E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a modificat niciun act
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

REGULAMENT Nr

REGULAMENT   Nr. 3 din  1 februarie 2006

privind autorizarea, organizarea si functionarea Fondului de compensare a investitorilor

ACT EMIS DE:        COMISIA NATIONALA A VALORILOR MOBILIARE

ACT PUBLICAT IN:    MONITORUL OFICIAL  NR. 124 din  9 februarie 2006



 

     CAPITOLUL  1
     Dispozitii generale

     Art. 1. - Prezentul regulament stabileste conditiile si principiile privind infiintarea, autorizarea, organizarea si functionarea S.C. Fondul de compensare a investitorilor S.A., denumit in continuare Fond, in conformitate cu prevederile Titlului II, Capitolului IX din Legea nr. 297/2004 privind piata de capital, cu modificarile si completarile ulterioare si ale Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
     Art. 2. - (1) Termenii si expresiile utilizate in prezentul regulament au semnificatia prevazuta in Legea nr. 297/2004 privind piata de capital.
     (2) In intelesul prezentului regulament, termenii si expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii:
     a) compensatie - valoarea investitiei compensate care se plateste de catre Fond investitorului, conform art. 47 din Legea nr. 297/2004 privind piata de capital, pana la concurenta obligatiei totale a membrului fata de investitorul sau, dar nu mai mult de limita plafonului stabilit in conformitate cu prezentul regulament;
     b) contributie - suma nerambursabila datorata Fondului, conform art. 51 din Legea nr. 297/2004 privind piata de capital, de catre membrii acestuia;
     c) investitie compensata - investitia a carei restituire e asigurata pana la concurenta plafonului de compensare;
     d) membrii Fondului - intermediarii definiti conform art. 2 alin. (1) pct. 14 din Legea nr. 297/2004 privind piata de capital si societati de administrare a investitiilor definite conform art. 53 alin. (1) din Legea nr. 297/2004 privind piata de capital care au in obiectul de activitate administrarea portofoliilor individuale de investitii si care platesc contributiile la Fond conform prezentului regulament;
     e) plafon de compensare - nivelul maxim al compensatiei pentru fiecare investitor.
     Art. 3. - (1) Intermediarii care sunt autorizati sa presteze servicii de investitii financiare in numele clientilor si societatile de administrare a investitiilor care au in obiectul de activitate administrarea portofoliilor individuale de investitii si isi desfasoara activitatea pe teritoriul Romaniei sunt obligati sa participe la constituirea resurselor financiare ale Fondului in conformitate cu prevederile art. 20.
     (2) O institutie de credit care presteaza servicii de investitii financiare poate fi exonerata de obligatia de a contribui la Fond, numai in situatia in care aceasta a fost deja exceptata de la obligatia de a participa la fondul de garantare a depozitelor, cu conditia ca investitorii sai sa beneficieze de o protectie cel putin echivalenta cu cea oferita de Fond.
     (3) In aplicarea alin. (2), Fondul poate exonera o institutie de credit de la obligatia de plata a contributiilor in baza prezentarii documentelor care atesta:
     a) exceptarea de catre BNR sau de catre autoritatea competenta corespondenta din statul membru a respectivei institutii de credit de la obligatia de a participa la fondul sau schema de garantare a depozitelor bancare;
     b) asigurarea unei compensatii pentru clientii institutiei de credit reprezentand cel putin o protectie echivalenta cu cea oferita de Fond.
     (4) Sucursalele intermediarilor din statele nemembre care vor fi autorizate sa presteze servicii de investitii financiare in Romania nu vor fi obligate sa devina membre ale Fondului daca se poate demonstra ca acestea participa la un sistem care poate asigura investitorilor din Romania o compensatie cel putin echivalenta cu cea oferita de Fond.
     (5) In cazul in care nu pot fi aplicate prevederile alin. (4), sucursalele din statele nemembre infiintate in Romania au obligatia sa devina membre ale Fondului.
     (6) In situatia in care membrul Fondului este o sucursala a unui intermediar dintr-un stat nemembru, Fondul va acorda compensatii numai investitorilor care au conturi deschise la sucursala autorizata in Romania.
     (7) Sucursalele intermediarilor din statele nemembre, care vor fi autorizate sa presteze servicii de investitii financiare in Romania, vor pune la dispozitia investitorilor actuali sau potentiali informatiile relevante referitoare la procedura de compensare a investitiilor lor.
     (8) Informatiile prevazute la alin. (7) vor fi prezentate in limba romana, intr-o forma clara si inteligibila, conform procedurii prevazute la art. 41.
     Art. 4. - (1) Fondul are ca obiect principal de activitate colectarea contributiilor membrilor si compensarea creantelor investitorilor provenind din incapacitatea unui membru de a restitui fondurile banesti si/sau instrumentele financiare datorate sau apartinand investitorilor, care sunt detinute si/sau administrate in numele acestora in cadrul prestarii de servicii de investitii financiare, in limita plafoanelor stabilite in conformitate cu art. 30.
     (2) Compensatia este asigurata de Fond, pentru clientii unei institutii de credit membra a Fondului, numai pentru fondurile banesti si instrumentele financiare incredintate in baza unui contract de intermediere de prestare de servicii de investitii financiare.

     CAPITOLUL  2
     Cerinte privind autorizarea Fondului

     Art. 5. - (1) S.C. Fondul de compensare a investitorilor S.A. este persoana juridica constituita sub forma unei societati pe actiuni, emitenta de actiuni nominative, infiintata conform Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale, cu modificarile si completarile ulterioare si in conformitate cu prevederile Titlului II, capitolul IX din Legea nr. 297/2004 privind piata de capital si ale prezentului regulament.
     (2) Actul constitutiv, aprobat in prealabil de catre C.N.V.M., va fi intocmit cu respectarea prevederilor Legii nr. 297/2004 privind piata de capital si ale prezentului regulament.
     (3) Actul constitutiv al Fondului trebuie sa contina prevederi referitoare la modalitatea de a dobandi calitatea de membru si modalitatea de a pierde aceasta calitate.
     Art. 6. - (1) Capitalul social al S.C. Fondul de compensare a investitorilor S.A. trebuie sa fie de cel putin echivalentul in lei a 20.000 Euro, calculat la cursul de referinta comunicat de Banca Nationala a Romaniei la data semnarii actului constitutiv.
     (2) La constituire, capitalul social trebuie subscris in mod egal de persoanele juridice mentionate la art. 44 alin. (2) din Legea nr. 297/2004 privind piata de capital.
     (3) Persoanele mentionate la alin. (2) sunt membri fondatori ai Fondului.
     Art. 7. - Fondul va primi noi actionari fie prin cesiunea unor actiuni din partea actionarilor existenti, fie prin emisiunea de noi actiuni, in limita numarului de actiuni aprobate prin actul constitutiv, realizata trimestrial, semestrial sau anual, daca este cazul. Emisiunea de noi actiuni se efectueaza in baza hotararii consiliului de administratie, daca acestuia i-a fost delegata respectiva atributie de catre adunarea generala a actionarilor Fondului, potrivit legii.
     Art. 8. - (1) Fondul este administrat de un consiliu de administratie format din 3 membri, persoane juridice autorizate si supravegheate de C.N.V.M., actionari ai Fondului, in baza unui contract de administrare. Contractul de administrare va fi semnat, din partea Fondului, de catre persoana desemnata de AGA si din partea administratorilor de catre reprezentantii legali ai persoanelor juridice numite in consiliul de administratie al Fondului.
     (2) Administratorii Fondului mentionati la alin. (1) vor incheia cu persoanele fizice desemnate un contract de mandat. Prin contract se precizeaza expres intinderea mandatului.
     (3) Reprezentantii persoanelor juridice alese administratori ai Fondului trebuie sa aiba studii superioare absolvite cu examen de licenta, experienta profesionala de cel putin 5 ani in domeniul financiar - bancar sau al pietei de capital, precum si o buna reputatie.
     (4) Reprezentantii persoanelor juridice alese administratori ai Fondului nu trebuie:
     a) sa fi fost sanctionati in ultimii 3 ani cu suspendarea autorizatiei, retragerea autorizatiei sau interzicerea temporara a desfasurarii unor activitati si servicii prevazute de legislatia in vigoare, de catre C.N.V.M., BNR, CSA sau de catre alte institutii financiare similare;
     b) sa fi detinut functii de conducere intr-o societate care s-a aflat in curs de reorganizare judiciara sau a fost declarata in stare de faliment sau care a fost suspendata ori i s-a retras autorizatia de catre autoritatea competenta, pe perioada exercitarii functiilor cu care au fost investiti;
     c) sa fi fost condamnati pentru gestiune frauduloasa, abuz de incredere, fals si uz de fals, inselaciune, delapidare, marturie mincinoasa, dare sau luare de mita, precum si alte infractiuni de natura economica.
     (5) Reprezentantii persoanelor juridice alese administratori ai Fondului nu pot participa la luarea deciziilor privind un membru al Fondului la care acestia sau persoanele implicate cu acestia sunt actionari semnificativi, administratori, auditori sau salariati.
     Art. 9. - (1) In exercitarea atributiilor de supraveghere si control, in temeiul art. 10 alin. (1) din O.U.G. nr. 25/2002 privind aprobarea Statutului Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 514/2002, modificata prin Legea nr. 297/2004 privind piata de capital, C.N.V.M. va desemna o persoana care va avea urmatoarele atributii:
     a) participa, fara drept de vot, la sedintele adunarii generale a actionarilor si la sedintele consiliului de administratie al Fondului putand formula observatii care vor fi incluse in procesul-verbal al sedintei;
     b) supravegheaza respectarea prevederilor prezentului regulament si ale procedurilor Fondului;
     c) propune aprobarea, completarea si/sau modificarea procedurilor Fondului;
     d) transmite C.N.V.M. constatarile privind incalcarea reglementarilor aplicabile Fondului propunand masurile de luat si sanctiunile de aplicat de catre C.N.V.M.;
     e) participa la toate sedintele C.N.V.M. in care se discuta probleme legate de activitatea Fondului.
     (2) Persoana desemnata conform alin. (1) poate suspenda hotararea consiliului de administratie informand in acest sens C.N.V.M. in termen de maximum 24 de ore.
     C.N.V.M. va analiza motivul suspendarii, urmand a dispune masurile necesare in termen de doua zile lucratoare.
     Art. 10. - (1) Fondul va adopta o structura de conducere executiva care sa asigure independenta operationala fata de actionarii acestuia.
     (2) Membrii conducerii executive si ceilalti salariati ai Fondului nu pot fi administratori, auditori sau salariati ai membrilor Fondului.
     Art. 11. - (1) Dupa inregistrarea la Oficiul Registrului Comertului a S.C. Fondul de compensare a investitorilor S.A., aceasta va solicita autorizarea C.N.V.M., prezentand in acest sens urmatoarele documente:
     a) actul constitutiv si certificatul de inregistrare;
     b) dovada varsarii integrale a capitalului social;
     c) copia legalizata a contractului corespunzator spatiului sediului social;
     d) copia legalizata a contractului de administrare incheiat cu persoanele juridice;
     e) copii legalizate ale actelor de studii, curriculum vitae, certificatul de cazier fiscal si judiciar, in termenele legale de valabilitate, pentru reprezentantii persoanelor juridice alese administratori, directorul general si auditori financiari/cenzori;
     f) regulamentul de organizare si functionare;
     g) procedurile Fondului.
     (2) Reprezentantii persoanelor juridice alese in consiliul de administratie si directorul executiv vor fi validati individual de catre C.N.V.M.
     (3) Orice modificare a actelor care au stat la baza autorizarii Fondului va fi supusa autorizarii prealabile a C.N.V.M.

     CAPITOLUL  3
     Organizarea si functionarea Fondului

     Sectiunea 1
     Conducerea Fondului

     Art. 12. - (1) Consiliul de administratie al Fondului are atributiile generale prevazute de Legea nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata cu modificarile si completarile ulterioare, precum si urmatoarele atributii:
     a) numeste si revoca directorul executiv al Fondului;
     b) aproba structura organizatorica si de personal;
     c) adopta si modifica procedurile Fondului;
     d) aproba majorarea, diminuarea, suspendarea sau reluarea platii contributiilor membrilor Fondului;
     e) aproba efectuarea imprumuturilor;
     f) aproba politica de plasament a resurselor financiare aflate la dispozitia Fondului, in limitele prevazute la art. 26;
     g) aproba raportul cu privire la selectarea auditorului financiar pe baza de licitatie, daca AGA nu hotaraste altfel;
     h) exercita orice alte sarcini prevazute de reglementarile in vigoare sau dispuse de catre C.N.V.M.
     (2) Deciziile adoptate in exercitarea atributiilor stabilite la alin. (1) lit. a) - e) intra in vigoare sau isi produc efectele dupa aprobarea lor de catre C.N.V.M.
     (3) Deciziile adoptate in exercitarea atributiilor stabilite la alin. (1) lit. f) si g) vor fi notificate C.N.V.M. in termen de 5 zile lucratoare de la data adoptarii.
     Art. 13. - (1) Consiliul de administratie poate fi convocat in sedinta extraordinara in conformitate cu prevederile Legii nr. 31/1990, precum si la solicitarea directorului executiv.
     (2) Convocarea consiliului de administratie va fi efectuata in cel mult 24 de ore de la aparitia unei situatii care impune decizii si masuri urgente, urmand ca sedinta extraordinara sa aiba loc in cel mult 48 de ore de la convocare.
     Art. 14. - (1) Directorul executiv conduce operativ activitatea curenta a Fondului, asigura indeplinirea hotararilor consiliului de administratie si il informeaza asupra modului de realizare a acestora respectand reglementarile si hotararile C.N.V.M.
     (2) Directorul executiv al Fondului va avea cel putin urmatoarele atributii:
     a) reprezinta Fondul in raporturile acestuia cu orice institutie, persoana fizica sau juridica, in conformitate cu competentele delegate acestuia de catre consiliul de administratie, aprobate de AGA;
     b) angajeaza cheltuielile legate de functionarea Fondului;
     c) angajeaza personalul Fondului;
     d) propune consiliului de administratie al Fondului, pentru aprobare, materialele si documentatia necesara indeplinirii atributiilor prevazute la art. 12;
     e) solicita C.N.V.M., institutiilor pietei de capital si membrilor sai documente, date si informatii necesare verificarii situatiei financiare si identificarii riscului asumat de catre membri;
     f) asigura si supravegheaza indeplinirea tuturor procedurilor necesare efectuarii platilor compensatiilor catre investitori;
     g) indeplineste orice atributie data in sarcina de catre consiliul de administratie al Fondului si aduce la indeplinire, in baza competentelor sale, orice decizie sau hotarare a C.N.V.M.

     Sectiunea 2
     Reglementarile Fondului

     Art. 15. - Regulamentul de organizare si functionare al Fondului prevazut la art. 11 alin. (1) lit. f) trebuie sa cuprinda si prevederi privind sistemul de control intern, inclusiv auditul intern, precum si prevederi privind aplicarea penalitatilor de intarziere la plata contributiilor.
     Art. 16. - Procedurile Fondului prevazute la art. 11 alin. (1) lit. g) vor cuprinde cel putin urmatoarele:
     a) modalitatea de determinare a elementelor incluse in baza de calcul aferenta portofoliilor de instrumente financiare si fondurilor banesti gestionate, in vederea stabilirii contributiilor anuale si speciale;
     b) nivelul si termenele de plata ale contributiilor anuale si speciale;
     c) conditiile in care poate avea loc majorarea, diminuarea, suspendarea sau reluarea platii contributiilor membrilor Fondului;
     d) termenele de raportare si raportarile ce trebuie transmise Fondului de catre membrii acestuia pentru:
     1. determinarea bazei de calcul si a cuantumului contributiilor ce trebuie platite;
     2. determinarea eventualelor obligatii de plata ce urmeaza a fi compensate de Fond;
     e) modul de calcul al compensatiei pentru fiecare investitor;
     f) documentele, conditiile si formalitatile ce trebuie indeplinite pentru a beneficia de compensatiile platite de Fond;
     g) regimul si circuitul informatiilor si documentelor la care au acces reprezentantii persoanelor juridice alese administratori ai Fondului, salariatii si auditorii Fondului, in cursul exercitarii atributiilor lor.
     Art. 17. - (1) In vederea evaluarii si validarii compensatiei ce urmeaza a fi platita clientilor unui membru al Fondului, in situatia stabilirii incapacitatii de plata a acestuia, Fondul poate sa solicite membrilor consiliului de administratie, salariatilor, precum si auditorilor membrului respectiv orice informatii necesare.
     (2) Reprezentantii persoanelor juridice alese administratori ai Fondului, auditorii si salariatii Fondului, au obligatia de a nu dezvalui informatiile obtinute in cursul activitatii lor decat in conditiile prevazute de legislatia in vigoare.
     Art. 18. - Fondul are obligatia organizarii si conducerii contabilitatii potrivit prevederilor Legii contabilitatii nr. 82/1991 republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si oricaror altor prevederi legale incidente in materie, emise de C.N.V.M.
     Art. 19. - (1) In vederea indeplinirii atributiilor sale, Fondul trebuie sa dispuna de mecanisme adecvate de control intern si audit intern, care se vor stabili prin norme proprii, in concordanta cu reglementarile in vigoare.
     (2) In scopul auditarii situatiilor financiare, Fondul va incheia contract cu un auditor financiar, persoana juridica, inregistrata la Camera Auditorilor Financiari din Romania.
     (3) Anual, in termen de maximum 10 zile de la incheierea termenului legal de depunere a situatiilor financiare anuale, Fondul va transmite C.N.V.M. raportul anual care trebuie sa cuprinda: situatiile financiare anuale, raportul de audit si raportul administratorilor.
     (4) Raportul anual de activitate va fi dat publicitatii.
     (5) Fondul va transmite C.N.V.M. rapoarte curente in legatura cu orice eveniment de natura a afecta functionarea Fondului.

     Sectiunea 3
     Resursele financiare

     Art. 20. - Resursele financiare ale Fondului se constituie din:
     a) contributia initiala a membrilor;
     b) contributiile anuale si/sau speciale;
     c) venituri din investirea resurselor Fondului;
     d) venituri din recuperarea creantelor compensate de Fond, decurgand din subrogarea in drepturile investitorilor;
     e) imprumuturi pe termen scurt care sa acopere in exclusivitate nevoi cu caracter temporar generate de acordarea compensarilor;
     f) donatii, sponsorizari, asistenta financiara;
     g) alte venituri, inclusiv penalitati de intarziere.
     Art. 21. - (1) Contributia initiala a fiecarui intermediar autorizat sa presteze servicii de investitii financiare in numele clientilor, precum si a fiecarei societati de administrare a investitiilor care are in obiectul de activitate administrarea portofoliilor individuale de investitii, la data intrarii in vigoare a prezentului regulament, reprezinta cel putin echivalentul in lei a 1000 euro, calculat la cursul BNR din ziua efectuarii platii.
     (2) Contributia initiala a intermediarilor si a societatilor de administrare a investitiilor care au in obiectul de activitate administrarea portofoliilor individuale de investitii, autorizati ulterior intrarii in vigoare a prezentului regulament, reprezinta cel putin 1% din capitalul initial minim prevazut de Legea nr. 297/2004 privind piata de capital corespunzator obiectului de activitate autorizat, dar nu mai putin de echivalentul in lei a 1000 Euro, calculat la cursul BNR din ziua efectuarii platii.
     Art. 22. - (1) Contributiile anuale platite de catre membrii Fondului se calculeaza prin aplicarea unei cote procentuale, cuprinsa intre 0,1% si 1%, asupra bazei de calcul.
     Pentru primii doi ani de functionare, contributiile anuale nu pot fi mai mici de 200 Euro.
     (2) Cota procentuala prevazuta la alin. (1) va fi stabilita de catre consiliul de administratie al Fondului pana la data de 31 ianuarie a fiecarui an calendaristic si va fi notificata C.N.V.M.
     (3) Baza de calcul se determina avand in vedere cel putin urmatoarele elemente:
     a) fondurile banesti si instrumentele financiare incredintate de investitori membrilor Fondului pentru prestarea de servicii de investitii financiare in numele clientilor;
     b) valoarea instrumentelor financiare calculata la valoarea de piata la termenele de raportare stabilite de Fond in procedurile la care se face referire in art. 16;
     c) nivelul plafonului de compensare prevazut la art. 30.
     (4) Contributia aferenta unui an calendaristic se calculeaza prin aplicarea cotei procentuale stabilita la alin. (2) asupra bazei de calcul aferenta anului anterior. Pentru primul an de functionare a Fondului, contributia anuala se plateste trimestrial, in ultima zi lucratoare a lunii care incheie trimestrul respectiv.
     Art. 23. - In cazurile in care consiliul de administratie al Fondului apreciaza ca resursele acestuia sunt insuficiente pentru onorarea obligatiilor de plata a compensatiilor, fiecare membru va plati o contributie speciala egala cu cel mult dublul contributiei anuale aferente exercitiului financiar respectiv, al carei cuantum va fi aprobat de AGA.
     Art. 24. - Fondul poate contracta imprumuturile prevazute la art. 20 lit. e) numai atunci cand disponibilitatile sale nu sunt suficiente pentru a acoperi in intregime obligatiile sale efective. Deciziile de contractare a imprumuturilor se iau de catre consiliul de administratie al Fondului si se aproba in prealabil de catre C.N.V.M.
     Art. 25. - (1) Fiecare dintre categoriile de resurse financiare prevazute la art. 20 lit. a), b), d), e) si f) va fi evidentiata distinct.
     (2) Resursele mentionate la alin. (1), cu exceptia literei f), vor fi utilizate numai pentru compensarea investitorilor in situatiile prevazute de art. 47 din Legea nr. 297/2004 privind piata de capital.
     (3) Resursele financiare prevazute la art. 20 lit. c), f) si g) vor putea fi utilizate pentru acoperirea cheltuielilor legate de administrarea si functionarea Fondului, in conditiile stabilite de consiliul de administratie al acestuia.
     Art. 26. - (1) Pana la 31.12.2004, resursele financiare aflate la dispozitia Fondului pot fi investite numai in titluri de stat sau in alte instrumente cu venit fix garantate integral de stat.
     (2) Incepand cu 01.01.2005, in afara instrumentelor financiare mentionate la alin. (1), resursele financiare aflate la dispozitia fondului pot fi plasate si in alte active cu risc scazut, dupa cum urmeaza:
     a) obligatiuni ale administratiei publice centrale si locale, cu respectarea principiului dispersiei riscului;
     b) maximum 25% din volumul resurselor disponibile in depozite la termen la institutii de credit, cu conditia ca expunerea Fondului pentru fiecare institutie de credit sa nu depaseasca 10% din volumul acestora.
     (3) Incepand cu data aderarii Romaniei la Uniunea Europeana, in afara instrumentelor financiare mentionate la alin. (2), resursele financiare aflate la dispozitia Fondului pot fi plasate si in titluri de stat si alte active cu risc scazut emise de statele membre, titluri emise de bancile centrale ale acestora si titluri emise de trezoreria Statelor Unite ale Americii.
     Art. 27. - Profitul obtinut va fi utilizat in special pentru sporirea resurselor Fondului, precum si in scopul administrarii si functionarii S.C. Fondul de compensare a investitorilor S.A.

     Sectiunea 4
     Excluderea membrilor Fondului

     Art. 28. - (1) In situatia in care intermediarii si societatile de administrare a investitiilor care au in obiectul de activitate administrarea portofoliilor individuale de investitii nu isi indeplinesc obligatiile ce le revin in calitate de membri, ai Fondului, C.N.V.M. va fi notificata si in cooperare cu Fondul, va dispune masurile necesare, pentru a asigura indeplinirea de catre acestia a obligatiilor ce le revin. In cazul in care membrul Fondului este o institutie de credit, C.N.V.M. va notifica BNR pentru dispunerea masurilor necesare.
     (2) Daca masurile la care se refera alin. (1) nu pot sa asigure respectarea obligatiilor de catre un membru, Fondul va transmite acestuia un preaviz care nu poate fi mai mic de 12 luni, in legatura cu intentia sa de a-l exclude dintre membrii Fondului.
     (3) Fondul va asigura acordarea compensatiilor, in situatiile prevazute la art. 47 din Legea nr. 297/2004 privind piata de capital, cu privire la serviciile de investitii financiare derulate de membrul respectiv in perioada preavizului. Daca la expirarea acestuia, membrul nu si-a indeplinit obligatiile, Fondul poate, cu aprobarea prealabila a C.N.V.M., sa excluda societatea in cauza dintre membrii Fondului.
     (4) Atunci cand un membru a fost exclus din Fond, sub conditia aprobarii C.N.V.M., acesta poate sa desfasoare activitati de investitii financiare exclusiv pe cont propriu sau poate continua prestarea serviciilor de investitii financiare pentru care a fost autorizat daca face dovada ca, inainte de excludere, participa la o alta schema de compensare recunoscuta care asigura investitorilor o compensatie care este cel putin echivalentul celei oferite de Fond.
     (5) Excluderea, in conformitate cu prevederile alin. (3), a unui membru al Fondului, care nu indeplineste conditiile prevazute la alin. (4), conduce automat la retragerea autorizatiei acordate de C.N.V.M. In cazul in care membrul exclus este o institutie de credit, C.N.V.M. va notifica imediat BNR in vederea retragerii autorizatiei de a presta servicii de investitii financiare.
     Art. 29. - Dupa retragerea autorizatiei conform art. 28 alin. (5), Fondul trebuie sa asigure compensarea creantei in limita plafonului stabilit la art. 30 pentru serviciile de investitii financiare contractate si nedecontate pana la momentul retragerii autorizatiei respective.

     Sectiunea 5
     Procedura de compensare

     Art. 30. - (1) Fondul va compensa in mod egal si nediscriminatoriu investitorii in limita unui plafon maxim reprezentand echivalentul in lei a 20.000 Euro.
     (2) Pana la 31.12.2011, limita plafonului de compensare a investitorilor este stabilita gradual pentru a atinge nivelul de 20.000 Euro, dupa cum urmeaza:
     a) la data autorizarii Fondului: echivalentul in lei a 1.000 Euro/investitor individual;
     b) 31.12.2005: echivalentul in lei a 2.000 Euro/investitor individual;
     c) 31.12.2006: echivalentul in lei a 4.500 Euro/investitor individual;
     d) 31.12.2007: echivalentul in lei a 7.000 Euro/investitor individual;
     e) 31.12.2008: echivalentul in lei a 9.000 Euro/investitor individual;
     f) 31.12.2009: echivalentul in lei a 11.000 Euro/investitor individual;
     g) 31.12.2010: echivalentul in lei a 15.000 Euro/investitor individual;
     h) 31.12.2011: echivalentul in lei a 20.000 Euro/investitor individual.
     (3) Echivalentul in lei al plafonului de compensare se calculeaza la cursul de referinta comunicat de BNR la data constatarii situatiilor mentionate la art. 47 din Legea nr. 297/2004 privind piata de capital.
     (4) In scopul respectarii cerintelor prevazute de legislatia comunitara, C.N.V.M. poate modifica prin ordin al presedintelui, plafonul de compensare prevazut la alin. (1) si (2).
     Art. 31. - In situatiile prevazute la art. 47 din Legea nr. 297/2004 privind piata de capital, Fondul trebuie sa asigure compensarea creantei fiecarui investitor in limita plafonului mentionat la art. 30.
     Art. 32. - (1) Compensatia acordata in limita plafonului prevazut la art. 30 se va aplica totalului creantelor investitorului asupra aceluiasi membru al Fondului, indiferent de numarul de conturi deschise, de moneda in care a fost efectuata investitia sau de localizarea conturilor in cadrul Uniunii Europene.
     (2) Echivalentul in lei al obligatiei in valuta se va calcula utilizandu-se cursul de referinta publicat de BNR pentru respectiva moneda straina, in vigoare la data constatarii situatiilor mentionate la art. 47 din Legea nr. 297/2004 privind piata de capital.
     Art. 33. - (1) Fiecare investitor care este parte intr-un cont comun de investitii va fi luat in considerare la calculul compensatiei prevazuta la art. 30. In lipsa unor prevederi speciale, creantele vor fi impartite in mod egal intre investitori.
     Creantele legate de operatiunile efectuate intr-un cont comun de investitii la care sunt indreptatiti doi sau mai multi investitori, in calitatea lor de membri ai parteneriatului, asociatiei sau ai unei grupari de natura similara care nu are personalitate juridica, in scopul calcularii valorii investitiei compensate in limitele plafonului stabilit la art. 30, pot fi tratate ca rezultand dintr-o investitie efectuata de un singur investitor.
     (2) Atunci cand un investitor nu este indreptatit la sumele sau instrumentele financiare detinute, compensatia va fi platita persoanei care are acest drept deplin, cu conditia ca acea persoana sa fi fost sau sa poata fi identificata inainte de data constatarii ori hotararii judecatoresti la care se face referire in art. 47 din Legea nr. 297/2004 privind piata de capital.
     In situatia in care doua sau mai multe persoane sunt deplin indreptatite sa primeasca compensatia, in calculul cotei ce revine fiecareia, in limitele plafonului stabilit la art. 30, se va tine seama de clauzele contractuale in baza carora fondurile banesti sau instrumentele financiare sunt administrate. Aceasta prevedere nu se aplica organismelor de plasament colectiv.
     (3) Nu va fi considerat cont comun de investitii, contul clientilor individuali deschis de catre o societate de administrare a investitiilor sau de catre o societate de servicii de investitii financiare la o alta societate de servicii de investitii financiare.
     Art. 34. - Fondul va lua toate masurile necesare pentru informarea investitorilor conform art. 48 alin. (1) din Legea nr. 297/2004 privind piata de capital, in legatura cu constatarea sau hotararea judecatoreasca la care se face referire in art. 47 alin. (1) din aceeasi lege si va efectua plata compensatiilor cat mai curand posibil, dar nu mai tarziu de termenul prevazut la art. 36 alin. (1).
     Art. 35. - (1) Fondul va stabili o perioada in decursul careia investitorilor li se va cere sa-si formuleze pretentiile. Aceasta perioada nu poate fi mai mica de 5 luni incepand de la data la care se face publica constatarea C.N.V.M. sau hotararea judecatoreasca privind imposibilitatea membrului Fondului de a returna fondurile banesti si/sau instrumentele financiare apartinand investitorilor.
     (2) Expirarea termenului prevazut la alin. (1) nu va putea fi invocata de catre Fond pentru a refuza compensarea unui investitor care poate proba ca nu a putut, in mod justificat, sa-si revendice in termen dreptul la compensare.
     Art. 36. - (1) Fondul va asigura plata compensatiilor in limita plafonului stabilit la art. 30 in cel mai scurt timp posibil, dar nu mai tarziu de 3 luni de la data evaluarii si validarii creantelor eligibile ale investitorilor.
     (2) In circumstante cu totul exceptionale si in cazuri speciale, Fondul poate solicita C.N.V.M. o prelungire a termenului prevazut la alin. (1), care nu poate depasi 3 luni.
     (3) Fara a tine seama de termenul limita stabilit la alin. (1), atunci cand un investitor sau oricare alta persoana indreptatita la compensare ori avand un interes in legatura cu serviciile de investitii se afla in cercetare penala in legatura cu o actiune decurgand sau avand legatura cu spalarea banilor, asa cum aceasta este definita in Legea nr. 656/2002 privind prevenirea si sanctionarea spalarii banilor, Fondul va suspenda orice plata pana la pronuntarea unei hotarari definitive si irevocabile de catre instanta competenta. In acest sens, Fondul va transmite organelor abilitate legal lista investitorilor ce urmeaza a fi compensati in vederea confirmarii neimplicarii acestora in operatiunile de spalare a banilor.
     (4) Creantele rezultand din tranzactii in legatura cu care a fost pronuntata o condamnare penala pentru savarsirea unei infractiuni de spalare a banilor vor fi excluse de la orice compensare.
     Art. 37. - (1) In situatia prevazuta la art. 47 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 297/2004, plata compensatiilor se va efectua dupa data publicarii deciziei C.N.V.M. de instituire a procedurii de administrare speciala, in conformitate cu Titlul IX din legea mai sus mentionata.
     (2) In situatia prevazuta la art. 47 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 297/2004, plata compensatiilor se va efectua dupa notificarea hotararii definitive de catre oricare din partile interesate.
     Art. 38. - (1) In vederea platii compensatiei, in situatiile prevazute la art. 47 din Legea nr. 297/2004 privind piata de capital, Fondul va calcula detinerea neta corespunzatoare contului fiecarui investitor (client) al membrului aflat in incapacitate de a returna fondurile banesti si instrumentele financiare apartinand acestora.
     (2) Detinerea neta reprezinta creanta totala a fondurilor banesti si instrumentelor financiare pe care membrul insolvabil le datoreaza clientului din care se deduc fondurile banesti si instrumentele financiare pe care acesta din urma le datoreaza membrului la data stabilita conform art. 47 alin. (1) din Legea nr. 297/2004 privind piata de capital.
     (3) Dupa efectuarea platilor compensatorii, Fondul se subroga in drepturile investitorilor compensati. Membrul Fondului sau succesorul sau legal, in numele caruia au fost efectuate plati compensatorii este obligat sa returneze Fondului cuantumul compensatiei, precum si costurile implicate de efectuarea platii acesteia intr-un termen stabilit de consiliul de administratie al Fondului. In cazul in care procesul de lichidare a unui membru este in plina desfasurare, Fondul se va inscrie la masa credala in locul investitorilor compensati.
     Art. 39. - (1) Investitorii au calitate procesuala activa impotriva Fondului, pentru a-si apara dreptul la compensare.
     (2) Litigiile nascute intre Fond si persoane fizice sau juridice pot fi solutionate si prin arbitraj, potrivit reglementarilor legale aplicabile in materie.


     CAPITOLUL  4
     Obligatii privind transparenta Fondului si a membrilor

     Art. 40. - Fondul va publica pe site-ul propriu, in limba romana, informatiile privind membrii, contributiile acestora, procedurile privind calculul si plata contributiilor, procedura de compensare a investitorilor, precum si informatii cu privire la institutiile de credit exonerate de la obligatia de plata a contributiilor, respectiv fondul sau schema care asigura compensarea clientilor acestora.
     Art. 41. - (1) Fiecare intermediar de servicii de investitii financiare/societate de administrare a investitiilor care are ca obiect de activitate administrarea de portofolii individuale de investitii trebuie sa publice pe site-ul propriu informatiile necesare identificarii Fondului de compensare a investitorilor la care este membru sau altei scheme de compensare la care acesta participa, conform art. 28 alin. (4). Intermediarii care nu sunt membri ai Fondului au obligatia sa precizeze schema de compensare care va asigura plata compensatiilor clientilor lor.
     (2) Fiecare intermediar de servicii de investitii financiare/societate de administrare a investitiilor care are ca obiect de activitate administrarea de portofolii individuale de investitii trebuie sa ia masuri adecvate pentru a pune la dispozitia investitorilor actuali sau a celor care intentioneaza sa investeasca, informatiile prevazute la alin. (1), precum si cele referitoare la plata compensatiilor, procedurile Fondului si plafonul de compensare oferit de Fond.
     (3) La data incheierii contractului de intermediere/administrare, intermediarul/societatea de administrare a investitiilor va transmite, in scris, investitorului, informatiile mentionate la alin. (1) si (4) si va solicita acestuia o declaratie pe propria raspundere, ca a luat la cunostinta despre incadrarea sau nu in categoria de investitori ale caror investitii sunt compensate de Fond, conform legii. In cazul in care intermediarul/societatea de administrare a investitiilor nu este membru al Fondului, clientul acestuia va mentiona in declaratia pe proprie raspundere ca nu se va indrepta impotriva Fondului si ca a luat la cunostinta faptul ca, schema de compensare de la care poate solicita acordarea compensatiilor este cea mentionata de intermediar in contractul de intermediere/administrare.
     (5) Intermediarii si societatile de administrare a investitiilor au obligatia de a notifica investitorului, in scris, orice modificare a informatiilor furnizate la data incheierii contractului de intermediere/administrare.
     (6) Informatiile prevazute la alin. (1) si (2) nu vor fi folosite de membrii Fondului in scopuri publicitare. Materialele publicitare ale membrilor vor cuprinde numai informatii referitoare la apartenenta membrului la Fond sau la o alta schema de compensare a investitorilor.
     (7) Informatiile prevazute in prezentul articol se vor publica si in limba romana.

     CAPITOLUL  5
     Dispozitii aplicabile operatiunilor transfrontaliere

     Art. 42. - (1) Incepand cu data aderarii Romaniei la Uniunea Europeana, Fondul infiintat in conformitate cu prevederile prezentului regulament va asigura, in limita plafonului stabilit conform art. 30, si compensarea investitorilor ce au conturi deschise la sucursalele infiintate de membrii sai in statele membre.
     (2) In situatia in care plafonul de compensare si categoriile de investitori ce urmeaza a fi compensati in baza schemei de compensare a investitorilor existenta in statul membru gazda depasesc nivelul sau intinderea prevazuta de Fond, sucursalele prevazute la alin. (1) pot adera si la respectiva schema de compensare din statul membru gazda in scopul suplimentarii acoperirii creantei de care investitorii sai beneficiaza deja in virtutea apartenentei la schema de compensare oferita de Fondul din Romania.
     Art. 43. - (1) Sucursalele intermediarilor din statele membre care vor presta servicii de investitii financiare in Romania pot adera la Fond, daca nivelul plafonului si intinderea oferita de Fondul de compensare din Romania depaseste nivelul si acoperirea oferita de schema de compensare a investitorilor din statul membru de origine, in scopul suplimentarii acoperirii de care investitorii sai beneficiaza deja in virtutea apartenentei lor la schema de compensare din statul membru de origine.
     (2) Procedurile Fondului vor stabili conditii obiective si general aplicabile privind aderarea si participarea sucursalelor intermediarilor din statele membre la Fond. Aderarea trebuie sa fie conditionata de indeplinirea de catre sucursala a obligatiilor de membru relevante, inclusiv plata tuturor contributiilor, precum si a altor costuri.
     (3) Prevederile alin. (1) si (2) se aplica si intermediarilor din statele membre care presteaza servicii de investitii financiare in Romania in baza liberei circulatii a serviciilor.
     Art. 44. - (1) In aplicarea prevederilor art. 43, atunci cand o sucursala solicita sa adere la Fondul de compensare a investitorilor din Romania, pentru suplimentarea acoperirii creantelor, Fondul va stabili impreuna cu schema de compensare a investitorilor corespondenta din statul membru de origine, reguli si proceduri corespunzatoare pentru plata compensatiei investitorilor de la sucursala respectiva.
     (2) La intocmirea procedurilor si conditiilor de aderare ale sucursalei mentionate la alin. (1), se va tine seama de urmatoarele principii:
     a) Fondul de compensare a investitorilor din Romania va pastra dreptul deplin sa impuna obiectivele si regulile generale aplicabile membrilor sai; va putea sa solicite sucursalei furnizarea de date relevante si este indreptatit sa verifice asemenea informatii la autoritatile competente din statul membru de origine al sucursalei;
     b) Fondul va satisface pretentiile de compensare ale investitorilor dupa ce a fost informat de autoritatile competente din statul membru de origine al sucursalei despre constatarea sau hotararea judecatoreasca prevazute la art. 47 alin. 1 din Legea nr. 297/2004 privind piata de capital. Inaintea platii compensatiei suplimentare reglementate, Fondul verifica daca investitorul indeplineste conditiile pentru plata acesteia, in conformitate cu propriile standarde si proceduri;
     c) Fondul de compensare a investitorilor din Romania si schema de compensare a investitorilor corespondenta din statul membru de origine vor coopera si vor schimba informatii pentru a se asigura ca investitorii vor primi compensatii la timp si in sume corect calculate. Cele doua scheme de compensare vor conveni cum, in cazul existentei unei contestatii care poate da nastere la compensare in baza oricareia din cele doua scheme, aceasta va afecta compensatia platita investitorului de fiecare schema;
     d) Fondul este indreptatit sa solicite sucursalelor intermediarilor din statele membre, plata unor contributii pentru acoperirea suplimentara finantata de catre Fond. Raspunderea Fondului va fi, in toate cazurile, limitata la acoperirea suplimentara pe care s-a angajat sa o compenseze peste acoperirea oferita de catre schema de compensare din statul membru de origine.
     Art. 45. - (1) Daca o sucursala a unui intermediar dintr-un stat membru care si-a exercitat optiunea de a deveni membru conform prevederilor art. 43 nu-si indeplineste obligatiile ce ii revin in calitate de membru al Fondului, autoritatile competente din statul membru de origine care i-au emis autorizatia de functionare, vor fi notificate de catre C.N.V.M. si, in cooperare cu Fondul, vor lua toate masurile necesare pentru a asigura ca sucursala respectiva isi va indeplini obligatiile mentionate.
     (2) Daca respectivele masuri nu au ca rezultat indeplinirea obligatiilor la care se face referire in acest articol, dupa o perioada corespunzatoare de preaviz care nu poate fi mai mica de 12 luni, Fondul va informa C.N.V.M. si autoritatea competenta din statul membru de origine si va exclude sucursala dintre membri sai.
     (3) Fondul va asigura si dupa data excluderii sucursalei mentionate la alin. (2) plata compensatiilor pentru serviciile de investitii financiare prestate de respectiva sucursala inainte de data excluderii acesteia.
     (4) Excluderea sucursalei va fi publicata pe site-ul Fondului si al institutiilor pietei de capital astfel incat investitorii sa fie informati cu privire la acest fapt si cu privire la data de la care inceteaza acoperirea suplimentara.

     CAPITOLUL  6
     Sanctiuni

     Art. 46. - Incalcarea dispozitiilor prezentului regulament si a procedurilor Fondului aprobate de C.N.V.M. se sanctioneaza in conformitate cu prevederile Legii nr. 297/2004 privind piata de capital.
     Art. 47. - (1) In situatia in care membrii Fondului si/sau oricare dintre administratorii ori conducatorii, directorii sau reprezentantii controlului intern ai acestora se fac vinovati de:
     a) incalcarea reglementarilor aplicabile Fondului;
     b) nerespectarea prevederilor cu privire la termenele si forma de raportare ce trebuie transmisa Fondului;
     c) nerespectarea prevederilor privind obligatiile de plata a contributiilor, C.N.V.M., la sesizarea Fondului sau din oficiu, poate aplica urmatoarele sanctiuni:
     1. avertisment scris;
     2. amenda aplicata membrilor sau administratorilor, conducatorilor, directorilor si/sau reprezentantilor controlului intern, in limitele stabilite de Legea nr. 297/2004 privind piata de capital;
     3. limitarea operatiunilor membrului in sensul retragerii dreptului acestuia de a presta servicii de investitii financiare in numele si pe contul clientilor;
     4. suspendarea sau retragerea autorizatiei membrului.
     (2) In cazul in care membrii Fondului sunt institutii de credit si intermediari dintr-un stat membru, C.N.V.M. va notifica BNR, respectiv autoritatea competenta din statul de origine in vederea aplicarii sanctiunilor prevazute la alin. (1).
     Art. 48. - (1) Folosirea resurselor financiare aflate la dispozitia Fondului in alte scopuri decat cele prevazute de lege sau plasarea acestora in alte active decat cele mentionate expres in prezentul regulament, atrage dupa sine sanctionarea persoanelor responsabile, cu:
     a) amenda contraventionala, stabilita in conformitate cu prevederile art. 276 din Legea nr. 297/2004 privind piata de capital;
     b) interzicerea temporara sau definitiva a exercitarii oricarei activitati in cadrul pietei de capital.
     (2) In cazul sustragerii resurselor financiare aflate la dispozitia Fondului, C.N.V.M. va solicita instantelor competente inceperea urmarii penale a persoanelor responsabile.

     CAPITOLUL  7
     Dispozitii tranzitorii si finale

     Art. 49. - (1) Sucursalele intermediarilor avand sediul social in statele membre, care pot presta servicii de investitii financiare in Romania in baza unui acord de reciprocitate, vor participa la constituirea resurselor financiare ale Fondului pana la data aderarii Romaniei la Uniunea Europeana.
     (2) Sucursalele intermediarilor avand sediul social in Romania care vor presta servicii de investitii financiare intr-un stat membru pana la data aderarii Romaniei la Uniunea Europeana, in baza unui acord de reciprocitate, au obligatia sa se inregistreze ca membre ale schemei de compensare din statul membru respectiv.
     Art. 50. - In aplicarea art. 45 alin. (2) din Legea nr. 297/2004 privind piata de capital, constituirea S.C. Fondul de compensare a investitorilor S.A. va avea loc in termen de maximum 90 de zile de la intrarea in vigoare a prezentului regulament.
     Art. 51. - (1) Intermediarii si societatile de administrare a investitiilor prevazuti la art. 21 alin. (1) sunt obligati la plata contributiei initiale in termen de 60 de zile de la data autorizarii Fondului.
     (2) La expirarea termenului prevazut la alin. (1), Fondul va remite C.N.V.M. un raport privind colectarea contributiilor si plasamentele efectuate.
     (3) Membrii Fondului au obligatia sa se incadreze in prevederile cap. IV in termen de maximum 90 de zile de la data infiintarii Fondului.
     Art. 52. - (1) Prezentul regulament intra in vigoare la data publicarii sale si a ordinului de aprobare in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I si va fi publicat in Buletinul Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare si pe site-ul acesteia (www.cnvmr.ro).
     (2) La data intrarii in vigoare a prezentului regulament se abroga Regulamentul C.N.V.M. nr. 8/2004 privind autorizarea, organizarea si functionarea Fondului de compensare a investitorilor si Regulamentul C.N.V.M. nr. 18/2005 privind modificarea Regulamentului C.N.V.M. nr. 8/2004 privind autorizarea, organizarea si functionarea Fondului de compensare a investitorilor.

    


SmartCity5

COMENTARII la Regulament 3/2006

Momentan nu exista niciun comentariu la Regulament 3 din 2006
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu