LEGE Nr. 133
din 11 mai 2007
pentru aprobarea Ordonantei
de urgenta a Guvernului nr. 70/2006 privind modificarea si completarea unor
acte normative din domeniul comunicatiilor electronice si al serviciilor
postale
ACT EMIS DE:
PARLAMENTUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 355 din 24 mai 2007
Parlamentul României adoptă
prezenta lege.
Art. I. - Se aprobă Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 70 din 13
septembrie 2006 privind modificarea şi completarea unor acte normative din
domeniul comunicaţiilor electronice şi al serviciilor poştale, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 810 din 2 octombrie 2006, cu următoarele modificări şi
completări:
1. La articolul I punctul
1, litera b) a articolului 2 va avea următorul cuprins:
,,b) reţea poştală - sistemul de organizare şi resursele de
orice fel, utilizate de furnizorii de servicii poştale, în principal, pentru:
- colectarea trimiterilor poştale de la toate punctele
de acces;
- transportul şi manipularea trimiterilor poştale de
la punctele de acces până la centrele de distribuire;
- distribuirea trimiterilor poştale la adresele
indicate pe acestea;".
2. La articolul I, după
punctul 1 se introduc două noi puncte, punctele 11 şi 12, cu următorul cuprins:
„11. La
articolul 2, după litera b) se introduce o nouă literă, litera b1), cu următorul
cuprins:
«b1) reţea
poştală publică - sistemul de organizare şi resursele
de orice fel, utilizate de unul sau mai mulţi furnizori de serviciu universal,
în principal, pentru:
- colectarea trimiterilor poştale care fac obiectul
unei obligaţii de serviciu universal de la toate punctele de acces;
- transportul şi manipularea trimiterilor poştale de
la punctele de acces până la centrele de distribuire;
- distribuirea trimiterilor poştale la adresele
indicate pe acestea;».
12. La
articolul 2, literele c), m), s) şi v) vor avea următorul cuprins:
«c) puncte de acces - ansamblul
instalaţiilor fizice, inclusiv cutiile poştale, puse la dispoziţie publicului,
prin intermediul cărora trimiterile poştale pot fi introduse în reţeaua
poştală;
........................................................................................................................................................................ .........................................................
m) serviciu de trimitere contra ramburs - serviciu poştal a cărui particularitate constă în achitarea
contravalorii bunului care face obiectul trimiterii poştale de către destinatar
expeditorului prin intermediul reţelei poştale;
........................................................................................................................................................................ .........................................................
s) expeditor - persoana
care generează efectiv trimiterea poştală şi, personal sau prin intermediul
unui terţ, o introduce în reţeaua poştală;
........................................................................................................................................................................ .........................................................
v) cerinţe esenţiale - condiţii generale, care nu sunt de natură economică, impuse de stat
pentru furnizarea serviciilor poştale, constând în: protecţia secretului
corespondenţei, asigurarea securităţii reţelei poştale în ceea ce priveşte
transportul bunurilor periculoase, precum şi, în cazuri justificate, protecţia
datelor cu caracter personal, asigurarea confidenţialităţii informaţiilor
transmise sau stocate, protecţia dreptului la viaţă privată, protecţia mediului
şi respectarea normelor privind amenajarea teritoriului şi urbanismul;»."
3. La articolul I punctul 6, alineatul (2) al
articolului 6 va avea următorul cuprins:
„(2) Pe baza politicii şi strategiei stabilite potrivit
alin. (1), autoritatea de reglementare stabileşte şi comunică public condiţiile
şi procedura pe care le aplică pentru a desemna unul sau mai mulţi furnizori de
servicii poştale ca furnizori de serviciu universal, precum şi condiţiile
speciale pe care trebuie să le respecte aceştia şi drepturile de care
beneficiază în furnizarea serviciului universal."
4. La articolul I punctul 7, alineatul (4) al
articolului 6 va avea următorul cuprins:
„(4) Autoritatea de reglementare va informa Comisia
Europeană cu privire la măsurile luate privind asigurarea dreptului de acces la
serviciul universal şi, în special, cu privire la furnizorii de serviciu
universal desemnaţi."
5. La articolul I, punctul
10 va avea următorul cuprins:
„10. La articolul
11, literele a) şi b) se abrogă."
6. La articolul I, după
punctul 10 se introduc două noi puncte, punctele 101 şi 102, cu următorul cuprins:
„101. Articolul 111 se abrogă.
102. Titlul capitolului IV va avea următorul cuprins: «Finanţarea serviciului
universal»."
7. La articolul I punctul
11, articolul 12 va avea următorul cuprins:
„Art. 12. - Dreptul de a presta unul sau mai multe
servicii poştale incluse în sfera serviciului universal, având ca obiect
trimiteri de corespondenţă interne sau internaţionale, indiferent dacă livrarea
acestora este accelerată ori nu, a căror greutate este mai mică de 50 g şi al
căror tarif este mai mic decât de 2,5 ori tariful public corespunzător unei
trimiteri de corespondenţă din prima treaptă de greutate a celei mai rapide
categorii standard, poate fi rezervat de către autoritatea de reglementare
furnizorului de serviciu universal, în măsura necesară îndeplinirii
obligaţiilor de asigurare a serviciilor din sfera
serviciului universal care îi revin. Serviciile care fac obiectul unui asemenea
drept rezervat de autoritatea de reglementare sunt denumite în continuare servicii
rezervate."
8. La articolul I, după
punctul 12 se introduce un nou punct, punctul 121, cu următorul cuprins:
„121. Articolul
14 va avea următorul cuprins:
«Art. 14. - (1) Incepând cu data expirării
drepturilor rezervate conform
art. 12, în măsura în care costul net asociat îndeplinirii obligaţiilor de asigurare a serviciilor din sfera serviciului universal care revin unui furnizor de serviciu universal reprezintă o sarcină injustă pentru acesta,
autoritatea de reglementare va decide suportarea partajată a acestui cost de către
furnizorii de servicii poştale ori de către utilizatori.
(2) Autoritatea de reglementare va determina, cu
respectarea principiilor transparenţei, minimei atingeri aduse concurenţei,
nediscriminării şi proporţionalităţii, un mecanism de compensare care va fi
bazat pe contribuţii ale furnizorilor de servicii poştale ori ale
utilizatorilor şi care va fi administrat de autoritatea de reglementare, în
condiţiile stabilite de aceasta. In acest scop, autoritatea de reglementare va
stabili:
a) furnizorii de servicii poştale sau utilizatorii
care au obligaţia să contribuie la compensare;
b) cuantumul contribuţiilor datorate, stabilite ca un
procent din cifra de afaceri a furnizorilor de servicii poştale sau ca o sumă
fixă suplimentară percepută utilizatorilor la furnizarea serviciilor poştale,
fără a se limita doar la aceste modalităţi de stabilire a contribuţiilor;
c) modalitatea şi termenul de plată a contribuţiilor;
d) orice alte elemente necesare în vederea
funcţionării mecanismului de compensare.
(3) In măsura în care sumele care ar putea fi
colectate din contribuţiile prevăzute la alin. (2), în condiţiile stabilirii
unui cuantum al contribuţiilor rezonabil şi care să nu aducă atingere
viabilităţii economice a furnizorilor, sunt insuficiente, diferenţa dintre
costul net prevăzut la alin. (1) şi aceste sume va fi suportată de la bugetul
de stat.
(4) In acest scop, autoritatea de reglementare va
comunica Ministerului Economiei şi Finanţelor, până la data de 15 iulie a
fiecărui an, o previziune a diferenţei determinate conform prevederilor alin.
(3), iar Ministerul Economiei şi Finanţelor are obligaţia introducerii acesteia
în proiectul legii bugetului de stat pentru anul următor.
(5) Autoritatea de reglementare stabileşte şi
comunică Ministerului Economiei şi Finanţelor condiţiile în care se virează
furnizorilor de serviciu universal diferenţa determinată conform prevederilor
alin. (3), iar Ministerul Economiei şi Finanţelor are obligaţia de a vira
furnizorilor de serviciu universal aceste sume, în termen de 30 de zile de la
data comunicării condiţiilor stabilite de autoritatea
de reglementare.»"
9. La articolul I, punctul
13 va avea următorul cuprins:
„13. Articolul 141 se abrogă."
10. La articolul I punctul
21, articolul 24 va avea următorul cuprins:
„Art. 24. - (1) Furnizorul de serviciu universal are obligaţia de a ţine evidenţa contabilă separată, în cadrul
contabilităţii interne de gestiune, prin aplicarea, în mod unitar, a
principiilor privind elaborarea sistemului de evidenţă contabilă separată şi a
cerinţelor privind întocmirea şi transmiterea situaţiilor financiare separate
stabilite de către autoritatea de reglementare.
(2) In cadrul evidenţei contabile separate sunt
evidenţiate distinct cel puţin fiecare dintre serviciile rezervate, pe de o
parte, şi serviciile nerezervate, pe de altă parte, iar în cadrul serviciilor
nerezervate se urmăresc distinct serviciile incluse în sfera serviciului
universal şi cele neincluse în sfera serviciului universal.
(3) Respectarea de către furnizorul de serviciu
universal a principiilor şi cerinţelor prevăzute la alin. (1) se verifică de un
auditor independent, în condiţiile stabilite de autoritatea de reglementare.
Furnizorul de serviciu universal are obligaţia de a publica anual o declaraţie privind
respectarea acestor principii şi cerinţe, în condiţiile stabilite de autoritatea de reglementare.
(4) Autoritatea de reglementare va transmite Comisiei
Europene, la cerere, informaţii detaliate cu privire la sistemul de evidenţă
contabilă separată elaborat de furnizorul de serviciu universal în procesul de
implementare a obligaţiei prevăzute la alin. (1).
(5) Furnizorul de serviciu universal va transmite
autorităţii de reglementare şi Comisiei Europene, la cerere, informaţii
contabile detaliate rezultate din sistemul de evidenţă contabilă separată
prevăzut la alin. (4), cu respectarea confidenţialităţii acestora.
(6) In cazul în care autoritatea de reglementare
decide că nu se justifică rezervarea unor servicii poştale furnizorului de
serviciu universal, potrivit art. 12, şi nici stabilirea unui mecanism de
compensare a costurilor ocazionate de furnizarea serviciilor din sfera
serviciului universal, potrivit art. 14, iar furnizorul de serviciu universal
nu beneficiază de măsuri de natura ajutorului de stat sau cu efecte similare,
autoritatea de reglementare poate decide să nu impună obligaţia de a ţine
evidenţa contabilă separată. Autoritatea de reglementare va informa Comisia
Europeană cu privire la această măsură."
11. La articolul I, punctul
22 se abrogă.
12. La articolul I, după punctul 23 se introduce un nou
punct, punctul 231, cu următorul
cuprins:
„231. Alineatul (2) al articolului 29
va avea următorul cuprins:
«(2) Furnizorul de servicii poştale are obligaţia să
marcheze toate instalaţiile fizice care fac parte din reţeaua poştală pe care o
operează, inclusiv cutiile poştale, cu un semn distinctiv care să asigure
identificarea furnizorului în cauză.»"
13. La articolul I punctul 24, alineatul (3) al articolului 30 va avea următorul
cuprins:
„(3) In cazuri excepţionale, determinate de
infrastructura reţelei poştale publice sau de situaţii geografice speciale,
autoritatea de reglementare poate stabili excepţii de la standardele de
calitate prevăzute la alin. (2), cu informarea în acest sens a Comisiei
Europene."
14. La articolul I punctul 38, alineatul (1) al articolului 59 va avea următorul cuprins:
„Art. 59. - (1) Contravenţiile prevăzute la art. 58 se
sancţionează astfel:
a) faptele prevăzute la pct. 1-8, cu amendă de la 500
lei la 5.000 lei;
b) faptele prevăzute la pct. 9-202, cu amendă de la 5.000 lei la
60.000 lei, pentru furnizorii de servicii poştale cu o cifră de afaceri de până
la 3.000.000 lei;
c) faptele prevăzute la pct. 9-202, prin derogare de la dispoziţiile
art. 8 alin. (2) lit. a) din Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001 privind regimul
juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
180/2002, cu modificările şi completările ulterioare, cu amendă în cuantum de
până la 2% din cifra de afaceri, iar în cazul unor încălcări repetate, cu
amendă în cuantum de până la 5% din cifra de afaceri, pentru furnizorii de
servicii poştale cu o cifră de afaceri peste 3.000.000 lei."
15. La articolul I, punctul
41 se abrogă.
16. La articolul II punctul 1, litera a) a articolului 2 va avea următorul cuprins:
„a) reţea de comunicaţii
electronice - sistemele de transmisie şi, acolo
unde este cazul, echipamentele de comutare sau rutare şi alte resurse care
permit transportul semnalelor prin cablu, pe cale radio, prin mijloace optice
sau alte mijloace electromagnetice, incluzând reţelele de comunicaţii prin
satelit, reţelele terestre fixe, cu comutare de circuite şi cu comutare de
pachete, şi mobile, reţelele electrice, în măsura în care sunt utilizate
pentru transmiterea de
semnale, reţelele utilizate pentru difuzarea serviciilor de programe
audiovizuale şi reţelele de televiziune prin cablu, indiferent de tipul de
informaţie transmisă;".
17. La articolul II punctul 5, alineatul (5) al articolului 4 va avea următorul
cuprins:
„(5) Informaţiile obţinute înaintea, în timpul sau după
finalizarea negocierilor unui acord de acces sau de interconectare trebuie
utilizate numai în scopul în care au fost furnizate, iar confidenţialitatea
informaţiilor transmise sau stocate va fi respectată în toate cazurile. Aceste
informaţii nu pot fi divulgate către niciun terţ, în special către alte
departamente, filiale, sedii secundare sau parteneri ai operatorului ori ai
furnizorului de servicii de comunicaţii electronice, care ar obţine astfel un
avantaj de ordin competitiv, cu excepţia informaţiilor solicitate de
autoritatea de reglementare, potrivit dispoziţiilor art. 11 alin. (3), art. 13
alin. (3) sau art. 19 alin. (i) lit. a) din prezenta ordonanţă ori ale art. 51
sau art. 54 alin. (1) din Ordonanţa-cadru."
18. La articolul II punctul 6, alineatul (5) al articolului 5 va avea următorul cuprins:
„(5) Autoritatea de reglementare are dreptul să
intervină, din proprie iniţiativă, acolo unde este justificat, sau, în cazul în
care în urma negocierilor nu se poate ajunge la încheierea unui acord, la
cererea oricăreia dintre părţile implicate, şi, dacă este cazul, să stabilească
condiţiile în care se realizează accesul sau interconectarea, în vederea
atingerii obiectivelor prevăzute la art. 45 din Ordonanţa-cadru, în
conformitate cu prevederile prezentei ordonanţe şi cu respectarea procedurilor
corespunzătoare prevăzute la art. 341, 36 şi 50 din Ordonanţa-cadru."
19. La articolul II punctul 7, alineatul (6) al articolului 5 va avea următorul
cuprins:
„(6) In luarea unei decizii în conformitate cu prezentul articol, autoritatea de reglementare va avea în vedere
asigurarea unor condiţii de acces şi interconectare echivalente pentru servicii
echivalente, precum şi imposibilitatea condiţionării încheierii acordului de
acces sau de interconectare de acceptarea unor clauze care nu au legătură cu
acesta."
20. La articolul II, după punctul 15 se introduce un nou punct, punctul 151, cu următorul cuprins:
„151. Articolul
17 se abrogă."
21. La articolul II punctul 17, alineatul (2) al
articolului 18 va avea următorul cuprins:
„(2) Contravenţiile prevăzute la alin. (1) se
sancţionează astfel:
a) faptele prevăzute la lit. a) şi b), cu amendă de
la 500 lei la 5.000 lei;
b) faptele prevăzute la lit. c) - k), cu amendă de la
5.000 lei la 100.000 lei, pentru furnizorii sau operatorii cu o cifră de
afaceri de până la 5.000.000 lei;
c) faptele prevăzute la lit. c) - k), prin derogare
de la dispoziţiile art. 8 alin. (2) lit. a) din Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001
privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare,
cu amendă în cuantum de până la 2% din cifra de afaceri, iar în cazul unor
încălcări repetate, cu amendă în cuantum de până la 5% din cifra de afaceri,
pentru furnizorii sau operatorii cu o cifră de afaceri de peste 5.000.000
lei."
22. La articolul II, după punctul 17 se introduce un nou punct, punctul 171, cu următorul cuprins:
„171. La
articolul 19 alineatul (1), literele a) şi b) vor avea următorul cuprins:
«a) să furnizeze în mod complet şi corect, în
conformitate cu solicitarea scrisă a autorităţii de reglementare, informaţiile
care le-au fost cerute conform prevederilor art. 11 alin. (3) sau ale art. 13
alin. (3);
b) să se supună controlului prevăzut la art. 16;»".
23. La articolul
III punctul 1, litera e) a alineatului (1) al articolului 2 va avea următorul
cuprins:
,,e) perturbaţie - efectul unei energii nedorite care apare la recepţia într-o reţea
de comunicaţii electronice ce utilizează spectrul de frecvenţe radio, energie
cauzată de o emisie sau de un fenomen de radiaţie ori de inducţie, care se
manifestă prin orice fel de degradare a performanţelor reţelei şi care poate
conduce la interpretarea eronată a informaţiilor sau la pierderea acestora,
informaţii care ar fi putut fi obţinute în absenţa unei asemenea energii
nedorite;".
24. La articolul III
punctul 3, alineatul (2) al articolului 2 va avea următorul cuprins:
„(2) In cuprinsul prezentei ordonanţe de urgenţă sunt,
de asemenea, aplicabile definiţiile prevăzute la art. 2 din Ordonanţa
Guvernului nr. 34/2002 privind accesul la reţelele publice de comunicaţii
electronice şi la infrastructura asociată, precum şi interconectarea acestora,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 527/2002, cu modificările
ulterioare, denumită în continuare Ordonanţa privind accesul, la art. 2
din Ordonanţa Guvernului nr. 31/2002 privind serviciile poştale, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 642/2002, cu modificările ulterioare,
denumită în continuare Ordonanţa
privind serviciile poştale, la art. 2 alin. (1) din Legea nr. 304/2003 pentru serviciul universal şi drepturile
utilizatorilor cu privire la reţelele şi serviciile de comunicaţii electronice,
denumită în continuare Legea serviciului universal, şi la art. 2 alin. (1) din Legea nr. 510/2004 privind reorganizarea
Inspectoratului General pentru Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei, cu
modificările ulterioare."
25. La articolul
III, punctul 4 se abrogă.
26. La articolul III, după punctul 5 se introduc cinci noi puncte, punctele 51-55, cu următorul cuprins:
„51. Articolul
7 va avea următorul cuprins:
«Art. 7. - (1) Spectrul de frecvenţe radio şi resursele
de numerotaţie sunt resurse limitate, aflate în proprietatea publică a
statului.
(2) Administrarea şi
gestionarea spectrului de frecvenţe radio şi a resurselor de numerotaţie se
realizează pe baza principiilor obiectivitătii, transparenţei, nediscriminării
şi proporţionalităţii.»
52. Alineatele
(2) şi (5) ale articolului 8 vor avea următorul cuprins:
«(2) Inspectoratul General pentru Comunicaţii şi
Tehnologia Informaţiei asigură, în condiţiile legii, administrarea şi
coordonarea la nivel naţional a gestionării spectrului de frecvenţe radio în
conformitate cu Tabelul naţional de atribuire a benzilor de frecvenţă şi cu
acordurile internaţionale la care România este parte.
........................................................................................................................................................................ .........................................................
(5) Costurile ocazionate de schimbarea destinaţiei sau
reorganizarea utilizării unor benzi de frecvenţă radio vor fi suportate din
cuantumul taxei de licenţă menţionate la art. 15 alin. (3). Modul de compensare
va fi stabilit, pentru fiecare caz în parte, prin hotărâre a Guvernului.»
53. Articolul
9 va avea următorul cuprins:
«Art. 9. - Activitatea
Inspectoratului General pentru Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei privind
administrarea şi coordonarea gestionării spectrului de frecvenţe radio este
asistată de Comisia Interdepartamentală de Radiocomunicaţii, înfiinţată prin Hotărârea Guvernului nr.
1.015/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei
Interdepartamentale de Radiocomunicaţii.»
54. Alineatele
(1) şi (2) ale articolului 10 vor avea următorul cuprins:
«Art. 10. - (1) Autorităţile abilitate să gestioneze
spectrul de frecvenţe radio sunt următoarele:
a) Inspectoratul General pentru Comunicaţii şi
Tehnologia Informaţiei, denumit în continuare IGCTI,*)
pentru frecvenţele din benzile atribuite pentru
utilizare neguvernamentală;
b) instituţiile competente în domeniul apărării
naţionale, ordinii publice şi siguranţei naţionale, pentru frecvenţele din
benzile atribuite pentru utilizare guvernamentală.
(2) IGCTI acordă spre utilizare, în mod individual,
prin asignare, frecvenţe radio din benzile prevăzute în Tabelul naţional de
atribuire a benzilor de frecvenţe şi ţine permanent evidenţa utilizării
acestora, în conformitate cu procedura stabilită prin decizie a preşedintelui
IGCTI.»
55. Articolul
13 va avea următorul cuprins:
«Art. 13. - (1) Utilizarea frecvenţelor radio este permisă numai după obţinerea unei licenţe
acordate, conform legii, în condiţii care să asigure exploatarea lor eficientă
şi evitarea apariţiei perturbaţiilor prejudiciabile asupra reţelelor operate de
alte persoane care utilizează spectrul de frecvenţe radio în condiţiile legii.
(2) Utilizarea resurselor de numerotaţie este permisă
numai după obţinerea unei licenţe acordate, conform legii, în condiţii care să
asigure exploatarea lor eficientă.
(3) IGCTI poate desemna anumite categorii de frecvenţe a căror utilizare este permisă fără obţinerea unei
licenţe de utilizare a frecvenţelor radio, supusă regimului de autorizare
generală în ceea ce priveşte accesul şi condiţiile de utilizare, în cazurile în
care acest lucru este posibil din punct de vedere tehnic şi în special atunci
când riscul producerii perturbaţiilor prejudiciabile este redus. IGCTI
stabileşte regimul armonizat de utilizare a acestora, pentru fiecare categorie
de frecvenţe a căror utilizare este permisă fără obţinerea unei licenţe de
utilizare a frecvenţelor radio, prin decizie a preşedintelui.
(4) In cazul frecvenţelor radio necesare pentru
nevoile proprii ale instituţiilor din cadrul Sistemului naţional de apărare,
utilizarea acestora se realizează în mod gratuit, fără a fi necesară obţinerea
unei licenţe, pe baza atribuirii efectuate de ministerul de specialitate, prin
Tabelul naţional de atribuire a benzilor de frecvenţe, cu îndeplinirea
următoarelor condiţii:
a) respectarea cerinţelor tehnice şi operaţionale necesare
pentru evitarea perturbaţiilor prejudiciabile şi pentru limitarea expunerii
populaţiei la efectele câmpurilor electromagnetice, acolo unde aceste cerinţe
sunt diferite faţă de cele incluse în autorizaţia generală;
b) respectarea obligaţiilor care decurg din acorduri
internaţionale privind utilizarea frecvenţelor radio la care România este
parte.
(5) In cazul frecvenţelor radio necesare pentru
nevoile proprii de comunicaţii ale ambasadelor şi misiunilor diplomatice ale
altor state aflate pe teritoriul României, utilizarea şi autorizarea acestora
se supun unui regim special stabilit prin hotărâre a Guvernului, cu respectarea procedurilor armonizate la nivel european
şi a acordurilor internaţionale la care România este parte.»"
27. La articolul III punctul 6, alineatul (1) al
articolului 131 va avea următorul
cuprins:
„Art. 131. - (1)
Personalul de operare al staţiilor de radiocomunicaţii în serviciile mobil
aeronautic şi mobil aeronautic prin satelit, serviciile mobil maritim şi mobil
maritim prin satelit, serviciul radiotelefonic pe căile de navigaţie interioară
şi serviciul mobil terestru, cu excepţia personalului de operare al staţiilor
de radiocomunicaţii din componenţa reţelelor naţionale de telefonie mobilă,
trebuie să posede nivelul de cunoştinţe necesar operării respectivelor
staţii."
28. La articolul
III, după punctul 6 se introduc nouă noi puncte, punctele 61-69, cu următorul cuprins:
„61. După
articolul 131 se introduce un nou articol, articolul 132, cu următorul cuprins:
«Art. 132. - (1) Utilizarea frecvenţelor radio în serviciul de amator se realizează fără
obţinerea unei licenţe de utilizare a frecvenţelor radio.
(2) In cadrul serviciului de amator operează numai
persoane autorizate în acest sens, denumite radioamatori,
în benzi de frecvenţă atribuite prin Tabelul
naţional de atribuire a benzilor de frecvenţe, pentru activităţi fără caracter
comercial şi în scop personal, pentru instruire individuală, studii tehnice şi
intercomunicare.
(3) Certificarea şi autorizarea radioamatorilor,
precum şi modul de utilizare a frecvenţelor radio de către aceştia sunt
stabilite prin regulament aprobat prin decizie a preşedintelui IGCTI.»
62. După
articolul 132 se introduce un nou articol, articolul 133, cu următorul cuprins:
«Art. 133. - Până la
data de 31 decembrie 2007, IGCTI va adopta, prin decizie a preşedintelui, un
set de reglementări care vor stabili caracteristicile tehnice ale
perturbaţiilor prejudiciabile, în funcţie de tipurile de servicii de
radiocomunicaţii autorizate în România, cu respectarea specificaţiilor,
standardelor şi normelor tehnice aplicabile echipamentelor generatoare de câmp
radioelectric.»
63. La
articolul 14, după alineatul (2) se introduc două noi alineate, alineatele (3)
şi (4), cu următorul cuprins:
«(3) Licenţa de utilizare a frecvenţelor radio poate fi
modificată la iniţiativa IGCTI, potrivit competenţelor ce îi revin în
conformitate cu legislaţia în vigoare, în cazurile impuse de:
a) respectarea condiţiilor privind utilizarea
efectivă, raţională şi eficientă a frecvenţelor radio;
b) evitarea perturbaţiilor prejudiciabile;
c) realizarea obiectivelor de armonizare la nivel
european şi cooperare internaţională privind utilizarea frecvenţelor radio;
d) respectarea acordurilor internaţionale la care
România este parte, referitoare la utilizarea frecvenţelor radio;
e) rezolvarea situaţiilor de criză de frecvenţe radio,
în anumite zone geografice, în benzile de frecvenţe radio alocate pentru
furnizarea reţelei care fac obiectul licenţei;
f) implementarea strategiei de dezvoltare a
comunicaţiilor electronice şi a politicii de gestionare a spectrului de
frecvenţe radio;
g) modificarea Tabelului naţional de atribuire a
benzilor de frecventă.
*) Conform art. 5 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului
nr. 25/2007 privind stabilirea unor măsuri pentru reorganizarea aparatului de
lucru al Guvernului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 270 din 23 aprilie 2007, Autoritatea
Naţională pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei preia
atribuţiile specifice în domeniul radiocomunicatiilor, comunicaţiilor
audiovizuale, echipamentelor radio şi echipamentelor terminale de comunicaţii
electronice, inclusiv din punct de vedere al compatibilităţii electromagnetice,
exercitate de Inspectoratul General pentru Comunicaţii şi Tehnologia
Informaţiei, care se desfiinţează.
(4) In situaţia prevăzută la alin. (3), IGCTI va
informa titularul licenţei de utilizare a frecvenţelor radio cu privire la
modificările ce trebuie operate şi îi va acorda un termen de conformare
proporţional cu natura calitativă şi cantitativă a acestora.»
64. Alineatul
(1) al articolului 15 va avea următorul cuprins:
«Art. 15. - (1) Acordarea licenţelor
de utilizare a frecvenţelor radio se face prin intermediul unei proceduri
deschise, transparente şi nediscriminatorii, în cel mult 6 săptămâni de la
primirea unei cereri complete, însoţită de toate documentele necesare în acest
sens, cu excepţia acelor licenţe care se acordă printr-o procedură de selecţie
competitivă sau comparativă, pentru care termenul este de cel mult 8 luni şi nu
trebuie să aibă ca efect restrângerea, împiedicarea sau denaturarea
concurenţei.»
65. La
articolul 15, după alineatul (2) se introduc patru noi alineate, alineatele
(3)-(6), cu următorul cuprins:
«(3) Acordarea licenţelor de utilizare a frecvenţelor
radio prin intermediul unor proceduri de selecţie competitivă sau comparativă
este condiţionată de plata către bugetul statului a unei taxe de licenţă al
cărei cuantum va fi stabilit, pentru fiecare caz în parte, prin hotărâre a
Guvernului.
(4) Selecţia competitivă reprezintă procedura de acordare a licenţelor de utilizare a
frecvenţelor radio prin care dreptul de utilizare a spectrului radio este
acordat câştigătorului unei licitaţii, ca urmare a oferirii unei valori maxime
pentru taxa de licenţă, având ca punct de pornire valoarea minimală stabilită
conform alin. (3), asigurându-se totodată şi îndeplinirea unor criterii de
precalificare de natură tehnică, administrativă şi/sau financiară, după caz.
(5) Selecţia comparativă reprezintă procedura de acordare a licenţelor de utilizare a
frecvenţelor radio prin care dreptul de utilizare a spectrului radio este
acordat primului clasat/primilor clasaţi, în urma evaluării ofertelor depuse pe
baza unui set de criterii prestabilite de natură tehnică, administrativă şi/sau
financiară, după caz.
(6) Tipul de procedură de selecţie aplicată pentru
acordarea dreptului de utilizare a spectrului radio se stabileşte prin hotărâre
a Guvernului, iar reglementarea detaliată a modului de desfăşurare a
procedurilor de selecţie competitivă sau comparativă se adoptă prin decizie a
preşedintelui IGCTI.»
66. Alineatul (1) al articolului 18
va avea următorul cuprins:
«Art. 18. - (1) Acordarea licenţelor de utilizare a
resurselor de numerotaţie se face prin intermediul unei proceduri deschise,
transparente şi nediscriminatorii, în cel mult 3 săptămâni de la primirea unei
cereri complete, însoţită de toate documentele necesare în acest sens, în cazul
resurselor de numerotaţie a căror destinaţie a fost stabilită prin Planul
naţional de numerotaţie, cu excepţia acelor licenţe care se acordă printr-o
procedură de selecţie competitivă sau comparativă, pentru care termenul este de
cel mult 6 săptămâni.»
67. Alineatele
(1) şi (4) ale articolului 20 vor avea următorul cuprins:
«Art. 20. - (1) Licenţa de utilizare a frecvenţelor
radio şi licenţa de utilizare a resurselor de numerotaţie pot fi cedate către
un terţ, autorizat în condiţiile art. 4, numai cu acordul prealabil al IGCTI,
respectiv al ANRCTI, şi numai cu asumarea tuturor obligaţiilor decurgând din
acestea, precum şi cu respectarea condiţiilor prevăzute în licenţe cu privire
la cedarea acestora. Licenţa de utilizare a frecvenţelor radio poate fi cedată numai
în integralitatea sa, orice acord având ca obiect cedarea dreptului de
folosinţă conferit prin
licenţa de utilizare a frecvenţelor radio fiind nul de drept.
........................................................................................................................................................................ .........................................................
(4) Cedarea licenţei de utilizare a frecvenţelor radio
pentru reţele publice de comunicaţii electronice şi a licenţei de utilizare a
resurselor de numerotaţie se aduce la cunoştinţa publicului prin grija IGCTI, respectiv a ANRCTI.»
68. La
articolul 20, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu
următorul cuprins:
«(5) Licenţa de utilizare a frecvenţelor radio obţinută
prin procedură de selecţie competitivă sau comparativă poate fi cedată numai cu
acordul prealabil al IGCTI, cu respectarea de către cesionar a tuturor
condiţiilor minimale ce au fost avute în vedere la acordarea iniţială a
licenţei, precum şi cu asumarea de către acesta a tuturor obligaţiilor cuprinse
în licenţă.»
69. La
articolul 21 se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu următorul cuprins:
«(2) ANRCTI stabileşte procedura de alocare a codurilor
de identificare, semnalizare şi rutare, fără a se limita doar la acestea,
necesare în vederea furnizării serviciilor de comunicaţii electronice destinate
publicului sau operării reţelelor publice de comunicaţii electronice, precum şi
drepturile şi obligaţiile titularilor dreptului de utilizare a acestor resurse,
cu respectarea principiilor obiectivitătii, transparenţei şi
nediscriminării.»"
29. La articolul
III punctul 7, alineatul (1) al articolului 32 va avea următorul cuprins:
„Art. 32. - (1) ANRCTI identifică, ţinând seama de
recomandarea Comisiei Europene privind pieţele de produse şi de servicii din
sectorul comunicaţiilor electronice ale căror caracteristici pot justifica
impunerea unor obligaţii specifice în sarcina furnizorilor de reţele sau de
servicii de comunicaţii electronice cu putere semnificativă pe piaţă,
prevăzută' la art. 15 alin. (1) din Directiva 2002/21/CE a Parlamentului
European şi a Consiliului din 7 martie 2002 privind cadrul comun de
reglementare pentru reţelele şi serviciile de comunicaţii electronice, denumită
în continuare Directiva-cadru, şi de instrucţiunile Comisiei Europene pentru efectuarea analizelor
de piaţă şi determinarea puterii semnificative pe piaţă, prevăzute la art. 15
alin. (2) din Directiva-cadru, pieţele relevante din sectorul comunicaţiilor electronice
corespunzătoare circumstanţelor naţionale, în special pieţele geografice
relevante de pe teritoriul naţional."
30. La articolul III punctul 10, alineatul (6) al
articolului 341 se abrogă.
31. La articolul III punctul 10, alineatele (7) şi
(8) ale articolului 341 vor avea următorul cuprins:
„(7) In situaţii excepţionale, prin excepţie de la
prevederile alin. (1) -(5), atunci când este necesară intervenţia urgentă, în
vederea protejării concurenţei şi a intereselor utilizatorilor finali, ANRCTI
poate lua măsuri temporare, cu respectarea principiului proporţionalităţii,
comunicând în cel mai scurt timp aceste măsuri, împreună cu motivele care au
stat la baza adoptării acestora, Comisiei Europene şi autorităţilor naţionale
de reglementare din celelalte state membre ale Uniunii Europene.
(8) Prelungirea aplicării măsurilor prevăzute la alin.
(7) sau aplicarea definitivă a acestora nu poate fi realizată decât în urma
parcurgerii procedurii prevăzute la alin. (1)-(5)."
32. La articolul
III, după punctul 11 se introduce un nou punct, punctul 111, cu următorul cuprins:
„111. Articolul
42 va avea următorul cuprins:
«Art. 42. - (1) Bugetul anual de venituri şi cheltuieli
al ANRCTI se aprobă de către preşedintele acesteia în condiţiile art. 16 alin. (1) lit. e) din Legea nr. 500/2002
privind finanţele publice, cu modificările ulterioare.
(2) Excedentul anual rezultat din execuţia bugetului de
venituri şi cheltuieli al ANRCTI se reportează în anul următor.»"
33. La articolul
III, punctul 12 se abrogă.
34. La articolul III, punctul 13 se abrogă.
35. La articolul III, punctul 15 se abrogă.
36. La articolul III punctul 17, alineatul (4) al
articolului 481 va avea următorul
cuprins:
„(4) Procentul prevăzut la alin. (2) şi (3) se
determină anual, fără a depăşi 0,4%, ca raport între:
a) cheltuielile prevăzute în bugetul de venituri şi
cheltuieli aprobat potrivit art. 42, din care se scad veniturile din alte
surse; şi
b) cifra de afaceri cumulată a persoanelor prevăzute
la alin. (2) şi (3)."
37. La articolul III punctul 17, alineatul (8) al
articolului 481 se abrogă.
38. La articolul
III punctul 17, alineatele (3) şi (4) ale articolului 484 vor avea următorul cuprins:
„(3) Tariful de monitorizare datorat pentru anul
precedent, pe baza căruia se determină plăţile anticipate, este tariful de
monitorizare stabilit în condiţiile art. 482 alin. (2), fără a lua în calcul plăţile anticipate efectuate în
acel an.
(4) Diferenţa dintre tariful de monitorizare anual
stabilit în condiţiile art. 482 alin. (2) şi plăţile anticipate stabilite în condiţiile alin. (1)
se achită în termen de 30 de zile de la data comunicării deciziei preşedintelui
ANRCTI sau, după caz, se restituie în condiţiile Codului de procedură
fiscală."
39. La articolul
III punctul 18, alineatele (1) şi (2) ale articolului 486 vor avea următorul cuprins:
„Art. 486. - (1)
Persoanele juridice care au calitatea de comerciant, prevăzute la art. 481 alin. (2) şi (3), au obligaţia de a
transmite ANRCTI situaţiile financiare anuale conţinând cifrele de afaceri
înscrise în contul de profit şi pierdere, necesare pentru determinarea
tarifului de monitorizare, în termen de 5 zile de la expirarea termenului legal
de depunere a acestora la organele competente la care se înregistrează,
potrivit legislaţiei în vigoare.
(2) Persoanele fizice şi asociaţiile familiale care
datorează tariful de monitorizare prevăzut la art. 481 au obligaţia de a transmite ANRCTI
declaraţiile financiare anuale privind veniturile brute realizate, necesare
pentru determinarea tarifului de monitorizare, în termen de 5 zile de la
expirarea termenului legal de depunere a acestora la organele competente la
care se înregistrează, potrivit legislaţiei în vigoare."
40. La articolul III punctul 18, articolul 487 va avea următorul cuprins:
„Art. 487. - Prin
excepţie de la prevederile art. 481 alin. (1) şi ale art. 483 alin. (1) şi (6), furnizorii care înregistrează o cifră de afaceri
care nu depăşeşte echivalentul în lei a 100.000 de euro, la cursul de schimb
valutar mediu al perioadei în care a fost realizată cifra de afaceri, calculat
pe baza cursului de schimb valutar mediu lunar comunicat de Banca Naţională a
României, nu au obligaţia de plată a tarifului de monitorizare, prevederile
art. 481-486 aplicându-se în mod corespunzător."
41. La articolul
III, după punctul 18 se introduce un nou punct, punctul 181, cu următorul cuprins:
„181. După
articolul 487 se introduce un nou articol, articolul 488, cu următorul cuprins:
«Art. 488. - Procedura de aplicare a
prevederilor art. 481-487 se stabileşte
prin decizie a preşedintelui ANRCTI.»"
42. La articolul III, după punctul 23 se introduce un nou punct, punctul 231, cu următorul cuprins:
„231. La
articolul 55 alineatul (1), după litera e) se introduce o nouă literă, litera e1), cu următorul
cuprins:
«e1) producerea de
către orice persoană şi în orice mod a unei perturbaţii
prejudiciabile;»"
43. La articolul
III, după punctul 24 se introduce un nou punct, punctul 241, cu următorul cuprins:
„241. Alineatul
(2) al articolului 55 va avea următorul cuprins:
«(2) Contravenţiile prevăzute la alin. (1) se
sancţionează astfel:
a) cu amendă de la 5.000 lei
la 100.000 lei, pentru societăţile comerciale cu o cifră de afaceri de până la
5.000.000 lei;
b) prin derogare de la dispoziţiile art. 8 alin. (2)
lit. a) din Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al
contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002,
cu modificările şi completările ulterioare, cu amendă în cuantum de până la 2%
din cifra de afaceri, iar în cazul unor încălcări repetate, cu amendă în
cuantum de până la 5% din cifra de afaceri, pentru societăţile comerciale cu o
cifră de afaceri de peste 5.000.000 lei.»"
44. La articolul
III, după punctul 25 se introduce un nou punct, punctul 251, cu următorul cuprins:
„251. Alineatele
(2) şi (5) ale articolului 58 vor avea următorul cuprins:
«(2) Constatarea contravenţiilor prevăzute la art. 55
alin. (1) lit. c), e) şi e1) se face de către personalul de control prevăzut la art. 53 alin.
(2).
........................................................................................................................................................................ .........................................................
(5) Sancţiunile pentru faptele prevăzute la art. 55
alin. (1) lit. c), e) şi e1) se aplică, prin rezoluţie scrisă, de către preşedintele
IGCTI.»"
45. La articolul
III, după punctul 31 se introduce un nou punct, punctul 311, cu următorul cuprins:
„311. După
articolul 621 se introduce un nou articol, articolul 62?, cu următorul cuprins:
«Art. 622. - Până la
revizuirea pieţelor relevante din sectorul comunicaţiilor electronice
identificate înainte de data aderării României la Uniunea Europeană şi a
situaţiei concurenţiale pe aceste pieţe, dar nu mai târziu de 31 decembrie
2008, modificarea sau completarea obligaţiilor impuse de ANRCTI în sarcina
furnizorilor cu putere semnificativă, în conformitate cu prevederile
legislaţiei speciale din domeniul comunicaţiilor electronice, se realizează
fără parcurgerea procedurii prevăzute la art. 341.»"
46. La articolul
III, punctul 33 va avea următorul cuprins:
„33. In cuprinsul
ordonanţei de urgenţă, sintagma «interferenţă perturbatoare» se înlocuieşte cu
sintagma «perturbaţie prejudiciabilă», iar sintagma «frecvenţe radioelecirice»
se înlocuieşte cu sintagma «frecvenţe radio»."
47. La articolul IV punctul 1, litera c) a alineatului (1) al articolului 2 va avea
următorul cuprins:
,,c) serviciu de telefonie destinat publicului - serviciul pus la dispoziţia publicului de către un furnizor de
servicii de comunicaţii electronice în scopul iniţierii şi primirii apelurilor
naţionale şi internaţionale şi al accesului la serviciile de urgenţă, prin
utilizarea unui număr sau unor numere din Planul naţional de numerotaţie ori
dintr-un plan internaţional de numerotaţie. De asemenea, acesta poate include,
după caz, unul sau mai multe dintre următoarele servicii: serviciul de relaţii
cu clienţii, serviciul de informaţii privind abonaţii, registrele abonaţilor, telefoane publice cu plată, servicii
furnizate în condiţii speciale, facilităţi pentru persoanele cu handicap sau cu
nevoi sociale speciale ori servicii nongeografice;".
48. La articolul IV punctul 3, alineatul (2) al
articolului 4 va avea următorul cuprins:
„(2) In stabilirea politicii şi strategiei privind
implementarea serviciului universal, Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei
Informaţiei va urmări reducerea la minimum a posibilelor efecte negative asupra
concurenţei, determinate în special de furnizarea serviciilor la tarife sau în
condiţii diferite de cele practicate în condiţii comerciale normale, protejând
în acelaşi timp interesul public."
49. La articolul IV punctul
4, alineatul (4) al articolului 6 va avea următorul
cuprins:
„(4) Furnizorii de serviciu universal care pun la
dispoziţie utilizatorilor finali registrele abonaţilor sau serviciile de
informaţii privind abonaţii, în condiţiile alin. (1)-(3), au obligaţia să
aplice principiul nediscriminării în tratamentul informaţiilor care le-au fost
puse la dispoziţie."
50. La articolul IV punctul
6, alineatul (3) al articolului 9 va avea următorul cuprins:
„(3) ANRCTI poate obliga furnizorii de serviciu
universal să ofere consumatorilor anumite opţiuni tarifare sau pachete tarifare
diferite de cele practicate în condiţii comerciale normale, în special pentru a
asigura posibilitatea persoanelor cu venituri reduse sau cu nevoi sociale
speciale de a avea acces la serviciile de telefonie destinate publicului şi de
a utiliza aceste servicii, prevederile art. 13 aplicându-se în mod
corespunzător. Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei poate
stabili categoriile de persoane care beneficiază de opţiunile tarifare sau
pachetele tarifare oferite."
51. La articolul IV
punctul 7, litera a) a alineatului (3) al articolului 10 va avea următorul
cuprins:
,,a) la cerere, gratuit sau contra cost, facturarea
detaliată;".
52. La articolul IV punctul 23, alineatul (11) al articolului 19 va avea următorul cuprins:
„(11) Contractele între
utilizatorii finali şi furnizorii de servicii de comunicaţii electronice
destinate publicului, cu excepţia celor privind serviciile furnizate prin
intermediul cartelelor preplătite sau al altor mijloace de plată asimilate, vor
fi încheiate în scris sau, după caz, prin mijloace electronice, cu respectarea
condiţiilor cerute de lege pentru validitatea acestora."
53. La articolul IV punctul 25, alineatul (1) al articolului 22 va avea următorul
cuprins:
„Art. 22. - (1) Furnizorii de reţele publice de telefonie
şi furnizorii de servicii de telefonie destinate publicului sunt obligaţi să ia
toate măsurile necesare pentru a asigura integritatea reţelei publice de
telefonie ale cărei puncte terminale se află la locaţii fixe şi, în caz de
perturbare gravă a funcţionării reţelei sau în caz de forţă majoră,
disponibilitatea reţelei publice de telefonie şi a serviciilor de telefonie
destinate publicului furnizate la puncte terminale aflate la locaţii
fixe."
54. La articolul IV, după punctul 25 se introduce un nou
punct, punctul 251, cu următorul
cuprins:
„251. Alineatul
(2) al articolului 22 va avea următorul cuprins:
«(2) Furnizorii de servicii de telefonie destinate
publicului furnizate la puncte terminale aflate la locaţii fixe sunt obligaţi
să ia toate măsurile necesare pentru a asigura în mod neîntrerupt posibilitatea
efectuării de apeluri de urgenţă.»"
55. La articolul IV punctul 27, alineatul (1) al articolului 24 va avea următorul
cuprins:
„Art. 24. - (1) Utilizatorii finali ai serviciilor de telefonie destinate publicului, inclusiv utilizatorii
telefoanelor publice cu plată, au dreptul de a efectua în mod gratuit,
indiferent de tipul reţelei sau al echipamentului terminal utilizat, apeluri
către numărul unic pentru apeluri de urgenţă 112."
56. La articolul IV, după punctul 33 se introduce un nou punct, punctul 331, cu următorul cuprins:
„331. Alineatul
(2) al articolului 31 va avea următorul cuprins:
«(2) Contravenţiile prevăzute la alin. (1) se
sancţionează astfel:
a) faptele prevăzute la pct. 13 şi la pct. 30-41, cu
amendă de la 500 lei la 50.000 lei;
b) faptele prevăzute la pct. 1-12 şi la pct. 14-29, cu
amendă de la 10.000 lei la 100.000 lei, pentru furnizorii cu o cifră de afaceri
de până la 5.000.000 lei;
c) faptele prevăzute la pct. 1-12 şi la pct. 14-29,
prin derogare de la dispoziţiile art. 8 alin. (2) lit. a) din Ordonanţa
Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările
ulterioare, cu amendă în cuantum de până la 2% din cifra de afaceri, iar în
cazul unor încălcări repetate, cu amendă în cuantum de până la 5% din cifra de
afaceri, pentru furnizorii cu o cifră de afaceri de peste 5.000.000 lei.»"
57. La articolul IV punctul 38, articolul 38 va avea următorul cuprins:
„Art. 38. - (1) Tarifele practicate pe pieţele
relevante cu amănuntul de către furnizorii de reţele sau de servicii de
comunicaţii electronice indentificaţi ca având putere semnificativă pe aceste
pieţe nu sunt supuse aprobării prealabile a ANRCTI.
(2) ANRCTI poate obliga furnizorii de reţele sau de
servicii de comunicaţii electronice identificaţi ca având putere semnificativă
pe pieţele relevante cu amănuntul să notifice către ANRCTI tarifele practicate pe
aceste pieţe în acelaşi moment în care aceste tarife sunt notificate către
clienţi, în vederea controlării de către ANRCTI a respectării obligaţiilor
legale care le revin.
(3) ANRCTI are obligaţia să îşi exprime punctul de
vedere asupra tarifelor notificate, până la data intrării în vigoare a
acestora."
58. După articolul VI se introduce un nou articol, articolul VI1, cu următorul cuprins:
„Art. VI1. - Legea
nr. 510/2004 privind reorganizarea Inspectoratului General pentru Comunicaţii
şi Tehnologia Informaţiei, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.082 din 22 noiembrie 2004, cu
modificările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. Alineatul (1)
al articolului 4 va avea următorul cuprins:
«Art. 4. - (1) Conducerea IGCTI
este asigurată de un preşedinte şi de un vicepreşedinte, numiţi prin decizie a
primului-ministru. Durata mandatului acestora este de 5 ani.»
2. Dupa alineatul (1) al articolului 4 se
introduce un nou alineat, alineatul (11), cu următorul cuprins:
«(11) Preşedintele
şi vicepreşedintele pot fi revocaţi de către primul-ministru pentru următoarele
motive:
a) încălcarea prevederilor legislaţiei din domeniul
de activitate al IGCTI;
b) condamnarea penală prin hotărâre judecătorească
definitivă, pentru care nu a intervenit reabilitarea;
c) în situaţia imposibilităţii de a-şi îndeplini
mandatul mai mult de 120 de zile calendaristice consecutive.»"
Art. II. - (1) Primele
situaţii financiare separate pe care Compania Naţională „Poşta Română" -
S.A. are obligaţia să le întocmească în condiţiile stabilite de autoritatea de
reglementare în temeiul art. 24 din Ordonanţa Guvernului nr. 31/2002 privind
serviciile poştale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
642/2002, cu modificările şi completările ulterioare, sunt cele aferente anului
2007. Acestea vor fi întocmite, auditate şi transmise autorităţii de
reglementare până la data de 30 noiembrie 2008.
(2) Până la data transmiterii situaţiilor financiare
separate pentru anul 2007, în condiţiile stabilite de autoritatea de
reglementare, dar nu mai târziu de data prevăzută la alin. (1), Compania
Naţională „Poşta Română" - S.A. poate majora tarifele pentru serviciile
din sfera serviciului universal pe care are obligaţia să le presteze, în etape,
cu cel mult 100%, fără aprobarea autorităţii de reglementare.
(3) Fără a se aduce atingere prevederilor art. 31
alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 31/2002, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 642/2002, cu modificările şi completările ulterioare,
primul dintre rapoartele de evaluare prevăzute la art. 30 alin. (5) din
Ordonanţa Guvernului nr. 31/2002, aprobată cu modificări şi completări prin
Legea nr. 642/2002, cu modificările şi completările ulterioare, din care
trebuie să rezulte respectarea de către Compania Naţională „Poşta Română" - S.A., în anul 2008, a
standardelor de calitate stabilite conform prevederilor art. 30 alin. (2) şi
(4) din Ordonanţa Guvernului nr. 31/2002, aprobată cu modificări şi completări
prin Legea nr. 642/2002, cu modificările şi completările ulterioare, va fi
realizat şi publicat, în condiţiile stabilite de autoritatea de reglementare,
până la data de 1 mai 2009.
(4) In termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare
a prezentei legi, Compania Naţională „Poşta Română" - S.A. va supune
aprobării autorităţii de reglementare o planificare detaliată a măsurilor pe
care urmează să le ia în vederea atingerii următoarelor obiective:
a) realizarea metodologiei care să descrie în detaliu
principiile, ipotezele şi metodele folosite în elaborarea sistemului de
evidenţă contabilă separată, precum şi întocmirea, auditarea şi transmiterea,
în mod corect şi complet, a situaţiilor financiare separate pentru anul 2007;
b) îndeplinirea standardelor de calitate pentru serviciile din sfera serviciului universal, precum şi evaluarea
respectării acestora.
(5) Netransmiterea planificării prevăzute la alin.
(4) şi nerespectarea etapelor acesteia constituie contravenţii care se constată
de către personalul de control împuternicit în acest scop al autorităţii de
reglementare şi se sancţionează conform prevederilor art. 59 alin. (1) lit. b)
şi ale art. 61 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 31/2002, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 642/2002, cu modificările şi
completările ulterioare."
Această lege a fost adoptată de Parlamentul
României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (1) din
Constituţia României, republicată.
PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
BOGDAN OLTEANU
PREŞEDINTELE SENATULUI
NICOLAE VĂCĂROIU