Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 410 din 4 mai 2007

pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare al Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 337 din 18 mai 2007



In temeiul art.  108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 27 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 25/2007 privind stabilirea unor măsuri pentru reorganizarea aparatului de lucru al Guvernului,

Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

Art. 1. - Se aprobă Regulamentul de organizare şi funcţionare al Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 2. - Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr.  1.816/2004 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.023 din 5 noiembrie 2004, cu modificările ulterioare.

PRIM-MINISTRU

CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemnează:

Şeful Cancelariei Primului-Ministru,

Ion-Mircea Plângu

ANEXA

REGULAMENTUL  DE  ORGANIZARE  ŞI  FUNCŢIONARE

al Autorităţii Nationale de Reglementare în Domeniul Energiei

Art. 1. - Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei, denumită în continuare ANRE, se organizează şi funcţionează ca instituţie publică autonomă, cu personalitate juridică, finanţată integral din venituri proprii, în coordonarea primului-ministru, prin Cancelaria Primului-Ministru, în temeiul prevederilor Legii energiei electrice nr. 13/2007, ale Legii gazelor nr. 351/2004, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 25/2007 privind stabilirea unor măsuri pentru reorganizarea aparatului de lucru al Guvernului.

Art. 2. - ANRE are competenţele şi atribuţiile prevăzute la art. 11 din Legea energiei electrice nr. 13/2007 şi la art. 8 din Legea gazelor nr. 351/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 3. - (1) Conducerea ANRE este asigurată de un preşedinte ajutat de 3 vicepreşedinţi, numiţi şi revocaţi prin decizie a primului-ministru, la propunerea şefului Cancelariei Primului-Ministru, pe o perioadă de 5 ani.

(2)    Preşedintele şi cei 3 vicepreşedinţi asigură îndeplinirea atribuţiilor şi competenţelor ce revin ANRE, potrivit prevederilor legale în vigoare şi ale prezentului regulament.

(3)   In exercitarea atribuţiilor sale, preşedintele emite ordine şi decizii.

(4)  Preşedintele este ordonator principal de credite.

Art. 4. - Preşedintele ANRE are următoarele atribuţii principale:

a)   reprezintă ANRE în raporturile cu ministerele, cu celelalte autorităţi publice, cu persoanele juridice şi fizice, române sau străine;

b)  aprobă strategia de dezvoltare instituţională a ANRE, programele de activitate şi programele de cooperare;

c)   aprobă încheierea, modificarea, suspendarea şi încetarea contractelor individuale de muncă ale salariaţilor ANRE;

d)  acordă delegările de competenţă şi împuternicirile de reprezentare vicepreşedinţilor şi personalului ANRE;

e)  aprobă atribuţiile şi competenţele personalului ANRE şi ale entităţilor organizatorice din cadrul ANRE;

f)  aprobă statul de funcţii al ANRE;

g)   aprobă deplasările în străinătate ale personalului ANRE;

h) aprobă bugetul de venituri şi cheltuieli al ANRE;

i) coordonează activitatea compartimentelor aflate în subordinea sa.

Art. 5. - (1) Vicepreşedintele ANRE în domeniul energiei elecrice coordonează procesul de emitere a reglementărilor pentru sectorul şi piaţa de energie electrică, în condiţiile legii, şi are următoarele atribuţii principale:

a)  asigură elaborarea de reglementări privind accesul la reţea, autorizarea persoanelor specializate şi atestarea operatorilor economici, dezvoltarea şi funcţionarea infrastructurii sistemului electroenergetic naţional şi a pieţei energiei electrice, precum şi sistemul de preţuri şi tarife reglementate aferente;

b)   asigură armonizarea sistemului de reglementări din domeniul energiei electrice, care sunt de competenţa ANRE, cu legislaţia europeană aplicabilă;

c)    asigură monitorizarea permanentă a aplicării reglementărilor emise, conform competenţelor ce îi revin;

d)    coordonează activitatea departamentelor din subordinea sa;

e)    îndeplineşte şi alte atribuţii, la solicitarea preşedintelui.

(2)  Vicepreşedintele ANRE în domeniul gazelor naturale coordonează procesul de emitere a reglementărilor pentru sectorul şi piaţa de gaze naturale, în condiţiile legii, şi are următoarele atribuţii principale:

a)  asigură elaborarea de reglementări privind accesul la infrastructura din domeniu, autorizarea persoanelor specializate, dezvoltarea şi funcţionarea obiectivelor şi a pieţei din domeniul gazelor naturale, precum şi sistemul de preţuri şi tarife reglementate aferente;

b)   asigură armonizarea sistemului de reglementări din domeniul gazelor naturale, care sunt de competenţa ANRE, cu legislaţia europeană aplicabilă;

c)    asigură monitorizarea permanentă a aplicării reglementărilor emise, conform competenţelor ce îi revin;

d)    coordonează activitatea departamentelor din subordinea sa;

e)    îndeplineşte şi alte atribuţii, la solicitarea preşedintelui.

(3)   Vicepreşedintele ANRE în domeniul controlului, al cooperării şi al logisticii coordonează activitatea în domeniile: protecţia consumatorilor, control, comunicare, cooperare internă şi internaţională, elaborare programe, managementul calităţii, resurse materiale, financiare şi informaţionale ale instituţiei, în condiţiile legii, şi are următoarele atribuţii principale:

a) asigură elaborarea programelor de reglementare ale ANRE;

b)   asigură derularea programelor de cooperare şi asistenţă internaţională;

c)   asigură coordonarea procesului de aliniere a sistemului de reglementări din domeniul energiei electrice şi din domeniul gazelor naturale, care sunt de competenţa ANRE, la legislaţia Uniunii Europene, în vederea integrării pieţei naţionale de energie electrică şi, respectiv, de gaze naturale în piaţa regională şi europeană de energie;

d)   asigură sistemul de relaţii al ANRE cu instituţiile Uniunii Europene şi cu entităţile naţionale care coordonează transpunerea şi implementarea acquis-ului comunitar;

e)    asigură monitorizarea şi controlul respectării reglementărilor emise de ANRE;

f)  asigură elaborarea proiectului bugetului de venituri şi cheltuieli al ANRE, pe care îl prezintă spre aprobare preşedintelui, precum şi execuţia bugetului aprobat;

g)   asigură crearea şi gestionarea bazelor de date specifice în domeniul energiei electrice şi, respectiv, în domeniul gazelor naturale, conform prevederilor legale;

h) asigură soluţionarea divergenţelor cu privire la racordarea la reţelele electrice de interes public şi la infrastructura de gaze naturale, precum şi soluţionarea neînţelegerilor legate de încheierea contractelor între operatorii economici din sector şi a contractelor de furnizare;

i) asigură soluţionarea sesizărilor, reclamaţiilor şi a plângerilor consumatorilor;

j) coordonează activitatea departamentelor, direcţiilor şi a celorlalte compartimente din subordinea sa;

k) îndeplineşte şi alte atribuţii, la solicitarea preşedintelui.

Art. 6. - (1) Structura organizatorică a ANRE este prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul regulament.

(2)   Prin decizie a preşedintelui ANRE pot fi constituite servicii, birouri şi alte compartimente, conform prevederilor legale în vigoare.

(3)   Numărul maxim de posturi este de 295, exclusiv preşedintele, cei 3 vicepreşedinţi şi cei 7 reglementatori.

(4)   Inlocuitorul preşedintelui ANRE este numit prin decizie a acestuia pentru situaţiile în care preşedintele lipseşte din instituţie, în condiţiile prevăzute de lege.

Art. 7. - (1) Departamentele din cadrul ANRE asigură îndeplinirea atribuţiilor care le revin în următoarele domenii de activitate:

a)   Departamentul acces la reţea şi autorizare în domeniul energiei electrice - elaborarea de reglementări tehnice, precum şi reglementări privind acordarea licenţelor şi autorizaţiilor în sectorul energiei electrice şi al energiei termice produse de cogenerare, autorizarea electricienilor şi atestarea operatorilor economici, în condiţiile legii;

b)    Departamentul piaţă de energie electrică - elaborarea de reglementări comerciale pe piaţa naţională de energie electrică, armonizarea cadrului de reglementare pentru dezvoltarea pieţei regionale de energie, elaborarea de reglementări privind promovarea energiei electrice produse din surse regenerabile de energie şi în cogenerare de înaltă eficienţă, precum şi în domeniul  monitorizării pieţei de energie;

c)   Departamentul preţuri şi tarife în domeniul energiei electrice - elaborarea de reglementări privind preţurile şi cantităţile de energie electrică şi termică pe piaţa reglementată, tarifele pentru reţeaua de transport, servicii de sistem, reţelele de distribuţie, preţuri/tarife ale furnizorilor de ultimă opţiune, tarifele la clienţii finali captivi, precum şi tarifele de racordare la reţea;

d)   Departamentul acces la reţea şi autorizare în domeniul gazelor naturale - elaborarea de reglementări tehnice, reglementări privind acordarea licenţelor şi autorizaţiilor în sectorul gazelor naturale, precum şi autorizarea persoanelor de specialitate, în condiţiile legii;

e)  Departamentul piaţă de gaze naturale - elaborarea de reglementări comerciale pe piaţa naţională a gazelor naturale, armonizarea cadrului de reglementare pentru dezvoltarea pieţei regionale de gaze naturale, elaborarea de reglementări în domeniul monitorizării pieţei de gaze naturale;

f)   Departamentul preţuri şi tarife în domeniul gazelor naturale - elaborarea de reglementări privind preţurile şi tarifele reglementate, inclusiv preţurile pentru furnizorii de ultimă opţiune, precum şi analizarea costurilor prezentate de operatorii licenţiaţi la fundamentarea preţurilor şi tarifelor reglementate, cu prelucrarea unor indicatori specifici;

g)   Departamentul control şi protecţia consumatorilor - realizarea de activităţi specifice privind protecţia consumatorilor, soluţionarea divergenţelor din domeniul energiei electrice şi, respectiv, al gazelor naturale, în condiţiile legii, precum şi monitorizarea şi controlul respectării reglementărilor emise de ANRE;

h) Departamentul comunicare şi cooperare - asigurarea relaţiilor cu instituţiile Uniunii Europene şi cu entităţile naţionale care coordonează transpunerea şi implementarea acquis-ului comunitar, a relaţiilor cu persoanele fizice şi juridice din ţară şi din străinătate, a relaţiilor publice, a relaţiei cu mass-media, precum şi a activităţilor specifice în domeniul comunicării şi al transparenţei decizionale.

(2) Departamentele din cadrul ANRE sunt conduse de directori generali.

Art. 8. - Direcţiile din cadrul ANRE asigură îndeplinirea atribuţiilor ce le revin în următoarele domenii de activitate:

a)    Direcţia juridică - asigurarea legalităţii în desfăşurarea activităţilor ANRE, precum şi apărarea drepturilor şi intereselor instituţiei, în conformitate cu legislaţia în vigoare;

b)  Direcţia strategie, programe - elaborarea programelor de reglementare ale ANRE, derularea programelor de asistenţă cu organisme internaţionale, precum şi coordonarea alinierii sistemului de reglementări din domeniul energiei electrice şi din domeniul gazelor naturale, care sunt de competenţa ANRE, la legislaţia Uniunii Europene, în vederea integrării pieţei naţionale de energie electrică şi, respectiv, de gaze naturale în piaţa regională şi europeană de energie;

c)   Direcţia economică - efectuarea lucrărilor specifice privind:

- bugetul de venituri şi cheltuieli, contabilitatea financiară şi de gestiune, contabilitatea de angajamente, finanţarea activităţilor instituţiei, evidenţa şi gestiunea patrimoniului, evaluarea performanţelor economice-financiare ale instituţiei;

- gestionarea, paza şi protecţia bunurilor ce formează patrimoniul instituţiei, achiziţiile publice, dezvoltarea bazei materiale şi gospodărirea acesteia, gestionarea arhivei de documente, gestionarea corespondenţei clasificate;

d)   Direcţia licenţe, autorizaţii şi atestări - acordarea, modificarea, suspendarea sau retragerea de licenţe şi autorizaţii de înfiinţare pentru operatorii economici care desfăşoară activităţi reglementate, precum şi atestarea operatorilor economici şi autorizarea electricienilor care proiectează, execută, verifică şi exploatează instalaţii electrice din sectorul electroenergetic;

e)   Direcţia reglementări tehnice (în domeniul energiei electrice) - elaborarea reglementărilor tehnice privind funcţionarea instalaţiilor de producere, transport şi distribuţie a energiei electrice;

f)   Direcţia preţuri de producere şi de furnizare - elaborarea/avizarea/aprobarea procedurilor şi a metodologiilor de calcul al preţurilor energiei electrice produse şi vândute pe piaţa reglementată, ale energiei vândute la clienţii finali captivi/de ultimă opţiune, precum şi stabilirea/avizarea/ aprobarea acestor preţuri;

g)   Direcţia tarife de reţea - elaborarea procedurilor şi a metodologiilor de calcul al tarifelor aferente reţelelor de transport şi de distribuţie a energiei electrice, precum şi stabilirea acestor tarife, elaborarea metodologiei de calcul al tarifelor de racordare, precum şi stabilirea acestor tarife;

h) Direcţia monitorizare piaţă (de energie electrică) - urmărirea comportamentului participanţilor în piaţa de energie electrică şi analizarea indicatorilor de concurenţă;

i) Direcţia reglementări comerciale (pentru piaţa de energie electrică) - elaborarea reglementărilor privind organizarea, funcţionarea şi dezvoltarea pieţei naţionale de energie electrică şi armonizarea cadrului de reglementare pentru dezvoltarea pieţei regionale de energie electrică, elaborarea contractelor-cadru pentru activităţile reglementate;

j) Direcţia licenţe şi autorizaţii - elaborarea şi aplicarea regulamentelor privind acordarea licenţelor şi autorizaţiilor în sectorul gazelor naturale, în condiţiile legii;

k) Direcţia reglementări tehnice (în domeniul gazelor naturale) - elaborarea de reglementări şi norme tehnice care definesc criteriile de siguranţă tehnică, cerinţele tehnice minime de proiectare, execuţie şi exploatare, necesare pentru funcţionarea în condiţii de eficienţă şi siguranţă a obiectivelor din domeniul gazelor naturale, al gazelor petroliere lichefiate, al gazelor naturale comprimate pentru vehicule şi al gazelor naturale lichefiate;

l) Direcţia preţuri şi tarife reglementate - elaborarea de reglementări specifice privind fundamentarea costurilor, analizarea propunerilor operatorilor economici şi a fundamentărilor acestora privind preţurile şi tarifele reglementate din sectorul gazelor naturale, efectuarea propunerilor privind nivelurile tarifelor şi preţurilor finale reglementate, inclusiv preţurile pentru furnizorii de ultimă instanţă;

m) Direcţia analiză costuri - elaborarea de reglementări specifice   privind   evidenţele   contabile   reglementate, analizarea costurilor operatorilor economici pe baza bilanţurilor contabile, efectuarea de studii comparative privind costurile specifice, precum şi gestionarea evidenţei bazelor de active reglementate ale operatorilor din sectorul gazelor naturale;

n) Direcţia monitorizare piaţă (de gaze naturale) - elaborarea de reglementări specifice privind monitorizarea funcţionării pieţei interne şi a comportamentului operatorilor, precum şi urmărirea respectării tarifelor şi a preţurilor reglementate, respectiv a standardelor de calitate a serviciilor;

o) Direcţia reglementări comerciale (pentru piaţa de gaze naturale) - elaborarea de reglementări specifice privind funcţionarea pieţei de gaze naturale şi liberalizarea acesteia, elaborarea contractelor-cadru pentru activităţile reglementate, precum şi elaborarea standardelor de calitate a serviciilor;

p) Direcţia protecţia consumatorilor şi soluţionarea divergenţelor - primirea şi urmărirea rezolvării petiţiilor adresate ANRE de către cetăţeni sau organizaţii legal constituite, soluţionarea divergenţelor cu privire la accesul la reţelele electrice de interes public şi la infrastructura de gaze naturale, soluţionarea neînţelegerilor legate de încheierea contractelor între operatorii economici din sector şi a contractelor de furnizare;

q) Direcţia control - organizarea şi desfăşurarea de acţiuni de îndrumare şi control al respectării reglementărilor emise de ANRE, constatarea şi sancţionarea abaterilor de la acestea, în conformitate cu competenţele ANRE şi cu prevederile actelor normative în vigoare;

r) Direcţia comunicare şi relaţii publice - asigurarea accesului oricărei persoane la informaţiile de interes public care privesc sau rezultă din activităţile ANRE, precum şi desfăşurarea acţiunilor de relaţii publice prin activităţi de informare, menţinerea relaţiei cu mass-media, dezvoltarea comunicării interne şi a informării interinstituţionale;

s) Direcţia cooperare internă şi internaţională - realizarea activităţilor specifice privind asigurarea transparenţei decizionale a instituţiei, asigurarea relaţiilor cu instituţiile Uniunii Europene şi cu entităţile naţionale care coordonează transpunerea şi implementarea acquis-ului comunitar, asigurarea cooperării cu diverse entităţi organizatorice din ţară şi străinătate, dezvoltarea relaţiilor de cooperare internaţională cu parteneri străini ai ANRE;

ş) oficii teritoriale - realizarea de acţiuni de îndrumare, monitorizare şi control la operatori economici reglementaţi, precum şi de alte activităţi specifice din competenţa ANRE, eficient a fi desfăşurate direct în teritoriu.

Art. 9. - (1) Angajarea personalului ANRE se face pe posturile vacante, prin concurs sau examen, potrivit legii şi pe baza condiţiilor de participare aprobate de preşedintele ANRE, potrivit legii şi contractului colectiv de muncă.

(2)   Condiţiile de muncă, salarizarea, precum şi alte drepturi şi obligaţii ce decurg din raporturile de muncă sunt reglementate în contractul colectiv de muncă încheiat la nivelul ANRE.

(3)   Eliberarea din funcţie a personalului se face potrivit legii şi contractului colectiv de muncă.

Art. 10. - (1) Comitetul de reglementare este alcătuit din preşedinte, cei 3 vicepreşedinţi şi 7 reglementatori.

(2)    Comitetul de reglementare adoptă, cu votul majorităţii membrilor, ordinele şi deciziile ANRE cu privire la reglementare.

(3)    Activitatea Comitetului de reglementare este coordonată de preşedintele ANRE.

(4)   Modul de lucru al Comitetului de reglementare se stabileşte prin regulamentul propriu de organizare şi funcţionare, aprobat prin decizie a preşedintelui ANRE.

Art. 11. - (1) In activitatea sa, Comitetul de reglementare este asistat de un consiliu consultativ format din 11 membri, numiţi prin decizie a primului-ministru, la propunerea preşedintelui ANRE, în baza nominalizărilor transmise de entităţile organizatorice prevăzute la art. 9 alin. (12) din Legea nr. 13/2007.

(2)   Fiecare membru al Consiliului consultativ reprezintă entitatea organizatorică ce l-a desemnat.

(3)   Activitatea Consiliului consultativ se desfăşoară în conformitate cu propriul regulament de organizare şi funcţionare, aprobat prin decizie a preşedintelui ANRE.

Art. 12. - ANRE colaborează cu autorităţi similare din alte ţări şi poate participa la activitatea unor organizaţii din domeniul său de activitate ori poate să devină membră a acestora.

Art. 13. - In scopul îndeplinirii atribuţiilor şi competenţelor ce îi revin, ANRE poate angaja servicii de consultanţă, studii şi asistenţă de specialitate din ţară sau din străinătate ori poate încheia acorduri de colaborare cu alte autorităţi, în cazul în care exercitarea atribuţiilor şi competenţelor sale implică participarea acestor autorităţi, în condiţiile legii.

Art. 14. - ANRE poate desfăşura activităţi de instruire şi pregătire profesională sau poate asigura consultanţă de specialitate oricăror persoane interesate, fizice sau juridice, din ţară sau din străinătate.

Art. 15. - (1) Finanţarea activităţii ANRE se asigură din venituri proprii, conform prevederilor art. 8 alin. (1) din Legea nr. 13/2007 şi ale art. 6 alin. (2) din Legea nr. 351/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

(2)   ANRE are obligaţia de a urmări achitarea la scadenţă a tarifelor pentru acordarea de licenţe, autorizaţii, atestări, prestări de servicii şi a contribuţiei către ANRE, iar în cazul neîndeplinirii acestor obligaţii, de a percepe pentru fiecare zi de întârziere o sumă egală cu nivelul dobânzii percepute pentru neplata la termen a obligaţiilor bugetare.

(3)   Membrii comisiilor de atestare a operatorilor economici primesc o indemnizaţie de şedinţă al cărei cuantum se stabileşte anual prin decizie a preşedintelui ANRE.

ANEXĂ1) la regulament

STRUCTURA  ORGANIZATORICĂ

a Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei

Numărul maxim de posturi = 295, exclusiv preşedintele, cei 3 vicepreşedinţi şi cei 7 reglementatori

1) Anexa este reprodusă în facsimil.

(*) organizate la nivel de direcţii generale


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 410/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 410 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu