ORDIN Nr. 830
din 23 aprilie 2007
privind modificarea si
completarea Ordinului ministrului sanatatii si al presedintelui Casei Nationale
de Asigurari de Sanatate nr. 60/32/2006 pentru aprobarea Normelor de aplicare a
prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile
si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate, cu modificarile si
completarile ulterioare
ACT EMIS DE:
MINISTERUL SANATATII
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 519 din 1 august 2007
Având în vedere Ordonanţa de
urgenţă a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de
asigurări sociale de sănătate, aprobată prin Legea nr. 399/2006, cu
modificările şi completările ulterioare, art. 262 alin. (2) din Legea nr.
95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii şi Referatul de aprobare al
Ministerului Sănătăţii Publice şi al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate
nr. E.N. 5.009/P 1.795/2007,
în temeiul dispoziţiilor art. 281 alin. (2) din Legea
nr. 95/2006 şi al prevederilor art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr.
862/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii Publice,
ministrul sănătăţii publice şi preşedintele Casei
Naţionale de Asigurări de Sănătate emit următorul
ordin:
Art. I. - Normele de
aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a
Guvernului nr. 158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurări
sociale de sănătate, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii şi al
preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr.'60/32/2006, publicat
în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 147 din 16 februarie 2006, cu modificările şi completările
ulterioare, se modifică şi se completează dupa cum urmează:
1. La articolul 1,
alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(3) Declaraţia privind obligaţiile de plată va fi
însoţită, după caz, de declaraţia privind evidenţa nominală a asiguraţilor care
au beneficiat de concedii şi indemnizaţii reglementate de Ordonanţa de urgenţă
a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurări
sociale de sănătate, al cărei model este prezentat în anexa nr. 2, şi de
exemplarul 2 al certificatelor de concedii medicale. Exemplarul 2 al
certificatelor de concedii medicale se depune la casele de asigurări de
sănătate şi în situaţia în care indemnizaţiile aferente se suportă integral de
către angajator conform art. 12 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.
158/2005, precum şi în situaţia în care asiguratul nu îndeplineşte condiţiile
prevăzute de lege pentru a beneficia de indemnizaţii."
2. Articolul 8 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 8. -Toate operaţiunile legate de înregistrarea şi
evidenţa declaraţiilor şi a
contractelor de asigurare pentru concedii şi indemnizaţii, a comunicărilor de
modificare şi a solicitărilor de retragere a declaraţiei de asigurare pentru
concedii şi indemnizaţii, precum şi de plata contribuţiilor pentru concedii şi
indemnizaţii sunt în sarcina caselor de asigurări de sănătate care au primit şi
au înregistrat documentele respective."
3. După articolul 8
se introduce litera C cu următorul cuprins:
„C. Contractul de asigurare pentru concedii şi
indemnizaţii"
4. După litera C se
introduce un nou articol, articolul 8\ cu următorul cuprins:
„Art. 81. - Pot
încheia contract de asigurare pentru concedii şi indemnizaţii pentru
maternitate şi pentru îngrijirea copilului bolnav persoanele prevăzute la art.
1 alin. (2) lit. e) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 158/2005, astfel
cum a fost aprobată cu
modificări prin Legea nr. 399/2006, în condiţiile în care au început stagiul de
cotizare până la data de 1 ianuarie 2006. Modelul de contract este cel aprobat
prin Ordinul preşedintelui Casei Nationale de Asigurări de Sănătate nr.
345/2006."
5. La articolul 9,
alineatele (2), (3), (4) şi partea introductivă a alineatului (5) se modifică şi vor
avea următorul cuprins:
„(2) Persoanele juridice sau fizice prevăzute la art. 5
lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 158/2005 au obligaţia plăţii
contribuţiei pentru concedii şi indemnizaţii, aplicată la fondul de salarii
realizat, cu respectarea prevederilor legislaţiei financiar-fiscale în materie.
Fondul de salarii realizat reprezintă totalitatea sumelor utilizate de un
angajator pentru plata drepturilor salariale sau de natură salarială. In fondul
de salarii sunt incluse şi sumele reprezentând indemnizaţii pentru incapacitate
temporară de muncă cauzată de boli obişnuite sau de accidente în afara muncii,
precum şi indemnizaţii pentru incapacitate temporară de muncă urmare a unor
accidente de muncă sau boli profesionale, suportate de către angajator.
(3) Baza lunară de calcul a contribuţiei pentru
concedii şi indemnizaţii pentru persoanele prevăzute la art. 1 alin. (1) din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 158/2005 nu poate fi mai mare decât
produsul dintre numărul asiguraţilor din luna pentru care se calculează
contribuţia şi valoarea corespunzătoare a 12 salarii minime brute pe ţară. Prin
sintagma numărul asiguraţilor din lună se înţelege numărul de salariaţi
cu venituri salariale care fac parte din fondul de salarii asupra căruia s-a
aplicat contribuţia pentru concedii şi indemnizaţii.
(4) In situaţia persoanelor prevăzute la art. 1 alin.
(1) lit. C din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 158/2005, instituţia care
administrează bugetul asigurărilor pentru şomaj are obligaţia plăţii
contribuţiei pentru concedii şi indemnizaţii, aplicată drepturilor reprezentând
indemnizaţia de şomaj; contribuţia se suportă din bugetul asigurărilor pentru
şomaj.
(5) In situaţia persoanelor prevăzute la art. 1 alin.
(2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 158/2005, cota de contribuţie
pentru concedii şi indemnizaţii se aplică asupra veniturilor supuse impozitului
pe venit potrivit prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi
completările ulterioare, după cum urmează:".
6. La articolul 9
alineatul (5), după litera c) se introduce o nouă literă, litera d), cu
următorul cuprins:
,,d) asupra veniturilor declarate în contractele de
asigurare socială pentru persoanele prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. e) din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 158/2005."
7. La articolul 9,
după alineatul (5) se introduc două noi alineate, alineatele (6) şi (7), cu
următorul cuprins:
„(6) Baza lunară de calcul a contribuţiei prevăzută la alin.
(5) nu poate depăşi plafonul a 12 salarii minime brute pe ţară.
(7) Contribuţia pentru concedii şi indemnizaţii se
aplică şi asupra indemnizaţiei pentru incapacitate temporară de muncă urmare a
unui accident de muncă sau boală profesională şi se suportă de către angajator
sau din fondul de asigurare pentru accidente de muncă şi boli profesionale
constituit în condiţiile legii, după caz. Contribuţia pentru concedii şi
indemnizaţii care se suportă din fondul de asigurare pentru accidente de muncă
şi boli profesionale se va evidenţia distinct în declaraţia prevăzută la art. 1
alin. (1)."
8. Articolul 10 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 10. - (1) Termenele de plată a contribuţiilor
pentru concedii şi
indemnizaţii sunt:
a) până la data de 25 a lunii următoare celei pentru
care se datorează plata, în cazul angajatorilor;
b) până la data de 25 a lunii următoare celei pentru
care se datorează plata, în cazul instituţiei care administrează bugetul
asigurărilor pentru şomaj;
c) până la data de 25 a lunii următoare celei pentru
care se datorează plata, în cazul persoanelor prevăzute la art. 1 alin. (2) din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 158/2005.
(2) Pentru neachitarea la termenul de scadenţă de
către angajatorii, asimilaţii acestora şi asiguraţii care au obligaţia plăţii
contribuţiei pentru concedii şi indemnizaţii, aceştia datorează după acest
termen majorări de întârziere, potrivit prevederilor legale în materie de
colectare a creanţelor fiscale.
(3) Plata sumelor reprezentând contribuţia pentru
concedii şi indemnizaţii se poate face prin virament sau direct la casieriile
caselor de asigurări de sănătate."
9. Articolul 11 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 11. - (1) Pentru persoanele prevăzute la art. 1
alin. (2) din Ordonanţa de
urgenţă a Guvernului nr. 158/2005, a căror contribuţie calculată la venitul
estimat este mai mare, respectiv mai mică decât contribuţia datorată, calculată
în raport cu decizia de impunere anuală, casele de asigurări de sănătate vor
proceda după cum urmează:
a) în cazul în care venitul
realizat este mai mare faţă de venitul estimat, conform deciziei de impunere
anuale emise de organele fiscale, suma realizată în plus se va distribui
proporţional pe cele 12 luni, contribuţia recalculându-se în mod corespunzător,
cu luarea în considerare a plafonului stabilit de lege. Diferenţa de contribuţie rămasă de achitat conform deciziei
de impunere anuale se achită în termen de cel mult 60 de zile de la data
comunicării deciziei de impunere, perioadă pentru care nu se calculează şi nu
se datorează majorări de întârziere potrivit reglementărilor în materie privind
colectarea creanţelor bugetare. In situaţia în care asiguratul a beneficiat de
indemnizaţie de asigurări sociale de sănătate în anul financiar închis, cuantumul
indemnizaţiei se recalculează, urmând ca suma rezultată în plus să fie
compensată cu obligaţia de plată rezultată din decizia de impunere anuală sau
cu obligaţii de plată viitoare, după caz;
b) în cazul în care venitul realizat este mai mic faţă
de venitul estimat, conform deciziei de impunere anuale emise de organele
fiscale, contribuţia se recalculează, urmând ca diferenţa achitată în plus de
asigurat să fie compensată cu obligaţiile de plată viitoare. In situaţia în
care asiguratul a beneficiat de indemnizaţie de asigurări sociale de sănătate
în anul financiar închis, cuantumul indemnizaţiei se recalculează, urmând ca
indemnizaţia plătită în plus să fie compensată cu diferenţa de contribuţie
achitată conform deciziei anticipate sau cu obligaţii de plată viitoare, după
caz;
c) în cazul în care asiguratul
a realizat pierdere fiscală, conform deciziei de impunere anuale emise de
organele fiscale, contribuţia achitată de contribuabil se restituie. In
situaţia în care asiguratul a beneficiat de indemnizaţie de asigurări sociale
de sănătate în anul financiar închis, contribuţia achitată de asigurat se
compensează cu indemnizaţia de asigurări sociale de sănătate, iar în cazul în
care rămân diferenţe, acestea se recuperează sau se plătesc, după caz.
(2) La expirarea termenului prevăzut la alin. (1) lit.
a), pentru sumele datorate şi rămase neachitate se vor percepe majorări de
întârziere potrivit prevederilor legale în materie de colectare a creanţelor
fiscale."
10. La articolul 12,
partea introductivă a alineatului (1)şi litera a) se modifică şi vor avea
următorul cuprins:
„Art. 12. - (1) Stagiul minim de cotizare pentru
acordarea drepturilor prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. a)-d) din Ordonanţa de
urgenţă a Guvernului nr. 158/2005 este de o lună realizată în ultimele 12 luni
anterioare lunii pentru care se acordă concediul medical şi se constituie din
însumarea perioadelor:
a) pentru care s-a achitat contribuţia pentru concedii
şi indemnizaţii de către angajator sau, după caz, de către asigurat, respectiv
de către fondul de asigurare pentru accidente de muncă şi boli profesionale sau
bugetul asigurărilor pentru şomaj;".
11. Articolul 13 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 13. - Se consideră stagiu de cotizare şi situaţia
în care, prin însumarea perioadelor ce constituie stagiul de cotizare din ultimele 12 luni anterioare producerii
riscului rezultă un număr de 22 de zile de stagiu de cotizare.
Exemplul nr. 1- Situaţia
în care există o lună integrală de stagiu de cotizare
luna
|
12
|
11
|
10
|
9
|
8
|
7
|
6
|
5
|
4
|
3
|
2
|
1
|
zile lucrătoare
|
19
|
22
|
23
|
20
|
23
|
22
|
21
|
22
|
20
|
23
|
20
|
21
|
zile de stagiu
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
22
|
-
|
-
|
- luna 1 reprezintă prima lună anterioară producerii
riscului;
…
- luna 12 reprezintă a 12-a lună anterioară producerii
riscului.
In acest caz condiţia de stagiu de cotizare pentru
acordarea drepturilor prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. a)-d) din Ordonanţa de
urgenţă a Guvernului nr. 158/2005 este realizată, întrucât se constată că
există o lună integrală de stagiu de cotizare (luna a 3-a).
Exemplul nr. 2 -
Situaţia în care nu există o lună integrală de stagiu de cotizare
luna
|
12
|
11
|
10
|
9
|
8
|
7
|
6
|
5
|
4
|
3
|
2
|
1
|
zile lucrătoare
|
19
|
22
|
23
|
20
|
23
|
22
|
21
|
22
|
20
|
23
|
20
|
21
|
zile de stagiu
|
-
|
-
|
-
|
-
|
11
|
-
|
-
|
-
|
6
|
5
|
-
|
-
|
Din cumularea zilelor de stagiu din lunile 3, 4 şi 8
rezultă un număr de 22 de zile, reprezentând stagiul minim de cotizare pentru
deschiderea dreptului la concedii şi indemnizaţii de asigurări sociale de
sănătate, potrivit legii."
12. La articolul 17,
partea introductivă a alineatului (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(4) Certificatele de concediu
medical se pot elibera şi la o dată ulterioară, numai pentru luna în curs sau
luna anterioară, pentru următoarele situaţii:".
13. La articolul 17
alineatul (4), după litera d) se introduce o nouă literă, litera e), cu
următorul cuprins:
,,e) în caz de carantină."
14. După articolul
18 se introduce un nou articol, articolul 18\ cu următorul cuprins:
„Art. 181. - La
externarea pacientului din spital, medicul curant eliberează certificat de
concediu medical în condiţiile art. 18, cu înscrierea codului de indemnizaţie
corespunzător, cu excepţia codului de indemnizaţie de urgenţă (06)."
15. La articolul 24,
alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(2) Incepând cu a 91-a zi, concediul medical se poate
prelungi până la 183 de zile, cu avizul medicului expert al asigurărilor
sociale."
16. Articolul 31 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 31. -In caz de urgenţe medico-chirurgicale,
pentru care gradul de severitate al bolii nu impune internarea în spital,
concediul medical se acordă de medicul care a asistat urgenţa (medic de
familie, medic din ambulatoriul de specialitate, de la camera de gardă,
structuri de primire urgenţe, ambulanţă, centru de permanenţă), pentru o
perioadă de maximum 5 zile calendaristice. Dacă incapacitatea temporară de
muncă se menţine, concediul medical poate fi prelungit de medicul curant,
pentru aceeaşi afecţiune, dar nu pentru cod de indemnizaţie de urgenţă (06), în
condiţiile şi pe duratele stabilite de lege."
17. Articolul 35 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 35. - (1) Indemnizaţia pentru incapacitate
temporară de muncă se
suportă, potrivit art. 12 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 158/2005,
de către angajator sau din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale
de sănătate (FNUASS), pentru zilele lucrătoare din duratele exprimate în zile
calendaristice de incapacitate temporară de muncă, socotite din prima zi de
incapacitate.
Exemplu - Situaţia în
care concediul medical este acordat pentru perioada 1-12 ianuarie 2007
ziua
|
L
|
M
|
M
|
J
|
V
|
S
|
D
|
L
|
M
|
M
|
J
|
V
|
…
|
…
|
…
|
data calendaristică
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
…
|
…
|
…
|
zile plătite
|
-
|
-
|
X
|
X
|
X
|
-
|
-
|
Y
|
Y
|
Y
|
Y
|
Y
|
|
|
|
X - zile suportate de angajator, Y - zile suportate din
bugetul FNUASS.
In acest caz angajatorul suportă indemnizaţia de
asigurări sociale de sănătate pentru 3 zile lucrătoare, având în vedere că 1 şi
2 ianuarie sunt zile de sărbătoare declarate nelucrătoare.
(2) Numărul de zile ce urmează a fi plătite nu va
cuprinde zilele de sărbătoare declarate nelucrătoare, potrivit prevederilor
legale în vigoare, şi/sau zilele nelucrătoare stabilite prin programul de
lucru, potrivit contractelor colective de muncă."
18. La articolul 37,
alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(2) In situaţia în care unui asigurat i se acordă două
sau mai multe concedii medicale pentru aceeaşi afecţiune, fără întrerupere
între ele, durata lor se cumulează, iar plata se suportă conform art. 12 din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 158/2005. In această situaţie, la
calculul indemnizaţiilor pentru certificatele de concediu medical în continuare
se menţine baza de calcul determinată pentru certificatul de concediu medical
iniţial."
19. La articolul 51,
teza a 2-a se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Dacă durata concediului medical depăşeşte 90 de zile,
este necesar avizul medicului expert al asigurărilor sociale."
20. Articolul 68 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 68. - Baza de calcul a indemnizaţiilor prevăzute
de Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 158/2005 se determină ca medie a veniturilor lunare din ultimele
6 luni din cele 12 luni din care se constituie stagiul de cotizare, până la
limita a 12 salarii minime brute pe ţară lunar, pe baza cărora se calculează,
conform legii, contribuţia pentru concedii şi indemnizaţii."
21. Articolul 70 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 70. -In cazul în care stagiul de cotizare este mai
mic de o lună, pentru situaţiile prevăzute la art. 9
şi 31 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 158/2005, baza de calcul a
indemnizaţiilor o constituie venitul lunar din prima lună de activitate pentru
care s-a stabilit să se plătească contribuţia, cu respectarea prevederilor art.
69."
22. Articolul 73 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 73. - (1) Media zilnică a
bazei de calcul a indemnizaţiilor de asigurări sociale de sănătate se determină
ca raport între suma veniturilor realizate în ultimele 6 luni, pe baza cărora
s-a achitat contribuţia pentru concedii şi indemnizaţii, şi numărul total de
zile pentru care s-a achitat contribuţia în această perioadă, astfel:
Mzbci = SUM V: NTZ,
în care:
Mzbci = media zilnică a bazei de calcul a
indemnizaţiilor;
SUMĂ V = suma veniturilor din ultimele 6 luni, pe baza cărora s-a achitat
contribuţia pentru concedii şi indemnizaţii;
NTZ = numărul total de zile lucrate din ultimele 6
luni, pe baza cărora s-a achitat contribuţia pentru concedii şi indemnizaţii.
Numărul de zile pentru care s-a achitat contribuţia
pentru concedii şi indemnizaţii în această perioadă nu poate fi mai mare decât
numărul zilelor lucrătoare corespunzătoare fiecărei luni din perioada luată în
considerare pentru baza de calcul, potrivit Legii nr. 53/2003 - Codul muncii,
cu modificările ulterioare.
(2) In cazul în care persoana asigurată a realizat
venituri pe o perioadă mai mică de 6 luni, baza de calcul a indemnizaţiilor o
constituie media veniturilor realizate pe baza cărora s-a achitat contribuţia.
Exemplul nr. 1
- lei -
luna
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
V
|
-
|
-
|
500
|
500
|
500
|
500
|
NZ
|
-
|
-
|
21
|
20
|
21
|
20
|
In acest caz, media zilnică a bazei de calcul a
indemnizaţiilor de asigurări sociale de sănătate se determină ca raport între
suma veniturilor realizate în lunile 3, 4, 5 şi 6, pe baza cărora s-a achitat
contribuţia pentru concedii şi indemnizaţii, şi numărul total de zile pentru care s-a achitat
contribuţia în această perioadă.
Exemplul nr. 2 -
Situaţia în care veniturile din ultimele 6 luni depăşesc plafonul stabilit de
lege
-
lei -
luna*)
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
V**)
|
5.000
|
5.000
|
5.000
|
5.000
|
5.000
|
5.000
|
NZ***)
|
21
|
19
|
21
|
20
|
21
|
20
|
vplaf***)
|
5.000
|
5.000
|
5.000
|
3.960
|
3.960
|
4.680
|
*) luna 1 - luna august 2006
luna 2 - luna septembrie 2006
luna 3 - luna octombrie 2006
luna 4 - luna noiembrie 2006
luna 5 - luna decembrie 2006
luna 6 - luna ianuarie 2007
**) Veniturile totale realizate în cele 6 luni din baza
de calcul.
***) Numărul de zile pentru care s-a achitat
contribuţia pentru concedii şi indemnizaţii, pe fiecare lună din baza de
calcul.
****) In lunile 4, 5 şi 6 veniturile pentru care s-a
achitat contribuţia nu trebuie să depăşească limita a 12 salarii minime brute
pe ţară.
In acest caz, media zilnică a bazei de calcul a
indemnizaţiilor se determină ca raport între suma veniturilor totale realizate
în lunile 1, 2 şi 3, precum şi veniturile din lunile 4, 5 şi 6, plafonate
potrivit legii, pe baza cărora s-a achitat contribuţia pentru concedii şi
indemnizaţii, şi numărul total de zile pentru care s-a achitat contribuţia în
această perioadă.
Exemplul nr. 3 -
Situaţia în care în baza de calcul intră venituri pentru fracţiune de lună
- lei -
luna*)
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
V
|
5.000
|
5.000
|
5.000
|
1.250
|
5.000
|
5.000
|
NZ
|
21
|
19
|
21
|
5**)+15
|
21
|
20
|
vplaf
|
5.000
|
5.000
|
5.000
|
990
|
3.960
|
4.680
|
*) Se utilizează lunile din exemplul nr. 2.
**) In luna a 4-a persoana a avut 5 zile lucrate şi 15 zile de concediu fără plată. In acest caz, veniturile
realizate în cele 5 zile lucrate se plafonează conform legii.
Exemplul nr. 4 -
Situaţia în care nu există venituri realizate în ultimele 6 luni
luna
|
12
|
11
|
10
|
9
|
8
|
7
|
6
|
5
|
4
|
3
|
2
|
1
|
V
|
-
|
-
|
500
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
zile lucrătoare
|
19
|
22
|
23
|
20
|
23
|
22
|
21
|
22
|
20
|
22
|
20
|
21
|
zile de stagiu
|
-
|
-
|
23
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
In acest caz, media zilnică a bazei de calcul nu se
poate determina, deoarece în ultimele 6 luni anterioare producerii riscului nu
sunt venituri realizate."
23. La articolul 74,
exemplul de calcul nr. 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Exemplul nr. 3 - Pentru
cazurile prevăzute la art. 9 şi 31 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.
158/2005
- lei -
luna
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6*)
|
V
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
500
|
NZ
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
21
|
*) Persoana respectivă are un stagiu de cotizare mai
mic de o lună."
24. La articolul 77,
alineatul (5) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(5) Pe baza referatului
aprobat se întocmesc: ordonanţarea de plată, ordinul de plată, borderoul
ordinelor de plată prevăzut în anexa nr. 14 sau, după caz, comunicarea de
respingere a plăţii prevăzută în anexa nr. 15. In termen de 15 zile de la
depunerea cererii de restituire, casa de asigurări de sănătate va efectua plata
sumelor aprobate sau va transmite solicitantului comunicarea de respingere a
plăţii."
25. Anexa nr. 1 se
modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 1 la prezentul ordin.
26. Anexa nr. 2 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 2 la prezentul ordin.
27. Anexa nr. 4 se modifică şi se înlocuieşte cu
anexa nr. 3 la prezentul ordin.
28. Anexa nr. 9 se modifică şi se înlocuieşte cu
anexa nr. 4 la prezentul ordin.
29. La anexa nr. 10, punctul III se modifică şi va avea următorul cuprins:
„III. Prezenta convenţie este valabilă de la data
încheierii până la sfârşitul anului calendaristic pentru care a fost încheiată,
cu posibilitatea prelungirii valabilităţii prin act adiţional."
30. La anexa nr. 10 punctul VII, articolul 9 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 9. - In condiţiile apariţiei unor noi acte
normative în materie, care intră în vigoare pe durata derulării prezentei
convenţii, clauzele contrare se vor modifica şi se vor completa în mod
corespunzător. Ori de câte ori intervin modificări ale elementelor care au stat
la baza prezentei convenţii, aceasta se va modifica prin act adiţional."
31. Anexa nr. 11 se
modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 5 la prezentul ordin.
32. Anexa nr. 12 se
modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 6 la prezentul ordin.
Art. II. -Anexele nr.
1-6 fac parte integrantă din prezentul ordin.
Art. III. - Prezentul
ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul sănătăţii publice,
Gheorghe Eugen
Nicolăescu
Preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate,
Vasile Ciurchea
ANEXA Nr. 11) (Anexa nr. 1 la norme)
Casa de Asigurări de
sănătate........................................
Nr |_|_|_|_|_| din
ziua |_|_| luna |_|_| anul |_|_|_|_|
DECLARAŢIE iniţială |_| rectificativă |_|
Privind evidenţa obligaţiilor de plată către bugetul
Fondului Naţional Unic de Asigurări Sociale de Sănătate pentru concedii şi
indemnizaţii pentru luna |_|_| anul |_|_|_|_|
A. Denumire angajator
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
B. CUI (cod fiscal) |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
C. Nr. Inreg. Reg.
Comerţului |_|_|_| / |_|_|_|_|_| /
|_|_|_|_|
D. Nr. Angajaţi |_|_|_|_|
E. Total fond salarii brute realizate
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
F. Total contribuţii pentru concedii si indemnizaţii calculate la fond salarii |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
G. Total indemnizaţii suportate din FAAMBP
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
H. Total contribuţii pentru concedii şi indemnizaţii
datorate pentru indemnizaţiile suportate din FAAMBP
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
I. Total contribuţii datorate
FNUASS pentru concedii şi indemnizaţii
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
J. Total cuantum prestaţii de suportat din FNUASS
pentru concedii şi indemnizaţii |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Din care:
|
Nr. Cazuri
|
Total zile prestaţi
|
Total zile prestaţii din F.N.UAS.S
|
Suma din F.N.U.A.S.S pentru concedii şi indemnizaţii
|
J1. Indemnizaţii pentru incapacitate
temporară de muncă
|
|_|_|_|_|_|
|
|_|_|_|_|
|
|_|_|_|_|
|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|
J2. Prevenire îmbolnăvire
|
|_|_|_|_|_|
|
|_|_|_|_|
|
|_|_|_|_|
|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|
J3. Sarcină şi lăuzie
|
|_|_|_|_|_|
|
|_|_|_|_|
|
|_|_|_|_|
|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|
J4. Ingrijire copil bolnav
|
|_|_|_|_|_|
|
|_|_|_|_|
|
|_|_|_|_|
|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|
J5. Indemnizaţie de risc maternal
|
|_|_|_|_|_|
|
|_|_|_|_|
|
|_|_|_|_|
|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|
K. Total sumă de recuperat de la FNUASS pentru concedii
şi indemnizaţii din luna/lunile anterioare
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
L*). Total sumă recuperată de angajator din contribuţia
lunii curente
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
M. Total sumă de virat la FNUASS pentru concedii şi
indemnizaţii
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
N. Total sumă de recuperat de la FNUASS pentru concedii
şi indemnizaţii
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
1) Anexa nr. 1 este
reprodusă în facsimil.
O. Adresă angajator
Localitatea:
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Strada: |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Nr. |_|_|_|_|_| Bl.
|_|_|_|_|_| Sc. |_|_|_|_|_| Et. |_|_| Ap.
|_|_|_|_| Tel:|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Judeţ:
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_ |_|_|_|_|_| Sector: |_|_| E-mail:
|_______________________________________________________|
P. Conturi bancare
Banca:
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Filiala: |_|_|_|__|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Cont:
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Banca:
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Filiala:|_|_|_|__|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Cont:
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Sub sancţiunile aplicate falsului în acte publice,
declar că am examinat această declaraţie şi în conformitate cu informaţiile
furnizate o declar corectă şi completă
Numele..............................................................................
Prenumele.....................................................Data..............................
Funcţie
**)..............................................................................
Semnătura şi
ştampila.........................................Nr
total de file Anexa .2 |_|_|_|
*) Sumele recuperate din contribuţia lunii curente sunt
sumele pentru care nu se depune cerere de restituire la CAS
**) Director General sau altă persoană autorizată
Declaraţie nominală pe suport magnetic
|_| Nr. dischete / CD-ROM |_|_|
Declaraţie nominală transmisă pe cale electronică |_|
Verificat corectitudinea fişierelor: Nume:...............................
Semnătură.........................
|
ANEXA Nr. 21) (Anexa nr. 2 la norme)
Casa de Asigurări de Sănătate........................................
Nr |_|_|_|_|_|_| din
ziua |_|_| luna |_|_| anul |_|_|_|_|
DECLARAŢIE iniţială
|_| rectificativă |_|
Privind evidenţa nominală a asiguraţilor care au
beneficiat de concedii şi indemnizaţii pentru
luna |_|_| anul |_|_|_|_|
Denumire angajator
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| CUI
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
![](poze/84654_0.jpg)
|_|_|_|_| |___|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|_|_| |_|_|
|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_| |_|_| |_|_|
|_|_|_|_|_| |_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|
|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_| |_|_| |_|_|
|_|_|_|_|_| |_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|
|
|_|_|_|_| |___|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|_|_| |_|_|
|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_| |_|_| |_|_|
|_|_|_|_|_| |_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|
|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_| |_|_| |_|_|
|_|_|_|_|_| |_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|
|
*) M = modificare A = adăugare asigurat S =
ştergere asigurat
**) Se completează cu seria şi numărul Certificatului
de concediu medical iniţial numai în cazul concediului medical "in
continuare"
***) Se completează după caz,
cu codul de urgenţă medico-chirurgicală respectiv codul de boală
infecto-contagioasă, prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 1186/2000
Semnatura/Stampila........................
1) Anexa nr. 2 este
reprodusă în facsimil.
ANEXA Nr. 3*) (Anexa nr. 4 la norme)
Casa Naţională de Asigurări de Sănătate
Casa de Asigurări Sănătate...................
Nr. |_|_|_|_|_| din: |_|_|_|_|_|_|_|_|
DECLARAŢIE DE ASIGURARE PENTRU CONCEDII ŞI INDEMNIZAŢII
1. Date privind solicitantul
Nume |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Prenume |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
B.I./C.I. Seria |_|_|_|_|_| Nr.
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Eliberat de
|_|_|_|_| La data |_|_|_|_|_|_|_|_|
CNP |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Adresa:
Localitate
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Str.
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Nr. |_|_|_|_| Bl. |_|_|_|_| Sc.
|_|_|_| Ap.|_|_|_| Sector |_|_|
2. Declaraţie cu privire
la încadrarea în prevederile art. 1 alin. (2) din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 158/2005:
Incepând cu data de |_|_|_|_|_|_|
2.1 Asiguratul declară că se încadrează în categoria:
2.1.1 |_|Asociat unic |_|Asociaţi
|_|Comanditari |_|Acţionari
2.1.2 |_|Administrator sau manageri care au încheiat
contract de administrare sau management
2.1.3 |_|Membrii ai asociaţiilor
familiale
2.1.4 |_|Persoană autorizată
să desfăşoare activităţi independente
2.1.5 |_|Persoanele prevăzute
la art. 1 alin. (2) lit. E)
3. Indemnizaţie lunară
pentru asociat unic la nivelul valorii înscrise în declaraţia de asigurări
sociale |_|_|_|_|_|_| lei
Contribuţia lunară pentru concedii şi indemnizaţii |_|_|_|_|_|_| lei
Se completează de asiguraţii de la punctul 2.1.1 -
asociat unic
3.1 Venitul lunar asigurat la nivelul valorii incluse
în declaraţia/contractul de asigurări sociale
|_|_|_|_|_|_|
Contribuţia lunară pentru concedii şi indemnizaţii |_|_|_|_|_|_|
Se completează de asiguraţii de la punctul 2.1.5
*) Anexa nr. 3 este reprodusă în facsimil.
4. Venitul din dividente
estimat a se realiza pe anul fiscal în curs |_|_|_|_|_|_| lei din care lunar
|_|_|_|_|_|_| lei
Contribuţia lunară pentru concedii şi indemnizaţii |_|_|_|_|_|_| lei
Se completează de asiguraţii de la punctul 2.1.1 -
inclusiv asociatul unic care nu se regăseşte la punctul
3
5. Indemnizaţia lunară
conform contractului de administrare sau management
|_|_|_|_|_|_| lei
Contribuţia lunară pentru concedii şi indemnizaţii |_|_|_|_|_|_| lei
Se completează de asiguraţii de la punctul 2.1.2
6. Venitul estimat supus
impozitului pe venit potrivit Legii nr. 571/2003-Codul fiscal este de
|_|_|_|_|_|_| lei din care lunar |_|_|_|_|_|_| lei
Contribuţia lunară pentru concedii şi indemnizaţii |_|_|_|_|_|_| lei
Se completează de asiguraţii de la punctul 2.1.3 şi
2,1,4
7 Declaraţia
asiguratului:
- declar pe propria răspundere că datele de mai sus
corespund realităţii;
- cunosc obligativitatea virării la bugetul FNUASS a
contribuţiilor lunare pentru concedii şi indemnizaj până la data de 25 a lunii
următoare celei pentru care se datorează plata, în caz contrar urmând să achit
majorări de întârziere;
- cunosc obligativitatea depunerii comunicării de
modificare în termen de maxim 30 de zile de la apariţia modificării respective;
- cunosc obligativitatea depunerii certificatului de concediu medical până la termenele stabilite de Ordonanţa de urgenţă
a Guvernului nr. 158/2005
- cunosc obligativitatea depunerii, la inchiderea
exerciţiului financiar anual a documentelor justificative privind veniturile
efectiv realizate în vederea regularizării obligaţiilor de plată, cu excepţia
situaţiilor de la punctele 3 şi 5
Data |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Semnătura asiguratului......................
ANEXA Nr. 4*) (Anexa nr. 9 la norme)
Casa Naţională de Asigurări de Sănătate
Casa de Asigurări
Sănătate...................
Nr. |_|_|_|_|_|
din: |_|_|_|_|_|_|_|_|
CERERE TIP PRIVIND SOLICITAREA INDEMNIZAŢIEI DE
ASIGURĂRI SOCIALE DE SĂNĂTATE
1. Date privind solicitantul
Nume |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Prenume |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
B.I./C.I. Seria |_|_|_|_|_| Nr.
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Eliberat de
|_|_|_|_| La data |_|_|_|_|_|_|_|_|
CNP |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Adresa:
Localitate
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Str.
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Nr. |_|_|_|_| Bl. |_|_|_|_| Sc.
|_|_|_| Ap.|_|_|_| Sector |_|_|
2. Calitatea solicitantului
|_|Asociat unic |_|Asociaţi
|_|Comanditari |_|Acţionari
|_|Administrator sau manageri care au încheiat contract
de administrare sau management
|_|Membrii ai asociaţiilor
familiale |_|Persoană
autorizată să desfăşoare activităţi independente
|_|Persoanele prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. E)
Declaraţie/contract de asigurare pentru concedii şi
indemnizaţi nr. |_|_|_|_|_|_| din:
|_|_|_|_|_|_|_|_|
3. Plata solicitată
A. Indemnizaţia pentru:
1) Incapacitate temporară de muncă:
|_|Boală obişnuită
|_|Urgenţă medico-chirurgicală
|_|Boală infectocontagioasă de
grup A
|_|Boală cardiovasculară
|_|Tuberculoză
|_|Neoplazie
|_| SIDA
Acte necesare
- Certificat de concediu medical
Seria |_|_|_|_|_|_|
Nr. |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Data acordarii |_|_|_|_|_|_|
*) Anexa nr. 4 este reprodusă în facsimil.
2) Prevenire îmbolnăvire:
|_|Reducerea timpului de muncă
cu pătrime din durata normală - Certificat de concediu medical cu
avizul medicului expert
|_|Carantină
- Certificat eliberat de D.S.P
3) |_| Maternitate
4) |_| Ingrijire copil
bolnav până la împlinirea vârstei de 7 ani sau pentru îngrijirea copilului cu
handicap pentru afecţiuni intercurente până la îndeplinirea vârstei de 18 ani
- Certificat de nastere copil ( copie original)
- Certificat persoana cu handicap ( copie si original )
- Declaratie pe propria raspundere care atesta ca
celalalt parinte sau sustinator legal nu execua concomitent dreptul
CNP |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
5) |_| Risc
maternal - Certificat de
concediu medical cu avizul medicului de medicina muncii
B. Indemnizaţia cuvenită pentru luna în curs şi
neachitată asiguratului decedat
ACTE NECESARE:
- Certificat de deces
Seria |_|_|_|_|
Nr. |_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Data acordării |_|_|_|_|_|_|_|_|
- Actul de stare civila care atesta calitatea de
sot/copil/parinte sau in lipsa acestora, de persoana care dovedeste ca l-a
ingrijit pe asigurat pana la data decesului
4. Date privind achitarea
obligaţiilor de asigurări sociale de sănătate pentru concedii şi indemnizaţii (se completează de către plătitorul de drepturi)
A. Stagiul de cotizare (perioada de contribuţie)
realizat în ultimile 12 luni anterioare lunii pentru care se acordă concediul medical
de la |_|_|_|_|_|_|_|_| la
|_|_|_|_|_|_|_|_|
B. Veniturile pentru care s-a achitat contribuţia
individuală de asigurări sociale de sănătate pentru concedii şi indemnizaţii în
ultimile 6 luni anterioare solicitării dreptului
Media veniturilor lunare
|_|_|_|_|_|_| lei
|_|_|_|_|_|_| lei
C. Număr zile de concediu medical pentru incapacitate
temporară de muncă, în ultimile 12 luni (cu excepţia concediului medical pentru
tuberculoză, neoplazii, SIDA, maternitate, îngrijire
copil bolnav)
|_|_|_| zile
ANEXA Nr. 51) (Anexa nr. 11 la norme)
CENTRALIZATOR initial |______|
rectificativ |______|
CERTIFICATE DE CONCEDIU MEDICAL
eliberate în luna...........anul..............
Unitatea sanitară emitentă.................
CUI.............
Număr convenţie................. încheiată cu
CAS.......................
Nr. Crt
|
Tip rectificare*
|
Serie CCM
|
Număr CCM
|
Număr duplicat
|
Serie CCM anulat prin duplicare
|
Număr
CCM
anulat
prin
duplicare
|
Luna
CCM
|
An CCM
|
Cod urgenţă
medico-chirurgicală
|
Cod boală
infectocontagioasă
|
Cod indemnizaţie
|
Tip CM amb/int/ext
|
Data acordării (eliberării)
|
Data început
CCM amb/int
|
Data sfârşit CCM amb/int
|
Data început CCM la
ext
|
Data sfârşit CCM la ext
|
Cod
diagnostic
amb/int
|
Cod
diagnostic
ext
|
CNP asigurat
|
Cod parafa
medic prescriptor
|
Tip CCM
(iniţial,
continuare)
|
Număr aviz medic expert
|
Data aviz medic expert
|
Cod parafa medic expert
|
Cod parafă medic
şef secţie
|
Cod
parafa
medic
medicina
muncii
|
CAS asigurat
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*) M = modificare A = adăugare asigurat
S = ştergere asigurat
Răspundem de realitatea şi exactitatea datelor
Reprezentant legal al unităţii
sanitare,
..............................................................
Data......................................................
1) Anexa nr. 5 este reprodusa in faximil
ANEXA Nr. 6 (Anexa nr.
12 la norme)
UNITATEA
.....................................................................
Str.........................nr. ..., bl. ..., sc. ...,
et. ...,
ap....., sectorul/ judeţul ................................
Codul
fiscal..................................................
Contul..........................................................
Trezoreria/Banca..........................................
Nr.........................../....................................
Către Casa de Asigurări de Sănătate...........
Unitatea........................................., cod
fiscal............, cu sediul în localitatea.........................,
str........................nr. ..., bl. ..., sc. ...,
et. ..., ap. ..., sectorul/judeţul..................., cont................,
deschis la Trezoreria/Banca........................., vă rugăm a ne vira suma de
...............(........................) lei, reprezentând diferenţa dintre
suma indemnizaţiilor cuvenite (tip indemnizaţii):
- J1.....................................lei
- J2.....................................lei
- J3.....................................lei
- J4.....................................lei
- J5.....................................lei
şi contribuţia de concedii şi indemnizaţii de
asigurări sociale de sănătate datorată de angajator pe luna/
perioada................................., după cum urmează:
- totalul cuantumului prestaţiilor de suportat din
bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate pentru concedii
şi indemnizaţii plătite pe
luna/perioada.............................., suma:.......................lei;
- totalul contribuţiilor pentru concedii si
indemnizaţii datorat de angajator pe luna/perioada..................,
suma:................ lei;
- totalul sumei de recuperat de la Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate pentru
concedii şi indemnizaţii pe luna/perioada........................,
suma:................lei.
Ne asumăm răspunderea pentru realitatea datelor
prezentate mai sus şi pentru corectitudinea determinării drepturilor de
indemnizaţii sociale de sănătate.
Anexă: Declaraţia/Declaraţiile privind evidenţa
obligaţiilor de plată către bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale
de sănătate pentru concedii şi indemnizaţii pe luna/perioada.................................
Director
(Administrator),
.......................................................
Director economic,
.......................................................