ORDIN
Nr. 213 din 5 februarie 1996 * Republicat
pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a Ordonantei Guvernului nr.
23/1995 privind instituirea sistemului de marcare pentru tigarete, produse din
tutun si bauturi alcoolice
ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 138 din 6 aprilie 1998
NORME METODOLOGICE*)
de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 23/1995 privind instituirea sistemului
de marcare pentru tigarete, produse din tutun si bauturi alcoolice
*) Republicate in temeiul prevederilor art. II din Normele metodologice
pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a
Ordonantei Guvernului nr. 23/1995 privind instituirea sistemului de marcare
pentru tigarete, produse din tutun si bauturi alcoolice, cu modificarile
ulterioare, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor nr. 457/1998,
publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 136 din 3 aprilie 1998.
Normele metodologice au mai fost republicate in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 374 din 23 decembrie 1997.
1. Potrivit prevederilor art. 1 din Ordonanta Guvernului nr. 23/1995,
republicata, denumita in continuare ordonanta, comercializarea pe teritoriul
Romaniei a tigaretelor, a produselor din tutun si a bauturilor alcoolice din
productia interna si din import se poate face numai daca acestea sunt marcate.
Incepand cu data intrarii in vigoare a prevederilor ordonantei se interzic
producerea si introducerea pe teritoriul vamal al Romaniei a produselor
nemarcate ce intra sub incidenta prevederilor ordonantei, cu exceptiile
prevazute de aceasta.
2. Potrivit prevederilor art. 2 din ordonanta, incepand cu data de 1 martie
1996 sunt supuse marcarii tigaretele si produsele din tutun.
Pana la data de 1 mai 1996, agentii economici producatori, importatori si
comercianti sunt obligati sa lichideze stocurile de tigarete si de produse din
tutun, nemarcate.
Incepand cu data de 1 martie 1998 se introduce sistemul de marcare pentru
urmatoarele grupe de bauturi alcoolice*):
a) alcool etilic alimentar si bauturi spirtoase;
b) tuica si rachiuri naturale;
c) vinuri;
d) bauturi pe baza de vin.
Stocurile de bauturi alcoolice nemarcate, existente la agentii economici
care desfasoara activitate numai in reteaua comerciala, vor fi lichidate pana
la data de 1 iulie 1998.
Nu sunt supuse sistemului de marcare bauturile alcoolice care se
comercializeaza in stare varsata.
------------
*) A se vedea Hotararea Guvernului nr. 107/1998, publicata in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 94 din 27 februarie 1998, cu erata publicata
in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 98 din 2 martie 1998.
3. Marcarea tigaretelor si a produselor din tutun se face prin timbre.
Marcarea bauturilor alcoolice se face prin banderole.
Machetele timbrelor si ale banderolelor sunt prezentate in anexa A1 la
prezentele norme metodologice.
Marcajele se tiparesc de catre unitatea specializata, autorizata de
Ministerul Finantelor.
4. Aplicarea marcajelor se face, potrivit prevederilor art. 4 alin. 1 din
ordonanta, pe ambalajul individual al produsului, pe sistemul de inchidere,
astfel incat prin deschiderea ambalajului sa se deterioreze marcajul.
Banderolele pentru marcarea bauturilor alcoolice se aplica pe sistemul de
inchidere a buteliilor sau a cutiilor tip tetra pak, tetra brik etc., in forma
de "U" sau "L".
In cazul in care pachetele, cutiile sau sticlele sunt invelite in celofan
sau sunt prevazute cu un alt invelis de protectie transparent, marcajele se
aplica sub acest invelis.
Produsele de natura celor supuse marcarii - nemarcate sau cu marcaje false
- devenite proprietatea statului prin confiscare, potrivit legii, vor purta
marcaje speciale, realizate de catre unitatea autorizata de Ministerul
Finantelor cu tiparirea acestora. Ministerul Finantelor va desemna unitatea
care va aplica aceste marcaje. Valorificarea produselor respective se va face
potrivit prevederilor legale in vigoare.
5. Potrivit prevederilor art. 5 din ordonanta, responsabilitatea marcarii
produselor revine agentilor economici producatori sau importatori care detin
licente pentru atestarea dreptului de marcare. Marcajele se aplica efectiv pe
produs de catre producatorul intern sau extern.
A. Pentru productia interna de produse supuse marcarii, licentele pentru
atestarea dreptului de marcare se acorda de catre Ministerul Finantelor in
cazul tigaretelor si al produselor din tutun si de catre directiile generale
ale finantelor publice si controlului financiar de stat judetene sau a
municipiului Bucuresti in cazul alcoolului si al bauturilor alcoolice.
Aceste licente se acorda in baza:
a) unei cereri-tip, conform modelului prezentat in anexa nr. 1 din
prezentele norme metodologice;
b) unei fotocopii de pe licenta de fabricatie, eliberata de Ministerul
Agriculturii si Alimentatiei, certificata de organele fiscale, pentru
conformitate cu originalul;
c) documentelor legale de constituire a societatii comerciale, cu toate
modificarile intervenite pana la data solicitarii licentei (statutul societatii
comerciale, hotararea judecatoreasca de infiintare a acesteia, certificatul de
inmatriculare la registrul comertului, certificatul de inregistrare fiscala);
d) cazierelor judiciare ale administratorilor si directorilor executivi;
e) declaratiei pe propria raspundere a solicitantului privind sediul
social, filialele, sucursalele, punctele de lucru, birourile, spatiile de depozitare,
magazinele si orice alte locuri unde isi desfasoara activitatea, precum si
adresele acestora.
Termenul de eliberare a licentei mentionate mai sus este de 15 zile de la
data depunerii documentatiei complete de catre agentul economic. Aceasta licenta
are acelasi termen de valabilitate ca si licenta de fabricatie eliberata de
Ministerul Agriculturii si Alimentatiei.
Licenta pentru atestarea dreptului de marcare se acorda si agentilor
economici care cumpara de la agentii economici producatori sau importatori
produse de natura celor prevazute la pct. 2 alin. 3 din prezentele norme
metodologice, in stare varsata, in vederea imbutelierii si comercializarii.
Licenta poate fi acordata numai agentilor economici - persoane fizice
autorizate sau persoane juridice - inmatriculati in Romania.
B. Pentru importul de produse supuse marcarii, licentele de import se
acorda de catre Ministerul Finantelor, in cazul tigaretelor si produselor din
tutun, iar pentru alcool si bauturi alcoolice, de catre directiile generale ale
finantelor publice si controlului financiar de stat judetene si, respectiv, a
municipiului Bucuresti.
Licenta este nominala si nu poate fi cedata direct sau indirect. Aceasta
poate fi insa utilizata si de catre sucursalele sau filialele, cu sau fara
personalitate juridica, ale agentului economic detinator de licenta. Aceste
licente se acorda in baza unei cereri-tip, prezentata in anexa nr. 1a), la
prezentele norme metodologice.
In cazul importului de produse supuse marcarii, cererea va fi insotita de
urmatoarele documente, in fotocopii certificate de organele fiscale, pentru
conformitate cu originalul:
a) documentele legale de constituire a societatii comerciale, cu toate
modificarile intervenite pana la data solicitarii licentei (statutul societatii
comerciale, hotararea judecatoreasca de infiintare a acesteia, certificatul de
inmatriculare la registrul comertului, certificatul de inregistrare fiscala);
b) cazierele judiciare ale administratorilor si directorilor executivi;
c) contractul incheiat direct intre importator si producatorul extern sau
reprezentantul acestuia. In cazul in care contractul este incheiat cu un
reprezentant al producatorului extern, se va prezenta un document care sa
ateste relatia contractuala dintre producatorul extern si furnizorul extern al
detinatorului de licenta;
d) scrisoare de bonitate bancara;
e) declaratie pe propria raspundere a solicitantului privind sediul social,
filialele, sucursalele, punctele de lucru, birourile, spatiile de depozitare,
magazinele si orice alte locuri unde isi desfasoara activitatea, precum si
adresele acestora.
Cererile, insotite de documentele prevazute mai sus, se inregistreaza la
Ministerul Finantelor, la directiile generale ale finantelor publice si
controlului financiar de stat judetene, respectiv a municipiului Bucuresti,
dupa caz, in Registrul de evidenta a cererilor pentru acordarea licentelor de
import, potrivit modelului prezentat in anexa nr. 2 la prezentele norme
metodologice.
In vederea obtinerii licentei pentru atestarea dreptului de marcare,
importatorii vor prezenta urmatoarele documente:
a) cerere-tip conform modelului prezentat in anexa nr. 1;
b) o fotocopie de pe licenta de import, certificata de organele fiscale,
pentru conformitate cu originalul.
Termenul de eliberare a licentelor pentru importatori este de 15 zile de la
data depunerii documentatiilor complete de catre agentii economici, iar
termenul de valabilitate a acestor licente este pana la data de 31 decembrie a
fiecarui an.
6. Potrivit prevederilor art. 5 alin. 2 din ordonanta, produsele marcate cu
timbre, banderole sau etichete, deteriorate sau marcate altfel decat se prevede
la art. 3 si 4 din ordonanta, sunt considerate nemarcate, fapta sanctionandu-se
potrivit prevederilor art. 15 lit. d) din ordonanta.
7. Pentru situatiile in care nu se prevede obligativitatea marcarii
prevazute la art. 7 din ordonanta, producatorii si importatorii sunt obligati
sa conduca evidente distincte, pe baza de documente justificative (pentru
productia interna: fisa limita, raportul de productie, nota de predare, fisa de
magazie, facturile, dupa caz, iar pentru import: factura externa, declaratia
vamala de import).
In cazul in care se schimba destinatiile initiale ale produselor prevazute
la art. 7 din ordonanta, in scopul valorificarii la intern, producatorii si
importatorii au obligatia marcarii acestor produse conform prevederilor art. 3
si 4 din ordonanta.
8. Timbrele, banderolele si etichetele sunt hartii de valoare cu regim
special si sunt tiparite de unitatea specializata, autorizata de Ministerul
Finantelor sa le tipareasca.
9. Pentru procurarea marcajelor, agentii economici producatori interni sau
importatori, detinatori de licenta pentru atestarea dreptului de marcare,
completeaza nota de comanda conform modelului prezentat in anexa nr. 3 la
prezentele norme metodologice, in trei exemplare, dintre care doua exemplare se
depun la autoritatea emitenta a licentei.
In cazul importatorilor, fiecare comanda de timbre, banderole sau etichete
de marcare se aproba de catre autoritatea emitenta a licentei, numai daca
importatorul prezinta scrisoare de garantie bancara sau dovada depozitului
bancar, echivalente cu valoarea accizelor corespunzatoare cantitatilor de
marfuri pentru care s-au solicitat marcaje.
In baza notelor de comanda aprobate se atribuie fiecarui producator intern
sau importator de produse supuse marcarii un cod special (bazat pe codul
fiscal), care se va regasi inscriptionat pe marcajele tiparite ce vor fi
aplicate pe produsele fabricate sau importate de catre acestia. Sistemul de
codificare speciala pentru producatorii interni sau pentru importatori este cel
prevazut in anexa A2 la prezentele norme metodologice.
Dupa aprobarea comenzii, autoritatea emitenta a licentei va intocmi o
situatie centralizatoare in trei exemplare, dupa modelul prezentat in anexa nr.
4 la prezentele norme metodologice. Exemplarul 1 al acestei situatii, insotit
de exemplarul 1 al notei de comanda, se transmite, in termen de 5 zile de la
aprobare, unitatii specializate autorizate pentru tiparirea marcajelor.
Exemplarul 2 se va transmite, in acelasi termen, serviciilor de prelucrare
automata a datelor din cadrul directiilor generale ale finantelor publice si
controlului financiar de stat judetene, respectiv a municipiului Bucuresti,
dupa caz, iar exemplarul 3 se va pastra in arhiva proprie. Lunar, pana la data
de 15 a lunii urmatoare, directiile generale ale finantelor publice si
controlului financiar de stat judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, au
obligatia de a transmite Directiei generale de tehnologia informatiei
financiare din cadrul Ministerului Finantelor, cumulat de la inceputul anului,
situatia marcajelor aprobate, ridicate si utilizate de catre fiecare producator
intern si importator de bauturi alcoolice. Aceasta situatie se va intocmi
separat pentru fiecare grupa de produse supuse marcarii.
Directia generala de tehnologia informatiei financiare va transmite lunar,
pana la sfarsitul lunii urmatoare, Directiei generale legislatie impozite
indirecte, situatia centralizata pe tara, a tuturor marcajelor aprobate,
ridicate si utilizate, pe grupe de produse supuse marcarii.
Unitatea autorizata pentru tiparirea marcajelor realizeaza marcajele in
baza situatiilor centralizatoare si este obligata sa tina evidenta
tipariturilor si sa informeze lunar pana la data de 15 a lunii urmatoare
Ministerul Finantelor - Directia generala legislatie impozite indirecte, precum
si directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat
judetene, respectiv a municipiului Bucuresti despre cantitatile livrate.
Marcajele vor fi realizate prin emisiuni identificate printr-un cod si o
serie de emisiune, aprobate de Ministerul Finantelor.
Unitatea specializata autorizata pentru tiparirea marcajelor realizeaza
marcajele pe baza notelor de comanda si numai dupa prezentarea de catre agentul
economic producator intern sau importator a dovezii platii si a extrasului de
cont ce atesta virarea contravalorii marcajelor comandate in contul acesteia.
Dovada platii si extrasul de cont vor purta obligatoriu viza societatii
bancare la care agentii economici producatori interni sau importatori au
deschis contul.
Termenul de executare a comenzilor de catre unitatea autorizata cu
tiparirea este de 15 zile lucratoare de la prezentarea dovezii de plata.
Agentii economici care detin licenta de producator intern sau de importator
pot utiliza marcajele aprobate numai in limita termenului de valabilitate a
licentei.
Pentru agentii economici importatori marcajele neintroduse in tara in
termenul legal isi pierd valabilitatea, cu exceptia cazurilor in care
autoritatea emitenta a licentei de import aproba utilizarea acestora si in anul
urmator celui de valabilitate a licentei.
Utilizarea marcajelor si in anul urmator celui de valabilitate a licentei
se poate face numai cu avizul autoritatii emitente a licentei, aviz ce poate fi
acordat:
a) fie prin prelungirea valabilitatii licentei precedente pana la data de
31 martie a anului urmator;
b) fie prin acordarea unei noi licente de import.
Pentru prelungirea valabilitatii licentei de import precedente pana la data
de 31 martie a anului urmator, agentul economic trebuie sa depuna la
autoritatea emitenta a licentei urmatoarele documente:
- dovada transmisa de producatorul extern sau de reprezentantul acestuia,
din care sa rezulte existenta unui stoc de marcaje care fie au fost aplicate
deja pe produse si neexpediate inca beneficiarului de contract, fie exista in
stoc, dar nu sunt aplicate pe produsele supuse marcarii;
- dovada justificarii periodice, potrivit prevederilor legale, a utilizarii
marcajelor aprobate;
- actele de control incheiate de organele de control ale Ministerului
Finantelor cu ocazia ultimei verificari efectuate pe linia respectarii
conditiilor legale de utilizare a marcajelor.
Autoritatea emitenta a licentei poate aproba utilizarea marcajelor peste
termenul de valabilitate a acesteia, pe baza unei noi licente si in conditiile
prezentarii acelorasi acte prevazute la alineatul precedent. In plus, in
aceasta situatie, agentul economic importator trebuie sa indeplineasca toate
cerintele prevazute de lege in vederea eliberarii licentei de import pentru
anul urmator, avand un contract de import incheiat cu acelasi producator extern
sau cu reprezentantul acestuia, ca si in anul precedent.
In cazul in care, pana la expirarea termenului de valabilitate a licentei,
importatorii nu justifica prin importuri efective utilizarea marcajelor
exportate sau, in cazuri obiective, reimportul acestora, garantia bancara sau
depozitul bancar va fi executat partial sau total, corespunzator cantitatii de
marcaje nejustificate.
Executarea garantiei bancare sau a depozitului bancar se face in baza unei
cereri scrise din partea unitatii vamale catre societatea bancara emitenta.
10. In valoarea timbrelor, a banderolelor si a etichetelor nu se includ
accizele datorate bugetului de stat, achizitionarea lor de catre agentii
economici producatori sau importatori facandu-se la un pret reprezentand costul
si profitul aferente tiparirii.
11. Agentii economici producatori interni sau importatori pot detine in
stoc marcaje necesare pentru 3 luni.
In cel mult 15 zile de la expirarea acestui termen, titularii prevazuti la
alin. 1 sunt obligati sa prezinte stocul timbrelor neutilizate autoritatii
emitente a licentei, care va dispune distrugerea marcajelor.
De asemenea, titularii prevazuti la alin. 1 sunt obligati sa prezinte
lunar, pana la data de 20 a fiecarei luni, autoritatii emitente a licentei,
situatia utilizarii marcajelor.
In caz contrar, se va solicita organelor de control abilitate de lege
verificarea agentului economic in cauza, pe linia respectarii prevederilor
legale privind conditiile de utilizare a marcajelor.
12. Marcajele nu pot fi revandute altor agenti economici, cele neutilizate
in termenele prevazute de lege urmand a fi restituite unitatii autorizate
pentru tiparirea marcajelor, care va proceda la distrugerea acestora.
In situatia in care un agent economic producator intern sau importator isi
inceteaza activitatea, acesta are obligatia ca in termen de 15 zile sa comunice
autoritatii emitente a licentei numarul si seriile marcajelor neutilizate si sa
le restituie catre unitatea autorizata pentru tiparirea marcajelor, care, de
asemenea, va proceda la distrugerea lor.
Pana la eliberarea timbrelor, a banderolelor si a etichetelor catre agentii
economici producatori sau importatori, acestea se depoziteaza la unitatea autorizata
pentru tiparirea marcajelor, in conditii de deplina securitate.
13. Marcajele deteriorate la agentii economici producatori interni sau
importatori nu vor fi utilizate, acestea urmand regimul celor neutilizate.
Procentul maxim admis de marcaje deteriorate este de 1,5% din numarul
marcajelor utilizate.
Agentii economici producatori sau importatori vor tine o evidenta distincta
a marcajelor deteriorate, dupa modelul prezentat in anexa nr. 5 la prezentele
norme metodologice.
Toate marcajele deteriorate vor fi lipite la sfarsitul fiecarei zile pe un
formular special, destinat pentru aceasta, potrivit anexei nr. 6 la prezentele
norme metodologice.
Marcajele returnate se distrug lunar, sub supravegherea unei comisii
formate dintr-un reprezentant al directiei generale a finantelor publice si
controlului financiar de stat judetene, respectiv a municipiului Bucuresti,
dupa caz, si reprezentanti ai unitatii autorizate cu tiparirea.
Costul marcajelor neutilizate sau deteriorate nu se restituie, iar
cheltuielile legate de distrugerea lor se suporta de catre agentul economic in
cauza.
14. Potrivit prevederilor art. 11 din ordonanta, agentii economici
producatori interni sau importatori sunt obligati sa tina evidenta distincta a
achizitionarii, utilizarii si returnarii marcajelor, conform formularului
prezentat in anexa nr. 7 la prezentele norme metodologice.
In situatia in care nu sunt respectate prevederile alin. 1, pe langa
sanctiunile prevazute de ordonanta, agentii economici pierd dreptul de aprobare
pentru o noua comanda.
Organele de control au obligatia de a comunica autoritatii emitente a
licentei, in termen de 15 zile de la constatare, nerespectarea obligatiilor
prevazute la alin. 1.
15. Controlul respectarii regimului legal privind tiparirea marcajelor,
precum si marcarea prin timbre, banderole sau etichete a produselor de natura
celor prevazute in ordonanta se exercita de catre organele de specialitate ale
Ministerului Finantelor.
Unitatea autorizata pentru tiparirea marcajelor are obligatia de a efectua
expertizarea acestora la solicitarea organelor de control.
Organele de control prevazute de lege vor informa periodic autoritatea
emitenta a licentei despre constatarile referitoare la incalcarea prevederilor
legale privind marcarea de catre agentii economici producatori interni sau
importatori, detinatori de licente.
16. Agentii economici producatori sau importatori au obligatia de a pune la
dispozitie organelor de control toate documentele necesare bunei desfasurari a
actiunilor de control, sub sanctiunile prevazute de dispozitiile legale.
17. Contestatiile la sanctiunile aplicate de organele de control potrivit
prevederilor art. 15 din ordonanta urmeaza regimul instituit de Legea nr.
32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor, cu exceptia art. 25
si 27.
ANEXA 1
Nr. ....... din ............
CERERE
pentru acordarea licentei pentru atestarea dreptului de marcare
Agentul economic ............., cu sediul in: ......................,
str. ................... nr. ...., inregistrat la registrul comertului sub
nr. ......., codul fiscal ..............., telefon .........., fax ........,
telex ........., reprezentat prin .......................................,
domiciliat in ....................., str. ................... nr. .......,
bl. ......, sc. ....., et. ...., ap. ....., sectorul ...................,
judetul ......................., posesor al buletinului de identitate
seria ....... nr. ........., eliberat de ..............................,
avand functia de ................, pe baza pieselor anexate la dosar,
solicit eliberarea licentei pentru atestarea dreptului de marcare:
1. ...............................
2. ...............................
3. ...............................
Data ..... Semnatura
.......................
Domnului director general al Directiei generale ...........................
ANEXA 1a)
Nr. ....... din ............
CERERE
pentru acordarea licentei de import
Agentul economic ............., cu sediul in: ......................,
str. ................... nr. ...., inregistrat la registrul comertului sub
nr. ......., codul fiscal ..............., telefon .........., fax ........,
telex ........., reprezentat prin .......................................,
domiciliat in ....................., str. ................... nr. .......,
bl. ......, sc. ....., et. ...., ap. ....., sectorul ...................,
judetul ......................., posesor al buletinului de identitate
seria ....... nr. ........., eliberat de ..............................,
avand functia de ................, pe baza pieselor anexate la dosar,
solicit eliberarea licentei de import pentru:
1. ...............................
2. ...............................
3. ...............................
Data ..... Semnatura
.......................
Domnului director general al Directiei generale ...........................
ANEXA A1
MACHETELE
timbrelor si banderolelor
a) Timbre pentru tigarete si produse din tutun
- 45 mm -
____________________________ ___
| | ^
| | | -> 22 mm
|____________________________| _v_
b) Banderole pentru marcarea bauturilor alcoolice
- butelii sau cutii tip tetra pak etc., peste sau egale cu 500 ml:
- aplicare in forma de "U"
- 160 mm -
_____________________________________________ ___
| | ^
| | | -> 18 mm
|_____________________________________________| _v_
- aplicare in forma de "L"
- 80 mm -
__________________________________ ___
| | ^
| | | -> 18 mm
|__________________________________| _v_
- butelii sau cutii tip tetra pak, tetra brik etc., sub 500 ml:
- aplicare in forma de "U"
- 120 mm -
______________________________________ ___
| | ^
| | | -> 18 mm
|______________________________________| _v_
- aplicare in forma de "L"
- 60 mm -
_______________________________ ___
| | ^
| | | -> 18 mm
|_______________________________| _v_
- butelii sau cutii tip tetra pak, tetra brik etc., sub 50 ml:
- aplicare in forma de "U"
- 60 mm -
_______________________________ ___
| | ^
| | | -> 18 mm
|_______________________________| _v_
- aplicare in forma de "L"
- 40 mm -
_________________________ ___
| | ^
| | | -> 18 mm
|_________________________| _v_
ANEXA A2
SISTEM DE CODIFICARE SPECIALA
a) Tigarete si produse din tutun
- pentru producatorii interni
__ __ __ __ __ __ __ __ __ __
A RO |__||__||__||__||__||__||__||__||__||__|
accize codul fiscal
- pentru importatori
__ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __
A |__||__||__| |__||__||__||__||__||__||__||__||__||__|
accize indicativul codul fiscal
tarii din care
se face importul
b) Bauturi alcoolice
- pentru producatorii interni platitori de accize
__ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __
A |__||__| |__||__||__||__||__||__||__||__||__||__|
accize indicativul codul fiscal
judetului
de resedinta
al
producatorului
- pentru producatorii interni neplatitori de accize
__ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __
X |__||__| |__||__||__||__||__||__||__||__||__||__|
neplatitor indicativul codul fiscal
judetului
de resedinta
al
producatorului
- pentru importatori
__ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __
A |__||__||__| |__||__||__||__||__||__||__||__||__||__||__|
accize indicativul codul fiscal
tarii din care
se face importul
NOTA:
In cazul in care indicativul judetului, respectiv al tarii din care se face
importul, nu contine doua, respectiv trei caractere alfanumerice, acestea se
vor completa cu cifra zero in fata indicativului existent.
ANEXA 2
REGISTRUL DE EVIDENTA
a cererilor pentru acordarea licentelor de import
_______________________________________________________________________
| Numarul de | | Numele si adresa | Modul | Data eliberarii|
| inregistrare| Data | solicitantului | de rezolvare | (respingerii) |
| | | | | licentei |
|_____________|______|__________________|______________|________________|
| | | | | |
|_____________|______|__________________|______________|________________|
| | | | | |
|__ __________|______|__________________|______________|________________|
| | | | | |
|_____________|______|__________________|______________|________________|
ANEXA 3
NOTA DE COMANDA Nr. ........
pentru timbre, banderole si etichete din ......... luna ...... anul ........
Denumirea agentului economic: ....................................
Codul de inregistrare fiscala: .............................
Codul de marcare: ...............................
Adresa completa:
Localitatea ......................, str. .................. nr. .......,
sectorul .............., judetul ............, codul postal ..............,
telefon ............. .
____________________________________________________________________________
|Tipul marcajului | Cantitatea | U.M.| Pretul unitar| T.V.A.|Valoarea totala |
|_________________|____________|_____|______________|_______|________________|
| | | | | | |
|_________________|____________|_____|______________|_______|________________|
| | | | | | |
|_________________|____________|_____|______________|_______|________________|
| | | | | | |
|_________________|____________|_____|______________|_______|________________|
Stampila si semnatura Data aprobarii comenzii: .................
solicitantului: Numarul marcajelor aprobate: .............
.................... Modalitatea de plata: ....................
....................
ANEXA 4
SITUATIA CENTRALIZATOARE
a notelor de comanda
_________________________________________________________________________
|Numarul de | Denumirea | | Codul |Numarul de | Numarul |
|inregistrare|agentului | Adresa| de marcare| marcaje | de marcaje |
| | economic | | | solicitate| aprobate |
|____________|___________|_______|___________|___________|________________|
| | | | | | |
|____________|___________|_______|___________|___________|________________|
| | | | | | |
|____________|___________|_______|___________|___________|________________|
| TOTAL: | | | | | |
|____________|___________|_______|___________|___________|________________|
Semnatura si stampila
............................
ANEXA 5
EVIDENTA
marcajelor deteriorate*) in luna ............ anul ...........
Numarul licentei .........................
Codul de marcare .........................
Denumirea agentului economic ...........................
Adresa:
Localitatea ..................., str. ..............................
nr. ....., sectorul ........., judetul ................................,
codul fiscal ..........
_________________________________________________________________________
| Nr. crt.| Cauzele deteriorarii| Numarul |Numarul de | Numarul de |
| | | de timbre | banderole | etichete |
|_________|_____________________|_____________|______________|____________|
| | | | |
| |_________|_____________________|_____________|______________|____________|
| | | | | |
|_________|_____________________|_____________|______________|____________|
|TOTAL: | X | | |
|
|_________|_____________________|_____________|______________|____________|
*) Cantitatea de marcaje deteriorate se va incadra in limita procentului
maxim admis prevazut la pct. 13 din normele metodologice si va fi justificat
prin:
- marcajele evidentiate conform anexei nr. 6;
- alte cauze.
Certificat de conducerea
agentului economic
Data ...............
Semnatura ....................
Organul fiscal, Verificat de ..........
Semnatura ............. Data ..............
ANEXA 6
Denumirea agentului economic: .................................
Data intocmirii ..............................................
MARCAJE DETERIORATE
________________________________________________________________
| | |
|
|___________________________|_____________|______________________|
|___________________________|_____________|______________________|
| |Loc pentru | |
| | lipire | |
|___________________________|_____________|______________________|
| | |
| |___________________________|_____________|______________________|
|___________________________|_____________|______________________|
Numele si prenumele persoanei Semnatura
care le-a utilizat ................. sefului de sectie ...........
Semnatura ..........................
ANEXA 7
EVIDENTA
achizitionarii, utilizarii si returnarii marcajelor in luna ....... anul ......
Denumirea agentului economic ................... Data .............
Adresa:
Localitatea ...................., str. ................,nr. ............,
sectorul ..........., judetul ............, codul fiscal ..........., codul de
marcare ............... .
__________________________________________________________________________
|Nr. | |Numarul|Numarul |Numarul |
|crt.| | de | de | de |
| | |timbre |banderole|etichete|
|____|_________________________________________|_______|_________|________|
|1. | Stoc la inceputul lunii | | | |
|____|_________________________________________|_______|_________|________|
|2. | Cumparari in cursul lunii | | | |
|____|_________________________________________|_______|_________|________|
|3. | TOTAL I (rd. 1 + rd. 2) | | | |
|____|_________________________________________|_______|_________|________|
|4. | Marcaje utilizate pentru produsele | | | |
| | din productia interna | | | |
|____|_________________________________________|_______|_________|________|
|5. | Marcaje expediate producatorilor | | | |
| | din strainatate | | | |
|____|_________________________________________|_______|_________|________|
|6. | Deteriorate | | | |
|____|_________________________________________|_______|_________|________|
|7. | TOTAL MARCAJE UTILIZATE | | | |
| | (rd. 4 + rd. 5 + rd. 6) | | | |
|____|_________________________________________|_______|_________|________|
|8. | Stoc la sfarsitul lunii (rd. 3 - rd. 7) | | | |
|____|_________________________________________|_______|_________|________|
Certificat de conducerea agentului economic
Data ............. Semnatura ....................
Organul fiscal, Verificat de ................
Semnatura .................... Data .............