ORDIN
Nr. 213 din 5 februarie 1996 * Republicat
pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a ordonantei Guvernului nr.
23/1995 privind instituirea sistemului de marcare pentru tigarete, produse din
tutun si bauturi alcoolice
ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 374 din 23 decembrie 1997
ANEXA 1
NORME METODOLOGICE *)
de aplicare a ordonantei Guvernului nr. 23/1995 privind instituirea sistemului
de marcare pentru tigarete, produse din tutun si bauturi alcoolice
*) Republicate in temeiul prevederilor art. 4 din Ordinul ministrului
finantelor nr. 2.143/1997, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,
nr. 361 din 16 decembrie 1997.
Normele metodologice de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 23/1995,
aprobate prin Ordinul ministrului de stat, ministrul finantelor, nr. 213/1996,
publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 29 din 12 februarie
1996, au mai fost modificate prin:
Ordinul ministrului de stat, ministrul finantelor, nr. 1.419/1997, publicat
in Monitorul Oficial al Romaniei Partea I, nr. 201 din 20 august 1997, si prin
Ordinul ministrului finantelor nr. 2.045/1997, publicat in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 359 din 16 decembrie 1997.
1. Potrivit prevederilor art. 1 din Ordonanta Guvernului nr. 23/1995,
republicata, denumita in continuare ordonanta, comercializarea pe teritoriul
Romaniei a tigaretelor, a produselor din tutun si a bauturilor alcoolice din
productia interna si din import se poate face numai daca acestea sunt marcate.
Incepand cu data intrarii in vigoare a prevederilor Ordonantei Guvernului
nr. 23/1995 se interzic producerea si introducerea pe teritoriul vamal al Romaniei
a produselor nemarcate ce intra sub incidenta prevederilor ordonantei, cu
exceptiile prevazute de aceasta.
2. Potrivit prevederilor art. 2 din ordonanta, incepand cu data de 1 martie
1996, sunt supuse marcarii tigaretele si produsele din tutun.
Pana la data de 1 mai 1996, agentii economici producatori, importatori si
comercianti sunt obligati sa lichideze stocurile de tigarete si de produse din
tutun, nemarcate.
Incepand cu data de 1 martie 1998 se introduce sistemul de marcare pentru
urmatoarele grupe de bauturi alcoolice*):
a) bauturi spirtoase;
b) tuica si rachiuri naturale;
c) vinuri;
d) bauturi pe baza de vin.
Pana la data de 1 martie 1998, agentii economici producatori, importatori
si comercianti sunt obligati sa lichideze stocurile de bauturi alcoolice
prevazute la alin. 3, nemarcate.
Nu sunt supuse sistemului de marcare bauturile alcoolice care se
comercializeaza in stare varsata.
---------------
*) A se vedea Hotararea Guvernului nr. 582/1997, publicata in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 268 din 7 octombrie 1997.
3. Marcarea tigaretelor si a produselor din tutun se face prin timbre.
Marcarea bauturilor alcoolice se face prin banderole.
Machetele timbrelor si ale banderolelor sunt prezentate in anexa A1 la
prezentele norme metodologice.
Marcajele se tiparesc de catre unitatea specializata, autorizata de
Ministerul Finantelor.
4. Aplicarea marcajelor se face, potrivit prevederilor art. 4 alin. 1 din
ordonanta, pe ambalajul individual al produsului, pe sistemul de inchidere,
astfel incat prin deschiderea ambalajului sa se deterioreze marcajul.
Banderolele pentru marcarea bauturilor alcoolice se aplica pe sistemul de
inchidere a buteliilor sau a cutiilor tip tetrapak, tetrabrik etc., in forma de
"U" sau "L".
In cazul in care pachetele, cutiile sau sticlele sunt invelite in celofan
sau sunt prevazute cu un alt invelis de protectie transparent, marcajele se
aplica sub acest invelis.
Produsele de natura celor supuse marcarii - nemarcate sau cu marcaje false
-, devenite proprietatea statului prin confiscare, potrivit legii, vor purta
marcaje speciale, realizate de catre unitatea autorizata de Ministerul
Finantelor cu tiparirea acestora. Ministerul Finantelor va desemna unitatea
care va aplica aceste marcaje. Valorificarea produselor respective se va face
potrivit prevederilor legale in vigoare.
5. Potrivit prevederilor art. 5 din ordonanta, responsabilitatea marcarii
produselor revine agentilor economici care detin licente de fabricatie sau de
import. Marcajele se aplica efectiv pe produs de catre producatorul intern sau
extern.
Aceste licente se elibereaza de catre Ministerul Agriculturii si
Alimentatiei sau de catre Ministerul Finantelor, dupa caz.
Licenta poate fi acordata numai agentilor economici - persoane fizice
autorizate sau persoane juridice -, inmatriculati in Romania.
Licenta este nominala si nu poate fi cedata direct sau indirect. Aceasta
poate fi insa utilizata si de catre sucursalele sau filialele, cu sau fara
personalitate juridica, ale agentului economic detinator de licenta, numai in
cadrul contractului extern incheiat de acesta, contract care a stat la baza
eliberarii respectivei licente de import.
Pentru importul de produse supuse marcarii, licentele de import se acorda
de catre Ministerul Finantelor in cazul tigaretelor si produselor din tutun,
iar pentru bauturile alcoolice, de catre directiile generale ale finantelor
publice si controlului financiar de stat judetene si, respectiv, a municipiului
Bucuresti. Aceste licente se acorda in baza unei cereri-tip, prezentata in
anexa nr. 1, respectiv nr. 1a), la prezentele norme metodologice.
Cererea va fi insotita de urmatoarele documente, in fotocopii certificate
pentru conformitate cu originalul:
a) documentele legale de constituire a societatii comerciale, cu toate
modificarile intervenite pana la data solicitarii licentei (statutul societatii
comerciale, hotararea judecatoreasca de infiintare a acesteia, certificatul de
inmatriculare la Registrul comertului, certificatul de inregistrare fiscala);
b) cazierele judiciare ale administratorilor si directorilor executivi;
c) contractul incheiat direct intre importator si producatorul extern sau
reprezentantul acestuia. In cazul in care contractul este incheiat cu un
reprezentant al producatorului extern, se va prezenta un document care sa
ateste relatia contractuala dintre producatorul extern si furnizorul extern al
detinatorului de licenta;
d) scrisoare de bonitate bancara;
e) declaratie, pe propria raspundere a solicitantului, privind sediul
social, filialele, sucursalele, punctele de lucru, birourile, spatiile de
depozitare, magazinele si orice alte locuri unde isi desfasoara activitatea,
precum si adresele acestora.
Cererile insotite de documentele prevazute mai sus se inregistreaza la
Ministerul Finantelor si la directiile generale ale finantelor publice si
controlului financiar de stat judetene, respectiv a municipiului Bucuresti,
dupa caz, in Registrul de evidenta a cererilor pentru acordarea licentelor de
import, potrivit modelului din anexa nr. 2 la prezentele norme metodologice.
6. Potrivit prevederilor art. 5 alin. 2 din ordonanta, produsele marcate cu
timbre, banderole sau etichete, deteriorate sau marcate altfel decat se prevede
la art. 3 si 4 din ordonanta, sunt considerate nemarcate, fapta sanctionandu-se
potrivit prevederilor art. 15 lit. d) din ordonanta.
7. Pentru situatiile in care nu se prevede obligativitatea marcarii,
prevazute la art. 7 din ordonanta, producatorii si importatorii sunt obligati
sa conduca evidente distincte, pe baza de documente justificative (pentru
productia interna: fisa limita, raportul de productie, nota de predare, fisa de
magazie, facturile, dupa caz, iar pentru import: factura externa, declaratia
vamala de import).
In cazul in care se schimba destinatiile initiale ale produselor prevazute
la art. 7 din ordonanta, in scopul valorificarii la intern, producatorii si
importatorii au obligatia marcarii acestor produse conform prevederilor art. 3
si 4 din ordonanta.
8. Timbrele, banderolele si etichetele sunt hartii de valoare cu regim
special si sunt tiparite de unitatea specializata, autorizata de Ministerul
Finantelor sa le tipareasca.
9. Pentru procurarea marcajelor, agentii economici producatori interni sau
importatori, detinatori de licente, completeaza nota de comanda conform
modelului din anexa nr. 3 la prezentele norme metodologice, in trei exemplare,
dintre care doua exemplare se depun la autoritatea emitenta a licentei.
Fiecare comanda de timbre, banderole sau etichete de marcare se aproba de
catre autoritatea emitenta a licentei, numai daca importatorul prezinta
scrisoare de garantie bancara sau dovada depozitului bancar, echivalente cu
valoarea accizelor corespunzatoare cantitatilor de marfuri pentru care s-au
solicitat marcaje.
In baza notelor de comanda aprobate se atribuie fiecarui producator intern
sau importator de produse supuse marcarii un cod special (bazat pe codul
fiscal), care se va regasi inscriptionat pe marcajele tiparite ce vor fi
aplicate pe produsele fabricate sau importate de catre acestia. Sistemul de
codificare speciala pentru producatorii interni sau pentru importatori este cel
prevazut in anexa A2 la prezentele norme metodologice.
Dupa aprobarea comenzii, autoritatea emitenta a licentei va intocmi o
situatie centralizatoare in trei exemplare, dupa modelul din anexa nr. 4 la
prezentele norme metodologice. Exemplarul 1 al acestei situatii, insotit de
exemplarul 1 al notei de comanda, se transmite, in termen de 5 zile de la
aprobare, unitatii specializate autorizate pentru tiparirea marcajelor.
Exemplarul 2 se va transmite, in acelasi termen, serviciilor de prelucrare
automata a datelor din cadrul directiilor generale ale finantelor publice si
controlului financiar de stat judetene, respectiv a municipiului Bucuresti,
dupa caz, iar exemplarul 3 se va pastra in arhiva proprie. Lunar, pana la data
de 15 a lunii urmatoare, directiile generale ale finantelor publice si
controlului financiar de stat judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, au
obligatia de a transmite Directiei generale de tehnologia informatiei
financiare din cadrul Ministerului Finantelor, cumulat de la inceputul anului,
situatia marcajelor aprobate, ridicate si utilizate de catre fiecare producator
intern si importator de bauturi alcoolice. Aceasta situatie se va intocmi
separat pentru fiecare produs supus marcarii.
Directia generala de tehnologia informatiei financiare va transmite lunar,
pana la sfarsitul lunii urmatoare, Directiei generale de legislatie impozite
indirecte, situatia centralizata pe tara, pe fiecare produs supus marcarii, a
tuturor marcajelor aprobate, ridicate si utilizate.
Unitatea autorizata pentru tiparirea marcajelor realizeaza marcajele in
baza situatiilor centralizatoare si este obligata sa tina evidenta
tipariturilor si sa informeze lunar Ministerul Finantelor - Directia generala
legislatie impozite indirecte, precum si directiile generale ale finantelor
publice si controlului financiar de stat judetene, respectiv a municipiului
Bucuresti, despre cantitatile livrate.
Marcajele vor fi realizate prin emisiuni identificate printr-un cod si o
serie de emisiune, aprobate de Ministerul Finantelor.
Unitatea specializata autorizata pentru tiparirea marcajelor realizeaza
marcajele pe baza notelor de comanda si numai dupa prezentarea de catre agentul
economic producator intern sau importator a dovezii platii si a extrasului de
cont ce atesta virarea contravalorii marcajelor comandate in contul acesteia.
Dovada platii si extrasul de cont vor purta obligatoriu viza societatii
bancare la care agentii economici producatori interni sau importatori au
deschis conturi.
Agentii economici care detin licenta de producator intern sau de importator
pot utiliza marcajele aprobate numai in limita termenului de valabilitate a
licentei.
Marcajele neintroduse in tara in termenul legal isi pierd valabilitatea, cu
exceptia cazurilor in care autoritatea emitenta a licentei aproba utilizarea
acestora si in anul urmator celui de valabilitate a licentei.
Utilizarea marcajelor si in anul urmator celui de valabilitate a licentei
se poate face numai cu avizul autoritatii emitente a licentei, aviz ce poate fi
acordat:
a) fie prin prelungirea valabilitatii licentei precedente pana la data de
31 martie a anului urmator;
b) fie prin acordarea unei noi licente.
Pentru prelungirea valabilitatii licentei precedente pana la data de 31
martie a anului urmator, agentul economic trebuie sa depuna la autoritatea
emitenta a licentei urmatoarele documente:
- dovada transmisa de producatorul extern sau de reprezentantul acestuia,
din care sa rezulte existenta unui stoc de marcaje care fie au fost aplicate
deja pe produse si neexpediate inca beneficiarului de contract, fie exista in
stoc, dar nu sunt aplicate pe produsele supuse marcarii;
- dovada justificarii periodice, potrivit prevederilor legale, a utilizarii
marcajelor aprobate;
- actele de control incheiate de organele de control ale Ministerului
Finantelor, pe linia respectarii conditiilor legale de utilizare a marcajelor.
Autoritatea emitenta a licentei poate aproba utilizarea marcajelor peste
termenul de valabilitate a acesteia, pe baza unei noi licente si in conditiile
prezentarii acelorasi acte prevazute la alineatul precedent. In plus, in
aceasta situatie, agentul economic importator trebuie sa indeplineasca toate
cerintele prevazute de lege in vederea eliberarii licentei de import pentru
anul urmator, avand un contract de import incheiat cu acelasi producator extern
sau cu reprezentantul acestuia, ca si in anul precedent.
In cazul in care, pana la expirarea termenului de valabilitate a licentei,
importatorii nu justifica prin importuri efective utilizarea marcajelor
exportate sau, in cazuri obiective, reimportul acestora, garantia bancara sau
depozitul bancar va fi executat partial sau total, corespunzator cantitatii de
marcaje nejustificate.
Executarea garantiei bancare sau a depozitului bancar se face in baza unei
cereri scrise din partea unitatii vamale catre societatea bancara emitenta.
10. In valoarea timbrelor, a banderolelor si a etichetelor nu se includ
accizele datorate bugetului de stat, achizitionarea lor de catre agentii
economici producatori sau importatori facandu-se la un pret reprezentand costul
si profitul aferente tiparirii.
11. Agentii economici producatori interni sau importatori pot detine in
stoc marcaje necesare pentru 3 luni.
In cel mult 15 zile de la expirarea acestui termen, titularii prevazuti la
alin. 1 sunt obligati sa prezinte stocul timbrelor neutilizate autoritatii
emitente a licentei, care va dispune distrugerea marcajelor.
De asemenea, titularii prevazuti la alin. 1 sunt obligati sa prezinte
lunar, pana la data de 20 a fiecarei luni, autoritatii emitente a licentei,
situatia utilizarii marcajelor.
In caz contrar, se va solicita organelor de control abilitate de lege
verificarea agentului economic in cauza, pe linia respectarii prevederilor
legale privind conditiile de utilizare a marcajelor.
12. Marcajele nu pot fi revandute altor agenti economici, cele neutilizate
in termenele prevazute de lege urmand a fi restituite unitatii autorizate
pentru tiparirea marcajelor, care va proceda la distrugerea acestora.
In situatia in care un agent economic producator intern sau importator isi
inceteaza activitatea, acesta are obligatia ca in termen de 15 zile sa comunice
autoritatii emitente a licentei numarul si seriile marcajelor neutilizate si sa
le restituie catre unitatea autorizata pentru tiparirea marcajelor, care, de
asemenea, va proceda la distrugerea lor.
Pana la eliberarea timbrelor, a banderolelor si a etichetelor catre agentii
economici producatori sau importatori, acestea se depoziteaza la unitatea
autorizata pentru tiparirea marcajelor, in conditii de deplina securitate.
13. Marcajele deteriorate la agentii economici producatori interni sau
importatori nu vor fi utilizate, acestea urmand regimul celor neutilizate.
Procentul maxim admis de marcaje deteriorate este de 1% din numarul
timbrelor din comanda.
Agentii economici producatori sau importatori vor tine o evidenta distincta
a marcajelor deteriorate, dupa modelul din anexa nr. 5 la prezentele norme
metodologice.
Toate marcajele deteriorate vor fi lipite la sfarsitul fiecarei zile pe un
formular special, destinat pentru aceasta, potrivit anexei nr. 6 la prezentele
norme metodologice.
Constatarea deteriorarii marcajelor si aprobarea motivatiilor deteriorarii
acestora se efectueaza de catre unitatea autorizata pentru tiparirea
marcajelor.
Marcajele returnate se distrug lunar, sub supravegherea unei comisii
formate dintr-un reprezentant al directiei generale a finantelor publice si
controlului financiar de stat judetene, respectiv a municipiului Bucuresti,
dupa caz, si reprezentanti ai unitatii autorizate cu tiparirea.
Costul marcajelor neutilizate sau deteriorate nu se restituie, iar
cheltuielile legate de distrugerea lor se suporta de catre agentul economic in
cauza.
14. Potrivit prevederilor art. 11 din ordonanta, agentii economici
producatori interni sau importatori sunt obligati sa tina evidenta distincta a
achizitionarii, utilizarii si returnarii marcajelor, conform formularului din
anexa nr. 7 la prezentele norme metodologice.
In situatia in care nu sunt respectate prevederile alin. 1, pe langa
sanctiunile prevazute de ordonanta, agentii economici pierd dreptul de aprobare
pentru o noua comanda.
Organele de control au obligatia de a comunica autoritatii emitente a
licentei, in termen de 15 zile de la constatare, nerespectarea obligatiilor
prevazute la alin. 1.
15. Controlul respectarii regimului legal privind tiparirea marcajelor,
precum si marcarea prin timbre, banderole sau etichete a produselor de natura
celor prevazute in ordonanta se exercita de catre organele de specialitate ale
Ministerului Finantelor.
Unitatea autorizata pentru tiparirea marcajelor are obligatia de a efectua
expertizarea acestora la solicitarea organelor de control.
Organele de control prevazute de lege vor informa periodic autoritatea
emitenta a licentei despre constatarile referitoare la incalcarea prevederilor
legale privind marcarea de catre agentii economici producatori interni sau
importatori, detinatori de licente.
16. Agentii economici producatori sau importatori au obligatia de a pune la
dispozitie organelor de control toate documentele necesare bunei desfasurari a
actiunilor de control, sub sanctiunile prevazute de dispozitiile legale.
17. Contestatiile la sanctiunile aplicate de organele de control potrivit
prevederilor art. 15 din ordonanta urmeaza regimul instituit de Legea nr.
32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor, cu exceptia art. 25
si 27.
ANEXA A1
MACHETELE
timbrelor si banderolelor
a) Timbre pentru tigarete si produse din tutun
- 45 mm -
____________________________ ___
| | ^
| | | -> 22 mm
|____________________________| _v_
b) Banderole pentru marcarea bauturilor alcoolice
- butelii sau cutii tip tetrapak etc., peste 500 ml:
- aplicare in forma de "U"
- 160 mm -
_____________________________________________ ___
| | ^
| | | -> 18 mm
|_____________________________________________| _v_
- aplicare in forma de "L"
- 80 mm -
__________________________________ ___
| | ^
| | | -> 18 mm
|__________________________________| _v_
- butelii sau cutii tip tetrapak, tetrabrik etc., sub 500 ml:
- aplicare in forma de "U"
- 120 mm -
______________________________________ ___
| | ^
| | | -> 18 mm
|______________________________________| _v_
- aplicare in forma de "L"
- 60 mm -
_______________________________ ___
| | ^
| | | -> 18 mm
|_______________________________| _v_
- butelii sau cutii tip tetrapak, tetrabrik etc., sub 50 ml:
- aplicare in forma de "U"
- 60 mm -
_______________________________ ___
| | ^
| | | -> 18 mm
|_______________________________| _v_
- aplicare in forma de "L"
- 40 mm -
_________________________ ___
| | ^
| | | -> 18 mm
|_________________________| _v_
ANEXA A2
SISTEM DE CODIFICARE SPECIALA
a) Tigarete si produse din tutun
- pentru producatorii interni
__ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __
A RO |__||__||__||__||__||__||__||__||__||__||__|
accize codul fiscal
- pentru importatori
__ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __
A |__||__||__| |__||__||__||__||__||__||__||__||__||__||__|
accize indicativul codul fiscal
tarii din care
se face importul
b) Bauturi alcoolice
- pentru producatorii interni
__ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __
A |__||__| |__||__||__||__||__||__||__||__||__||__||__|
accize indicativul codul fiscal
judetului
de resedinta
al
producatorului
- pentru importatori
__ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __
A |__||__||__| |__||__||__||__||__||__||__||__||__||__||__|
accize indicativul codul fiscal
tarii din care
se face importul
NOTA:
In cazul in care indicativul judetului, respectiv al tarii din care se face
importul, nu contine doua, respectiv trei caractere alfanumerice, acestea se
vor completa cu cifra zero in fata indicativului existent.
ANEXA 1
Nr. ....... din ............
CERERE
pentru acordarea licentei de import
Agentul economic ............., cu sediul in: ......................,
str. ................... nr. ...., inregistrat la Registrul comertului sub
nr. ......., cod fiscal ..............., telefon .........., fax ........,
telex ........., reprezentat prin .......................................,
domiciliat in ....................., str. ................... nr. .......,
bl. ......, sc. ....., et. ...., ap. ....., sectorul ...................,
judetul ......................., posesorul buletinului de identitate
seria ....... nr. ........., eliberat de ..............................,
avand functia de ................, pe baza pieselor anexate la dosar,
solicit eliberarea licentei de import pentru:
1. ...............................
2. ...............................
3. ...............................
Data ..... Semnatura
.......................
Domnului director general al Directiei generale ............. din
Ministerul Finantelor.
ANEXA 1 a)
Nr. ........ din ......
CERERE
pentru acordarea licentei de import
Agentul economic ........................, cu sediul in: ............,
str ............... nr.........., inregistrat la Registrul comertului sub
nr. ............ , cod fiscal ........................, telefon .........,
fax ............, telex ..........., reprezentat prin ...................,
domiciliat in ................., str. ................... nr. ...........,
bl. ......, sc. ....., et. ......, ap. ......, sectorul .................,
judetul ................, posesorul buletinului de identitate seria ......
nr. .........., eliberat de ................., avand functia de .........,
pe baza pieselor anexate la dosar, solicit eliberarea licentei de import
pentru:
1. .............................
2. .............................
3. .............................
Data .............
Semnatura
......................
Directiei generale a finantelor publice si controlului financiar a
judetului .................../ municipiului Bucuresti.
ANEXA 2
REGISTRUL DE EVIDENTA
a cererilor pentru acordarea licentelor de import
_______________________________________________________________________
| Nr. de | | Numele si adresa | Modul | Data eliberarii|
| inregistrare| Data | solicitantului | de rezolvare | (respingerii) |
| | | | | licentei |
|_____________|______|__________________|______________|________________|
| | | | | |
|_____________|______|__________________|______________|________________|
| | | | | |
|__ __________|______|__________________|______________|________________|
| | | | | |
|_____________|______|__________________|______________|________________|
ANEXA 3
NOTA DE COMANDA Nr. ........
pentru timbre, banderole si etichete din ......... luna ...... anul ........
Denumirea agentului economic: ....................................
Codul de inregistrare fiscala: ............................./
Codul de marcare: .............................../
Adresa completa:
Localitatea ......................, str. .................. nr. .......,
sectorul .............., judetul ............, codul postal ..............,
telefon .............
_____________________________________________________________________
|Tipul marcajului | Cantitatea | U.M | Pretul unitar| Valoarea totala |
| | | | - lei - | - lei - |
|_________________|____________|_____|______________|_________________|
| | | | | |
|_________________|____________|_____|______________|_________________|
| | | | | |
|_________________|____________|_____|______________|_________________|
| | | | | |
|_________________|____________|_____|______________|_________________|
Stampila si semnatura Data aprobarii comenzii: .................
solicitantului: Numarul marcajelor aprobate: .............
.................... Modalitatea de plata: ....................
....................
ANEXA 4
SITUATIA CENTRALIZATOARE
a notelor de comanda
_________________________________________________________________________
|Nr. de | Denumirea | | Codul | Nr. de | Nr. de marcaje |
|inregistrare|agentului | Adresa| de marcare| marcaje | aprobate |
| | economic | | | solicitate| |
|____________|___________|_______|___________|___________|________________|
| | | | | |
|____________|___________|_______|___________|____________________________|
TOTAL: .................
Semnatura si stampila
............................
ANEXA 5
EVIDENTA
marcajelor deteriorate
Numarul licentei .........................
Codul de marcare .........................
Denumirea agentului economic: ...........................
Adresa:
Localitatea ..................., str. ..............................
nr. ....., sectorul ........., judetul ................................,
codul fiscal ..........
_________________________________________________________________________
| Nr. crt | Cauzele deteriorarii|Nr. de timbre|Nr. de bandererole|Nr. de |
| | | | |etichete|
|_________|_____________________|_____________|__________________|________|
| | | | |
| |_________|_____________________|_____________|__________________|________|
| | | | | |
|_________|_____________________|_____________|__________________|________|
|TOTAL: | X | | |
|
|_________|_____________________|_____________|__________________|________|
Certificat de conducerea
agentului economic
Data ...............
Semnatura ....................
Organul fiscal, Verificat de ..........
Semnatura ............. Data ..............
ANEXA 6
Denumirea agentului economic: .................................
Data intocmirii: ..............................................
MARCAJE DETERIORATE
________________________________________________________________
| | |
|
|___________________________|_____________|______________________|
|___________________________|_____________|______________________|
| |Loc pentru | |
| | lipire | |
|___________________________|_____________|______________________|
| | |
| |___________________________|_____________|______________________|
|___________________________|_____________|______________________|
Numele si prenumele persoanei Semnatura
care le-a utilizat ................. sefului de sectie ...........
Semnatura ..........................
ANEXA 7
EVIDENTA
achizitionarii, utilizarii si returnarii marcajelor in luna ....... anul ......
Denumirea agentului economic: ................... Data: .............
Adresa:
Localitatea ...................., str. ................,nr. ............,
sectorul ..........., judetul ............, codul fiscal ..........., codul de
marcare ...............
____________________________________________________________________________
Nr. Numarul Numarul Numarul
crt. de de de
timbre banderole etichete
____________________________________________________________________________
1. Stoc la inceputul lunii
2. Cumparari in cursul lunii
3. TOTAL I (rd. 1 + rd. 2)
4. Marcaje utilizate pentru produsele
din productia interna
5. Marcaje expediate producatorilor
din strainatate
6. Deteriorate
7. TOTAL MARCAJE UTILIZATE
(rd. 4 + rd. 5 + rd. 6)
8. Stoc la sfarsitul lunii (rd. 3 - rd. 7)
_____________________________________________________________________________
Certificat de conducerea agentului economic
Data ............. Semnatura ....................
Organul fiscal, Verificat de ................
Semnatura .................... Data .............