HOTARARE Nr. 35 din 29 ianuarie 1993
privind organizarea si functionarea Agentiei Romane de Dezvoltare
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 28 din 12 februarie 1993
Guvernul Romaniei hotaraste:
Art. 1
Agentia Romana de Dezvoltare se organizeaza si functioneaza potrivit
statutului anexat, care face parte integranta din prezenta hotarare.
Art. 2
Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, Hotararea Guvernului nr.
179 din 13 aprilie 1992 se abroga.
PRIM-MINISTRU
NICOLAE VACAROIU
Contrasemneaza:
Ministru de stat,
presedintele
Consiliului pentru
Coordonare, Strategie
si Reforma Economica,
Misu Negritoiu
Ministru de stat,
ministrul muncii
si protectiei sociale,
Dan Mircea Popescu
Ministru de stat,
Ministrul finantelor,
Florin Georgescu
AGENTIA ROMANA DE DEZVOLTARE
STATUT
CAP. 1
Dispozitii generale
Forma juridica si subordonare
Art. 1
Agentia Romana de Dezvoltare - denumita, in continuare, agentia - este
organ central de specialitate in subordinea Guvernului.
Conducerea
Art. 2
Agentia functioneaza sub conducerea unui consiliu de administratie.
Obiective
Art. 3
Agentia isi desfasoara activitatea in baza prevederilor prezentului statut,
avand urmatoarele obiective:
a) atragerea investitiilor straine;
b) dezvoltarea intreprinderilor private mici si mijlocii.
CAP. 2
Atributii
Art. 4
Agentia are urmatoarele atributii:
a) elaborarea si aducerea la indeplinire a programelor pentru atragerea si
orientarea investitiilor straine in economia nationala a Romaniei, cu deosebire
in sectoarele prioritare ale acesteia;
b) elaborarea si aducerea la indeplinire a programelor pentru dezvoltarea
intreprinderilor private mici si mijlocii;
c) pregatirea si prezentarea de propuneri Guvernului, in legatura cu
strategia si actiunile necesare in vederea atragerii si orientarii
investitiilor straine si dezvoltarii intreprinderilor private mici si mijlocii;
d) inregistrarea, analizarea si confirmarea cererilor de investitii straine
in Romania, in conditiile prevazute de lege.
Colaborare
Art. 5
Agentia isi desfasoara activitatea in colaborare cu ministerele si
celelalte organe ale administratiei publice centrale de specialitate, precum si
cu agentii economici - indiferent de tipul de proprietate si forma de
organizare -, cu alte persoane juridice de drept public si privat din Romania
si din strainatate.
Autorizari
Art. 6
In exercitarea atributiilor sale, agentia este autorizata, cu respectarea
obiectivelor sale si a prevederilor legii:
a) sa furnizeze, prin oficii proprii, servicii de consultanta sau alte
servicii, la cererea celor interesati;
b) sa desfasoare actiuni de publicitate in legatura cu atributiile
agentiei;
c) sa foloseasca consultanti externi;
d) sa intreprinda, prin reprezentanti, in tara si in strainatate, actiunile
necesare pentru promovarea obiectivelor agentiei, inclusiv prin infiintarea de
birouri externe;
e) sa stabileasca, cu avizul Ministerului Finantelor, tarifele si sumele
aferente platii serviciilor, facilitatilor si bunurilor pe care le furnizeaza;
f) sa primeasca, conform prevederilor legale, de la persoane fizice si
juridice, mijloace materiale si banesti cu titlu gratuit si sa le utilizeze cu
respectarea destinatiei stabilite de transmitatori si in conformitate cu
statutul agentiei.
CAP. 3
Organizare si functionare
Structura organizatorica
Art. 7
Structura organizatorica a agentiei este prevazuta in anexa la prezentul
statut.
Consiliul de administratie
Art. 8
Consiliul de administratie al agentiei este format din presedinte si 12
membri si se numeste prin decizia primului-ministru.
Numirea persoanelor in consiliul de administratie al agentiei se face cu
respectarea prevederilor art. 3 al Legii nr. 37/1990 privind organizarea si
functionarea Guvernului Romaniei.
Art. 9
In functia de presedinte al consiliului de administratie va fi numita, in
conditiile art. 8 al prezentului statut, o persoana cu experienta manageriala
si comerciala recunoscuta, fiind prin aceasta in masura sa contribuie in mod
substantial la realizarea obiectivelor agentiei.
Art. 10
Membrii consiliului de administratie vor fi persoane cu experienta, din
cadrul urmatoarelor activitati si persoane juridice:
a) intreprinderi private mici si mijlocii;
b) agenti economici cu capital integral sau majoritar de stat si agenti
economici cu participare de capital strain;
c) persoane juridice de drept privat, fara scop lucrativ;
d) institutii financiare publice si private, romane si straine;
e) Ministerul Finantelor;
f) Ministerul Industriilor;
g) Ministerul Agriculturii si Alimentatiei;
h) Ministerul Comertului;
i) Ministerul Turismului;
j) Agentia Nationala pentru Privatizare, Fondul Proprietatii de Stat si
Fondurile Proprietatii Private;
k) alte organe de specialitate ale administratiei publice.
Membrii consiliului de administratie care au un interes in problemele
abordate in sedinta de consiliu nu pot participa la vot.
Art. 11
Functia de membru al consiliului de administratie se exercita personal.
Art. 12
Durata mandatului consiliului de administratie este de 5 ani.
Art. 13
Consiliul de administratie adopta hotarari valabile cu votul a cel putin 7
din membrii sai.
Art. 14
Consiliul de administratie se intruneste de cel putin sase ori pe an si isi
stabileste propriul regulament de organizare si functionare.
Art. 15
Consiliul de administratie raspunde pentru politicile agentiei destinate
indeplinirii obiectivelor fixate, conform prezentului statut.
Art. 16
Consiliul de administratie analizeaza si aproba propunerile comitetului
executiv privind programul strategic pe 3 ani si programul anual.
Art. 17
Consiliul de administratie primeste periodic din partea comitetului
executiv rapoarte privind modul de aducere la indeplinire a programului anual
aprobat.
Art. 18
Consiliul de administratie analizeaza si aproba propunerile elaborate in
cursul anului de comitetul executiv, in vederea sustinerii realizarii
obiectivelor agentiei.
Presedintele executiv
Art. 19
Presedintele executiv este membru de drept al consiliului de administratie,
dar nu poate detine functia de presedinte al acestuia.
Art. 20
Presedintele executiv este numit pentru o perioada de 5 ani de catre
primul-ministru al Guvernului, la propunerea consiliului de administratie al
agentiei.
Art. 21
Presedintele executiv este asimilat functiei de secretar de stat.
Comitetul executiv
Art. 22
Comitetul executiv se compune din presedintele executiv si patru directori
generali executivi.
Art. 23
Directorii generali executivi sunt numiti de consiliul de administratie, la
propunerea presedintelui executiv.
Art. 24
Comitetul executiv se intruneste saptamanal si raspunde de politica
operativa, conducerea si controlul activitatilor agentiei, potrivit strategiei
stabilite de consiliul de administratie. Comitetul executiv isi indeplineste
atributiile sub conducerea presedintelui executiv.
Art. 25
Comitetul executiv numeste in functie directorii, la propunerea
directorului general executiv care raspunde de sectorul respectiv de activitate
al agentiei.
Art. 26
Comitetul executiv analizeaza lunar raportul cu privire la modul de aducere
la indeplinire a programului anual prezentat de presedintele executiv.
Art. 27
Comitetul executiv hotaraste cu privire la utilizarea personalului agentiei
conform cerintelor impuse de programul anual.
CAP. 4
Personalul agentiei
Angajarea personalului
Art. 28
Agentia este autorizata sa angajeze personal, cu respectarea prevederilor
legii, in conditiile stabilite prin politica de personal aprobata de consiliul
de administratie.
Art. 29
Numarul maxim de angajati ai agentiei este de 128 persoane, exclusiv
presedintele executiv si personalul oficiilor. In numarul maxim de posturi
prevazut se includ personalul aferent activitatii de registratura,
dactilografiere, secretariat, administrativ, de servire, paza, curierii si
muncitorii, care este de maximum 18 persoane.
Art. 30
Salarizarea personalului agentiei se va face conform reglementarilor legale
privind institutiile publice.
Personalul oficiilor de prestari servicii si editare al agentiei este
salarizat conform celor prevazute in anexa nr. 10 la Hotararea Guvernului nr.
307/1991, republicata.
Confidentialitatea informatiilor
Art. 31
Membrii consiliului de administratie, salariatii, precum si consultantii si
colaboratorii agentiei au obligatia de a pastra confidentialitatea
informatiilor obtinute in cursul indeplinirii sarcinilor lor.
Art. 32
Incalcarea prevederilor art. 31 din prezentul statut atrage raspunderea
disciplinara, civila sau penala, dupa caz.
CAP. 5
Resurse financiare
Alocatia bugetara
Art. 33
Fondurile necesare desfasurarii activitatii agentiei se stabilesc anual
prin bugetul de stat.
Venituri proprii
Art. 34
Agentia Romana de Dezvoltare are in structura organizatorica oficii de
prestari servicii si editare, ale caror cheltuieli de functionare si investitii
se acopera, in conditiile legii, din veniturile extrabugetare realizate.
Contabilitatea
Art. 35
Agentia organizeaza si conduce contabilitatea propriilor operatiuni
financiare, conform reglementarilor legale, si va include in raportul anual
darea de seama contabila.
CAP. 6
Rapoarte de activitate
Programul strategic
Art. 36
Agentia prezinta Guvernului, cel putin o data la 3 ani, un program
strategic de activitate.
Raportul anual
Art. 37
Agentia prezinta Guvernului un raport anual de activitate in termen de 60
de zile dupa inchiderea exercitiului financiar.
Raportul anual se da publicitatii.
ANEXA 1
CONSILIUL DE ADMINISTRATIE
|
---- PRESEDINTE EXECUTIV ------- COMITETUL EXECUTIV
CONSILIER
---------------------------------|-----------------------------------
| | | |
A B C D
---------------------------------------------------------------------
| | | |
1 2 3 1 2 3 4 5 1 2 1 2 3 4
A - DIRECTIA GENERALA STRATEGIE SI PROMOVARE
B - DIRECTIA GENERALA INVESTITII STRAINE
C - DIRECTIA GENERALA DEZVOLTARE INTREPRINDERI MICI SI MIJLOCII
D - DIRECTIA GENERALA INFORMATICA, BUGET, ADMINISTRATIV
A1 - Directia strategie
A2 - Directia promovare
A3 - Oficii prestari servicii si editare
B1 - Birouri externe
B2 - Directia sectoriala I
B3 - Directia sectoriala II
B4 - Directia sectoriala III
B5 - Directia inregistrare si consultanta
C1 - Directia elaborare, urmarire si evaluare de programe
C2 - Directia realizare programe
D1 - Directia resurse umane
D2 - Directia informatica
D3 - Serviciul economic
D4 Serviciul administrativ