E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a modificat niciun act
A fost modificat de:
Articolul 30 din actul Legea 60 1974 modificat de Legea 758 2001
Articolul 30 din actul Legea 60 1974 in legatura cu Ordin 400 2001
Articolul 33 din actul Legea 60 1974 modificat de Legea 538 2001
Articolul 6 din actul Legea 60 1974 in legatura cu Legea 538 2001
Legea 60 1974 in legatura cu articolul 2 din actul Hotărârea 1004 2001
Articolul 31 din actul Legea 60 1974 in legatura cu Ordin 373 2001
Legea 60 1974 in legatura cu Ordin 356 2001
Articolul 30 din actul Legea 60 1974 completat de articolul 1 din actul Ordonanţa 62 2001
Legea 60 1974 in legatura cu Ordin 298 2001
Articolul 24 din actul Legea 60 1974 modificat de articolul 1 din actul OUG 61 2001
Articolul 33 din actul Legea 60 1974 modificat de articolul 1 din actul OUG 61 2001
Articolul 5 din actul Legea 60 1974 abrogat de articolul 1 din actul OUG 61 2001
Articolul 6 din actul Legea 60 1974 modificat de articolul 1 din actul OUG 61 2001
Articolul 24 din actul Legea 60 1974 in legatura cu articolul 2 din actul Hotărârea 431 2001
Legea 60 1974 modificat de articolul 1 din actul OUG 90 2000
Articolul 24 din actul Legea 60 1974 modificat de articolul 1 din actul OUG 90 2000
Articolul 31 din actul Legea 60 1974 modificat de articolul 1 din actul OUG 90 2000
Articolul 33 din actul Legea 60 1974 modificat de articolul 1 din actul OUG 90 2000
Articolul 34 din actul Legea 60 1974 modificat de articolul 1 din actul OUG 90 2000
Legea 60 1974 completat de articolul 1 din actul OUG 90 2000
Articolul 1 din actul Legea 60 1974 modificat de articolul 2 din actul OUG 90 2000
Articolul 2 din actul Legea 60 1974 modificat de articolul 2 din actul OUG 90 2000
Articolul 3 din actul Legea 60 1974 modificat de articolul 2 din actul OUG 90 2000
Articolul 4 din actul Legea 60 1974 modificat de articolul 2 din actul OUG 90 2000
Articolul 31 din actul Legea 60 1974 modificat de articolul 1 din actul Legea 62 2000
Legea 60 1974 in legatura cu Ordin 156 1999
Articolul 19 din actul Legea 60 1974 modificat de articolul 1 din actul OUG 42 1999
Articolul 24 din actul Legea 60 1974 modificat de articolul 1 din actul OUG 42 1999
Articolul 31 din actul Legea 60 1974 modificat de articolul 1 din actul OUG 42 1999
Articolul 39 din actul Legea 60 1974 modificat de Legea 254 1998
Articolul 31 din actul Legea 60 1974 in legatura cu Ordin 117 1998
Articolul 19 din actul Legea 60 1974 modificat de Ordonanţa 104 1998
Articolul 39 din actul Legea 60 1974 modificat de Ordonanţa 104 1998
Articolul 31 din actul Legea 60 1974 in legatura cu Ordin 70 1998
Legea 60 1974 in legatura cu Hotărârea 614 1995
Legea 60 1974 in legatura cu Hotărârea 468 1995
Legea 60 1974 in legatura cu Ordin 21 1994
Legea 60 1974 modificat de Legea 75 1991
Legea 60 1974 republicat de Legea 60 1974
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 60 din 29 octombrie 1974

Legea sanitara veterinara

ACT EMIS DE: MAREA ADUNARE NATIONALA

ACT PUBLICAT IN: BULETINUL OFICIAL  NR. 136 din  2 noiembrie 1974


SmartCity3

REPUBLICA SOCIALISTA ROMANIA

    In temeiul articolului 57 din Constitutia Republicii Socialiste Romania semnam si dispunem sa fie publicata in Buletinul Oficial al Republicii Socialiste Romania Legea sanitara veterinara Nr. 60 din 29 octombrie 1974,

                          NICOLAE CEAUSESCU
                            PRESEDINTELE
                   REPUBLICII SOCIALISTE ROMANIA

    Bucuresti, 1 noiembrie 1974.

    Dezvoltarea productiei animale, concentrarea efectivelor de animale in unitati mari de tip industrial, impun perfectionarea activitatii sanitare veterinare, care sa asigure la nivelul cerintelor tehnico-stiintifice actuale prevenirea si combaterea bolilor la animale.
    De asemenea, cresterea consumului de produse de origine animala, pe plan intern si international, in conditiile unor exigente sporite de salubritate, face necesara imbunatatirea supravegherii sanitare veterinare a productiei, circulatiei si valorificarii acestora.
    Totodata, este necesar sa creasca rolul si raspunderea nemijlocita a medicilor veterinari in aplicarea unitara a masurilor de aparare a sanatatii animalelor si la rezolvarea problemelor complexe ale zootehniei.
    In acest scop, Marea Adunare Nationala a Republicii Socialiste Romania adopta prezenta lege.

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Apararea sanatatii animalelor si prevenirea transmiterii de boli de la animale la om este o problema de stat si constituie o sarcina permanenta pentru toate organele si organizatiile de stat, celelalte organizatii, precum si o indatorire pentru toti locuitorii tarii.
    Art. 2
    Conducatorii organizatiilor de stat, obstesti si ai oricaror alte organizatii detinatoare de animale, precum si a celor care prelucreaza, depoziteaza, transporta si valorifica produse de origine animala, ca si persoanele fizice detinatoare de animale sau care valorifica produse de origine animala, poarta raspunderea pentru aplicarea si respectarea intocmai a masurilor care sa asigure sanatatea animalelor si salubritatea produselor de origine animala.
    Art. 3
    Activitatea sanitara veterinara in Republica Socialista Romania se desfasoara dupa o conceptie unitara si trebuie sa contribuie la sporirea efectivelor de animale prin imbunatatirea indicilor de natalitate, prolificitate, cresterea potentialului productiv si la asigurarea salubritatii alimentelor de origine animala.
    Art. 4
    Statul sprijina activitatea de aparare a sanatatii animalelor si de prevenire a bolilor ce se pot transmite de la animale la om, prin organizarea asistentei tehnice de specialitate, asigurarea bazei tehnico-materiale necesare si stabilirea de norme sanitare veterinare obligatorii pentru toate organizatiile socialiste si toti cetatenii tarii.

    CAP. 2
    Atributiile si raspunderile medicilor veterinari

    Art. 5
    Medicii veterinari raspund de aplicarea masurilor de aparare a sanatatii animalelor la toate unitatile detinatoare de animale si in gospodariile populatiei, cat si a celor de asigurare a salubritatii produselor de origine animala in unitatile producatoare, de prelucrare, de depozitare, de transport si de valorificare, situate pe teritoriul in care isi desfasoara activitatea.
    Pentru aducerea la indeplinire a acestor indatoriri medicii veterinari au urmatoarele atributii si raspunderi:
    a) sa organizeze efectuarea la timp si in bune conditii a operatiunilor sanitare veterinare de prevenire a bolilor infectioase si parazitare la animale;
    b) sa organizeze depistarea animalelor cu tulburari de reproductie si sa asigure aplicarea tratamentelor necesare pentru cresterea indicelui de natalitate;
    c) in cazul semnalarii unor boli epizootice sau al suspiciunii acestor boli, sa precizeze diagnosticul, sa stabileasca si sa controleze aplicarea masurilor de combatere si sa informeze asupra bolii si masurilor luate, in cel mult 12 ore de la constatare, organele sanitare veterinare ierarhic superioare si celelalte organe de stat si cooperatiste interesate;
    d) sa acorde asistenta sanitara veterinara curenta animalelor de a caror sanatate raspund;
    e) sa asigure controlul produselor alimentare de origine animala in toate fazele de prelucrare, depozitare, transport si valorificare, in vederea prevenirii patrunderii in circuitul alimentar a unor produse contaminate cu germeni transmisibili la om.
    Art. 6
    Medicii veterinari si medicii umani raspund impreuna de stabilirea si aplicarea celor mai eficiente masuri pentru prevenirea si combaterea bolilor comune omului si animalelor, precum si pentru prevenirea toxiinfectiilor la om prin consum de alimente de origine animala. In acest scop sunt obligati sa se informeze reciproc, in mod operativ, despre orice situatie care necesita masuri comune si sa intreprinda, fiecare in sectorul in care lucreaza, toate actiunile necesare potrivit obligatiilor ce le revin.
    Art. 7
    Medicii veterinari stabiliti de Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare si Apelor cu atributii de medic veterinar inspector de stat au acces liber in unitatile detinatoare de animale si cele care prelucreaza, depoziteaza, transporta sau valorifica produse de origine animala.
    Accesul medicilor veterinari inspectori de stat in unitatile Ministerului Apararii Nationale sau Ministerului de Interne se va face in conditiile stabilite de acestea, impreuna cu Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare si Apelor.
    Medicii veterinari inspectori de stat pot dispune distrugerea produselor de origine animala insalubre, retinerea celor suspecte de contaminare sau alterare, in vederea efectuarii probelor necesare si pot sa opreasca, pana la indeplinirea conditiilor sanitare veterinare, activitati de productie ale unor abatoare sau unitati de prelucrare, depozitare, transport si valorificare a produselor de origine animala.
    Art. 8
    Masurile stabilite de medicii veterinari inspectori de stat, in exercitarea atributiilor ce le revin, sunt obligatorii pentru toate unitatile si persoanele fizice de pe teritoriul in care isi desfasoara activitatea.

    CAP. 3
    Obligatiile detinatorilor de animale si ale unitatilor care prelucreaza, depoziteaza, transporta si valorifica produse de origine animala

    Art. 9
    In vederea desfasurarii activitatii in conditiile stabilite prin normele sanitare veterinare, organizatiile de stat, obstesti si orice alte organizatii detinatoare de animale, precum si cele care prelucreaza, depoziteaza, transporta si valorifica produse de origine animala, au, dupa caz, urmatoarele obligatii:
    a) sa aplice regulile sanitare veterinare si de zooigiena privind adapostirea, hranirea, ingrijirea, reproductia si exploatarea rationala a animalelor, precum si masurile stabilite de organele sanitare veterinare;
    b) sa execute masurile sanitare veterinare pentru prevenirea introducerii in unitatile zootehnice a bolilor transmisibile, precum si pentru lichidarea si prevenirea difuzarii acestor boli din unitatile contaminate, asigurand in acest scop toate conditiile materiale si organizatorice necesare;
    c) sa supuna examenului medical personalul din unitatile zootehnice, interzicind persoanelor bolnave ori purtatoare de germeni infectiosi ce se pot transmite la animale sau ar putea contamina produsele alimentare de origine animala sa lucreze in aceste unitati;
    d) sa intretina, cu respectarea stricta a regulilor sanitare veterinare, locurile de prelucrare, depozitare si valorificare a produselor de origine animala, mijloacele pentru transportul animalelor si produselor de origine animala, taberele de vara pentru animale, adapatorile si pasunile pe care le folosesc;
    e) sa anunte, fara intarziere, circumscriptiei sanitare veterinare si comitetului executiv al consiliului popular local aparitia ori suspiciunea unei boli transmisibile la animale, iar pana la sosirea medicului veterinar, sa izoleze animalele bolnave, moarte sau taiate din necesitate, fiind interzisa folosirea sau vanzarea carnii si a altor produse de la aceste animale fara aprobarea medicului veterinar inspector de stat. Se excepteaza de la obligatia anuntarii cazurile de imbolnaviri provocate in scopul productiei de biopreparate sau pentru efectuarea de cercetari stiintifice.
    Art. 10
    Persoanele fizice detinatoare de animale, pentru prevenirea aparitiei si difuzarii bolilor epizootice, au urmatoarele obligatii:
    a) sa anunte in maximum 24 de ore organele sanitare veterinare locale atunci cand dobandesc animale provenite din alte localitati, apartinand speciilor cabalina, bovina, ovina, caprina sau porcina si sa nu introduca in turme sau cirezi timp de cel putin 15 zile aceste animale;
    b) sa permita personalului sanitar veterinar de stat verificarea starii de sanatate a animalelor din gospodaria proprie si sa-l sprijine in efectuarea operatiunilor sanitare veterinare;
    c) sa prezinte animalele pentru efectuarea operatiunilor sanitare veterinare la locul, data si ora stabilite de organele sanitare veterinare;
    d) sa anunte fara intarziere circumscriptiei sanitare veterinare ori comitetului executiv al consiliului popular local aparitia cazurilor de boala la animale, moartea sau taierea din necesitate a acestora, iar pana la sosirea personalului sanitar veterinar, sa izoleze animalele bolnave, cadavrele, carnea, organele si alte produse rezultate din taiere, fiind interzisa folosirea sau vanzarea carnii si a altor produse de la aceste animale fara aprobarea medicului veterinar inspector de stat.
    Art. 11
    Orice persoana care prin activitatea pe care o desfasoara vine in contact cu animale are obligatia sa anunte fara intarziere organului sanitar veterinar sau comitetului executiv al consiliului popular local aparitia cazurilor de boli la animale.
    Art. 12
    Unitatile Ministerului Apararii Nationale si Ministerului de Interne sunt obligate sa anunte fara intarziere medicului veterinar inspector local de stat cazurile de boli transmisibile aparute la animalele pe care le poseda, sa-l informeze despre evolutia acestor boli si sa aplice prin personalul sanitar veterinar propriu masurile de combatere si de prevenire a difuzarii bolilor. La unitatile care nu dispun de personal sanitar veterinar propriu, aceste masuri se aplica de catre medicul veterinar inspector de stat.

    CAP. 4
    Prevenirea si combaterea bolilor transmisibile la animale

    Art. 13
    Pentru combaterea si prevenirea extinderii epizootiilor, cand se constata la animale boli transmisibile sau cand acestea sunt suspecte de asemenea boli, se instituie masuri obligatorii de carantina, diferentiate in raport cu gravitatea bolii, gradul de difuzibilitate si particularitatile cailor de transmitere, in conditiile stabilite de Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare si Apelor.
    Daca bolile constatate au difuzibilitate mare si prezinta un pericol deosebit, cu aprobarea Ministerului Agriculturii, Industriei Alimentare si Apelor se poate interzice intrarea sau iesirea din zona de carantina si a persoanelor. Despagubirile ce pot fi acordate persoanelor in astfel de situatii se reglementeaza prin hotarare a Consiliului de Ministri.
    Art. 14
    Instituirea si ridicarea masurilor de carantina se stabilesc, in raport cu extinderea si pericolul de difuzare a bolii, de catre comitetele executive ale consiliilor populare comunale, orasenesti, municipale sau judetene, dupa caz, pe baza actului de constatare intocmit de medicul veterinar inspector de stat.
    La unitatile militare instituirea si ridicarea masurilor de carantina se stabilesc de catre comandantii unitatilor, pe baza constatarii medicilor veterinari proprii. La unitatile care nu dispun de medic veterinar propriu, constatarea se va face de medicul veterinar inspector de stat.
    Art. 15
    Masurile de carantina stabilite de comitetele executive ale consiliilor populare, pe raza teritorial-administrativa in care-si desfasoara activitatea, sunt obligatorii pentru toate persoanele juridice si fizice.
    Pentru sprijinirea actiunilor de lupta impotriva bolilor transmisibile, prin decizia comitetului executiv al consiliului popular se constituie comandamente antiepizootice, alcatuite din conducatori ai unitatilor de pe teritoriul respectiv si alte persoane carora le revin sarcini in aplicarea masurilor transmise de Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare si Apelor, cu privire la combaterea bolilor. Aceste comandamente raspund de aplicarea tuturor masurilor pentru prevenirea si lichidarea epizootiilor.
    Daca epizotia prezinta un pericol deosebit pentru economia nationala, cu aprobarea Consiliului de Ministri se constituie comandamentul antiepizootic central, alcatuit din conducatori ai ministerelor si altor organe centrale interesate, care stabileste masurile ce se impun in toate sectoarele social-economice isi raspunde de aplicarea acestora in conditiile legii.
    La propunerea comandamentelor antiepizootice locale comitetele executive ale consiliilor populare judetene si al municipiului Bucuresti pot suspenda operatiile de incarcare si descarcare a animalelor, produselor de origine animala si furajelor in statii de cale ferata, locuri de incarcare-descarcare in mijloace de transport auto, porturi si aeroporturi situate in zona de carantina, sau sa conditioneze aceste operatii de respectarea unor restrictii sanitare veterinare speciale. Aplicarea masurii se va face cu anuntarea organelor centrale care coordoneaza activitatile de transport afectate.
    Art. 16
    Comitetele executive ale consiliilor populare, la propunerea medicului veterinar inspector de stat, pot mentine si dupa ridicarea masurilor de carantina unele restrictii privind circulatia animalelor si produselor.
    Art. 17
    Pentru apararea sanatatii animalelor din unitatile zootehnice de tip industrial, de stat si cooperatiste, amplasarea, proiectarea si executarea constructiilor si a instalatiilor aferente se vor face cu respectarea normativelor sanitare veterinare stabilite de Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare si Apelor.
    Din comisia de receptie a acestor obiective, in toate cazurile, va face parte si un medic veterinar din cadrul organului sanitar veterinar judetean sau al municipiului Bucuresti.
    Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare si Apelor stabileste tehnologiile sanitare veterinare pentru fiecare tip de exploatare din unitatile zootehnice de tip industrial, normativele de dotare cu aparatura si utilajele necesare pentru prevenirea si combaterea epizootiilor, precum si normativele privind echipamentul de protectie antiepizootica.
    La darea in functiune a unitatilor zootehnice de tip industrial, organele sanitare veterinare judetene si al municipiului Bucuresti stabilesc zone de protectie epizootica in care se vor aplica masuri speciale de profilaxie.
    Art. 18
    Se interzice accesul oricarei persoane in  unitatile zootehnice de tip industrial, fara de respectarea regimului de filtru sanitar.
    De asemenea, se interzice introducerea si scoaterea de animale, furaje, materiale, obiecte si mijloace de transport, fara respectarea intocmai a regulilor si restrictiilor specifice stabilite pentru astfel de unitati.
    Conducatorii unitatilor respective raspund de realizarea intocmai a acestor masuri.
    Art. 19
    In cazul actiunilor de importanta deosebita ce se intreprind pentru lichidarea rapida a focarelor de boli transmisibile se pot aproba, in conditiile stabilite prin hotarare a Consiliului de Ministri, taierea sau uciderea unor animale si alte masuri ce se impun pentru prevenirea difuzarii epizootiilor si apararea sanatatii efectivelor de animale.
    Despagubirile pentru cazurile prevazute la alineatul precedent se vor plati numai pentru animalele asigurate, potrivit legii. Nu au drept la despagubiri detinatorii de animale care nu au anuntat fara intarziere imbolnavirea animalelor, nu au izolat animalele bolnave si cei care nu au respectat masurile stabilite de organele sanitare veterinare.
    In vederea refacerii septelului, in cazuri cu totul deosebite ce se vor stabili prin hotarare a Consiliului de Ministri, se va putea aproba plata unor despagubiri in afara celor cuvenite prin asigurarile de stat, in cadrul fondurilor prevazute pentru combaterea epizootiilor.
    Art. 20
    Circulatia animalelor si produselor de origine animala in interiorul tarii este supusa controlului sanitar veterinar de stat.
    Pentru prevenirea difuzarii bolilor transmisibile prin circulatia animalelor si produselor de origine animala, se interzice:
    a) scoaterea din locurile contaminate cu boli epizootice a animalelor, produselor de origine animala sau vegetala si a oricaror alte produse si materiale care pot fi purtatoare de contagiu, fara aprobarea organelor sanitare veterinare de stat;
    b) transportul interurban de animale si produse de origine animala sau deplasarea de animale in afara comunei, orasului sau municipiului fara respectarea regulilor sanitare veterinare stabilite de Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare si Apelor;
    c) imbarcarea si debarcarea animalelor in alte statii de cale ferata, porturi si aeroporturi, decat cele autorizate de catre organele sanitare veterinare sau al municipiului Bucuresti.
    d) imbarcarea animalelor fara controlul medicului veterinar inspector de stat, ca si efectuarea acestei operatiuni in timpul noptii, cu exceptia cazurilor cand este asigurata o iluminatie artificiala corespunzatoare pentru efectuarea examenului sanitar veterinar in bune conditii;
    e) efectuarea transportului de animale fara asigurarea personalului insotitor instruit pentru ingrijirea si supravegherea starii de sanatate a animalelor;
    f)  folosirea de mijloace de transport - auto, feroviar si aeriene - care nu intrunesc toate conditiile de igiena si profilaxie stabilite de Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare si Apelor prin normative tehnice de proiectare, fabricare si folosire;
    g) continuarea transportului fara acordul medicului veterinar inspector de stat, daca in lotul de animale se constata cazuri de imbolnavire.
    De aplicarea masurilor prevazute in prezentul articol raspund detinatorii de animale, primarii, organele sanitare veterinare, iar, dupa caz, si organele de resort ale Ministerului de Interne ori a altor ministere sau organe centrale ale administratiei de stat care au atributii cu privire la circulatia si transportul animalelor.
    Art. 21
    Organele sanitare veterinare judetene sau al municipiului Bucuresti vor elibera autorizatie sanitara veterinara statiilor, porturilor si aeroporturilor numai daca acestea au rampe corespunzatoare si asigura indeplinirea conditiilor de profilaxie pentru imbarcarea si debarcarea animalelor.
    Unitatile care detin mijloace pentru transportul animalelor si produselor de origine animala sunt obligate sa organizeze statii sau puncte de spalare si dezinfectie, cu respectarea conditiilor tehnice stabilite de Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare si Apelor.
    Art. 22
    Transportul animalelor afectate de boli transmisibile, al produselor provenite de la aceste animale si al produselor alimentare de origine animala improprii consumului uman este permis numai pentru destinatia si cu respectarea conditiilor stabilite in certificatul sanitar veterinar insotitor, eliberat de medicul veterinar inspector de stat.
    Art. 23
    Detinatorii animalelor sunt obligati sa predea cadavrele de animale unitatilor autorizate de organele sanitare veterinare judetene sau al municipiului Bucuresti, iar in cazul cand predarea sau preluarea acestora nu este posibila, si se certifica aceasta de catre organul sanitar veterinar de stat, sa le distruga, cu respectarea conditiilor sanitare veterinare stabilite de Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare si Apelor.
    Utilizarea in hrana animalelor a produselor de origine animala, improprii consumului uman, ca si a resturilor culinare, este permisa numai dupa ce au fost sterilizate, in conditiile tehnice stabilite de Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare si Apelor.
    Art. 24
    Importul, exportul si tranzitul de animale, produse de origine animala si furaje se efectueaza numai prin punctele de control pentru trecerea frontierei de stat stabilite in acest scop de Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare si Apelor sau prin conventiile sanitare veterinare incheiate cu alte tari. Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare si Apelor organizeaza la aceste puncte controlul sanitar veterinar.
    Organele centrale care raspund de administrarea cladirilor si instalatiilor de la punctele de control pentru trecerea frontierei de stat sunt obligate sa ia masuri pentru asigurarea conditiilor de desfasurare a activitatii sanitare veterinare, precum si baza materiala si forta de munca necesare pentru efectuarea dezinfectiilor, distrugerea cadavrelor, produselor alterate si a deseurilor de origine animala. La punctele de frontiera rutiere, aceste obligatii revin consiliilor populare judetene.
    Art. 25
    Importul si tranzitul de animale, produse de origine animala si furaje se pot face numai cu avizul prealabil al Ministerului Agriculturii, Industriei Alimentare si Apelor.
    Unitatile importatoare sunt obligate sa obtina avizul de import din partea Ministerului Agriculturii, Industriei Alimentare si Apelor, inainte de incheierea contractelor cu furnizorii externi.
    Art. 26
    Animalele, produsele de origine animala si furajele ce se importa sau se tranziteaza trebuie sa fie insotite de certificate sanitare veterinare, prin care sa se ateste indeplinirea conditiilor sanitare veterinare stabilite de catre Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare si Apelor.
    Art. 27
    Daca la punctele de control pentru trecerea frontierei de stat se depisteaza boli transmisibile sau exista suspiciunea acestor boli, intregul lot de animale se va returna peste frontiera, iar daca aceasta masura nu este posibila, Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare si Apelor poate dispune taierea imediata si valorificarea in conditii speciale sau uciderea intregului lot de animale, precum si distrugerea obiectelor si materialelor aferente, anuntind autoritatea sanitara veterinara a tarii exportatoare despre constatarile facute si masurile luate.
    Cand prin conventiile sau acordurile sanitare veterinare incheiate de Republica Socialista Romania cu alte state s-a stabilit altfel, se va proceda potrivit prevederilor acestora.
    Art. 28
    Animalele importate se supun in mod obligatoriu carantinei profilactice, in locuri izolate si special amenajate, stabilite de organele sanitare veterinare judetene sau al municipiului Bucuresti, care vor autoriza aducerea animalelor in aceste locuri numai dupa verificarea indeplinirii tuturor conditiilor pregatitoare necesare.
    Dupa expirarea perioadei de carantina profilactica, animalele importate vor fi supuse in continuare supravegherii sanitare veterinare, in conditiile stabilite de Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare si Apelor.

    CAP. 5
    Asigurarea salubritatii produselor de origine animala

    Art. 29
    Se interzice utilizarea produselor de origine animala care nu indeplinesc conditiile de salubritate corespunzatoare destinatiei lor. Conditiile de salubritate se stabileste de Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare si Apelor. Pentru produsele de origine animala destinate consumului uman, acestea se stabilesc impreuna cu Ministerul Sanatatii.
    Art. 30
    Functionarea abatoarelor, punctelor de taiere si a unitatilor care prelucreaza, depoziteaza sau valorifica produse de origine animala, este permisa numai daca sunt autorizate si de organele sanitare veterinare de stat.
    Autorizatia poate fi retrasa in cazul cand conducatorii unitatilor nu asigura respectarea regulilor de igiena si profilaxie si conditiile necesare pentru buna desfasurare a activitatii sanitare veterinare.

    CAP. 6
    Organele de stat prin care se realizeaza activitatea sanitara veterinara, indrumarea si controlul acesteia

    Art. 31
    Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare si Apelor infaptuieste politica partidului si statului in domeniul activitatii sanitare veterinare si raspunde de realizarea sarcinilor ce-i revin in acest domeniu de activitate.
    In acest scop, stabileste norme si masuri sanitare veterinare unice si obligatorii pentru toate organele, organizatiile de stat, cooperatiste, celelalte organizatii obstesti si persoanele fizice detinatoare de animale, precum si pentru cele care prelucreaza, depoziteaza, transporta si valorifica produse de origine animala si elaboreaza, in conditiile legii, conventii si acorduri sanitare veterinare cu alte tari, asigurand aplicarea lor.
    De asemenea, stabileste lista bolilor transmisibile in cazul carora se instituie masuri obligatorii de prevenire si combatere.
    Impreuna cu Ministerul Sanatatii raspunde de organizarea si aplicarea tuturor masurilor necesare pentru prevenirea si combaterea bolilor comune omului si animalelor, precum si pentru asigurarea salubritatii produselor de origine animala. Organele centrale de specialitate ale celor doua ministere vor analiza periodic si ori de cate ori este nevoie rezultatele actiunilor intreprinse in acest scop, stabilind masurile ce se impun.
    Art. 32
    Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare si Apelor organizeaza si raspunde de productia de preparate biologice necesare pentru depistarea, prevenirea si combaterea bolilor la animale; aproba introducerea in practica a produselor biologice, medicamentelor, dezinfectantelor, insecticidelor, ratidicelor si altor produse de uz veterinar, fabricate in tara sau din import si asigura controlul sanitar veterinar de stat al acestora; stabileste norme sanitare veterinare privind producerea, circulatia si folosirea furajelor combinate, suplimentelor proteino-minerale, iar impreuna cu Ministerul Sanatatii stabileste norme privind folosirea biostimulatorilor, tranchilizantelor, substantelor hormonale si altor aditivi la furaje.
    Ministerul Agriculturii, Industriei si Apelor, impreuna cu Ministerul Industriei Chimice si celelalte organe centrale care au in subordine unitati in care se fabrica produse de uz veterinar, raspund de realizarea programului de producere a acestora in cantitati necesare si la nivelul calitativ al produselor similare pe plan mondial.
    Art. 33
    Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare si Apelor indruma in mod unitar si controleaza activitatea sanitara veterinara ce se desfasoara pe intreg teritoriul tarii.
    De asemenea, elaboreaza, in conditiile legii, normative privind organizarea si incadrarea cu specialisti a unitatilor si organelor sanitare veterinare in subordinea sa.
    Art. 34
    Organele de specialitate pentru desfasurarea unitara a activitatii sanitare veterinare sunt:
    a) Consiliul zooveterinar;
    b) Directia sanitara veterinara si Inspectia de stat sanitara veterinara din Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare si Apelor;
    c) inspectoratele sanitare veterinare si Inspectoratul agrozooveterinar al municipiului Bucuresti;
    d) circumscriptia sanitara veterinara si celelalte unitati sanitare veterinare incadrate cu medici veterinari inspectori de stat.
    Art. 35
    Ministerul de Interne, Ministerul Apararii Nationale si celelalte organe centrale care au in subordine unitati incadrate cu medici veterinari proprii raspund de aplicarea in aceste unitati a normelor sanitare veterinare si a masurilor stabilite de Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare si Apelor pentru apararea sanatatii animalelor si asigurarea salubritatii produselor de origine animala.
    Medicii veterinari din cadrul Ministerului Apararii Nationale si Ministerului de Interne fac parte din sistemul veterinar unic de stat, avand aceleasi obligatii si raspunderi in cadrul unitatilor in care functioneaza ca si medicii veterinari inspectori de stat.
    Ministerul Economiei Forestiere si Materialelor de Constructii, prin organele silvice locale, raspunde de aplicarea masurilor stabilite de organele sanitare veterinare de stat pentru apararea sanatatii animalelor salbatice si pentru prevenirea difuzarii bolilor transmisibile de la acestea la animalele domestice sau la om.
    Art. 36
    Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare si Apelor, impreuna cu Ministerul de Interne si toate organele teritoriale ale acestora raspund direct de aplicarea si controlul respectarii prevederilor prezentei legi cu privire la circulatia animalelor si produselor de origine animala, instituirea si respectarea masurilor de carantina si a altor masuri cu caracter republican sau local necesare pentru prevenirea difuzarii bolilor la animale si de la animale la om.
    Art. 37
    Comitetele executive ale consiliilor populare raspund de buna desfasurare a activitatii sanitare veterinare pe raza teritorial-administrativa respectiva, in care scop au urmatoarele atributii principale:
    a) organizeaza unitatile sanitare veterinare din subordine, asigura conditiile materiale necesare, precum si participarea tuturor organelor si unitatilor pe plan local la desfasurarea in bune conditii a activitatii sanitare veterinare;
    b) asigura fondurile necesare pentru finantarea actiunilor sanitare veterinare care se suporta din bugetele locale;
    c) elibereaza documentele necesare pentru adeverirea proprietatii asupra animalelor si a starii sanitare veterinare din localitate, potrivit normelor stabilite de Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare si Apelor;
    d) iau masuri pentru intretinerea si folosirea conform regulilor sanitare veterinare a pasunilor, adapatorilor publice, drumurilor de trecere a turmelor de animale, a locurilor de aglomerare a animalelor in targuri, mori, abatoare, puncte de taiere, piete si a locurilor aflate in administratia consiliilor populare unde se prelucreaza, depoziteaza si valorifica produse de origine animala;
    e) asigura stringerea si distrugerea cadavrelor de animale care nu pot fi ridicate de intreprinderile de ecarisaj; organizeaza prinderea si uciderea ciinilor vagabonzi; amenajeaza si intretin locurile de depozitare a resturilor menajere potrivit regulilor sanitare veterinare;
    f) indeplinesc orice alte atributii cu privire la activitatea sanitara veterinara, prevazute de actele normative in vigoare, si raspund de aplicarea masurilor stabilite de Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare si Apelor pentru apararea sanatatii animalelor si asigurarea salubritatii produselor de origine animala.
    Art. 38
    Comitetele executive ale consiliilor populare judetene si al municipiului Bucuresti asigura indeplinirea masurilor tehnice sanitare veterinare prin directiile generale judetene pentru agricultura, industrie alimentara si ape si Inspectoratul agrozooveterinar al municipiului Bucuresti.
    Inspectoratele sanitare veterinare judetene si circumscriptiile sanitare veterinare, organe tehnice operative de specialitate, raspund de executarea actiunilor sanitare veterinare pe teritoriu.
    Circumscriptiile sanitare veterinare, precum si celelalte unitati sanitare veterinare, indiferent de subordonare, sunt indrumate si controlate, din punct de vedere tehnic,  de catre inspectoratele sanitare veterinare judetene sau Inspectoratul agrozooveterinar al municipiului Bucuresti.
    Programele si indicatiile tehnice si metodologice sanitare veterinare se stabilesc in mod unitar de catre Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare si Apelor, prin Directia sanitara veterinara, si sunt obligatorii pentru toate unitatile sanitare veterinare de pe intreg teritoriul tarii.

    CAP. 7
    Sanctiuni

    Art. 39
    Incalcarea dispozitiilor prezentei legi atrage, dupa caz, raspunderea disciplinara, materiala civila, contraventionala sau penala.
    Art. 40
    Nerespectarea masurilor privitoare la declararea, prevenirea sau combaterea bolilor molipsitoare la animale, daca a avut ca urmare raspandirea unei asemenea boli sau alte urmari grave, se pedepseste, potrivit art. 310 din Codul penal, cu inchisoare de la o luna la un an sau cu amenda.
    Daca fapta a avut urmari deosebit de grave, pedeapsa este inchisoare de la 1 la 5 ani.
    Aceleasi pedepse se aplica si celor care ascund, cu buna stiinta, aparitia unei boli molipsitoare la animale sau se opun aplicarii masurilor pentru lichidarea focarelor epizootice si prevenirea difuzarii bolilor.
    Art. 41
    Nerespectarea masurilor privitoare la prevenirea sau combaterea bolilor molipsitoare, daca a avut ca urmare raspandirea unei asemenea boli de la animal la om, se pedepseste cu inchisoare de la o luna la 2 ani.
    Daca fapta a avut urmari deosebit de grave, pedeapsa este inchisoare de la 2 la 7 ani.
    Art. 42
    Incalcarea cu stiinta a unei indatoriri de serviciu in activitatea sanitara veterinara, savarsita in conditiile art. 248 alin. 1 din Codul penal, se pedepseste cu inchisoare de la 6 luni la 5 ani, iar daca fapta este savarsita in conditiile art. 248 alin. 2 din Codul penal, se pedepseste cu inchisoare de la 5 la 15 ani, interzicerea unor drepturi si confiscarea partiala a averii.
    Art. 43
    Incalcarea din culpa a unei indatoriri de serviciu in activitatea sanitara veterinara, savarsita in conditiile art. 249 alin. 1 din Codul penal, se pedepseste cu inchisoare de la o luna la 2 ani sau cu amenda, iar daca fapta este savarsita in conditiile art. 249 alin. 2 din Codul penal, se pedepseste cu inchisoare de la 2 la 10 ani.
    Art. 44
    In cazul in care fapta prevazuta la art. 42 si 43 este savarsita in conditiile aratate la art. 258 din Codul penal, pedeapsa se stabileste potrivit dispozitiei din acest articol.
    Art. 45
    Faptele care constituie contraventii la normele sanitare veterinare, precum si persoanele care pot sa constate contraventii si sa aplice sanctiuni, se stabilesc prin hotarare a Consiliului de Ministri. In conditiile stabilite de Consiliul de Ministri, sanctiunile contraventionale pot fi aplicate si persoanelor juridice.

    CAP. 8
    Dispozitii finale

    Art. 46
    Prezenta lege intra in vigoare la 90 de zile de la publicarea in Buletinul Oficial al Republicii Socialiste Romania.
    Pe aceeasi data se abroga Decretul nr. 167/1955 privind organizarea apararii sanatatii animalelor, publicat in Buletinul Oficial nr. 9 din 19 mai 1955.

    Aceasta lege a fost adoptata de Marea Adunare Nationala in sedinta din 29 octombrie 1974.
                          Presedintele
                          Marii Adunari Nationale,
                          NICOLAE GIOSAN




SmartCity5

COMENTARII la Legea 60/1974

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 60 din 1974
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Legea 60/1974
Legea 758 2001
privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 62/2001 pentru completarea Legii sanitare veterinare nr. 60/1974
Ordin 400 2001
privind aprobarea Instructiunilor pentru organizarea si desfasurarea activitatii personalului sanitar veterinar in unitatile prevazute la art. 30 alin. 3 din Legea sanitara veterinara nr. 60/1974, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si privind aprobarea tarifelor care se percep pentru activitatea de asistenta, inspectie si control sanitar veterinar de stat in unitatile de taiere a animalelor, inclusiv a pasarilor, de colectare, prelucrare, procesare, depozitare si valorificare a produselor de origine animala
Legea 538 2001
pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 61/2001 privind modificarea Legii sanitare veterinare nr. 60/1974
Hotărârea 1004 2001
privind constituirea si componenta Comandamentului antiepizootic central
Ordin 373 2001
pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind gestionarea deseurilor toxice si de risc din laboratoarele sanitare veterinare
Ordin 356 2001
pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind limitele maxime stabilite pentru reziduuri de pesticide, reziduuri de medicamente de uz veterinar si pentru alti contaminanti in produsele de origine animala
Ordonanţa 62 2001
pentru completarea Legii sanitare veterinare nr. 60/1974
Ordin 298 2001
privind interzicerea comercializarii si administrarii unor substante cu actiune thyreostatica si a celor betaagoniste la animalele de ferma
OUG 61 2001
pentru modificarea Legii sanitare veterinare nr. 60/1974
Hotărârea 431 2001
pentru abrogarea Hotararii Guvernului nr. 995/1999 privind aprobarea concesionarii activitatii de dezinfectie a mijloacelor de transport rutiere, serviciu public de interes national, de la punctele de control pentru trecerea frontierei de stat si darea in folosinta gratuita agentilor economici concesionari a unor terenuri, proprietate publica a statului
OUG 90 2000
pentru modificarea si completarea Legii sanitare veterinare nr. 60/1974
Legea 62 2000
privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 42/1999 pentru completarea Legii sanitare veterinare nr. 60/1974
Ordin 156 1999
pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind anuntarea, declararea si notificarea unor boli transmisibile ale animalelor
OUG 42 1999
pentru completarea Legii sanitare veterinare nr. 60/1974
Legea 254 1998
privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 104/1998 pentru modificarea Legii sanitare veterinare nr. 60/1974
Ordin 117 1998
pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind marcarea si certificarea carnii proaspete destinate consumului uman
Ordonanţa 104 1998
pentru modificarea Legii sanitare veterinare nr. 60/1974
Ordin 70 1998
pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind conditiile si procedura de avizare sanitara veterinara a importului, exportului, tranzitului cu animale, produse si subproduse de origine animala, furaje si alte produse si materii care pot influenta starea de sanatate a animalelor si sanatatea publica
Hotărârea 614 1995
pentru aprobarea Programului de supraveghere, prevenire, combatere si asanare a bolilor la animale si a celor transmisibile de la animale la om, precum si de refacere a septelului
Hotărârea 468 1995
privind constituirea si componenta Comandamentului antiepizootic central
Ordin 21 1994
pentru aprobarea Normelor privind masurile sanitare veterinare care se aplica in cazul produselor de origine animala cu termen de valabilitate expirat si in alte situatii de neincadrare a acestora in prevederile legislatiei sanitare veterinare
Legea 75 1991
pentru modificarea Legii sanitare veterinare nr. 60/1974
Legea 60 1974
Legea sanitara veterinara
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu