LEGE
Nr. 18 din 4 aprilie 1996
privind paza obiectivelor, bunurilor si valorilor
ACT EMIS DE: PARLAMENT
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 75 din 11 aprilie 1996
Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
Ministerele si celelalte organe de specialitate ale administratiei publice
centrale si locale, regiile autonome, societatile comerciale, institutiile
publice sau alte organizatii care detin bunuri ori valori cu orice titlu,
denumite in prezenta lege unitati, sunt obligate sa asigure paza acestora.
Art. 2
In functie de importanta, specificul si valoarea bunurilor pe care le
detin, conducatorii unitatilor prevazute la art. 1, cu concursul de specialitate
al politiei sau al jandarmeriei, stabilesc modalitatile concrete de organizare
si de executare a pazei, dupa caz, cu efective de jandarmi, paza cu gardieni
publici, paza proprie sau paza prin societati specializate.
Unitatile grupate pe un anumit spatiu, cu avizul politiei, pot organiza
paza in comun cu gardieni publici, paza proprie sau prin societati specializate
de paza. Conducatorii acestor unitati stabilesc forma de paza, obligatiile si
raspunderile fiecarui beneficiar, inclusiv cele privind intocmirea planului de
paza.
La celelalte unitati, unde nu se poate realiza un sistem de paza organizat,
conducatorii acestora sunt obligati sa execute imprejmuiri, grile, obloane,
incuietori sigure, iluminat de securitate, sisteme de alarma sau alte asemenea
mijloace necesare asigurarii pazei si integritatii bunurilor.
Art. 3
Raspunderea pentru luarea masurilor de asigurare a pazei bunurilor si
valorilor detinute cu orice titlu revine conducatorilor unitatilor prevazute la
art. 1 si 2.
Art. 4
Conducatorii unitatilor prevazute la art. 1 sunt obligati ca, in cadrul
masurilor de paza, sa introduca si sisteme de alarma impotriva efractiei,
corespunzatoare importantei si specificului obiectivelor si bunurilor ce
trebuie pazite.
Art. 5
Paza se organizeaza si se efectueaza potrivit planului de paza intocmit de
unitatea ale carei bunuri sau valori se pazesc, cu avizul de specialitate al
politiei, care este obligatoriu si pentru modificarea planului. Acest aviz nu
este necesar in cazul unitatilor la care paza se asigura cu efective de
jandarmi.
Prin planul de paza se stabilesc, in principal: numarul de posturi si
amplasarea acestora, efectivul de persoana de paza, amenajarile, instalatiile
si mijloacele tehnice de paza si de alarma, masurile necesare pentru asigurarea
transportului valorilor importante, consemnul posturilor, legatura si
cooperarea cu alte organe cu atributii de paza a obiectivelor, bunurilor si
valorilor. De asemenea, vor fi prevazute si regulile de acces, potrivit
dispozitiilor conducatorului unitatii.
CAP. 2
Formele de paza
Sectiunea 1
Paza cu efective de jandarmi
Art. 6
Paza obiectivelor de importanta deosebita pentru apararea tarii,
activitatea statului, economie, stiinta, cultura si arta, a localurilor
misiunilor diplomatice sau ale unor agentii si reprezentante economice straine,
precum si a valorilor deosebite se asigura cu efective de jandarmi.
Paza cu efective de jandarmi se poate asigura si la sediile unor organisme
internationale care desfasoara activitati pe teritoriul tarii, la cererea
expresa a acestora, adresata Guvernului Romaniei.
Obiectivele si valorile prevazute la alin. 1 si 2, precum si personalul,
mijloacele materiale si financiare necesare asigurarii pazei cu efective de
jandarmi se stabilesc prin hotarare a Guvernului.
Art. 7
Unitatile care beneficiaza de paza militara incheie contracte de prestari
de servicii cu unitatile de jandarmi, la nivelul esalonului care are organ
financiar propriu.
Serviciul de paza cu efective de jandarmi, se efectueaza contra cost,
conform tarifelor legale. Unitatile bugetare beneficiare de paza cu efective de
jandarmi, exceptate de la plata se stabilesc prin hotarare a Guvernului.
Art. 8
Paza cu efective de jandarmi se organizeaza si se executa potrivit planului
de paza intocmit de comandantul unitatii militare si de conducatorul unitatii
beneficiare, cu respectarea prevederilor art. 5.
Art. 9
In unitatile unde functioneaza concomitent paza cu efective de jandarmi,
paza cu gardieni publici, paza proprie sau paza prin societati specializate de
paza, acestea se integreaza in sistemul unic de paza militara.
Sectiunea a 2-a
Paza cu gardieni publici
Art. 10
Paza bunurilor si valorilor detinute de persoanele juridice sau fizice se
poate asigura si prin Corpul gardienilor publici.
Art. 11
Paza cu efective de gardieni publici se face conform Legii nr. 26/1993
privind infiintarea, organizarea si functionarea Corpului gardienilor publici.
Sectiunea a 3-a
Paza proprie
Art. 12
Obiectivele, bunurile si valorile, altele decat cele prevazute la art. 6,
care necesita a fi pazite in mod permanent, se pot asigura prin paza proprie cu
personal anume angajat.
Art. 13
Paza proprie se organizeaza in raport cu natura obiectivelor, a bunurilor
si a valorilor ce urmeaza a fi pazite, cu amplasarea, intinderea si
vulnerabilitatea pe care le prezinta unele unitati si locuri din incinta
acestora, cu numarul de schimburi in care se desfasoara activitatea, punctele
de acces si alte criterii specifice.
Art. 14
Conducatorii unitatilor care detin, cu orice titlu, terenuri agricole sunt
obligati sa organizeze paza proprie pe camp.
Paznicii de camp sunt obligati sa asigure paza tuturor bunurilor de pe
terenurile agricole, date in consemn, si sa sesizeze, la timp, organele
competente despre producerea de calamitati, aparitia unor daunatori si alte
evenimente de natura sa produca pagube agriculturii sau care produc poluarea
mediului din zona.
Art. 15
Paza cailor ferate, a padurilor, a terenurilor forestiere, a fondurilor de
vanatoare si de pescuit, a conductelor pentru transportul hidrocarburilor, a
sistemelor de irigatii, a retelelor telefonice si de transport al energiei
electrice se asigura de catre conducatorii unitatilor centrale de profil prin
corpuri specializate de paza.
Corpurile specializate de paza se organizeaza si functioneaza in baza unui
regulament aprobat prin hotarare a Guvernului.
Art. 16
Primarii sunt obligati sa ia masuri ca in comune si sate sa se asigure paza
bunurilor publice si ale cetatenilor de catre locuitorii acestora, prin
rotatie, de catre gardieni publici, paznici salariati sau prin societatile
specializate de paza, conform hotararilor consiliilor locale, dupa consultarea
prealabila a locuitorilor.
Persoanele care executa paza prin rotatie trebuie sa indeplineasca
conditiile prevazute la art. 19 lit. a)-d).
Plata serviciului de paza se va asigura din fondurile bugetare locale.
Art. 17
In functie de numarul personalului de paza propriu, format din paznici,
portari si controlori de acces, necesar fiecarei unitati, se constituie
formatii de paza conduse de un sef de paza, cu urmatoarea structura: categoria
I, cu peste 100 de posturi personal de paza; categoria a II-a, cu posturi de
personal de paza intre 51-100; categoria a III-a cu posturi de personal de paza
intre 20-50. In unitatile in care numarul personalului de paza este sub 20,
conducatorii acestora vor numi un salariat care sa indeplineasca atributiile
sefului de paza.
Art. 18
Personalul din paza proprie se doteaza cu uniforma, echipament de protectie
si insemne distinctive, pe care le poarta in timpul executarii serviciului.
Conditiile de acordare a uniformei, echipamentului de protectie, descrierea,
baremul, precum si insemnele distinctive se stabilesc prin hotarare a
Guvernului.
Cu avizul politiei, personalul din paza proprie a unitatilor poate fi dotat
cu arme de foc, arme albe, bastoane din cauciuc, sprayuri lacrimogene si alte
mijloace de aparare individuala, in raport cu importanta obiectivelor,
bunurilor si valorilor pazite.
Art. 19
Persoana care urmeaza a fi incadrata ca paznic trebuie sa indeplineasca
urmatoarele conditii:
a) sa fie cetatean roman si sa fi implinit varsta de 21 de ani;
b) sa aiba aptitudini fizice si profesionale adecvate functiei;
c) sa fie cunoscuta ca persoana corecta, cu o buna conduita cetateneasca si
sa nu aiba antecedente penale pentru infractiuni comise cu intentie;
d) sa aiba serviciul militar satisfacut;
e) sa fie absolvent al scolii generale.
Pot fi incadrate in functia de paznic si femei care indeplinesc conditiile
prevazute la alin. 1, cu exceptia celei de la lit. d).
Art. 20
Personalul din paza proprie se incadreaza in munca numai cu avizul
organului de politie. In cazul retragerii avizului, cel in cauza nu mai poate
fi mentinut in serviciul de paza.
Sectiunea a 4-a
Paza prin societati specializate
Art. 21
Societatile specializate de paza se infiinteaza si functioneaza conform
legii, cu autorizarea Inspectoratului General al Politiei.
Conducatorii societatilor specializate de paza trebuie sa obtina avizul
Inspectoratului de politie judetean sau al Directiei generale de politie a
municipiului Bucuresti, in a caror raza teritoriala isi au sediul societatile
respective.
Organul de politie competent poate acorda avizul persoanelor care au
cetatenia romana si domiciliul in tara, au implinit varsta de 21 de ani, poseda
pregatire corespunzatoare atributiilor ce le revin, sunt cunoscute cu o buna
conduita cetateneasca si nu au antecedente penale.
Art. 22
Conducatorii societatilor specializate de paza sunt obligati sa asigure
respectarea prevederilor legale si a regulamentelor proprii in organizarea si
functionarea acestei forme de paza, in angajarea, pregatirea si controlul
personalului, portul uniformei si al insemnelor distinctive, precum si in
dotarea cu mijloace de interventie si aparare individuala, corespunzator art.
18-20 din prezenta lege.
Plata serviciilor de paza prestate de catre societatile specializate de
paza se face pe baza contractelor incheiate cu beneficiarii.
Societatile specializate de paza nu pot adopta insemne, uniforme, accesorii
de echipament sau denumiri asemanatoare cu cele ale autoritatilor publice de
natura sa conduca la confuzii intre societatile specializate de paza si
autoritatile publice.
CAP. 3
Paza transportului unor valori importante
Art. 23
Transportul valorilor importante, constand in sume de bani, titluri de
credit, cecuri ori alte inscrisuri de valoare, metale si pietre pretioase,
valori stiintifice, tehnice, de cultura si arta, precum si transportul armelor,
munitiilor, materialelor explozive, stupefiantelor, al substantelor toxice sau
radioactive ori al altor materii sau substante periculoase, se efectueaza cu
mijloace de transport anume destinate, asigurate, dupa caz, cu jandarmi,
gardieni publici, paznici proprii sau ai societatilor specializate de paza, inarmati
cu arme de foc, in conditiile legii.
Cuantumul sumelor de bani, al valorilor si al bunurilor ce urmeaza a fi
pazite si transportate potrivit alin. 1 se stabilesc de conducatorul unitatii
detinatoare si se consemneaza in planul de paza sau in contractul pentru
prestarea serviciilor de paza.
Art. 24
Mijloacele destinate pentru transportul valorilor si al bunurilor prevazute
la art. 23 alin. 1 se amenajeaza in mod corespunzator si se doteaza cu
dispozitive tehnice de paza si de alarma care sa asigure securitatea deplina a
acestora.
In cazul in care transportul sumelor de bani si al altor valori nu se face
cu mijloace anume destinate, conducatorul unitatii ia masuri ca persoana care
efectueaza astfel de transporturi sa fie insotita de una sau de mai multe
persoane desemnate din cadrul unitatii sau, cand situatia impune, de paznici.
Persoana anume desemnata sau paznicul, prevazuti la alin. 2, pot fi
inarmati cu arme de foc, in conditiile legii.
Art. 25
Conducatorii unitatilor sunt obligati sa asigure paza si sistemele de
alarma impotriva efractiei in locurile de pastrare, depozitare si manipulare a
bunurilor prevazute la art. 23, a informatiilor, documentelor, datelor si
obiectelor cu caracter secret, precum si in locurile unde se desfasoara
activitati care au un asemenea caracter.
Proiectele de instalare a sistemelor de alarma impotriva efractiei se
avizeaza de catre organul de politie competent.
CAP. 4
Obligatiile si drepturile personalului de paza
Art. 26
Personalul de paza este obligat sa cunoasca si sa respecte indatoririle
ce-i revin, fiind direct raspunzator pentru paza si integritatea obiectivelor,
bunurilor si valorilor incredintate.
In timpul serviciului, personalul de paza este obligat:
a) sa cunoasca locurile si punctele vulnerabile din perimetrul
obiectivului, pentru a preveni producerea oricaror fapte de natura sa aduca
prejudicii unitatilor pazite;
b) sa pazeasca obiectivul, bunurile si valorile primite in paza si sa
asigure integritatea acestora;
c) sa permita accesul in obiectiv numai in conformitate cu reglementarile
legale si cu dispozitiile interne; sa efectueze controlul la intrarea si la
iesirea din incinta unitatii a persoanelor, mijloacelor de transport,
materialelor, documentelor si altor bunuri;
d) sa nu permita accesul in obiectivele pazite persoanelor aflate in stare
de ebrietate;
e) sa opreasca si sa legitimeze persoanele despre care exista date sau
indicii ca au savarsit infractiuni sau alte fapte ilicite in obiectivul pazit,
pe cele care incalca normele interne stabilite prin regulamente proprii, iar in
cazul infractiunilor flagrante, sa opreasca si sa predea politiei pe faptuitor,
bunurile sau valorile care fac obiectul infractiunii sau al altor fapte ilicite,
luand masuri pentru conservarea ori paza lor, intocmind totodata un
proces-verbal despre luarea acestor masuri;
f) sa incunostinteze, de indata, conducerea unitatii si pe seful sau
ierarhic despre producerea oricarui eveniment in timpul executarii serviciului
si despre masurile luate;
g) in caz de avarii produse la instalatii, conducte sau rezervoare de apa,
de combustibili ori de substante chimice, la retelele electrice sau telefonice
si in orice alte imprejurari care sunt de natura sa produca pagube, sa aduca de
indata la cunostinta celor in drept asemenea evenimente si sa ia primele masuri
imediat dupa constatare;
h) in caz de incendii, sa ia imediat masuri de stingere si de salvare a
persoanelor, a bunurilor si a valorilor, sa sesizeze pe pompieri si sa anunte
conducerea unitatii si politia;
i) sa ia primele masuri pentru salvarea persoanelor, a bunurilor si a
valorilor in caz de calamitati;
j) sa sesizeze politia in legatura cu orice fapta de natura a prejudicia
patrimoniul unitatii si sa dea concursul pentru indeplinirea misiunilor ce-i
revin politiei pentru prinderea infractorilor;
k) sa pastreze secretul de stat si cel de serviciu, daca, prin natura
atributiilor, are acces la asemenea date si informatii;
l) sa poarte in timpul serviciului armamentul cu care este dotat si sa faca
uz de arma numai in cazurile si conditiile prevazute de lege;
m) sa poarte uniforma si insemnele distinctive numai in timpul serviciului;
n) sa nu se prezinte la serviciu sub influenta bauturilor alcoolice si nici
sa nu consume astfel de bauturi in timpul serviciului; sa nu absenteze fara
motive temeinice si fara sa anunte, in prealabil, conducerea unitatii despre
aceasta;
o) sa execute intocmai dispozitiile sefilor ierarhici si sa fie respectuos
in raporturile de serviciu;
p) sa execute, in raport cu specificul obiectivului, bunurilor sau
valorilor pazite, orice alte sarcini care i-au fost incredintate potrivit
planului de paza.
Art. 27
Seful formatiei de paza, pe langa obligatiile prevazute la art. 26, are si
urmatoarele atributii:
a) sa organizeze, sa conduca si sa controleze activitatea de paza, precum
si modul de executare a serviciului de catre personalul din subordine;
b) sa informeze, de indata, conducerea unitatii si politia despre
evenimentele privind activitatea de paza si sa tina evidenta acestora;
c) sa propuna conducerii unitatii masuri pentru perfectionarea activitatii
de paza;
d) sa tina evidenta armamentului si a munitiei din dotarea personalului de
paza, sa asigure pastrarea, intretinerea, depozitarea si folosirea acestora,
potrivit legii;
e) sa execute programul de pregatire profesionala specifica a personalului
de paza din subordine.
Art. 28
Personalul de paza este asimilat, pe timpul executarii serviciului,
persoanelor care indeplinesc o functie ce implica exercitiul autoritatii
publice.
CAP. 5
Obligatiile conducatorilor de unitati
Art. 29
Conducatorii unitatilor prevazute la art. 1, in care functioneaza sisteme
de paza, au urmatoarele obligatii:
a) raspund de organizarea si functionarea pazei unitatilor, bunurilor si
valorilor pe care le detin, cu orice titlu, aceste unitati;
b) analizeaza temeinic nevoile stricte de paza si stabilesc efectivele
necesare, in raport cu importanta, marimea si vulnerabilitatea unitatilor
respective, specificul productiei si locul de dispunere a acestora;
c) asigura, pentru executarea serviciului de paza, selectionarea
persoanelor cu profil moral corespunzator, cu aptitudini fizice si profesionale
necesare acestei activitati;
d) iau masuri de instruire specifica a personalului de paza si controleaza
modul cum acesta isi executa atributiile de serviciu;
e) asigura executarea amenajarilor si a instalatiilor necesare desfasurarii
serviciului de paza, precum si introducerea, intretinerea si mentinerea in
stare de functionare a sistemelor tehnice de legatura, de paza si de alarma
impotriva efractiei;
f) asigura echiparea personalului de paza cu uniforma si insemnele distinctive,
in conditiile legii;
g) asigura spatiile si amenajarile necesare pastrarii in deplina siguranta
a armamentului si a munitiei destinate serviciului de paza;
h) stabilesc reguli privind accesul si circulatia in interiorul
obiectivului pazit;
i) stabilesc responsabilitati pentru sefii compartimentelor de munca, in
ceea ce priveste paza si siguranta utilajelor si instalatiilor.
Indeplinirea acestor sarcini se realizeaza cu sprijinul de specialitate al
politiei.
CAP. 6
Atributiile organelor Ministerului de Interne
Art. 30
In vederea asigurarii pazei si sigurantei obiectivelor, bunurilor si
valorilor, organele Ministerului de Interne au urmatoarele atributii:
a) asigura paza cu efective de jandarmi a obiectivelor si a bunurilor
stabilite prin hotarare a Guvernului;
b) acorda sprijin de specialitate la organizarea pazei in unitati si
urmaresc executarea intocmai a masurilor stabilite prin planurile de paza;
c) avizeaza incadrarea personalului de paza si a celui care executa
proiectul de instalare, instaleaza sau asigura intretinerea mijloacelor de
alarma si de paza si retrag avizul cand el nu mai indeplineste conditiile
prevazute de lege;
d) acorda asistenta in activitatea de instruire a personalului de paza;
asigura, in mod gratuit, autoritatilor si institutiilor publice, precum si
agentilor economici cu capital de stat, armamentul necesar dotarii personalului
de paza; asigura, pe baza de contract de inchiriere, dotarea cu armament a
personalului de paza din celelalte unitati; conduc sedintele de tragere cu
personalul de paza, incasand de la beneficiari contravaloarea munitiei
folosite;
e) controleaza modul in care se respecta dispozitiile legale cu privire la
paza unitatilor, a bunurilor si a valorilor; stabilesc masurile ce urmeaza a fi
luate, cat si termenele in care acestea trebuie indeplinite de catre
conducatorul unitatii.
CAP. 7
Sisteme de alarma impotriva efractiei
Art. 31
In cadrul masurilor de paza a obiectivelor, bunurilor si valorilor,
conducatorii de unitati sunt obligati sa asigure numai folosirea sistemelor de
alarma impotriva efractiei, care sunt certificate.
Certificarea sistemelor de alarma impotriva efractiei sau a componentelor
acestora, produse in tara sau importate, se face de catre un laborator de
incercari pentru sistemele de alarma impotriva efractiei, autorizat si
acreditat potrivit legii.
Art. 32
In proiectele de executie a constructiilor destinate producerii, pastrarii
sau detinerii unor bunuri ori valori importante sau a lucrarilor de
modernizare, modificare si transformare a acestora trebuie sa se prevada
instalarea sistemelor tehnice de paza si de alarma impotriva efractiilor.
Art. 33
Activitatea privind proiectarea, producerea, instalarea si intretinerea
sistemelor de alarma impotriva efractiei sau a componentelor acestora se poate
desfasura numai de persoanele fizice sau juridice autorizate de Inspectoratul
General al Politiei.
Art. 34
Clasificarea sistemelor de alarma impotriva efractiei se face in raport cu
importanta bunurilor si valorilor ce urmeaza a fi aparate si cu categoria de
importanta a constructiei, de catre societatile de asigurare.
CAP. 8
Sanctiuni
Art. 35
Nerespectarea dispozitiilor prezentei legi atrage, dupa caz, raspunderea
civila, materiala, disciplinara, contraventionala sau penala.
Art. 36
Constituie contraventii la prezenta lege urmatoarele fapte, daca nu sunt
savarsite in astfel de conditii incat, potrivit legii penale, sa constituie infractiuni:
a) neluarea masurilor de organizare si functionare a pazei prevazute la
art. 3, 4, 14, 15 si 16;
b) neluarea masurilor prevazute la art. 23 alin. 1, art. 24 alin. 1 si 2 si
art. 25;
c) neintocmirea planului de paza, conform art. 5, precum si neindeplinirea
sarcinilor prevazute in acesta ori a masurilor stabilite de politie;
d) incadrarea sau mentinerea in functie a personalului de paza, fara avizul
politiei, prevazut la art. 20;
e) incalcarea de catre personalul de paza a obligatiilor prevazute la art.
26 si 27;
f) neindeplinirea obligatiilor, de catre conducatorii unitatilor, prevazute
la art. 29;
g) nerespectarea prevederilor art. 21 alin. 1 si 2, art. 22, art. 33 si
art. 43;
h) instalarea de sisteme tehnice de alarma impotriva efractiei sau
componente ale acestora, cu incalcarea prevederilor art. 31 alin. 1 si art. 33.
Art. 37
Contraventiile prevazute la art. 36 se sanctioneaza dupa cum urmeaza:
a) cu amenda de la 500.000 lei la 2.500.000 lei, contraventiile prevazute
la lit. g) si h);
b) cu amenda de la 100.000 lei la 500.000 lei, contraventiile prevazute la
lit. a), b), c), d) si f);
c) cu amenda de la 10.000 lei la 50.000 lei, contraventia prevazuta la lit.
e).
Art. 38
Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor se fac prin
proces-verbal incheiat de politisti, precum si de primar si de imputernicitii
acestuia.
Art. 39
Impotriva procesului-verbal de constatare a contraventiei si de aplicare a
sanctiunii se poate face plangere, in termen de 15 zile de la comunicare, la
judecatoria in a carei raza teritoriala s-a savarsit contraventia.
Art. 40
Contraventiilor prevazute de prezenta lege le sunt aplicabile dispozitiile
Legii nr. 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor.
CAP. 9
Dispozitii finale
Art. 41
Paza obiectivelor, a bunurilor si a valorilor apartinand componentelor
sistemului national de aparare se asigura in conformitate cu reglementarile
stabilite in cadrul acestor institutii.
Art. 42
Corpul gardienilor publici si societatile specializate de paza pot infiinta
dispecerate de zona care sa semnaleze patrunderile prin efractie in unitatile
si la persoanele fizice la care sunt instalate sisteme de alarma.
Art. 43
Societatile specializate de paza, precum si persoanele fizice si juridice
care desfasoara activitati de proiectare, producere, instalare si intretinere a
sistemelor de alarma impotriva efractiei, infiintate pana la aparitia prezentei
legi, sunt obligate ca in termen de 3 luni de la publicarea acesteia sa obtina
autorizatiile prevazute la art. 21 si, respectiv, la art. 33.
Art. 44
Prezenta lege intra in vigoare la 30 de zile de la data publicarii ei in
Monitorul Oficial al Romaniei.
Pe aceeasi data Decretul nr. 477/1983 privind paza bunurilor, precum si
orice alte dispozitii contrare prezentei legi se abroga.
Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 11 martie
1996, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
ADRIAN NASTASE
Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 11 martie 1996, cu
respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.
p. PRESEDINTELE SENATUI
DAN VASILIU