ORDIN
Nr. 91 din 5 februarie 2003
pentru aprobarea Normelor metodologice privind elaborarea si executia bugetului
de venituri si cheltuieli pentru institutiile sanitare publice finantate
integral din venituri proprii din sistemul de asigurari sociale de sanatate
ACT EMIS DE: MINISTERUL SANATATII SI FAMILIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 162 din 13 martie 2003
In temeiul Hotararii Guvernului nr. 22/2001 privind organizarea si
functionarea Ministerului Sanatatii si Familiei, cu modificarile si
completarile ulterioare, al Ordonantei Guvernului nr. 68/2001 pentru
modificarea Legii nr. 146/1999 privind organizarea, functionarea si finantarea
spitalelor, cu modificarile ulterioare, si al Legii nr. 500/2002 privind
finantele publice,
vazand Referatul de aprobare nr. DB958 din 5 februarie 2003,
ministrul sanatatii si familiei emite urmatorul ordin:
Art. 1
Se aproba Normele metodologice privind elaborarea si executia bugetului de
venituri si cheltuieli pentru institutiile sanitare publice finantate integral
din venituri proprii din sistemul de asigurari sociale de sanatate, potrivit
anexei care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2
Directiile de sanatate publica judetene, Directia de Sanatate Publica a
Municipiului Bucuresti, unitatile sanitare publice, precum si directiile si
directiile generale din cadrul Ministerului Sanatatii si Familiei vor duce la
indeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 3
Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul sanatatii si familiei,
Daniela Bartos
ANEXA 1
NORME METODOLOGICE
privind elaborarea si executia bugetului de venituri si cheltuieli pentru
institutiile sanitare publice finantate integral din venituri proprii din
sistemul de asigurari sociale de sanatate
1. Institutii sanitare publice finantate integral din venituri proprii
1.1. Spitalele si celelalte unitati sanitare publice care isi acopera
cheltuielile curente si de capital din veniturile proprii realizate din
prestari de servicii medicale, pe baza de contracte, in calitate de furnizori
de servicii medicale in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate,
precum si din alte activitati functioneaza pe principiul finantarii integrale
din venituri proprii, incadrandu-se in prevederile art. 62 alin. (1) lit. c)
din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice.
1.2. Spitalele si unitatile sanitare publice pot primi sume de la bugetul
de stat, bugetele locale sau bugetul Fondului national unic de asigurari
sociale de sanatate, care se utilizeaza, in conditiile legii, numai pentru
destinatiile pentru care au fost aprobate.
1.3. Veniturile si cheltuielile spitalelor si ale celorlalte unitati
sanitare publice prevazute la alin. (1) se aproba anual prin bugetele de
venituri si cheltuieli ce stau la baza functionarii institutiilor sanitare in
cadrul exercitiului financiar respectiv.
1.4. Bugetul de venituri si cheltuieli se aproba si se executa in
conformitate cu prevederile Legii nr. 500/2002, Ordonantei Guvernului nr.
68/2001 pentru modificarea Legii nr. 146/1999 privind organizarea, functionarea
si finantarea spitalelor si ale Ordonantei Guvernului nr. 70/2002 privind
administrarea unitatilor sanitare publice de interes judetean si local, precum
si cu alte reglementari in domeniu.
2. Elaborarea si aprobarea proiectului bugetului de venituri si cheltuieli
de catre institutiile sanitare publice
2.1. Proiectul bugetului de venituri si cheltuieli se elaboreaza avandu-se
in vedere pentru activitatea curenta de acordare a asistentei medicale, atat la
venituri, cat si la cheltuieli, estimarea sumelor ce se pot realiza potrivit
prevederilor legale in vigoare, iar pentru alte activitati ce se desfasoara in
cadrul unitatilor sanitare, baza legala a finantarii acestora.
2.2. Elaborarea proiectului bugetului de venituri si cheltuieli se face pe
baza urmatoarelor elemente de fundamentare:
a) - dimensionarea veniturilor proprii, pe surse, in concordanta cu volumul
prestarilor de servicii medicale si al celorlalte activitati, precum si cu
contractele de servicii ce se vor incheia, avand ca nivel de referinta
realizarile estimate pentru anul in curs, cresterea sau reducerea capacitatii
unitatii de a presta servicii medicale, indicele de inflatie prognozat de
institutiile abilitate, noi surse de venituri etc.;
- sumele care pot fi primite in conditiile cap. 1 pct. 1.2;
- sumele provenite din valorificarea unor bunuri, donatii si sponsorizari
cu caracter general sau destinatie speciala;
b) dimensionarea cheltuielilor se face pe baza de calcule analitice pentru
fiecare articol si alineat de cheltuieli, avand ca punct de plecare realizarile
estimate ale anului curent, limitarea tuturor categoriilor de cheltuieli la
strictul necesar functionarii unitatii pentru asigurarea indeplinirii
obligatiilor asumate prin contractul privind serviciile medicale incheiate cu
casele de asigurari de sanatate, precum si realizarea unei bune gestiuni a
fondurilor publice.
2.3. Ordonatorii de credite au obligatia de a analiza propunerile de
venituri si cheltuieli, acordandu-se o atentie deosebita pentru ca:
- veniturile propuse sa asigure acoperirea integrala a cheltuielilor
necesare realizarii serviciilor medicale care urmeaza a fi prestate pe baza de
contracte;
- cheltuielile pe articole si alineate sa fie stabilite la strictul necesar
al functionarii institutiei sanitare, fiind reduse cele care s-au dovedit
ineficiente si inoportune;
- sa se ia masurile necesare in vederea asigurarii realizarii veniturilor,
efectuarii platilor in limitele aprobate si a disponibilului din cont.
In cazul in care veniturile curente nu acopera cheltuielile curente,
diferenta ramasa poate fi acoperita din soldul de disponibil ramas la finele
anului, urmand ca la finele machetei bugetului de venituri si cheltuieli sa se
inscrie: total venituri, total cheltuieli, diferenta care se acopera cu soldul
din anul precedent.
2.4. Negocierea bugetului de venituri si cheltuieli:
a) Proiectul bugetului de venituri si cheltuieli intocmit de institutiile
sanitare publice se negociaza de conducerea acestora cu conducerea directiei de
sanatate publica sau a ministerului, in functie de subordonare, si cu
conducerea casei de asigurari de sanatate cu care se incheie contractul de
furnizare de servicii medicale, potrivit art. 13 din Legea nr. 146/1999 privind
organizarea, functionarea si finantarea spitalelor, astfel cum a fost modificat
prin Ordonanta Guvernului nr. 68/2001.
b) Proiectul bugetului de venituri si cheltuieli se definitiveaza si se
aproba dupa semnarea contractului de furnizare de servicii medicale cu casa de
asigurari de sanatate.
2.5. Aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli al institutiei sanitare
publice se face dupa cum urmeaza:
a) pentru cele de interes national, de catre conducerea acestora, cu
acordul ordonatorului principal de credite, respectiv al Ministerului Sanatatii
si Familiei;
b) pentru cele de interes local, de catre conducerea acestora, dupa
obtinerea avizelor conform art. 3 lit. a) si art. 4 lit. a) din Ordonanta
Guvernului nr. 70/2002, de la directiile de sanatate publica si de la
presedintii consiliilor judetene si primarii comunelor, oraselor, municipiilor
si ai sectoarelor municipiului Bucuresti.
Bugetul de venituri si cheltuieli al institutiei sanitare publice poate fi
rectificat, in cazuri justificate, de catre persoanele care l-au aprobat,
prevazute la lit. a) si b), prin aplicarea acelorasi proceduri ca si in cazul
bugetului initial.
3. Structura bugetului de venituri si cheltuieli
3.1. Proiectul bugetului de venituri si cheltuieli al institutiilor
prevazute la cap. 1 se intocmeste conform structurii prevazute in anexa care
face parte integranta din prezentele norme metodologice.
a) Veniturile se constituie din:
- venituri proprii, care provin din veniturile realizate in raport cu
serviciile medicale furnizate pe baza contractelor incheiate cu casa de
asigurari de sanatate, din sumele incasate potrivit actelor aditionale la
contract pentru cheltuieli cu destinatie speciala si din alte venituri, in care
se includ veniturile obtinute din serviciile medicale acordate la cererea
persoanelor fizice sau juridice, veniturile din chirii, asocieri investitionale
in profil medical, precum si alte venituri dobandite in conditiile legii;
- venituri din valorificarea unor bunuri;
- venituri din donatii si sponsorizari;
- sume primite cu destinatie speciala, potrivit legii, din bugetul local
sau bugetul de stat, precum si venituri din contravaloarea medicamentelor si
materialelor sanitare furnizate de Casa Nationala de Asigurari de Sanatate din
bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, fara plata.
b) Cheltuielile sunt evidentiate pe total pentru activitatea finantata din
venituri proprii si alte venituri si separat pentru activitatile finantate din
sumele primite de la bugetul local, din contravaloarea medicamentelor si
materialelor sanitare furnizate de Casa Nationala de Asigurari de Sanatate din
bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, fara plata, si
de la bugetul de stat, conform destinatiilor speciale stabilite de legea care
le reglementeaza.
3.2. Indicatorii financiari din proiectul de buget au la baza veniturile ce
urmeaza a se incasa din contractele incheiate cu casa de asigurari de sanatate
si din celelalte surse de finantare, precum si cheltuielile unitatii,
fundamentate in conformitate cu normele si normativele aprobate, urmarind
realizarea echilibrului financiar, conform machetei prevazute in anexa.
4. Veniturile institutiei sanitare publice
4.1. Veniturile institutiei sanitare publice se incaseaza, se
administreaza, se utilizeaza si se contabilizeaza potrivit dispozitiilor legale
aplicabile institutiilor publice finantate integral din venituri proprii.
4.2. Veniturile institutiei sanitare publice aferente activitatii de
acordare a serviciilor medicale se constituie din sumele prevazute la pct. I,
II si VII din macheta de buget.
4.3. Sumele primite de la bugetul local, bugetul de stat si contravaloarea
medicamentelor si materialelor sanitare repartizate fara plata de Casa
Nationala de Asigurari de Sanatate se cuprind distinct in bugetul de venituri
si cheltuieli, conform pct. X din macheta de buget.
5. Cheltuielile institutiei sanitare publice
5.1. Cheltuielile institutiei sanitare publice aprobate in bugetul de
venituri si cheltuieli se efectueaza in limita veniturilor realizate, avandu-se
in vedere urmatoarele:
a) Cheltuieli de personal
Cheltuielile de personal se stabilesc pe baza numarului de posturi pe
functii si a drepturilor salariale, potrivit statului de functii.
Ca regula generala, numarul de angajati trebuie corelat cu necesarul strict
de forta de munca pentru realizarea serviciilor medicale, a celorlalte
activitati de intretinere si exploatare, actionandu-se pentru rationalizarea
serviciilor utilitare, externalizarea acestora in cazul in care se realizeaza
servicii de mai buna calitate si cu costuri mai reduse.
b) Cheltuieli materiale si servicii
Unitatile sanitare vor prevedea, pe subdiviziunile clasificatiei bugetare,
cheltuielile, in conditiile legii, cu maximum de eficienta si eficacitate.
In cazul unor cheltuieli (medicamente, materiale sanitare si consumabile
etc.) pentru eficientizarea activitatii se vor aproba de catre conducerea
unitatii norme interne proprii.
c) Cheltuieli de capital
Pentru cheltuielile de capital se va intocmi lista investitiilor ce urmeaza
a fi finantate in cursul anului, care se aproba o data cu bugetul de venituri
si cheltuieli.
Listele de investitii se intocmesc conform Ordinului ministrului finantelor
nr. 2.487/1996 pentru aprobarea Normelor metodologice privind finantarea
investitiilor institutiilor publice prin trezoreria statului si a Normelor
metodologice privind aplicarea de catre trezoreriile statului a mecanismului de
finantare a investitiilor institutiilor publice, publicat in Monitorul Oficial
al Romaniei, Partea I, nr. 355 din 30 decembrie 1996, modificat si completat
prin Ordinul ministrului finantelor nr. 1.169/1997, publicat in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 134 din 30 iunie 1997.
Aprobarea listelor de investitii se face, in cazul institutiilor sanitare
publice de interes judetean si local, de catre conducerea institutiilor
respective, cu avizul directiilor de sanatate publica si al presedintilor
consiliilor judetene sau primarilor comunelor, oraselor, municipiilor si ai
sectoarelor municipiului Bucuresti, dupa caz, si al Ministerului Sanatatii si
Familiei pentru institutiile sanitare de interes public national.
5.2. Din fondurile primite de la bugetul de stat se pot efectua cheltuieli
numai pe destinatiile pentru care au fost alocate aceste sume, dupa cum
urmeaza:
- pentru derularea unor activitati din programele de sanatate (cheltuieli
de personal, materiale si servicii si de capital), conform actelor normative
care reglementeaza derularea acestora;
- cheltuieli de personal reprezentand drepturile salariale si contributiile
aferente rezidentilor din anii I si II de studiu;
- functionarea unor unitati fara personalitate juridica din structura
spitalului (cheltuieli de personal, materiale si servicii si de capital);
- cheltuieli de capital pentru expertizarea, proiectarea si consolidarea
constructiilor si pentru achizitionarea aparaturii de inalta performanta.
5.3. Din fondurile primite de la bugetul local se poate asigura finantarea
pentru finalizarea constructiilor noi de interes local, precum si a
cheltuielilor pentru intretinere si gospodarire, realizarea de reparatii
curente si capitale, consolidare, extindere si modernizare.
6. Executia bugetului de venituri si cheltuieli
6.1. Bugetul de venituri si cheltuieli aprobat intra in executie o data cu
exercitiul financiar, moment in care se incaseaza venituri, se angajeaza
cheltuieli si se efectueaza plati.
6.2. Bugetul de venituri si cheltuieli aprobat se depune, in copie, la unitatea
de trezorerie a statului la care institutia sanitara are conturile deschise.
Conform prevederilor Legii nr. 500/2002, pana la depunerea bugetului de
venituri si cheltuieli aprobat nu pot fi dispuse plati.
6.3. Conducerea institutiei sanitare publice indeplineste atributiile
ordonatorilor tertiari de credite prevazute de Legea nr. 500/2002 si raspunde
pentru:
- asigurarea realizarii la termen a veniturilor din bugetul propriu care
constituie sursa de acoperire a platilor;
- prevenirea inregistrarii de obligatii de plata catre furnizori si
creditori fara acoperire in bugetul de venituri si cheltuieli;
- asigurarea lichidarii obligatiilor de plata ramase la incheierea
exercitiului financiar, din prevederile bugetului aprobat pentru anul curent;
- angajarea, lichidarea si ordonantarea platilor in limita prevederilor
aprobate in bugetul propriu, pe subcapitole, titluri, articole si alineate;
- organizarea achizitiilor publice, in conformitate cu dispozitiile legale;
- angajarea, lichidarea si ordonantarea platilor din sumele primite de la
alte bugete, respectandu-se limita pe fiecare destinatie;
- organizarea evidentei contabile a executiei bugetului de venituri si
cheltuieli, inclusiv a activelor si pasivelor unitatii, precum si inventarierea
patrimoniului;
- organizarea in mod distinct a evidentei derularii programelor de
sanatate, precum si a indicatorilor specifici aferenti acestora.
6.4. Pentru veniturile incasate si platile dispuse in limita bugetului de
venituri si cheltuieli (pe subdiviziunile acestuia) institutia sanitara publica
are deschise la trezoreria statului urmatoarele conturi:
- contul 5041 "Disponibil din venituri proprii din activitatea
sanitara conform Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 150/2002", in care
se inregistreaza:
- veniturile proprii incasate din activitatea de prestari de servicii
medicale pe baza de contracte si din acte aditionale, incheiate cu casa de
asigurari de sanatate, alte venituri din activitatea proprie, precum si
veniturile din valorificarea unor bunuri;
- platile dispuse in limita prevederilor bugetului de venituri si
cheltuieli;
- contul 5007 "Disponibil din donatii si sponsorizari";
- contul 5047 "Disponibil din alocatii bugetare cu destinatie speciala",
in care se inregistreaza sumele primite de la bugetul de stat si bugetele
locale, precum si platile dispuse de institutiile publice sanitare pentru
indeplinirea actiunilor respective.
6.5. Angajarea, lichidarea, ordonantarea si efectuarea platilor se vor
organiza in fiecare institutie publica de catre ordonatorul de credite, in
conformitate cu Normele metodologice privind angajarea, lichidarea,
ordonantarea si plata cheltuielilor institutiilor publice, precum si
organizarea, evidenta si raportarea angajamentelor bugetare si legale, aprobate
prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.792/2002.
Ordonatorii de credite tertiari ai institutiilor sanitare publice vor
stabili prin decizie interna:
- persoanele angajate care au atributii si responsabilitati pentru
compartimentele de specialitate privind operatiunile de angajare, lichidare si
ordonantare. Pentru cheltuielile cu procurarea medicamentelor si a materialelor
sanitare, documentele privind angajarea, lichidarea si ordonantarea se emit de
sectiile din spital, in calitate de compartiment de specialitate, si se
semneaza de seful de sectie sau de inlocuitorul acestuia;
- persoanele autorizate care efectueaza platile pe baza documentelor
ordonantate de catre ordonatorul de credite;
- persoanele angajate pentru executarea controlului financiar preventiv.
6.6. Angajarea, lichidarea si ordonantarea cheltuielilor se efectueaza pe
parcursul exercitiului financiar, in limita disponibilului de prevederi de
cheltuieli la subdiviziunea (subcapitol, titlu, articol si alineat) la care se
incadreaza plata respectiva.
6.7. Platile se efectueaza de catre persoanele care indeplinesc functia de
contabil, stabilite de conducatorul institutiei sanitare publice, in
conformitate cu Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.792/2002.
Platile se efectueaza in limita bugetului de venituri si cheltuieli, atat
pentru angajamentele aferente activitatii curente, cat si pentru datoriile
aferente anilor anteriori, astfel incat arieratele de la inceputul anului sa
fie mai mici decat cele de la sfarsitul anului.
Arieratele anului precedent pot fi platite din prevederile anului curent,
potrivit normelor de aplicare a contractului-cadru si a altor reglementari
legale elaborate in acest scop.
6.8. Ordonatorii de credite vor organiza contabilitatea incasarilor si
platilor pe subdiviziunile bugetului aprobat (subcapitol, titlu, articol si
alineat) in cadrul contului contabil de activ 127 "Disponibil din
activitatea sanitara conform Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.
150/2002", al contului de activ 192 "Disponibil din alocatii bugetare
cu destinatie speciala" si al contului de activ 119 "Disponibil din
fonduri cu destinatie speciala", dupa caz.
6.9. In conformitate cu pct. 5 din normele metodologice aprobate prin
Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.792/2002, ordonatorii de credite
tertiari ai institutiilor sanitare publice au obligatia sa organizeze evidenta
angajamentelor bugetare si legale cu ajutorul conturilor din afara bilantului,
si anume:
- contul 940 "Credite bugetare aprobate";
- contul 950 "Angajamente bugetare";
- contul 960 "Angajamente legale".
In institutiile sanitare evidenta conturilor de angajamente se organizeaza
potrivit structurii bugetului de venituri si cheltuieli, fiecare cont fiind
desfasurat pe conturi analitice de gradul II, astfel:
940.01 "Credite bugetare aprobate pentru activitatea realizata din
venituri proprii";
940.02 "Credite bugetare aprobate pentru cheltuielile din sume primite
de la alte bugete pentru destinatii speciale". Acest cont se desfasoara pe
actiuni si programe;
950.01 "Angajamente bugetare pe seama creditelor bugetare aprobate
pentru activitatea realizata din venituri proprii";
950.02 "Angajamente bugetare pe seama cheltuielilor din sumele primite
de la alte bugete pentru destinatii speciale (se desfasoara in analitic pe
activitati si programe)";
960.01 "Angajamente legale pentru cheltuielile pentru activitatea
realizata din venituri proprii";
960.02 "Angajamente legale pentru cheltuielile din sumele primite de
la alte bugete pentru destinatii speciale (se desfasoara pe fiecare actiune si
program)".
Fiecare cont mentionat mai sus se desfasoara pe capitole si in cadrul
acestora pe titluri, articole si alineate.
Pentru cheltuielile din bugetul de stat, in conturile respective, se
desfasoara pe fiecare actiune si program, pe titluri, articole si alineate.
6.10. Ordonatorii de credite tertiari au obligatia de a analiza lunar
situatia privind executia cheltuielilor bugetare angajate, conform anexei nr. 4
la normele metodologice aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice
nr. 1.792/2002.
Ordonatorii de credite tertiari vor stabili de fiecare data masuri pentru
imbunatatirea executiei bugetare.
7. Dispozitii finale
Ordinul ministrului sanatatii nr. 441/2000 privind aprobarea Normelor
metodologice nr. GH/2.617/2000 de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 22/1992
privind finantarea ocrotirii sanatatii se abroga.
ANEXA 1
la normele metodologice
Institutia sanitara publica .......................
APROBAT Acord/Aviz
Organ de conducere
BUGETUL DE VENITURI SI CHELTUIELI
pentru anul ....................
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
C - Cap./art.
S - Subcap. alin.
T - Titlu art.
A - Alin.
- mii lei -
________________________________________________________________________________
C S T A Denumirea indicatorilor Program din care repartizate
anual pe trimestre:
_______________________
Trim. Trim. Trim.
Trim.
I II III IV
_______________________________________________________________________________
23.03 VENITURI
I. VENITURI CURENTE
I. VENITURI PROPRII
din care:
25 01 Venituri din contractele
incheiate cu casele de asigurari
de sanatate
02 Venituri din actele aditionale
la contractele incheiate cu
casele de asigurari de sanatate
pentru cheltuieli cu destinatie
speciala*)
30 Alte venituri in domeniul
sanatatii*)
30.03 II. VENITURI DE CAPITAL
Venituri din valorificarea unor
bunuri
01 Venituri din valorificarea unor
bunuri ale institutiilor publice
40.03 VII. DONATII SI SPONSORIZARI
01 Donatii
02 Sponsorizari
X. SUME PRIMITE CU DESTINATIE
SPECIALA POTRIVIT LEGII
din care:
a) Sume primite de la bugetul
local
sume primite pentru:
01 Intretinere si gospodarire
02 Reparatii curente
03 Reparatii capitale
04 Consolidare, extindere,
modernizare
b) Contravaloarea medicamentelor
si materialelor sanitare
specifice din programele
nationale de sanatate, furnizate
fara plata de CNAS
01 Medicamente
02 Materiale sanitare
c) Sume primite de la bugetul de
stat
sume primite pentru:
01 Programele nationale de sanatate
02 Expertizare, proiectare,
construire si consolidare
institutii sanitare
03 Reparatii capitale
04 Cheltuieli de personal pentru
rezidenti anii I si II, potrivit
legii
05 Actiuni sanitare din unitatile
fara personalitate juridica din
structura spitalului
06 Aparatura medicala de inalta
performanta
58.03 II. CHELTUIELI-TOTAL
01 Cheltuieli curente
02 Cheltuieli de personal
20 Cheltuieli materiale si servicii
70 Cheltuieli de capital
II.1. Cheltuieli din venituri
proprii si alte venituri*)
01 Cheltuieli curente
02 Cheltuieli de personal
20 Cheltuieli materiale si servicii
70 Cheltuieli de capital
II.2. Cheltuieli din sume primite
de la alte bugete pentru
destinatii speciale*)
a) Cheltuieli din sumele primite
de la bugetul local*)
b) Cheltuieli de la bugetul
Fondului national unic de
asigurari sociale de sanatate
pentru medicamentele furnizate
fara plata de catre CNAS
c) Cheltuieli din sumele primite
de la bugetul de stat*)
03 Spitale
04 Sanatorii de recuperare
08 Servicii de ambulanta
09 Centre de sanatate
10 Unitati de asistenta medicala
ambulatorie de specialitate
50 Alte institutii si actiuni
sanitare
________________________________________________________________________________
*) Se detaliaza pe fiecare act aditional la contractele incheiate cu casele
de asigurari de sanatate.
*) Se detaliaza pe surse: servicii acordate persoanelor fizice si juridice,
chirii, asocieri investitionale in domeniul medical etc.
*) Cheltuielile se desfasoara pe titluri, articole si alineate conform
clasificatiei veniturilor si cheltuielilor.
*) Se urmaresc pe fiecare destinatie pentru care au fost alocate, conform
clasificatiei bugetare, iar in cazul sumelor primite pentru programele
nationale de sanatate, se defalcheaza pe fiecare program de sanatate,
subprogram si actiune sanitara, conform clasificatiei bugetare.
NOTA:
Soldul disponibil din contul deschis la Trezoreria statului, ramas la
finele anului precedent, poate fi folosit la acoperirea cheltuielilor curente
in cazul in care veniturile curente sunt insuficiente.
Director general, Director financiar contabil,