Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 555 din  7 iunie 2001

pentru aprobarea Regulamentului privind procedurile pentru supunerea proiectelor de acte normative spre adoptare Guvernului

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 334 din 22 iunie 2001


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romaniei, ale art. 80 din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnica legislativa pentru elaborarea actelor normative si ale art. 26 alin. (2) teza finala din Legea nr. 90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului Romaniei si a ministerelor,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    Art. 1
    Se aproba Regulamentul privind procedurile pentru supunerea proiectelor de acte normative spre adoptare Guvernului, prevazut in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
    Art. 2
    Ministerele si celelalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale, precum si prefecturile vor aduce la indeplinire prevederile prezentei hotarari.
    Art. 3
    Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea Guvernului nr. 400/2000 pentru aprobarea Regulamentului privind procedurile pentru pregatirea, elaborarea, avizarea si prezentarea proiectelor de acte normative care se inainteaza Guvernului, precum si procedurile de supunere spre adoptare a acestora, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 268 din 14 iunie 2000, cu modificarile ulterioare.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         Ministrul pentru coordonarea
                         Secretariatului General al Guvernului,
                         Petru Serban Mihailescu

                         p. Ministrul administratiei publice,
                         Ionel Flesariu,
                         secretar de stat

    ANEXA 1

                            REGULAMENT
privind procedurile pentru supunerea proiectelor de acte normative spre adoptare Guvernului

    CAP. 1
    Dispozitii privind pregatirea, elaborarea si avizarea proiectelor de acte normative

    Art. 1
    Reglementarea relatiilor sociale prin acte normative se realizeaza cu respectarea principiilor generale de legiferare proprii sistemului dreptului romanesc.
    Art. 2
    (1) Actele normative se initiaza, se elaboreaza, se adopta si se aplica in conformitate cu prevederile Constitutiei Romaniei, cu dispozitiile Legii nr. 24/2000 privind normele de tehnica legislativa pentru elaborarea actelor normative, precum si cu principiile ordinii de drept.
    (2) Actul normativ trebuie sa se integreze organic in sistemul legislatiei, scop in care:
    a) proiectul de act normativ trebuie corelat cu prevederile actelor normative de nivel superior sau de acelasi nivel, cu care se afla in conexiune, precum si cu reglementarile comunitare si cu tratatele internationale la care Romania este parte;
    b) proiectul de act normativ, intocmit pe baza unui act de nivel superior, nu poate depasi limitele competentei instituite prin acel act si nici nu poate contraveni principiilor si dispozitiilor acestuia.
    Art. 3
    (1) Potrivit Constitutiei Romaniei Guvernul adopta hotarari si ordonante.
    (2) Hotararile Guvernului se emit pentru organizarea executarii legilor.
    (3) Ordonantele simple, emise in domenii care nu fac obiectul legilor organice, se adopta numai in temeiul unei legi speciale de abilitare a Guvernului, in limitele si in conditiile prevazute de aceasta, iar ordonantele de urgenta, numai in situatiile prevazute la art. 114 alin. (4) din Constitutia Romaniei.
    (4) Guvernul isi exercita initiativa legislativa potrivit Constitutiei Romaniei, prin insusirea proiectelor de lege elaborate de ministere sau de alte autoritati ale administratiei publice si transmiterea acestora spre dezbatere si adoptare uneia dintre Camerele Parlamentului.
    Art. 4
    (1) Proiectele de acte normative se elaboreaza de catre autoritatile abilitate sa le initieze, cu respectarea prevederilor Legii nr. 24/2000.
    (2) Au dreptul sa initieze proiecte de acte normative, in conformitate cu atributiile si cu domeniul lor de activitate, urmatoarele autoritati publice:
    a) ministerele si celelalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale aflate in subordinea Guvernului, precum si autoritatile administrative autonome;
    b) organele de specialitate ale administratiei publice centrale aflate in subordinea sau in coordonarea ministerelor - prin ministerele in a caror subordine sau coordonare se afla;
    c) prefecturile, consiliile judetene, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucuresti - prin Ministerul Administratiei Publice.
    Art. 5
    (1) In vederea elaborarii proiectelor de acte normative, la toate autoritatile publice prevazute la art. 4 alin. (2) se constituie, prin ordin sau, dupa caz, prin dispozitie a conducatorului acestora, colective speciale in componenta carora sunt desemnati: juristi, specialisti in domeniul integrarii europene, precum si specialisti din compartimentele corespunzatoare profilului propunerilor de reglementare. Colectivul va fi coordonat de un secretar de stat, respectiv de secretarul general.
    (2) Colectivul prevazut la alin. (1) intocmeste o prima forma a proiectului de act normativ, care este prezentat conducatorului autoritatii publice initiatoare ori persoanei desemnate prin ordin sau, dupa caz, prin dispozitie a acestuia.
    Art. 6
    (1) Proiectele de acte normative trebuie insotite de urmatoarele instrumente de prezentare si motivare:
    a) expuneri de motive - in cazul proiectelor de legi;
    b) note de fundamentare - in cazul ordonantelor, al ordonantelor de urgenta si al hotararilor Guvernului;
    c) referate de aprobare - pentru celelalte acte normative.
    (2) Instrumentele de prezentare si motivare a actelor normative trebuie sa cuprinda mentiunile prevazute la art. 29 alin. (1) - (3) din Legea nr. 24/2000.
    Art. 7
    Proiectul de act normativ insusit de conducatorul autoritatii publice initiatoare se transmite concomitent, in copie, autoritatilor publice interesate in aplicarea acestuia, in functie de obiectul reglementarii, care au obligatia sa analizeze si sa comunice initiatorului eventualele observatii si propuneri in termen de cel mult 5 zile de la primirea proiectului, daca nu s-a stabilit un alt termen. Proiectele de acte normative care urmaresc armonizarea legislatiei nationale cu prevederile comunitare se transmit spre analiza si Ministerului Integrarii Europene, insotite de tabelul de concordanta intre actul comunitar propus sa fie transpus si proiectul de act normativ pe care il transpune. In aceasta etapa proiectul de act normativ nu se transmite Ministerului Justitiei decat in situatia in care acesta are calitatea de minister coinitiator. Pentru obtinerea avizului din punct de vedere al legalitatii proiectul de act normativ se transmite Ministerului Justitiei in conditiile art. 8 alin. (6).
    Art. 8
    (1) Dupa obtinerea punctelor de vedere ale autoritatilor publice care urmeaza sa avizeze, initiatorul definitiveaza proiectul de act normativ. La operatiunea de definitivare de catre colectivul prevazut la art. 5 alin. (1) pot participa si reprezentanti ai autoritatilor publice avizatoare.
    (2) Daca in urma propunerilor si observatiilor primite de la autoritatile publice avizatoare s-au adus modificari proiectului de act normativ, instrumentele de prezentare si motivare initiale vor fi reformulate in mod corespunzator, astfel incat acestea sa se refere la forma proiectului de act normativ care va fi transmisa spre avizare.
    (3) Dupa definitivare originalul proiectului de act normativ, insotit de instrumentul de prezentare si motivare, refacut conform modificarilor operate, se transmite succesiv spre avizare de catre initiator autoritatilor publice prevazute la alin. (2) in termen de maximum 3 zile de la primirea punctelor de vedere ale acestora.
    (4) Proiectele de acte normative ce transpun prevederi comunitare se transmit spre avizare si Ministerului Integrarii Europene.
    (5) In situatia in care intre initiator si autoritatile publice avizatoare exista puncte de vedere diferite, proiectul de act normativ va fi avizat in termen de maximum 3 zile de la primirea acestuia, cu obiectii, care vor fi anexate si prezentate in cadrul sedintei Guvernului.
    (6) Proiectele de acte normative se transmit Ministerului Justitiei in original, impreuna cu o copie si numai dupa obtinerea avizelor autoritatilor publice interesate. Ministerul Justitiei avizeaza proiectele de acte normative exclusiv din punct de vedere al legalitatii, incheind succesiunea operatiunilor din etapa de avizare.
    (7) Avizul Ministerului Justitiei nu este obligatoriu in cazul hotararilor Guvernului cu caracter individual ce au ca obiect numiri si revocari din functie, stabilirea unor date, precum si aprobarea de indicatori tehnico-economici de investitii, care sunt avizate din punct de vedere al legalitatii de Secretariatul General al Guvernului.
    Art. 9
    Proiectele de acte normative pentru care, potrivit legii, este necesar avizul Consiliului Concurentei se supun spre adoptare Guvernului numai dupa obtinerea acestui aviz. Avizul Consiliului Concurentei se obtine de catre autoritatea publica initiatoare a respectivului proiect de act normativ.
    Art. 10
    Proiectele de acte normative pentru care, potrivit legii, este necesar avizul Consiliului Suprem de Aparare a Tarii se supun spre adoptare Guvernului numai dupa obtinerea acestui aviz.
    Art. 11
    (1) Intelegerile internationale la nivel guvernamental sau departamental se negociaza si se semneaza de catre persoanele desemnate in acest scop, pe baza imputernicirii Guvernului.
    (2) Memorandumurile prin care se supun spre aprobare Guvernului negocierea si/sau semnarea intelegerilor internationale prevazute la alin. (1) vor fi initiate, in functie de obiectul reglementarii, impreuna cu Ministerul Afacerilor Externe si/sau Ministerul Integrarii Europene si vor fi avizate de autoritatile publice interesate. Avizul Ministerului Justitiei este obligatoriu in cazul in care se solicita imputernicirea de semnare a actelor internationale.
    (3) Dupa aprobare Secretariatul General al Guvernului comunica autoritatilor publice initiatoare decizia Guvernului.
    Art. 12
    (1) In cazul acordurilor, conventiilor si al altor intelegeri internationale care se supun Parlamentului de catre Guvern in vederea ratificarii sau pentru care competenta de aprobare revine, potrivit legii, Guvernului, proiectul de act normativ trebuie sa fie insotit de textul actului international in limba originara si in traducere oficiala sau autorizata.
    (2) Proiectele de acte normative prevazute la alin. (1) vor fi initiate, in functie de obiectul reglementarii, impreuna cu Ministerul Afacerilor Externe, Ministerul Integrarii Europene si cu celelalte ministere sau autoritati publice interesate.
    (3) Textele actelor cu caracter international care se supun ratificarii sau aprobarii se vor stampila pe fiecare pagina, iar pe ultima pagina se vor mentiona explicit numele persoanelor semnatare si se va atesta, prin semnatura persoanei autorizate si prin aplicarea stampilei, conformitatea documentului cu originalul.
    Art. 13
    Prin decizie a primului-ministru, pe langa Secretariatul General al Guvernului se pot constitui grupuri de lucru formate din specialisti - colaboratori externi - pentru analizarea proiectelor de acte normative sub aspectul solutiilor propuse, cerintelor de corelare cu ansamblul reglementarilor interne, armonizarii cu legislatia europeana si tratatele internationale la care Romania este parte, precum si al respectarii normelor de tehnica legislativa.
    Art. 14
    (1) Proiectele de acte normative avizate se transmit de catre initiator atat in original, stampilate pe fiecare pagina, cat si pe suport magnetic Secretariatului General al Guvernului.
    (2) Secretariatul General al Guvernului va solicita de indata urmatoarele avize:
    a) avizul Consiliului Legislativ, ce urmeaza sa fie emis, potrivit legii, in termenul solicitat de Guvern, care nu poate fi mai mic de:
    - 24 de ore pentru proiectele de ordonanta de urgenta;
    - 2 zile pentru proiectele de lege care urmeaza sa fie transmise Parlamentului cu solicitarea dezbaterii in procedura de urgenta;
    - 10 zile pentru celelalte proiecte de acte normative;
    b) avizul Consiliului Suprem de Aparare a Tarii, in cazul proiectelor de acte normative prevazute la art. 10;
    c) avizul Consiliului Economic si Social, in cazul proiectelor de acte normative care privesc domeniile prevazute la art. 5 din Legea nr. 109/1997 privind organizarea si functionarea Consiliului Economic si Social, care urmeaza sa fie emis, potrivit legii, in termen de:
    - 10 zile calendaristice de la primirea solicitarii, in cazul proiectelor de hotarari, de ordonante si de legi ordinare;
    - 20 de zile calendaristice de la primirea solicitarii, in cazul proiectelor de legi organice.
    (3) Secretariatul General al Guvernului verifica indeplinirea conditiilor de forma ale fiecarui proiect de act normativ, inclusiv respectarea normelor de tehnica legislativa prevazute de Legea nr. 24/2000, intocmind, daca este cazul, o nota cuprinzand propuneri si/sau observatii.
    Art. 15
    Autoritatile publice, inclusiv Secretariatul General al Guvernului, sunt obligate sa furnizeze Consiliului Legislativ informatiile si documentatiile necesare privind avizarea proiectelor de acte normative, in termenele si in conditiile stabilite prin Legea nr. 73/1993 privind infiintarea, organizarea si functionarea Consiliului Legislativ.
    Art. 16
    Proiectele de acte normative care nu corespund conditiilor de forma prevazute de prezentul regulament vor fi restituite initiatorilor de catre Secretariatul General al Guvernului, in vederea refacerii lor.
    Art. 17
    (1) Dupa parcurgerea etapelor prevazute la art. 14 Secretariatul General al Guvernului transmite initiatorului, dupa caz, urmatoarele documente:
    a) avizul Consiliului Legislativ;
    b) avizul Consiliului Suprem de Aparare a Tarii;
    c) avizul Consiliului Economic si Social;
    d) nota cuprinzand propunerile si/sau observatiile sale.
    (2) Pe baza documentelor mentionate la alin. (1) colectivul prevazut la art. 5 alin. (1) are obligatia de a reanaliza si, dupa caz, de a reface proiectul de act normativ. Proiectul de act normativ refacut va fi transmis Secretariatului General al Guvernului, stampilat pe fiecare fila, cu cel putin 5 zile inainte de data sedintei Guvernului pe a carei agenda de lucru se solicita sa fie inscris.
    (3) In situatia in care initiatorul nu accepta, total sau partial, observatiile si propunerile formulate in documentele prevazute la alin. (1), acesta va transmite Secretariatului General al Guvernului forma proiectului de act normativ ce urmeaza sa fie supusa spre adoptare Guvernului, insotita de o nota justificativa cuprinzand argumentele care au condus la neacceptarea observatiilor si/sau a propunerilor respective.

    CAP. 2
    Dispozitii privind analiza si supunerea spre adoptare a proiectelor de acte normative

    Art. 18
    (1) Pregatirea sedintelor Guvernului se realizeaza de Secretariatul General al Guvernului.
    (2) Membrii Guvernului, reprezentantii autoritatilor publice interesate, precum si ceilalti invitati a caror prezenta este necesara pentru buna desfasurare a sedintelor Guvernului se convoaca de ministrul pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului, conform dispozitiei primului-ministru.
    (3) Agenda de lucru a Guvernului cuprinde: proiecte de acte normative, rapoarte, note, note-mandat, memorandumuri, puncte de vedere, informari si alte materiale, in functie de necesitati.
    (4) Pe agenda de lucru a Guvernului se inscriu numai proiectele de acte normative care au avizele tuturor autoritatilor publice interesate in aplicarea acestora, avizul din punct de vedere al legalitatii si, dupa caz, avizul Consiliului Legislativ, avizul Consiliului Suprem de Aparare a Tarii si avizul Consiliului Economic si Social.
    (5) Proiectul agendei de lucru, avizat de ministrul pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului, este prezentat de acesta spre aprobare primului-ministru. Agenda de lucru aprobata se comunica de Secretariatul General al Guvernului tuturor membrilor Guvernului, precum si conducatorilor altor autoritati publice interesate, cu cel putin 36 de ore inainte de inceperea sedintei Guvernului.
    Art. 19
    (1) Inainte de inceperea dezbaterilor sau in cursul acestora initiatorii pot solicita primului-ministru, motivat, retragerea sau amanarea proiectelor de acte normative aflate pe agenda de lucru.
    (2) In cazuri exceptionale primul-ministru poate aproba ca pe durata desfasurarii sedintei Guvernului sa fie luate in discutie si proiecte de acte normative sau materiale neinscrise pe agenda de lucru. In cazul adoptarii de catre Guvern a acestor proiecte de acte normative initiatorul are obligatia sa isi insuseasca observatiile si propunerile cu privire la forma si legalitatea acestor proiecte, cuprinse in documentele prevazute la art. 17 alin. (1).
    (3) Decizia Guvernului cu privire la fiecare proiect de act normativ, luata ca urmare a rezultatului dezbaterilor, este marcata prin anuntul primului-ministru privind adoptarea, amanarea, respingerea sau retragerea acestuia, dupa caz.
    Art. 20
    (1) Dupa adoptare Secretariatul General al Guvernului finalizeaza proiectul de act normativ prin operarea observatiilor de tehnica legislativa.
    (2) In situatia in care in sedinta Guvernului au fost formulate observatii de fond, Secretariatul General al Guvernului le va comunica initiatorilor atat prin fax, cat si prin posta speciala, imediat dupa ce stenograma sedintei Guvernului a fost redactata.
    (3) In termen de cel mult doua zile de la primirea observatiilor formulate in sedinta Guvernului initiatorul este obligat sa transmita Secretariatului General al Guvernului reformularile textelor vizate de acestea; in acest raspuns vor fi cuprinse, daca este cazul, si reformularile textelor vizate de observatiile de fond cuprinse in documentele prevazute la art. 17 alin. (1). Initiatorul aplica stampila conducatorului institutiei pe fiecare pagina ce contine textele reformulate. Reformularile textelor vizate, insotite de o adresa din partea initiatorului, se transmit prin fax, precum si prin posta speciala, originalul urmand sa fie atasat la dosarul actului normativ in cauza.
    (4) Dupa finalizare Secretariatul General al Guvernului transmite autoritatii publice initiatoare forma finala a actului normativ.
    (5) In situatia in care initiatorul nu accepta propunerile si/sau observatiile aprobate de Guvern, proiectul de act normativ va fi repus in mod obligatoriu pe agenda de lucru a sedintei Guvernului.
    Art. 21
    (1) Proiectele de acte normative carora li s-au adus modificari de fond ca urmare a discutarii si adoptarii lor in sedinta Guvernului vor fi supuse unei noi avizari a Consiliului Legislativ, a Consiliului Suprem de Aparare a Tarii si a Consiliului Economic si Social, dupa caz. In situatia in care, ca urmare a noii avizari de catre aceste autoritati, este necesara operarea unor modificari de fond ori avizul respectiv este negativ, proiectul de act normativ va fi repus in mod obligatoriu pe agenda de lucru a sedintei Guvernului.
    (2) Repunerea pe agenda de lucru a sedintei Guvernului este obligatorie si in cazul proiectelor de acte normative adoptate potrivit art. 19 alin. (2), daca:
    a) acceptarea ulterioara a observatiilor cuprinse in documentele prevazute la art. 17 alin. (1) determina modificari de fond ale proiectului;
    b) avizul Consiliului Legislativ si/sau avizul Consiliului Economic si Social sunt negative, dupa transmiterea de catre initiator a punctului sau de vedere Secretariatului General al Guvernului.
    (3) In toate cazurile, daca ulterior adoptarii initiatorul solicita operarea altor modificari care nu au fost aprobate de Guvern, Secretariatul General al Guvernului are obligatia sa repuna respectivul proiect de act normativ pe agenda de lucru.
    Art. 22
    (1) Dupa sedinta Guvernului Secretariatul General al Guvernului va proceda la:
    a) definitivarea actului normativ adoptat, in conditiile art. 20;
    b) prezentarea actului normativ adoptat primului-ministru, in vederea semnarii, si ministrilor care au obligatia punerii lui in executare, in vederea contrasemnarii. Contrasemnarea unui act normativ adoptat de Guvern este obligatorie in termen de cel mult 24 de ore de la data semnarii lui de catre primul-ministru;
    c) numerotarea actelor normative in cadrul anului calendaristic; actele Guvernului vor purta data sedintei Guvernului in care acestea au fost adoptate;
    d) transmiterea la Senat sau la Camera Deputatilor, dupa caz, a proiectelor de legi, insotite de expunerile de motive ale acestora si de hotararile de supunere a lor spre adoptare, semnate de primul-ministru;
    e) transmiterea catre secretarul general al Camerei Deputatilor, cu solicitarea publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, a ordonantelor si a hotararilor Guvernului, impreuna cu notele de fundamentare ale acestora, semnate de ministrul sau de ministrii initiatori. Sunt exceptate de la publicare hotararile Guvernului care intra sub incidenta prevederilor art. 107 alin. (4) ultima teza din Constitutia Romaniei, care se comunica numai institutiilor interesate;
    f) transmiterea la Senat sau la Camera Deputatilor, dupa caz, a ordonantelor si a ordonantelor de urgenta ale Guvernului, insotite de expunerile de motive ale proiectelor de legi pentru aprobarea acestora si de hotararile de adoptare, semnate de primul-ministru.
    (2) In vederea publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, initiatorilor le revine obligatia sa transmita Secretariatului General al Guvernului, imediat dupa adoptare, nota de fundamentare semnata numai de conducatorul/conducatorii autoritatii/autoritatilor publice initiatoare, care sa se refere la forma finala a actului normativ, precum si la avizul Consiliului Legislativ.
    Art. 23
    Instrumentele de prezentare si motivare, variantele si formele succesive ale proiectelor de acte normative, precum si originalul actului normativ adoptat se pastreaza de Secretariatul General al Guvernului, astfel incat sa se asigure cunoasterea intregului proces de elaborare a actului normativ respectiv.
    Art. 24
    (1) Actul normativ modificat sau completat in mod substantial va fi republicat avand la baza dispozitia cuprinsa in actul de modificare, respectiv de completare.
    (2) Republicarea actelor normative modificate sau completate prin ordonante ale Guvernului se poate face numai dupa aprobarea acestora din urma prin lege, pentru a nu se crea eventuale discrepante cu actul de aprobare, in cazul in care acesta aduce alte modificari ordonantei supuse aprobarii.
    (3) Legile, precum si ordonantele si hotararile Guvernului vor fi republicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, prin grija autoritatii publice care a emis actul de modificare, respectiv de completare. In acest sens autoritatile publice initiatoare ale proiectelor de ordonante sau hotarari ale Guvernului de modificare, respectiv de completare, au obligatia de a transmite Secretariatului General al Guvernului textul actului normativ de baza, in forma republicabila, cu solicitarea de republicare in conformitate cu dispozitiile Legii nr. 24/2000.
    (4) Forma republicabila contine textul actului normativ de baza, in care se integreaza prevederile modificate sau cele de completare, se actualizeaza denumirile schimbate intre timp, cum ar fi cele ale unor institutii sau localitati, si se da, atunci cand s-a dispus in mod expres, o noua numerotare alineatelor, articolelor, capitolelor si celorlalte structuri ale actului normativ in cauza.
    (5) Legile, precum si ordonantele si hotararile Guvernului vor fi republicate cu avizul Consiliului Legislativ asupra noului text, la solicitarea Secretariatului General al Guvernului adresata secretarului general al Camerei Deputatilor.
    Art. 25
    (1) In cazul in care dupa publicarea ordonantelor sau hotararilor Guvernului se descopera erori materiale in cuprinsul acestora, se procedeaza la publicarea unei note cuprinzand rectificarile necesare.
    (2) Rectificarea textelor ordonantelor si hotararilor Guvernului se face cu avizul Consiliului Legislativ, la cererea Secretariatului General al Guvernului adresata secretarului general al Camerei Deputatilor. In acest sens autoritatile publice initiatoare ale proiectelor de ordonante sau hotarari ale Guvernului, care contin erori materiale, au obligatia de a transmite Secretariatului General al Guvernului textele vizate, in forma rectificabila, justificand necesitatea indreptarii erorii materiale, cu solicitarea de a se dispune rectificarea necesara in conformitate cu dispozitiile Legii nr. 24/2000.

    CAP. 3
    Dispozitii privind ordinele, instructiunile si celelalte acte normative emise de conducatorii ministerelor si ai celorlalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale, precum si de prefecti

    Art. 26
    (1) Ordinele cu caracter normativ, instructiunile si alte asemenea acte ale conducatorilor ministerelor si ai celorlalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale, precum si cele ale prefectilor se emit pe baza si in executarea legilor, a ordonantelor si a hotararilor Guvernului.
    (2) Ordinele, instructiunile si alte asemenea acte se emit atunci cand se prevede aceasta printr-o dispozitie legala, cu incadrarea in termenul stabilit si cu indicarea expresa a temeiului legal.
    (3) Ordinele, instructiunile si alte asemenea acte vor fi elaborate respectandu-se normele de tehnica legislativa prevazute de Legea nr. 24/2000, cu consultarea compartimentelor de specialitate din cadrul autoritatii publice respective, si vor fi avizate in mod obligatoriu de compartimentul juridic propriu.
    (4) Actele prevazute la alin. (1) se semneaza numai de catre conducatorii autoritatilor publice emitente.
    Art. 27
    (1) Toate ordinele, instructiunile si alte asemenea acte cu caracter normativ ale ministrilor si conducatorilor celorlalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, prin grija acestora.
    (2) Prefectii vor dispune publicarea ordinelor emise in monitoarele oficiale ale judetelor, potrivit reglementarilor in vigoare.
    (3) Nu sunt supuse regimului de publicare in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, daca legea nu dispune altfel, ordinele, instructiunile si alte acte cu caracter normativ care au ca obiect reglementari din sectorul de aparare, ordine publica si siguranta nationala.

    CAP. 4
    Dispozitii finale

    Art. 28
    (1) Pe intregul parcurs al elaborarii proiectelor de acte normative se interzice personalului autoritatilor publice initiatoare si avizatoare furnizarea in afara institutiilor respective a unor date sau informatii cu privire la respectivele proiecte de acte normative.
    (2) Fac exceptie de la prevederile alin. (1) actele, datele sau informatiile referitoare la proiectele de acte normative, care sunt furnizate in afara institutiilor, cu adresa oficiala, datata si sub semnatura conducerii autoritatilor publice initiatoare sau avizatoare.
    Art. 29
    Ministerele si celelalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale, precum si prefectii vor analiza periodic stadiul aplicarii actelor normative din domeniul lor de activitate si vor face propuneri temeinic justificate de adaptare a reglementarilor legale la cerintele impuse de evolutia vietii economico-sociale.
    Art. 30
    (1) In situatia in care impotriva unui act al Guvernului se formuleaza o reclamatie administrativa in conditiile prevederilor legale privind contenciosul administrativ, adresata Secretariatului General al Guvernului, aceasta se comunica de indata initiatorului, care are obligatia sa reanalizeze actul respectiv si sa comunice Secretariatului General al Guvernului, in termen de 10 zile de la solicitare, propuneri de mentinere, de modificare si/sau de completare ori de abrogare a acestuia.
    (2) In situatia in care initiatorul propune mentinerea actului administrativ Secretariatul General al Guvernului comunica reclamantului solutia de respingere a reclamatiei administrative. Secretariatul General al Guvernului va sustine solutia de mentinere a actului administrativ in fata instantelor de judecata, in conformitate cu prevederile art. 3 alin. (1) lit. f) din Hotararea Guvernului nr. 26/2001 privind stabilirea atributiilor Secretariatului General al Guvernului.
    (3) In situatia in care initiatorul propune admiterea reclamatiei administrative acesta are obligatia de a promova un proiect de modificare, de completare sau de abrogare, dupa caz, a actului administrativ contestat, respectand dispozitiile prezentului regulament si ale legislatiei privind contenciosul administrativ.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 555/2001

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 555 din 2001
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu