HOTARARE Nr. 118 din 9 martie 1992
privind structura si atributiile aparatului tehnic de specialitate al
prefecturilor, precum si finantarea acestuia
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 56 din 2 aprilie 1992
In temeiul art. 105 din Legea nr. 69 din 26 noiembrie 1991 a administratiei
publice locale,
Guvernul Romaniei hotaraste:
Art. 1
La prefecturi se organizeaza un aparat tehnic de specialitate, care asigura
realizarea atributiilor ce revin, potrivit legii, prefectului si comisiei
administrative.
Structura organizatorica si numarul de posturi ale aparatului tehnic de
specialitate al prefecturilor sunt prevazute in anexele nr. 1-3 la prezenta
hotarare, cu incadrarea in numarul de personal existent la Primaria
municipiului Bucuresti si la prefecturi, conform hotararilor Guvernului nr.
1310 si 1345/1990.
Art. 2
Compartimentele din cadrul directiilor si serviciilor se organizeaza prin
ordin al prefectului, in functie de necesitatile si conditiile concrete ale
activitatii.
Art. 3
Numarul de personal al aparatului tehnic de specialitate al prefecturilor
se stabileste potrivit normativului prevazut in anexa nr. 3 la prezenta
hotarare, de catre Departamentul pentru Administratia Publica Locala, cu avizul
Ministerului Economiei si Finantelor si al Ministerului Muncii si Protectiei
Sociale, la propunerea prefectului.
Art. 4
Numirea si eliberarea din functie a personalului aparatului tehnic de
specialitate se fac de catre prefect.
Art. 5
Salarizarea personalului din aparatul tehnic de specialitate al
prefecturilor se face conform legii.
Art. 6
Prin aparatul tehnic de specialitate al prefecturilor se asigura
indeplinirea atributiilor stabilite de lege pentru prefect, in ceea ce priveste
controlul actelor autoritatilor administratiei publice locale si judetene,
precum si de coordonare a serviciilor publice ale ministerelor si ale
celorlalte autoritati ale administratiei publice centrale, organizate in
unitatile administrativ-teritoriale.
In acest scop, aparatul tehnic de specialitate al prefecturilor are
urmatoarele atributii principale:
A. Cu privire la controlul actelor:
a) verificarea legalitatii actelor adoptate si emise de autoritatile
administratiei publice locale si judetene si formularea de propuneri
prefectului, in scopul aprecierii legalitatii acestora;
b) controlul privind respectarea obligatiei de transmitere a actelor, in
termenele stabilite de lege, si informarea prefectului cu privire la cele
constatate;
c) intocmirea documentatiei necesare sesizarii instantei de contencios
administrativ si instiintarea autoritatilor pirite;
d) intocmirea de rapoarte si informari cu privire la organizarea executarii
legii si a altor acte normative de catre consiliile locale, judetene si
primari;
e) urmarirea pregatirii si aducerii la indeplinire a masurilor de aparare
care nu au caracter militar;
f) urmarirea modului in care se aduc la indeplinire ordinele emise de
prefect si informarea asupra eventualelor incalcari ale acestora;
g) elaborarea documentatiei necesare si intocmirea propunerilor in vederea
sesizarii Guvernului, in cazurile prevazute de lege, pentru dizolvarea
consiliului local, precum si pentru demiterea consilierilor sau, dupa caz, a
primarilor;
h) elaborarea semestriala a rapoartelor cu privire la lucrarile si
actiunile de interes national ce se desfasoara pe teritoriul judetului.
B. Cu privire la coordonarea serviciilor publice de invatamant, sanatate,
cultura, munca si protectie sociala, interne, finante publice, tineret si
sport, agricultura, statistica, privatizare, precum si altele asemenea
prevazute de lege, ale ministerelor si ale celorlalte autoritati ale
administratiei publice centrale, organizate in unitatile
administrativ-teritoriale:
a) prezinta periodic si ori de cate ori este necesar informari cu privire
la respectarea legilor si ordinii publice pe teritoriul judetului si face
propuneri corespunzatoare pentru restabilirea legalitatii si ordinii publice;
b) periodic si ori de cate ori evenimentele cu caracter deosebit o impun,
informeaza in legatura cu stadiul organizarii si aplicarii masurilor de aparare
care nu au caracter militar; pastreaza un contact permanent cu autoritatile
militare si politienesti pentru a informa in timp util pe prefect asupra
oricarei probleme care prezinta importanta pentru securitatea cetatenilor si a
bunurilor din judet;
c) informeaza periodic, in conlucrare cu autoritatile si institutiile
publice judetene competente, asupra starii infractionale si asupra modului de
aparare a drepturilor cetatenilor si face propuneri corespunzatoare pentru
prevenirea infractiunilor si pentru respectarea drepturilor omului;
d) informeaza periodic asupra activitatii desfasurate de serviciile publice
ale ministerelor si ale celorlalte autoritati ale administratiei publice
centrale organizate in judet si semnaleaza eventualele divergente dintre
acestea si autoritatile administratiei publice locale si judetene, propunand
solutii de conciliere corespunzatoare;
e) elaboreaza si supune prefectului, spre aprobare, proiectele de ordine,
cu consultarea organelor si serviciilor de specialitate si asigura
contrasemnarea acestora de catre conducatorii organelor sau serviciilor de
specialitate.
C. Alte atributii ale aparatului tehnic de specialitate al prefecturilor:
a) asigura convocarea consiliilor locale in sedinte de constituire;
b) furnizeaza, trimestrial, principalele date statistice cu privire la
starea generala economica, sociala, culturala si administrativa a judetului si,
anual, intocmeste un raport cu privire la aceste aspecte;
c) aduce la cunostinta publica, prin afisare si publicare, ordinele cu
caracter normativ emise de prefect, comunica persoanelor juridice sau fizice
interesate ordinele care nu au caracter normativ;
d) analizeaza si propune prefectului, in conditiile legii, numirea,
confirmarea sau eliberarea din functie a secretarilor consiliilor locale;
e) asigura secretariatul tehnic al comisiei administrative.
Prin ordin al prefectului se pot stabili si alte atributii sau activitati
in sarcina aparatului tehnic de specialitate al prefecturilor.
Art. 7
Cheltuielile pentru functionarea prefecturilor se suporta din bugetul
Secretariatului General al Guvernului, care se suplimenteaza cu suma de 673
milioane lei din rezerva bugetara la dispozitia Guvernului, prevazuta in
bugetul de stat pe anul 1992.
Art. 8
Indrumarea metodologica a aparatului tehnic de specialitate, controlul si
perfectionarea pregatirii profesionale a acestuia se asigura de catre
Departamentul pentru Administratia Publica Locala.
Art. 9
Prefecturile judetene si a municipiului Bucuresti si a sectorului agricol
Ilfov vor functiona in actualele sedii, spatiul necesar si dotarea cu
mijloacele materiale urmand a se stabili, potrivit legii, prin protocol semnat
de presedintele consiliului judetean, respectiv de primarul general al
municipiului Bucuresti si prefect.
Pentru dotarile care se utilizeaza in comun, cum sunt sistemele
informationale, telefonice si radio centralizate, garaje, ateliere, iluminatul
si incalzitul spatiilor locative si altele asemenea, cheltuielile efectuate se
vor defalca si se vor suporta proportional, in baza contractelor incheiate.
Spatiul stabilit pentru prefecturi va fi dimensionat corespunzator
situatiei concrete a imobilului respectiv, proportional cu numarul salariatilor
aparatului tehnic de specialitate, urmarindu-se asigurarea conditiilor necesare
desfasurarii optime a activitatii prefectului, subprefectilor si directorului
general, precum si pentru organizarea sedintelor comisiei administrative si
altor manifestari, inclusiv actiuni de protocol si reprezentare.
Spatiile pentru prefecturi si consiliile judetene vor fi delimitate strict
si vor avea, pe cat posibil, acces separat.
Art. 10
Anexele la Hotararea Guvernului nr. 487/1991 privind normarea parcului auto
si a consumului de carburant, completate si modificate prin Hotararea Guvernului
nr. 551/1991, se modifica si se completeaza potrivit anexei nr. 4 la prezenta
hotarare.
PRIM-MINISTRU
THEODOR STOLOJAN
Contrasemneaza:
Secretari de stat in
Departamentul pentru
Administratia Publica Locala,
Doru Viorel Ursu
Teodor Mircea Vaida
Ministrul economiei
si finantelor,
George Danielescu
Ministrul muncii si
protectiei sociale,
Dan Mircea Popescu
p. Ministrul industriei,
Dumitru Popescu,
secretar de stat
ANEXA 1
STRUCTURA APARATULUI TEHNIC DE SPECIALITATE AL PREFECTURILOR
-----------
| PREFECT |
-----------
|
--------------
| SUBPREFECT |
--------------
|
________________________________
| DIRECTOR GENERAL DE PREFECTURA |
----------------------------------
|
--------------------------|-----------------------
| | |
------------------- ------------------------- ---------------------
|SERVICIUL JURIDIC| |SERVICIUL DE COORDONARE| | SERVICIUL |
| SI | | A SERVICIILOR PUBLICE | | SECRETARIAT- |
| CONTENCIOS | |ALE MINISTERELOR SI ALE| | ADMINISTRATIV SI |
------------------- | CELORLALTE AUTORITATI| |RELATII CU PUBLICUL|
| | ALE ADMINISTRATIEI | --------------------
---------- | PUBLICE CENTRALE | |
| | | ------------------------- -----------
---- --- ---- | | | |
------------ ---- ---- ----
| | |
--- --- ---
ANEXA 2
STRUCTURA APARATULUI TEHNIC DE SPECIALITATE AL PREFECTURII MUNICIPIULUI
BUCURESTI SI A SECTORULUI AGRICOL ILFOV
PREFECT
SUBPREFECT SUBPREFECT SUBPREFECT
DIRECTOR GENERAL
DE PREFECTURA
|
------------------------------------------------
| | |
DIRECTIA DIRECTIA DE COORDONARE DIRECTIA
JURIDIC SI A SERVICIILOR PUBLICE SECRETARIAT-ADMINISTRATIV
CONTENCIOS ALE MINISTERELOR SI ALE SI RELATII CU
| CELORLALTE AUTORITATI ALE PUBLICUL
| ADMINISTRATIEI PUBLICE |
| CENTRALE |
| | |
------------- -------------- -----------
| | | | | |
SERVICIUL SERVICIUL SERVICIUL SERVICIUL SERVICIUL
JURIDIC SI SERVICIUL COORDONARE ANALIZE, RELATII SECRETARIAT-
CONTROL AL CONTENCIOS A SINTEZE CU ADMINISTRATIV
LEGALITATII SERVICIILOR SI PUBLICUL
ACTELOR PUBLICE RAPOARTE
ANEXA 3
NORMATIV
privind stabilirea numarului de personal pentru organizarea aparatului tehnic
de specialitate al prefecturilor
Numar de posturi
-----------------
- Prefecturi judetene 30-40
- Prefectura municipiului Bucuresti
si a sectorului agricol Ilfov 60
Numarul de posturi rezultate din aplicarea normativelor va fi suplimentat,
dupa caz, cu numarul muncitorilor de intretinere a mijloacelor din dotare,
precum si cu numarul personalului de deservire. Numarul acestor categorii de
personal se stabileste pe baza normelor si normativelor de munca in vigoare,
tinand seama si de spatiul ocupat in imobilul respectiv de alte institutii,
daca sunt astfel de situatii.
ANEXA 4
I. Anexa nr. 1, litera B) punctul 1 va avea urmatorul cuprins:
1 a) La Prefectura municipiului Bucuresti si a sectorului agricol Ilfov:
- 1 autoturism pentru prefect, prin preluare de la Primaria municipiului
Bucuresti;
- 4 autoturisme pentru parcul comun, din care 2 prin preluare de la Primaria
municipiului Bucuresti si 2 prin dotare.
b) La prefecturile judetene:
- 1 autoturism pentru prefect, din parcul existent;
- 2 autoturisme pentru parcul comun, din care unul din parcul existent si
unul prin dotare.
c) La Primaria municipiului Bucuresti:
- 1 autoturism pentru primarul general, din parcul existent;
- 4 autoturisme pentru parcul comun, din care unul din parcul existent si 3
prin dotare.
d) La consiliile judetene:
- 1 autoturism pentru presedinte, prin preluare din parcul existent la
prefecturi;
- 3 autoturisme pentru parcul comun, din care 2 prin preluare din parcul
existent la prefecturi si unul prin dotare.
II. Anexa nr. 2, alineatul 2 va avea urmatorul cuprins:
- Prefectul municipiului Bucuresti
si a sectorului agricol Ilfov - 300
- Prefecturile judetene - 250
- Primaria municipiului Bucuresti - 250
- Consiliile judetene - 250
NOTA:
Autoturismul pus la dispozitia senatorilor, potrivit art. 138 din
Regulamentul Senatului, isi pastreaza in continuare destinatia si nu este
inclus in prezentul normativ.