Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 862 din 30 iunie 2004

privind aprobarea modelului contractului de administrare a spitalului

ACT EMIS DE: MINISTERUL SANATATII

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 631 din 12 iulie 2004


SmartCity3


    Avand in vedere prevederile Legii spitalelor nr. 270/2003, cu modificarile si completarile ulterioare,
    in temeiul Hotararii Guvernului nr. 743/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii, cu modificarile si completarile ulterioare,
    vazand Referatul de aprobare al Directiei generale asistenta medicala nr. OB. 7.627/2004,

    ministrul sanatatii emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    (1) Se aproba modelul contractului de administrare a spitalului, incheiat intre directorul general si consiliul de administratie, prevazut in anexa nr. 1.
    (2) Pentru unitatile sanitare cu paturi apartinand ministerelor si institutiilor din sistemul apararii, ordinii publice si sigurantei nationale, contractul de administrare a spitalului se incheie intre comandant/directorul general si seful directiei medicale din minister.
    Art. 2
    (1) Se aproba lista indicatorilor de performanta ai managementului spitalului, prevazuta in anexa nr. 2.
    (2) Metodologia de calcul al indicatorilor si valorile medii nationale vor fi distribuite de Ministerul Sanatatii, anual, directiilor de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti, precum si ministerelor si institutiilor cu retea sanitara proprie.
    Art. 3
    Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 4
    Directiile de specialitate din Ministerul Sanatatii, directiile de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti, ministerele si institutiile cu retea sanitara proprie, precum si unitatile sanitare cu personalitate juridica cu paturi vor duce la indeplinire dispozitiile prezentului ordin.
    Art. 5
    Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                            Ministrul sanatatii,
                               Ovidiu Brinzan

    ANEXA 1

                   CONTRACT DE ADMINISTRARE A SPITALULUI

    I. Partile contractului
    1. Domnul/Doamna ..................................., domiciliat/domiciliata in ........................, str. ............................... nr. ........, judetul/sectorul ................., posesor/posesoare al/a buletinului/cartii de identitate seria .... nr. ............, codul numeric personal ................, in calitate de director general al Spitalului ......................., cu sediul in localitatea ........................., judetul .................../municipiul Bucuresti, pe de o parte, si
    2. Consiliul de administratie al spitalului, reprezentat prin presedinte, domnul/doamna .........................................., domiciliat/domiciliata in ............................., str. ............................ nr. ......, judetul/sectorul ................., posesor/posesoare al/a buletinului/cartii de identitate seria .... nr. ............, codul numeric personal ..............., pe de alta parte,
    am convenit incheierea prezentului contract de administrare.

    II. Obiectul contractului:
    - organizarea si conducerea activitatii Spitalului .............., in scopul furnizarii de servicii medicale si alte servicii, pe baza principiilor privind echitatea, necesitatea, eficacitatea, calitatea si eficienta.

    III. Durata contractului
    Prezentul contract de administrare a spitalului se incheie pe o durata de 4 ani, cu posibilitatea de a fi reinnoit, in conditiile legii.

    IV. Durata muncii:
    - o norma intreaga, durata timpului de lucru fiind de 7 ore/zi pentru medici, respectiv 8 ore/zi pentru persoanele cu alta calificare decat medic.

    V. Salarizarea
    Drepturile salariale se stabilesc conform contractului individual de munca sau prevederilor actelor normative specifice ministerelor si institutiilor cu retea sanitara proprie, dupa caz.

    VI. Alte clauze:
    a) perioada de preaviz in cazul concedierii este de 15 zile lucratoare, conform Legii nr. 53/2003 - Codul muncii si contractului colectiv de munca;
    b) perioada de preaviz in cazul demisiei este de 30 de zile calendaristice, conform Legii nr. 53/2003 - Codul muncii si contractului colectiv de munca.

    VII. Drepturile si obligatiile partilor

    A. Directorul general
    A.1. Drepturi:
    1. dreptul la salarizare pentru munca depusa;
    2. dreptul la concediu de odihna anual, conform prevederilor legale;
    3. dreptul la securitate si sanatate in munca;
    4. dreptul la formare profesionala, in conditiile legii;
    5. alte drepturi de asigurari sociale de stat;
    6. dreptul la informare nelimitata asupra activitatii spitalului, avand acces la toate documentele privind activitatea medicala, economico-financiara etc. a acestuia.
    A.2. Obligatii:
    1. in baza necesarului de servicii medicale pentru populatia deservita, elaboreaza, impreuna cu ceilalti membri ai comitetului director, planul de dezvoltare a spitalului pe perioada mandatului;
    2. raspunde, in calitatea sa de presedinte al comitetului director, de fundamentarea si elaborarea planului anual de furnizare de servicii medicale;
    3. intocmeste, fundamenteaza si supune spre aprobare consiliului de administratie, cu avizul membrilor comitetului director, planul anual de achizitii publice, lista investitiilor si a lucrarilor de reparatii curente si capitale care urmeaza sa se realizeze intr-un exercitiu financiar, in conditiile legii;
    4. aplica strategiile si politicile de dezvoltare ale Ministerului Sanatatii, respectiv ale ministerelor si institutiilor cu retea sanitara proprie, adecvate la necesarul de servicii medicale pentru populatia deservita;
    5. participa la elaborarea proiectului bugetului de venituri si cheltuieli al spitalului;
    6. inainteaza consiliului de administratie propuneri de crestere a veniturilor proprii ale spitalului, in limitele legii;
    7. intreprinde masurile necesare si urmareste realizarea indicatorilor de performanta ai managementului spitalului, prevazuti in anexa nr. 2 la ordin. Nivelul indicatorilor de performanta se stabileste anual de catre Directia de Sanatate Publica ............................./Ministerul ................... . In situatii exceptionale, din motive neimputabile conducerii spitalului, nivelul indicatorilor poate fi renegociat o singura data in cursul anului;
    8. raspunde de elaborarea regulamentului de organizare si functionare, a regulamentului intern al spitalului si a fiselor postului personalului angajat, pe care le supune spre aprobare consiliului de administratie;
    9. negociaza contractul colectiv de munca la nivel de spital;
    10. realizeaza evaluarea performantelor profesionale ale personalului aflat in subordine directa, conform structurii organizatorice, si solutioneaza contestatiile in functie de nivelul ierarhic la care s-au facut;
    11. organizeaza selectarea, angajarea si concedierea personalului, cu respectarea prevederilor legislatiei muncii, a contractului colectiv de munca si a normativelor de personal aprobate de Ministerul Sanatatii;
    12. raspunde de elaborarea planului de formare si perfectionare a personalului, in conformitate cu legislatia in vigoare;
    13. reprezinta spitalul in relatiile cu terte persoane fizice sau juridice;
    14. incheie acte juridice in numele si pe seama spitalului, conform legii;
    15. asigura obtinerea autorizatiei sanitare de functionare si a certificatului de acreditare, in conditiile prevazute de lege;
    16. asigura crearea conditiilor necesare prestarii unor acte medicale de calitate de catre personalul medico-sanitar din spital;
    17. coordoneaza activitatile de control al calitatii serviciilor oferite de spital, colaborand cu consiliul medical si cu nucleul de calitate;
    18. raspunde de asigurarea conditiilor adecvate de cazare, igiena, alimentatie si prevenirea infectiilor nozocomiale, in conformitate cu normele stabilite de Ministerul Sanatatii;
    19. asigura monitorizarea si raportarea indicatorilor specifici activitatii medicale, financiari, economici, precum si a altor date privind activitatea de supraveghere, prevenire si control, in conformitate cu reglementarile legale in vigoare;
    20. raspunde de organizarea unui sistem de inregistrare si rezolvare a sugestiilor, sesizarilor si reclamatiilor referitoare la activitatea spitalului;
    21. pune la dispozitie organelor si organismelor competente, la solicitarea acestora, in conditiile legii, date privind activitatea spitalului;
    22. nu poate transmite altei persoane drepturile si obligatiile care rezulta din contractul de administrare a spitalului, cu exceptia cazurilor de indisponibilitate;
    23. asigura respectarea prevederilor legale in vigoare referitoare la pastrarea secretului profesional, pastrarea confidentialitatii datelor pacientilor internati, informatiilor si documentelor referitoare la activitatea spitalului;
    24. asigura organizarea si desfasurarea activitatii de audit public intern. Pentru ministerele si institutiile cu retea sanitara proprie activitatea de audit intern se desfasoara conform reglementarilor proprii;
    25. organizeaza arhiva spitalului si asigura securitatea documentelor prevazute de lege, in format scris si electronic;
    26. incheie subcontract de administrare, pe durata mandatului, cu sefii de sectii, laboratoare, departamente si servicii, ca act aditional la contractul de munca. In cuprinsul acestui subcontract de administrare sunt prevazuti indicatorii de performanta, al caror nivel se stabileste anual de catre consiliul de administratie;
    27. prezinta consiliului de administratie informari lunare, trimestriale si anuale cu privire la patrimoniul dat in administrare, realizarea indicatorilor activitatii medicale, precum si la executia bugetului de venituri si cheltuieli;
    28. raspunde de modul de indeplinire a obligatiilor asumate prin contracte si dispune masuri de imbunatatire a activitatii spitalului;
    29. incheie contracte si asigura conditii corespunzatoare pentru desfasurarea activitatilor de invatamant si cercetare stiintifica, in conformitate cu prevederile legale;
    30. aproba utilizarea bazei de date medicale a spitalului pentru activitati de cercetare medicala, in conditiile legii;
    31. elaboreaza planul de actiune pentru situatii speciale si coordoneaza asistenta medicala in caz de razboi, dezastre, atacuri teroriste, conflicte sociale si alte situatii de criza.

    B. Consiliul de administratie
    B.1. Drepturi:
    1. sa solicite directorului general indeplinirea obiectivelor si indicatorilor de performanta ai managementului spitalului, prevazuti in anexa nr. 2 la ordin;
    2. sa fie informat periodic asupra modului de indeplinire a obligatiilor comitetului director, dispunand masuri de imbunatatire a activitatii;
    3. dreptul la informare nelimitata asupra activitatii spitalului, putand solicita documente referitoare la activitatea medicala si economico-financiara a unitatii, cu respectarea legii drepturilor pacientului;
    4. sa revoce membrii comitetului director in cazul nerealizarii indicatorilor de performanta ai managementului spitalului, stabiliti in contractul de administrare a spitalului, sau in cazul savarsirii de abuzuri ori abateri;
    5. sa fie informat prompt asupra evenimentelor deosebite legate de activitatea spitalului.
    B.2. Obligatii:
    1. sa asigure directorului general libertate in conducerea si organizarea activitatii spitalului;
    2. sa evalueze lunar sau cel putin trimestrial realizarea indicatorilor de performanta si executia bugetului de venituri si cheltuieli;
    3. sa analizeze periodic realizarea planului de achizitii publice, a investitiilor si a lucrarilor de reparatii curente si capitale;
    4. sa sprijine directorul general in demersurile de crestere a veniturilor proprii ale spitalului, inclusiv din donatii, fonduri ale comunitatii locale, alte surse legale;
    5. sa numeasca, la propunerea directorului general, un inlocuitor al acestuia pentru perioadele cand acesta nu este prezent in spital.

    VIII. Raspunderea partilor
    1. Pentru neindeplinirea sau indeplinirea necorespunzatoare a obligatiilor prevazute de prezentul contract de administrare a spitalului partile raspund potrivit prevederilor legii.
    2. Directorul general raspunde civil, contraventional, material sau penal, dupa caz, pentru nerespectarea prevederilor legale si pentru daunele produse spitalului prin orice acte contrare intereselor acestuia.

    IX. Forta majora
    1. Nici una dintre partile contractante nu raspunde de neexecutarea la termen si/sau de executarea in mod necorespunzator, total sau partial, a oricarei obligatii care ii revine in baza prezentului contract de administrare a spitalului, daca neexecutarea sau executarea necorespunzatoare a obligatiei respective a fost cauzata de forta majora, astfel cum este definita de lege.
    2. Partea care invoca forta majora este obligata sa notifice celeilalte parti, in termen de ...... (zile, ore), producerea evenimentului si sa ia toate masurile posibile in vederea limitarii consecintelor lui.
    3. Daca in termen de ..... (zile, ore) de la producere evenimentul respectiv nu inceteaza, partile au dreptul sa isi notifice incetarea de plin drept a prezentului contract de administrare a spitalului, fara ca vreuna dintre ele sa pretinda daune-interese.

    X. Modificarea contractului
    Prevederile prezentului contract de administrare a spitalului se vor adapta corespunzator reglementarilor legale ulterioare incheierii acestuia si care ii sunt aplicabile.

    XI. Incetarea contractului
    Prezentul contract de administrare a spitalului inceteaza prin:
    a) expirarea perioadei pentru care a fost incheiat;
    b) revocarea din functie a directorului general, in cazul:
    - nerealizarii indicatorilor de performanta ai managementului spitalului, prevazuti in anexa nr. 2 la ordin, timp de minimum un an, din motive imputabile acestuia;
    - savarsirii de abuzuri sau de abateri;
    c) acordul de vointa al partilor semnatare;
    d) aparitia unei situatii de incompatibilitate prevazute de lege.

    XII. Litigii
    Litigiile izvorate din incheierea, executarea, modificarea, incetarea si interpretarea clauzelor prezentului contract de administrare a spitalului se rezolva pe cale amiabila sau arbitrala. In lipsa unei clauze compromisorii, litigiile vor fi solutionate la instantele judecatoresti.

    XIII. Dispozitii finale
    Directorul general al spitalului are dreptul sa solicite mediere, consultanta sau alte masuri de protectie din partea Ministerului .... si consiliului de administratie in solutionarea situatiilor conflictuale cu sindicatele.
    La revocarea din functie a medicilor si farmacistilor care ocupa functia de director general li se asigura postul avut anterior.
    Prevederile prezentului contract de administrare a spitalului se completeaza cu prevederile Legii nr. 270/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, ale Codului comercial si ale Codului civil, ale Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, aplicabile, precum si cu actele normative specifice ministerelor si institutiilor cu retea sanitara proprie.
    Orice modificare privind clauzele contractuale in timpul executarii contractului impune incheierea unui act aditional la contract, conform dispozitiilor legale.
    Prezentul contract de administrare a spitalului s-a incheiat in doua exemplare, cate unul pentru fiecare parte.
    Conflictele in legatura cu incheierea, executarea, modificarea, suspendarea sau incetarea prezentului contract de administrare a spitalului sunt solutionate de instanta judecatoreasca competenta material si teritorial, potrivit legii.

                                              Presedintele
        Director general,             consiliului de administratie,
       ..................             .............................

    ANEXA 2

                               INDICATORI
                 de performanta ai managementului spitalului

________________________________________________________________________________
Categoria de                  Denumirea indicatorului             Periodicitatea
indicatori                                                        raportarii
________________________________________________________________________________
A. Indicatori de     Numarul mediu de bolnavi externati/un medic  Trimestru
management al        ___________________________________________________________
resurselor umane     Numarul mediu de bolnavi externati/o         Trimestru
                     asistenta medicala
                     ___________________________________________________________
                     Proportia medicilor din totalul              Semestru
                     personalului
                     ___________________________________________________________
                     Proportia personalului medical din totalul   Semestru
                     personalului angajat al spitalului
                     ___________________________________________________________
                     Proportia personalului medical cu studii     Semestru
                     superioare din totalul personalului medical
                     ___________________________________________________________
                     Numarul mediu de consultatii/medic in        Trimestru
                     ambulatoriu
                     ___________________________________________________________
                     Numarul mediu de consultatii/medic in        Trimestru
                     camera de garda/UPU
________________________________________________________________________________
B. Indicatori de     Numarul de pacienti externati - total si     Luna/Trimestru
utilizare a          pe sectii
serviciilor          ___________________________________________________________
                     Durata medie de spitalizare pe spital si     Trimestru
                     pe fiecare sectie
                     ___________________________________________________________
                     Rata de utilizare a paturilor pe spital si   Trimestru
                     pe fiecare sectie
                     ___________________________________________________________
                     Proportia pacientilor internati din totalul  Trimestru
                     pacientilor prezentati la camera de garda
                     ___________________________________________________________
                     Numarul pacientilor consultati in            Luna/Trimestru
                     ambulatoriu
                     ___________________________________________________________
                     Proportia urgentelor din totalul             Trimestru
                     pacientilor internati
                     ___________________________________________________________
                     Durata medie de asteptare la camera de       Trimestru
                     garda si/sau UPU
                     ___________________________________________________________
                     Numarul de servicii spitalicesti furnizate   Luna/Trimestru
                     pe tip de serviciu:
                     - acuti, cronici, recuperare, spitalizare
                     de zi etc.
                     ___________________________________________________________
                     Indicele de complexitate al cazurilor pe     Luna/Trimestru
                     spital si pe fiecare sectie
                     ___________________________________________________________
                     Procentul pacientilor cu interventii         Trimestru
                     chirurgicale din totalul pacientilor
                     externati din sectiile chirurgicale
                     ___________________________________________________________
                     Procentul pacientilor cu complicatii si      Trimestru
                     comorbiditati din totalul pacientilor
                     externati
                     ___________________________________________________________
                     Numarul pacientilor pe lista de asteptare    Trimestru
                     pe sectii
________________________________________________________________________________
C. Indicatori        Executia bugetara fata de bugetul de         Trimestru
economico-financiari cheltuieli aprobat
                     ___________________________________________________________
                     Structura cheltuielilor pe tipuri de         Trimestru
                     servicii si in functie de sursele de venit
                     ___________________________________________________________
                     Procentul veniturilor proprii din totalul    Trimestru
                     veniturilor spitalului
                     ___________________________________________________________
                     Procentul cheltuielilor de personal din      Trimestru
                     totalul cheltuielilor spitalului
                     ___________________________________________________________
                     Procentul cheltuielilor cu medicamentele     Trimestru
                     din totalul cheltuielilor spitalului
                     ___________________________________________________________
                     Procentul cheltuielilor de capital din       Trimestru
                     totalul cheltuielilor
                     ___________________________________________________________
                     Costul mediu/zi de spitalizare pe fiecare    Trimestru
                     sectie
________________________________________________________________________________
D. Indicatori de     Rata mortalitatii intraspitalicesti - pe     Trimestru
calitate             total spital si pe fiecare sectie
                     ___________________________________________________________
                     Proportia pacientilor decedati la 24 de ore  Trimestru
                     de la internare - pe total spital si pe
                     fiecare sectie
                     ___________________________________________________________
                     Proportia pacientilor decedati la 48 de ore  Trimestru
                     de la interventia chirurgicala - pe
                     fiecare sectie chirurgicala
                     ___________________________________________________________
                     Rata infectiilor nozocomiale - pe total      Trimestru
                     spital si pe fiecare sectie
                     ___________________________________________________________
                     Rata pacientilor reinternati (fara           Trimestru
                     programare) in intervalul de 30 de zile de
                     la externare
                     ___________________________________________________________
                     Indice de concordanta intre diagnosticul     Trimestru
                     la internare si diagnosticul la externare
                     ___________________________________________________________
                     Procentul pacientilor internati si           Trimestru
                     transferati catre alte spitale
                     ___________________________________________________________
                     Numarul de reclamatii/plangeri ale           Trimestru
                     pacientilor
________________________________________________________________________________



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 862/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 862 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 862/2004
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu