HOTARARE Nr. 413 din 26 mai 1999
pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Oficiului
National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor si a structurilor sale
teritoriale
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 249 din 2 iunie 1999
In temeiul art. 19 alin. (5) si ale art. 29 din Legea nr. 21/1999 pentru
prevenirea si sanctionarea spalarii banilor,
Guvernul Romaniei hotaraste:
Art. 1
Se aproba Regulamentul de organizare si functionare a Oficiului National de
Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor si a structurilor sale teritoriale,
prevazut in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
Art. 2
Paza Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor si a
structurilor sale operative teritoriale se asigura permanent de efective de
jandarmi, in mod gratuit.
PRIM-MINISTRU
RADU VASILE
Contrasemneaza:
Presedintele Oficiului
National de Prevenire si
Combatere a Spalarii Banilor,
Adrian Cucu
Ministru de interne,
Constantin Dudu-Ionescu
p. Ministrul finantelor,
Gheorghe Banu,
secretar de stat
Ministrul muncii si
protectiei sociale,
Alexandru Athanasiu
ANEXA 1
REGULAMENT
de organizare si functionare a Oficiului National de Prevenire si Combatere a
Spalarii Banilor si a structurilor sale teritoriale
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor, denumit in
continuare oficiu, este organ de specialitate cu personalitate juridica in
subordinea Guvernului, cu sediul in municipiul Bucuresti, infiintat in baza
Legii nr. 21/1999 pentru prevenirea si sanctionarea spalarii banilor.
Art. 2
(1) Oficiul are ca obiect de activitate prevenirea si combaterea spalarii
banilor, scop in care primeste, analizeaza, prelucreaza informatii si sesizeaza
autoritatile abilitate prin lege.
(2) Oficiul isi constituie un aparat propriu la nivel central si
teritorial.
(3) Aparatul propriu la nivel central al oficiului indeplineste si
functiile structurii operative pentru municipiul Bucuresti.
(4) Structurile operative la nivel teritorial sunt subordonate oficiului si
vor fi infiintate prin decizie a plenului oficiului, in functie de situatia
operativa in sectorul sau de activitate, incepand cu data de 1 ianuarie 2000,
stabilindu-se unitatile administrativ-teritoriale care vor fi repartizate fiecareia.
Art. 3
(1) Oficiul este condus de un presedinte cu rang de secretar de stat, numit
de Guvern din randul membrilor oficiului, care are si calitatea de ordonator
principal de credite.
(2) Membrii oficiului indeplinesc functii de demnitate publica si sunt
numiti pe o perioada de 5 ani prin hotarare a Guvernului.
(3) Personalul angajat al oficiului este format din experti, consilieri
juridici, referenti de specialitate si referenti.
(4) Numarul maxim de posturi la nivel central este de 120, iar pentru
structurile operative teritoriale numarul maxim de posturi este de 140.
(5) Structura organizatorica, nomenclatorul de functii, conditiile de
studii si de vechime pentru incadrarea si promovarea personalului sunt
prevazute in anexele nr. 1 si 2.
CAP. 2
Atributiile oficiului
Art. 4
Pentru indeplinirea obiectului sau de activitate oficiul are urmatoarele
atributii principale:
a) primeste date si informatii de la persoanele fizice si juridice
mentionate la art. 8 din Legea nr. 21/1999, referitoare la operatiuni si
tranzactii efectuate in lei si/sau in valuta;
b) analizeaza si prelucreaza datele si informatiile primite;
c) examineaza din proprie initiativa cazurile care intra in sfera sa de
competenta;
d) solicita oricarei institutii competente furnizarea de date si informatii
necesare in vederea indeplinirii obiectului sau de activitate;
e) colaboreaza cu Ministerul Finantelor, Ministerul Justitiei, Parchetul de
pe langa Curtea Suprema de Justitie, Ministerul de Interne, Serviciul Roman de
Informatii, Serviciul de Informatii Externe, Banca Nationala a Romaniei, Curtea
de Conturi si Asociatia Romana a Bancilor;
f) coopereaza si promoveaza schimbul de informatii si de experiente cu
institutiile straine care au functii asemanatoare si cu institutiile
internationale europene si regionale care au atributii in domeniul combaterii
spalarii banilor;
g) emite, in conditiile legii, decizii de suspendare a efectuarii
tranzactiilor;
h) informeaza Parchetul de pe langa Curtea Suprema de Justitie in cazurile
prevazute de lege;
i) constata contraventiile savarsite in domeniul sau de activitate si
aplica sanctiunile stabilite de lege, prin persoane anume desemnate;
j) urmareste aplicarea unitara a dispozitiilor legale din sfera sa de
activitate, prin emiterea de decizii;
k) urmareste aplicarea efectiva a deciziilor proprii;
l) face propuneri Guvernului si organelor administratiei publice centrale
pentru adoptarea de masuri in scopul prevenirii si combaterii spalarii banilor,
avizeaza proiectele de acte normative care au legatura cu domeniul sau de
activitate;
m) organizeaza programe speciale de instruire a reprezentantilor
persoanelor juridice si fizice prevazute la art. 8 din Legea nr. 21/1999;
n) intocmeste raport de activitate anual sau atunci cand Guvernul hotaraste
si realizeaza studii, analize si sinteze privind domeniul sau de activitate;
o) preia si organizeaza arhivarea evidentei secundare sau operative si
inregistrarile tuturor tranzactiilor financiare ce fac obiectul Legii nr.
21/1999, mai vechi de 5 ani de la executarea acestora;
p) stabileste forma raportului scris pentru tranzactiile care pot fi legate
de spalarea banilor;
q) elaboreaza, negociaza si incheie conventii, protocoale, intelegeri cu
institutii similare din alte tari, in limita mandatului dat de Guvern;
r) propune Guvernului nomenclatorul de functii, conditiile de studii si de
vechime pentru incadrarea si promovarea personalului propriu.
Art. 5
In exercitarea atributiilor sale plenul oficiului adopta, cu majoritate de
voturi, decizii care au caracter obligatoriu, pentru persoanele juridice si
fizice prevazute la art. 8 din Legea nr. 21/1999.
CAP. 3
Organizarea oficiului si a structurilor sale teritoriale
Art. 6
Organizarea, structura si procedurile de functionare ale oficiului si ale
aparatului propriu al acestuia trebuie sa asigure realizarea atributiilor
prevazute de lege si de prezentul regulament.
Art. 7
(1) Oficiul este format din cate un reprezentant al Ministerului
Finantelor, Ministerului Justitiei, Parchetului de pe langa Curtea Suprema de
Justitie, Ministerului de Interne, Bancii Nationale a Romaniei, Asociatiei
Romane a Bancilor si Curtii de Conturi, numiti in functie prin hotarare a
Guvernului, pe o perioada de 5 ani.
(2) Oficiul este condus de un presedinte cu rang de secretar de stat, care
are si calitatea de ordonator principal de credite.
Art. 8
(1) Plenul oficiului, constituit din cei 7 membri numiti in aceasta
calitate potrivit art. 19 din Legea nr. 21/1999, este structura deliberativa si
de decizie a oficiului.
(2) Deciziile plenului oficiului se adopta cu majoritatea voturilor
membrilor prezenti, dar nu mai putin de 4.
(3) Plenul dezbate si, dupa caz, hotaraste asupra:
a) rapoartelor de verificare, inclusiv asupra eventualelor obiectii
formulate la acestea, si decide asupra masurilor care se impun;
b) suspendarii efectuarii tranzactiilor pentru 24 de ore si decide asupra
formularii cererii de prelungire a suspendarii, adresata Parchetului de pe
langa Curtea Suprema de Justitie;
c) informarii Parchetului de pe langa Curtea Suprema de Justitie, in
cazurile in care exista date si indicii temeinice referitoare la spalarea
banilor;
d) punctelor de vedere, recomandarilor si avizelor de formulat privind
aplicarea prevederilor legale in materie;
e) categoriilor de intelegeri, deciziilor de asociere si practicilor
concertate propuse pentru adoptare;
f) proiectelor de reglementari in vederea propunerii spre aprobare
institutiilor abilitate;
g) raportului de activitate;
h) proiectului bugetului propriu de venituri si cheltuieli;
i) elaborarii, adoptarii si actualizarii strategiilor si programelor de
prevenire si combatere a spalarii banilor;
j) stabilirii criteriilor de selectare si de pregatire profesionala a
personalului;
k) elaborarii si actualizarii formelor de colaborare cu autoritatile
interne, pentru indeplinirea obiectului de activitate al oficiului;
l) stabilirii liniilor generale de cooperare a oficiului cu autoritatile
din alte tari si cu organizatiile si organismele internationale, pentru
armonizarea legislatiei in domeniu;
m) repartizarii unor atributii din domeniile de competenta ale oficiului
fiecarui membru al acestuia;
n) masurilor privind angajarea raspunderii materiale si disciplinare a
personalului angajat;
o) coordonarii si controlului activitatii structurilor teritoriale.
Art. 9
(1) Presedintele reprezinta oficiul in relatiile cu autoritatile
legislative, judiciare si administrative, precum si cu persoane fizice si
juridice din tara si din strainatate, inclusiv cu organismele si organizatiile
internationale.
(2) Presedintele reprezinta oficiul, ca persoana juridica, si il angajeaza
patrimonial, prin semnatura sa, in raporturile cu tertii.
(3) Presedintele oficiului conduce sedintele plenului si controleaza
aplicarea efectiva a deciziilor adoptate, dispunand masuri adecvate.
(4) Presedintele oficiului poate delega puteri de reprezentare si altor
membri ai oficiului, mandatul trebuind sa mentioneze expres atributiile
delegate si durata exercitarii lor.
(5) Presedintele emite ordine de angajare si de incetare a raporturilor de
munca, aproba transferul si aplica sanctiunile disciplinare prevazute de lege
pentru personalul angajat al oficiului.
Art. 10
In cadrul oficiului functioneaza urmatoarele directii de specialitate:
a) Directia generala informatica, sinteza si evidenta operativa;
b) Directia banci, sucursale banci straine, institutii de credit;
c) Directia institutii financiare;
d) Directia societati comerciale de asigurare si reasigurare;
e) Directia agenti economici si persoane fizice;
f) Directia cooperare si relatii internationale;
g) Directia juridica;
h) Directia economic-administrativa;
i) directii operative teritoriale.
(2) In cadrul directiilor se organizeaza servicii, birouri si
compartimente, prin decizie a plenului oficiului.
Art. 11
Coordonarea directiilor se realizeaza de catre membrii oficiului, conform
deciziei plenului acestuia.
Art. 12
(1) Directia generala informatica, sinteza si evidenta operativa
indeplineste urmatoarele atributii principale:
a) desfasoara activitati de prospectare in vederea cunoasterii:
- structurii entitatilor si a mediului lor functional din sfera de
activitate a oficiului;
- tendintelor generale ale fenomenului spalarii banilor;
- efectelor fenomenului spalarii banilor asupra mediului financiar-bancar;
- evolutiei fenomenului, in vederea identificarii situatiilor in care este
justificata luarea unor masuri;
b) propune plenului oficiului forma rapoartelor care sunt utilizate in
procesul de sesizare si de raportare;
c) organizeaza evidenta centralizata a persoanelor suspecte de spalarea
banilor;
d) organizeaza si coordoneaza sistemul informatic al oficiului;
e) organizeaza activitatea de registratura, secretariat, birou de documente
secrete si arhiva;
f) elaboreaza programe speciale de instruire a reprezentantilor persoanelor
prevazute la art. 8 din Legea nr. 21/1999, organizeaza instruirea acestora,
precum si a personalului propriu.
(2) Directia banci, sucursale banci straine, institutii de credit, Directia
institutii financiare, Directia societati comerciale de asigurare si
reasigurare, Directia agenti economici si persoane fizice indeplinesc
urmatoarele atributii principale pentru sectorul lor de activitate:
a) realizeaza evidenta specifica a persoanelor fizice si juridice care
intra sub incidenta art. 8 din Legea nr. 21/1999;
b) primesc, analizeaza si prelucreaza informatiile transmise de persoanele
fizice si juridice prevazute la art. 8 din Legea nr. 21/1999;
c) primesc, analizeaza si prelucreaza informatiile transmise de
autoritatile cu drept de control financiar si de cele de supraveghere
prudentiala ale persoanelor juridice specificate la art. 8 din Legea nr.
21/1999;
d) verifica informatiile primite, conform art. 5 din Legea nr. 21/1999;
e) intocmesc rapoarte cu privire la rezultatul verificarilor si le supun
dezbaterii plenului oficiului;
f) elaboreaza materiale de analiza si sinteza sectoriala;
g) constata si aplica sanctiunile contraventionale prevazute la art. 22 din
Legea nr. 21/1999, prin persoanele desemnate in acest scop de plenul oficiului.
(3) Directia cooperare si relatii internationale indeplineste urmatoarele
atributii principale:
a) asigura legatura si colaborarea, pentru realizarea schimbului de
informatii si experienta, cu institutiile straine cu functii asemanatoare, cu
alte organisme internationale de specialitate;
b) organizeaza baza de date privind legislatia si practica internationala
in materie;
c) elaboreaza materialele necesare in vederea participarii reprezentantilor
oficiului la seminarii, conferinte internationale, schimburi de experienta, in
colaborare cu celelalte directii de specialitate, si aduce la indeplinire
programele de asistenta din strainatate.
(4) Directia juridica indeplineste urmatoarele atributii principale:
a) asigura asistenta de specialitate in relatiile oficiului cu tertii;
b) reprezinta oficiul in fata instantelor judecatoresti;
c) avizeaza pentru legalitate deciziile administrative ale oficiului;
d) prezinta si difuzeaza in cadrul oficiului actele normative care au
incidenta asupra activitatii acestuia.
(5) Directia economic-administrativa are urmatoarele atributii principale:
a) asigura, in conditiile legii, fundamentarea si elaborarea proiectului de
buget privind veniturile si cheltuielile oficiului si urmareste executia
acestuia;
b) intocmeste darile de seama contabile, potrivit legii;
c) analizeaza si urmareste cheltuirea cu eficienta a fondurilor aprobate;
d) asigura aplicarea prevederilor legale cu privire la selectionarea,
angajarea si salarizarea personalului;
e) asigura achizitionarea, gestionarea si administrarea mijloacelor fixe, a
obiectelor de inventar si a altor materiale;
f) asigura intretinerea si exploatarea parcului auto;
g) exercita controlul financiar-preventiv asupra operatiunilor din care se
nasc, se sting sau se modifica raporturi patrimoniale;
h) organizeaza inventarierea mijloacelor materiale si banesti ale
oficiului;
i) participa la activitatea de licitatii;
j) pastreaza si completeaza carnetele de munca;
k) intocmeste si actualizeaza fisele posturilor, pe baza regulamentelor
institutiei, in colaborare cu conducerile directiilor;
l) intocmeste documentele si indeplineste activitatile necesare pentru
angajari, transferari si pentru incetarea raporturilor de munca.
(6) Directiile operative teritoriale indeplinesc urmatoarele atributii
principale:
- exercita atributiile specifice directiilor prevazute la art. 12 alin. (2)
in legatura cu activitatile desfasurate de persoanele fizice si juridice
prevazute la art. 8 din Legea nr. 21/1999, de pe raza lor de competenta;
- executa sarcinile transmise de oficiu;
- analizeaza evidenta fenomenului de spalare a banilor de pe raza lor de
competenta si informeaza oficiul despre principalele concluzii;
- raspund de gestionarea si de administrarea mijloacelor fixe pe care le au
in dotare.
Art. 13
Atributiile, sarcinile si raspunderile individuale ale personalului
oficiului si al directiilor operative teritoriale se stabilesc prin fisa
postului, care se intocmeste in baza Legii nr. 21/1999 si a prezentului
regulament si se semneaza de catre salariat si de seful ierarhic.
CAP. 4
Conditii de recrutare, de angajare si de promovare a personalului
Art. 14
Angajarea personalului in functii se face prin concurs, potrivit legii.
Art. 15
In vederea participarii la concursul de angajare in cadrul oficiului si al
directiilor operative teritoriale, candidatii trebuie sa indeplineasca
cumulativ urmatoarele conditii:
a) sa aiba numai cetatenie romana;
b) sa fie absolventi cu diploma de licenta ai unei institutii de invatamant
superior economic sau juridic, cu vechimea minima in specialitate prevazuta in
nomenclatorul de functii (anexa nr. 2) pentru functiile de expert, consilier
juridic si referent de specialitate.
Pentru activitatea de informatica pot fi angajati absolventi cu diploma de
licenta ai unei institutii de invatamant superior de profil.
Pentru celelalte functii prevazute in nomenclatorul de functii vor fi
incadrate persoane care indeplinesc conditiile de studii si de vechime
prevazute de acesta;
c) sa aiba domiciliul in municipiul Bucuresti, pentru candidatii care
doresc sa se angajeze in cadrul oficiului, iar in cazul angajarii la una dintre
directiile operative teritoriale, sa aiba domiciliul in localitatea in care
respectiva structura isi are sediul;
d) sa aiba exercitiul drepturilor civile si politice;
e) sa se bucure de o reputatie profesionala si morala nestirbita;
f) sa nu fi fost condamnati pentru savarsirea vreunei infractiuni;
g) barbatii sa aiba stagiul militar satisfacut;
h) sa fie declarati admisi la examenul medical si la testul psihologic.
Art. 16
Dosarul de inscriere la concursul pentru angajarea in cadrul oficiului sau
al structurilor teritoriale va cuprinde:
- cererea candidatului;
- diploma de licenta in original si in copie, in cazul absolventilor
invatamantului superior, iar pentru absolventii invatamantului liceal sau
profesional, diploma de bacalaureat in original si in copie, respectiv diploma
de absolvire a scolii profesionale, in original si in copie;
- copie de pe livretul militar;
- curriculum vitae;
- caracterizare-recomandare de la ultimul loc de munca;
- certificatul de cazier judiciar;
- fisa medicala;
- carnetul de munca;
- declaratie ca nu a fost judecat sau condamnat in cauze penale si ca nu se
afla in curs de cercetare sau de judecata penala.
Art. 17
La angajare personalul oficiului si al directiilor operative teritoriale va
semna un angajament privind obligatia de a nu divulga informatiile primite in
timpul activitatii decat in cazul unei proceduri judiciare, inclusiv dupa
incetarea functiei, pe o durata de 5 ani.
Art. 18
Personalul angajat in cadrul oficiului ori in structurile acestuia nu poate
ocupa nici un post si nu va indeplini nici o functie in institutiile prevazute
la art. 8 din Legea nr. 21/1999, concomitent cu calitatea de salariat al
oficiului sau al structurilor sale.
CAP. 5
Salarizarea si alte drepturi ale personalului angajat in cadrul oficiului
si al structurilor sale
Art. 19
Salarizarea personalului incadrat in functiile de expert si consilier juridic
se face potrivit Legii nr. 50/1996 privind salarizarea si alte drepturi ale
personalului din organele autoritatii judecatoresti, modificata si completata
prin Ordonanta Guvernului nr. 9/1997, iar pentru celelalte functii, potrivit
Legii nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza in
sectorul bugetar si a indemnizatiilor pentru persoane care ocupa functii de
demnitate publica si Legii nr. 40/1991, republicata, cu modificarile
ulterioare.
Art. 20
(1) Salariile de baza se stabilesc pe functii, in raport cu structura din
care face parte personalul angajat.
(2) Coeficientii de ierarhizare a salariilor de baza sunt prevazuti in
nomenclatorul de functii cuprins in anexa nr. 2.
Art. 21
Personalul angajat al oficiului are dreptul, in fiecare an calendaristic,
la un concediu de odihna si la alte concedii stabilite pentru salariatii din
administratia publica in conformitate cu prevederile Hotararii Guvernului nr.
250/1992 privind concediul de odihna si alte concedii ale salariatilor din
administratia publica, din regiile autonome cu specific deosebit si din
unitatile bugetare, republicata, cu modificarile ulterioare.
Art. 22
(1) Pentru rezultate deosebite in activitate personalul oficiului poate
primi salariu de merit, care face parte din salariul de baza brut.
(2) Salariul de merit poate fi de pana la 20% din salariul de baza brut si
se acorda anual pentru cel mult 50% din numarul total de posturi de experti si
consilieri juridici, prevazute in statul de functii al oficiului.
(3) Pentru celelalte categorii de personal salariul de merit se poate
acorda pentru cel mult 25% din numarul de posturi prevazute in statul de
functii pentru aceste categorii.
Art. 23
(1) Personalul oficiului beneficiaza de spor de vechime in munca de pana la
25%, calculat la salariul de baza brut, corespunzator timpului efectiv lucrat
in program normal de lucru, astfel:
---------------------------------------
Transa de vechime Cota din
in munca salariul de baza
---------------------------------------
intre 3 si 5 ani 5%
de la 5 la 10 ani 10%
de la 10 la 15 ani 15%
de la 15 1a 20 de ani 20%
peste 20 de ani 25%
---------------------------------------
(2) Sporul de vechime se plateste cu incepere de la data de intai a lunii
urmatoare celei in care s-a implinit vechimea in munca.
Art. 24
Pentru activitatea desfasurata personalul oficiului beneficiaza la sfarsitul
anului calendaristic de premii anuale, dupa cum urmeaza:
- expertii si consilierii juridici, potrivit Legii nr. 50/1996, cu
modificarile si completarile ulterioare;
- celelalte categorii de personal, potrivit Legii nr. 40/1991, republicata,
cu modificarile ulterioare.
Art. 25
(1) Membrii oficiului, expertii si consilierii juridici, care sunt detasati
sau delegati, beneficiaza de o diurna de 2% din salariul de baza brut, dar nu
mai putin decat cuantumul prevazut pentru personalul din unitatile bugetare, de
decontarea cheltuielilor de cazare la structuri de primire turistice de
categorie de pana la 3 stele inclusiv, precum si a transportului cu trenul
clasa 1, vagon de dormit clasa I, avion ori alte mijloace de transport, dupa
caz.
(2) Pentru experti si consilieri juridici cheltuielile de deplasare in
strainatate, diurna, cheltuielile de transport si de cazare se acorda potrivit
dispozitiilor art. 44 alin. (3) din Legea nr. 50/1996, cu modificarile si
completarile ulterioare.
(3) Celelalte categorii de personal beneficiaza de drepturile de deplasare
in tara si in strainatate, precum si de drepturile de detasare, potrivit
reglementarilor aplicabile personalului institutiilor publice.
Art. 26
Pentru risc si suprasolicitare neuropsihica expertii si consilierii
juridici beneficiaza de un spor de 50% la salariul de baza brut lunar.
CAP. 6
Dispozitii finale
Art. 27
Oficiul are in dotare un parc auto necesar activitatii sale specifice, in
structura, numarul de autoturisme si consumul de carburanti prevazute in anexa
nr. 3.
Art. 28
Prevederile prezentului regulament se completeaza cu dispozitiile legale in
vigoare.
Art. 29
Anexele nr. 1 - 3 fac parte integranta din prezentul regulament.
ANEXA 1
la regulament
Numarul maxim de posturi pentru aparatul central = 120
Numarul maxim de posturi pentru directiile operative teritoriale = 140
STRUCTURA ORGANIZATORICA
a Oficiului pentru Prevenirea si Combaterea Spalarii Banilor
___________________
| PRESEDINTE |
|___________________|_________________________
| MEMBRII OFICIULUI | |
|___________________| |
| _______________________ |
|____| DIRECTIA GENERALA | |
| | INFORMATICA, SINTEZA | |
| | SI EVIDENTA OPERATIVA | |
| |_______________________| |
| |
__________________________________|________________________ |
| | | | | | |
_____|____ _____|____ _____|_____ | _____|_____ _______|______ |
|DIRECTIA | |DIRECTIA | |DIRECTIA | | |DIRECTIA | | DIRECTIA | |
|BANCI, | |INSTITUTII| |SOCIETATI | | |AGENTI | | COOPERARE | |
|SUCURSALE | |FINANCIARE| |COMERCIALE | | |ECONOMICI | | SI RELATII | |
|BANCI | | | |DE | | |SI | |INTERNATIONALE| |
|STRAINE SI| |__________| |ASIGURARE | | |PERSOANE | |______________| |
|INSTITUTII| |SI | | |FIZICE | ______________|
|DE CREDIT | |REASIGURARE| | | | |
|__________| |___________| | |___________| |
| |
| _________|________
| | |
| ______|_______ ____|___
| |DIRECTIA | |DIRECTIA|
| |ECONOMIC- | |JURIDICA|
| |ADMINISTRATIVA| | |
| |______________| |________|
|
_________|________
|DIRECTII OPERATIVE|
| TERITORIALE |
|__________________|
ANEXA 2
NOMENCLATORUL
de functii ale Oficiului National pentru Prevenirea si Combaterea Spalarii
Banilor
-------------------------------------------------------------------------------
Nr. Denumirea Coeficientul Vechimea Functia
crt. functiei Nivelul de minima si actul normativ
studiilor ierarhizare in cu care se
a salariilor profesie asimileaza
de baza - ani -
-------------------------------------------------------------------------------
1. Consilier S 5,85 8 Legea nr. 50/1996, modificata
juridic, si completata prin Ordonanta
expert Guvernului nr. 9/1997 (anexa
in aparatul nr. I, pozitia nr. 1)
propriu al
oficiului
2. Expert in S 5,75 6 Legea nr. 50/1996, modificata
structuri si completata prin Ordonanta
teritoriale Guvernului nr. 9/1997 (anexa
nr. I, pozitia nr. 2)
3. Referent de S 1,150 - 3,450 2 Legea nr. 154/1998 (anexa nr.
specialitate V, pozitia nr. 4)
4. Referent M 1,080 - 2,450 2 Legea nr. 154/1998 (anexa nr.
V, pozitia nr. 17)
5. Casier- M 1,200 - 2,175 2 Legea nr. 154/1998 (anexa nr.
magaziner VIII/2, pozitia nr. 17)
6. Functionar- M 1,175 - 2,125 2 Legea nr. 154/1998 (anexa nr.
arhivar VIII/2, pozitia nr. 20)
7. Sofer M 1,350 - 2,450 5 Legea nr. 154/1998 (anexa nr.
VIII/2, pozitia nr. 30)
8. Muncitor 1,300 - 2,350 5 Legea nr. 154/1998 (anexa nr.
calificat VIII/2, pozitia nr. 32)
9. Muncitor 0,850 - 1,550 2 Legea nr. 154/1998 (anexa nr.
necalificat VIII/2, pozitia nr. 38)
-------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------
Indemnizatiile de conducere in
Functia procente din salariul de baza
- % -
------------------------------------------------------
Director general 45 - 55
Director 45 - 50
Sef serviciu 25 - 30
Sef birou 20 - 25
------------------------------------------------------
NOTA:
Pentru functiile salarizate in conformitate cu Legea nr. 50/1996,
modificata si completata prin Ordonanta Guvernului nr. 9/1997, salariile de
baza se vor calcula pe baza coeficientilor de ierarhizare si a valorii in suma
bruta corespunzatoare coeficientului de ierarhizare 1,00, stabilita potrivit
Ordonantei Guvernului nr. 39/1994, republicata, iar pentru functiile salarizate
potrivit Legii nr. 154/1998, valoarea de referinta sectoriala utilizata va fi
cea stabilita pentru personalul din administratia publica centrala de
specialitate.
ANEXA 3
MIJLOACELE DE TRANSPORT SI CONSUMUL DE CARBURANTI
------------------------------------------------------------------------------
Tipul Consumul
Unitatea mijloacelor Numarul maxim de
de transport maxim carburanti pentru
aprobat un autovehicul
(bucati) (litri/luna)
------------------------------------------------------------------------------
Oficiul, inclusiv autoturism 11, 300
structura operativa din care doua pentru
a municipiului activitati specifice
Bucuresti
Structuri operative*) autoturism 14 300
*) Dupa data de 1 ianuarie 2000.