HOTARARE Nr.
1139 din 17 noiembrie 2010
privind înfiintarea,
organizarea si functionarea Companiei Nationale pentru Controlul Cazanelor,
Instalatiilor de Ridicat si Recipientelor sub Presiune - S.A., precum si
modificarea si completarea Hotarârii Guvernului nr. 1.340/2001 privind
organizarea si functionarea Inspectiei de Stat pentru Controlul Cazanelor,
Recipientelor sub Presiune si Instalatiilor de Ridicat
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 779 din 22 noiembrie 2010
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată, şi al art. II alin.
(2) din Ordonanţa Guvernului nr. 22/2010 pentru modificarea şi completarea
Legii nr. 64/2008 privind funcţionarea în condiţii de siguranţă a instalaţiilor
sub presiune, instalaţiilor de ridicat şi a aparatelor consumatoare de
combustibil,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. 1. - (1) Se înfiinţează Compania Naţională pentru
Controlul Cazanelor, Instalaţiilor de Ridicat şi Recipientelor sub Presiune -
S.A., denumită în continuare CNCIR, ca urmare a reorganizării prin divizare a Inspecţiei de Stat pentru
Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune şi Instalaţiilor de Ridicat,
denumită în continuare ISCIR.
(2) CNCIR este persoană juridică română, de interes
strategic naţional, organizată ca societate comercială pe acţiuni, cu acţionar
unic statul român, conform legilor în vigoare şi statutului prevăzut în anexa
nr. 1.
(3) CNCIR are în structura sa 12 sucursale.
(4) CNCIR funcţionează sub autoritatea Ministerului
Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri.
Art. 2. - CNCIR are ca obiect
principal de activitate realizarea de testări şi analize tehnice, cod CAEN 7120
- ed. rev. 2/2008, în scopul efectuării de verificări tehnice în vederea
autorizării funcţionării şi de verificări tehnice în utilizare, pentru
instalaţiile şi echipamentele prevăzute în anexa nr. 2 la Legea nr. 64/2008
privind funcţionarea în condiţii de siguranţă a instalaţiilor sub presiune,
instalaţiilor de ridicat şi a aparatelor consumatoare de combustibil, cu
modificările şi completările ulterioare.
Art. 3. - (1) Capitalul social
al CNCIR este de 28.415.500 lei şi reprezintă valoarea activelor imobiliare
cuprinse în patrimoniul preluat prin divizarea parţială a patrimoniului ISCIR
conform situaţiei activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii, întocmită la
30 iunie 2010.
(2) Capitalul social este împărţit în 284.155 de
acţiuni nominative, fiecare acţiune având valoarea nominală de 100 lei.
(3) Capitalul social este deţinut în întregime de
statul român, în calitate de acţionar unic, care îşi exercită drepturile şi
obligaţiile prin Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri.
(4) Predarea-preluarea elementelor de natura
activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii, aferente patrimoniului transmis
între ISCIR, pe de o parte, şi CNCIR, pe de altă parte, se va face pe bază de
protocol, care se va încheia în termen de cel mult 30 de zile de la data
intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
(5) Patrimoniul transmis de ISCIR se stabileşte pe
baza bilanţului contabil de închidere, însoţit de balanţa de verificare
sintetică, contul de rezultat patrimonial, situaţia fluxurilor de trezorerie şi
celelalte anexe la situaţiile financiare întocmite potrivit legii.
(6) CNCIR va prelua toate drepturile şi îşi va asuma
toate obligaţiile corespunzătoare patrimoniului preluat de la ISCIR şi se
subrogă în toate drepturile şi obligaţiile ce decurg din raporturile juridice
ale societăţii cu terţii, pentru domeniul său de activitate, inclusiv în
litigiile în curs.
Art. 4. - (1) CNCIR are în proprietate bunuri imobile
şi mobile.
(2) Bunurile imobile proprietate privată a ISCIR
prevăzute în anexa nr. 2 trec în proprietatea CNCIR la data înmatriculării sale
în registrul comerţului şi se regăsesc în capitalul social al acesteia.
Art. 5. - (1) Personalul din cadrul ISCIR necesar desfăşurării obiectului de activitate al CNCIR se consideră preluat
la data înmatriculării acesteia în registrul comerţului, cu respectarea
dispoziţiilor Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificările şi completările
ulterioare, şi ale Legii nr. 67/2006 privind protecţia drepturilor salariaţilor
în cazul transferului întreprinderii, al unităţii sau al unor părţi ale
acestora.
(2) Drepturile de salarizare şi celelalte drepturi de
personal, condiţiile de muncă, obligaţiile generale şi specifice, timpul de
muncă şi de odihnă, programele de perfecţionare profesională a salariaţilor şi
alte condiţii în care se desfăşoară procesul muncii se stabilesc prin contractul
colectiv de muncă la nivel de unitate, încheiat în condiţiile legii, în termen
de cel mult 90 de zile de la data înmatriculării CNCIR în registrul comerţului.
(3) Până la negocierea noului contract colectiv de
muncă, personalul preluat de CNCIR îşi va păstra salariile şi drepturile
salariale avute anterior în cadrul ISCIR.
Art. 6. - Hotărârea Guvernului nr. 1.340/2001 privind
organizarea şi funcţionarea Inspecţiei de Stat pentru Controlul Cazanelor,
Recipientelor sub Presiune şi Instalaţiilor de Ridicat, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 37 din 21 ianuarie 2002, cu modificările şi completările
ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. La articolul 1,
alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(3) Patrimoniul ISCIR la data de 30 iunie 2010 este de
57.719.779 lei."
2. La articolul 3 alineatul (1), litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:
,,c) autorizează, în conformitate cu cerinţele tehnice
şi în condiţiile stabilite în prescripţiile tehnice şi de Legea nr. 64/2008, cu
modificările şi completările ulterioare, persoane fizice sau juridice care
realizează, pentru instalaţii şi echipamente, verificări tehnice în vederea
autorizării funcţionării, verificări tehnice în utilizare, verificări tehnice
în utilizare pentru stabilirea duratei remanente de viaţă, activităţi de
construire, montare, instalare, punere în funcţiune, supraveghere tehnică,
lucrări de revizie, reparaţii şi de întreţinere; pentru instalaţiile/
echipamentele din domeniul nuclear se vor respecta şi dispoziţiile Legii nr.
111/1996 privind desfăşurarea în siguranţă, reglementarea, autorizarea şi
controlul activităţilor nucleare, republicată, cu modificările
ulterioare;".
3. La articolul 3
alineatul (1), după litera c) se introduce o nouă literă, litera c1), cu următorul
cuprins:
,,c1) efectuează
verificări tehnice în vederea autorizării şi verificări tehnice în utilizare la
instalaţii/echipamente, în condiţiile stabilite de Legea nr. 64/2008, cu
modificările şi completările ulterioare;".
4. La articolul 3
alineatul (1), litera d) se modifică şi va avea următorul cuprins:
,,d) autorizează, în
conformitate cu cerinţele tehnice şi în condiţiile stabilite în prescripţiile
tehnice, funcţionarea instalaţiilor şi echipamentelor prevăzute în anexa nr.
1;".
5. La articolul 3 alineatul (1), litera I) se abrogă.
6. La articolul 3, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (11), cu următorul cuprins:
„( 11) Autorizările
prevăzute la alin. (1) lit. c) şi e)se pot baza pe rapoarte de evaluare
tehnică, întocmite în condiţiile stabilite în prescripţiile tehnice."
7. La articolul 4,
alineatele (1) şi (4) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
„Art. 4. - (1) In cadrul ISCIR funcţionează 5 inspecţii
teritoriale fără personalitate juridică, prevăzute în anexa nr. 3.
................................................................................................
(4) Salarizarea personalului din cadrul ISCIR se
realizează potrivit reglementărilor în vigoare aplicabile personalului plătit
din fonduri publice."
8. La articolul 5,
alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(4) Inspectorul de stat şef
numeşte şi revocă, prin ordin, inspectorul de stat şef adjunct, inspectorii
şefi ai inspecţiilor teritoriale şi conducătorii structurilor din cadrul ISCIR
prevăzute la alin. (6).'"
9. La articolul 7, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(2) ISCIR are dreptul de a solicita informaţii şi
documente de la persoanele fizice sau juridice care proiectează, construiesc,
montează, instalează, pun în funcţiune, realizează supravegherea tehnică,
execută revizii, repară, întreţin, deţin, exploatează, efectuează verificări
tehnice în vederea autorizării funcţionării, verificări tehnice în utilizare şi
verificări tehnice în utilizare pentru stabilirea duratei remanente de viaţă şi de la cele ce pun la
dispoziţie pe piaţă instalaţii/echipamente, cu respectarea actelor juridice
obligatorii ale Uniunii Europene care armonizează condiţiile de comercializare
a produselor sau a actelor normative de punere în aplicare a acestei
legislaţii, după caz."
10. La articolul 7, alineatul (4) se abrogă.
11. Articolul 9 se modifică şi va avea următorul
cuprins:
„Art. 9. - Finanţarea activităţii ISCIR se asigură
integral de la bugetul de
stat, prin bugetul Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri,
potrivit legii. Veniturile obţinute din perceperea de tarife şi din prestarea
altor servicii de către ISCIR în condiţiile legii, se fac venituri la bugetul
de stat."
12. La articolul 10,
alineatul (3) se abrogă.
13. Anexele nr. 2-4 se modifică şi se înlocuiesc cu
anexele nr. 3-5 la prezenta hotărâre.
14. In cuprinsul textului, sintagmele „ministrul
economiei" şi „Ministerul Economiei" se modifică şi se înlocuiesc cu sintagmele
„ministrul economiei, comerţului şi mediului de afaceri" şi, respectiv,
„Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri".
Art. 7. - Hotărârea Guvernului nr. 1.340/2001 privind
organizarea şi funcţionarea Inspecţiei de Stat pentru Controlul Cazanelor,
Recipientelor sub Presiune şi Instalaţiilor de Ridicat, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 37 din 21 ianuarie 2002, cu modificările şi completările
ulterioare, precum şi cu modificările şi completările aduse prin prezenta
hotărâre, se va republica, dându-se textelor o nouă numerotare.
Art. 8. - La data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri, în anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 1.634/2009 privind
organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de
Afaceri, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 3 din 4 ianuarie 2010, cu modificările
şi completările ulterioare, la litera A punctul I, poziţia nr. 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„1. Inspecţia de Stat pentru Controlul Cazanelor,
Recipientelor sub Presiune şi Instalaţiilor de Ridicat - ISCIR - 125 de
posturi".
Art. 9. -Anexele nr. 1-5 fac
parte integrantă din prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul economiei, comerţului şi mediului de afaceri,
Ion Ariton
Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,
Ioan Nelu Botiş
Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Ialomiţianu
ANEXA Nr. 1
STATUTUL
Companiei Naţionale pentru Controlul Cazanelor,
Instalaţiilor de Ridicat si Recipientelor sub Presiune - S.A.
CAPITOLUL I
Denumirea, forma juridică, sediul, durata
ARTICOLUL 1
Denumirea
(1) Denumirea societăţii
comerciale este Compania Naţională pentru Controlul Cazanelor, Instalaţiilor de
Ridicat şi Recipientelor sub Presiune - S.A., denumită în continuare CNCIR, având
sigla prevăzută în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul statut.
(2) In toate actele, facturile, scrisorile sau
publicaţiile emise de CNCIR, se menţionează denumirea acesteia, urmată de
cuvintele „societate pe acţiuni" sau de iniţialele „S.A.", capitalul
social, sediul şi numărul unic de înregistrare în registrul comerţului.
ARTICOLUL 2
Forma juridică
CNCIR este persoană juridică română, cu capital social
integral de stat, având forma juridică de societate comercială pe acţiuni, care
îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu legile române şi cu prezentul
statut.
ARTICOLUL 3
Sediul
(1) Sediul social al CNCIR
este în municipiul Bucureşti, Str. Fluviului nr. 16, sectorul 1.
(2) CNCIR are, la înfiinţare, în structura sa 12
sucursale, prevăzute în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul
statut.
(3) CNCIR poate înfiinţa
filiale, sucursale, reprezentanţe, agenţii şi alte asemenea subunităţi în ţară
şi în străinătate, potrivit legii şi prezentului statut.
ARTICOLUL 4
Durata
Durata CNCIR este nelimitată, activitatea acesteia
urmând să se desfăşoare de la data înmatriculării ei la oficiul registrului
comerţului.
CAPITOLUL II
Scopul şi obiectul de activitate
ARTICOLUL 5
Scopul
Scopul CNCIR îl constituie efectuarea de verificări
tehnice în vederea autorizării funcţionării şi verificări tehnice în utilizare
la instalaţiile şi echipamentele prevăzute în anexa nr. 2 la Legea nr. 64/2008
privind funcţionarea în condiţii de siguranţă a instalaţiilor sub presiune,
instalaţiilor de ridicat şi a aparatelor consumatoare de combustibil, cu
modificările şi completările ulterioare.
ARTICOLUL 6
Obiectul de activitate
(1) CNCIR are ca principal obiect de activitate
efectuarea de testări şi realizarea de analize tehnice (cod CAEN 7120 - ed.
rev. 2/2008- analize şi testări tehnice).
(2) Obiecte secundare de activitate sunt:
3312 - Repararea maşinilor
3319 - Repararea altor echipamente
3320 - Instalarea maşinilor şi echipamentelor
industriale
4322 - Lucrări de instalaţii sanitare, de încălzire şi
de aer condiţionat
5814 -Activităţi de editare a revistelor şi periodicelor
5819 -Alte activităţi de editare
6311 - Prelucrarea datelor, administrarea paginilor web
şi activităţi conexe
6810 - Cumpărarea şi vânzarea de bunuri imobiliare
proprii
6820 - Inchirierea şi subînchirierea bunurilor
imobiliare proprii sau închiriate
7022 - Activităţi de consultanţă pentru afaceri şi
management
7112 -Activităţi de inginerie şi consultanţă tehnică
legate de acestea
7490 -Alte activităţi profesionale, ştiinţifice şi
tehnice n.c.a.
(3) Activităţile prevăzute ca obiecte secundare pot fi
realizate numai în situaţia în care prin aceste activităţi nu se aduce atingere
imparţialităţii CNCIR, necesare în cadrul procesului de verificare tehnică în
vederea autorizării funcţionării şi de verificare tehnică în utilizare.
(4) In scopul realizării obiectului său de activitate,
CNCIR desfăşoară, în principal, următoarele activităţi:
a) efectuează verificări tehnice în utilizare la
echipamentele/instalaţiile prevăzute în anexa nr. 2 la Legea nr. 64/2008, cu
modificările şi completările ulterioare, în condiţiile stabilite în
prescripţiile tehnice;
b) efectuează verificările tehnice în vederea
autorizării funcţionării instalaţiilor şi echipamentelor prevăzute în anexa nr.
1 la Hotărârea Guvernului 1.340/2001 privind organizarea şi funcţionarea
Inspecţiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune şi
Instalaţiilor de Ridicat, cu modificările şi completările ulterioare, în
condiţiile stabilite în prescripţiile tehnice, cu excepţia celor prevăzute la
pct. 5 din aceeaşi anexă;
c) evaluează capabilitatea
tehnică a persoanelor fizice şi juridice care prestează, pentru instalaţii şi
echipamente din domeniul reglementat de Legea nr. 64/2008, cu modificările şi
completările ulterioare, activităţi de construire, montare, instalare, punere
în funcţiune, supraveghere, lucrări de revizie, reparaţii şi de întreţinere;
d) efectuează verificări tehnice în utilizare la
instalaţiile şi echipamentele la care se solicită stabilirea duratei remanente
de viaţă, în condiţiile stabilite în prescripţiile tehnice;
e) evaluează documentaţii de reparaţii pentru
instalaţiile şi echipamentele prevăzute în anexa nr. 2 la Legea nr. 64/2008, cu
modificările şi completările ulterioare, raportat la cerinţele şi în condiţiile
stabilite în prescripţiile tehnice;
f) efectuează, în condiţiile
legii şi cu respectarea cerinţelor stabilite în prescripţiile tehnice,
verificări tehnice în utilizare, după reparaţii şi propune Inspecţiei de Stat
pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune şi Instalaţiilor de
Ridicat (ISCIR) data
următoarei verificări tehnice în utilizare;
g) efectuează, raportat la cerinţele din prescripţiile
tehnice, evaluări de documentaţii pentru obţinerea avizului obligatoriu de
instalare pentru instalaţiile şi echipamentele prevăzute în anexa nr. 12 la Hotărârea Guvernului
nr. 1.340/2001, cu modificările şi completările ulterioare;
h) efectuează analize şi examinări tehnice de
laborator;
i) prestează activităţi de evaluare tehnică în vederea
aprobării procedurilor de sudură, conform cerinţelor prescripţiilor tehnice;
j) realizează activităţi de evaluare a competenţei
tehnice a persoanelor fizice care practică ocupaţii din categoria celor
prevăzute în anexa nr. 11 la Hotărârea Guvernului nr. 1.340/2001, cu modificările şi
completările ulterioare, în conformitate cu cerinţele tehnice şi în condiţiile
stabilite în prescripţii tehnice;
k) execută expertize tehnice, testări şi măsurători în
domeniile specifice obiectului său de activitate;
l) desfăşoară şi alte
activităţi pentru realizarea scopului şi obiectului său de activitate.
(5) CNCIR poate să deţină acţiuni sau părţi sociale
din capitalul social al altor societăţi comerciale şi să decidă, în condiţiile
legii, asocierea cu persoane juridice române sau străine.
CAPITOLUL III
Capitalul social, acţiunile
ARTICOLUL 7
Capitalul social
(1) Capitalul social al CNCIR
este de 28.415.500 lei şi reprezintă valoarea activelor imobiliare cuprinse în
patrimoniul preluat prin divizarea parţială a patrimoniului ISCIR.
(2) Capitalul social este împărţit în 284.155 de
acţiuni nominative, fiecare acţiune având valoarea nominală de 100 lei.
(3) Capitalul social este deţinut în întregime de
statul român, în calitate de acţionar unic, care îşi exercită toate drepturile
şi obligaţiile ce decurg din această calitate prin Ministerul Economiei,
Comerţului şi Mediului de Afaceri.
ARTICOLUL 8
Majorarea sau reducerea capitalului social
(1) Capitalul social poate fi
redus sau majorat pe baza hotărârii adunării generale extraordinare a
acţionarilor, în condiţiile şi cu respectarea procedurii prevăzute de lege.
(2) Capitalul social va putea fi majorat prin:
a) noi aporturi în numerar şi/sau în natură;
b) încorporarea rezervelor, potrivit legii, în care vor
putea fi incluse diferenţele favorabile rezultate din actualizarea valorii
imobilizărilor societăţii comerciale, cu excepţia rezervelor legale, precum şi
a beneficiilor sau a primelor de emisiune;
c) conversia unor creanţe lichide şi exigibile asupra
CNCIR cu acţiuni ale acestuia;
d) alte surse stabilite de adunarea generală a acţionarilor ori de consiliul de administraţie, după caz,
potrivit legii.
(3) Capitalul social poate fi redus prin:
a) micşorarea numărului de acţiuni;
b) reducerea valorii nominale a acţiunilor;
c) dobândirea propriilor acţiuni, urmată de anularea lor;
d) alte procedee prevăzute de lege.
(4) In cazul în care administratorii constată
pierderea a jumătate din capitalul social, aceştia sunt obligaţi să convoace de
îndată adunarea generală extraordinară a acţionarilor, pentru a hotărî fie
reconstituirea capitalului social, fie reducerea lui la valoarea rămasă, fie
dizolvarea CNCIR.
(5) Reducerea capitalului social se va putea face numai
după două luni de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea a
IV-a, a hotărârii adunării generale extraordinare a acţionarilor, potrivit prevederilor
legale.
ARTICOLUL 9
Acţiunile
(1) Acţiunile sunt nominative şi vor cuprinde toate
elementele prevăzute de lege.
(2) CNCIR va ţine evidenţa acţionarilor şi a acţiunilor
într-un registru numerotat, sigilat şi parafat de către preşedintele consiliului
de administraţie. Registrul se păstrează la sediul CNCIR.
ARTICOLUL 10
CNCIR este autorizată să emită obligaţiuni în
condiţiile legii.
ARTICOLUL 11
Drepturile şi obligaţiile care decurg din acţiuni
(1) Fiecare acţiune subscrisă
şi plătită, potrivit legii, conferă deţinătorului dreptul la un vot în adunarea
generală a acţionarilor, dreptul de a alege şi de a fi ales în organele de
conducere, dreptul de a participa la distribuirea profitului, conform
dispoziţiilor legale şi prevederilor prezentului statut, precum şi alte
drepturi prevăzute de lege şi de statut.
(2) Deţinerea acţiunii implică adeziunea de drept la
statutul CNCIR.
(3) Drepturile şi obligaţiile legate de acţiuni urmează
acţiunile în cazul cesiunii acestora.
(4) In cazul în care o acţiune nominativă devine
proprietatea mai multor persoane, nu se va înscrie transmiterea decât în
condiţiile în care acestea desemnează un reprezentant unic pentru exercitarea
drepturilor rezultând din acţiuni.
(5) Obligaţiile CNCIR sunt
garantate cu capitalul social al acesteia, iar acţionarii răspund numai până la
concurenţa aportului la capitalul social subscris de fiecare dintre aceştia.
(6) Patrimoniul CNCIR nu poate fi grevat de datorii sau
de alte obligaţii personale ale acţionarilor. Un creditor al unui acţionar
poate formula pretenţii asupra părţii din profitul CNCIR care i se va repartiza
de către adunarea generală a acţionarilor sau asupra cotei-părţi cuvenite
acestuia la lichidarea CNCIR, efectuată în condiţiile legii şi ale prezentului
statut.
ARTICOLUL 12
Cesiunea acţiunilor
(1) In orice raporturi cu CNCIR, aceasta recunoaşte
pentru fiecare acţiune un singur proprietar.
(2) Cesiunea parţială sau totală a acţiunilor între
acţionari şi/sau către terţi se face în condiţiile şi cu procedura prevăzute de
lege.
(3) Transmiterea dreptului de proprietate asupra
acţiunilor nominative emise de CNCIR se realizează prin declaraţia făcută în
registrul acţionarilor, subscrisă de cedent şi de cesionar sau de mandatarii
lor. De asemenea, transmiterea se mai poate realiza şi prin act autentic, cu
efectuarea menţiunilor corespunzătoare în registrul acţionarilor.
ARTICOLUL 13
Pierderea acţiunilor
(1) In cazul pierderii uneia sau mai multor acţiuni,
proprietarul va trebui să anunţe consiliul de administraţie şi să facă publică
pierderea acestora în presă.
(2) După 6 luni acţionarul va putea obţine un duplicat
al acţiunilor pierdute.
CAPITOLUL IV
Adunarea generală a acţionarilor
ARTICOLUL 14
Reprezentarea
(1) In perioada în care statul
este acţionar unic la CNCIR, interesele acesteia în adunarea generală a
acţionarilor vor fi reprezentate de Ministerul Economiei, Comerţului şi
Mediului de Afaceri.
(2) Reprezentanţii în adunarea generală a
acţionarilor, în număr de 5, sunt numiţi pentru o perioadă de cel mult 4 ani şi
sunt revocaţi prin ordin al ministrului economiei, comerţului şi mediului de
afaceri.
ARTICOLUL 15
Atribuţiile
(1) Adunarea generală a acţionarilor CNCIR este organul
de conducere al acesteia, care decide asupra activităţii şi asupra politicii ei
economice.
(2) Adunările generale ale acţionarilor sunt ordinare
şi extraordinare.
(3) Adunarea generală ordinară a acţionarilor are
următoarele atribuţii principale:
a) aprobă propunerile privind strategia globală de
dezvoltare, retehnologizare, modernizare, restructurare economico-financiară a
CNCIR;
b) alege şi revocă cenzorii conform prevederilor
legale;
c) se pronunţă asupra gestiunii administratorilor;
d) stabileşte nivelul remuneraţiei lunare cuvenite
membrilor consiliului de administraţie, precum şi cenzorilor;
e) aprobă bugetul de venituri şi cheltuieli şi, după
caz, programul de activitate pe exerciţiul financiar următor;
f) stabileşte nivelul remuneraţiei directorului
general al CNCIR;
g) aprobă sau modifică bilanţul contabil şi contul de
profit şi pierderi, după analizarea rapoartelor consiliului de administraţie şi
ale cenzorilor;
h) aprobă repartizarea profitului, conform legii;
i) hotărăşte cu privire la folosirea dividendelor
aferente acţiunilor gestionate, pentru restructurare şi dezvoltare;
j) hotărăşte cu privire la contractarea de împrumuturi
bancare pe termen lung, inclusiv a celor externe; stabileşte competenţele şi
nivelul de contractare a împrumuturilor bancare de pe piaţa internă şi externă,
a creditelor comerciale şi a garanţiilor, inclusiv prin gajarea acţiunilor,
potrivit legii;
k) hotărăşte cu privire la înfiinţarea sau la
desfiinţarea subunităţilor, la fuziunea, divizarea, participarea la
constituirea de noi persoane juridice sau la asocierea cu alte persoane
juridice sau fizice, din ţară sau din străinătate;
l) analizează rapoartele
consiliului de administraţie privind stadiul şi perspectivele referitoare la
profit şi dividende, nivelul tehnic, calitatea, forţa de muncă, protecţia
mediului, relaţiile cu clienţii;
m) se pronunţă asupra gestiunii administratorilor şi
asupra modului de recuperare a prejudiciilor produse CNCIR de către aceştia;
n) hotărăşte cu privire la gajarea sau la închirierea
unor bunuri, unităţi sau sedii proprii;
o) aprobă regulamentul de organizare şi funcţionare a
consiliului de administraţie;
p) aprobă delegările de competenţă pentru consiliul de
administraţie;
q) reglementează dreptul de preemţiune al acţionarilor
şi al salariaţilor CNCIR cu privire la cesiunea acţiunilor şi aprobă limitele
şi condiţiile pentru cesionarea către salariaţii acesteia a unui număr de
acţiuni proprii;
r) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de lege
în sarcina sa.
(4) Pentru atribuţiile menţionate la alin. (3) lit. c),
e), g)-k) şi m)-o), adunarea generală a acţionarilor nu va putea lua hotărâri
decât în urma obţinerii de către fiecare reprezentant a unui mandat special
prealabil de la organul care l-a numit.
(5) Adunarea generală extraordinară a acţionarilor se
întruneşte pentru a hotărî următoarele:
a) schimbarea formei juridice;
b) mutarea sediului;
c) schimbarea obiectului de activitate;
d) majorarea capitalului social, precum şi reducerea
sau reîntregirea lui prin emisiune de noi acţiuni, în condiţiile legii;
e) fuziunea cu alte societăţi
comerciale sau divizarea;
f) dizolvarea anticipată;
g) emisiunea de obligaţiuni;
h) modificarea numărului de acţiuni sau a valorii
nominale a acestora, precum şi cesiunea acţiunilor;
i) orice altă modificare a actului constitutiv sau
orice altă hotărâre pentru care este cerută aprobarea adunării generale
extraordinare a acţionarilor;
j) aprobă conversia acţiunilor nominative emise în
formă dematerializată în acţiuni nominative emise în formă materializată şi
invers;
k) aprobă conversia acţiunilor preferenţiale şi
nominative dintr-o categorie în alta, în condiţiile legii;
l) hotărăşte în orice alte
probleme privind activitatea CNCIR stabilită conform legii, cu excepţia celor
care revin adunării generale ordinare a acţionarilor.
(6) Pentru atribuţiile adunării
generale extraordinare a acţionarilor, fiecare reprezentant trebuie să obţină
un mandat special prealabil de la organul care l-a numit.
ARTICOLUL 16
Convocarea adunării generale a acţionarilor
(1) Adunarea generală a acţionarilor se convoacă de
preşedintele consiliului de administraţie sau de un membru al acestuia, pe baza
împuternicirii date de preşedinte.
(2) Adunările generale ordinare ale acţionarilor au loc
cel puţin o dată pe an, în cel mult 5 luni de la încheierea exerciţiului financiar,
pentru examinarea şi aprobarea bilanţului contabil şi a contului de profit şi
pierderi pe anul precedent şi pentru aprobarea programului de activitate şi a
bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul în curs.
(3) Adunarea generală a acţionarilor va fi convocată
ori de câte ori va fi nevoie, în conformitate cu prevederile legale în vigoare
şi cu dispoziţiile din statut, cu cel puţin 30 de zile înainte de data
stabilită.
(4) Convocarea va cuprinde locul şi data ţinerii
adunării generale a acţionarilor, precum şi ordinea de zi, cu menţionarea
explicită a tuturor problemelor care vor face obiectul dezbaterilor acesteia.
(5) Când pe ordinea de zi figurează propuneri pentru
modificarea statutului, convocarea va trebui să cuprindă textul integral al propunerilor.
(6) Adunarea generală a acţionarilor se întruneşte la
sediul CNCIR sau în alt loc indicat în convocare.
(7) Adunarea generală extraordinară a acţionarilor va
fi convocată ori de câte ori este cazul, la solicitarea acţionarului unic sau
la cererea consiliului de administraţie ori a cenzorilor.
ARTICOLUL 17
Organizarea adunării generale a acţionarilor
(1) Pentru validitatea deliberărilor adunării generale
ordinare a acţionarilor este necesară prezenţa acţionarilor care să reprezinte
cel puţin jumătate din capitalul social, iar hotărârile trebuie să fie luate de
acţionarii ce deţin majoritatea absolută din capitalul social, reprezentaţi în
adunare.
(2) Pentru validitatea deliberărilor adunării generale
extraordinare a acţionarilor este necesară:
a) la prima convocare, prezenţa acţionarilor
reprezentând trei pătrimi din capitalul social, iar hotărârile trebuie să fie
luate cu votul unui număr de acţionari care să reprezinte cel puţin jumătate
din capitalul social;
b) la convocările următoare, prezenţa acţionarilor
reprezentând jumătate din capitalul social, iar hotărârile trebuie să fie luate
cu votul unui număr de acţionari care să reprezinte cel puţin o treime din
capitalul social.
(3) In ziua şi la ora precizate în convocare, şedinţa
adunării generale a acţionarilor va fi deschisă de preşedintele consiliului de
administraţie sau, în lipsa acestuia, de cel care îi ţine locul.
(4) Adunarea generală a acţionarilor va alege dintre
acţionarii prezenţi un secretar care va verifica lista de prezenţă a acţionarilor,
indicând capitalul social pe care îl reprezintă fiecare şi îndeplinirea tuturor
formalităţilor cerute de lege şi de statut pentru ţinerea şedinţei, şi va
încheia procesul-verbal al adunării generale a acţionarilor.
(5) Procesul-verbal va fi semnat
de reprezentanţii statului mandataţi să reprezinte interesele capitalului de
stat, reprezentanţii Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri,
şi de secretarul care l-a întocmit.
(6) Procesul-verbal al adunării generale se va scrie
într-un registru sigilat şi parafat.
(7) La fiecare proces-verbal se vor anexa actele
referitoare la convocare, listele de prezenţă a acţionarilor, precum şi, după
caz, mandatele speciale ale reprezentanţilor mandataţi de Ministerul Economiei,
Comerţului şi Mediului de Afaceri.
(8) La şedinţele ordinare şi extraordinare ale adunării
generale a acţionarilor în care se dezbat problemele referitoare la raporturile de muncă cu personalul
CNCIR pot fi invitaţi şi reprezentanţii sindicatului şi/sau reprezentanţii salariaţilor
care nu sunt membri de sindicat, care nu vor avea drept de vot.
ARTICOLUL 18
Exercitarea dreptului de vot în adunarea generală a
acţionarilor
(1) Hotărârile adunării
generale a acţionarilor se iau prin vot deschis.
(2) Votul va fi nominal în cazul
hotărârilor a căror valabilitate este condiţionată de existenţa mandatelor
speciale.
(3) Hotărârile se vor putea lua în condiţiile şi cu
majoritatea prevăzute de prezentul statut pentru adunările generale ordinare
ale acţionarilor sau, după caz, pentru cele extraordinare.
(4) La propunerea persoanei care prezidează adunarea
generală a acţionarilor sau a unuia dintre membrii adunării generale a
acţionarilor se va putea decide ca votul să fie secret şi în alte cazuri, cu
excepţia situaţiei în care este necesar votul nominal.
(5) Votul secret este obligatoriu pentru alegerea
membrilor consiliului de administraţie şi a cenzorilor, pentru revocarea lor şi
pentru luarea hotărârilor referitoare la răspunderea administratorilor.
(6) Pentru a fi opozabile terţilor,
hotărârile adunării generale a acţionarilor vor fi depuse în termen de 15 zile
la oficiul registrului comerţului pentru a fi menţionate în extras în registru
şi publicate în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.
(7) Ele nu vor putea fi executate
înainte de ducerea la îndeplinire a formalităţilor menţionate mai sus.
(8) Hotărârile luate de adunările generale ale
acţionarilor în limitele legii şi ale prezentului statut sunt obligatorii şi
pentru acţionarii care nu au luat parte la adunare sau care au votat împotrivă.
(9) Acţionarii care nu sunt de acord cu hotărârile
luate de adunările generale ale acţionarilor cu privire la schimbarea
obiectului de activitate, mutarea sediului sau schimbarea formei juridice au
dreptul de a se retrage din CNCIR şi de a recupera contravaloarea acţiunilor pe
care le posedă, conform prevederilor legale.
CAPITOLUL V
Consiliul de administraţie
ARTICOLUL 19
Organizarea
(1) CNCIR este administrată de un consiliu de
administraţie compus din 5 membri, dintre care unul
este directorul general.
(2) Membrii consiliului de administraţie sunt numiţi pe
o perioadă de cel mult 4 ani şi pot fi revocaţi, după caz, de adunarea generală
a acţionarilor, în baza mandatului emis de ministrul economiei, comerţului şi
mediului de afaceri; ei sunt remuneraţi pentru această calitate cu o
indemnizaţie lunară.
(3) Membrii consiliului de administraţie pot avea
calitatea de acţionar.
(4) In situaţia în care se creează un loc vacant în
consiliul de administraţie, adunarea generală a acţionarilor propune un nou
administrator în vederea ocupării acestuia. Durata pentru care este ales noul
administrator pentru a ocupa locul vacant va fi egală cu perioada care a rămas
până la expirarea mandatului predecesorului său.
(5) Consiliul de administraţie
se întruneşte lunar la sediul CNCIR sau ori de câte ori este necesar, la
convocarea preşedintelui sau a unei treimi din numărul membrilor săi.
(6) Consiliul de administraţie îşi desfăşoară
activitatea în baza propriului său regulament şi a reglementărilor legale în
vigoare.
(7) Consiliul de administraţie este prezidat de
preşedinte, iar în lipsa acestuia, de către un membru, în baza mandatului
preşedintelui.
(8) Preşedintele numeşte un secretar fie dintre
membrii consiliului de administraţie, fie dintre salariaţii CNCIR.
(9) Conducerea CNCIR se asigură de către un director
general, care este preşedintele consiliului de administraţie.
(10) Pentru valabilitatea hotărârilor este necesară
prezenţa a cel puţin două treimi din numărul membrilor consiliului de
administraţie, iar acestea se iau cu majoritatea simplă a membrilor prezenţi.
(11) Dezbaterile consiliului de administraţie au loc
conform ordinii de zi stabilite şi comunicate de preşedinte, cu cel puţin 7
zile înainte de data ţinerii şedinţei. Dezbaterile se consemnează în
procesul-verbal de şedinţă, care se scrie într-un registru sigilat şi parafat
de preşedintele consiliului de administraţie.
(12) Procesul-verbal se semnează de toţi membrii
consiliului de administraţie şi de secretar.
(13) Pe baza Procesului-verbal, secretarul consiliului
de administraţie redactează hotărârea acestuia, care se semnează de preşedinte.
(14) Consiliul de administraţie poate delega, prin
regulamentul de organizare şi funcţionare, o parte dintre atribuţiile sale
directorului general al CNCIR şi poate recurge, de asemenea, la experţi pentru
soluţionarea anumitor probleme.
(15) In relaţiile cu terţii CNCIR este reprezentată de
directorul general, pe baza şi în limitele împuternicirilor date de consiliul
de administraţie; directorul general semnează actele de angajare faţă de terţi.
(16) Preşedintele consiliului de administraţie este
obligat să pună la dispoziţia acţionarilor şi a cenzorilor, la cererea
acestora, toate documentele CNCIR.
(17) Membrii consiliului de
administraţie vor depune o garanţie conform prevederilor legale.
(18) Membrii consiliului de administraţie răspund
individual sau solidar, după caz, faţă de CNCIR pentru prejudiciile rezultate
din infracţiuni sau abateri de la prevederile legale, pentru abateri de la
statut ori pentru greşeli în administrarea acesteia. In astfel de situaţii ei
vor putea fi revocaţi.
(19) Sunt incompatibile cu calitatea de membru în
consiliul de administraţie persoanele prevăzute în Legea nr. 31/1990 privind
societăţile comerciale, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare.
(20) Nu pot fi directori ai CNCIR şi ai sucursalelor
acesteia persoanele care sunt incompatibile potrivit Legii nr. 31/1990,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
ARTICOLUL 20
Atribuţiile consiliului de administraţie, ale
directorului general şi ale directorilor executivi
A. Consiliul de administraţie are, în principal,
următoarele atribuţii:
a) aprobă structura organizatorică şi regulamentul de
organizare şi funcţionare al CNCIR;
b) aprobă nivelul garanţiilor şi modul de constituire a
acestora pentru directorul general, directorii executivi ai CNCIR, directorii
din cadrul sucursalelor şi pentru persoanele care au calitatea de gestionar;
c) încheie acte juridice prin
care să dobândească, să înstrăineze, să închirieze, să schimbe sau să
constituie în garanţie bunuri aflate în patrimoniul CNCIR, cu aprobarea
adunării generale a acţionarilor, atunci când legea impune această condiţie;
d) aprobă delegările de competenţă pentru directorul
general şi pentru persoanele din conducerea CNCIR, în vederea executării
operaţiunilor acesteia;
e) aprobă competenţele sucursalelor pe domenii de
activitate (economic, comercial, tehnic, administrativ, financiar, juridic
etc), în vederea realizării obiectului de activitate al CNCIR;
f) aprobă încheierea oricăror contracte pentru care nu
a delegat competenţa directorului general al CNCIR;
g) supune anual adunării generale a acţionarilor, în
termenul legal, raportul cu privire la activitatea CNCIR, bilanţul contabil şi
contul de profit şi pierderi pe anul precedent, precum şi proiectul programului
de activitate şi proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli ale CNCIR pe
anul în curs;
h) convoacă adunarea generală extraordinară a
acţionarilor ori de câte ori este nevoie;
i) aprobă încheierea contractelor de import-export,
până la limita cuantumului valoric stabilit de adunarea generală a
acţionarilor;
j) stabileşte drepturile, obligaţiile şi
responsabilităţile personalului CNCIR, conform
structurii organizatorice aprobate;
k) stabileşte competenţele şi nivelul de contractare a
împrumuturilor bancare curente, a creditelor comerciale pe termen scurt şi
mediu şi aprobă eliberarea garanţiilor;
l) aprobă numărul de posturi şi
normativul de constituire a compartimentelor funcţionale şi de producţie;
m) aprobă programele de producţie, cercetare,
dezvoltare, investiţii;
n) stabileşte şi aprobă politici pentru protecţia
mediului şi securitatea muncii, potrivit reglementărilor legale în vigoare;
0) stabileşte tactica şi strategia de marketing;
p) stabileşte şi aprobă, în limita bugetului de
venituri şi cheltuieli aprobat de adunarea generală a acţionarilor, modificări
în structura acestuia, în limita competenţelor pentru care a primit mandat;
q) mandatează reprezentanţii patronatului la negocierea
contractului colectiv de muncă;
r) rezolvă orice alte probleme stabilite de adunarea
generală a acţionarilor sau care sunt prevăzute de legislaţia în vigoare.
B. (1) Directorul general reprezintă CNCIR în
raporturile cu terţii.
(2) Directorul general are, în principal, următoarele
atribuţii:
a) aplică strategia şi politicile de dezvoltare ale
CNCIR, stabilite de consiliul de administraţie;
b) numeşte, suspendă sau revocă directorii executivi;
c) angajează, promovează şi
concediază personalul salariat, în condiţiile legii;
d) numeşte, suspendă sau revocă directorii din cadrul
sucursalelor;
e) participă la negocierea contractului colectiv de
muncă, ale cărui negociere şi încheiere se desfăşoară în condiţiile legii, în
limita mandatului dat de consiliul de administraţie;
f) negociază, în condiţiile legii, contractele
individuale de muncă;
g) încheie acte juridice, în numele şi pe seama CNCIR,
în limitele împuternicirilor acordate de consiliul de administraţie;
h) aprobă atribuţiile, responsabilităţile şi
obligaţiile personalului CNCIR, conform fişei postului;
i) aprobă operaţiunile de încasări şi plăţi, potrivit
competenţelor legale şi prezentului statut;
j) aprobă operaţiunile de vânzare şi cumpărare de
bunuri, potrivit competenţelor legale şi prezentului statut;
k) împuterniceşte directorii executivi, directorii din
cadrul sucursalelor şi orice altă persoană să exercite orice atribuţii din
sfera sa de competenţă;
l) rezolvă orice altă
problemă pe care consiliul de administraţie a stabilit-o în sarcina sa.
C. (1) Directorii executivi şi directorii din cadrul
sucursalelor se află în subordinea directorului general, sunt angajaţi ai
CNCIR, execută operaţiunile acesteia şi sunt răspunzători faţă de aceasta pentru îndeplinirea
îndatoririlor lor, în aceleaşi condiţii ca şi membrii consiliului de
administraţie.
(2) Atribuţiile directorilor executivi şi ale
directorilor din cadrul sucursalelor sunt stabilite prin regulamentul de
organizare şi funcţionare a CNCIR.
CAPITOLUL VI
Gestiunea
ARTICOLUL 21
Cenzorii
(1) Gestiunea CNCIR este
controlată de acţionari şi de 3 cenzori care sunt aleşi de adunarea generală a
acţionarilor. Cel puţin unul dintre cenzori trebuie să fie expert contabil.
(2) In perioada în care statul
deţine mai mult de 20% din capitalul social, unul dintre cenzori va fi
recomandat de Ministerul Finanţelor Publice.
(3) Adunarea generală a acţionarilor alege, de
asemenea, acelaşi număr de cenzori supleanţi, care îi vor înlocui, în condiţiile legii, pe cenzorii titulari.
(4) Pentru a putea exercita dreptul de control,
cenzorilor li se prezintă, la cerere, date cu privire la activitatea CNCIR, la
situaţia patrimoniului, profitului şi a pierderilor.
(5) Cenzorii au următoarele atribuţii principale:
a) în cursul exerciţiului financiar verifică
gospodărirea mijloacelor fixe şi a mijloacelor circulante, portofoliul de
efecte, casa şi registrele de evidenţă contabilă şi informează consiliul de
administraţie asupra neregulilor constatate;
b) la încheierea exerciţiului
financiar controlează exactitatea inventarului, a documentelor şi a
informaţiilor prezentate de consiliul de administraţie asupra conturilor CNCIR,
a bilanţului contabil şi a contului de profit şi pierderi, prezentând adunării
generale a acţionarilor un raport scris;
c) la lichidarea CNCIR controlează operaţiunile de
lichidare;
d) prezintă adunării generale a acţionarilor punctul
lor de vedere la propunerile de reducere a capitalului social sau de modificare
a statutului şi a obiectului de activitate ale CNCIR.
(6) Cenzorii sunt obligaţi de asemenea:
a) să facă, în fiecare lună şi inopinat, inspecţii ale
casei şi să verifice existenţa titlurilor sau a valorilor care sunt
proprietatea CNCIR ori care au fost primite în gaj, cauţiune sau depozit;
b) să ia parte la adunările generale ordinare şi
extraordinare ale acţionarilor, inserând în ordinea de zi propunerile pe care
le consideră necesare;
c) să constate depunerea garanţiei din partea
administratorilor;
d) să vegheze ca dispoziţiile legii şi ale statutului
să fie îndeplinite de administratori şi de lichidatori.
(7) Cenzorii se întrunesc la sediul CNCIR şi iau
decizii în unanimitate. Dacă nu se realizează unanimitatea, raportul cu
divergenţe se înaintează adunării generale a acţionarilor.
(8) Cenzorii pot convoca adunarea generală
extraordinară a acţionarilor, dacă aceasta nu a fost convocată de consiliul de
administraţie, în cazul în care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de
10% timp de 2 ani consecutivi, cu excepţia primilor 2 ani de la constituirea
CNCIR, sau ori de câte ori consideră necesar pentru alte situaţii privind
încălcarea dispoziţiilor legale şi statutare.
(9) Atribuţiile, drepturile şi obligaţiile cenzorilor
se completează cu dispoziţiile legale în materie.
(10) Cenzorii şi cenzorii
supleanţi sunt numiţi de adunarea generală a acţionarilor pe o perioadă de cel
mult 3 ani şi pot fi renumiţi.
(11) Sunt incompatibile cu calitatea de cenzor
persoanele prevăzute în Legea nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare, şi în reglementările legale în vigoare.
(12) Cenzorii sunt obligaţi să depună înainte de
începerea activităţii o garanţie egală cu o treime din garanţia stabilită
pentru membrii consiliului de administraţie.
(13) In caz de deces, împiedicare
fizică sau legală, încetare sau renunţare la mandat a unui cenzor, acesta va fi
înlocuit de cenzorul supleant cel mai în vârstă.
(14) Dacă în acest mod numărul cenzorilor nu se poate
completa, cenzorii rămaşi numesc altă persoană în locul vacant, până la cea mai
apropiată adunare generală a acţionarilor.
(15) In cazul în care nu mai rămâne în funcţie niciun
cenzor, consiliul de administraţie va convoca adunarea generală a acţionarilor,
care va proceda la numirea altor cenzori.
(16) Cenzorii vor trece într-un
registru special deliberările, precum şi constatările făcute în exerciţiul
mandatului lor.
(17) Revocarea cenzorilor se va putea face numai de
adunarea generală a acţionarilor.
CAPITOLUL VII
Activitatea
ARTICOLUL 22
Finanţarea activităţii proprii
Pentru îndeplinirea obiectului de activitate şi în
conformitate cu atribuţiile stabilite, CNCIR utilizează sursele de finanţare
constituite conform legii, credite bancare şi alte surse financiare.
ARTICOLUL 23
Exerciţiul financiar
Exerciţiul financiar începe la data de 1 ianuarie şi se
încheie la data de 31 decembrie ale fiecărui an. Primul exerciţiu financiar
începe la data înmatriculării CNCIR în registrul comerţului.
ARTICOLUL 24
Personalul
(1) Personalul de conducere şi de execuţie din cadrul
CNCIR este numit, angajat şi concediat de directorul general.
(2) Plata salariilor şi a impozitelor aferente, a
cotelor de asigurări sociale, precum şi a altor obligaţii faţă de bugetul de
stat se va face potrivit legii.
(3) Drepturile şi obligaţiile personalului CNCIR se
stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare, contractul colectiv
de muncă şi prin regulamentul intern.
(4) Drepturile de salarizare şi celelalte drepturi de
personal se stabilesc prin contractul colectiv de muncă pentru personalul salariat.
ARTICOLUL 25
Amortizarea mijloacelor fixe
Amortizarea activelor corporale şi necorporale din
patrimoniul CNCIR se va calcula potrivit modului de amortizare stabilit de
consiliul de administraţie, în conformitate cu prevederile legale.
ARTICOLUL 26
Evidenţa contabilă şi bilanţul contabil
(1) CNCIR va ţine contabilitatea în lei şi va întocmi
situaţii financiare anuale potrivit reglementărilor contabile aplicabile.
(2) Situaţiile financiare anuale şi documentele anexate
acestora se depun la unităţile teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice.
ARTICOLUL 27
Calculul şi repartizarea profitului
(1) In contabilitate, profitul sau pierderea se
stabileşte cumulat de la începutul exerciţiului financiar.
(2) Repartizarea profitului se
efectuează în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
ARTICOLUL 28
Registrele
CNCIR va ţine, prin grija membrilor consiliului de
administraţie şi, respectiv, a cenzorilor, toate registrele prevăzute de lege.
CAPITOLUL VIII
Asocierea, modificarea
formei juridice, dizolvarea şi lichidarea,
litigiile
ARTICOLUL 29
Asocierea
(1) CNCIR poate constitui, singură sau împreună cu alte
persoane juridice sau fizice, române ori străine, alte societăţi comerciale sau
alte persoane juridice, în condiţiile prevăzute de lege şi de prezentul statut.
(2) CNCIR poate încheia contracte de asociere cu alte
persoane juridice sau fizice, fără constituirea de noi persoane juridice, dacă
asocierea este destinată realizării scopului şi obiectului său de activitate.
(3) Condiţiile de participare a CNCIR la constituirea
de noi persoane juridice sau în contracte de asociere se vor stabili prin
actele constitutive ori prin contractul de asociere, care vor fi aprobate de
adunarea generală a acţionarilor.
ARTICOLUL 30
Modificarea formei juridice
(1) Modificarea formei juridice a CNCIR se va putea
face numai în temeiul hotărârii adunării generale
extraordinare a acţionarilor şi cu îndeplinirea tuturor formalităţilor
prevăzute de lege.
(2) In perioada în care statul
este acţionar majoritar, schimbarea formei juridice a CNCIR se va putea face
numai cu aprobarea Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri,
prin reprezentanţii săi desemnaţi să reprezinte interesele capitalului de stat.
(3) Noua societate comercială
va îndeplini formalităţile legale de înregistrare şi publicitate cerute la
înfiinţarea societăţilor comerciale.
ARTICOLUL 31
Dizolvarea
(1) Dizolvarea CNCIR va avea
loc în următoarele situaţii:
a) imposibilitatea realizării obiectului său de activitate;
b) declararea nulităţii;
c) hotărârea adunării generale a acţionarilor;
d) pierderea unei jumătăţi din capitalul social, după
ce s-a consumat fondul de rezervă, pentru motive ce nu atrag răspunderi de
orice natură, dacă adunarea generală a acţionarilor nu decide reconstituirea
capitalului social sau reducerea lui la suma rămasă;
e) deschiderea procedurii privind falimentul;
f) scăderea numărului acţionarilor sub minimul legal;
g) alte cauze prevăzute de lege sau de prezentul
statut.
(2) Hotărârea de dizolvare a CNCIR trebuie să fie
înscrisă la oficiul registrului comerţului şi publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea a IV-a.
ARTICOLUL 32
Lichidarea
(1) Dizolvarea CNCIR are ca efect deschiderea
procedurii de lichidare.
(2) Lichidarea CNCIR şi
repartizarea patrimoniului se fac în condiţiile legii şi cu respectarea
procedurii prevăzute de lege.
ARTICOLUL 33
Litigiile
(1) Litigiile de orice fel apărute între CNCIR şi
persoane fizice sau juridice, române ori străine, sunt de competenţa
instanţelor judecătoreşti de drept comun.
(2) Litigiile născute din raporturile contractuale
dintre CNCIR şi persoanele juridice române şi străine pot fi soluţionate şi
prin arbitraj, potrivit legii.
CAPITOLUL IX
Dispoziţii finale
ARTICOLUL 34
Prevederile prezentului statut
se completează cu dispoziţiile legale referitoare la societăţile comerciale cu
capital de stat, cu cele ale Legii nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare, cu cele ale codului comercial şi ale celorlalte
reglementări legale în vigoare.
ANEXA Nr. 1
la statut
SIGLA*)
Companiei Naţionale pentru Controlul Cazanelor,
Instalaţiilor de Ridicat şi Recipientelor sub
Presiune - S.A.
Compania Naţională pentru Controlul Cazanelor, Instalaţiilor
de Ridicat şi Recipientelor sub Presiune - S.A.
*) Sigla este reprodusă în facsimil.
ANEXA Nr. 2
la statut
SUCURSALELE
Companiei Naţionale pentru Controlul Cazanelor,
Instalaţiilor de Ridicat şi Recipientelor sub
Presiune - S.A.
Nr. crt.
|
Sucursală
|
1.
|
CNCIR Bacău
|
Bacău
|
2.
|
CNCIR Cluj-Napoca
|
Cluj
|
3.
|
CNCIR Constanţa
|
Constanţa
|
4.
|
CNCIR Craiova
|
Craiova
|
5.
|
CNCIR Galaţi
|
Galaţi
|
6.
|
CNCIR laşi
|
Iaşi
|
7.
|
CNCIR Piteşti
|
Piteşti
|
8.
|
CNCIR Ploieşti
|
Ploieşti
|
9.
|
CNCIR Sibiu
|
Sibiu
|
10.
|
CNCIR Suceava
|
Suceava
|
11.
|
CNCIR Târgu Mureş
|
Târgu Mureş
|
12.
|
CNCIR Timişoara
|
Timişoara
|
ANEXA Nr. 2
BUNURILE IMOBILE PROPRIETATE PRIVATĂ
a Inspecţiei de Stat pentru Controlul Cazanelor,
Recipientelor sub Presiune şi Instalaţiilor de Ridicat care trec în proprietatea Companiei Naţionale pentru Controlul Cazanelor, Instalaţiilor
de Ridicat şi Recipientelor sub Presiune - S.A.
Nr. crt.
|
Imobilul
|
Valoarea
- lei -
|
1.
|
Teren în suprafaţă de 954,3 m2, imobil clădire, situat în Bacău, toate situate în str. George
Bacovia nr. 156, judeţul Bacău
|
1.392.024
|
2.
|
Teren în suprafaţă de 339 m2, imobil clădire, construcţie lift, toate situate în Bucureşti,
Str. Fluviului nr. 16, sectorul 1
|
6.540.764
|
3.
|
Teren în suprafaţă de 394 m2 şi imobil clădire, situate în Cluj-Napoca, Str. Ţebei nr. 29,
judeţul Cluj
|
2.201.425
|
4.
|
Teren în suprafaţă de 899 m2, imobil clădire şi garaj auto, toate situate în Craiova, Str.
Brestei nr. 55A, judeţul Dolj
|
2.804.497
|
5.
|
Teren în suprafaţă de 149,86 m2, imobil clădire, situate în Constanţa, str. C-tin Brătescu nr. 3
bis, judeţul Constanţa
|
850.000
|
6.
|
Teren în suprafaţă de 400 m2 şi imobil clădire, spaţiu centrală termică, situate în
Constanţa, str. Războieni nr. 13, judeţul Constanţa
|
2.024.150
|
7.
|
Imobil apartament, situat în Craiova, str. Romul bl. Romarta, sc.
1, et. 3, ap. 79, judeţul Dolj
|
268.100
|
8.
|
Imobil clădire, situat în Galaţi, str. Saturn nr. 32, judeţul
Galaţi
|
1.496.097
|
9.
|
Teren în suprafaţă de 560,49 m2 şi clădire, situate în Iaşi, str. Gheorghe Asachi nr. 2, judeţul
laşi
|
2.272.757
|
10.
|
Teren în suprafaţă de 304 m2 şi imobil clădire, situate în Piteşti, Bd. Republicii nr. 172,
judeţul Argeş
|
1.830.672
|
11.
|
Teren în suprafaţă de 180,25 m2 şi imobil clădire, situate în Piteşti, str. Cozia nr. 1, judeţul
Argeş
|
919.625
|
12.
|
Teren în suprafaţă de 592 m2 şi imobil clădire şi gard, situate în Ploieşti, str. Radu
Stanian nr. 12, judeţul Prahova
|
1.975.010
|
13.
|
Imobil clădire, situat în Ploieşti, str. Ion Maiorescu nr. 14,
bl. 33 N2, parter, judeţul Prahova
|
668.850
|
Nr. crt.
|
Imobilul
|
Valoarea
- lei -
|
14.
|
Mansardă imobil clădire şi copertină acces garaj, împrejmuire
gard, toate situate în Sibiu, Str. Dorului nr. 19, judeţul Sibiu
|
218.072
|
15.
|
Teren în suprafaţă de 494 m2 şi imobil clădire, gard, situat în Suceava, Str. Universităţii
nr. 19, judeţul Suceava
|
513.575
|
16.
|
Teren în suprafaţă de 342 m2 şi imobil clădire, situate în
Târgu Mureş, str. Săvinesti nr. 4, judeţul Mureş
|
642.386
|
17.
|
Apartament III, situat în Târgu Mureş, Str. Republicii nr. 19,
ap. 3, judeţul Mureş
|
220.000
|
18.
|
Teren în suprafaţă de 551,50 m2 şi imobile clădiri, situate în Timişoara, str. Gutenberg nr. 2,
ap. 1, judeţul Timiş
|
1.577.470
|
ANEXA Nr. 3
(Anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 1.340/2001)
INSPECŢII TERITORIALE
ale Inspecţiei de Stat pentru Controlul Cazanelor,
Recipientelor sub Presiune şi Instalaţiilor de Ridicat
Nr. crt.
|
Inspecţii teritoriale ale
Inspecţiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune şi
Instalaţiilor de Ridicat
|
Raza de activitate a inspecţiilor
teritoriale
|
1.
|
Inspecţia Teritorială ISCIR Bucureşti
|
- Bucureşti
- judeţul Argeş
- judeţul Constanţa
- judeţul Călăraşi
- judeţul Dâmboviţa
- judeţul Dolj
- judeţul Giurgiu
- judeţul Gorj
- judeţul Ialomiţa
- judeţul Ilfov
- judeţul Mehedinţi
- judeţul Olt
- judeţul Tulcea
- judeţul Vâlcea
- judeţul Teleorman
|
2.
|
Inspecţia Teritorială ISCIR Bacău
|
- judeţul Bacău
- judeţul Botoşani
- judeţul Brăila
- judeţul Iaşi
- judeţul Galaţi
- judeţul Neamţ
- judeţul Suceava
- judeţul Vaslui
- judeţul Vrancea
|
3.
|
Inspecţia Teritorială ISCIR Braşov
|
- judeţul Braşov
- judeţul Buzău
- judeţul Covasna
- judeţul Harghita
- judeţul Prahova
|
4.
|
Inspecţia Teritorială ISCIR Oradea
|
- judeţul Arad
- judeţul Bihor
- judeţul Caraş-Severin
- judeţul Maramureş
- judeţul Satu Mare
- judeţul Sălaj
- judeţul Timiş
- judeţul Hunedoara
|
5.
|
Inspecţia Teritorială ISCIR Sibiu
|
- judeţul Alba
- judeţul Bistriţa-Năsăud
- judeţul Cluj
- judeţul Mureş
- judeţul Sibiu
|
ANEXA Nr. 4*)
(Anexa nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr. 1.340/2001)
STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Inspecţiei de Stat pentru Controlul Cazanelor,
Recipientelor sub Presiune şi Instalaţiilor de Ridicat
Număr maxim de posturi: 125
*) Anexa nr. 4 este reprodusă în facsimil.
ANEXA Nr. 5
(Anexa nr. 4 la Hotărârea Guvernului nr. 1.340/2001)
NORMATIV
privind parcul auto al Inspecţiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor
sub Presiune şi Instalaţiilor de Ridicat
1. Autolaboratoare: un autolaborator pentru
supravegherea pieţei.
2. Autoturisme: - câte un autoturism la 5 inspectori de
specialitate care efectuează controale, supraveghere a pieţei şi verificări
tehnice;
- câte un autoturism pentru conducerea Inspecţiei de
Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune şi Instalaţiilor de
Ridicat*)
NOTĂ:
Consumul lunar de combustibil pentru fiecare autoturism
este de 300 I.
Consumul lunar de combustibil pentru autolaborator este
de 250 I.
In perioada de valabilitate a Ordonanţei de urgenţă a
Guvernului nr. 55/2010 privind unele măsuri de reducere a cheltuielilor publice
se vor aplica normele privind consumul lunar de carburanţi pentru autoturisme
prevăzute în aceasta.
*) Conform prevederilor Ordonanţei Guvernului nr.
80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autorităţile
administraţiei publice şi instituţiile publice, aprobată cu modificări prin
Legea nr. 247/2002, cu modificările şi completările ulterioare.