ORDIN Nr. 606
din 24 iunie 2010
pentru modificarea Ordinului
presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 438/2008 privind
aprobarea conditiilor si documentelor necesare furnizorilor de servicii
medicale de dializa în vederea intrarii în relatii contractuale pentru
furnizarea de servicii de dializa în regim ambulatoriu cu Casa Nationala de
Asigurari de Sanatate
ACT EMIS DE:
CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 454 din 5 iulie 2010
Având în vedere:
- Referatul de aprobare nr. D.G. 798 al directorului
general al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate;
- art. 246 alin. (3) din Legea nr. 95/2006 privind
reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare;
- Hotărârea Guvernului nr. 261/2010 privind aprobarea
programelor naţionale de sănătate pentru anul 2010;
- Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui
Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 264/407/2010 pentru aprobarea
Normelor tehnice de realizare a programelor naţionale de sănătate în anul 2010,
cu modificările şi completările ulterioare;
- Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de
Sănătate nr. 967/2009 pentru aprobarea Normelor privind condiţiile şi
modalitatea de decontare a serviciilor de dializă, contractate de Casa
Naţională de Asigurări de Sănătate cu furnizorii din sectorul privat,
câştigători ai licitaţiei naţionale pentru centrele-pilot şi alţi furnizori
privaţi de servicii de dializă, autorizaţi şi evaluaţi în condiţiile legii;
- Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.718/2004 privind
aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţilor de dializă
publice şi private, cu modificările ulterioare,
în temeiul dispoziţiilor art. 281 alin. (2) din Legea
nr. 95/2006, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 17 alin.
(5) din Statutul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, aprobat prin
Hotărârea Guvernului nr. 972/2006, cu modificările şi completările ulterioare,
preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de
Sănătate emite următorul ordin:
Art. I. - Ordinul
preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 438/2008 privind
aprobarea condiţiilor şi documentelor necesare furnizorilor de servicii
medicale de dializă în vederea intrării în relaţii contractuale pentru
furnizarea de servicii de dializă în regim ambulatoriu cu Casa Naţională de
Asigurări de Sănătate, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.
519 din 10 iulie 2008, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică
după cum urmează:
1. Anexa nr. 1 se modifică şi se înlocuieşte cu
anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin.
2. Anexa nr. 2 se modifică şi se înlocuieşte cu
anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. II. - Direcţiile
de specialitate din cadrul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, casele de
asigurări de sănătate, precum şi furnizorii de servicii medicale de dializă
care intră în contract cu Casa Naţională de Asigurări de Sănătate vor duce la
îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. III. - Prezentul
ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate,
Nicolae Lucian Duţă
ANEXA Nr. 1 (Anexa nr. 1 la Ordinul nr. 438/2008)
ADEZIUNEA PACIENTULUI
Subsemnatul
(a),.........................................., pacient(ă) al (a) Centrului de
Dializă........................................, tratat(ă) prin:
- hemodializă convenţională;
- hemodiafiltrare intermitentă on-line*);
- dializă peritoneală continuă;
- dializă peritoneală automată*),
posesor (posesoare) al (a) C.I.
seria.......nr..................., eliberată de...................la data
de..............., CNP......................., domiciliat(ă)
în..............................., dializat(ă) cronic din data
de.................., solicit efectuarea şedinţelor de dializă în Centrul de
Dializă..............................., începând cu data de.................
Data
...............................................................
Semnătura pacientului
...............................................................
*) In această situaţie adeziunea va fi însoţită de
referatul medical elaborat de medicul şef al centrului de dializă, din care să
rezulte că sunt întrunite criteriile medicale aprobate prin Ordinul ministrului
sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr.
264/407/2010 pentru aprobarea Normelor tehnice de realizare a programelor
naţionale de sănătate în anul 2010, cu modificările şi completările ulterioare,
cu menţionarea expresă a acestor criterii de includere. Referatul medical poate
fi întocmit pentru maximum 7% din totalul bolnavilor trataţi în centru pe
tipuri de dializă (hemodializă şi dializă peritoneală) şi incluşi în contract
cu Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, cu încadrarea în numărul de bolnavi
aprobat pentru hemodiafiltrare intermitentă on-line, respectiv dializă
peritoneală automată.
Centrul de dializă de la care pleacă pacientul:
Am luat cunoştinţă..........................................................................................
Data.......................................
Semnătura medicului
şef/coordonator................................................................
Centrul de dializă la care pacientul solicită
continuarea tratamentului:
De acord, începând cu data
de.........................................................
Data......................................
Semnătura medicului
sef/coordonator...............................................
ANEXA Nr. 2 (Anexa nr. 2 la Ordinul nr. 438/2008)
CONTRACT
pentru furnizarea de servicii de dializă în regim
ambulatoriu între Casa Naţională de Asigurări de Sănătate
(CNAS) şi.................................
Părţile contractante:
Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS), cu
sediul în municipiul Bucureşti, Calea Călăraşilor nr. 248, sectorul 3, cont nr.
RO02TREZ70027660520XXXXX, deschis la Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate
Publică a Municipiului Bucureşti, cod fiscal nr. 11697800, reprezentată legal
prin
preşedinte...................................................................................................,
şi
.................................................(Furnizorul),
cu sediul în...................................., cont nr...........................,
deschis la .................., cod unic de înregistrare nr..................,
reprezentată legal prin....................................................
Având în vedere:
- art. 246 alin. (3) din Legea nr. 95/2006 privind
reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare;
- Hotărârea Guvernului nr. 261/2010 privind aprobarea
programelor naţionale de sănătate pentru anul 2010;
- Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui
Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 264/407/2010 pentru aprobarea
Normelor tehnice de realizare a programelor naţionale de sănătate în anul 2010,
cu modificările şi completările ulterioare;
- Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de
Sănătate nr. 438/2008 privind aprobarea condiţiilor şi documentelor necesare
furnizorilor de servicii medicale de dializă în vederea intrării în relaţii
contractuale pentru furnizarea de servicii de dializă în regim ambulatoriu cu
Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, cu modificările şi completările
ulterioare;
- Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de
Sănătate nr. 967/2009 pentru aprobarea Normelor privind condiţiile şi
modalitatea de decontare a serviciilor de dializă, contractate de Casa
Naţională de Asigurări de Sănătate cu furnizorii din sectorul privat,
câştigători ai licitaţiei naţionale pentru centrele-pilot, şi alţi furnizori
privaţi de servicii de dializă, autorizaţi şi evaluaţi în condiţiile legii;
- Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.718/2004 privind
aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţilor de dializă
publice şi private, cu modificările ulterioare,
CNAS şi Furnizorul au încheiat prezentul contract
pentru furnizarea serviciilor, în următorii termeni şi condiţii:
Contractul este format din:
- partea 1 - Volumul estimat de servicii;
- partea a 2-a - Prevederi operaţionale;
- anexe:
- anexa A - Condiţii suspensive;
- anexa B - Descrierea centrului.
Fiecare parte şi anexă la prezentul contract fac parte
integrantă din prezentul contract.
PARTEA 1
Volumul estimat de servicii
I. Bolnavi beneficiari ai „Programului naţional de
supleere a funcţiei renale la bolnavii cu insuficienţă renală cronică"
contractaţi
Tabelul de mai jos prezintă volumul estimat de servicii
corespunzător perioadei contractate (astfel cum este definit în partea a 2-a a
prezentului contract).
Serviciul
|
Volumul contractat estimat
|
Valoarea contractată estimată
- lei -
|
Nr. de bolnavi pentru hemodializă convenţională
|
|
|
Nr. de şedinţe de hemodializă convenţională
|
|
|
Nr. de bolnavi pentru hemodiafiltrare intermitentă on-line
|
|
|
Nr. de şedinţe de hemodiafiltrare intermitentă on-line
|
|
|
Nr. de bolnavi pentru dializă peritoneală continuă
|
|
|
Nr. de bolnavi pentru dializă peritoneală automată
|
|
|
Valoarea totală a contractului pentru
perioada................... este de...............lei, dintre
care:...........lei pentru hemodializă şi ......... lei pentru dializă
peritoneală, calculată la tarifele prevăzute la clauzele 6.1.1, 6.1.2, 6.1.3 şi
6.1.4, respectiv 472 lei/şedinţa de hemodializă convenţională, 536 lei/şedinţa
de hemodiafiltrare intermitentă on-line, 50.800 lei pentru dializă peritoneală
continuă - tarif/pacient/an şi 63.500 lei pentru dializă peritoneală automată -
tarif/pacient/an.
II. Modificări ale volumului estimat
A. Furnizorul trebuie să aibă o capacitate suficientă
pentru furnizarea volumului estimat de servicii pentru pacienţii asiguraţi în
cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate.
B. Volumul efectiv al serviciilor furnizate conform prezentului
contract depinde de numărul de servicii solicitate Furnizorului pentru
pacienţii asiguraţi în sistemul de asigurări sociale de sănătate, sub condiţia
plafonului de plăţi, conform clauzei 6.4.
C1. In cazul în care pe durata executării contractului există
situaţia în care un bolnav constant a întrerupt tratamentul (transplant renal,
deces sau alte cauze de ieşire din program) şi se vacantează un loc în centrul
de dializă, Furnizorul va notifica CNAS despre această situaţie în primele 5
zile de la întreruperea tratamentului.
C2. In cazul în care pe durata executării contractului
Furnizorul primeşte noi adeziuni de la bolnavii nou-incluşi în Programul
naţional de supleere a funcţiei renale la bolnavii cu insuficienţă renală
cronică, pentru efectuarea dializei în centru, Furnizorul va notifica CNAS
despre aceste solicitări, va preciza că este un bolnav nou-introdus pe un post
vacantat prin ieşirea din Programul naţional de supleere a funcţiei renale la
bolnavii cu insuficienţă renală cronică (transplant renal, deces sau alte cauze
de ieşire din program) sau că este un bolnav nou-introdus pe un loc liber creat
prin transferul definitiv al unui bolnav constant într-un alt centru care are
un loc vacantat, îl va raporta ca bolnav nou-tratat în centru, cu încadrarea în
numărul total de bolnavi contractat pe tipuri de dializă şi în valoarea de
contract şi va informa CNAS dacă poate sau nu să onoreze această cerere.
C3. In cazul în care un pacient constant al unui centru
de dializă îşi exprimă adeziunea de a se transfera definitiv în alt centru de
dializă, acest lucru se poate realiza numai în limita numărului de bolnavi
contractat pe terapia respectivă de centrul în care se transferă bolnavul şi a
valorii de contract pe acel tip de dializă.
C4. In situaţii justificate (un centru de dializă nu
mai îndeplineşte condiţiile pentru furnizare de servicii de dializă în sistemul
de asigurări sociale de sănătate, schimbarea de domiciliu a unui bolnav inclus
în program etc), părţile pot conveni să majoreze serviciile furnizate în baza
acestui contract prin încheierea unui act adiţional, cu încadrarea în limita
numărului de pacienţi cuprinşi în Programul naţional de supleere a funcţiei
renale la bolnavii cu insuficienţă renală cronică şi a fondurilor aprobate cu
această destinaţie prin buget, în anul în curs. Furnizorul este obligat să
notifice CNAS despre aceste situaţii justificate. Actul adiţional pentru aceste
situaţii se încheie în urma analizei de la nivelul CNAS privind încadrarea în
limita numărului de pacienţi cuprinşi în Programul naţional de supleere a
funcţiei renale la bolnavii cu insuficienţă renală cronică şi a fondurilor
aprobate cu această destinaţie.
C5. Până la întocmirea actului adiţional prevăzut la
pct. C4, Furnizorul nu va raporta bolnavii nou-incluşi, iar CNAS nu va deconta
serviciile prestate de Furnizor pentru pacienţii existenţi în Programul
naţional de supleere a funcţiei renale la bolnavii cu insuficienţă renală
cronică de la care a primit noi adeziuni.
D. Furnizorul acceptă riscul ca cererea de servicii să
fie mai mică decât volumul estimat, situaţie în care CNAS va deconta serviciile
ce fac obiectul prezentului contract la nivelul realizat. CNAS va plăti
Furnizorului tariful contractual, stabilit potrivit clauzelor 6.1.1, 6.1.2,
6.1.3 şi 6.1.4, pentru toate serviciile furnizate până la plafonul prevăzut în
clauza 6.4 - partea a 2-a, dar nu îşi asumă nicio obligaţie de a garanta că
volumul serviciilor solicitate va atinge întotdeauna volumul estimat.
PARTEA a 2-a
Prevederi operaţionale
1. Definiţii
1.1. In scopul interpretării prezentului contract:
Caz de forţă majoră înseamnă
orice eveniment independent de voinţa părţilor, excepţional şi imprevizibil şi
în afara puterii de control al părţii care îl invocă, al cărui efect nu a putut
fi evitat şi care afectează substanţial executarea obligaţiilor părţii conform
prezentului contract. Cazurile de forţă majoră includ, fără a se limita la,
următoarele: a) cutremure; b) explozii, incendii sau inundaţii (cu excepţia
celor cauzate de Furnizor); c) contaminare nucleară, chimică sau biologică (cu
excepţia celor cauzate de Furnizor); d) bombe neexplodate sau alte muniţii ori
descoperirea unor vestigii arheologice sau antice; e) război sau război civil
(fie declarat sau nedeclarat) ori conflicte armate, invazii, blocade şi
embargouri; f) revoltă civilă sau tulburare ori rebeliune; g) orice act
terorist sau ameninţare credibilă privind un act terorist asupra Furnizorului
ori a unităţilor sale; sau h) greve ori alte acţiuni industriale la nivel
naţional.
Data intrării în vigoare este data prevăzută în clauza 3, la care prezentul contract intră
în vigoare.
Data încetării are
înţelesul prevăzut în clauza 2.
Data semnării este data
la care prezentul contract este semnat de ambele părţi.
Garanţia de bună execuţie înseamnă o garanţie constituită de către Furnizor în favoarea CNAS
pentru îndeplinirea serviciilor conform prezentului contract, sub formă de: (i)
depozit în numerar într-un cont în lei în favoarea CNAS, la o bancă comercială
română sau o bancă comercială internaţională având o sucursală în România,
acceptabilă pentru CNAS; (ii) scrisoare de garanţie bancară necondiţionată,
irevocabilă, independentă şi plătibilă la prima cerere, fără beneficiul de
discuţiune şi diviziune, într-o formă rezonabil acceptabilă pentru CNAS, emisă
de o bancă comercială înregistrată în România sau de o bancă comercială
internaţională având o sucursală în România, acceptabilă pentru CNAS; sau (iii)
orice modalitate care să îmbine cele prezentate mai sus, valabilă pe durata
contractului şi reînnoită pentru orice modificare apărută în derularea acestuia
şi pe o durată de 30 de zile de la data încetării prezentului contract, în
cuantum de 5% din valoarea estimată a serviciilor de dializă pentru perioada
respectivă, în valoare de............lei.
Furnizorul înseamnă
prestatorul de servicii definit potrivit prezentului contract.
Legile includ toate
actele normative ale Parlamentului României, acte ale Guvernului României,
precum şi toate reglementările şi hotărârile Guvernului mai jos amintite şi reglementările
cu caracter juridic ale autorităţilor publice, municipale şi ale altor
autorităţi competente, care afectează în orice mod sau sunt aplicabile
serviciilor, astfel cum acestea ar putea fi modificate, completate, înlocuite
şi/sau republicate din când în când.
Materiale înseamnă
toate materialele şi documentaţia furnizată de către Furnizor pentru
îndeplinirea serviciilor.
Norme de dializă înseamnă
regulamentul de organizare şi funcţionare al unităţilor de dializă, cu anexele
aferente, precum şi Ghidul de bună practică, astfel cum acestea sunt aprobate
prin ordin al ministrului sănătăţii.
Servicii înseamnă
pachetul complet de servicii de dializă, incluse în pachetul de bază, cuprins
în normele de dializă, care include servicii de hemodializă: hemodializă
convenţională sau hemodiafiltrare intermitentă on-line şi servicii de dializă
peritoneală: continuă sau automată, precum şi furnizarea medicamentelor şi
materialelor sanitare specifice, ce urmează a fi efectuate de către Furnizor în
regim ambulatoriu pentru pacienţii asiguraţi în cadrul sistemului de asigurări
sociale de sănătate, inclusiv transportul nemedicalizat al pacienţilor
hemodializaţi prin hemodializă convenţională sau hemodiafiltrare intermitentă
on-line de la şi la domiciliul pacienţilor şi transportul lunar al
medicamentelor şi materialelor sanitare specifice dializei peritoneale continue
sau automate la domiciliul pacienţilor. Serviciile de dializă cuprind:
a) serviciul de hemodializă, convenţională şi
hemodiafiltrarea intermitentă on-line: medicamente şi materiale sanitare
specifice, investigaţii de laborator, toate cheltuielile necesare realizării
serviciului medical de hemodializă şi transportului nemedicalizat al bolnavilor
de la domiciliul acestora la unitatea sanitară şi retur, excepţie făcând copiii
cu vârsta cuprinsă între 0 şi 18 ani şi persoanele cu vârsta de peste 18 ani cu
nanism, care nu pot fi preluate în centrele de dializă de adulţi, în vederea
efectuării dializei în unităţile sanitare situate în alt judeţ decât cel de
domiciliu al persoanei respective, pentru care transportul se suportă din
fondul alocat asistenţei medicale de urgenţă şi transport sanitar, în
condiţiile stabilite prin normele metodologice de aplicare a Contractului-cadru
privind condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de
asigurări sociale de sănătate pentru anul 2010, aprobat prin Hotărârea
Guvernului nr. 262/2010 pentru aprobarea Contractului-cadru privind condiţiile
acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de
sănătate pentru anul 2010;
b) serviciul de dializă peritoneală, continuă şi
automată: medicamente şi materiale sanitare specifice, investigaţii de
laborator şi transportul lunar al medicamentelor şi materialelor sanitare
specifice dializei peritoneale la domiciliul pacienţilor.
Tariful contractual înseamnă
tariful plătibil de către CNAS Furnizorului pentru serviciile furnizate,
conform clauzei 6 - partea a 2-a.
Volumul estimat înseamnă
volumul estimat al serviciilor ce urmează să fie furnizate de către Furnizor în
condiţiile prezentului contract.
Zi lucrătoare înseamnă
o zi (dar nu sâmbăta sau duminica, în condiţiile în care prin acte normative nu
se stabileşte altfel) în care băncile sunt deschise în mod normal pentru
activitatea bancară în România.
1.2. Titlurile articolelor din prezentul contract au
doar scopul de a înlesni citirea şi nu vor afecta interpretarea acestuia.
1.3. In cazul unor neconcordanţe în ceea ce priveşte
termenii prezentului contract, acestea vor fi soluţionate ţinându-se cont de următoarea
ordine:
a) prezentele clauze, incluse în această parte a 2-a;
b) toate celelalte părţi, în ordinea numerotării.
2. Durata contractului
2.1. Sub rezerva clauzei 3, obligaţiile Furnizorului în
baza prezentului contract se vor naşte la data intrării în vigoare.
2.2. Durata prezentului contract este de la data
intrării în vigoare şi până la .......... şi poate fi prelungită prin acte
adiţionale, în limita creditelor aprobate prin buget pentru anul respectiv, în
condiţiile respectării dispoziţiilor legale în vigoare.
3. Condiţii suspensive
3.1. Data intrării în vigoare a prezentului contract
este data la care CNAS confirmă primirea, într-o formă şi conţinut acceptabile,
a tuturor documentelor şi dovezilor care atestă îndeplinirea de către Furnizor
a tuturor condiţiilor suspensive prevăzute în anexa A. Data intrării în vigoare
nu poate fi mai târziu de 15 zile lucrătoare de la data semnării, dacă părţile
nu convin altfel.
3.2. Nedepunerea tuturor documentelor şi dovezilor care
atestă îndeplinirea de către Furnizor a tuturor condiţiilor suspensive
prevăzute în anexa A, în termenul prevăzut la clauza 3.1, atrage rezilierea de
drept a prezentului contract.
4. Locaţia serviciilor
4.1. Furnizorului i se solicită să furnizeze servicii în
Centrul ............................................, cu sediul
în...................................
5. Obligaţiile părţilor
5.1. Furnizorul:
a) va depune toată diligentele şi va acţiona pe toată
durata prezentului contract în conformitate cu cele mai înalte principii şi
standarde profesionale;
b) va respecta şi se va conforma tuturor legilor
aplicabile;
c) va furniza serviciile în conformitate cu toate
normele, incluzând, fără a se limita la normele de dializă, standardele, legile
şi reglementările privind evaluarea, certificarea sau licenţierea medicală a
furnizorilor de servicii medicale privind operarea centrelor de dializă ori
furnizarea serviciilor şi va utiliza numai medicamente şi materiale sanitare,
aparatură şi echipament aferent autorizate pentru a fi utilizate în România;
pentru a evita orice îndoială, orice norme de evaluare, certificare sau
licenţiere medicală ulterioare datei prezentului contract vor fi aplicabile
Furnizorului;
d) va furniza serviciile pacienţilor asiguraţi cuprinşi
în Programul naţional de supleere a funcţiei renale la bolnavii cu insuficienţă
renală cronică, care optează pentru efectuarea tratamentului în centru, fără
niciun fel de discriminare, folosind metodele cele mai eficiente de tratament,
în limita numărului de bolnavi pe tipuri de dializă şi a valorii de contract;
e) va furniza serviciile pacienţilor titulari ai
cârdului european de asigurări de sănătate, ai certificatului provizoriu de
înlocuire a acestuia, emise în aplicarea Regulamentului (CEE) nr. 1.408/71 al
Consiliului din 14 iunie 1971 privind aplicarea regimurilor de securitate
socială în raport cu lucrătorii salariaţi şi cu familiile acestora care se
deplasează în cadrul Comunităţii şi a Regulamentului (CEE) nr. 574/72 al
Consiliului din 21 martie 1972 de stabilire a normelor de aplicarea
Regulamentului (CEE) nr. 1.408/71 privind aplicarea regimurilor de securitate
socială în raport cu salariaţii şi cu membrii familiilor acestora care se
deplasează în interiorul Comunităţii de unul dintre statele membre ale Uniunii
Europene sau ale Spaţiului Economic European, în perioada de valabilitate a
cârdului şi în aceleaşi condiţii ca pentru persoanele asigurate în cadrul
sistemului de asigurări sociale de sănătate din România, urmând a evidenţia şi
raporta distinct caselor de asigurări sociale de sănătate serviciile medicale
acordate acestei categorii de persoane;
f) va solicita documente care să ateste că pacienţii
sunt asiguraţi în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate;
g) va pregăti şi va depune la autorităţile relevante
rapoartele cerute de normele de dializă şi de alte legi aplicabile;
h) va angaja personalul de specialitate în proporţie cu
cerinţele minimale de personal prevăzute în normele de dializă şi va asigura
instruirea tehnică corespunzătoare a acestuia pentru utilizarea echipamentelor
din dotare;
i) va respecta atât criteriile medicale de calitate
prevăzute în normele de dializă, cât şi criteriile de calitate a serviciilor de
dializă, în conformitate cu art. 238 şi 239 din Legea nr. 95/2006, cu modificările
şi completările ulterioare;
j) va crea, va implementa, va documenta şi va menţine
un sistem de control intern al calităţii;
k) va oferi relaţii asiguraţilor despre serviciile
acordate, precum şi despre modul în care vor fi furnizate acestea şi va acorda
consiliere în scopul prevenirii îmbolnăvirilor şi al păstrării sănătăţii;
l) va respecta confidenţialitatea prestaţiei medicale;
m) va respecta normele de raportare a bolilor, conform
prevederilor legale în vigoare;
n) va stabili programul de activitate şi îl va afişa la
loc vizibil şi va stabili programul de activitate şi sarcinile de serviciu
pentru personalul angajat;
o) va anunţa CNAS despre orice modificare a datelor
privind Furnizorul, astfel cum au fost trimise către CNAS;
p) va informa pacienţii cu privire la pachetul de
servicii de bază şi la obligaţiile sale în relaţie contractuală cu CNAS, precum
şi la obligaţiile pacienţilor referitoare la actul medical;
q) va permite personalului CNAS şi caselor de asigurări
de sănătate verificarea scriptică şi faptică a modului de îndeplinire a
obligaţiilor contractuale asumate de acesta în baza prezentului contract;
r) va răspunde de efectuarea şi de calitatea
transportului nemedical al pacienţilor pentru hemodializă (hemodializă
convenţională sau hemodiafiltrare intermitentă on-line), cuprinşi în prezentul
contract, precum şi de transportul lunar al medicamentelor şi materialelor
sanitare pentru pacienţii cu dializă peritoneală (continuă sau automată),
cuprinşi în prezentul contract;
s) va organiza evidenţa indicatorilor de performanţă ai
tratamentului elaboraţi de comisia de specialitate a Ministerului Sănătăţii şi
va raporta datele on-line la Registrul renal român în formatul cerut de acesta;
t) va transmite lunar caselor de asigurări de sănătate,
în original (două exemplare) şi în format electronic, în formatul solicitat de
CNAS, cu respectarea confidenţialităţii datelor, declaraţia de servicii lunară,
în primele 3 zile lucrătoare ale lunii următoare celei pentru care se face
raportarea;
u) va transmite caselor de asigurări de sănătate
raportări lunare, trimestriale (cumulat de la începutul anului) şi anuale
privind indicatorii realizaţi, în primele 10 zile lucrătoare ale lunii
următoare încheierii perioadei pentru care se face raportarea;
v) va respecta prevederile Legii nr. 677/2001 pentru
protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi
libera circulaţie a acestor date, cu modificările şi completările ulterioare,
precum şi ale legislaţiei subsecvente în acest domeniu;
x) va anunţa în scris, în termen de 5 zile lucrătoare,
centrul de dializă de la care a plecat pacientul.
5.2. Furnizorul privat de servicii de dializă nu are
obligaţia de a furniza servicii de dializă în sistem de internare.
Includerea de pacienţi noi în cadrul programului pentru
tratament specific va fi realizată conform prevederilor Regulamentului de
organizare şi funcţionare a unităţilor de dializă publice şi private, aprobat
prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.718/2004, cu modificările ulterioare.
5.3. CNAS, prin reprezentanţii săi, respectiv casele de
asigurări de sănătate:
a) va monitoriza activitatea şi calitatea serviciilor
efectuate de Furnizor, incluzând, dar fără a se limita la monitorizarea
sistemului de control intern al calităţii şi evidenţele Furnizorului;
b) va urmări derularea prezentului contract şi modul de
îndeplinire a obligaţiilor asumate de Furnizor;
c) va deconta Furnizorului serviciile contractate şi
prestate, pe baza facturii însoţite de declaraţia de servicii lunară privind activitatea
realizată, în urma verificării şi validării acestora de către casa de asigurări
de sănătate;
d) va monitoriza numărul serviciilor medicale furnizate
de Furnizor; trimestrial se reevaluează volumul serviciilor, ţinându-se cont de
serviciile furnizate în trimestrul respectiv, proporţional cu perioada de
contract rămasă de executat;
e) va verifica scriptic şi faptic modul de îndeplinire
a obligaţiilor contractuale asumate de Furnizor în baza prezentului contract.
6. Plata
6.1. Plata serviciilor
6.1.1. Pentru bolnavii care sunt supuşi tratamentului
de hemodializă convenţională, CNAS decontează serviciile medicale prin
tarif/şedinţă de hemodializă convenţională de 472 lei, în funcţie de numărul de
şedinţe de hemodializă efectuate (tariful hemodializei convenţionale) şi în
limita maximului de şedinţe stabilit prin ordin al preşedintelui CNAS.
6.1.2. Pentru bolnavii care sunt supuşi tratamentului
de hemodiafiltrare intermitentă on-line, CNAS decontează serviciile medicale
prin tarif/şedinţă de hemodiafiltrare intermitentă on-line de 536 lei, în
funcţie de numărul de şedinţe de hemodializă efectuate (tariful
hemodiafiltrării intermitente online) şi în limita maximului de şedinţe
stabilit prin ordin al preşedintelui CNAS. Hemodiafiltrarea intermitentă on-line
este indicată (maximum 7% din totalul bolnavilor hemodializaţi şi cu încadrarea
în numărul de bolnavi cu hemodiafiltrare intermitentă on-line prevăzut în
Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări
de Sănătate nr. 264/407/2010, cu modificările şi completările ulterioare)
următoarelor categorii de bolnavi:
a) bolnavi la care ţintele de eficienţă a dializei
(eKt/V >/= 1,4 sau fosfatemie < 5,5 mg/dl) nu pot fi atinse 3 luni
consecutive;
b) bolnavi tineri cu şanse mari de supravieţuire prin
dializă, dar cu şanse mici de transplant renal;
c) bolnavi cu polineuropatie „uremică"în ciuda
tratamentului eficient prin hemodializă convenţională;
d) bolnavi cu comorbidităţi cardiovasculare sau cu
diabet zaharat.
6.1.3. Pentru bolnavii care sunt supuşi tratamentului
de dializă peritoneală continuă, CNAS va deconta o sumă în funcţie de numărul
de bolnavi cu dializă peritoneală şi tariful/bolnav cu dializă peritoneală
continuă de 50.800 lei (tariful dializei peritoneale continue), în limita
valorii de contract.
6.1.4. Pentru bolnavii care sunt supuşi tratamentului
de dializă peritoneală automată, CNAS va deconta o sumă în funcţie de numărul
de bolnavi cu dializă peritoneală şi tariful/bolnav cu dializă peritoneală
automată de 63.500 lei (tariful dializei peritoneale automate), în limita
valorii de contract. Dializa peritoneală automată este indicată (maximum 7% din
totalul bolnavilor dializaţi peritoneal şi cu încadrarea în numărul de bolnavi
cu dializă peritoneală automată prevăzut în Ordinul ministrului sănătăţii şi al
preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 264/407/2010, cu
modificările şi completările ulterioare, următoarelor categorii de bolnavi
dializaţi peritoneal:
a) bolnavi la care ţintele de eficienţă a dializei
peritoneale continue ambulatorii (Kt/Vuree < 1,7; clearance creatinină 60
l/săptămână sau ultrafiltrat < 1.000 ml/24 de ore ori absent sau negativ
după un schimb de 4 ore cu dextroză 4,25%) nu pot fi atinse 3 luni consecutive;
b) copii preşcolari la care hemodializă şi dializa
peritoneală continuă ambulatorie sunt dificil de aplicat din punct de vedere
tehnic şi cu multiple posibile accidente şi complicaţii;
c) bolnavi cu hernii sau eventraţii abdominale care nu
suportă presiunea intraabdominală crescută din DPCA;
d) bolnavi dializaţi care pot şi vor să urmeze studiile
şcolare şi universitare;
e) bolnavi dializaţi care pot şi vor să presteze
activitate profesională;
f) bolnavi cu dizabilităţi care nu îşi pot efectua
schimburile manuale de dializă peritoneală continuă ambulatorie şi la care
familia sau asistenţa la domiciliu poate efectua conectarea şi deconectarea de
la aparatul de dializă peritoneală automată.
6.1.5. Furnizorul ia la cunoştinţă şi consimte că
fiecare tarif acoperă toate costurile suportate de Furnizor în legătură cu
prestarea serviciilor, incluzând, dar fără a se limita la echipament, personal,
consumabile medicale, produse farmaceutice (inclusiv EPO atunci când este
prescris medical), întreţinere, utilităţi şi orice transport necesar pentru
personalul medical şi/sau echipament de la/la domiciliul pacienţilor dializaţi
peritoneal (continuu sau automat), respectiv transportul nemedicalizat al
pacienţilor hemodializaţi (hemodializă convenţională sau hemodiafiltrare
intermitentă on-line) de la/la domiciliul asiguratului, şi nicio altă plată
suplimentară nu va fi făcută de către CNAS.
6.1.6. CNAS va plăti tariful contractual pentru
serviciile furnizate bolnavilor asiguraţi în sistemul de asigurări sociale de
sănătate şi cuprinşi în Programul naţional de supleere a funcţiei renale la
bolnavii cu insuficienţă renală cronică. Tariful pentru hemodializă include
toate cheltuielile aferente acestui serviciu, inclusiv cheltuielile pentru
medicamente [agenţi stimulatori ai eritropoiezei (epoetin, darbepoetin),
preparate de fier, heparine fracţionate sau nefracţionate, chelatori ai
fosfaţilor (sevelamer), agonişti ai receptorilor vitaminei D (alfa calcidol,
calcitriol, paricalcitol), calcimimetice (cinacalcet)], investigaţii de
laborator, materiale sanitare specifice, precum şi transportul dializaţilor de
la domiciliul acestora până la centrul de dializă şi retur, cu excepţia
cheltuielilor aferente serviciilor de transport al copiilor cu vârsta cuprinsă
între 0 - 18 ani şi al persoanelor cu vârsta de peste 18 ani cu nanism, care nu
pot fi preluate în centrele de dializă de adulţi, în vederea efectuării
dializei în unităţile sanitare situate în alt judeţ decât cel de domiciliu al
persoanei respective, pentru care transportul se suportă din fondul alocat asistenţei
medicale de urgenţă şi transport sanitar, în condiţiile stabilite prin normele
metodologice de aplicare a contractului-cadru aprobat prin Hotărârea Guvernului
nr. 262/2010. Tariful pentru dializa peritoneală include cheltuielile aferente
medicamentelor specifice [agenţi stimulatori ai eritropoiezei (epoetin,
darbepoetin), preparate de fier, heparine fracţionate sau nefracţionate,
chelatori ai fosfaţilor (sevelamer), agonişti ai receptorilor vitaminei D (alfa
calcidoi, calcitriol, paricalcitol), calcimimetice (cinacalcet)],
investigaţiilor de laborator, materialelor sanitare specifice, precum şi
transportului lunar al medicamentelor şi al materialelor sanitare la domiciliul
pacienţilor.
6.1.7. Fondurile contractate pe tip de terapie
(hemodializă şi dializă peritoneală) nu se pot utiliza pentru alt tip de de
terapie şi se vor deconta numai în limita fondurilor contractate pe tip de
terapie (hemodializă şi dializă peritoneală).
6.1.8.1. La regularizarea trimestrială, tariful pentru
bolnavul cu dializă peritoneală continuă se poate modifica, în funcţie de
ponderea relativă a acestei metode de tratament, în limita bugetului aprobat,
după cum urmează:
a) dacă raportul: numărul de bolnavi cu dializă
peritoneală continuă/(numărul de bolnavi cu dializă peritoneală continuă +
numărul de bolnavi cu hemodializă convenţională) este <20%, tariful pentru
dializă peritoneală continuă/an este de 50.800 lei;
b) dacă raportul: numărul de bolnavi cu dializă
peritoneală continuă/(numărul de bolnavi cu dializă peritoneală continuă +
numărul de bolnavi cu hemodializă convenţională) este 20%- 24,9%, tariful
pentru dializă peritoneală continuă/an este de 54.000 lei;
c) dacă raportul: numărul de bolnavi cu dializă
peritoneală continuă/(numărul de bolnavi cu dializă peritoneală continuă +
numărul de bolnavi cu hemodializă convenţională) este >/= 25%, tariful
pentru dializă peritoneală continuă/an este de 56.400 lei.
6.1.8.2. Dacă pe durata derulării prezentului contract
ponderea numărului de bolnavi cu dializă peritoneală scade sub 20%, respectiv
25%, tariful pentru bolnavii cu dializă peritoneală continuă se va ajusta lunar
corespunzător serviciilor realizate.
6.2. Modalităţile de plată
6.2.1. Furnizorul va depune la casele de asigurări de
sănătate declaraţii de servicii lunare, în formatul prevăzut prin ordin al
preşedintelui CNAS, care vor include tipul şi volumul serviciilor furnizate
bolnavilor asiguraţi în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate
pentru luna anterioară, incluzând numărul bolnavilor dializaţi pe tipuri de
dializă şi prevăzând suma ce urmează a fi plătită de către CNAS. Această sumă
va fi în funcţie de:
(i) numărul şedinţelor de hemodializă convenţională
înmulţite cu tariful hemodializei convenţionale;
(ii) numărul şedinţelor de hemodiafiltrare intermitentă
on-line înmulţite cu tariful hemodiafiltrării intermitente on-line;
(iii) numărul bolnavilor supuşi dializei peritoneale
continue trataţi multiplicat cu 1/12 (o douăsprezecime) din tariful dializei
peritoneale continue; şi
(iv) numărul bolnavilor supuşi dializei peritoneale
automate trataţi multiplicat cu 1/12 (o douăsprezecime) din tariful dializei
peritoneale automate, cu următoarele excepţii:
6.2.1.1. bolnavul tratat prin ambele proceduri
(hemodializă şi dializă peritoneală), la care numărul de zile în care s-au
efectuat şedinţe de hemodializă (plătite la tarif/şedinţă) se scade din numărul
de zile din lună cu dializă peritoneală (tariful dializei peritoneale pe an/365
x nr. de zile cu dializă peritoneală);
6.2.1.2. bolnavul care începe tratamentul de dializă
peritoneală în altă zi decât data de întâi a lunii, pentru care tariful
dializei peritoneale devine tarif pe bolnav pe zi şi se calculează astfel:
tariful dializei peritoneale împărţit la 365 de zile x numărul de zile în care
s-a efectuat dializa peritoneală (tariful dializei peritoneale pe an/365 x nr.
de zile cu dializă peritoneală);
6.2.1.3. bolnavul cu dializă peritoneală continuă sau
automată care decedează în decursul lunii de tratament, pentru care calculul se
face pentru numărul de zile în care a efectuat dializă peritoneală;
6.2.1.4. bolnavul cu hemodializă care schimbă
modalitatea de tratament în cursul lunii va fi decontat prin tariful/şedinţă
aferent tipului de hemodializă efectuat, cu încadrarea în numărul lunar de
şedinţe de hemodializă;
6.2.1.5. bolnavul cu dializă peritoneală care schimbă
modalitatea de tratament în cursul lunii va fi decontat prin tariful/bolnav/zi
aferent tipului de dializă peritoneală efectuat, cu încadrarea în valoarea de
contract pe tipul de terapie.
6.2.2. Furnizorul are obligaţia ca în termen de 3 zile
lucrătoare ale lunii următoare să depună declaraţia de servicii privind
serviciile furnizate în timpul lunii anterioare la casele de asigurări de
sănătate, care o vor transmite CNAS în 4 zile lucrătoare. CNAS va notifica în
scris observaţiile sale în 5 zile lucrătoare de la primirea în original şi
validarea declaraţiei de servicii lunare de la casele de asigurări de sănătate.
Furnizorul va emite o factură în lei pentru suma prevăzută în notificarea
transmisă de CNAS. In termen de 30 de zile calendaristice de la data primirii
facturii, CNAS va efectua plata în contul deschis de Furnizor la Trezoreria
Statului, potrivit indicaţiilor de pe factura emisă de acesta.
6.2.2.1. Netransmiterea de către furnizor a documentelor
menţionate la pct. 6.2.2 exonerează CNAS de obligaţia plăţii pentru luna
respectivă.
6.2.2.2. Nerespectarea de către Furnizor a termenului
menţionat la pct. 6.2.2, precum şi existenţa unor erori în raportare vor atrage
decalarea termenului de plată cu un număr de zile lucrătoare egal cu numărul
zilelor cu care Furnizorul a depăşit termenul.
6.2.3. In condiţiile în care Furnizorul nu îndeplineşte
obligaţiile prevăzute la clauza 5.1 lit. i), valoarea de contract se diminuează
corespunzător în funcţie de numărul de servicii care nu au respectat aceste
criterii.
6.3. Finanţare
6.3.1. Plăţile de la CNAS pentru serviciile furnizate
conform prezentului contract sunt sub condiţia aprobării bugetului anual al
CNAS. ^
6.3.2. In cazul în care: a) bugetul anual al CNAS nu
este aprobat în termen de 90 de zile lucrătoare de la începutul anului
calendaristic; sau b) CNAS stabileşte că este o alocaţie bugetară insuficientă
în bugetul său anual pentru a finanţa serviciile, conform prezentului contract,
orice parte poate înceta prezentul contract în conformitate cu clauza 10 sau
părţile pot conveni un volum mai mic de servicii.
6.4. Plafonul aplicabil plăţilor făcute de către CNAS
6.4.1. Plata totală ce poate fi făcută de către CNAS
este de ..........lei, din care:...........lei pentru hemodializă, calculată ca
suma dintre volumul estimat total al şedinţelor de hemodializă convenţională
înmulţit cu tariful hemodializei convenţionale, respectiv........... lei, şi
volumul estimat total al şedinţelor de hemodiafiltrare intermitentă on-line
înmulţit cu tariful hemodiafiltrării intermitente on-line, respectiv
............. lei, şi .........lei pentru dializă peritoneală, calculată ca
suma dintre volumul estimat total al pacienţilor dializaţi peritoneal continuu
înmulţit cu tariful dializei peritoneale continue, respectiv...........lei, şi
volumul estimat total al pacienţilor dializaţi peritoneal automat înmulţit cu
tariful dializei peritoneale automate, respectiv...........lei.
6.4.2. Plata totală maximă efectuată de către CNAS
poate creşte în cazul în care părţile convin să majoreze volumul estimat,
astfel cum este prevăzut în partea 1.
6.4.3. In situaţia în care cererea de servicii este mai
mică decât volumul estimat, CNAS va deconta serviciile ce fac obiectul
prezentului contract la nivelul realizat.
6.5. Interzicerea plăţilor neoficiale Furnizorului nu
îi este permis să solicite sau să accepte orice plăţi neoficiale de la
pacienţii asiguraţi în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate.
7. Garanţia de bună execuţie
Pe durata prezentului contract, precum şi pentru o
perioadă de 30 de zile calendaristice după data încetării contractului,
Furnizorul va menţine în vigoare şi pentru întreaga sumă garanţia de bună
execuţie, indiferent dacă CNAS a înaintat sau nu cereri de plată în baza
acestei garanţii de bună execuţie. CNAS poate înainta cereri de plată în baza
acestei garanţii de bună execuţie pentru neîndeplinirea obligaţiilor
contractuale de către Furnizor. CNAS va notifica Furnizorului în scris, cu 5
zile înainte de emiterea cererii de plată, Furnizorul având la dispoziţie 30 de
zile calendaristice pentru a remedia încălcarea.
8. Despăgubiri
8.1. Furnizorul despăgubeşte CNAS, precum şi
directorii, angajaţii şi asiguraţii CNAS împotriva oricărei pretenţii rezultând
din toate acţiunile, procedurile, litigiile, reclamaţiile şi cererile, de orice
natură, incluzând, dar fără a se limita la, orice pretenţie, obligaţie,
pierdere sau prejudiciu cu privire la:
a) rănirea sau moartea oricărei persoane; şi
b) pierderea sau prejudicierea oricărei proprietăţi,
rezultând în orice mod din încălcarea de către Furnizor a obligaţiilor sale din
prezentul contract, ca urmare a unei acţiuni sau omisiuni cu intenţie ori din
neglijenţă sau a oricărei acţiuni contrare legii a Furnizorului ori a oricărui
membru al personalului salarizat sau contractat de către Furnizor în cursul
furnizării serviciilor.
8.2. Despăgubirile prevăzute în prezenta clauză nu sunt
prevăzute cu scopul de a înlocui sau de a limita orice drept al CNAS,
angajaţilor acestuia sau al pacienţilor de a cere orice despăgubire sau
contribuţie.
8.3. Despăgubirile prevăzute în prezenta clauză au
caracter permanent şi sunt separate şi independente de celelalte obligaţii ale
părţilor şi, de asemenea, subzistă încetării prezentului contract.
8.4. Furnizorul trebuie să îndeplinească şi să respecte
toate obligaţiile şi cerinţele legale în legătură cu statutul său şi cu
angajaţii săi, incluzând, dar fără a se limita la, plata tuturor taxelor,
salariilor şi îndatoririlor, precum şi obţinerea şi menţinerea în vigoare a
tuturor asigurărilor necesare.
9. Asigurare
9.1. De la data intrării în vigoare a prezentului
contract, Furnizorul va încheia o poliţă de asigurare de răspundere civilă
pentru o sumă asigurată de cel puţin.............euro pe an (sau pentru orice
altă valoare aprobată prin ordin al preşedintelui CNAS pentru furnizorii de
servicii către CNAS), pentru astfel de riscuri şi în astfel de termeni şi
condiţii, cu un asigurător autorizat de Comisia de Supraveghere a Asigurărilor.
Poliţa de asigurare va fi în vigoare pentru o perioadă de 6 luni după data
încetării prezentului contract.
9.2. Furnizorul va plăti primele de asigurare, în mod
prompt, şi va îndeplini toate cerinţele necesare pentru a menţine în vigoare
toate asigurările prevăzute în clauza 9.1.
9.3. Furnizorul se va asigura că toţi membrii
personalului său medical şi farmaceutic îndeplinesc cerinţele de asigurare de
răspundere civilă aplicabile lor.
9.4. Furnizorul nu va acţiona şi nu va omite să
acţioneze în niciun fel care ar putea determina anularea, anulabilitatea sau
imposibilitatea de executare a oricărei asigurări solicitate conform prezentei
clauze.
10. Incetarea şi forţa majoră
Denunţare unilaterală
10.1. CNAS poate înceta prezentul contract în orice
moment şi la discreţia sa prin trimiterea către Furnizor a unei notificări
scrise cu şaizeci (60) de zile calendaristice înainte de încetarea prezentului
contract, contractul fiind desfiinţat de drept fără a mai fi necesară punerea
în întârziere şi fără îndeplinirea vreunei alte formalităţi prealabile.
Incetarea de către CNAS
10.2. CNAS poate înceta imediat, prin notificare către
Furnizor, prezentul contract, dacă Furnizorul încalcă una dintre obligaţiile
sale conform prezentului contract, iar o astfel de încălcare nu este remediată
în termen de 30 de zile calendaristice de la data primirii unei notificări de
la CNAS arătând obligaţia încălcată, contractul fiind desfiinţat de drept fără
a mai fi necesară punerea în întârziere şi fără îndeplinirea vreunei alte
formalităţi prealabile. Pe perioada de la încălcarea oricărei obligaţii până la
remediere sau încetare, CNAS are dreptul să deducă din sumele datorate
Furnizorului pentru servicii penalităţi pe zi egale cu majorările ce se aplică
pentru întârzierea plăţii impozitelor către stat.
10.3. CNAS poate înceta prezentul contract, în orice
moment, prin notificare către Furnizor, fără a afecta orice alte drepturi, în
cazul în care:
(i) Furnizorul este în stare de insolvenţă şi/sau în
orice formă de faliment, lichidare fără faliment, insolvabilitate sau procedura
dizolvării este iniţiată în legătură cu Furnizorul ori de către Furnizorul
însuşi; sau
(ii) organele în drept ridică autorizaţia sanitară de
funcţionare, valabilitatea acesteia expiră sau evaluarea Furnizorului
încetează, prezentul contract fiind desfiinţat de drept fără a mai fi necesară
punerea în întârziere şi fără îndeplinirea vreunei alte formalităţi prealabile.
Drepturile prevăzute în prezenta clauză sunt
suplimentare faţă de orice alte drepturi şi pot fi exercitate chiar dacă nu a
avut loc nicio încălcare a prezentului contract.
Incetarea de către Furnizor
10.4. Furnizorul poate înceta prezentul contract prin
notificare către CNAS dacă:
a) CNAS nu a efectuat plata, prin încălcarea clauzei 6,
în termen de 60 de zile calendaristice de la data la care factura a fost emisă
de către Furnizor; şi
b) încălcarea prevăzută la lit. a) nu este remediată în
termen de 60 de zile calendaristice de la data primirii notificării de la
Furnizor, contractul fiind desfiinţat de drept fără a mai fi necesară punerea
în întârziere şi fără îndeplinirea vreunei alte formalităţi prealabile.
Obligaţiile Furnizorului la încetarea contractului
10.5. Imediat, odată cu încetarea prezentului contract,
Furnizorul:
a) va lua toate măsurile pentru a diminua orice
pierdere rezultată din încetare; şi
b) va livra către CNAS orice documentaţie pusă la
dispoziţia Furnizorului de către CNAS sau întocmită de către Furnizor în baza
prezentului contract, fie că această documentaţie este în curs de a fi
întocmită în baza prezentului contract, fie că este finalizată de către
Furnizor la data încetării şi nu a fost pusă la dispoziţia CNAS, şi va asigura
că este în măsură să acţioneze, în acelaşi mod, în privinţa oricărei astfel de
documentaţii pregătite de orice furnizor subcontractat de către Furnizor. O
astfel de documentaţie poate include documente medicale, administrative şi
orice alte documente prevăzute şi permise de către lege.
Piata la încetarea contractului
10.6. Dacă CNAS încetează prezentul contract conform clauzei
10.1 sau Furnizorul încetează prezentul contract conform clauzei 10.4, CNAS va
fi răspunzătoare doar pentru plata serviciilor prestate până la data încetării
prezentului contract.
10.7. Dacă CNAS încetează prezentul contract conform
clauzei 10.2 sau clauzei 10.3, CNAS va fi răspunzătoare doar pentru plata
serviciilor prestate până la data încetării prezentului contract. Pentru
costurile suportate de către CNAS în legătură cu încetarea prezentului
contract, CNAS va executa garanţia de bună execuţie.
Conditii suspensive aplicabile plăţii la încetarea
contractului
10.8. Este o condiţie suspensivă la orice plată către
Furnizor a oricărei sume datorate la data încetării ca Furnizorul să
îndeplinească obligaţiile sale conform clauzei 10.5.
10.9. Incetarea prezentului contract nu va prejudicia
sau afecta drepturile dobândite, pretenţiile cu privire la răspunderea oricărei
părţi potrivit prezentului contract.
Forta majoră
10.10. Un caz de forţă majoră exonerează de răspundere
partea care îl invocă, cu condiţia ca cealaltă parte să fie informată în termen
de 5 zile lucrătoare de la data la care un astfel de eveniment a apărut.
Fiecare parte are dreptul să solicite părţii care invocă un caz de forţă majoră
să prezinte un certificat emis de Camera de Comerţ şi Industrie a României
şi/sau de orice altă autoritate competentă, în termen de 10 zile lucrătoare de
la data primirii notificării de la Furnizor cu privire la cazul de forţă
majoră. In cazul în care Furnizorul sesizează existenţa sau posibilitatea
existenţei unei cauze de natură să conducă la imposibilitatea serviciilor, va
notifica de îndată acest fapt CNAS, în vederea luării măsurilor ce se impun
pentru continuitatea serviciilor.
10.11. In cazul apariţiei unui caz de forţă majoră,
obligaţiile părţii care îl invocă se suspendă pe o perioadă de până la 90 de
zile calendaristice. Dacă evenimentul de forţă majoră subzistă pe o perioadă
mai mare de 90 de zile calendaristice, fiecare dintre părţi poate înceta
prezentul contract prin notificare scrisă, cu 30 de zile calendaristice înainte
de data încetării prezentului contract, către cealaltă parte.
Continuitatea serviciilor
10.12. La încetarea prezentului contract din alte cauze
decât prin ajungere la termen, excluzând forţa majoră, Furnizorul este obligat
să asigure continuitatea prestării serviciilor, în condiţiile stipulate în
prezentul contract, până la preluarea acestora de către un alt furnizor
selectat sau numit, în condiţiile legii.
11. Confidenţialitate
11.1. Părţile convin să menţină confidenţiale tot timpul
după data încheierii prezentului contract şi pe o perioadă de 2 ani după
încetarea acestuia, indiferent de cauză, şi să nu dezvăluie, să nu raporteze,
să nu facă publice, direct sau indirect, să nu transfere, să nu folosească în
scopuri personale ori ale terţilor informaţiile confidenţiale în condiţiile
legii, primite sau obţinute ca rezultat al încheierii sau executării
prezentului contract ori furnizate de către sau în numele unei părţi în
negocierile care au dus la încheierea prezentului contract şi care se referă
la:
(i) obiectul şi/sau prevederile prezentului contract;
(ii) părţi şi/sau activităţile comerciale ale acestora.
11.2. Fiecare parte este răspunzătoare de respectarea
prevederilor clauzei 11.1 de către oricare dintre reprezentanţii săi sau dintre
terţele persoane cărora le-au fost dezvăluite informaţii confidenţiale în
scopul prezentului contract.
11.3. Obligaţiile stipulate în clauzele 11.1 şi 11.2 nu
se aplică în cazul unei informaţii care:
(i) face parte din informaţiile publice la data încheierii
prezentului contract;
(ii) devine informaţie publică ulterior, altfel decât
ca rezultat al încălcării prezentului contract;
(iii) este cerută a fi dezvăluită de către o autoritate
publică competentă.
12. Notificări
12.1. Orice notificare către o parte la prezentul
contract va fi transmisă după cum urmează:
a) va fi înmânată persoanelor de contact, prevăzute pe
pagina de semnături, ale părţii căreia îi este adresată comunicarea; sau
b) prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire
la adresa părţii, pentru persoanele prevăzute pe pagina de semnături, sau la o
astfel de adresă notificată de către partea în cauză în scris; sau
c) prin fax trimis la numerele de fax sau la un număr
de fax notificat de către partea în cauză, pentru persoanele prevăzute pe
pagina de semnături, în scris.
12.2. Fiecare parte trebuie să notifice celeilalte
părţi cu privire la orice modificare a datelor sale în termen de 5 zile
lucrătoare de la data apariţiei acestor modificări.
13. Integralitatea contractului
13.1. Prezentul contract reprezintă întreaga voinţă şi
singura înţelegere între părţi şi înlocuieşte toate reprezentările,
contractele, declaraţiile şi înţelegerile anterioare ale părţilor.
14. Cesiunea sau subcontractarea
14.1. Furnizorul nu are dreptul să cesioneze, în tot
sau în parte, drepturile sale în baza prezentului contract ori să transfere, în
tot sau în parte, obligaţiile sale în baza prezentului contract ori să
contracteze în întregime sau orice parte a lucrărilor ori sarcinilor legate de
prestarea serviciilor, fără acordul scris prealabil al CNAS, cu excepţia
contractelor menţionate în anexa A.
14.2. Sub rezerva acordului scris prealabil al CNAS,
cesionarul trebuie să îndeplinească toate condiţiile asumate de către Furnizor.
14.3. Furnizorul va fi ţinut răspunzător în continuare
faţă de CNAS, în mod solidar cu cesionarul, pentru îndeplinirea obligaţiilor de
către acesta, cu drept de regres împotriva cesionarului.
15. Obiectul sau durata serviciilor
In cazul în care una dintre părţi are cunoştinţă despre
orice aspect care ar putea modifica volumul de muncă sau durata necesară pentru
finalizarea serviciilor, va trimite o notificare scrisă cu privire la acest
aspect către cealaltă parte, cât de repede posibil, în mod rezonabil, ţinând
cont de circumstanţe.
16. Renunţări
Nicio renunţare de către o parte, expresă sau
implicită, de a invoca orice încălcare a oricărui termen, oricărei condiţii,
obligaţii de către cealaltă parte nu se va interpreta ca fiind o renunţare la
invocarea unei încălcări ulterioare, de natură similară ori diferită, a acelui
termen, acelei condiţii sau obligaţii din contract.
17. Modificarea contractului
17.1. Prezentul contract poate fi modificat prin
acordul scris al părţilor, sub rezerva notificării scrise a intenţiei de
modificare şi a propunerilor de modificare, cu cel puţin 15 zile lucrătoare
înaintea datei de la care se doreşte modificarea.
17.2. Dacă pe parcursul derulării prezentului contract
apar acte normative noi în materie, clauzele contrare se vor modifica şi se vor
completa în mod corespunzător.
18. Legea aplicabilă
18.1. Prezentul contract este guvernat şi va fi
interpretat în conformitate cu legile şi reglementările din România.
19. Soluţionarea litigiilor
19.1. Fiecare dintre părţi va depune toate eforturile
pentru a soluţiona pe cale amiabilă orice litigiu.
19.2. In cazul apariţiei unui litigiu, partea
reclamantă trebuie să notifice în scris, iar litigiul va fi supus spre
soluţionare directorului general al Furnizorului şi preşedintelui CNAS.
19.3. In urma notificării trimise în conformitate cu
clauza 19.2, nicio parte nu va începe nicio procedură litigioasă cu privire la
orice dispută până când părţile nu vor fi depus toate eforturile pentru
soluţionarea disputei, iar aceasta nu a fost soluţionată în termen de 15 zile
calendaristice (sau alt interval de timp convenit de părţi).
19.4. In cazul în care nu se ajunge la un acord, astfel
cum este prevăzut mai sus, disputa va fi soluţionată de către Comisia de
arbitraj. Hotărârile Comisiei de arbitraj pot fi atacate la instanţele
judecătoreşti competente, cu acţiune în anulare.
19.5. Până la soluţionarea disputei, părţile vor
continua să îndeplinească obligaţiile prevăzute în prezentul contract.
20. Dispoziţii finale
20.1. In cadrul Furnizorului, pe baza mecanismului
stabilit de comun acord de părţi - definit ulterior prin act adiţional, care va
face parte integrantă din prezentul contract, pot fi acceptaţi la tratament şi
bolnavi trataţi temporar, potrivit normelor legale în vigoare.
20.2. La regularizarea trimestrială, prevăzută la pct.
6.1.8.1, sau, după caz, prin acte adiţionale la contractele încheiate între
CNAS şi furnizori, se poate realiza şi plata pentru pacienţii transferaţi
temporar şi pentru bolnavii titulari ai cardului european de asigurări sociale
de sănătate sau ai certificatului provizoriu de înlocuire a acestuia, emis în
aplicarea Regulamentului (CEE) nr. 1.408/71 al Consiliului din 14 iunie 1971 şi
a Regulamentului (CEE) nr. 574/72 al Consiliului din 21 martie 1972, de unul
dintre statele membre ale Uniunii Europene sau ale Spaţiului Economic European,
în perioada de valabilitate a acestuia, cu încadrarea în bugetul alocat
programului.
Prezentul contract a fost încheiat astăzi,
............., în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte.
CASA NAŢIONALA DE ASIGURARI DE SĂNĂTATE
Preşedinte,
...............................................................
FURNIZOR
...............................................................
Director general,
...............................................................
Reprezentant legal,
...............................................................
Direcţia generală relaţii cu furnizorii
Director general adjunct,
...............................................................
Direcţia generală evaluare
Director general adjunct - medic-şef,
...............................................................
Direcţia programe naţionale
Director,
...............................................................
Direcţia evaluare furnizori
Director,
...............................................................
Aviz de legalitate
Direcţia juridic, contencios şi acorduri internaţionale
Director,
...............................................................
ANEXA A
Conditii suspensive
ANEXA B
Descrierea centrului
[a se introduce planul centrului]