E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 507 din 12 septembrie 1997

pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 456/1994 privind organizarea si functionarea Ministerului Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 247 din 22 septembrie 1997


SmartCity3


    Guvernul Romaniei hotaraste:

    Art. 1
    Hotararea Guvernului nr. 456/1994 privind organizarea si functionarea Ministerului Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 46 din 5 martie 1996, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
    1. Articolul 2 alineatul (3) va avea urmatorul cuprins:
    "(3) elaboreaza si implementeaza politicile de aplicare a strategiei nationale, in domeniile sale de activitate; promoveaza sistemul institutional pentru dezvoltarea pietei libere a constructiilor; asigura conceptia unitara a aplicarii politicii nationale de amenajare si echipare cu lucrari publice a teritoriului national;"
    2. Articolul 2 alineatul (5) va avea urmatorul cuprins:
    "(5) creeaza cadrul unitar pentru desfasurarea activitatii de management public in administratia publica si participa la pregatirea specialistilor din domeniile sale de activitate, inclusiv a celor din administratia publica locala;"
    3. La articolul 2, dupa alineatul (11) se introduce alineatul (11^1), cu urmatorul cuprins:
    "(11^1) sprijina si indruma administratia publica locala prin activitati ce privesc strategia, monitorizarea programelor de investitii in infrastructura urbana, reglementari specifice si politici sectoriale, in domeniul serviciilor de gospodarie comunala, care nu pot fi solutionate la nivelurile de competenta locala;"
    4. La articolul 2, dupa alineatul (14) se introduce alineatul (14^1), cu urmatorul cuprins:
    "(14^1) emite avize de specialitate pentru obiectivele de investitii finantate integral sau partial de la bugetul de stat, de la bugetele locale, din fonduri speciale si din credite garantate de stat, precum si pentru lucrarile de interes national care sunt finantate din alte surse;"
    5. Articolul 2 alineatul (18) va avea urmatorul cuprins:
    "(18) colaboreaza, direct si prin serviciile publice descentralizate ale ministerului, cu autoritatile publice locale in actiunea acestora de reducere a riscului seismic al constructiilor existente;"
    6. Articolul 2 alineatul (21) va avea urmatorul cuprins:
    "(21) organizeaza elaborarea, avizarea si aprobarea reglementarilor tehnice si economice pentru domeniile sale de activitate, precum si documentarea specialistilor, in conditiile legii; asigura directivarea si asistenta tehnica pentru implementarea calitatii in constructii, prin reglementari tehnice si economice, cu participarea specialistilor din cercetare, proiectare, invatamant superior si executia lucrarilor din domeniile sale de activitate; organizeaza controlul privind aplicarea reglementarilor tehnice si economice;"
    7. Articolul 2 alineatul (23) va avea urmatorul cuprins:
    "(23) organizeaza si indruma, potrivit legii, activitatea de agrementare tehnica pentru produse, procedee si echipamente noi in constructii, precum si activitatea de atestare a masinilor si a echipamentelor tehnologice de constructii noi;"
    8. La articolul 2, dupa alineatul (23) se introduce alineatul (23^1), cu urmatorul cuprins:
    "(23^1) asigura conditiile pentru aplicarea unitara a sistemului calitatii in constructii, conform legii;"
    9. Articolul 2 alineatul (27) va avea urmatorul cuprins:
    "(27) exercita, potrivit legii, controlul de stat cu privire la respectarea regimului de autorizare a constructiilor si la aplicarea unitara a prevederilor sistemului calitatii in constructii, in toate etapele si componentele acestuia; controlul de stat se exercita de catre Inspectia de stat in constructii, lucrari publice, urbanism si amenajarea teritoriului, organizata in cadrul ministerului ca inspectie centrala, si de catre inspectiile in constructii, lucrari publice, urbanism si amenajarea teritoriului judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, subordonate acesteia, care functioneaza ca servicii publice descentralizate ale ministerului;"
    10. Articolul 2 alineatul (35) va avea urmatorul cuprins:
    "(35) asigura secretariatul Comisiei de agrement tehnic in constructii si al Comisiei nationale de atestare a masinilor si echipamentelor tehnologice de constructii, precum si secretariatul Consiliului pentru calitate in constructii;"
    11. La articolul 3, dupa alineatul (1) se introduce alineatul (1^1), cu urmatorul cuprins:
    "(1^1) Functia de secretar general se inscrie in numarul maxim de posturi aprobat prin prezenta hotarare."
    12. Articolul 3 alineatul (2) va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Pentru functionarea Consiliului Interministerial de Avizare Lucrari Publice de Interes National si Locuinte Sociale, organizat pentru asigurarea unei conceptii unitare a politicii statului de echipare cu constructii a teritoriului national, prin Hotararea Guvernului nr. 112/1993, secretariatul acestuia se organizeaza in cadrul Directiei de avizare lucrari publice, sub directa conducere a directorului acesteia; Secretariatul Centrului national pentru asezari umane (habitat) si al comisiilor pentru efectuarea cercetarii prealabile in vederea declararii utilitatii publice pentru lucrarile de interes national functioneaza la nivel de directie."
    13. La articolul 3, dupa alineatul (2) se introduce alineatul (2^1), cu urmatorul cuprins:
    "(2^1) Se constituie Consiliul tehnic superior, ca organ tehnico-stiintific de specialitate al Ministerului Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului, cu rol de consultanta, format din personalitati marcante, organizat cu comisii de specialitate pe domenii: politici macroeconomice sectoriale; coordonarea activitatii de atenuare a efectelor seismelor asupra constructiilor; urbanism si amenajarea teritoriului; calitate; lucrari edilitare etc. Componenta, atributiile, relatiile de functionare ale Consiliului tehnic superior se stabilesc prin ordin al ministrului lucrarilor publice si amenajarii teritoriului."
    14. Articolul 3 alineatul (3) va avea urmatorul cuprins:
    "(3) Inspectia de stat in constructii, lucrari publice, urbanism si amenajarea teritoriului functioneaza la nivel de directie generala si este condusa de un inspector de stat sef, a carui functie este asimilata functiei de secretar de stat, si de 2 inspectori de stat sefi adjuncti, a caror functie este asimilata functiei de director general."
    15. Articolul 3 alineatul (4) va avea urmatorul cuprins:
    "(4) Numarul maxim de posturi este de 309, exclusiv demnitarii."
    16. Articolul 3 alineatul (8) va avea urmatorul cuprins:
    "(8) Atributiile, sarcinile si numarul de posturi pentru compartimentele din aparatul propriu al ministerului se stabilesc prin regulamentul de organizare si functionare a acestuia si se aproba prin ordin al ministrului lucrarilor publice si amenajarii teritoriului.
    Atributiile si sarcinile secretarilor de stat, ale secretarului general si ale inspectorului de stat sef se stabilesc prin ordin al ministrului lucrarilor publice si amenajarii teritoriului."
    17. Articolul 4 alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
    (1) Unitatile care functioneaza in subordinea si in coordonarea Ministerului Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului sunt prevazute in anexa nr. 2 la prezenta hotarare."
    18. La articolul 4, dupa alineatul (2) se introduce alineatul (3), cu urmatorul cuprins:
    "(3) Modificarile in structura organizatorica a unitatilor care functioneaza in coordonarea Ministerului Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului se propun de catre directorii generali ai acestora, cu avizul consiliilor de administratie respective, si se aproba de catre minister."
    19. Anexele nr. 1-3 se inlocuiesc cu anexele nr. 1-3 la prezenta hotarare.
    Art. 2
    Se infiinteaza, in subordinea Ministerului Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului, Institutul de Statistica Constructiilor si Informare in Domeniile Amenajarea Teritoriului, Urbanism, Lucrari Publice si Constructii - INSEROM Bucuresti, institutie publica cu finantare extrabugetara, prin reorganizarea Centrului de Documentare pentru Constructii, Arhitectura, Urbanism si Amenajarea Teritoriului - CDCAS Bucuresti. INSEROM Bucuresti se organizeaza si functioneaza in conformitate cu regulamentul prevazut in anexa nr. 4, precum si cu regulamentele si metodologiile precizate in acesta, care se vor elabora in termen de 60 de zile de la publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei a prezentei hotarari.
    Art. 3
    Hotararea Guvernului nr. 1.356/1996 pentru modificarea Hotararii Guvernului nr. 984/1996 privind infiintarea Institutului National de Cercetare-Dezvoltare in Constructii si Economia Constructiilor - INCERC Bucuresti se abroga.
    Art. 4
    Hotararea Guvernului nr. 456/1994 privind organizarea si functionarea Ministerului Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului, republicata, cu modificarile si completarile aduse prin prezenta hotarare, se va republica in Monitorul Oficial al Romaniei, dandu-se textelor o noua numerotare.

                PRIM-MINISTRU
                VICTOR CIORBEA

                       Contrasemneaza:
                       Ministrul lucrarilor publice
                       si amenajarii teritoriului,
                       Nicolae Noica

                       Ministru de stat,
                       ministrul finantelor,
                       Mircea Ciumara


    ANEXA 1

    Numarul maxim de posturi: 309 (exclusiv demnitarii)

    MINISTERUL LUCRARILOR PUBLICE
    SI AMENAJARII TERITORIULUI

                             :
   ------------------------- :    ----------      -------------
  |Consiliul tehnic superior|:---| MINISTRU |----| . Consilieri |
   ------------------------- :    ----------      --------------
  ...........................:        |
                                      |           ---------------------
                                      |----------|  SECRETAR GENERAL   |
   ----------------------------       |           ---------------------
  |Secretariatul Consiliului   |      |           ---------------------------
  | tehnic superior            |------|          |  DIRECTIA   | . Directia
   ----------------------------       |          | GENERALA    |pentru
                                      |          | DE RELATII  |relatii si
                                      |          | PUBLICE,    |informatii
                                      |          |CONTENCIOS   |publice si
                                      |        --|   SI        |contencios
                                      |       |  |ADMINISTRATIE|-------------|
                                      |       |  |             | . Directia  |
   --------------------------         |       |  |             |   resurse   |
  |. Serviciul probleme      |        |       |  |             |  umane,     |
  |      speciale            |---     |       |  |             |administrativ|
   --------------------------    |    |       |   ----------------------------
                                 |    |       |   ---------------------------
   --------------------------    |    |       |  |   DIRECTIA  | . Directia  |
  | Control financiar propriu|---|----|-------|  |   GENERALA  |   buget     |
   --------------------------    |    |       |--|  ECONOMICA  |-------------|
     --------------------------  |    |       |  |             | . Directia  |
    |DIRECTI GENERALA POLITICI | |    |       |  |             |  venituri   |
----|MACROECONOMICE SI         |_|    |       |  |             |extrabugetare|
:   |MANAGEMENT INFORMATIONAL  |      |       |   ---------------------------
:    --------------------------       |       |   ---------------------------
:                                     |       |  | . Directia de integrare   |
:                                     |        --|  europeana si cooperare   |
:                                     |          |         externa           |
:                                     |           ---------------------------
:                                     |
:                                     |
:                                     |
:                                     |
:          ------------------------------------------------------------
:         |                           |                                |
:    ---------------------     ------------------         ------------------
:   |INSPECTOR DE STAT SEF|   | SECRETAR DE STAT |       | SECRETAR DE STAT |
:    ---------------------     ------------------         ------------------
:                  |            |    |       |____         |        |    |
: -----        ----- -----         |       -----     |    |
:               |  A  |      |  B  | | C |         ---    |  E  |   ---  ---
: -----        -----  -----        | D |    -----   | F || G |
:                   :          |       |          ---       |       ---  ---
:                   :       --------  --------            --------
:                   :      |B1|B2|B3||C1|C2|C3|          |E1|E2|E3|
:___                :       --------  --------            --------
    :               :      :   \         /                    :
    :               :      :    \      /                      :
....:.............. :......:.....\.../........................:...............
    :               :      :      \/                          :
   -:------------   :      :  ---------------------    ---------------------
  |- Institutul  |  :      : |- Institutul National|  |- Institutul National|
  | de Statistica|  :      : | de Cercetare-       |  | de Cercetare-       |
  |Constructiilor|  :      : | Dezvoltare in       |  | Dezvoltare pentru   |
  |si Informare  |  :      : | Constructii si      |  |  Urbanism si        |
  |in Domeniile  |  :      : |     Economia        |  | Amenajarea          |
  |Amenajarea    |  :      : | Constructiilor  -   |  | Teritoriului -      |
  | Teritoriului,|  :      : |INCERC Bucuresti     |  | URBANPROIECT        |
  |  Urbanism,   |  :      :  --------------------    |   Bucuresti         |
  |Lucrari       |  :      :                            --------------------
  |   Publice si |  :      :
  | Constructii- |  :      :
  |INSEROM       |  :      :
  |Bucuresti     |  :      :
   --------------   :      :
    |    ----------------- :
    |   |- 42 de inspectii|:
    |   |  judetene in    |:
    |   |constructii,     |:
    |   | lucrari         |:
    |   |publice, urbanism|:
    |   |si amenajarea    |:
    |   | teritoriului    |:
    |    ----------------- :
    |                :     :
 --------------      :     :
|   Nuclee     |     :     :
|teritoriale   |     :     :
| pentru       |.....:     :
|statistica    |           :
|constructiilor|           :
 --------------            :
                           :
                           :
    UNITATI SUBORDONATE    :                  UNITATI COORDONATE


    SEMNIFICATIA CASUTELOR:

    A  - INSPECTIA DE STAT IN CONSTRUCTII, LUCRARI PUBLICE, URBANISM SI
         AMENAJAREA TERITORIULUI
    B  - DIRECTIA GENERALA TEHNICA
      B1 - Directia programe cercetare si reglementari tehnice
      B2 - Directia de agremente, atestari si gestiunea calitatii
      B3 - Directia programe pentru atenuarea efectelor seismelor si
           alunecarilor de teren
    C  - DIRECTIA GENERALA LUCRARI PUBLICE
      C1 - Directia lucrari publice si locuinte
      C2 - Directia licitatii, agenti economici si piata constructiilor
      C3 - Directia de dezvoltare a infrastructurii edilitar-urbane si serviciilor de gospodarire comunala
    D  - Directia de avizare lucrari publice
    E  - DIRECTIA GENERALA AMENAJAREA TERITORIULUI SI URBANISM
      E1 - Directia amenajarea teritoriului national
      E2 - Directia urbanism
      E3 - Secretariatul comisiilor pentru efectuarea cercetarilor prealabile
           in vederea declararii utilitatii publice de interes national
    F - Directia cadastrul imobiliar-edilitar si gestiunea localitatilor
    G - Secretariatul Centrului national pentru asezari umane (habitat)



    ANEXA 2

                     UNITATILE
care functioneaza in subordinea sau in coordonarea Ministerului Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului

-----------------------------------------------------------
 Nr.
crt.        Denumirea unitatii          Sursa de finantare
-----------------------------------------------------------
    A. Unitati in subordinea Ministerului Lucrarilor Publice
       si Amenajarii Teritoriului

 1. Inspectiile in constructii, lucrari
    publice, urbanism si amenajarea
    teritoriului - judetene, respectiv a   Venituri
    municipiului Bucuresti*)               extrabugetare
 2. Institutul de Statistica
    Constructiilor si Informare in
    Domeniile Amenajarea Teritoriului,
    Urbanism, Lucrari Publice si           Venituri
    Constructii - INSEROM Bucuresti        extrabugetare

    B. Unitati in coordonarea Ministerului Lucrarilor Publice
    si Amenajarii Teritoriului

 3. Institutul National de Cercetare-       Conform
    Dezvoltare in Constructii si            Ordonantei
    Economia Constructiilor -               Guvernului
    INCERC Bucuresti                        nr. 25/1995
 4. Institutul National de Cercetare-       Conform
    Dezvoltare pentru Urbanism si           Ordonantei
    Amenajarea Teritoriului -               Guvernului
    URBANPROIECT Bucuresti                  nr. 25/1995
------------------------------------------------------------
   *) Functioneaza ca servicii publice descentralizate ale ministerului si in subordinea Inspectiei de stat in constructii, lucrari publice, urbanism si amenajarea teritoriului, organizata, in cadrul Ministerului Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului, ca inspectie centrala.

    ANEXA 3

               REGULAMENT DE ORGANIZARE SI FUNCTIONARE
a Inspectiei de stat in constructii, lucrari publice, urbanism si amenajarea teritoriului si a inspectiilor teritoriale din subordinea acesteia

    CAP. 1
    Atributii

    Art. 1
    (1) Inspectia de stat in constructii, lucrari publice, urbanism si amenajarea teritoriului exercita controlul de stat cu privire la respectarea disciplinei in urbanism si amenajarea teritoriului si la aplicarea unitara a prevederilor legale in domeniul calitatii constructiilor, in toate etapele de concepere, realizare, exploatare si postutilizare a acestora si in toate componentele sistemului calitatii in constructii.
    (2) Inspectia de stat in constructii, lucrari publice, urbanism si amenajarea teritoriului are in subordine inspectiile in constructii, lucrari publice, urbanism si amenajarea teritoriului judetene, respectiv a municipiului Bucuresti.
    Art. 2
    Inspectia de stat in constructii, lucrari publice, urbanism si amenajarea teritoriului are urmatoarele atributii generale:
    a) organizeaza si conduce intreaga activitate privind controlul de stat al disciplinei in urbanism si amenajarea teritoriului si al calitatii in constructii;
    b) efectueaza controale de importanta majora, impreuna cu alte organe ale statului, prin atragerea specialistilor din domeniu;
    c) efectueaza controale dispuse de ministrul lucrarilor publice si amenajarii teritoriului;
    d) participa, impreuna cu alte organe abilitate, la actiunile de urgenta determinate de calamitati naturale, dezastre sau accidente tehnice care pot avea repercusiuni asupra starii si sigurantei constructiilor sau care pun in pericol viata si bunurile oamenilor;
    e) propune periodic corectiile necesare componentelor sistemului calitatii in constructii privind continutul reglementarilor tehnice, acordarea agrementelor tehnice pentru produse si procedee, expertizarea si receptia constructiilor etc., ca rezultat al constatarilor din timpul controalelor efectuate in teritoriu, al analizelor si sintezelor realizate;
    f) colaboreaza cu alte organe de control ale statului, cu prefecturile, cu institutiile de invatamant superior si cu specialistii din domeniu, in vederea respectarii disciplinei in urbanism si amenajarea teritoriului si a sistemului calitatii in constructii, precum si pentru elaborarea de reglementari tehnice cu scop de protejare a populatiei.
    Art. 3
    Inspectia de stat in constructii, lucrari publice, urbanism si amenajarea teritoriului are urmatoarele atributii specifice:
    a) stabileste sistemul de aplicare unitara a prevederilor legale din domeniile sale de activitate, cu respectarea limitelor de autoritate si a principiului autonomiei locale si a agentilor economici controlati;
    b) elaboreaza sau avizeaza metodologiile, instructiunile si procedurile de inspectie, care se utilizeaza la investitori la unitatile de proiectare, de executie, de exploatare si de postutilizare a constructiilor, precum si la organele de specialitate ale administratiei publice locale cu atributii in eliberarea autorizatiilor de construire/desfiintare a constructiilor;
    c) efectueaza inspectii in toate etapele si componentele sistemului calitatii in constructii si cu privire la autorizarea executarii constructiilor, constata contraventiile si aplica sanctiunile sau amenzile prevazute de reglementarile legale;
    d) dispune oprirea executarii lucrarilor realizate necorespunzator sau a celor realizate nelegal, precum si, dupa caz, desfiintarea constructiilor realizate in aceste conditii;
    e) indruma si controleaza activitatea inspectiilor teritoriale din subordine;
    f) participa la actiunile de punere in siguranta a fondului construit existent si de aparare impotriva dezastrelor, prin colaborare cu consiliile judetene si cu cele locale;
    g) emite, dupa caz, la cererea proprietarilor, acorduri de modificare a constructiilor existente;
    h) autorizeaza pe sefii compartimentelor de control tehnic al calitatii, pe dirigintii de specialitate si pe personalul care efectueaza urmarirea speciala din unitatile participante la procesul de concepere, realizare si exploatare a constructiilor;
    i) autorizeaza sau, dupa caz, acrediteaza laboratoarele de incercari in constructii, autorizeaza personalul acestora si asigura secretariatul comisiei centrale de autorizare;
    j) urmareste valorificarea informatiilor de la punctele de observare seismologica din teritoriul tarii, prelucrate de Institutul National de Cercetare-Dezvoltare in Constructii si Economia Constructiilor - INCERC Bucuresti;
    k) realizeaza programul de informatizare a activitatii proprii si asigura dotarea cu aparatura tehnica si de control de interes general, necesare domeniilor sale de activitate;
    l) editeaza publicatii de specialitate si de informare tehnica, specifice domeniilor sale de activitate;
    m) propune, in cazuri motivate, suspendarea atestarii specialistilor verificatori de proiecte, a responsabililor tehnici cu executia si a expertilor tehnici de calitate;
    n) indeplineste orice alte atributii stabilite prin acte normative sau dispuse de ministrul lucrarilor publice si amenajarii teritoriului in domeniile sale de activitate;
    o) indruma si sprijina, din punct de vedere metodologic, activitatea compartimentelor de resort abilitate sa efectueze controlul de stat pentru constructiile din cadrul obiectivelor cu caracter secret ale Ministerului Apararii Nationale, Ministerului de Interne si Serviciului Roman de Informatii.
    Art. 4
    Inspectiile in constructii, lucrari publice, urbanism si amenajarea teritoriului judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, au urmatoarele atributii specifice:
    a) exercita controlul de stat in toate etapele si componentele sistemului calitatii in constructii, pe baza metodologiilor, instructiunilor si a procedurilor elaborate de Inspectia de stat in constructii, lucrari publice, urbanism si amenajarea teritoriului;
    b) verifica, la organele de specialitate ale administratiei publice locale, respectarea legalitatii privind emiterea autorizatiilor de construire/desfiintare;
    c) constata contraventiile si aplica sanctiunile sau amenzile prevazute de reglementarile in vigoare cu privire la calitatea constructiilor si la autorizarea executarii acestora, in toate cazurile in care aceasta competenta o are Inspectia de stat in constructii, lucrari publice, urbanism si amenajarea teritoriului;
    d) dispun oprirea executarii lucrarilor realizate necorespunzator sau a celor realizate nelegal, precum si, dupa caz, desfiintarea constructiilor realizate in aceste conditii;
    e) avizeaza fazele determinante pentru rezistenta si stabilitatea constructiilor stabilite de proiectantii lucrarilor si autorizeaza, dupa caz, continuarea lucrarilor ajunse in faze determinante;
    f) urmaresc respectarea reglementarilor privind modul de tratare a accidentelor tehnice produse la constructii, care pot avea repercusiuni asupra starii si sigurantei acestora;
    g) emit, dupa caz, la cererea proprietarilor, acorduri de modificare a constructiilor existente;
    h) verifica la proprietari respectarea prevederilor legale privind instituirea si realizarea urmaririi speciale a constructiilor pe care le detin;
    i) urmaresc realizarea programului de masuri de urgenta privind cresterea sigurantei in exploatare a constructiilor si a instalatiilor care prezinta surse de mare risc;
    j) efectueaza controlul in teritoriu al activitatilor de reducere a riscului seismic al constructiilor existente;
    k) participa la actiunea de reducere a riscului seismic al constructiilor existente, cu destinatia de locuinta, prin:
    - vizarea listei cladirilor care urmeaza a fi expertizate;
    - vizarea deconturilor justificative pentru expertizare;
    - vizarea listei cladirilor expertizate, propuse pentru acordarea de credite necesare proiectarii si executarii lucrarilor de consolidare;
    - vizarea situatiilor de lucrari privind stadiile fizice realizate;
    - verificarea modului in care beneficiarii de subventii executa lucrarile de consolidare;
    l) urmaresc aplicarea masurilor stabilite de comisiile judetene si a municipiului Bucuresti, de prevenire, interventie operativa si refacere in cazul dezastrelor;
    m) verifica respectarea prevederilor legale care revin investitorilor, proprietarilor si utilizatorilor de constructii cu privire la receptia constructiilor, intocmirea, pastrarea si completarea cartilor tehnice ale constructiilor;
    n) urmaresc respectarea prevederilor legale privind asigurarea activitatii metrologice in constructii;
    o) asigura secretariatul comisiilor judetene si a municipiului Bucuresti pentru autorizarea si acreditarea laboratoarelor de incercari in constructii;
    p) verifica respectarea prevederilor legale privind functionarea laboratoarelor de incercari in constructii;
    r) indeplinesc orice alte atributii stabilite prin acte normative sau, dupa caz, de catre conducerea Ministerului Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului sau a Inspectiei de stat in constructii, lucrari publice, urbanism si amenajarea teritoriului, in domeniile lor de activitate.
    Art. 5
    Atributiile detaliate, raspunderile si competentele individuale ale personalului din Inspectia de stat in constructii, lucrari publice, urbanism si amenajarea teritoriului si din inspectiile teritoriale din subordinea acesteia se stabilesc prin fisa postului, semnata de seful ierarhic superior si de titular.

    CAP. 2
    Organizare si functionare

    Art. 6
    (1) Inspectorul de stat sef al Inspectiei de stat in constructii, lucrari publice, urbanism si amenajarea teritoriului este subordonat ministrului lucrarilor publice si amenajarii teritoriului.
    (2) Inspectiile in constructii, lucrari publice, urbanism si amenajarea teritoriului judetene si a municipiului Bucuresti sunt in subordinea Inspectiei de stat in constructii, lucrari publice, urbanism si amenajarea teritoriului, functioneaza ca servicii publice descentralizate ale ministerului, la nivel de directie, si sunt conduse de cate un inspector-sef.
    (3) Structura organizatorica si numarul de posturi de executie si de conducere pentru Inspectia de stat in constructii, lucrari publice, urbanism si amenajarea teritoriului, precum si pentru inspectiile teritoriale din subordinea acesteia, se aproba prin ordin al ministrului lucrarilor publice si amenajarii teritoriului.
    (4) In exercitarea atributiilor de conducere, inspectorul de stat sef si inspectorii-sefi ai inspectiilor teritoriale emit decizii.

    CAP. 3
    Finantare - dotare - salarizare

    Art. 7
    (1) Cheltuielile de achizitie, functionare, intretinere si reparatii ale autovehiculelor din parcul Ministerului Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului, aprobate pentru activitatea specifica a Inspectiei de stat in constructii, lucrari publice, urbanism si amenajarea teritoriului, se asigura din veniturile extrabugetare constituite la aceasta prin cota de participare a inspectiilor teritoriale pentru cheltuielile de interes general al controlului de stat; conducatorii auto respectivi sunt angajati ai ministerului.
    (2) Cheltuielile de personal, cheltuielile materiale si cele de capital ale inspectiilor teritoriale se suporta din veniturile extrabugetare constituite la dispozitia acestora, potrivit prevederilor art. 40 din Legea nr. 10/1995 privind calitatea in constructii.
    (3) Salarizarea personalului din inspectiile teritoriale se face potrivit anexei nr. 9 la Legea nr. 40/1991, republicata.
    Art. 8
    Activitatea financiara a inspectiilor teritoriale se supune dispozitiilor legale privind finantele publice, in care sens:
    a) veniturile extrabugetare se incaseaza, se administreaza si se contabilizeaza de catre fiecare inspectie judeteana si, respectiv, a municipiului Bucuresti;
    b) din veniturile realizate conform legii, inspectiile teritoriale pastreaza la dispozitia lor 60% si vireaza Ministerului Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului:
    - 30%, in contul deschis pentru elaborarea reglementarilor tehnice;
    - 10%, in contul deschis pentru Inspectia de stat in constructii, lucrari publice, urbanism si amenajarea teritoriului, in vederea suportarii tuturor cheltuielilor in interesul general al controlului de stat, precum si pentru editarea publicatiilor de specialitate specifice.
    c) in afara veniturilor constituite in baza prevederilor art. 40 din Legea nr. 10/1995, Inspectia de stat in constructii, lucrari publice, urbanism si amenajarea teritoriului si inspectiile teritoriale pot realiza venituri si din activitatile desfasurate pe baza de contract, pentru autorizarea laboratoarelor de incercari in constructii, autorizarea specialistilor din activitatea de control al calitatii, diriginti de specialitate, editarea de publicatii de specialitate si pregatirea profesionala a personalului din domeniile calitatii constructiilor si disciplinei in urbanism, in care caz tarifele si preturile pentru serviciile executate se stabilesc prin negociere de catre conducatorul fiecarei inspectii, centrale si teritoriale, cu avizul inspectorului de stat sef. Din veniturile extrabugetare astfel realizate se remunereaza si membrii comisiilor de autorizare, similar cu membrii comisiilor de atestari, organizate in cadrul Ministerului Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului;
    d) bugetele de venituri si cheltuieli ale inspectiilor teritoriale se aproba in conditiile prevazute de Legea finantelor publice;
    e) utilizarea veniturilor constituite la dispozitia inspectiilor teritoriale, a Inspectiei de stat in constructii, lucrari publice, urbanism si amenajarea teritoriului si cele pentru elaborarea reglementarilor tehnice, prevazute la lit. b), inclusiv cele rezultate potrivit prevederilor lit. c), se urmareste prin personalul de specialitate economica al fiecarui beneficiar. Pentru raportarea executiei bugetului de venituri si cheltuieli, beneficiarii de venituri extrabugetare intocmesc o dare de seama contabila pe care o depun la directia de specialitate economica din minister la termenele si pe formularele aprobate prin lege;
    f) disponibilitatile la finele anului din veniturile extrabugetare se reporteaza in anul urmator si au aceeasi destinatie.

    CAP. 4
    Obligatii si raspunderi

    Art. 9
    Personalul de specialitate din Inspectia de stat in constructii, lucrari publice, urbanism si amenajarea teritoriului si din inspectiile teritoriale raspunde de:
    a) exercitarea controlului de stat cu privire la aplicarea unitara a prevederilor legale in domeniul calitatii constructiilor, in toate etapele si in toate componentele sistemului calitatii in constructii;
    b) exercitarea controlului cu privire la respectarea regimului de autorizare a constructiilor;
    c) constatarea contraventiilor, aplicarea sanctiunilor prevazute de lege si, dupa caz, oprirea lucrarilor realizate necorespunzator din punct de vedere al calitatii constructiilor;
    d) constatarea contraventiilor, aplicarea sanctiunilor corespunzatoare si, dupa caz, oprirea executarii lucrarilor realizate nelegal sau desfiintarea constructiilor realizate in aceste conditii;
    e) urmarirea indeplinirii, la termenul stabilit, a masurilor cuprinse in actele de control intocmite;
    f) exercitarea altor atributii stabilite prin fisa postului.
    Art. 10
    (1) In exercitarea atributiilor ce ii revin, personalul Inspectiei de stat in constructii, lucrari publice, urbanism si amenajarea teritoriului si al unitatilor teritoriale este investit cu exercitiul autoritatii publice si are urmatoarele drepturi si obligatii:
    a) sa propuna in cazuri justificate suspendarea sau anularea atestarilor de experti, verificatori de proiecte, responsabili tehnici;
    b) sa i se acorde prin grija institutiei asistenta juridica gratuita in cazul in care este implicat intr-o actiune judecatoreasca in legatura cu exercitarea atributiilor sale;
    c) sa beneficieze de echipament de protectie aprobat potrivit normativelor Ministerului Muncii si Protectiei Sociale;
    d) Inspectia de stat in constructii, lucrari publice, urbanism si amenajarea teritoriului si inspectiile teritoriale pot construi sau amenaja din fonduri proprii extrabugetare centre de pregatire profesionala;
    e) sa se preocupe permanent de perfectionarea pregatirii profesionale;
    f) in actiunile de inspectie sa isi faca cunoscuta, in prealabil, calitatea si sa prezinte legitimatia de serviciu; sa respecte regulile stabilite in unitatea supusa inspectiei privind accesul, protectia muncii, siguranta circulatiei si alte reguli specifice;
    g) sa incheie, cu obiectivitate si fara partinire, acte scrise asupra rezultatelor inspectiilor, sa dea dovada de exigenta, fermitate, corectitudine, comportare civilizata;
    h) sa pastreze secretul de serviciu, precum si asupra datelor si informatiilor cu caracter confidential detinute sau la care au acces ca urmare a exercitarii atributiilor de serviciu;
    i) la incheierea inspectiei sa restituie documentele puse la dispozitie de catre unitatea controlata, daca nu se convine altfel intre parti;
    j) sa semnaleze conducerii inspectiei orice problema deosebita legata de activitatea si atributiile Inspectiei de stat in constructii, lucrari publice, urbanism si amenajarea teritoriului de care ia cunostinta in timpul indeplinirii sarcinilor sau in afara acestora, chiar daca acestea nu vizeaza direct domeniul in care are responsabilitati si atributii;
    k) sa nu angajeze institutia din care face parte decat in limita atributiilor de serviciu si a mandatului care i s-a incredintat de catre conducerea acesteia;
    l) sa realizeze la timp si intocmai actiunile ce ii revin potrivit programelor aprobate sau dispuse expres de catre conducerea inspectiei si sa raporteze asupra modului de realizare a acestora;
    m) sa pastreze in buna stare bunurile din dotare;
    n) inspectorii Inspectiei de stat in constructii, lucrari publice, urbanism si amenajarea teritoriului raspund, potrivit dispozitiilor legale, de corectitudinea si exactitatea datelor, informatiilor, masurilor si sanctiunilor stipulate de ei in documentele intocmite.
    (2) Incalcarea oricareia dintre obligatiile de serviciu atrage dupa sine raspunderea disciplinara, contraventionala sau penala, dupa caz.
    Art. 11
    (1) Selectionarea personalului in vederea angajarii, definitivarii si promovarii in functii ierarhice sau in functii de conducere se face pe baza de concurs, potrivit legii.
    (2) Inspectia de stat in constructii, lucrari publice, urbanism si amenajarea teritoriului isi recruteaza personalul pentru ocuparea functiilor de inspectori de stat dintre cetatenii romani pe baza unor criterii stabilite de Inspectia de stat in constructii, lucrari publice, urbanism si amenajarea teritoriului si aprobate de ministrul lucrarilor publice si amenajarii teritoriului, in functie de specificul activitatii.
    (3) Angajarea, transferul, detasarea, delegarea pana la 60 de zile, aplicarea sanctiunilor disciplinare, inclusiv desfacerea contractului de munca al personalului din Inspectia de stat in constructii, lucrari publice, urbanism si amenajarea teritoriului si din inspectiile teritoriale, cu exceptia inspectorului-sef, se face, in conditiile legii, de catre inspectorul de stat sef.
    Art. 12
    Pe baza prezentului regulament se vor intocmi noile fise ale postului pentru intregul personal din Inspectia de stat in constructii, lucrari publice, urbanism si amenajarea teritoriului si din inspectiile teritoriale.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 507/1997

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 507 din 1997
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 507/1997
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu