ORDONANTA
URGENTA Nr. 196 din 22 decembrie 2005
privind Fondul pentru mediu
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 1193 din 30 decembrie 2005
![SmartCity3](https://citymanager.online/wp-content/uploads/2018/09/b2-700x300.jpg)
Având în vedere necesitatea clarificarii regimului juridic al veniturilor
din care se constituie Fondul pentru mediu si a atributiilor Administratiei
Fondului pentru Mediu în ceea ce priveste activitatea privind declararea,
constatarea, controlul, colectarea, solutionarea contestatiilor si executarea
silita a contributiilor datorate la Fondul pentru mediu, în contextul
diminuarii veniturilor încasate la Fondul pentru mediu,
tinând seama de necesitatea sporirii numarului de categorii de proiecte ce
pot fi finantate din Fondul pentru mediu, în special cele privind prevenirea si
controlul integrat al poluarii, Directiva-cadru a apei si instalatiile mari de
ardere, pentru îndeplinirea angajamentelor asumate pentru capitolul 22 - Mediu,
elemente care vizeaza interesul public si constituie o situatie de urgenta si
extraordinara,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia României, republicata,
Guvernul României adopta prezenta ordonanta de urgenta.
CAPITOLUL I
Dispozitii generale
Art. 1. - Fondul pentru mediu este un instrument economico-financiar
destinat sustinerii si realizarii proiectelor pentru protectia mediului, în
conformitate cu dispozitiile legale în vigoare în domeniul protectiei mediului.
Art. 2. - Fondul pentru mediu se constituie si se gestioneaza în
conformitate cu prevederile legale.
CAPITOLUL II
Administrarea Fondului pentru mediu
Art. 3. - (1) Unitatea care raspunde de gestionarea Fondului pentru mediu
este Administratia Fondului pentru Mediu, denumita în continuare Administratia
Fondului, institutie publica cu personalitate juridica, finantata integral din
venituri proprii, în coordonarea autoritatii publice centrale pentru protectia
mediului.
(2) Administratia Fondului are sediul în municipiul Bucuresti, Splaiul
Independentei nr. 294, corp A, sectorul 6.
(3) Administratia Fondului are în principal, urmatoarele atributii:
a) urmareste constituirea si gestionarea Fondului pentru mediu;
b) întocmeste planul anual de lucru si bugetul de venituri si cheltuieli;
c) analizeaza, selecteaza si finanteaza proiectele pentru protectia
mediului aprobate în conformitate cu prevederile prezentei ordonante de urgenta
si conform cu procedurile prevazute în Manualul de operare al Fondului pentru
mediu;
d) urmareste si controleaza implementarea proiectelor aprobate si finantate
din Fondul pentru mediu;
e) finanteaza lucrari destinate prevenirii, înlaturarii si/sau diminuarii
efectelor produse de fenomenele meteorologice periculoase la lucrarile de
gospodarire a apelor, conform dispozitiilor art. 13.
Art. 4. - (1) Administratia Fondului este condusa de un presedinte cu rang
de subsecretar de stat.
(2) Presedintele este numit, suspendat si revocat din functie, în
conditiile legii, prin decizie a primului-ministru, la propunerea
conducatorului autoritatii publice centrale pentru protectia mediului.
(3) În exercitarea conducerii Administratiei Fondului, presedintele emite
dispozitii.
(4) Presedintele are calitatea de ordonator de credite pentru fondurile pe
care le gestioneaza, reprezinta Administratia Fondului în relatiile cu tertii,
precum si în justitie, numeste si elibereaza din functie, în conditiile legii,
personalul acesteia.
(5) Administratia Fondului are personal propriu contractual care asigura
functiile de conducere, de executie si de control, potrivit regulamentului de
organizare si functionare propriu.
(6) Salarizarea personalului Administratiei Fondului se face conform
contractului colectiv de munca încheiat la nivelul institutiei.
(7) În îndeplinirea atributiilor prevazute la art. 3 alin. (3),
Administratia Fondului are urmatoarele structuri de decizie:
a) Comitetul de avizare;
b) Comitetul director.
Art. 5. - (1) Comitetul de avizare are urmatoarea componenta:
a) trei reprezentanti, la nivel de secretar de stat si de director general
sau director din cadrul autoritatii publice centrale pentru protectia mediului,
împuterniciti prin ordin al ministrului;
b) doi reprezentanti, la nivel de secretar de stat si de director general
sau director din cadrul autoritatii publice centrale pentru economie si comert,
împuterniciti prin ordin al ministrului;
c) un reprezentant la nivel de secretar de stat sau director din cadrul
autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura, împuternicit prin
ordin al ministrului;
d) câte un reprezentant la nivel de director general sau director,
împuterniciti prin ordin al ministrului de resort, din cadrul autoritatii
publice centrale pentru sanatate, autoritatii publice centrale pentru finante
publice, autoritatii publice centrale pentru transporturi, constructii si
turism, autoritatii publice centrale pentru administratie si interne;
e) un reprezentant al confederatiei patronale din domeniul proiectului
supus avizarii, desemnat de aceasta;
f) un reprezentant al organizatiilor neguvernamentale din domeniul
protectiei mediului, desemnat de acestea;
g) presedintele Administratiei Fondului.
(2) Presedintele Comitetului de avizare este reprezentantul, la nivel de
secretar de stat, al autoritatii publice centrale pentru protectia mediului,
iar vicepresedinte este reprezentantul, la nivel de secretar de stat, al autoritatii
publice centrale pentru economie si comert.
(3) Comitetul de avizare analizeaza si aproba prin vot:
a) manualul de operare, inclusiv metodologia de selectare, aprobare si
finantare a proiectelor;
b) planul anual de lucru, inclusiv categoriile de proiecte eligibile pentru
finantare;
c) proiectele ce urmeaza sa fie finantate din Fondul pentru mediu, dintre
cele propuse de Comitetul director;
d) modalitatile de sustinere financiara a proiectelor si, dupa caz, dobânda
cu care se acorda finantarile rambursabile.
(4) Membrii Comitetului de avizare, exclusiv secretarii de stat, primesc o
indemnizatie de participare pentru activitatea desfasurata în cadrul sedintelor
acestuia, în cuantumul si în conditiile stabilite prin Regulamentul de
organizare si functionare al Administratiei Fondului.
Art. 6. - (1) Comitetul director este constituit din presedintele
Administratiei Fondului si conducatorii directiilor de specialitate ale
acesteia.
(2) Regulamentul privind organizarea si desfasurarea concursului pentru
functia de presedinte al Administratiei Fondului se aproba prin ordin al
conducatorului autoritatii publice centrale pentru protectia mediului.
(3) Comitetul director are urmatoarele atributii:
a) aproba bugetul de venituri si cheltuieli al Administratiei Fondului, cu
acordul autoritatii publice centrale pentru protectia mediului;
b) avizeaza manualul de operare elaborat de catre directiile de
specialitate si îl supune spre aprobare comitetului de avizare;
c) avizeaza planul anual de lucru elaborat de catre directiile de
specialitate si îl propune spre aprobare Comitetului de avizare;
d) avizeaza si propune spre aprobare Comitetului de avizare proiectele
selectionate pentru a fi finantate din Fondul pentru mediu;
e) propune spre aprobare Comitetului de avizare modalitatile de sustinere a
proiectelor si, dupa caz, dobânda cu care se acorda finantarile rambursabile;
f) aproba situatiile financiare si conturile de executie trimestriale si
anuale, pe care le înainteaza autoritatii publice centrale pentru protectia
mediului;
g) urmareste constituirea si gestionarea Fondului pentru mediu;
h) urmareste implementarea proiectelor finantate;
i) aproba raportul anual privind gestionarea Fondului pentru mediu, pe care
îl face public, conform prevederilor legale.
Art. 7. - Cheltuielile curente si de capital ale Administratiei Fondului se
asigura din Fondul pentru mediu, în limita a 3% din veniturile acestuia.
Art. 8. - (1) Operatiunile financiare ale Administratiei Fondului, care
privesc constituirea, gestionarea si utilizarea resurselor financiare, se
deruleaza prin Trezoreria Statului.
(2) Disponibilitatile financiare ale Fondului pentru mediu se pastreaza în
Trezoreria Statului într-un cont distinct si sunt purtatoare de dobânzi.
(3) Fondurile financiare provenite din surse externe se gestioneaza pe baza
contractelor încheiate cu partenerii externi în conformitate cu scopul pentru
care au fost acordate si cu destinatiile prevazute de prezenta ordonanta de
urgenta.
CAPITOLUL III
Veniturile Fondului pentru mediu
Art. 9. - (1) Veniturile Fondului pentru mediu se constituie din:
a) o contributie de 3% din veniturile realizate din vânzarea deseurilor
feroase si neferoase de catre detinatorii de astfel de deseuri, persoane fizice
sau juridice. Sumele se retin prin stopaj la sursa de catre operatorii
economici colectori si/sau valorificatori, autorizati potrivit legislatiei în
vigoare privind gestionarea deseurilor industriale reciclabile, care au
obligatia sa le vireze la Fondul pentru mediu;
b) taxele pentru emisiile de poluanti în atmosfera, încasate de la
operatori economici, în cuantumul prevazut în anexa nr. 1;
c) taxele încasate de la operatorii economici utilizatori de noi terenuri
pentru depozitarea deseurilor valorificabile, în limitele prevazute în anexa
nr. 2;
d) o taxa de 1 leu (RON)/kg din greutatea ambalajelor introduse pe piata
nationala de catre producatorii si importatorii de bunuri ambalate si ambalaje
de desfacere;
e) o contributie de 2% din valoarea substantelor clasificate ca fiind
periculoase pentru mediu, prevazute în anexa nr. 2 la Normele metodologice de aplicare
a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.200/2000 privind clasificarea,
etichetarea si ambalarea substantelor si preparatelor chimice periculoase,
aprobate prin Hotarârea Guvernului nr.490/2002, comercializate de catre
producatori si importatori, cu exceptia celor utilizate la producerea
medicamentelor;
f) în cazul vânzarii masei lemnoase pe picior, contributia la Fondul pentru
mediu se stabileste prin aplicarea unui procent de 3% la valoarea de vânzare a
acesteia. Suma se încaseaza de vânzator de la cumparator odata cu valoarea
masei lemnoase si se varsa de catre acesta la Fondul pentru mediu;
g) în cazul exploatarii masei lemnoase pe picior de catre administratorul,
respectiv proprietarul padurii, prin activitate proprie sau prin intermediul
unui prestator de servicii, contributia la Fondul pentru mediu se stabileste
prin aplicarea unui procent de 3% la valoarea de vânzare a sortimentelor de
lemn obtinute si se achita de administratorul, respectiv proprietarul padurii;
h) contributia pentru prelucrarea lemnului se stabileste prin aplicarea
unui procent de 3% la valoarea de vânzare a produselor obtinute si se achita de
operatorul economic care a realizat prelucrarea lemnului;
i) o taxa de 1 leu (RON)/kg anvelopa, încasata de la producatorii si
importatorii care introduc pe piata anvelope noi si/sau uzate destinate
reutilizarii;
j) o contributie de 3% din suma care se plateste anual pentru gestionarea
fondurilor de vânatoare, platita de catre gestionarii fondurilor de vânatoare;
k) donatii, sponsorizari, asistenta financiara din partea persoanelor
fizice sau juridice române ori straine si a organizatiilor sau organismelor
internationale;
l) sumele încasate din rambursarea finantarilor acordate, dobânzi,
penalitati de întârziere, alte operatiuni financiare derulate din sursele
financiare ale Fondului pentru mediu;
m) sumele încasate de la manifestari organizate în beneficiul Fondului
pentru mediu;
n) cuantumul taxelor pentru emiterea avizelor, acordurilor si a autorizatiilor
de mediu;
o) dobânzi si penalitati de orice fel datorate de catre debitorii Fondului
pentru mediu.
(2) Administratia Fondului gestioneaza si alte venituri aprobate prin
hotarâre a Guvernului.
Art. 10. - (1) În cazul utilizarii de catre operatorii economici a
deseurilor industriale reciclabile, ca materii prime secundare, în proportie de
cel putin 50%, sumele stabilite la art. 9 alin. (1) lit. b) nu se platesc.
(2) Taxele prevazute la art. 9 alin. (1) lit. d) si i) se platesc numai în
cazul neîndeplinirii obiectivului de valorificare a deseurilor de ambalaje,
respectiv obiectivul de gestionare a anvelopelor uzate prevazute în legislatia
în vigoare, plata facându-se pe diferenta dintre obiectivul anual si obiectivul
realizat efectiv de catre operatorii economici responsabili.
(3) Operatorii economici producatori si importatori de bunuri ambalate si
de ambalaje de desfacere si operatorii economici responsabili pentru
gestionarea anvelopelor uzate sunt obligati sa calculeze si sa declare lunar,
pâna la data de 25 a lunii urmatoare celei în care s-a desfasurat activitatea,
diferenta dintre obiectivul calculat utilizând procentajul stabilit prin
legislatia în vigoare ca obiectiv de valorificare anual si obiectivul efectiv
realizat.
(4) Nivelul contributiilor si taxelor prevazute la art. 9 alin. (1) lit.
a)-j) se actualizeaza prin hotarâre a Guvernului, la propunerea autoritatii
publice centrale pentru protectia mediului.
(5) Baza de calcul la care se aplica procentele prevazute la art. 9 alin.
(1) lit. a), e), f), g), h) si j) reprezinta valoarea de vânzare, exclusiv taxa
pe valoarea adaugata aferenta.
(6) Contributia prevazuta la art. 9 alin. (1) lit. f) va fi inclusa în
contractele de vânzare a masei lemnoase pe picior.
Art. 11. - (1) Sumele prevazute la art. 9 alin. (1) lit. a)-c), e), f), g)
si h) se declara si se platesc lunar de catre persoanele juridice si persoanele
fizice care desfasoara respectivele activitati, pâna la data de 25 inclusiv a
lunii urmatoare celei în care s-a desfasurat activitatea.
(2) Sumele prevazute la art. 9 alin. (1) lit. d), i) si j) se declara si se
platesc anual de catre persoanele juridice care desfasoara respectivele
activitati, pâna la data de 25 ianuarie a anului urmator.
(3) Declaratia se depune sau se transmite la Administratia Fondului, iar
plata se realizeaza într-un cont distinct deschis la trezorerie pe numele
acesteia.
(4) Modelul si continutul declaratiilor la Fondul pentru mediu, prevazute
la art. 10 alin. (3) si la alin. (1) si (2) din prezentul articol, se aproba
prin ordin al conducatorului autoritatii publice centrale pentru protectia
mediului în termen de 30 de zile de la data intrarii în vigoare a prezentei
ordonante de urgenta.
Art. 12. - (1) Contributiile si taxele ce se constituie venit la bugetul
Fondului pentru mediu se gestioneaza de catre Administratia Fondului si urmeaza
regimul juridic al impozitelor, taxelor, contributiilor si al altor sume
datorate bugetului general consolidat, reglementat de Ordonanta Guvernului
nr.92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si
completarile ulterioare.
(2) Activitatea privind declararea, stabilirea, verificarea si colectarea,
inclusiv solutionarea contestatiilor privind contributiile si taxele la Fondul
pentru mediu datorate de catre persoanele juridice si fizice, precum si
îndeplinirea masurilor asiguratorii si procedura de executare silita se
realizeaza de catre Administratia Fondului în conditiile Codului de procedura
fiscala. Administratia Fondului are calitatea de creditor bugetar.
(3) Pentru neachitarea la termenul de scadenta de catre debitori a
obligatiilor de plata prevazute la art. 9 alin. (1) lit. a)-j) se datoreaza
dobânzi si penalitati de întârziere egale cu cele datorate pentru neachitarea
la termen a obligatiilor fiscale.
(4) În cazul neachitarii la scadenta a contributiilor si taxelor datorate
la Fondul pentru mediu, Administratia Fondului procedeaza la aplicarea
masurilor de recuperare a creantelor prin executare silita.
(5) Administratia Fondului poate constitui un fond pentru acordarea de
stimulente personalului, prin:
a) retinerea unei cote de 5% din sumele încasate prin executare silita sau
în cadrul procedurii reorganizarii judiciare si a falimentului;
b) aplicarea unei cote de 15% asupra dobânzilor si penalitatilor de
întârziere, stabilite cu titlu definitiv în timpul controlului si încasate de catre
Administratia Fondului, pentru diferentele constatate.
(6) Totalul fondului de stimulente constituit conform alin. (5) se
repartizeaza astfel:
a) o cota de 85% pentru Administratia Fondului;
b) o cota de 15% pentru autoritatea publica centrala pentru protectia
mediului.
(7) Metodologia de acordare a stimulentelor pentru personalul propriu se
aproba prin ordin al conducatorului autoritatii publice centrale pentru
protectia mediului în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a
prezentei ordonante de urgenta.
CAPITOLUL IV
Destinatia Fondului pentru mediu
Art. 13. - (1) Fondul pentru mediu se utilizeaza pentru sustinerea si
realizarea proiectelor prioritare pentru protectia mediului.
(2) Categoriile de proiecte eligibile pentru finantare se stabilesc prin
planul anual de lucru si vizeaza îmbunatatirea performantei de mediu privind:
a) prevenirea poluarii;
b) reducerea impactului asupra atmosferei, apei si solului;
c) reducerea nivelurilor de zgomot;
d) utilizarea de tehnologii curate;
e) gestionarea deseurilor, inclusiv a deseurilor periculoase;
f) protectia resurselor de apa, statiile de tratare, statiile de epurare
pentru comunitati locale;
g) gospodarirea integrata a zonei costiere;
h) conservarea biodiversitatii;
i) administrarea ariilor naturale protejate;
j) educatia si constientizarea publicului privind protectia mediului;
k) cresterea productiei de energie din surse regenerabile;
l) reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera;
m) reconstructia ecologica si gospodarirea durabila a padurilor;
n) împadurirea terenurilor degradate situate în zonele deficitare în
paduri, stabilite în conditiile legii;
o) închiderea iazurilor de decantare din sectorul minier;
p) lucrari destinate prevenirii, înlaturarii si/sau diminuarii efectelor
produse de fenomenele meteorologice periculoase la lucrarile de gospodarire a
apelor aferente obiectivelor din domeniul public al statului.
(3) Din Fondul pentru mediu sunt finantate proiectele din categoriile
prevazute la alin. (2), prin una sau mai multe dintre urmatoarele modalitati
propuse de Comitetul director si aprobate de Comitetul de avizare:
a) sustinerea financiara a proiectelor prin finantare sau cofinantare
nerambursabila;
b) sustinerea financiara a proiectelor prin finantare sau cofinantare
rambursabila;
c) sustinerea totala sau partiala a dobânzii aferente creditelor bancare
contractate pentru realizarea proiectelor;
d) cofinantarea proiectelor finantate din fonduri comunitare si/sau alte
fonduri internationale.
(4) Se acorda sustinere financiara din Fondul pentru mediu, pentru
proiectele propuse de catre operatorii economici, organizatii neguvernamentale,
autoritati locale si unitati de învatamânt.
(5) Analiza, selectarea, finantarea, urmarirea si controlul implementarii
proiectelor se fac în conformitate cu prevederile manualului de operare al
Fondului pentru mediu si ale actelor normative date în aplicarea prezentei
ordonante de urgenta, cu exceptia lucrarilor prevazute la alin. (2) lit. o).
(6) Categoriile de lucrari care se pot finanta conform prevederilor alin.
(2) lit. o), precum si sumele destinate finantarii acestora se aproba prin
hotarâre a Guvernului, la propunerea autoritatii publice centrale pentru
protectia mediului.
(7) Finantarea proiectelor aprobate se realizeaza în baza contractelor de
finantare anuale sau multianuale.
(8) Contractele de finantare, împreuna cu actele prin care se constituie
garantii ale rambursarii finantarii, constituie titluri executorii, fara a fi
necesara învestirea cu formula executorie.
(9) Finantarea din Fondul pentru mediu se face cu respectarea legislatiei
privind ajutorul de stat.
(10) Sumele ramase neutilizate la sfârsitul anului se reporteaza în anul
urmator, fiind utilizate cu aceeasi destinatie.
Art. 14. - (1) Proiectele solicitantilor care nu si-au achitat obligatiile
fiscale catre stat si catre Fondul pentru mediu, precum si proiectele celor
care sponsorizeaza activitati cu efect negativ asupra mediului nu beneficiaza
de sprijin financiar din partea Administratiei Fondului.
(2) Veniturile Fondului pentru mediu nu pot fi utilizate pentru plasamente
sau operatiuni financiare speculative.
CAPITOLUL V
Sanctiuni
Art. 15. - (1) Încalcarea prevederilor prezentei ordonante de urgenta
atrage raspunderea civila, contraventionala sau penala, dupa caz.
(2) Nedepunerea la termen a declaratiilor lunare privind obligatiile la
Fondul pentru mediu constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la
2.000 lei (RON) la
2.500 lei (RON).
Art. 16. - (1) Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor
prevazute de prezenta ordonanta de urgenta se fac de catre personalul de
specialitate din cadrul Administratiei Fondului si al Garzii Nationale de
Mediu, prin unitatile sale teritoriale.
(2) Contraventiilor prevazute în prezenta ordonanta de urgenta le sunt
aplicabile dispozitiile Ordonantei Guvernului nr.2/2001 privind regimul juridic
al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr.
180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
CAPITOLUL VI
Dispozitii tranzitorii si finale
Art. 17. - Metodologia de calcul a contributiilor si taxelor prevazute la
art. 9 alin. (1) lit. a)-k) se stabileste prin ordin al autoritatii publice
centrale pentru protectia mediului în termen de 90 de zile de la intrarea în
vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
Art. 18. - (1) Regulamentul de organizare si functionare a Administratiei
Fondului se aproba prin hotarâre a Guvernului, la propunerea autoritatii
publice centrale pentru protectia mediului, în termen de 60 de zile de la
intrarea în vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
(2) Structura organizatorica a Administratiei Fondului se aproba prin ordin
al conducatorului autoritatii publice centrale pentru protectia mediului în
termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a regulamentului de organizare
si functionare.
Art. 19. - Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta ordonanta
de urgenta.
Art. 20. - La data intrarii în vigoare a prezentei ordonante de urgenta se
abroga Legea nr. 73/2000 privind Fondul pentru mediu, republicata în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr.889 din 9 decembrie 2002, cu modificarile si
completarile ulterioare, prevederile art. 18 si ale art. 19 alin. (2) din
Ordonanta Guvernului nr.77/2004 pentru stimularea asocierii proprietarilor de
paduri private în scopul gospodaririi durabile a acestora, publicata în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.791 din 27 august 2004, aprobata cu
modificari prin Legea nr. 515/2004, precum si orice alte dispozitii contrare.
PRIM-MINISTRU
CALIN POPESCU-TARICEANU
Contrasemneaza:
Ministrul mediului si gospodaririi apelor,
Sulfina Barbu
Ministrul agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale,
Gheorghe Flutur
Ministrul economiei si comertului,
Codrut Ioan Seres
Ministrul transporturilor, constructiilor si turismului,
Gheorghe Dobre
Ministrul sanatatii,
Gheorghe Eugen Nicolaescu
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vladescu
--------------------------------------------------------------------------------
ANEXA Nr. 1
TAXELE
pentru emisiile de poluanti în atmosfera, încasate de la operatorii
economici
-------------------------------------------------------------------------------------------
Nr.
crt. Emisii de poluanti în atmosfera
Taxa de încasat
-------------------------------------------------------------------------------------------
1. Pulberi
0,02 lei (RON)/kg
2. Oxizi de azot
0,04 lei (RON)/kg
3. Oxizi de sulf
0,04 lei (RON)/kg
4. Poluanti organici persistenti 20
lei (RON)/kg
5. Metale grele:
- plumb 12
lei (RON)/kg
- cadmiu 16
lei (RON)/kg
- mercur 20
lei (RON)/kg
-------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
ANEXA Nr. 2
TAXELE
încasate de la operatorii economici utilizatori de noi terenuri pentru
depozitarea urmatoarelor categorii de deseuri valorificabile
---------------------------------------------------------------------------------------------
Nr.
crt. Categorii de deseuri valorificabile Taxa
de încasat
---------------------------------------------------------------------------------------------
1. Provenite de la extractia si prelucrarea titeiului 4
lei (RON)/m2/an
2. Provenite din prelucrarea primara a lemnului 1,2
lei (RON)/m2/an
3. Provenite de la producerea alcoolului 0,2
lei (RON)/m2/an
4. Slamuri carbonifere 4
lei (RON)/m2/an
5. Zgura de furnal 4
lei (RON)/m2/an
6. Cenusa de termocentrala 4
lei (RON)/m2/an
7. Cenusa de pirita 4
lei (RON)/m2/an
8. Fosfogips 4
lei (RON)/m2/an
9. Zguri provenite din metalurgie 4
lei (RON)/m2/an
---------------------------------------------------------------------------------------------