E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
A modificat:
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 1 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 2 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 3 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 6 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 7 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 8 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 11 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 adauga dupa articolul 12 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 13 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 15 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 adauga dupa articolul 15 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 16 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 17 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 20 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 adauga dupa articolul 21 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 22 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 adauga dupa articolul 23 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 24 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 adauga dupa articolul 24 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 25 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 27 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 28 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 29 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 30 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 31 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 32 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 adauga dupa articolul 32 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 33 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 34 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 adauga dupa articolul 34 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 35 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 127 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 128 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 129 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 130 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 131 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 132 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 134 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 135 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 136 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 138 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 64 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 65 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 66 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 67 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 68 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 69 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 70 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 72 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 73 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 75 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 76 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 77 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 78 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 80 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 81 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 82 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 83 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 84 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 85 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 86 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 adauga dupa articolul 86 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 abrogă articolul 87 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 89 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 91 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 92 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 93 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 95 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 96 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 97 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 98 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 99 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 100 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 101 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 abrogă articolul 141 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 abrogă articolul 142 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 abrogă articolul 143 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 146 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 147 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 abrogă articolul 148 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 adauga dupa articolul 148 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 180 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 182 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 2 din actul Hotărârea 5 2001 republica Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 36 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 37 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 adauga dupa articolul 37 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 38 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 39 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 41 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 42 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 43 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 44 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 46 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 47 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 48 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 49 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 50 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 51 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 52 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 53 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 55 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 56 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 57 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 58 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 59 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 61 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 62 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 adauga dupa articolul 62 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 63 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 103 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 104 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 105 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 106 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 adauga dupa articolul 106 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 107 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 adauga dupa articolul 107 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 108 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 110 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 adauga dupa articolul 110 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 111 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 112 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 adauga dupa articolul 112 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 113 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 115 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 116 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 117 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 118 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 121 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 122 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 123 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 125 din actul Hotărârea 16 1993
Articolul 1 din actul Hotărârea 5 2001 modifica articolul 126 din actul Hotărârea 16 1993
nu a fost modificat de niciun act
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 5 din 17 ianuarie 2001

privind modificarea si completarea Regulamentului Senatului

ACT EMIS DE: SENAT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 43 din 25 ianuarie 2001


SmartCity3


    Senatul adopta prezenta hotarare.

    Art. 1
    Regulamentul Senatului, astfel cum a fost aprobat prin Hotararea Senatului nr. 16/1993, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 178 din 27 iulie 1993, cu modificarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
    1. Titlul sectiunii 1 din capitolul I va avea urmatorul cuprins:
    "Constituirea Senatului"
    2. Articolul 2 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 2
    Pana la alegerea Biroului permanent lucrarile Senatului sunt conduse de cel mai in varsta senator, asistat de 4 secretari desemnati dintre cei mai tineri senatori.
    Imposibilitatea exercitarii atributiilor de catre presedintele de varsta sau de catre unul ori mai multi secretari atrage de drept inlocuirea acestora cu urmatorii senatori, potrivit acelorasi criterii.
    Pana la alegerea Biroului permanent pot avea loc dezbateri numai cu privire la validarea mandatelor de senator."
    3. La articolul 3 se introduce alineatul 2 cu urmatorul cuprins:
    "Nu pot face parte din comisia de validare senatori impotriva carora au fost inregistrate sesizari de invalidare a mandatului anterior constituirii comisiei."
    4. La articolul 6, alineatele 1 si 2 vor avea urmatorul cuprins:
    "Biroul comisiei de validare repartizeaza grupelor de lucru dosarele complete primite de la Biroul Electoral Central pentru alegerea senatorilor, cu exceptia celor referitoare la membrii comisiei.
    Verificarea legalitatii alegerii senatorilor care compun grupele de lucru se face de catre biroul comisiei de validare, iar a membrilor biroului, de catre cei 9 membri ai grupelor de lucru."
    5. La articolul 6, dupa alineatul 4 se introduc alineatele 5 si 6 cu urmatorul cuprins:
    "Comisia de validare se pronunta si asupra contestatiilor depuse la aceasta comisie, in termen de 3 zile de la constituirea sa.
    Contestatiile pot fi depuse, sub sanctiunea decaderii, pana la adoptarea prin vot a raportului de catre comisia de validare. Contestatiile pot fi formulate de cetateni romani cu drept de vot si de persoanele juridice romane interesate."
    6. Articolul 7 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 7
    Comisia de validare poate propune invalidarea alegerii unui senator numai in cazul in care constata existenta, in legatura cu alegerea acestuia, a unor incalcari ale legii ce nu au facut obiectul contestatiilor solutionate definitiv in conformitate cu dispozitiile legii electorale."
    7. Articolul 8 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 8
    Comisia de validare, in cel mult 4 zile de la constituire, intocmeste un raport in care nominalizeaza senatorii pentru care se propune validarea sau invalidarea mandatelor, cu motivarea propunerilor de invalidare."
    8. La articolul 11, alineatul 1 va avea urmatorul cuprins:
    "Senatul se pronunta printr-un singur vot asupra listei cuprinzand numele si prenumele senatorilor propusi pentru validare. Senatul dezbate si se pronunta prin vot cu privire la fiecare senator propus pentru invalidarea mandatului."
    9. Dupa articolul 12 se introduc articolele 12^1 si 12^2 cu urmatorul cuprins:
    "Art. 12^1
    Dupa validare senatorii depun juramantul in conditiile legii.
    Art. 12^2
    Dupa incheierea activitatii comisiei de validare competentele acesteia revin Comisiei juridice, de numiri, disciplina, imunitati si validari."
    10. Titlul sectiunii a 2-a din capitolul I va avea urmatorul cuprins:
    "Grupurile parlamentare"
    11. Articolul 13 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 13
    Dupa validare senatorii se pot organiza in grupuri parlamentare.
    Un grup parlamentar poate fi constituit si poate functiona pe toata durata legislaturii dintr-un numar de cel putin 7 senatori care au fost alesi pe listele aceluiasi partid sau ale aceleiasi formatiuni politice.
    Senatorii care au candidat pe listele unei coalitii electorale si care fac parte din partide sau formatiuni politice diferite se pot constitui in grupuri parlamentare proprii ale partidelor sau formatiunilor respective, in conditiile alin. 2.
    Un senator poate face parte dintr-un singur grup parlamentar."
    12. Articolul 15 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 15
    Grupurile parlamentare isi aleg un presedinte, unul sau 2 vicepresedinti si un secretar inainte de sedinta de constituire a Senatului nou-ales."
    13. Dupa articolul 15 se introduc articolele 15^1 - 15^4 cu urmatorul cuprins:
    "Art. 15^1
    Presedintele grupului are urmatoarele atributii:
    a) propune Senatului reprezentantii grupului in comisia de validare;
    b) prezinta Senatului componenta nominala a grupului parlamentar;
    c) reprezinta grupul in negocierile pentru compunerea Biroului permanent si pentru birourile comisiilor permanente, precum si pentru compunerea comisiilor Senatului;
    d) propune candidatii grupului pentru functiile din Biroul permanent;
    e) participa la sedintele Biroului permanent ori de cate ori este invitat;
    f) poate cere incheierea dezbaterilor in Senat;
    g) poate cere revocarea membrilor Biroului permanent sau a membrilor birourilor comisiilor permanente propusi de grupul pe care il reprezinta;
    h) informeaza membrii grupului asupra activitatilor Senatului si ale comisiilor Senatului;
    i) reprezinta grupul ori de cate ori este nevoie in activitatea Senatului;
    j) da mandat unuia dintre vicepresedinti pentru inlocuirea sa.
    Vicepresedintele grupului il inlocuieste pe presedinte in lipsa acestuia sau ori de cate ori este nevoie, in baza mandatului.
    Secretarul grupului tine evidenta prezentei si asigura redactarea proceselor-verbale.
    Art. 15^2
    Presedintele grupului prezinta Senatului denumirea acestuia, precum si componenta lui numerica si nominala.
    Succesiunea prezentarilor se stabileste de catre presedintele de varsta al Senatului, in ordinea marimii grupurilor parlamentare.
    Art. 15^3
    Orice modificare intervenita in componenta unui grup parlamentar se aduce la cunostinta in scris presedintelui Senatului.
    Presedintele Senatului informeaza senatorii, in sedinta publica, asupra modificarilor intervenite in componenta grupurilor parlamentare.
    Art. 15^4
    Grupurile parlamentare, in functie de marimea lor, isi constituie un secretariat tehnic a carui structura se stabileste de Biroul permanent. Numirea si salarizarea membrilor acestuia se fac prin ordin al secretarului general al Senatului, cu contract de munca pe durata determinata corespunzatoare legislaturii. Numirea in si revocarea din functie se fac la propunerea grupului parlamentar respectiv.
    Grupurile parlamentare dispun, de asemenea, de logistica necesara in vederea desfasurarii activitatii, precum si de mijloacele de transport, stabilite de Biroul permanent in functie de marimea grupurilor."
    14. Dupa articolul 15^4 se introduce sectiunea 2^1 cu urmatorul cuprins:
    "SECTIUNEA 2^1
    Biroul permanent al Senatului"
    15. La articolul 16, alineatele 2 si 3 vor avea urmatorul cuprins:
    "Biroul permanent al Senatului se compune din: presedintele Senatului, 4 vicepresedinti, 4 secretari si 2 chestori. Presedintele Senatului este si presedintele Biroului permanent.
    Repartizarea functiilor in Biroul permanent se stabileste prin negocieri intre reprezentantii grupurilor parlamentare, respectandu-se configuratia politica a Senatului asa cum rezulta din constituirea initiala a grupurilor parlamentare. In cazul in care nu se ajunge la un acord problema se supune votului Senatului."
    16. La articolul 17, alineatul 3 va avea urmatorul cuprins:
    "Daca nici un candidat nu a intrunit numarul de voturi necesar se organizeaza un al doilea tur de scrutin, la care participa primii 2 candidati care au obtinut cel mai mare numar de voturi sau, dupa caz, primul clasat si candidatii care s-au clasat pe locul al doilea cu un numar egal de voturi; va fi declarat presedinte al Senatului candidatul care a obtinut cel mai mare numar de voturi din totalul voturilor exprimate."
    17. La articolul 20, alineatele 3 si 6 vor avea urmatorul cuprins:
    "Propunerile nominale pentru functiile prevazute la alin. 1 si repartizate conform alin. 2 se fac de presedintii grupurilor parlamentare. Propunerile se inainteaza presedintelui Senatului, care le va supune votului. Alegerea se face prin vot secret cu buletine.
    ........................................................................
    In cazul in care un candidat nu a obtinut nici dupa cel de-al doilea tur de scrutin numarul necesar de voturi, grupul parlamentar in cauza va face o alta propunere, care se supune aceleiasi proceduri de vot. Procedura se repeta pana la alegerea unui reprezentant al acelui grup parlamentar in functia stabilita in Biroul permanent al Senatului."
    18. Dupa articolul 21 se introduce articolul 21^1 cu urmatorul cuprins:
    "Art. 21^1
    Pentru constatarea rezultatelor votului si incheierea procesului-verbal se alege o comisie formata din cate un reprezentant al grupurilor parlamentare din Senat."
    19. Articolul 22 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 22
    Membrii Biroului permanent pot fi revocati inainte de expirarea mandatului, la cererea grupului parlamentar pe care il reprezinta, prin votul majoritatii senatorilor. Votul este secret si se exprima prin bile.
    Cererea de revocare se supune aprobarii Senatului dupa 3 zile de la inregistrare, dar nu mai tarziu de 10 zile."
    20. Dupa articolul 23 se introduce articolul 23^1 cu urmatorul cuprins:
    "Art. 23^1
    Functiile din Biroul permanent, devenite vacante in timpul sesiunii, se ocupa la propunerea grupului parlamentar caruia i-a fost repartizata functia respectiva, in conditiile prevazute la art. 20."
    21. Titlul sectiunii a 3-a din capitolul I se elimina.
    22. Articolul 24 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 24
    Biroul permanent al Senatului are urmatoarele atributii:
    a) propune Senatului datele de incepere si de incheiere ale fiecarei sesiuni a Senatului, conform art. 63 din Constitutie;
    b) solicita presedintelui Senatului convocarea in sesiune extraordinara;
    c) supune aprobarii plenului Regulamentul Senatului, precum si propunerile de modificare a acestuia;
    d) pregateste si asigura desfasurarea in bune conditii a lucrarilor Senatului;
    e) primeste proiectele de lege si propunerile legislative si sesizeaza comisiile permanente in vederea intocmirii rapoartelor si a elaborarii avizelor, dispune difuzarea proiectelor de lege, a propunerilor legislative si a rapoartelor tuturor senatorilor;
    f) intocmeste proiectul ordinii de zi a sedintelor Senatului si programul de activitate, cu participarea presedintilor grupurilor parlamentare, a presedintilor comisiilor permanente si cu consultarea reprezentantului Guvernului pentru relatia cu Parlamentul;
    g) organizeaza relatiile Senatului cu parlamentele altor state si cu organizatiile parlamentare, stabileste componenta nominala a delegatiilor;
    h) analizeaza si supune dezbaterii Senatului propunerile Comisiei de politica externa privind orientarile generale ale politicii externe a Romaniei sau programele de politica externa;
    i) supune spre aprobare Senatului componenta delegatiilor permanente la organizatiile parlamentare mondiale, europene sau regionale, pe baza consultarii grupurilor parlamentare;
    j) prezinta Senatului proiectul de buget al acestuia si contul de incheiere a exercitiului bugetar;
    k) exercita controlul financiar-contabil si ia hotararile ce se impun in acest domeniu;
    l) supune aprobarii Senatului structura serviciilor acestuia;
    m) propune Senatului numirea secretarului general;
    n) aproba statul de functii si regulamentul de organizare si functionare a serviciilor Senatului, la propunerea secretarului general, precum si regulamente privind desfasurarea activitatii serviciilor Senatului;
    o) controleaza serviciile Senatului;
    p) aproba Regulamentul privind paza, accesul si serviciul de permanenta in sediul Senatului;
    r) indeplineste orice alte atributii prevazute de lege, de prezentul regulament sau insarcinari date de Senat.
    Dezbaterile Biroului permanent al Senatului se consemneaza in procese-verbale si in stenograme."
    23. Dupa articolul 24 se introduc articolele 24^1 si 24^2 cu urmatorul cuprins:
    Art. 24^1
    Biroul permanent se convoaca la cererea presedintelui Senatului sau la cererea a cel putin 4 membri ai sai.
    Art. 24^2
    Biroul permanent va invita la lucrarile sale presedintii grupurilor parlamentare si presedintii comisiilor parlamentare ori de cate ori considera necesar."
    24. Articolul 25 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 25
    Presedintele Senatului are urmatoarele atributii:
    a) convoaca Senatul in sesiuni ordinare si extraordinare;
    b) conduce lucrarile Senatului, asistat de 2 secretari;
    c) acorda cuvantul, modereaza discutiile, sintetizeaza problemele supuse dezbaterii, stabileste ordinea votarii, anunta rezultatul acesteia si proclama rezultatul votului;
    d) asigura mentinerea ordinii in timpul dezbaterilor si respectarea regulamentului;
    e) conduce lucrarile Biroului permanent;
    f) reprezinta Senatul in relatiile cu Presedintele Romaniei, Camera Deputatilor, Guvernul si Curtea Constitutionala;
    g) reprezinta Senatul in relatiile interne si externe;
    h) poate sesiza Curtea Constitutionala in conditiile prevazute la art. 144 lit. a) si b) din Constitutie;
    i) dispune de fondul presedintelui, conform legii si in limitele prevederilor bugetare;
    j) aproba decontarea cheltuielilor pentru deplasarile in strainatate pe care le-a dispus;
    k) aproba indemnizatiile persoanelor utilizate in cadrul Senatului in calitate de colaborator, precum si decontarea cheltuielilor suportate de persoanele invitate pentru audieri la Senat;
    l) indeplineste si alte atributii prevazute de prezentul regulament sau insarcinari date de Senat.
    Presedintele Senatului asigura interimatul functiei de Presedinte al Romaniei, conform art. 97 din Constitutie."
    25. Articolul 27 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 27
    Secretarii intocmesc lista cuprinzand inscrierile la cuvant in ordinea in care au fost facute, prezinta presedintelui propunerile, amendamentele si orice alte comunicari adresate Senatului, efectueaza apelul nominal, consemneaza rezultatul votului, raspund de evidenta hotararilor adoptate, vegheaza la intocmirea stenogramelor, il asista pe presedinte in realizarea atributiilor ce ii revin, in ordinea stabilita de Biroul permanent, si indeplinesc orice alte sarcini care le sunt incredintate de acesta sau de Biroul permanent."
    26. La articolul 28, dupa alineatul 1 se introduce alineatul 2 cu urmatorul cuprins:
    "La sfarsitul fiecarei sesiuni chestorii prezinta Senatului un raport cu privire la rezultatele controalelor efectuate."
    27. Articolul 29 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 29
    Comisiile sunt organe de lucru ale Senatului, constituite pentru pregatirea activitatii de legiferare, precum si pentru realizarea functiei de control parlamentar."
    28. La articolul 30, alineatul 3 va avea urmatorul cuprins:
    "Numarul, denumirea si competenta fiecarei comisii, precum si numarul membrilor acestora se hotarasc de Senat, la propunerea Biroului permanent."
    29. Articolul 31 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 31
    Componenta comisiilor se stabileste potrivit configuratiei politice a Senatului rezultata din constituirea initiala a grupurilor parlamentare sau prin negocieri intre reprezentantii grupurilor parlamentare.
    Optiunile senatorilor se prezinta de grupurile parlamentare in termenul stabilit de Biroul permanent. Propunerile pentru membrii comisiilor se fac de presedintii grupurilor parlamentare, cu respectarea prevederilor alin. 1. In cazul in care nu se ajunge la un acord Senatul hotaraste prin vot deschis.
    Senatul aproba componenta nominala a fiecarei comisii cu votul deschis al majoritatii senatorilor prezenti.
    In aceleasi conditii se aproba si revocarea unor membri ai comisiei, la solicitarea grupurilor parlamentare care i-au propus initial."
    30. Articolul 32 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 32
    In prima lor sedinta, convocata de presedintele Senatului, comisiile isi aleg birourile, compuse dintr-un presedinte, 1 - 2 vicepresedinti si 1 - 2 secretari. In componenta de ansamblu a birourilor se va urmari, pe cat posibil, respectarea configuratiei politice a Senatului.
    Membrii birourilor comisiilor pot fi revocati inainte de expirarea mandatului, la cererea grupului parlamentar pe care il reprezinta, prin votul majoritatii membrilor comisiei. Grupul parlamentar care a cerut revocarea poate solicita inlocuirea senatorului revocat din functie cu un alt membru al grupului parlamentar care face parte din comisie."
    31. Dupa articolul 32 se introduce articolul 32^1, cu urmatorul cuprins:
    "Art. 32^1
    Comisiile adopta propriul regulament de organizare si functionare, care se supune aprobarii Biroului permanent."
    32. Articolul 33 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 33
    Biroul fiecarei comisii propune:
    a) ordinea de zi a fiecarei sedinte;
    b) sarcinile ce revin fiecarui senator in cadrul comisiei;
    c) constituirea de subcomisii, cu votul majoritatii membrilor comisiei, stabilindu-le componenta si sarcinile;
    d) alte masuri ce intereseaza bunul mers al activitatilor comisiei."
    33. Articolul 34 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 34
    Presedintele comisiei are urmatoarele atributii:
    a) asigura reprezentarea acesteia in raporturile cu Biroul permanent si cu celelalte comisii;
    b) conduce sedintele comisiei;
    c) invita, din proprie initiativa sau la solicitarea membrilor comisiei, sa participe la lucrarile comisiei si persoane din afara ei, daca interesele lucrarilor respective o cer;
    d) are acces sau poate desemna un alt reprezentant al comisiei la sedintele altor comisii care examineaza lucrari ce prezinta importanta pentru comisia pe care o conduce;
    e) indeplineste alte atributii prevazute de regulamentul propriu de organizare si functionare."
    34. Dupa articolul 34 se introduc articolele 34^1 si 34^2 cu urmatorul cuprins:
    "Art. 34^1
    Vicepresedintele indeplineste, in lipsa sau la cererea presedintelui, atributiile acestuia.
    Art. 34^2
    Secretarul comisiei are urmatoarele atributii:
    a) tine evidenta prezentei senatorilor la sedintele comisiei;
    b) asigura redactarea tuturor actelor comisiei;
    c) numara voturile exprimate in sedintele comisiei;
    d) urmareste intocmirea proceselor-verbale ale sedintelor comisiei;
    e) indeplineste orice alte atributii necesare bunului mers al activitatilor comisiei."
    35. Articolul 35 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 35
    Convocarea sedintelor comisiei se face de presedintele acesteia sau, in lipsa sa, de un vicepresedinte care il inlocuieste, potrivit programului de lucru al Senatului.
    In timpul sesiunii sedintele comisiilor pot avea loc in acelasi timp cu cele ale plenului, cu incuviintarea acestuia.
    In afara programului de lucru, in cadrul sesiunii comisiile pot fi convocate si pot tine sedinte cu aprobarea sau din dispozitia Biroului permanent."
    36. La articolul 36, alineatele 2 si 3 vor avea urmatorul cuprins:
    "In interesul desfasurarii lucrarilor comisiile pot invita sa participe la dezbateri specialisti sau reprezentanti ai autoritatilor publice si ai unor organizatii neguvernamentale.
    Conditiile in care reprezentantii mijloacelor de informare in masa au acces la lucrarile comisiilor se stabilesc de plenul acestora."
    37. Articolul 37 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 37
    Reprezentantii Guvernului au acces la lucrarile comisiilor. Comisiile pot solicita participarea la lucrarile lor a unor membri ai Guvernului sau a conducatorilor unor institutii publice, situatie in care prezenta acestora este obligatorie; data la care are loc sedinta comisiei va fi adusa la cunostinta invitatilor cu cel putin 3 zile inainte.
    La sedintele comisiilor pot participa si senatori din alte comisii, fara a avea drept de vot.
    Biroul comisiei hotaraste conditiile si limitele participarii personalului de specialitate al Senatului la sedintele comisiilor."
    38. Dupa articolul 37 se introduce articolul 37^1 cu urmatorul cuprins:
    "Art. 37^1
    La propunerea presedintelui, a biroului comisiei sau a unui senator comisia poate hotari limitarea duratei luarilor de cuvant."
    39. La articolul 38, alineatul 2 va avea urmatorul cuprins:
    "Hotararile comisiilor se adopta cu votul majoritatii membrilor prezenti. In caz de paritate votul presedintelui sau, dupa caz, al inlocuitorului acestuia este hotarator."
    40. La articolul 39, alineatele 1 si 2 vor avea urmatorul cuprins:
    "Dupa incheierea dezbaterilor sau a efectuarii lucrarii aflate in examinare comisia desemneaza, la propunerea presedintelui, unul sau mai multi raportori dintre membrii sai.
    Raportorii se vor ingriji de intocmirea raportului sau avizului comisiei, care va fi supus aprobarii acesteia prin vot."
    41. Articolul 41 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 41
    Lucrarile comisiilor se consemneaza in procese-verbale si pot fi stenografiate.
    Senatorii care nu sunt membri ai comisiei pot consulta la sediul comisiei actele si documentele acesteia, cu incuviintarea biroului comisiei, fara stramutarea lor si fara ca lucrarile comisiei sa fie stanjenite.
    Acte si documente ale comisiilor pot fi consultate si de alte persoane interesate decat membrii Senatului, numai cu aprobarea biroului comisiei.
    Toate actele si documentele emise de comisie vor fi semnate de presedinte si de secretar.
    Secretarul comisiei supravegheaza evidenta si pastrarea tuturor actelor si documentelor comisiei de catre personalul de specialitate al acesteia."
    42. Articolul 42 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 42
    Comisiile permanente sunt alese pe toata durata mandatului Senatului.
    Comisiile permanente sunt urmatoarele:
    I. Comisia juridica, de numiri, disciplina, imunitati si validari;
    II. Comisia economica;
    III. Comisia pentru privatizare;
    IV. Comisia pentru buget, finante si banci;
    V. Comisia pentru agricultura, industrie alimentara si silvicultura;
    VI. Comisia pentru politica externa;
    VII. Comisia pentru aparare, ordine publica si siguranta nationala;
    VIII. Comisia pentru drepturile omului si minoritati;
    IX. Comisia pentru munca si protectie sociala;
    X. Comisia pentru invatamant si stiinta;
    XI. Comisia pentru cultura, culte, arta si mijloace de informare in masa;
    XII. Comisia pentru administratie publica si organizarea teritoriului;
    XIII. Comisia pentru cercetarea abuzurilor si petitii;
    XIV. Comisia pentru sanatate, ecologie, tineret si sport.
    In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentului regulament comisiile permanente isi elaboreaza regulamente proprii, care se aproba de Biroul permanent al Senatului. Acestea vor preciza si domeniile lor de activitate."
    43. La articolul 43, alineatul 1 va avea urmatorul cuprins:
    "Fiecare senator este obligat sa faca parte dintr-o singura comisie permanenta. Acelasi senator poate face parte dintr-o a doua comisie permanenta. Pe durata mandatului oricare senator isi poate schimba optiunea."
    44. Articolul 44 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 44
    Comisiile permanente au urmatoarele atributii:
    a) examineaza proiecte si propuneri legislative, in vederea elaborarii rapoartelor sau avizelor;
    b) solicita rapoarte, informatii si documente de la autoritatile publice;
    c) efectueaza anchete parlamentare, atunci cand considera necesar, si prezinta rapoarte Biroului permanent;
    d) controleaza modul in care ministerele si celelalte organe ale administratiei publice indeplinesc Programul de guvernare aprobat de Parlament in domeniile lor specifice de activitate;
    e) dezbat si hotarasc asupra altor probleme transmise de Biroul permanent;
    f) rezolva si alte sarcini potrivit regulamentului propriu."
    45. La articolul 46, alineatul 1 va avea urmatorul cuprins:
    "Orice comisie permanenta care se considera competenta cu privire la un proiect de lege, o propunere legislativa sau un amendament, trimise de Biroul permanent altei comisii, poate solicita Biroului permanent sa ii fie transmise spre avizare."
    46. La articolul 47, alineatul 1 va avea urmatorul cuprins:
    "Daca o comisie permanenta considera ca un proiect de lege sau o propunere legislativa este de competenta in fond a altei comisii poate cere Biroului permanent transmiterea lor catre acea comisie, in termen de cel mult 10 zile de la inregistrare."
    47. La articolul 48, alineatul 1 va avea urmatorul cuprins:
    "Comisia permanenta sesizata in fond comunica in scris celorlalte comisii care examineaza proiectul sau propunerea legislativa termenul in care sa ii fie remise avizele acestora."
    48. Articolul 49 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 49
    La sedintele comisiei sesizate in fond pot participa la dezbateri raportorii comisiilor sesizate pentru avize."
    49. Articolul 50 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 50
    In raportul comisiilor sesizate in fond se fac referiri la avizele celorlalte comisii care au examinat proiectul, la avizul Consiliului Legislativ si la toate amendamentele primite. In cazul propunerilor respinse se mentioneaza motivele avute in vedere.
    Raportul cuprinde propuneri motivate privind admiterea fara modificari a actului examinat, respingerea acestuia sau admiterea lui cu modificari si se inainteaza Biroului permanent."
    50. Articolul 51 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 51
    Raportul comisiei sesizate in fond se depune la Biroul permanent in termenul stabilit de acesta. Termenul poate fi modificat la cererea motivata a comisiei."
    51. Articolul 52 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 52
    Avizarea amendamentelor scrise, depuse de senatori, se face de catre comisia sesizata in fond si, numai daca aceasta considera necesar, si de o alta comisie.
    Pentru observatiile formulate in plen cu privire la probleme de redactare avizarea se face oral de catre raportorul comisiei sesizate in fond.
    Data amendamentului este data inregistrarii sale la comisie, care va tine o evidenta speciala a tuturor amendamentelor depuse."
    52. Articolul 53 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 53
    Daca in urma dezbaterilor in plen sunt necesare modificari importante ale continutului proiectului sau propunerii legislative, presedintele Senatului, la cererea oricarui senator sau a unui grup parlamentar, supune votului Senatului suspendarea dezbaterilor si trimiterea proiectului spre reexaminare comisiei sesizate in fond."
    53. Articolul 55 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 55
    Orice comisie permanenta poate initia o ancheta parlamentara, in limitele competentelor sale materiale, privitoare la activitatea desfasurata de un minister sau de alta autoritate publica.
    Pentru a obtine incuviintarea comisia permanenta va prezenta o cerere scrisa, temeinic motivata, adoptata cu votul majoritatii membrilor sai, in care vor fi enuntate obiectivele si scopul anchetei, mijloacele necesare de realizare si termenul de depunere a raportului.
    Biroul permanent al Senatului va decide asupra cererii, precum si daca raportul se supune dezbaterii si aprobarii Senatului.
    Persoanele invitate pentru audiere vor fi instiintate despre aceasta cu cel putin 5 zile inainte. Cheltuielile de deplasare si, eventual, de cazare vor fi suportate din bugetul Senatului.
    Prezenta la audieri este obligatorie.
    Procedura audierii este cea prevazuta in regulamentul comisiei permanente."
    54. La articolul 56, alineatul 1 va avea urmatorul cuprins:
    "La propunerea Biroului permanent Senatul poate constitui, prin hotarare, comisii speciale pentru avizarea unor proiecte de lege complexe, pentru elaborarea unor propuneri legislative sau pentru alte scopuri, indicate in hotararea de infiintare a comisiei. Proiectele de lege astfel avizate si propunerile legislative elaborate de comisie nu vor mai fi supuse examinarii altor comisii."
    55. La articolul 56, dupa alineatul 2 se introduce alineatul 2^1 cu urmatorul cuprins:
    "Membrii comisiilor speciale isi pastreaza si calitatea de membri ai comisiilor permanente."
    56. Articolul 57 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 57
    La cererea unei treimi din numarul membrilor sai Senatul va putea hotari infiintarea unei comisii de ancheta, fiind aplicabile prevederile art. 29 - 41, art. 55 si ale art. 56 alin. 2 si 3.
    La cererea motivata a comisiei Senatul poate aproba prelungirea termenului stabilit pentru depunerea raportului. In acest caz comisia este obligata sa prezinte un raport preliminar.
    Raportul comisiei este depus la Biroul permanent, care va asigura includerea lui in proiectul ordinii de zi, in termen de cel mult 15 zile de la data depunerii.
    Dupa dezbaterea raportului Senatul adopta o hotarare cu privire la acesta."
    57. Articolul 58 va avea avea urmatorul cuprins:
    "Art. 58
    Daca una dintre Camere adopta un proiect de lege sau o propunere legislativa intr-o redactare diferita de cea adoptata de cealalta Camera, presedintele Senatului impreuna cu presedintele Camerei Deputatilor, prin intermediul unei comisii paritare, initiaza procedura de mediere.
    In acest scop Biroul permanent va propune Senatului un numar de 7 senatori, urmarindu-se respectarea principiilor prevazute la art. 31.
    Senatorii stabiliti de Senat prin votul deschis al majoritatii senatorilor prezenti, impreuna cu cei 7 deputati desemnati de Camera Deputatilor, formeaza comisia de mediere.
    Cvorumul regulamentar al sedintei este asigurat de prezenta a cel putin 4 senatori dintre membrii comisiei de mediere a Senatului."
    58. La articolul 59, dupa alineatul 1 se introduce alineatul 1^1 cu urmatorul cuprins:
    "Reprezentantii Senatului in comisia de mediere au competenta de a examina si de a hotari, impreuna cu cei ai Camerei Deputatilor, numai asupra redactarilor diferite adoptate de Camera Deputatilor la textele adoptate de Senat si se vor pronunta, in aceste limite, asupra redactarilor diferite, putand adopta fie una, fie cealalta dintre redactari sau un text comun."
    59. La articolul 61, alineatul 1 va avea urmatorul cuprins:
    "Activitatea comisiei inceteaza o data cu depunerea raportului."
    60. Articolul 62 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 62
    Senatul se intruneste in doua sesiuni ordinare pe an. Prima sesiune incepe in luna februarie si nu poate depasi sfarsitul lunii iunie. A doua sesiune incepe in luna septembrie si nu poate depasi sfarsitul lunii decembrie."
    61. Dupa articolul 62 se introduc articolele 62^1 si 62^2, cu urmatorul cuprins:
    "Art. 62^1
    Senatul se intruneste si in sesiuni extraordinare, la cererea Presedintelui Romaniei, a Biroului permanent ori a cel putin o treime din numarul senatorilor.
    Cererea de convocare a unei sesiuni extraordinare se face in scris si va cuprinde motivul si durata sesiunii.
    Convocarea Senatului se face de presedintele acestuia.
    Respingerea de catre Senat a ordinii de zi solicitate impiedica tinerea sesiunii extraordinare.
    Art. 62^2
    In timpul sesiunilor Senatul lucreaza in sedinte in plen, in comisii si in grupuri parlamentare.
    In afara sesiunilor Senatul lucreaza prin Biroul permanent, in grupuri parlamentare si, cu aprobarea sau din dispozitia Biroului permanent, in comisii parlamentare."
    62. La articolul 63, alineatul 2 va avea urmatorul cuprins:
    "De asemenea, Senatul poate adopta mesaje, declaratii si alte acte cu caracter politic."
    63. Titlul sectiunii a 2-a din capitolul II va avea urmatorul cuprins:
    "Ordinea de zi si programul de activitate"
    64. Articolul 64 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 64
    Ordinea de zi si programul de activitate ale Senatului se aproba de plenul Senatului, la propunerea Biroului permanent.
    Materialele care se supun dezbaterii Senatului se transmit Biroului permanent pentru a se intocmi proiectul ordinii de zi si al programului de activitate ale Senatului.
    Propunerile legislative se comunica Guvernului in termen de 3 zile de la inregistrare, pentru a se pronunta si in ceea ce priveste aplicarea art. 110 din Constitutie."
    65. Articolul 65 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 65
    Proiectul ordinii de zi cuprinde proiecte de lege, propuneri legislative, rapoarte, informari si alte acte prevazute de lege pentru a fi dezbatute de Senat, precum si, dupa caz, intrebari, interpelari, declaratii sau alte probleme propuse de Guvern, de Biroul permanent ori de senatori.
    La intocmirea si aprobarea ordinii de zi in domeniul legislativ se va asigura prioritate dezbaterii proiectelor de lege in procedura de urgenta, dezbaterii ordonantelor de urgenta si a rapoartelor intocmite de comisiile de mediere.
    Alte propuneri sau documente decat cele din domeniul legislativ se transmit Biroului permanent pentru a fi incluse in proiectul ordinii de zi, cu cel putin doua zile inainte de sedinta Biroului permanent, daca prin lege, prin prezentul regulament sau prin hotararea Senatului nu se prevede un termen mai scurt."
    66. Articolul 66 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 66
    Proiectul ordinii de zi pentru saptamana urmatoare este supus spre aprobare Senatului, se adopta cu votul majoritatii senatorilor prezenti, in ultima zi de activitate in plen a saptamanii.
    Ordinea de zi si programul de activitate aprobate pentru saptamana urmatoare se distribuie senatorilor si se afiseaza la sediul Senatului.
    Ordinea de zi se definitiveaza si se adopta zilnic."
    67. Articolul 67 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 67
    Decretele Presedintelui Romaniei pentru ratificarea tratatelor internationale, precum si rapoartele sau declaratiile primului-ministru cu privire la politica Guvernului se inscriu in proiectul ordinii de zi si se dezbat cu prioritate."
    68. La articolul 68, alineatul 1 va avea urmatorul cuprins:
    "Ordinea de zi poate fi modificata numai la cererea Biroului permanent, a unui grup parlamentar, a unei comisii a Senatului sau a Guvernului, pentru motive bine intemeiate si urgente."
    69. Articolul 69 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 69
    Initiativa legislativa apartine Guvernului, senatorilor si unui numar de cel putin 250.000 de cetateni cu drept de vot, in conformitate cu art. 73 din Constitutie. Senatul dezbate si proiectele de lege sau propunerile legislative transmise de Camera Deputatilor.
    In exercitarea dreptului de initiativa legislativa Guvernul inainteaza Senatului proiecte de lege, iar senatorii si cetatenii, propuneri legislative. Acestea trebuie sa fie insotite de expunere de motive si redactate in forma proprie unui act normativ, pe articole si, dupa caz, pe capitole si sectiuni.
    Legile constitutionale pot fi initiate in conditiile art. 146 si 147 din Constitutie.
    Propunerile legislative formulate de senatori, care implica modificarea bugetului de stat sau a bugetului asigurarilor sociale de stat, trebuie sa fie insotite de dovada solicitarii informarii Guvernului, inaintata prin presedintele Senatului, in conformitate cu dispozitiile art. 110 din Constitutie.
    Proiectele de lege si propunerile legislative se inainteaza Biroului permanent al Senatului, care dispune:
    a) sesizarea comisiilor permanente competente, pentru intocmirea avizelor sau a raportului, stabilind si termenele de depunere a acestora;
    b) solicitarea avizului Consiliului Legislativ, daca acesta nu a fost dat;
    c) distribuirea catre senatori a proiectelor sau propunerilor legislative, a avizului Consiliului Legislativ, a hotararii Curtii Constitutionale, in cazurile prevazute de Constitutie, si a punctului de vedere al Guvernului, in cazurile cerute de lege, pentru propunerile legislative, stabilind si termenul de depunere a amendamentelor de catre senatori sub sanctiunea decaderii. Aceste dispozitii se aplica si grupurilor parlamentare.
    Masurile hotarate de Biroul permanent se aduc la indeplinire de secretarul general prin serviciile Senatului. Termenele prevazute pentru toate operatiunile reglementate in acest articol se stabilesc de Biroul permanent in functie de procedura ordinara sau de procedura de urgenta.
    Propunerile legislative facute de cetateni se distribuie senatorilor si sunt transmise comisiilor permanente competente impreuna cu hotararea Curtii Constitutionale privind indeplinirea conditiilor pentru exercitarea initiativei legislative de catre cetateni.
    Termenele prevazute in prezentul articol pentru avize, rapoarte si amendamente nu pot fi mai scurte de 10 zile calendaristice pentru procedura ordinara si de 5 zile calendaristice pentru procedura de urgenta."
    70. Articolul 70 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 70
    Toate proiectele si propunerile legislative se inregistreaza la Senat in ordinea primirii lor, se distribuie senatorilor, dar nu pot fi inscrise pe ordinea de zi decat dupa trecerea unui termen de cel putin 5 zile."
    71. Articolul 72 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 72
    Initiatorul proiectului sau al propunerii legislative poate sa isi retraga proiectul sau propunerea pana la inceperea dezbaterilor generale, cu aprobarea plenului.
    In cazul in care proiectul sau propunerea legislativa a fost adoptata de Camera Deputatilor retragerea nu mai poate fi facuta din momentul sesizarii Senatului."
    72. Articolul 73 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 73
    Dupa examinarea proiectului sau a propunerii legislative comisia permanenta sesizata in fond intocmeste un raport, care va cuprinde propuneri motivate cu privire la adoptarea sau, dupa caz, modificarea ori respingerea proiectului sau a propunerii legislative examinate.
    Raportul se transmite Biroului permanent, care dispune si asigura, prin secretarul general al Senatului, difuzarea acestuia senatorilor, Guvernului si initiatorului, cu cel putin 3 zile lucratoare inainte de data dezbaterii in plen."
    73. Articolul 75 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 75
    Amendamentele care implica modificarea bugetului de stat sau a bugetului asigurarilor sociale de stat se trimit de presedintele comisiei sesizate in fond la Guvern, solicitandu-se punctul de vedere al acestuia. In cazul in care Guvernul nu transmite un punct de vedere pana la data stabilita de comisie, se considera ca amendamentul a fost acceptat.
    Concluziile examinarii amendamentelor se includ in raportul comisie, iar amendamentele se anexeaza la acesta."
    74. La articolul 76, alineatul 1 va avea urmatorul cuprins:
    "Dezbaterea generala a proiectului sau a propunerii legislative incepe cu prezentarea de catre initiator sau, dupa caz, de reprezentantul acestuia a motivelor care au condus la promovarea proiectului sau a propunerii. Guvernul este reprezentat in mod obligatoriu de un membru al sau."
    75. Articolul 77 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 77
    Pentru dezbaterea generala a proiectului sau a propunerii legislative fiecare grup parlamentar poate sa isi desemneze un singur reprezentant.
    In cazuri justificate, la cererea oricarui senator, Senatul poate aproba, cu votul deschis al majoritatii senatorilor prezenti, sa li se dea cuvantul la dezbaterile generale si altor senatori din cadrul acelorasi grupuri parlamentare.
    Presedintele Senatului da cuvantul reprezentantilor grupurilor parlamentare si apoi celorlalti senatori, in ordinea inscrierii lor la cuvant. Presedintele poate propune Senatului limitarea timpului destinat dezbaterilor generale, si aceasta se hotaraste de plen, conform alin. 2."
    76. Articolul 78 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 78
    Initiatorul proiectului ori al propunerii legislative sau, dupa caz, reprezentantul acestuia are dreptul sa ia cuvantul inainte de incheierea dezbaterii generale. Acelasi drept il are si raportorul comisiei sesizate in fond."
    77. La articolul 80, dupa alineatul 1 se introduce alineatul 2 cu urmatorul cuprins:
    "Daca prin raportul comisiei se propune dezbaterea si adoptarea proiectului de lege, iar in dezbaterile generale se cere respingerea proiectului de lege, dupa incheierea acestora cererea de respingere se supune votului Senatului."
    78. Articolul 81 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 81
    Dupa dezbaterile generale, si daca proiectul de lege nu a fost respins si se constata ca prin raportul comisiei sesizate in fond nu s-au operat modificari sau completari la textele proiectului sau propunerii legislative, proiectul de lege se supune in intregime votului final.
    In cazurile in care comisia sesizata in fond a operat modificari sau completari la textele proiectului sau propunerii legislative cuprinse in raportul acesteia, Presedintele consulta Senatul daca sunt observatii la acestea si dezbaterile pe texte continua numai asupra acestor observatii, care se rezolva prin vot. Dupa terminarea dezbaterilor asupra modificarilor si completarilor operate de comisie raportul in intregime se supune votului si, dupa aceasta, proiectul de lege in intregime se supune votului final.
    In cazurile in care se constata ca sunt si amendamente respinse de comisie si daca se cere sustinerea acestora in plen, se dezbat numai acestea si se rezolva prin vot, apoi raportul comisiei se supune in intregime votului, dupa care proiectul sau propunerea legislativa se supune in intregime votului final."
    79. Articolul 82 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 82
    La dezbaterile care au loc in conditiile art. 81 senatorii pot lua cuvantul pentru a exprima punctul de vedere al grupului parlamentar din care fac parte sau punctul lor de vedere.
    De asemenea, iau cuvantul si reprezentantul Guvernului sau al initiatorului, precum si reprezentantii comisiei sesizate in fond.
    Presedintele Senatului poate supune spre aprobare sistarea discutiilor la textele aflate in dezbatere."
    80. Articolul 83 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 83
    In cursul dezbaterilor senatorii, grupurile parlamentare sau Guvernul pot pune in discutie amendamentele depuse in termen la comisie, in conditiile procedurii prevazute la art. 81."
    81. Articolul 84 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 84
    Daca din dezbaterile desfasurate in conditiile art. 81 rezulta necesitatea reexaminarii de catre comisia sesizata in fond a unor texte, plenul poate decide prin vot deschis, cu votul majoritatii senatorilor prezenti, suspendarea dezbaterilor si trimiterea spre reexaminare a textelor in discutie, comisia pronuntandu-se de urgenta, prin raport suplimentar."
    82. La articolul 85, alineatele 1 si 3 vor avea urmatorul cuprins:
    "Discutarea textelor in conditiile art. 81 incepe cu cele prin care se propune eliminarea si continua cu cele privind modificarea sau completarea acestora. In cazul in care exista mai multe amendamente de acelasi fel, ele se supun la vot in ordinea in care au fost prezentate.
    .....................................................................
    Fiecare text se supune votului Senatului."
    83. Dupa articolul 85 se introduce sectiunea 3^1 cu urmatorul titlu:
    "SECTIUNEA 3^1
    Procedura de urgenta"
    84. Articolul 86 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 86
    La cererea Guvernului sau din proprie initiativa Senatul poate adopta proiecte de lege sau propuneri legislative cu procedura de urgenta.
    Cererea Guvernului si propunerile Biroului permanent, ale grupurilor parlamentare sau ale comisiilor permanente se supun aprobarii Senatului in ziua in care au fost inregistrate sau, daca senatorii nu se afla in plen, in prima sedinta ce urmeaza zilei de inregistrare a acestora. Aprobarea procedurii de urgenta se face cu votul majoritatii senatorilor prezenti.
    Ordonantele emise de Guvern in temeiul art. 114 alin. (4) din Constitutie se supun aprobarii Senatului in procedura de urgenta."
    85. Dupa articolul 86 se introduc articolele 86^1 si 86^2 cu urmatorul cuprins:
    "Art. 86^1
    Senatorii, grupurile parlamentare sau Guvernul pot prezenta amendamente in scris, motivate, care se trimit comisiei sesizate in fond, in termenele stabilite de Biroul permanent. In acelasi interval de timp avizul Consiliului Legislativ se va trimite comisiei sesizate in fond.
    Comisia sesizata in fond este obligata sa depuna raportul in termenul stabilit de Biroul permanent.
    Biroul permanent, dupa primirea raportului comisiei sesizate in fond, inscrie cu prioritate in proiectul ordinii de zi proiectul de lege sau propunerea legislativa.
    Senatul va putea limita durata dezbaterilor generale, dupa care va trece la dezbaterea proiectului, in conditiile art. 81.
    Dezbaterea proiectului se face in conditiile prevazute la art. 81.
    Art. 86^2
    In cazul proiectelor de lege si al propunerilor legislative primite de la Camera Deputatilor, daca au fost operate modificari substantiale fata de proiectul initial, presedintele comisiei permanente sesizate in fond poate solicita avizul Consiliului Legislativ."
    86. Articolul 87 se abroga.
    87. Articolul 89 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 89
    Membrii Guvernului sau reprezentantii acestora au acces la lucrarile Senatului. Daca li se solicita participarea, prezenta lor este obligatorie.
    La sedintele publice ale Senatului pot asista diplomati, reprezentanti ai presei, radioului si televiziunii, precum si alti invitati, pe baza acreditarii sau a invitatiei semnate de Secretarul general al Senatului, in conditiile stabilite de Biroul permanent. Cetatenii pot asista la lucrarile Senatului pe baza unor permise de acces distribuite la cerere, in ordinea solicitarii de catre cei interesati, in limita locurilor disponibile in spatiul destinat publicului.
    Persoanele care asista la sedinta trebuie sa pastreze linistea si sa se abtina de la orice manifestare de aprobare sau dezaprobare, in caz contrar putand fi evacuate din sala."
    88. Articolul 91 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 91
    Senatul isi desfasoara activitatea in plen, pe comisii si pe grupuri parlamentare, conform programului de activitate propus de Biroul permanent si aprobat de Senat."
    89. La articolul 92, alineatul 3 va avea urmatorul cuprins:
    "Inainte de inceperea dezbaterilor presedintele de sedinta anunta daca este intrunit cvorumul, ordinea de zi si programul de activitate."
    90. Articolul 93 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 93
    Senatul adopta legi, hotarari, motiuni si alte acte cu caracter politic in prezenta majoritatii senatorilor. In oricare alta situatie cvorumul este de o treime din numarul senatorilor.
    Inainte de votare presedintii grupurilor parlamentare pot cere presedintelui Senatului verificarea intrunirii cvorumului.
    In cazul in care cvorumul legal nu este intrunit, presedintele Senatului suspenda sedinta si anunta ziua si ora de reluare a lucrarilor."
    91. Articolul 95 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 95
    Inainte de inceperea dezbaterilor generale secretarii intocmesc lista cu senatorii care se inscriu la cuvant.
    Senatorii iau cuvantul in ordinea inscrierii pe lista, cu incuviintarea presedintelui Senatului.
    Reprezentantilor Guvernului li se poate da cuvantul in orice faza a dezbaterii si ori de cate ori solicita acest lucru. Acelasi drept il au si reprezentantii comisiilor sesizate pentru raport de fond."
    92. Articolul 96 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 96
    Persoanele care iau cuvantul in Senat vorbesc numai de la tribuna acestuia sau de la microfoanele special instalate; nici o persoana nu poate lua cuvantul decat daca ii este dat de presedinte."
    93. La articolul 97, alineatul 2 se abroga.
    94. La articolul 98, alineatul 1 va avea urmatorul cuprins:
    "Presedintele Senatului va da cuvantul oricand unui senator pentru a raspunde intr-o chestiune de ordin personal, limitand timpul acordat in acest scop."
    95. La articolul 99, alineatul 2 va avea urmatorul cuprins:
    "Propunerea de incheiere a dezbaterii se adopta cu votul majoritatii senatorilor prezenti."
    96. Articolul 100 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 100
    Senatorii si celelalte persoane care iau cuvantul sunt obligate sa se refere exclusiv la chestiunea pentru care s-au inscris la cuvant si sa respecte regulile deontologiei parlamentare. In caz contrar presedintele le atrage atentia si, daca nu se conformeaza, le retrage cuvantul.
    Nu se admite dialogul intre vorbitori si celelalte persoane aflate in sala."
    97. Articolul 101 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 101
    Presedintele cheama la ordine pe senatorii care tulbura dezbaterile. El poate intrerupe sedinta cand tulburarea persista si poate dispune evacuarea din sala a persoanelor care impiedica in orice mod desfasurarea normala a lucrarilor Senatului."
    98. La articolul 103, alineatul 1 va avea urmatorul cuprins:
    "Legile, hotararile, motiunile, precum si celelalte acte cu caracter politic se adopta de Senat prin vot."
    99. La articolul 104, dupa alineatul 2 se introduce alineatul 2^1 cu urmatorul cuprins:
    "Votul prin ridicarea mainii sau prin ridicare in picioare are urmatoarele semnificatii: pentru, contra sau abtinere. Constatarea rezultatelor se face de presedinte. Daca presedintele o cere sau daca constatarea sa este contestata de presedintele unui grup parlamentar, voturile se numara de catre secretar."
    100. La articolul 104, alineatele 3 si 4 vor avea urmatorul cuprins:
    "Votul secret poate fi exprimat prin buletine de vot, pentru alegerea sau numirea in unele functii, ori prin bile sau electronic, in cazul votarii legilor, hotararilor sau motiunilor.
    In cazul in care prin regulament nu se stabileste o anumita procedura de vot obligatorie, aceasta se va hotari de Senat, la propunerea presedintelui."
    101. La articolul 105, alineatul 1 va avea urmatorul cuprins:
    "Votarea prin apel nominal se desfasoara astfel: presedintele explica obiectul votarii si sensul cuvintelor <<pentru>> si <<contra>>; unul dintre secretari da citire numelui si prenumelui senatorilor, fiecare senator raspunde <<pentru>> sau <<contra>>."
    102. Articolul 106 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 106
    Votul prin bile se desfasoara astfel: in fata presedintelui Senatului se aseaza o urna alba si alta neagra. Senatorii vin pe rand la urne, dupa ce primesc de la secretari cate doua bile, dintre care una alba si una neagra, pe care le introduc in cele doua urne. Bila alba introdusa in urna alba si bila neagra introdusa in urna neagra inseamna vot <<pentru>>, iar bila neagra introdusa in urna alba si bila alba introdusa in urna neagra inseamna vot <<contra>>."
    103. Dupa articolul 106 se introduce articolul 106^1 cu urmatorul cuprins:
    "Art. 106^1
    Votul electronic se desfasoara prin conectarea unuia dintre contactele care reprezinta vot <<pentru>>, vot <<contra>> sau <<abtinere>>. Rezultatul votului electronic se afiseaza la comanda presedintelui Senatului. In cazul unei defectiuni tehnice votul se repeta. Daca defectiunea persista, se recurge, dupa caz, la celelalte modalitati de vot.
    Cartela de vot este netransmisibila.
    Daca votul este deschis, la solicitarea oricarui grup parlamentar se elibereaza cate o lista cuprinzand rezultatele votului."
    104. La articolul 107, alineatele 2 si 4 vor avea urmatorul cuprins:
    "Senatorul voteaza <<pentru>> lasand neatinse pe buletinul de vot numele si prenumele persoanei propuse; el voteaza <<contra>> stergand numele si prenumele persoanei propuse.
    .....................................................................
    Sunt nule buletinele de vot care nu corespund modelului prezentat, cele care nu poarta stampila de control si cele pe care au fost lasate neatinse numele si prenumele candidatilor si care, in acest mod, depasesc numarul functiilor pentru care se face alegerea sau numirea."
    105. Dupa articolul 107 se introduce articolul 107^1 cu urmatorul cuprins:
    "Art. 107^1
    Daca la alegerea sau numirea in anumite functii nu se obtine numarul necesar de voturi, votul se reia conform reglementarilor specifice. In caz de paritate de voturi procedura de votare se repeta.
    In situatiile in care votul este deschis, presedintele voteaza numai dupa ce restul senatorilor si-au exprimat votul."
    106. Articolul 108 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 108
    In cursul votarii nu se acorda dreptul de a lua cuvantul."
    107. Articolul 110 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 110
    Legile constitutionale se adopta cu votul unei majoritati de cel putin doua treimi din numarul senatorilor.
    Legile organice si hotararile privind regulamentul Senatului se adopta cu votul majoritatii senatorilor.
    Legile ordinare si hotararile luate in procesul legiferarii se adopta cu votul majoritatii senatorilor prezenti.
    In cazul legilor constitutionale, cand presedintele constata in prealabil imposibilitatea intrunirii majoritatii prevazute, amana votul, stabilind ziua si ora desfasurarii acestuia. O noua amanare a votului nu poate depasi 30 de zile.
    Daca prezentul regulament nu dispune altfel, celelalte acte ale Senatului sau masurile luate de acesta se adopta cu votul majoritatii senatorilor prezenti.
    Inainte de votare presedintele poate cere verificarea cvorumului prin apel nominal sau prin numarare de catre secretari. Senatorii care nu isi exercita dreptul de vot, dar care au fost prezenti in sala de sedinta intra in numarul regulamentar de stabilire a cvorumului.
    Daca in sala de sedinta nu se afla majoritatea senatorilor, presedintele amana votarea pana la intrunirea cvorumului legal."
    108. Dupa articolul 110 se introduc articolele 110^1 si 110^2 cu urmatorul cuprins:
    "Art. 110^1
    Votul final priveste ansamblul reglementarii.
    Votul final poate avea loc intr-o sedinta consacrata acestui scop, in ordinea definitivarii proiectului de lege sau a propunerii legislative.
    Art. 110^2
    Votul poate fi contestat numai de presedintele unui grup parlamentar, imediat dupa anuntarea rezultatului votului de catre presedintele Senatului. Asupra contestatiei Senatul se pronunta prin votul majoritatii senatorilor prezenti. Contestatia poate fi sustinuta de un singur vorbitor, intr-un interval de timp rezonabil si, in caz de opozitie, poate lua cuvantul, intr-un interval de timp egal, de asemenea, un singur vorbitor din partea fiecarui grup parlamentar.
    Admiterea contestatiei are drept consecinta repetarea votului."
    109. Articolul 111 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 111
    Numirile, confirmarile sau avizele pentru numiri in functii care, potrivit legii, se fac de catre Senat se supun dezbaterii Senatului pe baza raportului Comisiei juridice, de numiri, disciplina, imunitati si validari.
    In vederea intocmirii raportului comisia va examina propunerile de numiri, confirmari sau avize, avand dreptul de a chema pentru audiere candidatii.
    Candidatii vor fi invitati si la dezbaterea in plen a raportului, iar Senatul poate hotari audierea lor si in plen."
    110. Articolul 112 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 112
    Proiectele de lege si propunerile legislative examinate mai intai de Senat se semneaza, dupa adoptare, de presedintele Senatului si se inainteaza Camerei Deputatilor, in vederea dezbaterii si adoptarii. Guvernul va fi instiintat despre aceasta."
    111. Dupa articolul 112 se introduc articolele 112^1 si 112^2 cu urmatorul cuprins:
    "Art. 112^1
    In cazul in care Senatul a adoptat fara modificari un proiect de lege sau o propunere legislativa primita de la Camera Deputatilor, aceasta va fi semnata de presedintele Senatului, va fi depusa la secretarul general al Senatului in vederea exercitarii dreptului de sesizare a Curtii Constitutionale si va fi transmisa Camerei Deputatilor pentru indeplinirea formalitatilor de promulgare.
    Prevederile alin. 1 se aplica si pentru legile adoptate de Senat in urma medierii divergentelor cu Camera Deputatilor, cand aceasta din urma a fost prima sesizata.
    Depunerea legii la secretarul general al Senatului se face numai in zilele in care Senatul lucreaza in plen si se aduce la cunostinta senatorilor in aceeasi zi. Senatorii isi pot exercita dreptul de sesizare a Curtii Constitutionale potrivit legii.
    Art. 112^2
    In cazul in care Senatul respinge un proiect de lege sau o propunere legislativa adoptata anterior de Camera Deputatilor, aceasta se trimite, pentru o noua dezbatere, Camerei Deputatilor. Daca proiectul de lege sau propunerea legislativa este respinsa de Senat si a doua oara, respingerea este definitiva.
    In cazul in care Camera Deputatilor respinge un proiect de lege sau o propunere legislativa adoptata anterior de Senat, Senatul procedeaza la o noua dezbatere. O noua respingere de catre Camera Deputatilor este definitiva.
    In cazul in care Senatul respinge un proiect de lege sau o propunere legislativa, ca prima Camera sesizata, nu il mai inainteaza Camerei Deputatilor. Respingerea se comunica initiatorului.
    De la prevederile alin. 3 se excepteaza proiectele de lege privind aprobarea ordonantelor adoptate de Guvern.
    Proiectele de lege sau propunerile legislative respinse de Senat nu pot fi readuse in discutia acestuia in cursul aceleiasi sesiuni."
    112. Articolul 113 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 113
    In caz de neconstitutionalitate, constatata potrivit art. 144 lit. a) din Constitutie, Senatul dezbate si hotaraste pe baza raportului Comisiei juridice, de numiri, disciplina, imunitati si validari asupra obiectiei de neconstitutionalitate, in termen de 30 de zile de la inregistrarea comunicarii.
    In urma dezbaterii legea se supune unui singur vot, daca aceasta a fost declarata in intregime neconstitutionala. In celelalte cazuri se supun votului numai prevederile declarate neconstitutionale sau textele propuse de comisie.
    Obiectia de neconstitutionalitate este inlaturata numai in cazul in care atat Senatul, cat si Camera Deputatilor au adoptat legea, in aceeasi forma, cu o majoritate de cel putin doua treimi din numarul membrilor fiecarei Camere.
    In cazul in care in una dintre Camere nu se obtine majoritatea de doua treimi ceruta de art. 145 alin. (1) din Constitutie, prevederile declarate neconstitutionale prin decizie a Curtii Constitutionale se inlatura din lege, iar daca legea in ansamblul sau este declarata neconstitutionala, ea nu se mai trimite la promulgare Presedintelui Romaniei.
    Comisia juridica, de numiri, disciplina, imunitati si validari, pe baza concluziilor retinute din examinarea continutului deciziei Curtii Constitutionale, recomanda Senatului, prin raportul ei, admiterea sau respingerea obiectiei de neconstitutionalitate. Nu pot fi propuse amendamente la textele considerate neconstitutionale. Comisia poate propune texte corespunzatoare deciziei Curtii Constitutionale."
    113. Articolul 115 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 115
    In procedura de adoptare a legilor medierea divergentelor dintre Senat si Camera Deputatilor se face prin intermediul unei comisii de mediere, potrivit art. 64 - 86^2.
    Raportul comisiei de mediere se inscrie pe ordinea de zi a Senatului, urmandu-se procedura prevazuta la art. 64 - 86^2 din prezentul regulament sau, dupa caz, pe ordinea de zi a sedintelor comune ale Camerelor Parlamentului, potrivit procedurii prevazute in regulamentul sedintelor comune.
    Se supun la vot, potrivit procedurii de dezbatere pe articole a legii, numai solutiile propuse de comisia de mediere diferite de cele adoptate initial de Senat. In toate cazurile raportul comisiei de mediere se aproba potrivit procedurii si cu majoritatea de voturi necesara in vederea adoptarii legii in forma finala."
    114. Articolul 116 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 116
    Daca ambele Camere ale Parlamentului isi insusesc textul legii in forma propusa de comisia de mediere, se va proceda conform art. 112."
    115. La articolul 117, dupa alineatul 1 se introduce alineatul 2 cu urmatorul cuprins:
    "Dupa finalizarea dezbaterilor in sedinta comuna se procedeaza conform prevederilor art. 112."
    116. Articolul 118 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 118
    In cazul in care Presedintele Romaniei cere, inainte de promulgare, reexaminarea unei legi adoptate prima data de Senat, cererea va fi inscrisa in termen de cel mult 30 de zile in proiectul ordinii de zi a Senatului.
    Reexaminarea legii pe baza cererii Presedintelui Romaniei se face cu respectarea procedurii legislative."
    117. Articolul 121 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 121
    Senatul are dreptul sa ceara punerea sub urmarire penala a membrilor Guvernului, potrivit dispozitiilor Legii nr. 115/1999 privind responsabilitatea ministeriala."
    118. La articolul 122, alineatul 1 va avea urmatorul cuprins:
    "Dezbaterea are loc pe baza raportului intocmit fie de o comisie permanenta, ca urmare a unei anchete desfasurate in conditiile art. 55, fie de o comisie de ancheta."
    119. Articolul 123 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 123
    Daca Senatul hotaraste sa ceara punerea sub urmarire penala a unui membru al Guvernului, presedintele Senatului va adresa ministrului justitiei o cerere pentru inceperea urmarii penale potrivit legii. De asemenea, va instiinta Presedintele Romaniei pentru eventuala suspendare din functie a acestuia."
    120. La articolul 125, dupa alineatul 2 se introduce alineatul 3 cu urmatorul cuprins:
    "Motiunile trebuie sa fie intocmite corespunzator actelor juridice ale Senatului si sa cuprinda motivarea si dispozitivul. Motiunile se depun la presedinte in plenul Senatului."
    121. Articolul 126 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 126
    Pana la incheierea dezbaterii unei motiuni semnatarii nu mai pot promova o alta motiune in aceeasi problema.
    Dupa primirea motiunilor care nu intra sub incidenta art. 127 alin. 2 presedintele Senatului le comunica de indata Guvernului si le aduce la cunostinta plenului, dupa care dispune afisarea lor la sediul Senatului si distribuirea lor senatorilor."
    122. La articolul 127, dupa alineatul 1 se introduc alineatele 2 si 3 cu urmatorul cuprins:
    "Presedintele Senatului nu va supune dezbaterii motiunile care nu indeplinesc cerintele prevazute la art. 125 si nici pe cele care vizeaza finalitati specifice motiunii de cenzura, prezentand Senatului motivele deciziei sale.
    Motiunile privind probleme de politica externa se supun dezbaterii numai insotite de avizul Comisiei pentru politica externa si cu consultarea Ministerului Afacerilor Externe. Aceasta conditie trebuie indeplinita in termen de 3 zile de la depunerea motiunii."
    123. La articolul 128, alineatul 3 va avea urmatorul cuprins:
    "Dezbaterea se incheie prin supunerea la vot a motiunii in plenul Senatului."
    124. La articolul 128, dupa alineatul 3 se introduce alineatul 4 cu urmatorul cuprins:
    "Nici o motiune nu poate fi supusa votului inainte de dezbaterea ei."
    125. La articolul 129, dupa alineatul 1 se introduce alineatul 2 cu urmatorul cuprins:
    "Motiunile adoptate de Senat se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si sunt obligatorii pentru Guvern si membrii sai, precum si pentru celelalte persoane vizate."
    126. Articolul 130 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 130
    Fiecare senator poate adresa intrebari orale sau scrise Guvernului, membrilor acestuia sau conducerii autoritatilor administrative autonome.
    Intrebarea consta in solicitarea de a se raspunde daca un fapt este adevarat, daca o informatie este exacta, daca Guvernul intelege sa comunice Senatului documentele ori informatiile solicitate de senator sau daca are intentia de a lua o hotarare intr-o problema determinata.
    In plenul Senatului nu pot fi formulate intrebari care privesc probleme de interes personal sau particular, care urmaresc in exclusivitate obtinerea unei consultatii juridice ori care privesc activitatea unor persoane care nu indeplinesc functii publice.
    Cei intrebati, daca sunt prezenti, au obligatia sa raspunda imediat la fiecare intrebare sau vor declara ca prezinta raspunsul in zilele urmatoare, indicand data. Pentru cei care nu sunt prezenti Senatul va stabili data la care acestia sunt obligati sa raspunda intrebarilor, pe care o va comunica celor in cauza.
    Membrul Guvernului poate amana raspunsul la intrebarea orala pentru saptamana urmatoare numai in cazuri temeinic justificate.
    La prezentarea intrebarii senatorul va preciza daca doreste sa primeasca raspunsul in scris sau oral in sedinta publica."
    127. Articolul 131 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 131
    Daca raspunsul la o intrebare da nastere unei replici, durata afectata pentru aceasta este de cel mult 3 minute. Raspunsul la replica va fi dat in aceleasi conditii in care s-a raspuns la intrebare."
    128. Articolul 132 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 132
    Nici un senator nu poate adresa mai mult de doua intrebari in aceeasi sedinta. Durata afectata intrebarilor si raspunsurilor va fi stabilita de Biroul permanent.
    Intrebarile care n-au putut fi prezentate si raspunsurile care n-au putut fi date in timpul stabilit vor fi reprogramate pentru sedinta urmatoare, mentinandu-se ordinea inscrierilor."
    129. Articolul 134 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 134
    Interpelarea consta intr-o cerere adresata Guvernului sau unui membru al acestuia de catre un senator sau de un grup parlamentar, prin care se solicita explicatii asupra politicii Guvernului in probleme importante ale activitatii sale interne sau externe.
    Interpelarile se fac in scris, aratandu-se obiectul si motivarea acestora, si se depun la secretarul desemnat al Senatului."
    130. Articolul 135 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 135
    Interpelarile se inscriu, in ordinea prezentarii, intr-un registru special, se afiseaza la sediul Senatului si se comunica celui interpelat.
    Interpelarile se prezinta in sedinta publica de catre autor.
    Biroul permanent stabileste o zi din saptamana consacrata prezentarii si dezbaterii interpelarilor.
    Guvernul si fiecare dintre membrii sai sunt obligati sa raspunda la interpelari in cel mult doua saptamani. Pentru motive temeinice Senatul poate acorda un nou termen."
    131. La articolul 136, alineatul 2 va avea urmatorul cuprins:
    "Raspunsurile la interpelarile adresate Guvernului se prezinta de primul-ministru sau de reprezentantul acestuia. Raspunsul la interpelarile adresate membrilor Guvernului se prezinta de ministru sau, dupa caz, de un secretar de stat."
    132. Titlul sectiunii a 4-a din capitolul III va avea urmatorul cuprins:
    "Informarea Senatului si a senatorilor"
    133. Articolul 138 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 138
    Presedintele Senatului poate solicita Guvernului si celorlalte organe ale administratiei publice, in cadrul controlului parlamentar asupra activitatii acestora, informatiile si documentele necesare.
    Presedintii comisiilor permanente pot solicita de la organele prevazute la alin. 1 informatiile si documentele necesare referitoare la domeniul lor de activitate.
    Fiecare senator are dreptul de a cere informatiile si documentele mentionate prin intermediul presedintelui Senatului sau al presedintilor comisiilor.
    Solicitarea informarii este obligatorie in cazul in care o initiativa legislativa implica modificarea prevederilor bugetului de stat sau ale bugetului asigurarilor sociale de stat.
    Autoritatile prevazute la alin. 1 sunt obligate sa raspunda in termen de cel mult 10 zile. In situatii exceptionale in care raspunsul necesita date suplimentare, acestea au obligatia de a declara in scris ca interesul public nu le permite sa raspunda la timp si de a cere un termen suplimentar, care nu poate depasi 30 de zile. In cazul in care autoritatile nu raspund in termenele prevazute senatorul interesat poate cere invitarea lor in plenul Senatului.
    Refuzul nejustificat de a raspunde la solicitarile prevazute in alineatele precedente atrage, dupa caz, raspunderea juridica potrivit legii. Presedintele Senatului poate sesiza autoritatile competente, la solicitarea senatorului interesat."
    134. Titlul sectiunii a 5-a din capitolul III se elimina.
    135. Articolele 141 - 143 se abroga.
    136. La articolul 146, alineatele 1 si 3 vor avea urmatorul cuprins:
    "Petitiile inregistrate se repartizeaza spre solutionare de catre unul dintre vicepresedintii Senatului, desemnat de presedinte, comisiei permanente competente, potrivit obiectului petitiei, ori senatorilor carora le-au fost personal adresate.
    .......................................................................
    Senatorul caruia ii sunt adresate petitii le va transmite spre solutionare autoritatilor publice competente."
    137. Articolul 147 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 147
    Comisia va decide care sunt petitiile a caror rezolvare nu sufera amanare, sesizand de indata autoritatile publice competente, in vederea solutionarii lor. Pentru celelalte petitii comisia va decide, in cel mult 10 zile de la inregistrarea lor, daca le va trimite unei autoritati publice competente ori le va clasa. In cazuri deosebite problema ce face obiectul petitiei se prezinta Senatului.
    Autoritatile publice sesizate au obligatia sa informeze Senatul in scris, in termen de cel mult 30 de zile, despre solutia adoptata.
    Petitionarului i se aduce la cunostinta solutia adoptata."
    138. Articolul 148 se abroga.
    139. Dupa articolul 148 se introduce sectiunea 6^1 cu urmatorul cuprins:
    "SECTIUNEA 6^1
    Declaratii politice
    Art. 148^1
    In fiecare saptamana Biroul permanent aloca o anumita perioada dintr-o zi de sedinta pentru declaratii politice ale senatorilor.
    Declaratiile politice se fac in nume propriu sau in numele grupului parlamentar.
    In raport cu continutul lor declaratiile politice pot da dreptul la replica senatorilor, grupurilor parlamentare si autoritatilor vizate."
    140. Articolul 180 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 180
    Serviciile Senatului sunt conduse de secretarul general al Senatului.
    Secretarul general este numit de Senat, pe durata mandatului acestuia, la propunerea presedintelui.
    Secretarul general poate fi revocat la propunerea presedintelui Senatului sau a cel putin 20 de senatori. Propunerea de revocare poate fi formulata o singura data in cursul aceleiasi sesiuni.
    Secretarul general este ordonator principal de credite si, in indeplinirea atributiilor sale, emite ordine."
    141. Articolul 182 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 182
    Structura organizatorica a serviciilor Senatului, precum si numarul maxim de posturi se aproba de plenul Senatului, la propunerea Biroului permanent.
    Statul de functii se aproba de Biroul permanent, la propunerea secretarului general al Senatului."
    Art. 2
    Regulamentul Senatului, aprobat prin Hotararea Senatului nr. 16/1993, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 178 din 27 iulie 1993, cu modificarile si completarile ulterioare, inclusiv cu cele aduse prin prezenta hotarare, va fi republicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, dandu-se textelor o noua numerotare.

    Aceasta hotarare a fost adoptata de Senat in sedinta din 17 ianuarie 2001, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constitutia Romaniei.

                        p. PRESEDINTELE SENATUI,
                            DORU IOAN TARACILA



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 5/2001

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 5 din 2001
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu