ORDONANTA Nr. 22 din 29 ianuarie 1999
privind administrarea porturilor si serviciile in porturi
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 42 din 29 ianuarie 1999
In temeiul prevederilor art. 107 alin. (1) si (3) din Constitutia Romaniei,
precum si ale art. 1 pct. 7 lit. b) din Legea nr. 259/1998 privind abilitarea
Guvernului de a emite ordonante,
Guvernul Romaniei emite urmatoarea ordonanta:
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
(1) Prezenta ordonanta reglementeaza administrarea, exploatarea si
dezvoltarea porturilor, precum si munca in porturi si serviciile portuare,
astfel incat sa promoveze porturile romanesti ca centre de operare a
marfurilor, de activitati industriale si de distributie.
(2) Prevederile prezentei ordonante se aplica in toate porturile Romaniei,
cu exceptia porturilor militare si a zonelor speciale din porturi.
Art. 2
Urmatorii termeni din prezenta ordonanta vor fi intelesi astfel:
a) port - parte delimitata a teritoriului national, in conditiile stabilite
la art. 5 alin. (1), situata la litoral sau la malul unei ape, protejata
natural sau artificial impotriva valurilor, vanturilor, curentilor, gheturilor,
avand ca scop primirea si adapostirea navelor, prestarea de servicii pentru
nave, pasageri si marfuri, precum si facilitarea de activitati comerciale si
industriale. Portul cuprinde totalitatea acvatoriilor si teritoriilor,
constructiilor hidrotehnice, canalelor de acces, senalelor, zonelor de
navigatie, radelor interioare, cladirilor, magaziilor, platformelor, cailor
ferate, drumurilor, instalatiilor si echipamentelor aflate in limitele
acestuia;
b) acvatoriu portuar - totalitatea suprafetelor apelor incluse in limitele portului;
c) teritoriu portuar - totalitatea terenurilor incluse in limitele
portului, inclusiv terenurile castigate asupra marii;
d) domeniu portuar - ansamblul format din acvatoriul si teritoriul portuar;
e) rada - acvatoriu folosit pentru adapostirea sau stationarea navelor in
vederea intrarii in port ori, in cazuri speciale, pentru operare. Radele din
afara limitelor portului sunt rade exterioare, iar radele din interiorul
limitelor portului sunt rade interioare. Acestea pot fi adapostite, natural sau
artificial, sau neadapostite;
f) zone speciale din porturi - parti delimitate in interiorul portului, in
care nu se efectueaza operatiuni de incarcare/descarcare marfuri: santiere
navale, baze militare;
g) infrastructura portuara - ansamblul constructiilor destinate
adapostirii, acostarii si operarii navelor si protectiei portului, teritoriul
portuar, precum si totalitatea cailor de comunicatie pentru activitati
industriale si comerciale;
h) suprastructura portuara - totalitatea constructiilor, instalatiilor si
echipamentelor cu caracter fix sau mobil, amplasate pe infrastructura portuara
si necesare bunei functionari a serviciilor prestate in porturi;
i) administratie portuara - persoana juridica abilitata sa asigure
functionalitatea porturilor si serviciile publice portuare;
j) operator portuar - orice agent economic autorizat sa efectueze servicii
in port;
k) servicii publice portuare - servicii minim necesare pentru functionarea
in siguranta a porturilor;
l) servicii portuare - servicii prestate pentru nave, marfuri si pasageri,
infrastructura si suprastructura portuara.
Art. 3
Ministerul Transporturilor este autoritatea de stat in domeniul portuar
care elaboreaza si coordoneaza politica portuara si programele de dezvoltare a
sistemului portuar national si de exploatare a porturilor.
Art. 4
Sistemul portuar national este format din totalitatea porturilor situate pe
teritoriul Romaniei. Porturile se clasifica dupa cum urmeaza:
a) din punct de vedere al formei de proprietate asupra infrastructurii
portuare:
- porturi publice, a caror infrastructura apartine domeniului public;
- porturi private, a caror infrastructura este proprietate privata;
b) din punct de vedere al asezarii geografice:
- porturi maritime;
- porturi situate pe cai navigabile interioare;
c) din punct de vedere al obiectului de activitate:
- porturi comerciale;
- porturi de agrement;
- porturi militare sau zone speciale din porturi.
Art. 5
(1) Limitele teritoriilor portuare si ale radelor portuare se stabilesc de
catre Ministerul Transporturilor.
(2) Porturile functioneaza numai pe baza autorizarii date de Ministerul
Transporturilor, daca indeplinesc conditiile minime impuse de acesta.
CAP. 2
Administratii portuare
Art. 6
Asigurarea functionalitatii porturilor si a serviciilor publice portuare se
realizeaza de administratia portului.
Art. 7
Pot fi abilitate in calitate de administratii portuare:
a) in porturile publice:
1. institutii publice, regii autonome si autoritati ale administratiei
publice locale, care au in administrare infrastructura portuara care apartine
domeniului public;
2. companii sau societati nationale carora li se concesioneaza infrastructura
portuara apartinand domeniului public, desemnate in acest sens prin hotarari
ale Guvernului;
3. societati comerciale carora li se concesioneaza infrastructura portuara
apartinand domeniului public, abilitate prin contractul de concesiune sa indeplineasca
rolul de administratie portuara;
b) in porturile private - persoana juridica desemnata de proprietarul
infrastructurii portuare, care indeplineste conditiile minime necesare pentru
functionarea portului.
Art. 8
(1) Administratiile portuare au obligatia de a intretine, repara si asigura
functionalitatea infrastructurii portuare si de a asigura serviciile publice
portuare, conform conditiilor prevazute in autorizatia de functionare a
portului.
(2) Activitatile prevazute la alin. (1) pot fi efectuate direct de
administratia portuara sau prin intermediul unor agenti economici, prin
concesionare, asociere, cesiune sau altele asemenea.
(3) Prevederile alin. (2) nu se aplica serviciilor publice care la data
intrarii in vigoare a prezentei ordonante se desfasoara pe baza unui contract
de concesiune, pana la data expirarii acestor contracte.
(4) Administratiile portuare au obligatia sa intocmeasca regulamente de
exploatare portuara care sa contina reglementari privind utilizarea infrastructurilor
si facilitatilor portuare. Respectarea regulamentelor de exploatare portuara
este obligatorie pentru toti agentii economici care desfasoara activitati in
port si pentru toti utilizatorii serviciilor portuare.
Art. 9
(1) Administratiile portuare prevazute la art. 7 lit. a) pct. 1 sunt
obligate sa puna la dispozitie utilizatorilor, in mod liber si
nediscriminatoriu, infrastructurile portuare aflate in administrare, prin
concesionare sau inchiriere, in conditiile legii.
(2) Administratiile portuare prevazute la art. 7 lit. a) pct. 2 sunt
obligate sa puna la dispozitie utilizatorilor infrastructurile portuare, in mod
liber si nediscriminatoriu.
CAP. 3
Servicii prestate in porturi si dezvoltarea porturilor
Art. 10
(1) Serviciile prestate in porturi se clasifica astfel:
a) servicii publice portuare:
1. pilotajul navelor la intrarea si iesirea din porturi, la manevrare de la
o dana la alta;
2. remorcajul de manevra al navelor;
3. legarea-dezlegarea navelor;
4. preluarea reziduurilor, apelor uzate si a gunoaielor de la nave;
5. salubrizarea si depoluarea acvatoriilor portuare si preluarea gunoiului
de la agentii economici care desfasoara activitati in porturi;
6. dragaje de intretinere, semnalizarea si balizarea acvatoriului portuar
si a senalelor de acces in port, semnalizarea si iluminarea drumurilor publice;
7. stingerea incendiilor la nave si instalatiile plutitoare aflate in
porturi;
b) servicii portuare:
1. incarcare, descarcare, depozitare, stivuire, amarare, sortare;
2. marcare si alte servicii privind marfurile;
3. paletizare, pachetizare, containerizare, insacuire marfuri;
4. expeditii interne si internationale de marfuri;
5. controlul cantitativ si calitativ al marfurilor;
6. curatare hambare si magazii nave;
7. curatare si degazare tancuri;
8. agenturare nave;
9. reparatii nave si utilaje;
10. bunkeraj;
11. aprovizionare nave;
12. lucrari de scafandrerie;
13. supraveghere nave fara echipaj;
14. facilitati pentru nave de agrement si turism nautic;
15. refurnizarea de apa, energie electrica si termica la nave si la agentii
economici care desfasoara activitati in porturi;
16. telecomunicatii, telegrafie, telefonie, telex si fax pentru nave si
agentii economici care desfasoara activitati in porturi;
17. servicii pentru pasageri si turisti;
18. scoaterea epavelor, dezesuarea navelor si recuperarea bunurilor in
porturi;
19. alte servicii specifice activitatii portuare.
(2) Serviciile publice portuare vor fi prestate tuturor utilizatorilor care
apeleaza la ele, pe o baza permanenta, uniforma si continua, in conditii egale
privind calitatea, timpul si pretul.
Art. 11
(1) Pentru prestarea si desfasurarea serviciilor portuare, se instituie
sistemul de acordare de autorizatii pentru agentii economici, prin care se
atesta capacitatea si se da dreptul acestora de a functiona in perimetrul
portuar.
(2) Serviciile pentru care operatorii portuari sunt supusi autorizarii si
procedura de autorizare se stabilesc de Ministerul Transporturilor.
Art. 12
(1) Pentru serviciile furnizate utilizatorilor administratiile portuare
percep tarife stabilite in conditiile legii.
(2) Administratiile portuare sunt obligate sa faca publice tarifele
practicate, precizand elementele de identificare, domeniul de aplicare a
acestora si facilitatile acordate.
Art. 13
Pentru celelalte servicii portuare operatorii portuari sunt obligati sa
comunice administratiei portuare limitele maxime ale tarifelor practicate,
normele de operare si datele statistice privind aceste servicii.
Art. 14
Administratiile portuare au obligatia sa centralizeze si sa publice anual
tarifele pentru toate serviciile prestate in porturi, normele de operare si
datele statistice privind traficul portuar.
Art. 15
(1) Dezvoltarea fiecarui port se realizeaza conform planului de dezvoltare
a portului, a carui elaborare constituie o obligatie a administratiilor
portuare, pentru porturile publice, si a proprietarilor porturilor, pentru
porturile private, in concordanta cu politica si cu programele de dezvoltare
elaborate de Ministerul Transporturilor.
(2) Planurile de dezvoltare a porturilor si orice modificari ale acestora
vor fi aprobate de Ministerul Transporturilor si avizate, dupa caz, de
Ministerul Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului.
(3) Realizarea de constructii si instalatii noi, precum si orice modificari
aduse constructiilor hidrotehnice sau capacitatilor portuare existente si
destinatiei acestora se aproba de Ministerul Transporturilor.
CAP. 4
Munca in porturi
Art. 16
Operatiunile de incarcare/descarcare a marfurilor in si din nave, de
manipulare in si din magaziile portuare sau in si din alte mijloace de
transport, de depozitare, stivuire, amarare, sortare, paletizare, pachetizare,
containerizare, slinguire si insacuire, precum si operatiunile de curatare
hambare si magazii nave se efectueaza de muncitorii portuari.
Art. 17
Poate fi muncitor portuar orice persoana care a implinit varsta de 18 ani
si este apta din punct de vedere al sanatatii, conform reglementarilor in
vigoare.
Art. 18
(1) Muncitorii portuari sunt inregistrati la capitania din portul in care
isi desfasoara activitatea. Capitania de port inregistreaza si personalul care
efectueaza activitati de reparatii nave si utilaje portuare.
(2) Pentru personalul inregistrat capitania de port elibereaza carnete de
lucru in port. Pentru eliberarea carnetelor de lucru se percep tarife,
stabilite conform legislatiei in vigoare.
(3) Metodologia de inregistrare si tinere a evidentei personalului prevazut
la alin. (1) se elaboreaza de catre Ministerul Transporturilor, cu avizul
Ministerului Muncii si Protectiei Sociale.
Art. 19
Operatorii portuari care presteaza serviciile prevazute la art. 10 alin.
(1) lit. b) pct. 1, 4, 7, 8 si 10 sunt obligati sa foloseasca numai personal
inregistrat la capitania de port, care poseda carnet de lucru valabil.
Inregistrarea in registrele capitaniilor de port, eliberarea si vizarea
carnetelor de munca se fac la solicitarea operatorilor portuari.
Art. 20
Pentru optimizarea folosirii muncitorilor portuari in functie de variatia
traficului portuar si pentru perfectionarea si policalificarea acestora se
infiinteaza agentii de ocupare si formare profesionala a muncitorilor portuari,
denumite in continuare agentii/agentie.
Art. 21
(1) Agentiile se infiinteaza in conditiile legii, ca persoane juridice fara
scop lucrativ, autonome, cu patrimoniu propriu, urmand ca pentru activitatile
economice desfasurate potrivit prezentei ordonante sa plateasca impozit pe
profit.
(2) Agentiile se constituie si functioneaza in sistem bipartit, cu
participarea egala si libera a organizatiilor sindicale si a operatorilor
portuari care presteaza serviciile prevazute la art. 10 alin. (1) lit. b) pct.
1, 4 si 7.
Art. 22
Agentiile au ca obiect de activitate furnizarea fortei de munca
operatorilor portuari, in functie de solicitarile acestora, prestarea de
servicii cu muncitorii portuari, calificarea, perfectionarea si policalificarea
acestora.
Art. 23
Fiecare agentie functioneaza pe baza statutului propriu, aprobat de
adunarea generala a asociatilor, si are, in principal, urmatoarele atributii:
a) preia in totalitate, prin transfer, cu contract de munca, in
conformitate cu legislatia in vigoare, de la operatorii portuari membri ai
agentiei, toti muncitorii portuari, cu exceptia celor specializati, care
manevreaza utilaje specifice;
b) pune la dispozitie operatorilor portuari, la solicitarea acestora,
muncitorii portuari, in conformitate cu numarul si structura pe specialitati
prezentate in solicitare si stabileste conditiile de acordare a drepturilor
muncitorilor portuari salariati ai agentiei;
c) organizeaza calificarea, recalificarea, reconversia si policalificarea
muncitorilor portuari;
d) elaboreaza studii si analize in domeniul ocuparii si formarii
profesionale a muncitorilor portuari;
e) constituie si administreaza sursele sale de venituri;
f) presteaza servicii portuare sau alte activitati, cu personalul de
rezerva prevazut la art. 36;
g) indeplineste si alte atributii stabilite in conformitate cu statutul
propriu.
Art. 24
Conducerea agentiei se exercita de catre:
a) adunarea generala a asociatilor;
b) consiliul de administratie.
Art. 25
Adunarea generala a asociatilor este organul suprem al agentiei si se
compune din reprezentanti ai asociatilor, pe baza unei norme de reprezentare
stabilite prin statut.
Art. 26
Adunarea generala a asociatilor aproba bugetul de venituri si cheltuieli al
agentiei si raportul consiliului de administratie privind executia bugetara.
Art. 27
(1) Consiliul de administratie asigura activitatea permanenta a agentiei si
este format din reprezentanti ai operatorilor portuari si ai organizatiilor
sindicale reprezentative din portul respectiv, reprezentati in mod egal.
(2) In consiliul de administratie pot fi cooptati si reprezentanti ai
Ministerului Transporturilor, Ministerului Muncii si Protectiei Sociale si ai
Ministerului Finantelor.
(3) Membrii consiliului de administratie sunt alesi de adunarea generala a
asociatilor pentru un mandat de 4 ani.
Art. 28
Modul de organizare si functionare, precum si atributiile consiliului de
administratie se stabilesc prin statutul agentiei.
Art. 29
(1) Agentia este condusa de un presedinte, care este si presedintele
consiliului de administratie.
(2) Presedintele este ales, pentru o perioada de 4 ani, de consiliul de
administratie, dintre membrii sai.
(3) Presedintele reprezinta agentia in raporturile cu tertii.
Art. 30
Structura organizatorica si numarul de personal ale agentiilor se stabilesc
de consiliul de administratie si se aproba de adunarea generala a asociatilor.
Art. 31
(1) Sursele de venituri ale agentiilor sunt:
a) contributii lunare ale muncitorilor portuari salariati ai agentiilor;
b) contributii lunare ale asociatilor pentru constituirea fondului destinat
platii indemnizatiilor personalului de rezerva;
c) contributii de la Agentia Nationala pentru Ocupare si Formare
Profesionala pentru programele de calificare, recalificare, reconversie si
policalificare a muncitorilor portuari, in conditiile legii;
d) venituri din activitatile pentru care au fost autorizate, in completarea
surselor prevazute la lit. a) si b);
e) alte venituri provenite din donatii, plasamente, dobanzi si altele
asemenea.
(2) Cotele de participare ale asociatilor si ale salariatilor agentiilor se
stabilesc anual de adunarea generala a asociatilor, iar plata se efectueaza
lunar.
(3) Sumele reprezentand contributiile operatorilor portuari se includ in
costurile de productie ale acestora.
Art. 32
Fondurile agentiilor se utilizeaza pentru:
a) plata indemnizatiilor pentru personalul de rezerva;
b) organizarea cursurilor de calificare, recalificare, reconversie si
policalificare a muncitorilor portuari;
c) cheltuieli de functionare a agentiei, de administrare si gestionare a
fondurilor;
d) plata salariilor si a altor drepturi muncitorilor portuari, angajati ai
agentiei, pentru perioadele in care presteaza servicii operatorilor portuari si
alte servicii.
Art. 33
Sumele ramase disponibile la sfarsitul anului se reporteaza in anul
urmator, urmand a fi utilizate cu aceeasi destinatie pentru care au fost
constituite, dupa plata impozitului pe profit pentru activitatile economice
desfasurate.
Art. 34
Agentiile pot realiza si dispune de venituri si cheltuieli in valuta, in
conditiile prevazute de actele normative in vigoare.
Art. 35
Pana la negocierea contractului colectiv de munca, muncitorii portuari
transferati la agentii isi pastreaza salariul de baza avut la operatorii
portuari de la care au fost transferati, in perioada cand presteaza servicii la
operatorii portuari.
Art. 36
(1) Muncitorii portuari care exced numarului celor solicitati de operatorii
portuari pentru prestari de servicii se constituie in personal de rezerva. Pentru
perioada in care muncitorii portuari fac parte din personalul de rezerva,
acestia primesc o indemnizatie lunara impozabila, proportional cu timpul
nelucrat, al carei cuantum nu poate depasi 75% din salariul de baza brut.
(2) Personalul de rezerva are obligatia sa se prezinte zilnic la sediul
agentiilor.
Art. 37
Un muncitor portuar nu poate beneficia de indemnizatia prevazuta la art. 36
decat pentru cel mult 90 de zile in decursul a 12 luni consecutive. Dupa
aceasta perioada, muncitorul respectiv va fi disponibilizat, in conditiile
legii.
Art. 38
Pentru toti salariatii, inclusiv cei care primesc indemnizatii acordate
potrivit art. 36, agentiile datoreaza contributiile la asigurarile sociale de
stat, la asigurarile sociale de sanatate, la Fondul pentru plata ajutorului de
somaj si la Fondul de risc si accident.
Art. 39
(1) Personalul care primeste indemnizatia prevazuta la art. 36 pe perioada
intreruperii activitatii beneficiaza de vechime in munca.
(2) In situatia in care un salariat care primeste indemnizatia prevazuta la
art. 36 isi pierde temporar capacitatea de munca, plata indemnizatiei se
suspenda, persoana in cauza beneficiind de drepturile de asigurari sociale de
stat prevazute de lege.
Art. 40
Pe perioadele in care muncitorii portuari salariati ai agentiilor participa
la cursuri de calificare, recalificare, policalificare, organizate de agentii,
cursantii primesc indemnizatia prevazuta la art. 36. Aceste perioade nu se
includ in calculul celor 90 de zile prevazute la art. 37.
Art. 41
(1) Agentiile sunt obligate sa puna la dispozitie operatorilor portuari
asociati muncitori portuari, in conformitate cu solicitarile acestora.
(2) In situatia in care solicitarile operatorilor portuari prevazute la alin.
(1) depasesc numarul muncitorilor portuari disponibili ai agentiilor, acestea
sunt obligate sa puna la dispozitie operatorilor portuari, pe perioade
limitate, muncitori zilieri angajati ai agentiei in conditiile legii.
Art. 42
(1) Inregistrarea muncitorilor zilieri la capitania de port nu este
obligatorie.
(2) Un muncitor zilier nu poate fi utilizat pe o perioada mai mare de 60 de
zile consecutive.
Art. 43
Participarea organizatiilor sindicale si a operatorilor portuari la agentii
este optionala.
CAP. 5
Contraventii
Art. 44
Constituie contraventie la normele prezentei ordonante urmatoarele fapte,
daca nu sunt savarsite in astfel de conditii incat sa fie considerate
infractiuni:
a) prestarea de servicii in porturi, fara autorizatie;
b) realizarea de constructii si de instalatii noi, precum si orice
modificari aduse constructiilor hidrotehnice sau capacitatilor portuare
existente si destinatiei acestora, fara aprobarea Ministerului Transporturilor;
c) refuzul de a comunica administratiei portuare datele prevazute la art.
13;
d) practicarea, pentru serviciile publice portuare, a altor tarife decat
cele facute publice potrivit art. 12;
e) folosirea de personal neinregistrat la capitania de port, pentru
operatiunile prevazute la art. 16;
f) modificarea planului de dezvoltare a portului fara aprobarea
Ministerului Transporturilor si fara avizul Ministerului Apelor, Padurilor si
Protectiei Mediului, dupa caz, sau neinregistrarea modificarilor facute planului
de dezvoltare a portului.
Art. 45
(1) Contraventiile prevazute la art. 44 se sanctioneaza dupa cum urmeaza:
- cu amenda de la 5.000.000 lei la 10.000.000 lei, pentru faptele prevazute
la lit. c) si e);
- cu amenda de la 10.000.000 lei la 20.000.000 lei, pentru faptele
prevazute la lit. a), b), d) si f).
(2) Sanctiunile prevazute la alin. (1) pot fi aplicate si persoanelor
juridice.
(3) Aplicarea sanctiunii contraventionale nu inlatura obligatia de
despagubire, daca prin savarsirea faptei s-au produs pagube.
Art. 46
Contraventiile se constata si se sanctioneaza de catre persoane special
imputernicite de Ministerul Transporturilor.
Art. 47
Impotriva procesului-verbal de contraventie se poate face plangere in termen
de 15 zile lucratoare de la data comunicarii, la sectiile maritime sau
fluviale, dupa caz, ale judecatoriilor in raza carora se afla porturile
respective.
Art. 48
Dispozitiile art. 44 si 45 se completeaza cu prevederile Legii nr. 32/1968
privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor, cu exceptia art. 25 - 27
din aceeasi lege.
Art. 49
Aplicarea sanctiunilor contraventionale prevazute la acest capitol nu
inlatura dreptul Ministerului Transporturilor de a retrage sau de a suspenda
autorizatiile acordate in conformitate cu art. 11.
CAP. 6
Dispozitii tranzitorii si finale
Art. 50
(1) In termen de 90 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei
ordonante, Ministerul Transporturilor va elabora Metodologia de inregistrare si
tinere a evidentei muncitorilor portuari si a altor categorii de personal care
lucreaza in porturi.
(2) In termen de 90 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei
ordonante, Ministerul Transporturilor va elabora Normele metodologice de
autorizare a agentilor economici care presteaza servicii in porturi.
(3) Pe data intrarii in vigoare a Normelor metodologice de autorizare a
agentilor economici care presteaza servicii in porturi se abroga punctele 3.1 -
3.21 si punctele 3.24 - 3.29 din cap. III al Normelor metodologice de acordare
a licentelor si a autorizatiilor privind efectuarea transporturilor navale de
marfuri si calatori si de autorizare a functionarii agentilor economici in
perimetrul infrastructurilor portuare si de cai navigabile, anexa la Hotararea
Guvernului nr. 112/1996, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,
nr. 47 din 6 martie 1996.
(4) Autorizatiile emise conform normelor metodologice aprobate prin
Hotararea Guvernului nr. 112/1996, pentru serviciile portuare prevazute in
prezenta ordonanta, raman valabile pana la data de 31 octombrie 1999.
Art. 51
Prezenta ordonanta intra in vigoare dupa 30 de zile de la publicarea ei in
Monitorul Oficial al Romaniei.
p. PRIM-MINISTRU,
VICTOR BABIUC
Contrasemneaza:
p. Ministrul transporturilor,
Adrian-Gheorghe Marinescu,
secretar de stat
p. Ministrul finantelor,
Bujor Bogdan Teodoriu,
secretar de stat
p. Ministrul muncii si
protectiei sociale,
Simona Marinescu,
secretar de stat