ORDIN
Nr. 85 din 22 februarie 2002
privind aprobarea Procedurii de primire si de solutionare a cererilor de loc de
munca sau indemnizatie de somaj
ACT EMIS DE: MINISTERUL MUNCII SI SOLIDARITATII SOCIALE
AGENTIA NATIONALA PENTRU OCUPAREA FORTEI DE MUNCA
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 181 din 18 martie 2002
Secretarul de stat la Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale,
presedintele Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca,
in temeiul prevederilor art. 8 lit. a) din Hotararea Guvernului nr. 4/1999
privind Statutul Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca, cu
modificarile si completarile ulterioare,
avand in vedere prevederile art. 64 din Normele metodologice de aplicare a
Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea
ocuparii fortei de munca, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 174/2002,
emite urmatorul ordin:
Art. 1
Se aproba Procedura de primire si de solutionare a cererilor de loc de
munca sau indemnizatie de somaj, prezentata in anexa care face parte integranta
din prezentul ordin.
Art. 2
Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Presedintele Agentiei Nationale
pentru Ocuparea Fortei de Munca,
Ioan Cindrea
ANEXA 1
PROCEDURA
de primire si de solutionare a cererilor de loc de munca sau indemnizatie de
somaj
Procedura de primire si de solutionare a cererilor de loc de munca sau
indemnizatie de somaj, denumita in continuare procedura, reglementeaza punerea
in aplicare a prevederilor art. 16 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul
asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, denumita in
continuare lege.
Art. 1
Inregistrarea persoanei in cautarea unui loc de munca se face la agentia
locala pentru ocuparea fortei de munca ori la punctul de lucru in a carui raza
isi are domiciliul sau, dupa caz, resedinta, daca a avut ultimul loc de munca
sau a realizat venituri in acea localitate, prin completarea fisei al carei
model este prezentat in anexa nr. 1 la prezenta procedura.
Art. 2
Pentru completarea fisei persoana in cautarea unui loc de munca va prezenta
urmatoarele acte:
a) actul de identitate;
b) actele de studii si de calificare;
c) carnetul de munca, in cazul persoanelor provenite din munca;
d) adeverinta medicala din care sa rezulte ca este apta de munca sau ca are
eventuale restrictii medicale.
Art. 3
O data cu inregistrarea persoanei in cautarea unui loc de munca se va
intocmi si planul individual de mediere, conform procedurii aprobate prin ordin
al presedintelui Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca.
Art. 4
In cazul in care agentia locala pentru ocuparea fortei de munca sau punctul
de lucru poate oferi, in urma procedurii de mediere, un loc de munca
corespunzator pregatirii profesionale si nivelului studiilor, se va emite
dispozitia de repartizare, intocmita conform modelului prezentat in anexa nr. 2
la prezenta procedura.
Art. 5
(1) Daca persoana in cautarea unui loc de munca nu poate fi repartizata
corespunzator pregatirii profesionale si nivelului studiilor, dar indeplineste
conditiile pentru a primi indemnizatie de somaj potrivit art. 34 din lege, va
depune o cerere pentru acordarea indemnizatiei de somaj, conform anexei nr. 3
la prezenta procedura.
(2) Cererea va fi completata de persoana in cautarea unui loc de munca sau
de functionarul public al agentiei locale pentru ocuparea fortei de munca si va
purta semnatura olografa a persoanei in cautarea unui loc de munca.
(3) Cererea prevazuta la alin. (1) va fi insotita de urmatoarele documente:
a) actul de identitate, in original si in copie;
b) actele de studii si de calificare, in original si in copie;
c) certificatul de nastere, in original si in copie;
d) certificatul de casatorie, in original si in copie;
e) adeverinta medicala, din care sa rezulte ca este apta de munca sau ca
are eventuale restrictii medicale;
f) acte eliberate de organele financiare teritoriale, din care sa rezulte
ca nu realizeaza venituri sau ca realizeaza din activitati autorizate potrivit
legii venituri mai mici decat indemnizatia de somaj;
g) declaratia pe propria raspundere, din care sa rezulte ca nu are loc de
munca, nu realizeaza venituri sau ca realizeaza din activitati autorizate
potrivit legii venituri mai mici decat indemnizatia de somaj.
(4) In afara actelor si documentelor prevazute la alin. (3), care urmeaza
sa fie prezentate de toate categoriile de solicitanti de indemnizatie de somaj,
cererea pentru acordarea indemnizatiei de somaj va fi insotita, dupa caz, si
de:
A. in cazul persoanelor provenite din munca:
a) carnetul de munca, in original si in copie, si adeverinta eliberata de
ultima unitate, din care sa rezulte data si motivul incetarii raporturilor de
munca sau de serviciu;
b) copie de pe hotararea definitiva de reintegrare in munca, atunci cand
reintegrarea nu mai este posibila la unitatea la care persoana a fost incadrata
in munca anterior din cauza incetarii definitive a activitatii sau la unitatea
care a preluat patrimoniul acesteia;
c) dovada din care sa rezulte ca reincadrarea in munca nu mai este posibila
din cauza incetarii definitive a activitatii angajatorului, respectiv
adeverinta de la unitatea care a preluat patrimoniul unitatii in care persoana
a fost incadrata anterior, din care sa rezulte desfiintarea postului;
d) declaratie pe propria raspundere a persoanei in cautarea unui loc de
munca, in cazul in care aceasta nu poate obtine dovada din care sa rezulte ca
reincadrarea in munca nu mai este posibila din cauza incetarii definitive a
activitatii angajatorului, urmand ca agentia locala pentru ocuparea fortei de
munca sa verifice la organele competente veridicitatea declaratiei;
B. in cazul pensionarilor de invaliditate care isi redobandesc capacitatea
de munca:
a) carnetul de munca, in original si in copie;
b) decizia de revizuire medicala, in original si in copie, emisa de medicul
expert al asigurarilor sociale, din care sa rezulte redobandirea capacitatii de
munca;
c) adeverinta de la ultima unitate sau dovada de la organele competente,
din care sa rezulta ca reincadrarea in munca nu mai este posibila din lipsa
unui post vacant de natura celui ocupat anterior, respectiv din cauza incetarii
definitive a activitatii angajatorului;
d) declaratie pe propria raspundere a persoanei in cautarea unui loc de
munca, in cazul in care aceasta nu poate obtine dovada din care sa rezulte ca
reincadrarea in munca nu mai este posibila din cauza incetarii definitive a
activitatii angajatorului, urmand ca agentia locala pentru ocuparea fortei de
munca sa verifice la organele competente veridicitatea declaratiei;
C. in cazul persoanelor care au beneficiat de concediu pentru cresterea
copilului pana la implinirea varstei de 2 ani, respectiv 3 ani in cazul
copilului cu handicap:
a) carnetul de munca, in original si in copie;
b) certificatul de nastere al copilului, in original si in copie;
c) dovada din care sa rezulte ca reincadrarea in munca nu mai este posibila
din cauza incetarii definitive a activitatii angajatorului;
d) declaratie pe propria raspundere a persoanei in cautarea unui loc de
munca, in cazul in care aceasta nu poate obtine dovada din care sa rezulte ca
reincadrarea in munca nu mai este posibila din cauza incetarii definitive a
activitatii angajatorului, urmand ca agentia locala pentru ocuparea fortei de
munca sa verifice la organele competente veridicitatea declaratiei;
D. in cazul persoanelor care au cel putin varsta de 18 ani si au incheiat
contract de asigurare pentru somaj: copie de pe contractul de asigurare pentru
somaj, incheiat cu agentia pentru ocuparea fortei de munca in a carei raza isi
au domiciliul sau resedinta;
E. in cazul absolventilor institutiilor de invatamant, in varsta de minimum
18 ani, care intr-o perioada de 60 de zile de la absolvire nu au reusit sa se
incadreze in munca:
a) actul de absolvire a formei respective de invatamant, in original si in
copie;
b) declaratie pe propria raspundere a absolventilor ca nu urmeaza o forma
de invatamant la data solicitarii dreptului;
F. in cazul absolventilor scolilor speciale pentru persoane cu handicap sau
ai institutiilor de invatamant, in varsta de 16 ani, care, in cazuri
justificate, sunt lipsiti de sustinatori legali sau ai caror sustinatori legali
dovedesc ca sunt in imposibilitatea de a presta obligatia legala de intretinere
datorata minorilor:
a) actul de absolvire a formei respective de invatamant, inclusiv a
scolilor speciale pentru persoane cu handicap, in original si in copie;
b) declaratia absolventilor ca nu urmeaza o forma de invatamant la data
solicitarii dreptului;
c) actele doveditoare privind lipsa sustinatorilor legali sau
insolvabilitatea acestora de a presta obligatia legala de intretinere datorata
minorilor;
d) actele de deces ale parintilor sau ale altor sustinatori legali;
e) actele eliberate de organele competente: instante judecatoresti,
autoritate tutelara etc., din care sa rezulte imposibilitatea sustinatorilor
legali de a presta obligatia legala de intretinere datorata minorilor;
f) actul care consemneaza rezultatul anchetei sociale efectuate la cererea
absolventilor;
G. in cazul persoanelor care au efectuat stagiul militar:
a) livretul militar sau adeverinta de lasare la vatra, in original si in
copie;
b) declaratie pe propria raspundere ca inainte de efectuarea stagiului
militar persoana nu a fost incadrata in munca;
c) carnetul de munca, in original si in copie, pentru persoanele care
inainte de efectuarea stagiului militar au fost incadrate in munca;
d) dovada din care sa rezulte ca reincadrarea in munca nu mai este posibila
din cauza incetarii definitive a activitatii angajatorului;
e) declaratie pe propria raspundere a persoanei in cautarea unui loc de
munca, in cazul in care aceasta nu poate obtine dovada din care sa rezulte ca
reincadrarea in munca nu mai este posibila din cauza incetarii definitive a
activitatii angajatorului, urmand ca agentia locala pentru ocuparea fortei de
munca sa verifice la organele competente veridicitatea declaratiei.
Art. 6
(1) Agentia locala pentru ocuparea fortei de munca sau punctul de lucru va
intocmi un dosar cuprinzand toate actele prezentate in vederea acordarii
indemnizatiei de somaj.
(2) Actele pentru care prezenta procedura prevede prezentarea lor in
original si in copie se pastreaza la dosar in copie.
(3) Copiile de pe acte se certifica de functionarul public care intocmeste
dosarul, prin:
a) inscrierea mentiunii "in conformitate cu originalul";
b) numele, prenumele si semnatura functionarului public care a facut
mentiunea;
c) data la care s-a facut mentiunea.
(4) Actele in original pentru care s-a pastrat copia la dosar se restituie
titularului.
Art. 7
Agentia locala pentru ocuparea fortei de munca sau punctul de lucru
verifica actele si documentele prezentate si in urma solutionarii cererii
elibereaza titularului dispozitia privind stabilirea sau respingerea dreptului
de indemnizatie de somaj, conform modelului prezentat in anexa nr. 4 la
prezenta procedura.
Art. 8
Dispozitia privind stabilirea sau respingerea dreptului de indemnizatie de
somaj se intocmeste in 3 exemplare.
Art. 9
Dupa semnarea dispozitiei privind stabilirea sau respingerea dreptului de
indemnizatie de somaj de catre directorul executiv sau de persoana imputernicita
in acest sens, un exemplar al dispozitiei se inmaneaza titularului, un exemplar
se pastreaza la dosarul somerului, iar cel de-al treilea exemplar, impreuna cu
formularul "Informatii privind indemnizarea", prezentat in anexa nr.
3, se transmite compartimentului plati.
Art. 10
Dispozitia privind stabilirea dreptului de indemnizatie de somaj se
inmaneaza titularului la data aplicarii primei vize in carnetul de evidenta.
Art. 11
Persoanelor care indeplinesc conditiile pentru acordarea indemnizatiei de
somaj li se elibereaza, pentru perioada acordarii acestui drept, un carnet de
evidenta, conform modelului prezentat in anexa nr. 5 la prezenta procedura.
Art. 12
Evidenta dosarelor persoanelor cu drept de indemnizatie de somaj se tine in
registrul intocmit conform anexei nr. 6 la prezenta procedura.
Art. 13
Carnetul de evidenta va purta acelasi numar de identificare cu cel al
dosarului intocmit pentru acordarea indemnizatiei de somaj.
Art. 14
Carnetul de evidenta se vizeaza lunar de catre agentia locala pentru
ocuparea fortei de munca sau de catre punctul de lucru, pe baza actului de
identitate, iar in cazul persoanelor provenite din munca, si pe baza carnetului
de munca.
Art. 15
Agentia locala pentru ocuparea fortei de munca sau punctul de lucru are
obligatia de a-i comunica persoanei indreptatite sa primeasca indemnizatie de
somaj data la care se face plata drepturilor cuvenite.
Art. 16
Persoanelor care nu indeplinesc conditiile de acordare a indemnizatiei de
somaj li se comunica dispozitia de respingere a dreptului de indemnizatie de
somaj, impreuna cu actele care insotesc cererea solutionata nefavorabil, cu
exceptia celor care au stat la baza respingerii dreptului de indemnizatie de
somaj.
Art. 17
Evidenta persoanelor care nu beneficiaza de indemnizatie de somaj, dar care
solicita un loc de munca, se tine in registrul intocmit conform anexei nr. 7 la
prezenta procedura.
Art. 18
Persoanele care nu beneficiaza de indemnizatie de somaj si solicita un loc
de munca sunt cele care:
a) nu indeplinesc conditiile prevazute de lege pentru acordarea
indemnizatiei de somaj;
b) au primit dispozitie de respingere a dreptului de indemnizatie de somaj;
c) le-a expirat perioada legala de plata a dreptului de indemnizatie de
somaj;
d) ocupa un loc de munca si din diferite motive doresc schimbarea acestuia;
e) au statutul de refugiat sau alta forma de protectie internationala;
f) nu au putut ocupa loc de munca dupa repatriere sau dupa eliberarea din
detentie.
Art. 19
In situatiile prevazute la art. 44 si 45 din lege se va elibera dispozitia
de incetare/suspendare/repunere in plata a indemnizatiei de somaj, al carei
model este prevazut in anexa nr. 8 la prezenta procedura.
Art. 20
Pentru repunerea in plata a indemnizatiei de somaj somerul depune la
agentia locala pentru ocuparea fortei de munca sau la punctul de lucru o cerere
conform modelului prevazut in anexa nr. 9 la prezenta procedura.
Art. 21
In cazul in care persoana care primeste indemnizatie de somaj indeplineste
conditiile de pensionare in conformitate cu legislatia in vigoare, agentia
pentru ocuparea fortei de munca judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti,
inceteaza plata indemnizatiei de somaj si intocmeste actele in vederea
pensionarii.
Art. 22
(1) In cazul in care somerul isi schimba domiciliul sau, dupa caz,
resedinta, dosarul de somaj va fi transferat agentiei locale pentru ocuparea
fortei de munca sau punctului de lucru in a carui raza isi are noul domiciliu
sau resedinta, in baza cererii depuse la agentia locala pentru ocuparea fortei
de munca sau la punctul de lucru unde este inregistrat, anexandu-se o copie de
pe actul de identitate care atesta schimbarea domiciliului.
(2) Pentru situatia prevazuta la alin. (1) agentia locala pentru ocuparea
fortei de munca sau punctul de lucru va acorda un nou numar dosarului
transferat.
Art. 23
Pentru evidenta dispozitiilor privind stabilirea, respingerea,
suspendarea/incetarea si repunerea in plata a dreptului de indemnizatie de
somaj agentiile locale pentru ocuparea fortei de munca sau punctele de lucru
intocmesc separat registre, dupa cum urmeaza:
a) registru pentru dispozitiile privind stabilirea dreptului de
indemnizatie de somaj, conform modelului prevazut in anexa nr. 10 la prezenta
procedura;
b) registru pentru dispozitiile privind respingerea dreptului de
indemnizatie de somaj, conform modelului prevazut in anexa nr. 11 la prezenta
procedura;
c) registru pentru dispozitiile privind suspendarea/incetarea dreptului de
indemnizatie de somaj, conform modelului prevazut in anexa nr. 12 la prezenta
procedura;
d) registru pentru dispozitiile privind repunerea in plata a dreptului de
indemnizatie de somaj, conform modelului prevazut in anexa nr. 13 la prezenta
procedura.
Art. 24
(1) Registrele mentionate la art. 12, 17 si 23 pot fi tinute atat pe suport
magnetic, cat si pe suport hartie.
(2) Numerele de evidenta din registrele prevazute la alin. (1) se acorda in
ordine crescatoare, pentru o perioada de un an calendaristic.
Art. 25
Agentia locala pentru ocuparea fortei de munca sau punctul de lucru va
completa rubricile formularelor, cu respectarea codurilor si instructiunilor de
completare a acestora, elaborate de Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de
Munca.
ANEXA 1
la procedura
______________________________________________________________________________
|
|
| Observatiile functionarului public:
|
|
|
|
|
| |
|
|
|
|
| |
|
|
|
|
| |
|
|
|
|
| |
|
|
|
|
| |
|
|
|______________________________________________________________________________|
Semnatura functionarului public
Agentia pentru ocuparea fortei de munca a judetului
................................/municipiului Bucuresti, cod judet/sector
................
Agentia locala pentru ocuparea fortei de munca (AL)/Punct teritorial de
lucru (PTL) ..................., cod AL/PTL ..................
Functionarul public: Numele ......... Prenumele .......... marca
...........
FISA PENTRU INREGISTRAREA PERSOANEI
IN CAUTAREA UNUI LOC DE MUNCA*)
....................................................
(numele si prenumele persoanei inregistrate)
Identificare fisa:
Tipul solicitarii ............................
Numarul dosarului ............................
Data inregistrarii fisei .....................
------------
*) Fisa se completeaza pentru toate persoanele care se adreseaza agentiei,
indiferent daca sunt sau nu indemnizate.
Datele de identificare a persoanei inregistrate:
Actul de identitate: tip ........................, seria ......, numarul
......................, data eliberarii ......................, autoritatea
............................
Numele ....................., prenumele ........................,
fiul/fiica lui ...................... si al ......................, nume
anterior ...................... codul numeric personal ................., sex
.........., data nasterii ..................
Locul nasterii: judetul/tara ....................................
Localitatea ..............................
Adresa persoanei inregistrate:
Domiciliul stabil: judetul/tara ................. localitatea
..................... str. ......................... nr. ........, bl. ......,
sc. ......., ap. ......, tel. ....................
Resedinta: judetul/tara ...................., localitatea ........................,
str. ....................... nr. ......, bl. ......, sc. ....., ap. ....., tel.
....................
Oficiul postal pentru comunicarea cu persoana inregistrata: cod
.............., denumirea ................................. .
Date cu caracter social ale persoanei inregistrate:
Cetatenia .................., nationalitatea/etnia ................,
serviciul militar ........., starea civila ....................., persoane in
intretinere ...................., dintre care copii ..........................,
unic intretinator de familie .....................
Studii/calificari/competente/experienta profesionala dobandite de persoana
inregistrata:
Ultima forma de invatamant absolvita ................................ Tipul
actului de absolvire .................
Act de absolvire: seria .... nr. ......, data eliberarii ..........,
autoritatea ...........
Ocupatii dobandite prin forme de pregatire cu atestare:
______________________________________________________________________________
| Ocupatia | Tipul | Act de atestare a calificarii |
|
| |calificarii| |
|
|__________|___________|____________________________________________|Experienta|
| | | | | | | | | Eliberat| | (ani)
|
|COR | Nume| Cod |Nume |Cod |Nume |Seria |Nr. |_________|Autoritatea|
|
| | | | | | | | |nr. |data| |
|
|____|_____|_____|_____|____|_____|______|____|____|____|___________|__________|
|____|_____|_____|_____|____|_____|______|____|____|____|___________|__________|
|____|_____|_____|_____|____|_____|______|____|____|____|___________|__________|
|____|_____|_____|_____|____|_____|______|____|____|____|___________|__________|
Alte ocupatii cunoscute si declarate de persoana inregistrata
.............................................................., experienta
(ani) ..............................................................,
experienta (ani)
Alte abilitati/competente: carnet de conducator auto .....................,
limbi straine ......................., operare PC ...........................,
dactilo ................., steno ........................., altele (descriere)
..............................................
Experienta profesionala dobandita prin munca:
______________________________________________________________________________
| Ocupatia |De la |Pana la |Domeniul CAEN al angajatorului| Experienta (ani)
|
|____________|______|________|______________________________|__________________|
| COR | Nume | | | Cod | Nume |
|
|_____|______|______|________|_____________|________________|__________________|
|_____|______|______|________|_____________|________________|__________________|
|_____|______|______|________|_____________|________________|__________________|
|_____|______|______|________|_____________|________________|__________________|
|_____|______|______|________|_____________|________________|__________________|
|_____|______|______|________|_____________|________________|__________________|
Starea de sanatate si capacitatile fizice si psihice ale persoanei
inregistrate:
Capacitatea de munca ....................., restrictii
.....................
Calitati personale ale persoanei inregistrate: explicatii
.................................
Altele
.....................................................................
Statutul profesional dat de ultima ocupatie
................................
Incadrarea in categoriile de beneficiar conform legii: cod ..........,
explicatii .................
Date privind ultimul loc de munca de la care provine persoana inregistrata
(daca este cazul):
______________________________________________________________________________
| Ocupatia | Angajator |Tipul contractului |Incetarea raporturilor
contractuale|
|__________|___________|___________________|___________________________________|
|COR | Nume| Cod |Nume | Cod | Nume | Motivul | Data
|
|____|_____|_____|_____|________|__________|_____________________|_____________|
| | | | | | | Cod | Nume |
|
|____|_____|_____|_____|________|__________|_________|___________|_____________|
| | | | | | | | |
|
|____|_____|_____|_____|________|__________|_________|___________|_____________|
Optiunile persoanei inregistrate privind formarea profesionala/loc de
munca:
Formare profesionala: ocupatie ................ forma de pregatire
....................
Loc de munca: ocupatii: 1. ...................... 2.
.......................
3. .........................
Domeniul CAEN ................................ tipul contractului
................................., timp de munca ............................,
disponibilitati: stres ..........., in echipa ............., orar prelungit
.........., schimb 2/3 ......., ture ........., naveta ............, detasare
.........., in strainatate .............., orice munca ............., altele
(explicatii) ...........................
Alte servicii din partea agentiei, solicitate de persoana inregistrata:
1. ................................ 2. ....................................
3. ....................................
Prezenta fisa este conforma cu declaratiile si documentele prezentate.
Semnatura persoanei inregistrate
...............................
ANEXA 2
la procedura
Agentia pentru ocuparea fortei de munca a judetului
........................ ................./municipiului Bucuresti
Agentia locala pentru ocuparea fortei de munca ..........................
DISPOZITIA DE REPARTIZARE
Nr. ............. data ......................
Domnul/doamna ..............................., cod numeric personal
........................, cu domiciliul/resedinta in
.........................., Carnetul de evidenta nr. .....................,
avand meseria/specialitatea ............................., se repartizeaza la
unitatea ...................., codul fiscal ............................, din
judetul ........................, localitatea ............................,
str. ....................... nr. ...., pentru a fi incadrat/incadrata in
functia/meseria de .........................., cod COR ......................,
prevazuta in oferta dumneavoastra din Adresa nr. ................ la pozitia
............. .
Data prezentarii la unitate conform ofertei ............................. .
Seful agentiei locale,
......................
Semnatura de primire
......................
Angajator .............................
Sediul/adresa .........................
Contul/Banca ..........................
Cod fiscal ............................
Telefon ...............................
INSTIINTARE
privind incadrarea in munca
Nr. ......... data ........
In conformitate cu Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru
somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, va informam ca domnul/doamna
..................................., cod numeric personal
....................., cu Carnetul de evidenta nr. ..............
- va fi incadrat/incadrata in munca pe durata determinata, mai mica de 12
luni/nedeterminata, incepand cu data de ....................;
- nu a fost incadrat/incadrata in munca din urmatoarele motive:
- refuz;
- nu corespunde cerintelor postului;
- locul vacant a fost ocupat anterior.
Data Semnatura angajatorului
............ .............................
ANEXA 3
la procedura
Agentia pentru ocuparea fortei de munca a judetului
.........../municipiului Bucuresti, cod judet/sector ..............
Agentia locala pentru ocuparea fortei de munca (AL)/punct teritorial de
lucru (PTL) ........................, cod AL/PTL .............
CERERE
pentru acordarea indemnizatiei de somaj
Nr. ............. data ................
1. Numele si prenumele ....................................................
2. Actul de identitate: tip ..........., seria .............. nr. ........,
data eliberarii .................., autoritatea ..............
3. Codul numeric personal .......................................
4. Data nasterii ..........................................................
5. Domiciliul/Resedinta: Localitatea .....................................,
str. ............................. nr. ........., bl. ............, sc. ......,
............, ap. ................, judetul/sectorul ................., Oficiul
postal nr. ........................, tel. .............
Va rog sa aprobati plata indemnizatiei de somaj conform prevederilor Legii
nr. 76/2002.
6. Acte prezentate in vederea acordarii indemnizatiei de somaj:
a) actul de identitate BI/CI/AI seria ............... nr. ...........;
b) adeverinta medicala nr. ................, data ...................;
c) acte eliberate de organele financiare teritoriale: nr. .............,
data .................;
d) alte acte, dupa caz (denumirea, seria, numarul, data):
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
Declar pe propria raspundere, sub sanctiunile prevazute de Codul penal
pentru fals in declaratii, ca nu am loc de munca, nu realizez venituri sau
realizez din activitati autorizate potrivit legii venituri mai mici decat
indemnizatia de somaj.
Ma oblig sa comunic, in termen de 3 zile, agentiei pentru ocuparea fortei
de munca la care sunt inregistrat orice schimbare a conditiilor care au condus
la acordarea dreptului. In cazul in care nu imi voi respecta declaratia asumata
prin prezenta cerere, ma oblig sa restitui integral sumele incasate nelegal,
suportand rigorile legii.
Semnatura solicitantului
........................
INFORMATII
privind indemnizarea*)
1. Data incetarii activitatii ...........................................
[conform art. 38 alin. (1) din Legea nr. 76/2002]
2. Stagiu de cotizare: total .......... ani ....... luni ........ zile
.....
3. Categoria de somer indemnizat:
- 6 luni;
- 9 luni;
- 12 luni.
4. Data dobandirii dreptului la indemnizatia de somaj .....................
5. Salariul minim brut pe economie la data stabilirii dreptului
............................ lei
6. Indemnizatia de somaj la data stabilirii dreptului: % ............. cuantum
.................. lei
7. Data expirarii perioadei de plata a indemnizatiei de somaj
..........................
Intocmit, functionar public:
Numele si prenumele ...........................
Semnatura .....................................
Verificat, sef agentie locala .................
Numele si prenumele ..............................
Semnatura .....................................
Vizat, CFP:
Numele si prenumele ...........................
Semnatura .....................................
------------
*) Se completeaza de functionarul public.
ANEXA 4
la procedura
Agentia pentru ocuparea fortei de munca
DISPOZITIA Nr. ..............
privind stabilirea/respingerea dreptului de indemnizatie de somaj*)
Agentia pentru ocuparea fortei de munca
..................................., reprezentata prin director executiv
..........................................., numit in baza Ordinului/Deciziei
nr. .................., avand in vedere prevederile art. ................. din
Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea
ocuparii fortei de munca,
DISPUNE:
Art. 1
Incepand cu data de ..................................... se stabileste/se
respinge dreptul de indemnizatie de somaj acordat domnului/doamnei
...................................................., cu domiciliul/resedinta
in .........................................., in cuantum de ................
lei, pe durata de ............................. .
Motivul respingerii dreptului de indemnizatie de somaj este
.............................................................. .
Art. 2
Cu drept de contestatie in termen de 30 de zile de la comunicare la
instanta judecatoreasca competenta, potrivit legii.
Director executiv,
...................
------------
*) Se intocmeste in 3 (trei) exemplare, dintre care: exemplarul 1 ramane la
agentia pentru ocuparea fortei de munca, exemplarul 2 se inmaneaza titularului
dreptului, iar exemplarul 3 se transmite la compartimentul plati.
ANEXA 5
la procedura
Agentia pentru ocuparea fortei de munca a judetului
.........../municipiului Bucuresti
Agentia locala pentru ocuparea fortei de munca
.............................
CARNET DE EVIDENTA
Nr. ............./...../........
Nr.*) .........../...../........
Seria ............... Nr. 000000
------------
*) Se completeaza in cazul transferului dosarului titularului la o alta
agentie pentru ocuparea fortei de munca.
FOAIE DE EVIDENTA
Angajatorul cu care a incetat raportul de munca sau de serviciu ............
Data stabilirii dreptului de indemnizatie de somaj
.........................
Vize lunare
_______________________________
|__________|__________|_________|
|__________|__________|_________|
|__________|__________|_________|
|__________|__________|_________|
Data incetarii/suspendarii dreptului de indemnizatie de somaj .............
..............................................................................
.
Motivul incetarii/suspendarii dreptului de indemnizatie de somaj
...........
...............................................................................
Numele ....................................................................
Prenumele .................................................................
Cod numeric personal ......................................................
BI/CI seria ............................ nr. ..............................
Domiciliul/Resedinta:
Localitatea ............................, judetul/sectorul ................
Str. ....................... nr. ......, bl. ........., sc. ...., ap. ....,
tel. ...........................
Oficiul postal nr. ........................................................
Ocupatia/Meseria ..........................................................
Seful agentiei locale pentru
ocuparea fortei de munca, Semnatura titularului
.......................... .......................
(loc pentru stampila)
NOTA:
Prezentul document atesta statutul de somer indemnizat si de asigurat in
cadrul sistemului public de pensii si de sanatate.
Obligatiile persoanei indreptatite sa primeasca indemnizatie de somaj
a) sa se prezinte lunar, pe baza programarii sau ori de cate ori este
solicitata, la agentia pentru ocuparea fortei de munca la care este
inregistrata pentru a primi sprijin in vederea incadrarii in munca;
b) sa comunice in termen de 3 zile agentiei pentru ocuparea fortei de munca
la care este inregistrata orice modificare privind:
- incadrarea in munca;
- emiterea certificatului de inmatriculare sau a autorizatiei de
functionare pentru a desfasura activitati independente;
- realizarea unor venituri lunare mai mari decat indemnizatia de somaj;
- satisfacerea obligatiilor militare;
- plecarea din tara;
- concediul de maternitate sau de ingrijire a copilului;
- pensionarea;
- admiterea intr-o forma de invatamant;
- alte situatii;
c) sa participe la serviciile pentru stimularea ocuparii si de formare
profesionala oferite de agentia pentru ocuparea fortei de munca la care este
inregistrata;
d) sa faca dovada ca a cautat activ un loc de munca.
ANEXA 6
la procedura
Agentia pentru ocuparea fortei de munca a judetului
.........../municipiului Bucuresti
Agentia locala pentru ocuparea fortei de munca/Punctul teritorial de lucru
................................................................................
REGISTRUL
pentru evidenta dosarelor persoanelor cu drept de indemnizatie de somaj
______________________________________________________________________
| Nr. | Data | | |
| dosarului | depunerii | Numele si prenumele | Codul numeric personal |
| | dosarului | | |
|___________|___________|_____________________|________________________|
|___________|___________|_____________________|________________________|
|___________|___________|_____________________|________________________|
|___________|___________|_____________________|________________________|
|___________|___________|_____________________|________________________|
ANEXA 7
la procedura
Agentia pentru ocuparea fortei de munca a judetului
.........../municipiului Bucuresti
Agentia locala pentru ocuparea fortei de munca/Punctul teritorial de lucru
............................................................................
REGISTRUL
pentru evidenta dosarelor persoanelor fara drept de indemnizatie de somaj
______________________________________________________________________
| Nr. | Data | | |
| dosarului | depunerii | Numele si prenumele | Codul numeric personal |
| | dosarului | | |
|___________|___________|_____________________|________________________|
|___________|___________|_____________________|________________________|
|___________|___________|_____________________|________________________|
|___________|___________|_____________________|________________________|
|___________|___________|_____________________|________________________|
ANEXA 8
la procedura
Agentia pentru ocuparea fortei de munca
.......................................
DISPOZITIA Nr. .......................
privind incetarea/suspendarea/repunerea in plata a indemnizatiei de somaj*)
Agentia pentru ocuparea fortei de munca
..................................., reprezentata prin director executiv
....................................., numit in baza Ordinului/Deciziei nr.
...................., avand in vedere prevederile art. ............ din Legea
nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii
fortei de munca, fata de faptul ca domnul/doamna
................................, avand carnetul de evidenta nr. ............,
DISPUNE:
Art. 1
Incepand cu data de ....................... inceteaza/se suspenda/se repune
in plata indemnizatia de somaj acordata domnului/doamnei
......................, cu domiciliul/resedinta in ...........................
.
Motivul incetarii/suspendarii platii indemnizatiei de somaj este
...........
..............................................................................
.
Art. 2
Cu drept de contestatie in termen de 30 de zile de la comunicare la
instanta judecatoreasca competenta, potrivit legii.
Director executiv,
..................
------------
*) Se intocmeste in 3 (trei) exemplare, dintre care: exemplarul 1 ramane la
agentia pentru ocuparea fortei de munca, exemplarul 2 se inmaneaza titularului
dreptului, iar exemplarul 3 se transmite la compartimentul plati.
ANEXA 9
la procedura
Catre
Agentia pentru ocuparea fortei de munca a judetului .....................
Subsemnatul/Subsemnata ............................................., codul
numeric personal ..................., cu domiciliul/resedinta in
.............., str. .................. nr. ....., bl. ...., sc. ...., ap. ...,
judetul/sectorul ........................, prin prezenta va rog sa dispuneti
repunerea in plata a indemnizatiei de somaj, incepand cu data de .............,
in baza carnetului de evidenta nr. .............. .
In fapt, motivul suspendarii a fost ......................................
.
Data ..........
Semnatura
...........
ANEXA 10
la procedura
Agentia pentru ocuparea fortei de munca a judetului
.........../municipiului Bucuresti
Agentia locala pentru ocuparea fortei de munca/Punctul teritorial de lucru
.........................................
REGISTRUL
pentru dispozitiile privind stabilirea dreptului de indemnizatie de somaj
______________________________________________________________________________
| | Data stabilirii | | |
|
| Nr. | dreptului de | Numele si | Codul numeric | Numarul
dosarului|
| dispozitiei | indemnizatie de | prenumele | personal | de evidenta in
|
| | somaj | | | somaj
|
|_____________|_________________|___________|_______________|__________________|
|_____________|_________________|___________|_______________|__________________|
|_____________|_________________|___________|_______________|__________________|
|_____________|_________________|___________|_______________|__________________|
|_____________|_________________|___________|_______________|__________________|
ANEXA 11
la procedura
Agentia pentru ocuparea fortei de munca a judetului ........../municipiului
Bucuresti
Agentia locala pentru ocuparea fortei de munca/Punctul teritorial de lucru
................................................................................
REGISTRUL
pentru dispozitiile privind respingerea dreptului de indemnizatie de somaj
______________________________________________________________________________
| | Data respingerii| | |
|
| Nr. | dreptului de | Numele si | Codul numeric | Numarul
dosarului|
| dispozitiei | indemnizatie de | prenumele | personal | de evidenta in
|
| | somaj | | | somaj
|
|_____________|_________________|___________|_______________|__________________|
|_____________|_________________|___________|_______________|__________________|
|_____________|_________________|___________|_______________|__________________|
|_____________|_________________|___________|_______________|__________________|
|_____________|_________________|___________|_______________|__________________|
ANEXA 12
la procedura
Agentia pentru ocuparea fortei de munca a judetului .........../municipiului
Bucuresti
Agentia locala pentru ocuparea fortei de munca/Punctul teritorial de lucru
..................................................
REGISTRUL
pentru dispozitiile privind suspendarea/incetarea dreptului de indemnizatie de
somaj
______________________________________________________________________________
| | Data | | | |
|
| Nr. |suspendarii/|Numele si|Codul numeric| Numarul | |
|dispozitiei| incetarii |prenumele| personal | dosarului de | Cod:
|
| |dreptului de| | | evidenta in |S =
suspendare|
| |indemnizatie| | | somaj |I = incetare
|
| | de somaj | | | |
|
|___________|____________|_________|_____________|______________|______________|
|___________|____________|_________|_____________|______________|______________|
|___________|____________|_________|_____________|______________|______________|
|___________|____________|_________|_____________|______________|______________|
|___________|____________|_________|_____________|______________|______________|
ANEXA 13
la procedura
Agentia pentru ocuparea fortei de munca a judetului
.........../municipiului Bucuresti
Agentia locala pentru ocuparea fortei de munca/Punctul teritorial de lucru
...................................................
REGISTRUL
pentru dispozitiile privind repunerea in plata a dreptului de indemnizatie de
somaj
____________________________________________________________________
| | Data | | | |
| Nr. | repunerii in| Numele si | Codul numeric | Numarul |
|dispozitiei| plata a | prenumele | personal | dosarului de |
| | dreptului de| | | evidenta in |
| | indemnizatie| | | somaj |
| | de somaj | | | |
|___________|_____________|___________|_______________|______________|
|___________|_____________|___________|_______________|______________|
|___________|_____________|___________|_______________|______________|
|___________|_____________|___________|_______________|______________|
|___________|_____________|___________|_______________|______________|