HOTARARE Nr. 15 din 13 ianuarie 2000
pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 611/1999 privind
constituirea si componenta comisiei de autorizare a contractarii de imprumuturi
externe de catre autoritatile administratiei publice locale
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 18 din 19 ianuarie 2000
In temeiul prevederilor art. 6 din Legea datoriei publice nr. 81/1999 si
ale art. 48 din Legea nr. 189/1998 privind finantele publice locale,
Guvernul Romaniei hotaraste:
Art. 1
Hotararea Guvernului nr. 611/1999 privind constituirea si componenta
comisiei de autorizare a contractarii de imprumuturi externe de catre
autoritatile administratiei publice locale, publicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 373 din 5 august 1999, se modifica si se completeaza
dupa cum urmeaza:
1. Articolul 6 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 6
Documentatia necesara pentru autorizarea contractarii unui imprumut extern
se stabileste prin Normele si procedurile privind autorizarea contractarii de
imprumuturi externe de catre autoritatile administratiei publice locale,
prevazute in anexa nr. 1."
2. Dupa articolul 6 se introduc articolele 7 si 8 cu urmatorul cuprins:
"Art. 7
Se aproba Regulamentul de functionare a comisiei de autorizare a
contractarii de imprumuturi externe de catre autoritatile administratiei
publice locale, prevazut in anexa nr. 2.
Art. 8
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta hotarare."
3. Anexa "Normele si procedurile privind autorizarea contractarii de
imprumuturi externe de catre autoritatile administratiei publice locale",
care devine anexa nr. 1, se inlocuieste cu anexa nr. 1 care face parte integranta
din prezenta hotarare.
Art. 2
Hotararea Guvernului nr. 611/1999, cu modificarile si completarile aduse
prin prezenta hotarare, va fi republicata in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I.
PRIM-MINISTRU
MUGUR CONSTANTIN ISARESCU
Contrasemneaza:
Ministrul finantelor,
Decebal Traian Remes
Ministrul functiei publice,
Vlad Rosca
Ministrul lucrarilor publice
si amenajarii teritoriului,
Nicolae Noica
ANEXA 1
NORMELE SI PROCEDURILE
privind autorizarea contractarii de imprumuturi externe de catre autoritatile
administratiei publice locale
In temeiul art. 48 din Legea nr. 189/1998 privind finantele publice locale,
consiliile locale, consiliile judetene si Consiliul General al Municipiului
Bucuresti, dupa caz, pot aproba contractarea de imprumuturi externe, pe termen
mediu si lung, pentru realizarea de investitii publice de interes local, precum
si pentru refinantarea datoriei publice locale. In temeiul art. 6 alin. (3) din
Legea datoriei publice nr. 81/1999, imprumuturile externe vor fi contractate de
autoritatile administratiei publice locale numai cu aprobarea comisiei de
autorizare a acestor imprumuturi, constituita din reprezentanti ai
autoritatilor administratiei publice locale, ai Guvernului si ai Bancii
Nationale a Romaniei, a carei componenta se aproba de Guvern.
Contractarea de datorie publica locala, realizata fie prin emisiuni de
titluri de valoare, fie prin imprumuturi externe de la organisme bancare sau de
la alte institutii de credit, se face in conditiile legii si conform aprobarii
comisiei de autorizare a contractarii de imprumuturi externe de catre
autoritatile administratiei publice locale, denumita in continuare comisie.
Datoria publica locala se ramburseaza, conform acordurilor incheiate, din
resursele aflate la dispozitia unitatii administrativ-teritoriale, cu exceptia
transferurilor de la bugetul de stat cu destinatie speciala.
A. Contractarea de imprumuturi externe de catre autoritatile administratiei
publice locale de la organisme bancare sau de la alte institutii de credit, in
baza garantiilor proprii
Autoritatile administratiei publice locale, care solicita comisiei
autorizarea contractarii unui imprumut extern in conditiile reglementarilor
legale in vigoare, au obligatia de a prezenta, o data cu cererea de autorizare
(formularul nr. 1), urmatoarele:
a) documentatia tehnico-economica pentru obiectivul de investitii a carui
finantare se asigura integral sau in completare din imprumuturi externe care se
contracteaza direct de catre autoritatile administratiei publice locale,
aprobata, dupa caz, de consiliul local, consiliul judetean sau Consiliul
General al Municipiului Bucuresti;
b) hotararea autoritatii administratiei publice locale, aprobata in
conditiile prevazute la art. 48 alin. (2) din Legea nr. 189/1998;
c) proiectia bugetului local pe anul curent si pe urmatorii 3 ani, in care
se vor cuprinde estimarile pentru veniturile proprii ale bugetului local,
pentru cotele defalcate din impozitul pe salarii, intrarile la bugetul local
din imprumuturile interne si/sau externe, precum si proiectia tuturor
cheltuielilor bugetului local, inclusiv a cheltuielilor privind serviciul
datoriei publice locale (rambursari de rate, plati de dobanzi, comisioane si
alte costuri aferente imprumuturilor contractate sau in curs de contractare).
La proiectul bugetului local multianual astfel estimat se va anexa o
situatie din care sa rezulte, pe ani, pana la completa rambursare a
imprumutului/imprumuturilor, dupa caz, ratele de rambursat si toate costurile
aferente imprumuturilor, precum si veniturile cu care se garanteaza plata
serviciului datoriei publice locale;
d) situatia privind executia de casa a bugetului local pentru ultimii 2 ani
anteriori anului curent in care se solicita contractarea imprumutului, care va
servi comisiei la analiza in dinamica a evolutiei veniturilor si cheltuielilor
bugetului local si la prevenirea supraestimarii veniturilor si/sau a
subestimarii cheltuielilor pe anii urmatori;
e) documentul prin care se incheie acordul de garantare prin venituri, ce
urmeaza sa fie inregistrat la primarie sau, dupa caz, la consiliul judetean;
f) oferta de imprumut extern selectata de autoritatea administratiei
publice locale, sub rezerva autorizarii de catre comisie a contractarii
imprumutului extern;
g) orice alte documente pe care comisia le va solicita in scopul formularii
autorizarii de contractare a imprumutului.
B. Contractarea externa de datorie publica locala de catre autoritatile
administratiei publice locale prin emisiuni de titluri de valoare
Contractarea externa de datorie publica locala de catre autoritatile
administratiei publice locale prin emisiuni de titluri de valoare se face cu
respectarea legislatiei privind regimul titlurilor de valoare.
Intreaga documentatie legata de emisiunea de titluri de valoare preconizata
se inainteaza comisiei, suplimentar fata de cele prevazute la lit. A.
Prospectul de emisiune prezentat trebuie sa cuprinda, in principal, date
referitoare la:
- valoarea totala a emisiunii de titluri de valoare si obiectivul finantat;
- termenii si caracteristicile titlurilor de valoare (tipul, forma, valuta
in care sunt denominate, valoarea nominala, valoarea de emisiune, rata anuala a
dobanzii, scadenta, frecventa de plata a cuponului);
- termenii si conditiile emisiunii de titluri de valoare (procedurile de
oferta, conditiile si modalitatile de vanzare a titlurilor de valoare, agentii
de plata, legea care guverneaza emisiunea de titluri de valoare).
Cererea de autorizare (formularul nr. 2) a contractarii imprumutului extern
se transmite comisiei de catre autoritatile administratiei publice locale,
insotita de documentatia prevazuta la lit. A si B.
C. Contractarea de imprumuturi externe de catre autoritatile administratiei
publice locale cu garantia statului
In baza art. 55 din Legea nr. 189/1998 Guvernul poate acorda garantii la
imprumuturi externe contractate de autoritatile administratiei publice locale,
in conditiile prevederilor Legii nr. 81/1999.
Imprumuturile externe se vor contracta numai cu aprobarea comisiei.
Hotararea de autorizare se obtine in baza documentatiei si a procedurilor
prevazute la capitolele precedente.
Pentru obtinerea scrisorii de garantie in contul si in numele statului
autoritatile administratiei publice locale vor adresa o cerere scrisa in acest
sens Ministerului Finantelor, insotita de hotararea de autorizare si de
documentatia aferenta, respectiv:
- proiectul contractului comercial care se va incheia cu societatea (firma)
castigatoare a licitatiei organizate de autoritatea administratiei publice
locale pentru realizarea obiectivului de investitie finantat din imprumutul
extern;
- proiectul acordului de imprumut, din care sa rezulte cel putin
urmatoarele:
- valoarea imprumutului;
- durata si termenele de rambursare, inclusiv perioada de gratie;
- conditiile de tragere;
- nivelul dobanzii si termenele de plata a acesteia;
- alte costuri ale imprumutului, nivelul si termenele de plata ale
acestora;
- veniturile cu care se garanteaza rambursarea imprumutului, a dobanzii si
a altor costuri aferente acestuia;
- fundamentarea capacitatii de a asigura plata serviciului datoriei
contractate pe toata perioada de rambursare a imprumutului contractat, in baza
unei evaluari cat mai corecte si responsabile a surselor de venituri;
- documentul prin care se incheie acordul de garantare prin venituri, ce
urmeaza sa fie inregistrat la primarie sau, dupa caz, la consiliul judetean;
- alte informatii pe care solicitantul le considera necesare in sustinerea
cererii sale.
Pentru necesitati de analiza se poate solicita completarea documentatiei cu
orice alte date considerate utile.
Cu prilejul analizei termenilor obtinuti la adjudecarea licitatiei,
Ministerul Finantelor poate solicita revizuirea acestora din proiectul
contractului de imprumut (credit) sau comercial, pentru a imbunatati conditiile
de acordare a garantiei.
Aceste propuneri sunt aduse la cunostinta imprumutatului.
In termen de 15 zile de la primirea documentatiei complete, daca sunt
intrunite conditiile, Ministerul Finantelor emite scrisoarea de garantie care,
dupa semnarea de catre ministrul finantelor, se remite in original creditorului
extern dupa indeplinirea urmatoarelor obligatii:
- obtinerea in prealabil a vizei controlului financiar preventiv pe copia
de pe scrisoarea de garantie de la organul sau persoana desemnata ori
imputernicita, in conditiile legii, pentru a executa aceasta functie;
- semnarea conventiei de garantie pentru imprumutul extern contractat cu
garantia statului de catre persoanele imputernicite ale celor doua parti;
- inregistrarea garantiei emise in registrul garantiilor de stat,
subregistrul garantiilor externe de stat.
La emiterea scrisorii de garantie pentru imprumutul extern si pe baza
acesteia, intre Ministerul Finantelor, in calitate de garant, si autoritatea
administratiei publice locale, in calitate de garantat, se incheie o conventie
de garantie in care sunt prevazute drepturile si obligatiile partilor semnatare.
In conventia de garantie se includ, fara a se limita numai la acestea,
urmatoarele obligatii pentru persoana juridica beneficiara a imprumutului
(creditului) extern cu garantia statului:
a) sa utilizeze imprumutul (creditul) extern garantat in numele si in
contul statului numai pentru destinatiile stabilite prin acordul (contractul)
de imprumut extern incheiat intre persoana juridica si creditorul extern;
b) sa achite la scadenta obligatiile care decurg din acordul (contractul)
de imprumut extern incheiat cu creditorul extern, in favoarea caruia Ministerul
Finantelor a emis scrisoarea de garantie;
c) sa plateasca, la scadentele si in conditiile prevazute in conventia de
garantie, comisionul de risc negociabil suportat din bugetul local, precum si
majorarile calculate pentru plata cu intarziere a comisionului de risc;
d) sa instiinteze, in scris, Ministerul Finantelor, la termenele stabilite,
despre imposibilitatea constituirii partiale sau totale a sumelor necesare
pentru plata obligatiilor care decurg din acordul (contractul) de imprumut
extern, cu motivatiile si fundamentarile corespunzatoare;
e) sa achite, la termenele si in conditiile care se vor stabili cu
garantul, sumele platite de acesta ca urmare a executarii partiale sau totale a
garantiei, precum si majorarile de intarziere, calculate potrivit dispozitiilor
legale.
Scrisoarea de garantie emisa in contul si in numele statului se
inregistreaza de Ministerul Finantelor in Registrul garantiilor de stat,
subregistrul garantiilor externe de stat, cu mentiunea "pentru
autoritatile administratiei publice locale".
Determinarea comisionului de risc, modalitatea de constituire si de
gestionare a fondului de risc, precum si reflectarea in contabilitatea
trezoreriei statului si a autoritatilor administratiei publice locale
beneficiare de imprumuturi externe a operatiunilor legate de acordarea
garantiei, de executarea scrisorii de garantie, de platile efectuate de
Ministerul Finantelor si de recuperarea sumelor platite de Ministerul
Finantelor pentru imprumuturile externe urmeaza regimul reglementat prin Legea
nr. 81/1999.
D. Diverse
1. Datoria contractata de autoritatea administratiei publice locale se
opereaza in registrul de evidenta a datoriei publice locale al acestei
autoritati si se raporteaza in conditiile si la termenele stabilite de
Ministerul Finantelor.
2. Registrul de evidenta a datoriei publice locale va include informatii
care sa specifice suma totala a datoriilor autoritatilor administratiei publice
locale, precum si detalierea datoriilor si alte informatii stabilite in normele
metodologice emise de Ministerul Finantelor in aplicarea Legii nr. 81/1999.
Formularul nr. 1
CERERE
pentru autorizarea contractarii de imprumut extern*)
*) Se completeaza de catre autoritatile administratiei publice locale, in
vederea autorizarii contractarii de imprumut extern in baza garantiilor locale
sau a garantiei statului.
1. Denumirea solicitantului .............................................
2. Adresa completa, telefon/fax .........................................
3. Persoanele imputernicite .............................................
4. Obiectivul pentru care se solicita finantare externa .................
5. Aprobarea autoritatii administratiei publice locale ..................
6. Modalitatea de finantare externa .....................................
7. Autoritatea care garanteaza imprumutul extern ........................
8. Situatia privind alte imprumuturi/credite in derulare:
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - perioada de gratie
B - perioada de rambursare
_____________________________________________________________________________
|Imprumutator/|Valoarea |Obiectul |Banca romana -|Tipul |Durata |
|creditor |imprumutului|imprumutului|administrator |garantiei|imprumutului|
| |/creditului |/creditului |de imprumut/ |Garantul |/creditului |
| |(valuta de | |credit | |____________|
| |contract) | | | | A | B |
|_____________|____________|____________|______________|_________|______|_____|
|_____________|____________|____________|______________|_________|______|_____|
|_____________|____________|____________|______________|_________|______|_____|
|_____________|____________|____________|______________|_________|______|_____|
|_____________|____________|____________|______________|_________|______|_____|
|_____________|____________|____________|______________|_________|______|_____|
|_____________|____________|____________|______________|_________|______|_____|
|_____________|____________|____________|______________|_________|______|_____|
|_____________|____________|____________|______________|_________|______|_____|
|_____________|____________|____________|______________|_________|______|_____|
|_____________|____________|____________|______________|_________|______|_____|
|_____________|____________|____________|______________|_________|______|_____|
|_____________|____________|____________|______________|_________|______|_____|
|_____________|____________|____________|______________|_________|______|_____|
9. Denumirea finantatorului extern ......................................
10. Conditiile imprumutului pentru care se solicita autorizare:
_________________________________________________________________________
| Valoarea | Rata anuala | Durata imprumutului | Modalitatea de |
| imprumutului | a dobanzii |___________________________| plata: rate |
| (valuta de | | | | de capital, |
| contract) | | perioada | perioada | dobanda, |
| | | de gratie | de rambursare | comisioane |
|______________|_____________|___________|_______________|________________|
|______________|_____________|___________|_______________|________________|
|______________|_____________|___________|_______________|________________|
|______________|_____________|___________|_______________|________________|
|______________|_____________|___________|_______________|________________|
|______________|_____________|___________|_______________|________________|
|______________|_____________|___________|_______________|________________|
Data Semnatura
.................. ....................
_________________________________________________________________________
| Se completeaza de Ministerul Finantelor: |
| Data primirii |
| Numarul cererii |
| (din Registrul de evidenta) |
|_________________________________________________________________________|
Anexe:
- documentatia tehnico-economica pentru obiectivul de investitii, aprobata
de consiliul local, consiliul judetean sau Consiliul General al Municipiului
Bucuresti, dupa caz;
- hotararea autoritatii administratiei publice locale de aprobare a
documentatiei;
- proiectia bugetului local pe anul curent si pe urmatorii 3 ani;
- situatia privind rambursarea (pe ani), ratele de rambursat si toate
costurile aferente imprumutului;
- situatia privind veniturile cu care se garanteaza plata serviciului
datoriei publice locale;
- situatia privind executia de casa a bugetului local pentru ultimii 2 ani
anteriori anului curent in care se solicita contractarea imprumutului;
- documentul prin care se incheie acordul de garantare prin venituri, ce
urmeaza sa fie inregistrat la primarie sau, dupa caz, la consiliul judetean;
- dupa obtinerea hotararii de autorizare se vor depune toate documentele
prevazute la lit. C din anexa nr. 1 la Hotararea Guvernului nr. 611/1999, cu
modificarile si completarile ulterioare.
Formularul nr. 2
CERERE
pentru autorizarea contractarii de datorie publica locala de catre autoritatile
administratiei publice locale prin emisiuni de titluri de valoare
1. Denumirea solicitantului/emitentului .................................
2. Adresa completa, telefon/fax .........................................
3. Persoanele imputernicite .............................................
4. Obiectivul pentru care se solicita finantare externa .................
5. Aprobarea autoritatii administratiei publice locale ..................
6. Situatia privind imprumuturile/creditele in derulare:
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - perioada de gratie
B - perioada de rambursare
______________________________________________________________________________
|Imprumutatorul|Valoarea |Obiectul |Banca romana -|Tipul |Durata
|
|/creditorul |imprumutului|imprumutului|administrator
|garantiei|imprumutului|
| |/creditului |/creditului |de imprumut/ |Garantul |/creditului
|
| |(valuta de | |credit |
|____________|
| |contract) | | | | A | B
|
|______________|____________|____________|______________|_________|______|_____|
|______________|____________|____________|______________|_________|______|_____|
|______________|____________|____________|______________|_________|______|_____|
|______________|____________|____________|______________|_________|______|_____|
|______________|____________|____________|______________|_________|______|_____|
|______________|____________|____________|______________|_________|______|_____|
|______________|____________|____________|______________|_________|______|_____|
|______________|____________|____________|______________|_________|______|_____|
|______________|____________|____________|______________|_________|______|_____|
|______________|____________|____________|______________|_________|______|_____|
|______________|____________|____________|______________|_________|______|_____|
|______________|____________|____________|______________|_________|______|_____|
|______________|____________|____________|______________|_________|______|_____|
|______________|____________|____________|______________|_________|______|_____|
7. Informatii referitoare la emisiunea de valori mobiliare:
- tipul valorilor mobiliare ........................................
- forma valorilor mobiliare ........................................
- volumul emisiunii ................................................
- valoarea nominala ................................................
- pretul de vanzare ................................................
- rata dobanzii ....................................................
- randamentul cuponului ............................................
- data scadentei ...................................................
- garantarea emisiunii .............................................
- marimea fondurilor scontate a fi obtinute ........................
- tipul ofertei de valori mobiliare ................................
- in cazul plasamentului intermediat, denumirea societatii/
sindicatului de intermediere (lead-manager) ......................
- perioada de derulare .............................................
- alte detalii .....................................................
Data Semnatura
.................. ....................
_________________________________________________________________________
| Se completeaza de Ministerul Finantelor: |
| Data primirii |
| Numarul cererii |
| (din Registrul de evidenta) |
|_________________________________________________________________________|
Anexe:
- documentatia tehnico-economica pentru obiectivul de investitii, aprobata
de consiliul local, consiliul judetean sau Consiliul General al Municipiului
Bucuresti, dupa caz;
- hotararea autoritatii administratiei publice locale de aprobare a
documentatiei tehnico-economice;
- proiectia bugetului local pe anul curent si pe urmatorii 3 ani;
- situatia privind rambursarea (pe ani), ratele de rambursat si toate
costurile aferente imprumutului;
- situatia privind veniturile cu care se garanteaza plata serviciului
datoriei publice locale;
- situatia privind executia de casa a bugetului local pentru ultimii 2 ani
anteriori anului curent in care se solicita contractarea imprumutului;
- documentul prin care se incheie acordul de garantare prin venituri, ce
urmeaza sa fie inregistrat la primarie sau, dupa caz, la consiliul judetean;
- prospectul emisiunii de valori mobiliare, in cazul plasamentului
intermediat.
ANEXA 2
REGULAMENT
de functionare a comisiei de autorizare a contractarii de imprumuturi externe
de catre autoritatile administratiei publice locale
1. Comisia de autorizare a contractarii de imprumuturi externe de catre
autoritatile administratiei publice locale, denumita in continuare comisie,
constituita in baza prezentei hotarari, isi desfasoara activitatea in cadrul
Ministerului Finantelor.
2. Comisia este condusa de un secretar general adjunct din Ministerul
Finantelor, cu atributii de coordonare a datoriei publice, si are in componenta
sa 11 membri, dintre care 5 reprezentanti ai Ministerului Finantelor, 3 ai
Departamentului pentru Administratie Publica Locala si cate un reprezentant al
Ministerului Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului, al Bancii Nationale
a Romaniei si al autoritatilor administratiei publice locale. Reprezentantii
institutiilor publice, membri in comisie, sunt desemnati prin ordin al
conducatorului institutiei respective. Persoanele care fac parte din comisie isi
pastreaza calitatea de angajat al institutiilor de la care provin, precum si
toate drepturile care deriva din aceasta calitate.
3. Comisia se intruneste lunar si ori de cate ori este nevoie la sediul
Ministerului Finantelor. Hotararile comisiei se iau cu o majoritate simpla,
conditionat de prezenta a cel putin doua treimi din numarul membrilor acesteia.
4. La sedintele comisiei pot participa ca invitati reprezentantii
autoritatilor administratiei publice locale si ai altor institutii interesate.
5. Lucrarile de secretariat ale comisiei vor fi asigurate, ca activitate
permanenta si distincta, de Ministerul Finantelor. Secretariatul comisiei va fi
coordonat de un specialist desemnat de Ministerul Finantelor. Secretariatul va
asigura convocarea comisiei. Convocarea comisiei se va face cu cel putin 3 zile
inainte de data stabilita pentru sedinta. O data cu convocarea se vor transmite
membrilor comisiei proiectul ordinii de zi si setul de materiale ce urmeaza sa
fie supuse discutiilor.
6. La secretariatul comisiei se primesc si se inregistreaza intr-un
registru special de evidenta cererile primite de la autoritatile administratiei
publice locale, ocazie cu care se va verifica si primirea documentatiilor
prevazute in anexa nr. 1 la prezenta hotarare. La constatarea lipsei unuia sau
mai multor documente solicitantului i se cere sa completeze documentatia.
7. Secretariatul comisiei, pe baza documentatiei complete aferente primite
de la autoritatile administratiei publice locale prezinta in comisie, in termen
de maximum 15 zile calendaristice, cererea prin care se solicita autorizarea
contractarii imprumutului extern.
8. Pentru autorizarea contractarii imprumutului extern comisia va analiza,
pe baza documentatiei primite de la solicitant:
a) incadrarea in plafonul de indatorare publica externa;
b) intrunirea conditiilor legale pentru contractarea imprumuturilor;
c) oportunitatea lansarii de titluri de valoare, corelat cu programul de
emisiuni al Ministerului Finantelor, in scopul evitarii concurentei in
atragerea de imprumuturi de pe pietele de capital;
d) respectarea stricta a prevederilor art. 51 alin. (1) din Legea nr.
189/1998, astfel cum a fost modificat prin Ordonanta de urgenta a Guvernului
nr. 216/1999, potrivit carora autoritatilor administratiei publice locale li se
interzice accesul la orice fel de imprumut, daca totalul costurilor anuale
reprezentand rate scadente la imprumuturile contractate, dobanzile si
comisioanele aferente acestora, inclusiv la imprumuturi care urmeaza sa fie
angajate in anul respectiv, depaseste limita de 20% din totalul veniturilor
curente ale bugetelor locale, inclusiv cotele defalcate din unele venituri ale
bugetului de stat.
9. Comisia analizeaza documentatia completa si avizeaza contractarea de
imprumuturi externe in conditiile in care sunt indeplinite prevederile
stipulate in Normele si procedurile privind autorizarea contractarii de
imprumuturi externe de catre autoritatile administratiei publice locale,
prezentate in anexa nr. 1.
10. Lucrarile comisiei se consemneaza intr-un proces-verbal, pe baza caruia
se comunica solicitantilor aprobarea sau respingerea cererii de autorizare a
contractarii de imprumuturi externe. Procesul-verbal va fi semnat de persoana
care l-a intocmit si va fi aprobat, prin semnatura, de membrii comisiei care au
luat hotararea de aprobare sau de respingere a cererii, conform prevederilor
pct. 3.
11. Hotararea comisiei se transmite solicitantului in termen de 3 zile de
la adoptarea sa. In cazul unui aviz nefavorabil, hotararea va fi insotita de
motivarea respingerii autorizarii de contractare a imprumutului extern.
12. Contractul de imprumut incheiat cu institutia finantatoare se transmite
comisiei in termen de 5 zile de la data semnarii, ca parte a documentatiei
aferente pentru evidenta si actualizarea bazei de date proprii.
13. Pentru analiza documentelor prevazute in normele cuprinse in anexa nr.
1 autoritatile administratiei publice locale suporta din bugetul local o taxa
de 0,001%, calculata asupra valorii imprumutului. Taxa se achita la depunerea
documentatiei complete. In cazul autorizarii de catre comisie a contractarii
imprumutului extern, in vederea eliberarii hotararii de autorizare,
autoritatile administratiei publice locale suporta din bugetul local un
comision de 0,2%, calculat asupra valorii imprumutului, din care se deduce taxa
achitata la depunerea documentatiei complete.
14. Gestionarea fondului de autorizare se face de catre Ministerul
Finantelor, in regim extrabugetar, prin contul general al trezoreriei statului.
Sumele din comisioane se incaseaza in contul "Disponibil din mijloace
extrabugetare ale ministerelor si institutiilor", deschis pe seama
Ministerului Finantelor la Trezoreria municipiului Bucuresti.
15. Veniturile fondului de autorizare se constituie din sumele incasate de
la autoritatile administratiei publice locale, reprezentand taxa de analiza si
comisionul de autorizare, precum si din dobanzile bonificate de trezoreria
statului la depozitele constituite din sursele temporar disponibile.
16. Toate cheltuielile legate de functionarea comisiei, inclusiv
indemnizatiile cuvenite membrilor acesteia, se suporta din fondul de
autorizare. Competentele de aprobare a cheltuielilor din mijloace extrabugetare
se vor stabili prin ordin al ministrului finantelor.
17. Pentru activitatea efectiv depusa in cadrul comisiei persoanele vor
primi o indemnizatie lunara. Nivelul indemnizatiilor lunare ale persoanelor
numite in comisie este similar cu nivelul indemnizatiilor membrilor Comitetului
Interministerial de Garantii si Credite de Comert Exterior, aprobat prin
Hotararea Guvernului nr. 293/1992.