + rd. 33 + rd. 34)
 1. Cheltuieli pentru exploatare
    - total,                          15
 din care:
 a) Cheltuieli materiale              16
 b) Cheltuieli cu personalul,         17
    din care:
 - salarii brute                      18
 - contributie la asigurarile
   sociale de stat                    19
 - ajutor de somaj                    20
 - contributie la asigurarile
   sociale de sanatate, conform
   Legii nr. 145/1997                 21
 - alte cheltuieli cu personalul      22
 c) Cheltuieli de exploatare privind
    amortizarea si provizioanele      23
 d) Cheltuieli prevazute de legea
    bugetului de stat,                24
    din care:
 - transferuri sau subventii          25
 e) Cheltuieli de protocol            26
 f) Cheltuieli de reclama si
    publicitate                       27
 g) Cheltuieli cu sponsorizarea       28
 h) Tichete de masa                   29
 i) Alte cheltuieli, din care:        30
 - taxa pentru activitatea de
   exploatare a resurselor minerale   31
 - redeventa din concesionarea
   bunurilor publice                  32
 2. Cheltuieli financiare             33
 3. Cheltuieli exceptionale           34

 III. REZULTAT BRUT - profit
      (pierdere)                      35

 IV. FOND DE REZERVA                  36

 V. ALTE CHELTUIELI DEDUCTIBILE
    STABILITE POTRIVIT LEGII          37

 VI. ACOPERIREA PIERDERILOR DIN ANII
     PRECEDENTI                       38

 VII. IMPOZIT PE PROFIT               39

 VIII. PROFITUL DE REPARTIZAT,        40
 din care:
 1. Fondul de participare a
    salariatilor la profit,           41
 din care:
 - cota managerului la regii
   autonome                           42
 2. Varsaminte la buget din profitul
    net al regiilor autonome si al
    institutelor nationale de
    cercetare-dezvoltare              43
 3. Surse proprii de finantare, din
    care:                             44
 - cota de participare la profit a
   administratorilor                  45
 4. Alte repartizari prevazute de
    lege (denumirea si baza legala),
    din care:                         46
 - cota managerului la societatile
   comerciale                         47
 - dividende cuvenite statului
   - F.P.S.                           48
 - dividende cuvenite altor
   actionari                          49

 IX. SURSE DE FINANTARE A
     INVESTITIILOR, din care:         50
 1. Surse proprii                     51
 2. Alocatii de la buget              52
 3. Credite bancare:                  53
      - interne                       54
      - externe                       55
 4. Alte surse                        56

 X. CHELTUIELI PENTRU INVESTITII,     57
 din care:
 1. Investitii, inclusiv investitii
    in curs la finele anului          58
 2. Rambursari de rate aferente
    creditelor pentru investitii:     59
      - interne                       60
      - externe                       61

 XI. REZERVE,                         62
 din care:
 I. Rezerve legale                    63
 II. Rezerve statutare                64
 III. Alte rezerve (denumirea si
      baza legala)                    65
_____________________________________________________________________________

        Manager,                    Conducatorul compartimentului
     Administrator,                      financiar-contabil,
        Director,

    ANEXA 2

    AUTORITATEA ADMINISTRATIEI PUBLICE
    CENTRALE SAU LOCALE ..........................
    Agentul economic .............................
    Sediul/adresa ................................
    Codul fiscal .................................

                      BUGETUL ACTIVITATII DE TREZORERIE
                         (DETERMINAREA CASH-FLOW)

    Cod 02

    Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
    A = Anul precedent
    B = Total an curent, din care:
    C = Previziuni trimestrul I
    D = Previziuni trimestrul II
    E = Previziuni trimestrul III
    F = Previziuni trimestrul IV

                                                            - milioane lei -
_____________________________________________________________________________
                                   Nr.   A  Corelatii cu       B  C  D  E  F
          Explicatii               rand     bilantul contabil
_____________________________________________________________________________
 0  1          2                     3    4        5           6  7  8  9 10
_____________________________________________________________________________
    +  Cifra de afaceri              01     F20 rd. 03
                                            col. 2
    +  Productia stocata +/-         02     F20 rd. 04
                                            col. 2
    +  Productia imobilizata         03     F20 rd. 06
                                            col. 2
    +  Subventii de exploatare       04     F20 rd. 08
                                            col. 2
    +  Alte venituri din             05     F20 rd. (09 +
       exploatare si provizioane            + 10) col. 2
 =  =  Total venituri din            06     F20 rd. 11
       exploatare                           col. 2
    +  Cheltuieli privind            07     F20 din rd.
       marfurile, materiile prime           (12 + 13 + 14)
       si materialele consumabile           col. 2
    +  Energie, combustibil etc.     08     F20 din rd. 15
                                            col. 2
    +  Salarii directe               09     F20 din rd. 22
                                            col. 2
    +  Alte cheltuieli directe       10     F20 din rd. (16 +
                                            18 + 23) col. 2
 -  =  Total cheltuieli variabile    11     F20 din rd. 25
                                            col. 2
 =     Marja bruta (Venit din        12      -
       exploatare - cheltuieli
       variabile)
    +  Cheltuieli fixe cu forta de   13     F20 din rd. 22
       munca                                col. 2
    +  Impozite, taxe si             14     F20 rd. 19
       varsaminte asimilate                 col. 2
    +  Amortizari si provizioane     15     F20 rd. 24
                                            col. 2
    +  Alte cheltuieli fixe          16     F20 din rd. (12
                                            la 16 + 18 + 23)
                                            col. 2
 -  =  Total cheltuieli fixe         17     F20 din rd. 25
                                            col. 2
 =     Rezultatul din exploatare     18     F20 rd. 26 sau 27
       (+/-)                                col. 2
    +  Venituri financiare           19     F20 rd. 34
                                            col. 2
    -  Cheltuieli financiare         20     F20 rd. 41
                                            col. 2
 +  =  Rezultatul financiar (+/-)    21     F20 rd. 42 sau 43
                                            col. 2
    +  Venituri exceptionale         22     F20 rd. 46
                                            col. 2
    -  Cheltuieli exceptionale       23     F20 rd. 47
                                            col. 2
 +  =  Rezultatul exceptional        24     F20 rd. 48 sau 49
       (+/-)                                col. 2
 =     Rezultatul brut al            25     F20 rd. 52 sau 53
       exercitiului (+/-)                   col. 2
 -     Impozit pe profit             26     F20 rd. 54
                                            col. 2
 =     Rezultatul net al             27     F20 rd. 55 sau 56
       exercitiului (+/-)                   col. 2
       Flux de numerar               28  -  -
   +/- Profit sau pierdere           29     F20 rd. 55 sau 56
    -                                       (s2)
    +  Amortizare inclusa in         30     F20 rd. 24
       costuri                              col. 2
    -  Variatia stocurilor (+/-)     31     F10 rd. 21
                                            (s2 - s1)
    -  Variatia creantelor (+/-)     32     F10 rd. 22 la 25
                                            (s2 - s1)
    +  Variatia furnizorilor si      33     F10 rd. (73 + 74)
       clientilor creditori (+/-)           (s2 - s1)
    -  Variatia altor elemente de    34     din F10
       activ (+/-)                          (s2 - s1)
    +  Variatia altor pasive (+/-)   35     din F10
                                            (s2 - s1)
 =  =  Flux de numerar din           36      -
       activitatea de exploatare
       (A)
    +  Sume din vanzarea activelor   37     F28 din rd. 13
       si mijloacelor fixe                  col. 3(3)
    -  Achizitii de imobilizari      38     F28 din rd. 13
       corporale                            col. 2(2)
    -  Cheltuieli pentru             39     F28 din rd. 13
       imobilizari corporale si             col. 2(2)
       necorporale executate in
       regie proprie
 +  =  Flux de numerar din           40      -
       activitatea de investitii
       (B)
    +  Variatia imprumuturilor       41     F10 rd. 72
       (+/-), din care:                     (s2 - s1)
       - credite pe termen
    +  scurt de primit               42
       - restituiri de credite       43
    -  pe termen scurt
       - credite pe termen           44
    +  mediu si lung de primit
       - restituiri de credite       45
    -  pe termen mediu si lung
    +  Subventii primite pentru      46     F10 rd. 66
       investitii                           col. 2
    +  Dividende de platit           47     F21 rd. 10
                                            col. 1
 +  =  Flux de numerar din           48     -
       activitatea financiara (C)
 +     Disponibilitati banesti la    49     F10 rd. 27 la
       inceputul perioadei                  35 col. 1
 +     Flux de numerar net           50     -
       (A + B + C)
 =     Disponibilitati banesti la    51     F10 rd. 27 la 35
       sfarsitul perioadei                  col. 2
_____________________________________________________________________________

        Manager,                    Conducatorul compartimentului
     Administrator,                      financiar-contabil,
        Director,

    NOTA:
    a) s1 = sold la inceputul perioadei; s2 = sold la sfarsitul perioadei;
    b) soldurile de la sfarsitul perioadei se vor corela cu cele inscrise in anexele la bilantul contabil incheiat potrivit Normelor metodologice privind intocmirea, verificarea si centralizarea bilanturilor contabile ale agentilor economici si cu datele inscrise in bugetul de venituri si cheltuieli,
    c) vezi precizarile din formularul cod 02 din prezentele norme metodologice.

    ANEXA 3

    AUTORITATEA ADMINISTRATIEI PUBLICE
    CENTRALE SAU LOCALE ..........................
    Agentul economic .............................
    Sediul/adresa ................................
    Codul fiscal .................................

                        IMPRUMUT GARANTAT DE STAT

                                          - milioane moneda de contract -
                                                         - milioane lei -
    Cod 03
    .........................................................................

                             Exercitiul financiar

    Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
    B = trimestrul I
    C = trimestrul II
    D = trimestrul III
    E = trimestrul IV
________________________________________________________________________
                          Nr.   Realizat   Preliminari        din care:
    Specificatie          rand  in anul    an curent,    ---------------
                                precedent  total          B   C   D   E
________________________________________________________________________
         A                 0        1           2         3   4   5   6
________________________________________________________________________
Soldul imprumutului la
inceputul perioadei         1                             *   *   *   *

Intrari din imprumuturi     2

Plati aferente
imprumuturilor
(rd. 5 + rd. 7),            3
din care:
- plati restante            4                   *         *   *   *   *
(rd. 6 + rd. 8)

Rambursari de capital,      5
din care:
- plati restante            6                   *         *   *   *   *

Dobanzi, comisioane,
speze bancare,              7
din care:
- plati restante            8                   *         *   *   *   *

Soldul imprumutului
la sfarsitul perioadei      9                             *   *   *   *
(rd. 1 + rd. 2 - rd. 5)
________________________________________________________________________

        Manager,                    Conducatorul compartimentului
     Administrator,                      financiar-contabil,
        Director,

    NOTA:
    Formularul se completeaza pentru fiecare imprumut garantat de stat.

    ANEXA 4

    AUTORITATEA ADMINISTRATIEI PUBLICE
    CENTRALE SAU LOCALE ..........................
    Agentul economic .............................
    Sediul/adresa ................................
    Codul fiscal .................................

              PRINCIPALII INDICATORI ECONOMICO-FINANCIARI

    Cod 04
_____________________________________________________________________________
I.   Indicatori de lichiditate
1.   Lichiditatea generala              = Active- circulante/Datorii curente
2.   Lichiditatea imediata              = (Active circulante - Stocuri)/
                                          Datorii curente
3.   Rata solvabilitatii generale       = Active totale/Datorii curente
II.  Indicatori de echilibru financiar
1.   Rata autonomiei financiare         = Capital propriu/Capital permanent
2.   Rata de finantare a stocurilor     = Fond de rulment/Stocuri = (Capital
                                          permanent - Active imobilizate)/
                                          Stocuri
3.   Rata datoriilor                    = Datorii totale/Active totale
4.   Rata capitalului propriu fata de   = Capital propriu/Active imobilizate
     activele imobilizate
5.   Rata de rotatie a obligatiilor     = Cifra de afaceri/Media datoriilor
                                          totale
     (Viteza de rotatie in zile         = 360/Rata de rotatie a obligatiilor)
III. Indicatori de gestiune
1.   Rotatia activelor circulante       = Cifra de afaceri/Active circulante
     (Viteza de rotatie in zile         = 360/Rotatia activelor circulante)
2.   Rotatia activului total            = Cifra de afaceri/Active totale
     (Viteza de rotatie in zile         = 360/Rotatia activului total)
3.   Durata medie de recuperare a       = Cifra de afaceri/Media creantelor
     creantelor                           totale
     (Viteza de rotatie in zile         = 360/Durata medie de recuperare a
                                          creantelor)
IV.  Indicatori de rentabilitate
1.   Rata rentabilitatii economice      = Profit brut/Capital permanent
2.   Rata rentabilitatii financiare     = Profit net/Capital propriu
3.   Rata rentabilitatii resurselor
     consumate                          = Profit net/Cheltuieli totale
4.   Punctul critic al rentabilitatii   = Cheltuieli fixe totale/
                                          [1 - (Cheltuieli variabile totale/
                                          Cheltuieli fixe totale + Cheltuieli
                                          variabile totale)]
5.   Nivelul cifrei de afaceri aferent  = (Cheltuieli fixe totale + Profit
     unui profit minim                    minim aferent unui anumit volum al
                                          cifrei de afaceri)/(1 - Ponderea
                                          cheltuielilor variabile in
                                          cheltuieli totale)
V.   Indicatori ai fondului de rulment
1.   Fondul de rulment total            = Total active - Active imobilizate
2.   Fondul de rulment permanent        = Capital propriu total + Imprumuturi
                                          si datorii financiare (intre 1 - 5
                                          ani si peste) - Total active
                                          imobilizate
3.   Fondul de rulment propriu          = Capital propriu total - Total
                                          active imobilizate
4.   Necesar de finantat                = Fond de rulment permanent + Plati
                                          restante - Fond de rulment propriu
                                          + Pierderi neacoperite din
                                          exercitiile financiare anterioare
5.   Gradul de acoperire a activelor    = Fond de rulment propriu/Fond de
     circulante cu capital propriu (se    rulment total
     exprima procentual)
6.   Necesarul de fond de rulment       = Stocuri + Creante + Active de
                                          regularizare - Datorii curente -
                                          Pasive de regularizare
7.   Fondul de rulment net global       = Capital permanent - Active
                                          imobilizate
8.   Trezoreria neta                    = Fond de rulment net global -
                                          Necesarul de fond de rulment
9.   Fluxul de lichiditati (cash-flow)
_____________________________________________________________________________

        Manager,                    Conducatorul compartimentului
     Administrator,                      financiar contabil,
        Director,



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 616/2000

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 616 din 2000
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu