E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
A modificat:
Articolul 1 din actul Ordonanţa 40 2004 modifica articolul 1 din actul Legea 270 2003
Articolul 1 din actul Ordonanţa 40 2004 modifica articolul 7 din actul Legea 270 2003
Articolul 1 din actul Ordonanţa 40 2004 modifica articolul 8 din actul Legea 270 2003
Articolul 1 din actul Ordonanţa 40 2004 modifica articolul 10 din actul Legea 270 2003
Articolul 1 din actul Ordonanţa 40 2004 modifica articolul 13 din actul Legea 270 2003
Articolul 1 din actul Ordonanţa 40 2004 modifica articolul 15 din actul Legea 270 2003
Articolul 1 din actul Ordonanţa 40 2004 modifica articolul 23 din actul Legea 270 2003
Articolul 1 din actul Ordonanţa 40 2004 modifica articolul 24 din actul Legea 270 2003
Articolul 1 din actul Ordonanţa 40 2004 modifica articolul 25 din actul Legea 270 2003
Articolul 1 din actul Ordonanţa 40 2004 modifica articolul 26 din actul Legea 270 2003
Articolul 1 din actul Ordonanţa 40 2004 abrogă articolul 27 din actul Legea 270 2003
Articolul 1 din actul Ordonanţa 40 2004 modifica articolul 30 din actul Legea 270 2003
Articolul 1 din actul Ordonanţa 40 2004 modifica articolul 32 din actul Legea 270 2003
Articolul 1 din actul Ordonanţa 40 2004 modifica articolul 35 din actul Legea 270 2003
Articolul 1 din actul Ordonanţa 40 2004 modifica articolul 36 din actul Legea 270 2003
Articolul 1 din actul Ordonanţa 40 2004 modifica articolul 38 din actul Legea 270 2003
Articolul 1 din actul Ordonanţa 40 2004 modifica articolul 39 din actul Legea 270 2003
Articolul 1 din actul Ordonanţa 40 2004 abrogă articolul 41 din actul Legea 270 2003
Articolul 1 din actul Ordonanţa 40 2004 modifica articolul 43 din actul Legea 270 2003
Articolul 1 din actul Ordonanţa 40 2004 modifica articolul 47 din actul Legea 270 2003
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA Nr

ORDONANTA   Nr. 40 din 29 ianuarie 2004

pentru modificarea si completarea Legii spitalelor nr. 270/2003

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 92 din 31 ianuarie 2004


SmartCity3


    In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 1 pct. V.2 din Legea nr. 559/2003 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta.

    Art. 1
    Legea spitalelor nr. 270/2003, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 438 din 20 iunie 2003, cu modificarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
    1. Alineatul (3) al articolului 1 va avea urmatorul cuprins:
    "(3) Spitalul participa la asigurarea starii de sanatate a populatiei. Competentele, pe tipuri de spitale, se stabilesc prin norme aprobate prin ordin al ministrului sanatatii."
    2. Articolul 7 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 7
    (1) Alte unitati sanitare cu paturi sunt: institutele si centrele medicale, sanatoriile, preventoriile, centrele de diagnostic si tratament cu paturi, centrele de sanatate si unitatile de asistenta medico-sociale.
    (2) In sensul prezentei legi, in categoria spitalelor se includ si unitatile sanitare prevazute la alin. (1)."
    3. Articolul 8 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 8
    In sensul prezentei legi, urmatoarele notiuni se definesc dupa cum urmeaza:
    a) spitalul general este spitalul care are organizate in structura minimum 3 din cele 4 specialitati de baza, respectiv medicina interna, pediatrie, obstetrica-ginecologie si chirurgie;
    b) spitalul de specialitate este spitalul care asigura asistenta medicala intr-o singura specialitate;
    c) spitalul de urgenta este spitalul care dispune de o structura complexa de specialitati, dotare cu aparatura medicala corespunzatoare, personal specializat, avand amplasament si accesibilitate pentru teritorii extinse. In structura spitalului de urgenta functioneaza obligatoriu departamentul de urgenta care, in functie de necesitati, poate avea si un serviciu mobil de urgenta - reanimare si transport medicalizat;
    d) spitalul pentru bolnavi cu afectiuni cronice este spitalul in care durata de spitalizare este prelungita datorita specificului patologiei. Bolnavii cu afectiuni cronice si probleme sociale vor fi preluati de catre unitatile de asistenta medico-sociale, precum si de catre asezamintele de asistenta sociala prevazute de lege;
    e) spitalul judetean este spitalul general care asigura asistenta medicala a judetului;
    f) spitalul municipal si spitalul orasenesc sunt spitalele care au in componenta cel putin cele 4 specialitati de baza dintre cele prevazute la lit. a) si sunt organizate la nivelul municipiilor sau oraselor unui judet;
    g) spitalul comunal este unitatea sanitara cu paturi care asigura asistenta medicala de specialitate pentru populatia din mai multe localitati rurale apropiate, avand sectii de medicina interna, pediatrie, ginecologie si obstetrica pentru nasteri normale;
    h) spitalul clinic este spitalul care are in componenta cel putin doua clinici universitare in specialitati diferite, care desfasoara asistenta medicala, activitate de invatamant si cercetare stiintifica medicala si de educatie medicala continua;
    i) spitalul universitar este spitalul organizat in centre universitare medicale, in structura caruia toate sectiile de specialitate sunt sectii clinice si sunt incluse in structura clinicilor universitare;
    j) sectiile clinice sunt sectiile de spital in care se desfasoara activitati de invatamant universitar. Clinica universitara are in structura ei una sau mai multe sectii clinice;
    k) sanatoriul este unitatea sanitara cu paturi care asigura asistenta medicala utilizand factori curativi naturali asociati cu celelalte procedee, tehnici si mijloace terapeutice;
    l) preventoriul este unitatea sanitara cu paturi care asigura prevenirea si combaterea tuberculozei la copii si tineri, precum si la bolnavii de tuberculoza stabilizati clinic si necontagiosi;
    m) centrele de sanatate sunt unitati sanitare cu paturi care asigura asistenta medicala de specialitate pentru populatia din mai multe localitati apropiate, in cel putin doua specialitati;
    n) institutele si centrele medicale sunt unitati de asistenta medicala de specialitate in care se desfasoara si activitate de invatamant si cercetare stiintifica medicala, de indrumare si coordonare metodologica pe domeniul sau de activitate, precum si de educatie medicala continua;
    o) unitatile de asistenta medico-sociale sunt institutii publice specializate, in subordinea autoritatilor administratiei publice locale, care acorda servicii de ingrijire, servicii medicale, precum si servicii sociale persoanelor cu nevoi medico-sociale;
    p) centrele de diagnostic si tratament cu paturi sunt unitati sanitare care acorda asistenta medicala ambulatorie de specialitate si pot avea in structura medicala paturi pentru asistenta medicala spitaliceasca."
    4. Alineatul (2) al articolului 10 se abroga.
    5. Alineatul (8) al articolului 13 va avea urmatorul cuprins:
    "(8) Membrii Comisiei Nationale de Acreditare a Spitalelor primesc o indemnizatie lunara in cuantum de 25% din indemnizatia unui secretar de stat, cu conditia participarii la toate sedintele din luna respectiva."
    6. Articolul 15 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 15
    (1) Procedurile, conditiile de acreditare, standardele de calitate medicala si indicatorii corespunzatori, precum si categoriile de acreditare a spitalelor se aproba de catre Comisia Nationala de Acreditare a Spitalelor.
    (2) Lista cu unitatile spitalicesti acreditate se aproba prin ordin al presedintelui Comisiei Nationale de Acreditare a Spitalelor, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    (3) Membrii Comisiei Nationale de Acreditare a Spitalelor si personalul medical care detine cabinete sau clinici private nu pot sa ocupe functii in conducerea spitalelor publice."
    7. Articolul 23 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 23
    (1) Conducerea executiva a spitalelor publice este asigurata de comitetul director.
    (2) Din comitetul director fac parte:
    a) directorul general;
    b) directorul general adjunct medical;
    c) contabilul-sef;
    d) directorul administrativ;
    e) directorul de ingrijiri, de profesie asistent medical, pentru spitalele cu peste 400 de paturi.
    (3) Membrii comitetului director sunt numiti pe o perioada de 4 ani de catre consiliul de administratie, prin concurs organizat in conditiile legii.
    (4) Comitetul director conduce intreaga activitate a spitalului intre sedintele consiliului de administratie, in conformitate cu hotararile acestuia.
    (5) Directorul general conduce activitatea comitetului director.
    (6) In cadrul spitalului se organizeaza consiliul medical, format din medicii sefi de sectie, sefi de departamente, laboratoare sau compartimente.
    (7) Atributiile si competentele consiliului medical se aproba prin ordin al ministrului sanatatii, cu avizul Colegiului Medicilor din Romania."
    8. Literele c) si e) ale articolului 24 vor avea urmatorul cuprins:
    "c) fundamenteaza si supune spre aprobare consiliului de administratie planul de achizitii publice, precum si lista lucrarilor de investitii, de reparatii curente sau capitale care se realizeaza intr-un exercitiu financiar, in conditiile legii;
    ............................................................................
    e) prezinta consiliului de administratie informari trimestriale si anuale cu privire la patrimoniul aflat in administrare, precum si la executia bugetului de venituri si cheltuieli."
    9. Alineatele (2), (3) si (5) ale articolului 25 vor avea urmatorul cuprins:
    "(2) Membrii consiliului de administratie sunt:
    a) 2 reprezentanti ai Ministerului Sanatatii sau ai directiei de sanatate publica, dupa caz;
    b) 2 reprezentanti numiti de consiliul judetean ori local, dintre care unul specialist in finante publice locale, sau de ministerele ori institutiile cu retea sanitara proprie, dupa caz;
    c) 1 reprezentant al Colegiului Medicilor din Romania;
    d) 1 reprezentant al Ordinului Asistentilor Medicali din Romania;
    e) directorul general;
    f) 2 reprezentanti ai senatului universitar, pentru spitalele clinice si universitare.
    (3) La sedintele consiliului de administratie participa, fara drept de vot, cate un reprezentant al organizatiilor sindicale si patronale semnatare ale Contractului colectiv de munca la nivel de ramura sanitara.
    ............................................................................
    (5) Atributiile principale ale consiliului de administratie sunt urmatoarele:
    a) aproba bugetul de venituri si cheltuieli al spitalului, precum si situatiile financiare anuale, in conditiile legii;
    b) organizeaza concurs pentru ocuparea functiilor de director general, director general adjunct medical si a celorlalte functii de director, in baza regulamentului aprobat in acest scop prin ordin al ministrului sanatatii. Presedintele consiliului de administratie numeste in functie persoanele care au promovat concursul;
    c) aproba masurile pentru dezvoltarea activitatii spitalului, in concordanta cu nevoile de servicii medicale ale populatiei;
    d) aproba planul de achizitii publice, precum si lista investitiilor si a lucrarilor de reparatii curente sau capitale care urmeaza sa se realizeze intr-un exercitiu financiar, in conditiile legii;
    e) analizeaza modul de indeplinire a obligatiilor comitetului director si activitatea directorului general, dispunand masuri de imbunatatire a activitatii;
    f) negociaza, prin presedinte si directorul general, contractele de furnizare de servicii medicale cu casele de asigurari de sanatate."
    10. Alineatul (7) al articolului 25 se abroga.
    11. Articolul 26 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 26
    (1) Pentru spitalele clinice si universitare, precum si pentru institutele clinice, candidatii la functia de director general trebuie sa fie cadre didactice universitare de predare si sa indeplineasca conditiile prevazute la alin. (2) si (3).
    (2) Directorul general trebuie sa aiba obligatoriu competenta in management sanitar si sa incheie contract de administrare, pe un mandat de 4 ani, cu consiliul de administratie, pe baza criteriilor stabilite de catre Ministerul Sanatatii, cu posibilitatea de a fi reinnoit.
    (3) Functia de director general poate fi ocupata prin concurs si de catre o persoana care nu a dobandit competenta in management sanitar potrivit cerintelor prevazute la alin. (2), aceasta avand obligatia ca pana la data de 31 decembrie 2005 sa dobandeasca aceasta competenta. In cazul nerespectarii acestei obligatii, persoana in cauza va fi eliberata din functia de director general.
    (4) Pentru spitalele militare din sistemul de aparare, ordine publica, siguranta nationala si autoritate judecatoreasca, functia de comandant/director general se ocupa de o persoana numita de conducatorul ministerului sau institutiei care are in structura spitalul, conform reglementarilor proprii, cu respectarea prevederilor alin. (1), (2) si (3).
    (5) Directorul general este ordonator de credite si reprezinta spitalul in relatiile cu tertii."
    12. Articolul 27 se abroga.
    13. Articolul 30 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 30
    (1) Sectiile, laboratoarele, departamentele si serviciile medicale ale spitalului sunt conduse de catre un sef de sectie, sef de laborator, sef de departament sau sef de serviciu. Aceste functii se ocupa prin concurs organizat in conditiile legii.
    (2) La numirea in functie, acestia vor incheia cu directorul general un subcontract de administrare, pe un mandat de 4 ani, ca act aditional la contractul de munca, in cuprinsul caruia sunt prevazuti indicatori specifici de performanta care se stabilesc anual de catre consiliul de administratie."
    14. Articolul 32 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 32
    Regulamentele de organizare si functionare, precum si regulamentele interne ale spitalelor si fisele posturilor personalului angajat vor fi elaborate de conducerea spitalului si aprobate de consiliul de administratie, respectiv de conducerea ministerului/institutiei cu retea sanitara proprie, conform reglementarilor proprii."
    15. Articolul 35 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 35
    (1) Spitalele publice sunt institutii publice finantate integral din venituri proprii si functioneaza pe principiul autonomiei financiare. Veniturile proprii ale spitalelor publice provin din sumele incasate pentru serviciile medicale prestate pe baza de contracte incheiate cu casele de asigurari de sanatate si din alte surse, conform legii.
    (2) Spitalele publice monitorizeaza lunar executia bugetara, urmarind realizarea veniturilor si efectuarea cheltuielilor in limita bugetului aprobat."
    16. Alineatele (1) si (3) ale articolului 36 vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 36
    (1) Spitalele publice primesc sume de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, care vor fi utilizate numai pentru destinatiile pentru care au fost alocate, dupa cum urmeaza:
    a) de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Sanatatii sau al ministerelor ori institutiilor centrale cu retea sanitara proprie;
    b) de la bugetul consiliului judetean, pentru spitalele judetene;
    c) de la bugetul consiliului local si al consiliului judetean, pentru spitalele locale.
    ............................................................................
    (3) Bugetele locale pot participa la finantarea unor cheltuieli pentru finalizarea constructiilor si realizarea de lucrari de reparatii curente si capitale, precum si pentru dotarea cu aparatura medicala."
    17. Litera e) a alineatului (2) al articolului 36 va avea urmatorul cuprins:
    "e) modernizarea, transformarea si extinderea constructiilor existente, precum si efectuarea de reparatii capitale;"
    18. Alineatul (2) al articolului 38 va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Bugetul de venituri si cheltuieli al spitalelor publice se aproba, in conditiile legii, in termen de cel mult 10 zile de la data contractarii serviciilor medicale cu casele de asigurari de sanatate."
    19. Articolul 39 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 39
    In cazul existentei unor datorii la data numirii conducerii spitalului, acestea vor fi evidentiate separat in contractul de administrare, prin care se vor stabili posibilitatile si intervalul de timp in vederea lichidarii acestora, in conditiile legii."
    20. Articolul 41 se abroga.
    21. Articolul 43 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 43
    In cazul unor activitati medicale pentru care unitatea spitaliceasca nu are specialisti competenti in astfel de activitati sau manopere medicale, se poate incheia un contract privind furnizarea unor astfel de servicii medicale cu un cabinet medical specializat ori cu o alta unitate medicala publica sau privata acreditata. Unitatile spitalicesti pot incheia contracte privind furnizarea de servicii auxiliare necesare functionarii spitalului."
    22. Alineatele (1) si (3) ale articolului 47 vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 47
    (1) Imobilele din domeniul public al statului sau al unor unitati administrativ-teritoriale, aflate in administrarea unor spitale publice, care se reorganizeaza si devin disponibile, precum si aparatura medicala pot fi, in conditiile legii, inchiriate sau concesionate, dupa caz, unor persoane fizice ori juridice, in scopul organizarii si functionarii unor spitale private sau pentru alte forme de asistenta medicala ori sociala, in conditiile legii.
    ............................................................................
    (3) Sumele obtinute din inchirierea sau concesionarea bunurilor constituie venituri proprii ale spitalului si se utilizeaza pentru cheltuieli curente si de capital, in conformitate cu bugetul de venituri si cheltuieli aprobat."
    Art. 2
    Legea spitalelor nr. 270/2003, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 438 din 20 iunie 2003, cu modificarile ulterioare, precum si cu modificarile si completarile aduse prin prezenta ordonanta, va fi republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, dupa aprobarea de catre Parlament a prezentei ordonante, dandu-se textelor o noua numerotare.
    Art. 3
    Prezenta ordonanta intra in vigoare la 3 zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         Ministrul sanatatii,
                         Ovidiu Brinzan

                         Ministrul administratiei si internelor,
                         Ioan Rus

                         Ministrul delegat pentru
                         administratia publica,
                         Gabriel Oprea

                         p. Ministrul finantelor publice,
                         Gheorghe Gherghina,
                         secretar de stat



SmartCity5

COMENTARII la Ordonanţa 40/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordonanţa 40 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu