Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 968 din 19 noiembrie 2009

pentru modificarea si completarea Ordinului presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 438/2008 privind aprobarea conditiilor si documentelor necesare furnizorilor de servicii medicale de dializa în vederea intrarii în relatii contractuale pentru furnizarea de servicii de dializa în regim ambulatoriu cu Casa Nationala de Asigurari de Sanatate

ACT EMIS DE: CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 840 din 7 decembrie 2009



Având în vedere:

- Referatul de aprobare nr. RN./1.596/JA/6.367 din 17 noiembrie 2009 al Direcţiei programe naţionale şi al Direcţiei juridic contencios şi acorduri internaţionale;

- art. 246 alin. (3) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare;

- Hotărârea Guvernului nr. 367/2009 pentru aprobarea programelor naţionale de sănătate în anul 2009, cu modificările şi completările ulterioare;

- Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 417/431/2009 pentru aprobarea Normelor tehnice de realizare a programelor naţionale de sănătate în anul 2009, cu modificările şi completările ulterioare;

- Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 967/2009 pentru aprobarea Normelor privind condiţiile şi modalitatea de decontare a serviciilor de dializă, contractate de Casa Naţională de Asigurări de Sănătate cu furnizorii din sectorul privat, câştigători ai licitaţiei naţionale pentru centrele-pilot şi alţi furnizori privaţi de servicii de dializă, autorizaţi şi evaluaţi în condiţiile legii;

- Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.718/2004 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţilor de dializă publice şi private, cu modificările ulterioare,

în temeiul dispoziţiilor art. 281 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 972/2006, cu modificările şi completările ulterioare,

preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate emite următorul ordin:

Art. I. - Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 438/2008 privind aprobarea condiţiilor şi documentelor necesare furnizorilor de servicii medicale de dializă în vederea intrării în relaţii contractuale pentru furnizarea de servicii de dializă în regim ambulatoriu cu Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 519 din 10 iulie 2008, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:

1. La articolul 2 alineatul (1), punctul 4 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„4. avizul eliberat de Ministerul Sănătăţii, cu avizul Comisiei de Nefrologie a Ministerului Sănătăţii, pentru unităţile sanitare private;".

2.  La articolul 2 alineatul (1) punctul 10, lit. a) şi c) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

,,a) documente privind încadrarea personalului potrivit Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de dializă publice şi private;

........................................................................................................................................................................ .........................................................

c) dovada că asistenţii medicali angajaţi au pregătire de bază în Medicină internă, Chirurgie, Terapie intensivă sau Pediatrie şi specializare în hemodializă (hemodializă convenţională şi/sau hemodiafiltrare intermitentă on-line) şi dializă peritoneală (continuă şi/sau automată) şi au urmat un stagiu de cel puţin 6 săptămâni în centre de dializă autorizate (atestat semnat de medicul coordonator al centrului) şi, respectiv, dovada că au efectuat independent cel puţin 7 şedinţe de hemodiafiltrare intermitentă on-line şi au instruit cel puţin 5 bolnavi pentru dializă peritoneală automată;".

3. La articolul 2 alineatul (1) punctul 12.1, lit. a) şi g) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

,,a) contract(e) cu furnizori autorizaţi potrivit legii pentru distribuirea de medicamente şi materiale sanitare specifice hemodializei (hemodializă convenţională şi/sau hemodiafiltrare intermitentă on-line) şi dializei peritoneale (continuă şi/sau automată);

........................................................................................................................................................................ .........................................................

g) contract (e) cu transportatori autorizaţi potrivit legii, pentru transportul nemedicalizat al pacienţilor hemodializaţi prin hemodializă convenţională sau hemodiafiltrare intermitentă on-line de la şi la domiciliul pacienţilor şi transportul lunar al medicamentelor şi materialelor sanitare specifice dializei peritoneale continue sau automate la domiciliul pacienţilor. In situaţia în care transportul se realizează de către furnizor se vor prezenta documente care să ateste că acesta deţine în mod legal vehiculele folosite pentru transport autorizat şi că este autorizat şi evaluat pentru activitatea de transport sanitar nemedicalizat."

4. La articolul 2, după alineatul (3) se introduc două noi alineate, alineatele (4) şi (5), cu următorul cuprins:

„(4) Pentru contractarea serviciilor de hemodiafiltrare intermitentă on-line, furnizorii vor prezenta şi următoarele documente:

a) dovada deţinerii aparatului/aparatelor de dializă echipate pentru tratament prin hemodiafiltrare intermitentă on-line (seria aparatului/aparatelor) sau certificatul de conformitate emis de producător prin care se face dovada că aparatul de dializă este prevăzut cu dispozitiv pentru hemodiafiltrare intermitentă on-line; şi

b) dovada deţinerii unui contract cu un laborator acreditat pentru analiza apei produse şi încadrarea în nivelele maxime admise, menţionate în tabelul nr. 1, şi cu frecvenţa menţionată în tabelul nr. 2.

Tabelul nr. 1

Nivele maxim admise pentru puritatea microbiologică a apei

Nivel maxim admis

Framacopeea europeană

Apă obişnuită

Apă ultrapură

Apă sterilă

Contaminare microbiană (CFU/ml)

<100

<0,1

0,000001

Endotoxine bacteriene (IU/ml*)

<0,25

<0,03

<0,03

* 1IU endoxină este standardizată din 1982 de către OMS ca reprezentând reactivitatea a 0,1 ng de endotoxină standard EC-5 a tulpinii 0113: H10: K de E. Coli reacţionând cu reactivul LAL (Limulus Amoebocyte Lysate - un lizat de celule imunocompetente al crabului Limulus polyphemus, care are habitatul natural în ape cu o mare concentraţie de endotoxine, dezvoltând astfel o imunitate naturală împotriva acestora).

Tabelul nr. 2

Frecvenţa de urmărire a calităţii microbiologice a apei în perioadele de validare si de monitorizare

Frecvenţa

Validare

(3 luni)

Monitorizare (12 luni)

Apa de la robinet

săptămânal

lunar

Apa dedurizată

săptămânal

-

Apa filtrată/deionizată/prin osmoză inversă

săptămânal

-

Intrarea în reţeaua de distribuţie

săptămânal

-

Apa care alimentează aparatul de dializă

săptămânal

lunar

Drenajul dializantului

săptămânal

lunar

(5) Pentru contractarea serviciilor de dializă peritoneală automată, furnizorii vor prezenta şi următoarele documente:

a) dovada deţinerii aparatelor care pot efectua tratament prin dializă peritoneală automată;

b)  procesul-verbal de predare-primire al aparatului încheiat cu bolnavul, precum şi consemnarea că bolnavul a fost instruit cu privire la modul de utilizare al acestui aparat."

5. Anexa nr. 1 se modifică şi va avea cuprinsul prevăzut în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin.

6. Anexa nr. 2 se modifică şi va avea cuprinsul prevăzut în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. II. - Direcţiile de specialitate din cadrul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, precum şi furnizorii de servicii medicale de dializă care intră în contract cu Casa Naţională de Asigurări de Sănătate vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. III. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate,

Irinel Popescu

ANEXA Nr. 1 (Anexa nr. 1 la Ordinul nr. 438/2008)

ADEZIUNEA   PACIENTULUI

Subsemnatul(a),.........................................., pacient(ă) al(a) Centrului de Dializă......................................., tratat(ă) prin:

O - Hemodializă convenţională

O - Hemodiafiltrare intermitentă on-line*

O - Dializă peritoneală continuă

O - Dializă peritoneală automată,*

posesor(posesoare) al(a) C.I. seria........nr......, eliberată de............................la data de................., CNP..............., domiciliat(ă) în.............................................................., dializat(ă) cronic din data de................., solicit efectuarea şedinţelor de dializă în Centrul de Dializă.................................................................

Data

................................................

Semnătura

................................................

* In această situaţie adeziunea va fi însoţită de Referatul medical elaborat de medicul şef al centrului de dializă din care să rezulte că sunt întrunite criteriile medicale, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 417/431/2009 pentru aprobarea Normelor tehnice de realizare a programelor naţionale de sănătate în anul 2009, cu modificările şi completările ulterioare, cu menţionarea expresă a acestor criterii de includere. Referatul medical poate fi întocmit pentru maximum 7% din totalul bolnavilor trataţi în centru şi incluşi în contract cu Casa Naţională de Asigurări de Sănătate.

ANEXA Nr. 2 (Anexa nr. 2 la Ordinul nr. 438/2008)

CONTRACT

pentru furnizarea de servicii de dializă în regim ambulatoriu între Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS)

şi

......................................................

Părţile contractante:

Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS), cu sediul în municipiul Bucureşti, Calea Călăraşilor nr. 248, sectorul 3, cont nr. RO02TREZ70027660520XXXXX, deschis la Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti, cod fiscal nr. 11697800, reprezentată legal prin preşedinte.............................,

şi

......................................................(Furnizorul), cu sediul în...............................................................................................,  cont nr................................., deschis la..............................................., cod unic de înregistrare nr.........................., reprezentată legal prin......................,

având în vedere:

- art. 246 alin. (3) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare;

- Hotărârea Guvernului nr. 367/2009 pentru aprobarea programelor naţionale de sănătate în anul 2009, cu modificările şi completările ulterioare;

- Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 417/431/2009 pentru aprobarea Normelor tehnice de realizare a programelor naţionale de sănătate în anul 2009, cu modificările şi completările ulterioare;

-  Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 438/2008 privind aprobarea condiţiilor şi documentelor necesare furnizorilor de servicii medicale de dializă în vederea intrării în relaţii contractuale pentru furnizarea de servicii de dializă în regim ambulatoriu cu Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, cu modificările şi completările ulterioare;

- Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 967/2009 pentru aprobarea Normelor privind condiţiile şi modalitatea de decontare a serviciilor de dializă, contractate de Casa Naţională de Asigurări de Sănătate cu furnizorii din sectorul privat, câştigători ai licitaţiei naţionale pentru centrele-pilot, şi alţi furnizori privaţi de servicii de dializă, autorizaţi şi evaluaţi în condiţiile legii;

- Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.718/2004 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţilor de dializă publice şi private, cu modificările ulterioare,

CNAS şi Furnizorul au încheiat prezentul contract pentru furnizarea serviciilor în următorii termeni şi condiţii:

Contractul este format din:

- Partea 1 - Volumul estimat de servicii;

- Partea a 2-a - Prevederi operaţionale;

- Anexe:

- anexa A - Condiţii suspensive;

- anexa B - Descrierea centrului.

Fiecare parte şi anexa la prezentul contract sunt parte integrantă a prezentului contract.

PARTEA 1

Volumul estimat de servicii

I. Bolnavi beneficiari ai Programului naţional de supleere a funcţiei renale la bolnavii cu insuficienţă renală cronică contractaţi

Tabelul de mai jos prezintă volumul estimat de servicii corespunzător perioadei contractate (astfel cum este definit în partea a 2-a a prezentului contract).

Serviciul

Volumul contractat estimat

Valoarea contractată estimată

- lei -

Nr. bolnavi pentru hemodializă convenţională

Nr. şedinţe de hemodializă convenţională

Nr. bolnavi pentru hemodiafiltrare intermitentă on-line

Nr. şedinţe de hemodiafiltrare intermitentă on-line

Nr. bolnavi pentru dializă peritoneală continuă

Nr. bolnavi pentru dializă peritoneală automată

Valoarea totală a contractului pentru perioada..........................este de.....................lei, calculată la tarifele prevăzute la clauza 6.1.1, clauza 6.1.2, clauza 6.1.3 şi clauza 6.1.4, respectiv 472 lei/şedinţa de hemodializă convenţională, 536 lei/şedinţa de hemodiafiltrare intermitentă on-line, 50.800 lei pentru dializa peritoneală continuă tarif/pacient/an şi 63.500 lei pentru dializa peritoneală automată tarif/pacient/an.

II. Modificări ale volumului estimat

A. Furnizorul trebuie să aibă o capacitate suficientă pentru furnizarea volumului estimat de servicii pentru pacienţii asiguraţi în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate.

B. Volumul efectiv al serviciilor furnizate conform prezentului contract depinde de numărul de servicii solicitate Furnizorului pentru pacienţii asiguraţi în sistemul de asigurări sociale de sănătate, sub condiţia plafonului de plăţi, conform clauzei 6.4.

C.  1. In cazul în care pe durata executării contractului există situaţia în care un bolnav constant a întrerupt tratamentul (transplant renal, deces sau alte cauze), Furnizorul va notifica CNAS despre această situaţie în primele 10 zile de la întreruperea tratamentului.

2. In cazul în care pe durata executării contractului, Furnizorul primeşte noi adeziuni de la bolnavii beneficiari ai Programului naţional de supleere a funcţiei renale la bolnavii cu insuficienţă renală cronică, pentru efectuarea dializei în centru, Furnizorul va notifica CNAS despre aceste solicitări şi va preciza:

a) dacă este un bolnav nou introdus pe un post vacantat;

b) dacă este un bolnav nou, suplimentar numărului de bolnavi contractat, dar cu încadrare în valoarea contractată estimată;

c) dacă este un bolnav nou, suplimentar numărului de bolnavi contractat şi valoarea contractată estimată, şi va informa CNAS dacă poate sau nu să onoreze această cerere suplimentară.

3.  Dacă Furnizorul poate onora cererea suplimentară pentru bolnavii prevăzuţi la lit. c) al pct. 2, părţile pot conveni să majoreze serviciile furnizate în baza acestui contract prin încheierea unui act adiţional, cu încadrarea în limita numărului de pacienţi cuprinşi în Programul naţional de supleere a funcţiei renale la bolnavii cu insuficienţă renală cronică şi a fondurilor aprobate cu această destinaţie prin buget, în anul în curs, după analiza efectuată la nivelul CNAS. Actul adiţional se încheie cu luna următoare celei în care se transmite notificarea prevăzută la pct. 2.

4.  Furnizorul nu va raporta bolnavii noi incluşi până la întocmirea actului adiţional prevăzut la pct. 2, iar CNAS nu va deconta serviciile prestate de Furnizor pentru pacienţii existenţi în Programul naţional de supleere a funcţiei renale la bolnavii cu insuficienţă renală cronică de la care a primit noi adeziuni.

D. Furnizorul acceptă riscul ca cererea de servicii să fie mai mică decât volumul estimat, situaţie în care CNAS va deconta serviciile ce fac obiectul prezentului contracţia nivelul realizat. CNAS va plăti Furnizorului tariful contractual, stabilit la clauzele 6.1.1, 6.1.2, 6.1.3 şi 6.1.4, pentru toate serviciile furnizate până la plafonul prevăzut în clauza 6.4 - partea a 2-a, dar nu îşi asumă nicio obligaţie de a garanta că volumul serviciilor solicitate va atinge întotdeauna volumul estimat.

PARTEA a 2-a

Prevederi operaţionale

1. Definiţii

1.1. In scopul interpretării prezentului contract:

Caz de forţă majoră înseamnă orice eveniment independent de voinţa părţilor, excepţional şi imprevizibil, şi în afara puterii de control a părţii care îl invocă, al cărui efect nu a putut fi evitat şi care afectează substanţial executarea obligaţiilor părţii conform prezentului contract. Cazurile de forţă majoră includ, fără a se limita la acestea, următoarele: a) cutremure; b) explozii, incendii sau inundaţii (cu excepţia celor cauzate de Furnizor); c) contaminare nucleară, chimică sau biologică (cu excepţia celor cauzate de Furnizor); d) bombe neexplodate sau alte muniţii ori descoperirea unor vestigii arheologice sau antice; e) război sau război civil (fie declarat sau nedeclarat) sau conflicte armate, invazii, blocade şi embargouri; f) revoltă civilă sau tulburare sau rebeliune; g) orice act terorist sau ameninţare credibilă privind un act terorist asupra Furnizorului sau a unităţilor sale; sau h) greve sau alte acţiuni industriale la nivel naţional.

Data intrării în vigoare este data prevăzută în clauza 3 la care contractul intră în vigoare.

Data încetării are înţelesul prevăzut în clauza 2.

Data semnării este data la care contractul este semnat de ambele părţi.

Garanţia de bună execuţie înseamnă o garanţie constituită de către Furnizor în favoarea CNAS pentru îndeplinirea serviciilor conform prezentului contract sub formă de: (i) depozit în numerar într-un cont în lei în favoarea CNAS, la o bancă comercială română sau o bancă comercială internaţională având o sucursală în România, acceptabilă pentru CNAS; (ii) scrisoare de garanţie bancară necondiţionată, irevocabilă, independentă şi plătibilă la prima cerere, fără beneficiul de discuţiune şi diviziune, într-o formă rezonabil acceptabilă pentru CNAS, emisă de o bancă comercială înregistrată în România sau o bancă comercială internaţională având o sucursală în România, acceptabilă pentru CNAS; sau (iii) orice modalitate care să îmbine cele prezentate mai sus, valabilă pe durata contractului şi reînnoită pentru orice modificare apărută în derularea acestuia şi pe o durată de 30 de zile de la data încetării contractului, în cuantum de 5% din valoarea estimată a serviciilor de dializă pentru perioada respectivă, în valoare de......lei.

Furnizorul înseamnă prestatorul de servicii definit potrivit prezentului contract.

Legile includ toate actele normative ale Parlamentului României, acte ale Guvernului României, precum şi toate reglementările şi hotărârile de guvern mai jos amintite şi reglementările cu caracter juridic ale autorităţilor publice, municipale şi ale altor autorităţi competente care afectează în orice mod sau sunt aplicabile serviciilor, astfel cum acestea ar putea fi modificate, completate, înlocuite şi/sau republicate din când în când.

Materiale înseamnă toate materialele şi documentaţia furnizată de către Furnizor pentru îndeplinirea serviciilor.

Norme de dializă înseamnă regulamentul de funcţionare şi organizare al unităţilor de dializă, cu anexele aferente, precum şi Ghidul de bună practică, astfel cum acestea sunt aprobate prin ordin al ministrului sănătăţii publice.

Servicii înseamnă pachetul complet de servicii de dializă, incluse în pachetul de bază, cuprins în Normele de dializă, care include servicii de hemodializă: hemodializă convenţională sau hemodiafiltrare intermitentă on-line şi pentru servicii de dializă peritoneală: continuă sau automată, precum şi furnizarea medicamentelor şi materialelor sanitare specifice, ce urmează a fi efectuate de către Furnizor în regim ambulatoriu pentru pacienţi asiguraţi în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, inclusiv transportul nemedicalizat al pacienţilor hemodializaţi prin hemodializă convenţională sau hemodiafiltrare intermitentă on­line de la şi la domiciliul pacienţilor şi transportul lunar al medicamentelor şi materialelor sanitare specifice dializei peritoneale continuă sau automată la domiciliul pacienţilor. Serviciile de dializă cuprind:

a) serviciul de hemodializă convenţională şi hemodiafiltrarea intermitentă on-line: medicamente şi materiale sanitare specifice, investigaţii de laborator, toate cheltuielile necesare realizării serviciului medical de hemodializă şi transportului nemedicalizat al bolnavilor de la domiciliul bolnavilor la unitatea sanitară şi retur, excepţie făcând copiii cu vârsta cuprinsă între 0-18 ani şi persoanele peste 18 ani cu nanism, care nu pot fi preluate în centrele de dializă de adulţi, în vederea efectuării dializei în unităţile sanitare situate în alt judeţ decât cel de domiciliu al persoanei respective, pentru care transportul se suportă din fondul alocat asistenţei medicale de urgenţă şi transport sanitar, în condiţiile stabilite prin normele metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anul 2009, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.714/2008, cu modificările şi completările ulterioare;

b) serviciul de dializă peritoneală, continuă şi automată: medicamente şi materiale sanitare specifice, investigaţii de laborator şi transportul lunar al medicamentelor şi materialelor sanitare specifice dializei peritoneale la domiciliul pacienţilor.

Tariful-contractualînseamnă tariful plătibil de către CNAS Furnizorului pentru serviciile furnizate, conform clauzei 6 din această parte a 2-a.

Volumul estimat înseamnă volumul estimat al serviciilor ce urmează să fie furnizate de către Furnizor în condiţiile prezentului contract.

Zi lucrătoare înseamnă o zi (dar nu sâmbăta sau duminica, în condiţiile în care prin acte normative nu se stabileşte altfel) în care băncile sunt deschise în mod normal pentru activitatea bancară în România.

1.2. Titlurile articolelor din prezentul contract au doar scopul de a înlesni citirea şi nu vor afecta interpretarea acestuia.

1.3. In cazul unor neconcordanţe în ce priveşte termenii prezentului contract, acestea vor fi soluţionate ţinându-se cont de următoarea ordine:

a) prezentele clauze, incluse în această parte a 2-a;

b) toate celelalte părţi în ordinea numerotării.

2.  Durata contractului

2.1. Sub rezerva clauzei 3, obligaţiile Furnizorului în baza acestui contract se vor naşte la Data intrării în vigoare.

2.2. Durata prezentului contract este de la data intrării în vigoare şi până la......şi poate fi prelungită prin acte adiţionale, în limita creditelor aprobate prin buget pentru anul respectiv, în condiţiile respectării dispoziţiilor legale în vigoare.

3. Condiţii suspensive

3.1.  Data intrării în vigoare a contractului este data la care CNAS confirmă primirea, într-o formă şi conţinut acceptabile, a tuturor documentelor şi dovezilor care atestă îndeplinirea de către Furnizor a tuturor condiţiilor suspensive prevăzute în anexa A. Data intrării în vigoare nu poate fi mai târziu de 15 zile lucrătoare de la data semnării, dacă părţile nu convin altfel.

3.2.  Nedepunerea tuturor documentelor şi dovezilor care atestă îndeplinirea de către Furnizor a tuturor condiţiilor suspensive prevăzute în anexa A, în termenul prevăzut la clauza 3.1, atrage rezilierea de drept a contractului.

4.  Locaţia serviciilor

4.1. Furnizorului i se solicită să furnizeze servicii în Centrul............................, cu sediul în.............................................

5. Obligaţiile părţilor

5.1. Furnizorul:

a)  va depune toată diligentele şi va acţiona pe toată durata contractului în conformitate cu cele mai înalte principii şi standarde profesionale;

b) va respecta şi se va conforma tuturor legilor aplicabile;

c) va furniza serviciile în conformitate cu toate normele, incluzând, fără a se limita la Normele de dializă, standardele, legile şi reglementările privind evaluarea, certificarea sau licenţierea medicală a furnizorilor de servicii medicale privind operarea centrelor de dializă sau furnizarea serviciilor şi va utiliza numai medicamente şi materiale sanitare, aparatură şi echipament aferent, autorizate pentru a fi utilizate în România; pentru a se evita orice îndoială, orice norme de evaluare, certificare sau licenţiere medicală ulterioare datei prezentului contract vor fi aplicabile Furnizorului;

d)  va furniza serviciile pacienţilor asiguraţi cuprinşi în Programul naţional de supleere a funcţiei renale la bolnavii cu insuficienţă renală cronică, ce optează pentru efectuarea tratamentului în prezentul centru, fără niciun fel de discriminare, folosind metodele cele mai eficiente de tratament, în limita valorii de contract;

e) va furniza serviciile pacienţilor titulari ai cârdului european de asigurări de sănătate, ai certificatului provizoriu de înlocuire a acestuia, emise în aplicarea regulamentelor (CEE) nr. 1.408/71/CEEal Consiliului din 14 iunie 1971 privind aplicarea regimurilor de securitate socială în raport cu lucrătorii salariaţi şi cu familiile acestora care se deplasează în cadrul Comunităţii şi nr. 574/72/CEE al Consiliului din 21 martie 1972 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (CEE) nr. 1.408/71 privind aplicarea regimurilor de securitate socială în raport cu salariaţii şi cu membrii familiilor acestora care se deplasează în interiorul Comunităţii de unul dintre statele membre ale Uniunii Europene sau ale Spaţiului Economic European, în perioada de valabilitate a cârdului şi în aceleaşi condiţii ca pentru persoanele asigurate în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate din România, urmând a evidenţia şi raporta distinct caselor de asigurări sociale de sănătate serviciile medicale acordate pentru această categorie de persoane;

f) va solicita documente care să ateste că pacienţii sunt asiguraţi în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate;

g) va pregăti şi va depune la autorităţile relevante rapoartele cerute de normele de dializă şi alte legi aplicabile;

h) va angaja personalul de specialitate în proporţie cu cerinţele minimale de personal prevăzute în normele de dializă şi va asigura instruirea tehnică corespunzătoare a acestora pentru utilizarea echipamentelor din dotare;

i) va respecta atât criteriile medicale de calitate prevăzute în normele de dializă, cât şi criteriile de calitate a serviciilor de dializă în conformitate cu art. 238 şi 239 din Legea nr. 95/2006, cu modificările şi completările ulterioare;

j) va crea, implementa, documenta şi menţine un sistem de control intern al calităţii;

k) va oferi relaţii asiguraţilor despre serviciile acordate, precum şi despre modul în care vor fi furnizate acestea şi va acorda consilierea în scopul prevenirii îmbolnăvirilor şi al păstrării sănătăţii;

l) va respecta confidenţialitatea prestaţiei medicale;

m) va respecta normele de raportare a bolilor, conform prevederilor legale în vigoare;

n) va stabili programul de activitate şi îl va afişa la loc vizibil, va stabili programul de activitate şi sarcinile de serviciu pentru personalul angajat;

o) va anunţa CNAS despre orice modificare a datelor privind Furnizorul, astfel cum au fost trimise către CNAS;

p) va informa pacienţii cu privire la pachetul de servicii de bază şi obligaţiile sale în relaţie contractuală cu CNAS, precum şi obligaţiile pacienţilor referitoare la actul medical;

q) are obligaţia de a permite personalului CNAS şi caselor de asigurări de sănătate verificarea scriptică şi faptică a modului de îndeplinire a obligaţiilor contractuale asumate de acesta în baza prezentului contract;

r) răspunde de efectuarea şi calitatea transportului nemedical al pacienţilor pentru hemodializă (hemodializă convenţională sau hemodiafiltrare intermitentă on-line), cuprinşi în prezentul contract, cât şi de transportul lunar al medicamentelor şi materialelor sanitare pentru pacienţii cu dializă peritoneală (continuă sau automată), cuprinşi în prezentul contract;

s) să organizeze evidenţa indicatorilor de performanţă a tratamentului elaboraţi de comisia de specialitate a Ministerului Sănătăţii şi să raporteze datele on-line la Registrul Renal Român în formatul cerut de acesta;

t) să transmită CNAS raportări lunare, trimestriale (cumulat de la începutul anului) şi anuale privind indicatorii realizaţi, în primele 10 zile lucrătoare ale lunii următoare încheierii perioadei pentru care se face raportarea;

u) are obligaţia de a respecta prevederile Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi a legislaţiei subsecvente în acest domeniu.

5.2.  Furnizorul nu are obligaţia de a furniza servicii de dializă în sistem de internare. Includerea de pacienţi noi în cadrul programului pentru tratament specific va fi realizată conform prevederilor Regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţilor de dializă publice şi private, aprobat prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.718/2004, cu modificările ulterioare, cu avizul medicului coordonator al judeţului.....şi al comisiei de specialitate a CNAS, mecanismul fiind reglementat prin act adiţional, care va face parte integrantă din prezentul contract.

5.3. CNAS, prin reprezentanţii săi, respectiv casele de asigurări de sănătate:

a) va monitoriza activitatea şi calitatea serviciilor efectuate de Furnizor, incluzând, dar fără a se limita la monitorizarea sistemului de control intern al calităţii şi evidenţele Furnizorului;

b) va urmări derularea Contractului şi modul de îndeplinire a obligaţiilor asumate de Furnizor;

c)  CNAS va deconta Furnizorului serviciile contractate şi prestate, pe baza facturii însoţite de desfăşurătoarele privind activitatea realizată, în urma verificării şi validării acestora de către casa de asigurări de sănătate;

d) va monitoriza numărul serviciilor medicale furnizate de Furnizor; trimestrial se reevaluează volumul serviciilor, ţinându-se cont de serviciile furnizate în trimestrul respectiv, proporţional cu perioada de contract rămasă de executat;

e)  va verifica scriptic şi faptic modul de îndeplinire a obligaţiilor contractuale asumate de Furnizor în baza prezentului contract.

6. Plata

6.1. Plata serviciilor

6.1.1. Pentru bolnavii care sunt supuşi tratamentului de hemodializă convenţională, CNAS decontează serviciile medicale prin tarif/şedinţă de hemodializă convenţională de 472 lei, în funcţie de numărul de şedinţe de hemodializă efectuate (tariful hemodializei convenţionale) şi în limita valorii de contract.

6.1.2.  Pentru bolnavii care sunt supuşi tratamentului de hemodiafiltrare intermitentă on-line, CNAS decontează serviciile medicale prin tarif/şedinţă de hemodiafiltrare intermitentă on-line de 536 lei, în funcţie de numărul de şedinţe de hemodializă efectuate (tariful hemodiafiltrării intermitente on-line) şi în limita valorii de contract. Hemodiafiltrarea intermitentă on-line este indicată următoarelor categorii de bolnavi (maximum 7% din totalul bolnavilor hemodializaţi):

a) bolnavi la care ţintele de eficienţă a dializei (eKt/V >/= 1,4 sau fosfatemie < 5,5 mg/dl) nu pot fi atinse 3 luni consecutiv;

b) bolnavi tineri cu şanse mari de supravieţuire prin dializă, dar cu şanse mici de transplant renal;

c) bolnavi cu polineuropatie „uremică" în ciuda tratamentului eficient prin hemodializă convenţională;

d) bolnavi cu comorbidităţi cardiovasculare sau cu diabet zaharat.

6.1.3.  Pentru bolnavii care sunt supuşi tratamentului de dializă peritoneală continuă, CNAS va deconta o sumă în funcţie de numărul de bolnavi cu dializă peritoneală şi tariful/bolnav cu dializă peritoneală continuă de 50.800 lei (tariful dializei peritoneale continue), în limita valorii de contract.

6.1.4. Pentru bolnavii care sunt supuşi tratamentului de dializă peritoneală automată, CNAS va deconta o sumă în funcţie de numărul de bolnavi cu dializă peritoneală şi tariful/bolnav cu dializă peritoneală automată de 63.500 lei (tariful dializei peritoneale automate), în limita valorii de contract. Dializa peritoneală automată este indicată următoarelor categorii de bolnavi dializati peritoneal (maximum 7% din totalul bolnavilor dializati peritoneal):

a)  bolnavi la care ţintele de eficienţă a dializei peritoneale continue ambulatorii (Kt/Vuree < 1,7; clearance creatinină 60 l/săptămână sau ultrafiltrat < 1.000 ml/24 ore ori absent sau negativ după un schimb de 4 ore cu dextroză 4,25%) nu pot fi atinse 3 luni consecutiv;

b) copii preşcolari la care hemodializă şi dializa peritoneală continuă ambulatorie sunt dificil de aplicat din punct de vedere tehnic şi cu multiple posibile accidente şi complicaţii;

c) bolnavi cu hernii sau eventraţii abdominale, care nu suportă presiunea intraabdominală crescută din DPCA;

d) bolnavi dializati care pot şi vor să urmeze studiile şcolare şi universitare;

e) bolnavi dializati care pot şi vor să presteze activitate profesională;

f) bolnavi cu dizabilităţi care nu îşi pot efectua schimburile manuale de dializă peritoneală continuă ambulatorie şi la care familia sau asistenţa la domiciliu poate efectua conectarea şi deconectarea de la aparatul de dializă peritoneală automată.

6.1.5.  Furnizorul ia la cunoştinţă şi consimte că fiecare tarif acoperă toate costurile suportate de Furnizor în legătură cu prestarea serviciilor, incluzând, dar fără a se limita la echipament, personal, consumabile medicale, produse farmaceutice (inclusiv EPO atunci când este prescris medical), întreţinere, utilităţi şi orice transport necesar pentru personalul medical şi/sau echipament de la/către domiciliul pacienţilor dializati peritoneal (continuu sau automat), respectiv transportul nemedicalizat al pacienţilor hemodializaţi (hemodializă convenţională sau hemodiafiltrare intermitentă on-line) de la/la domiciliul asiguratului, şi nicio altă plată suplimentară nu va fi făcută de către CNAS.

6.1.6.  CNAS va plăti tariful contractual pentru serviciile furnizate bolnavilor asiguraţi în sistemul de asigurări sociale de sănătate şi cuprinşi în Programul naţional de supleere a funcţiei renale la bolnavii cu insuficienţă renală cronică. Tariful pentru hemodializă include toate cheltuielile aferente acestui serviciu, inclusiv cheltuielile pentru medicamente [agenţi stimulatori ai eritropoiezei (epoetin, darbepoetin), preparate de fier, heparine fracţionate sau nefracţionate, chelatori ai fosfaţilor (sevelamer), agonişti ai receptorilor vitaminei D (alfa calcidol, calcitriol, paricalcitol), calcimimetice (cinacalcet)], investigaţii de laborator, materiale sanitare specifice, precum şi transportul dializaţilor de la domiciliul acestora până la centrul de dializă şi retur, cu excepţia cheltuielilor aferente serviciilor de transport al copiilor cu vârsta cuprinsă între 0-18 ani şi al persoanelor peste 18 ani cu nanism care nu pot fi preluate în centrele de dializă de adulţi, în vederea efectuării dializei în unităţile sanitare situate în alt judeţ decât cel de domiciliu al persoanei respective, pentru care transportul se suportă din fondul alocat asistenţei medicale de urgenţă şi transport sanitar, în condiţiile stabilite prin normele metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anul 2009, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.714/2008, cu modificările şi completările ulterioare. Tariful pentru dializă peritoneală include cheltuielile aferente medicamentelor specifice [agenţi stimulatori ai eritropoiezei (epoetin, darbepoetin), preparate de fier, heparine fracţionate sau nefracţionate, chelatori ai fosfaţilor (sevelamer), agonişti ai receptorilor vitaminei D (alfa calcidol, calcitriol, paricalcitol), calcimimetice (cinacalcet)], investigaţiilor de laborator, materialelor sanitare specifice, precum şi transportului lunar al medicamentelor şi al materialelor sanitare la domiciliul pacienţilor.

6.2. Modalităţile de plată

6.2.1.  Furnizorul va depune la casele de asigurări de sănătate declaraţii de servicii lunare, în formatul prevăzut prin ordin al preşedintelui CNAS, care vor include tipul şi volumul serviciilor furnizate bolnavilor asiguraţi în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru luna anterioară, incluzând numărul bolnavilor hemodializaţi şi al celor dializaţi peritoneal şi prevăzând suma ce urmează a fi plătită de către CNAS. Această sumă va fi în funcţie de: (i) numărul şedinţelor de hemodializă convenţională înmulţite cu tariful hemodializei convenţionale; (ii) numărul şedinţelor de hemodiafiltrare intermitentă on-line înmulţite cu tariful hemodiafiltrării intermitente on-line; (iii) numărul bolnavilor supuşi dializei peritoneale continue trataţi multiplicat cu 1/12 (o douăsprezecime) din tariful dializei peritoneale continue, şi (iv) numărul bolnavilor supuşi dializei peritoneale automate trataţi multiplicat cu 1/12 (o douăsprezecime) din tariful dializei peritoneale automate, cu următoarele excepţii:

6.2.1.1.  bolnavul tratat prin ambele proceduri (hemodializă şi dializă peritoneală), la care numărul de zile în care s-au efectuat şedinţe de hemodializă (plătite la tarif/şedinţă) se scad din numărul de zile din lună cu dializă peritoneală (tariful dializei peritoneale pe an/365 x nr. zile cu DP);

6.2.1.2.  bolnavul care începe tratamentul de dializă peritoneală în altă zi decât data de întâi a lunii, pentru care tariful dializei peritoneale devine tarif per bolnav per zi şi se calculează astfel: tariful dializei peritoneale împărţit la 365 de zile x numărul de zile în care s-a efectuat dializa peritoneală (tariful dializei peritoneale pe an/365 x nr. zile cu DP);

6.2.1.3. bolnavul cu dializă peritoneală continuă sau automată care decedează în decursul lunii de tratament, pentru care calculul se face pentru numărul de zile în care a efectuat dializă peritoneală;

6.2.1.4.  bolnavul cu hemodializă care schimbă modalitatea de tratament în cursul lunii va fi decontat prin tariful/şedinţă aferent tipului de hemodializă efectuat, cu încadrarea în numărul lunar de şedinţe de hemodializă.

6.2.2. Furnizorul are obligaţia ca în termen de 3 zile lucrătoare ale lunii următoare să depună declaraţia de servicii privind serviciile furnizate în timpul unei luni la casele de asigurări de sănătate, care le va transmite CNAS, în 4 zile lucrătoare. CNAS va notifica în scris observaţiile sale în 5 zile lucrătoare de la primirea în original şi validarea declaraţiei de servicii lunare de la casele de asigurări. Furnizorul va emite o factură în lei pentru suma prevăzută în notificarea transmisă de CNAS. In termen de 30 de zile calendaristice de la data primirii facturii, CNAS va efectua plata în contul deschis de Furnizor la Trezoreria Statului, potrivit indicaţiilor de pe factura emisă de acesta.

6.2.3. Pentru nerespectarea termenelor de plată, CNAS va plăti majorări de întârziere pentru fiecare zi de întârziere, egale cu majorările ce se aplică pentru întârzierea plăţii impozitelor către stat.

6.2.4. In condiţiile în care Furnizorul nu îndeplineşte obligaţiile prevăzute la clauza 5.1 lit. j), valoarea de contract se diminuează corespunzător în funcţie de numărul de servicii care nu au respectat aceste criterii.

6.3. Finanţare

6.3.1.  Plăţile de la CNAS pentru serviciile furnizate conform prezentului contract sunt sub condiţia aprobării bugetului anual al CNAS.

6.3.2. In cazul în care: (a) bugetul anual CNAS nu este aprobat în termen de 90 de zile lucrătoare de la începutul anului calendaristic, sau (b) CNAS stabileşte că este o alocaţie bugetară insuficientă în bugetul său anual pentru a finanţa serviciile, conform prezentului contract, orice parte poate înceta contractul în conformitate cu clauza 10 de mai jos sau părţile pot conveni un volum mai mic de servicii.

6.4. Plafonul aplicabil plăţilor făcute de către CNAS

6.4.1.  Plata totală ce poate fi făcută de către CNAS este de.......lei, calculată ca suma dintre volumul estimat total al şedinţelor de hemodializă convenţională înmulţit cu tariful hemodializei convenţionale, respectiv.....lei, volumul estimat total al şedinţelor de hemodiafiltrare intermitentă on-line înmulţit cu tariful hemodiafiltrării intermitente on-line, respectiv.....lei, volumul estimat total al pacienţilor dializaţi peritoneal continuu înmulţit cu tariful dializei peritoneale continue, respectiv .... lei, şi volumul estimat total al pacienţilor dializaţi peritoneal automat înmulţit cu tariful dializei peritoneale automate, respectiv .... lei.

6.4.2.  Plata totală maximă efectuată de către CNAS poate creşte în cazul în care părţile convin să majoreze volumul estimat, astfel cum este prevăzut în partea 1.

6.4.3. In situaţia în care cererea de servicii este mai mică decât volumul estimat, CNAS va deconta serviciile ce fac obiectul prezentului contract la nivelul realizat.

6.5. Interzicerea plăţilor neoficiale

Furnizorului nu îi este permis să solicite sau să accepte orice plăţi neoficiale de la pacienţii asiguraţi în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate.

7. Garanţia de bună execuţie

Pe durata contractului, precum şi pentru o perioadă de 30 de zile calendaristice după data încetării contractului, Furnizorul va menţine în vigoare şi pentru întreaga sumă garanţia de bună execuţie, indiferent dacă CNAS a înaintat cereri de plată în baza acestei garanţiei de bună execuţie. CNAS poate fnainta cereri de plată în baza acestei garanţii de bună execuţie pentru neîndeplinirea obligaţiilor contractuale de către Furnizor. CNAS va notifica Furnizorul în scris cu 5 zile înainte de emiterea cererii de plată, Furnizorul având la dispoziţie 30 de zile calendaristice pentru a remedia încălcarea.

8.  Despăgubiri

8.1. Furnizorul despăgubeşte CNAS, precum şi directorii, angajaţii şi asiguraţii CNAS împotriva oricărei pretenţii rezultând din toate acţiunile, procedurile, litigiile, reclamaţiile şi cererile, de orice natură, incluzând, dar fără a se limita la orice pretenţie, obligaţie, pierdere sau prejudiciu cu privire la:

a) rănirea sau moartea oricărei persoane; şi

b) pierderea sau prejudicierea oricărei proprietăţi, rezultând în orice mod din încălcarea de către Furnizor a obligaţiilor sale din prezentul contract, ca urmare a unei acţiuni sau omisiuni cu intenţie sau din neglijenţă sau a oricărei acţiuni contrare legii a Furnizorului sau a oricărui membru al personalului salarizat sau contractat de către Furnizor în cursul furnizării serviciilor.

8.2.  Despăgubirile prevăzute în prezenta clauză 8 nu sunt prevăzute cu scopul de a înlocui sau de a limita orice drept al CNAS, al angajaţilor acestuia sau al pacienţilor de a cere orice despăgubire sau contribuţie.

8.3.  Despăgubirile prevăzute în prezenta clauză 8 au caracter permanent şi sunt separate şi independente de celelalte obligaţii ale părţilor şi, de asemenea, subzistă încetării prezentului contract.

8.4.  Furnizorul trebuie să îndeplinească şi să respecte toate obligaţiile şi cerinţele legale în legătură cu statutul său şi cu angajaţii săi, incluzând, dar fără a se limita la plata tuturor taxelor, salariilor şi îndatoririlor, precum şi obţinerea şi menţinerea în vigoare a tuturor asigurărilor necesare.

9. Asigurare

9.1. De la data intrării în vigoare, Furnizorul va încheia o poliţă de asigurare de răspundere civilă pentru o sumă asigurată de cel puţin.....euro pe an (sau pentru orice altă valoare aprobată prin ordin al preşedintelui CNAS pentru furnizorii de servicii către CNAS) pentru astfel de riscuri şi în astfel de termeni şi condiţii, cu un asigurător autorizat de Comisia de Supraveghere a Asigurărilor. Poliţa de asigurare va fi în vigoare pentru o perioada de 6 luni după data încetării.

9.2.  Furnizorul va plăti primele de asigurare, în mod prompt, şi va îndeplini toate cerinţele necesare pentru a menţine în vigoare toate asigurările prevăzute în clauza 9.1 de mai sus.

9.3.  Furnizorul se va asigura că toţi membrii personalului său medical şi farmaceutic îndeplinesc cerinţele de asigurare de răspundere civilă aplicabile lor.

9.4. Furnizorul nu va acţiona şi nu va omite să acţioneze în niciun fel care ar putea determina anularea, anulabilitatea sau imposibilitatea de executare a oricărei asigurări solicitate conform clauzei 9.

10. Incetarea şi forţa majoră

Denunţare unilaterală

10.1. CNAS poate înceta prezentul contract în orice moment şi la discreţia sa prin trimiterea către Furnizor a unei notificări scrise cu şaizeci (60) de zile calendaristice înainte de încetarea contractului, contractul fiind desfiinţat de drept fără a mai fi necesară punerea în întârziere şi fără îndeplinirea vreunei alte formalităţi prealabile.

Incetarea de către CNAS

10.2.  CNAS poate înceta imediat, prin notificare către Furnizor, prezentul contract, dacă Furnizorul încalcă una dintre obligaţiile sale conform prezentului contract, iar o astfel de încălcare nu este remediată în termen de 30 de zile calendaristice de la data primirii unei notificări de la CNAS arătând obligaţia încălcată, contractul fiind desfiinţat de drept fără a mai fi necesară punerea în întârziere şi fără îndeplinirea vreunei alte formalităţi prealabile. Pe perioada de la încălcarea oricărei obligaţii până la remediere sau încetare, CNAS are dreptul să deducă din sumele datorate Furnizorului pentru servicii penalităţi pe zi egale cu majorările ce se aplică pentru întârzierea plăţii impozitelor către stat.

10.3. CNAS poate înceta prezentul contract, în orice moment, prin notificare către Furnizor, fără a afecta orice alte drepturi, în cazul în care: (i) Furnizorul este în stare de insolvenţă şi/sau orice formă de faliment, lichidare fără faliment, insolvabilitate sau procedura dizolvării este iniţiată în legătură cu Furnizorul sau de către Furnizor însuşi; sau (ii) organele în drept ridică autorizaţia sanitară de funcţionare, valabilitatea acesteia expiră sau evaluarea Furnizorului încetează, contractul fiind desfiinţat de drept fără a mai fi necesară punerea în întârziere şi fără îndeplinirea vreunei alte formalităţi prealabile.

Drepturile prevăzute în prezenta clauză 10.3 sunt suplimentare faţă de orice alte drepturi şi pot fi exercitate chiar dacă nu a fost nicio încălcare a prezentului contract.

Incetarea de către Furnizor

10.4.  Furnizorul poate înceta prezentul contract prin notificare către CNAS dacă:

a) CNAS nu a efectuat plata, prin încălcarea clauzei 6, în termen de 60 de zile calendaristice de la data la care factura a fost emisă de către Furnizor; şi

b) încălcarea prevăzută în clauza 10.4 lit. a) nu este remediată în termen de 60 de zile calendaristice de la data primirii notificării de la Furnizor, contractul fiind desfiinţat de drept fără a mai fi necesară punerea în întârziere şi fără îndeplinirea vreunei alte formalităţi prealabile.

Obligaţiile Furnizorului la încetarea contractului

10.5.  Imediat, odată cu încetarea prezentului contract, Furnizorul:

a) va lua toate măsurile pentru a diminua orice pierdere rezultată din încetare; şi

b) va livra către CNAS orice documentaţie pusă la dispoziţia Furnizorului de către CNAS sau întocmită de către Furnizor în baza acestui contract, fie că această documentaţie este în curs de a fi întocmită în baza acestui contract sau este finalizată de către Furnizor la data încetării, şi care nu a fost pusă la dispoziţia CNAS şi va asigura că este în măsură să acţioneze, în acelaşi mod, în privinţa oricărei astfel de documentaţii pregătite de orice furnizor subcontractat de către Furnizor. O astfel de documentaţie poate include documente medicale, administrative şi orice alte documente prevăzute şi permise de către lege.

Plata la încetarea contractului

10.6. Dacă CNAS încetează prezentul contract conform clauzei 10.1 sau Furnizorul încetează prezentul contract conform clauzei 10.4, CNAS va fi răspunzătoare doar pentru plata serviciilor prestate până la data încetării.

10.7.  Dacă CNAS încetează prezentul contract conform clauzei 10.2 sau 10.3, CNAS va fi răspunzătoare doar pentru plata serviciilor prestate până la data încetării. Pentru costurile suportate de către CNAS în legătură cu încetarea contractului, CNAS va executa garanţia de bună execuţie.

Condiţii suspensive aplicabile plăţii la încetarea contractului

10.8.  Este o condiţie suspensivă la orice plată către Furnizor a oricărei sume datorate la data încetării ca Furnizorul să îndeplinească obligaţiile sale conform clauzei 10.5.

10.9. Incetarea prezentului contract nu va prejudicia sau afecta drepturile dobândite, pretenţiile cu privire la răspunderea oricărei părţi potrivit prezentului contract.

Forţa majoră

10.10. Un caz de forţă majoră exonerează de răspundere partea care îl invocă, cu condiţia ca cealaltă parte să fie informată în termen de 5 zile lucrătoare de la data la care un astfel de eveniment a apărut. Fiecare parte are dreptul să solicite părţii care invocă un caz de forţă majoră să prezinte un certificat emis de Camera de Comerţ şi Industrie a României şi/sau orice altă autoritate competentă în termen de 10 zile lucrătoare de la data primirii notificării de la Furnizor cu privire la cazul de forţă majoră. In cazul în care Furnizorul sesizează existenţa sau posibilitatea existenţei unei cauze de natură să conducă la imposibilitatea serviciilor, va notifica de îndată acest fapt CNAS în vederea luării măsurilor ce se impun pentru continuitatea serviciilor.

10.11. In cazul apariţiei unui caz de forţă majoră, obligaţiile părţii care invocă un caz de forţă majoră se suspendă pe o perioadă de până la 90 de zile calendaristice. Dacă evenimentul de forţă majoră subzistă pe o perioadă mai mare de 90 de zile calendaristice, fiecare dintre părţi poate înceta contractul prin notificare scrisă cu 30 de zile calendaristice înainte de data încetării contractului către cealaltă parte.

Continuitatea serviciilor

10.12.  La încetarea prezentului contract din alte cauze decât prin ajungere la termen, excluzând forţa majoră, Furnizorul este obligat să asigure continuitatea prestării serviciilor, în condiţiile stipulate în prezentul contract, până la preluarea acestora de către un alt furnizor selectat sau numit, în condiţiile legii.

11. Confidenţialitate

11.1. Părţile convin să menţină confidenţialitatea tot timpul după data încheierii acestui contract şi pe o perioadă de 2 ani după încetarea acestui contract, indiferent de cauză, şi să nu dezvăluie, să nu raporteze, să nu facă publice, direct sau indirect, să nu transfere, să nu folosească în scopuri personale sau ale terţilor informaţii confidenţiale în condiţiile legii, primite sau obţinute ca rezultat al încheierii sau executării acestui contract sau furnizate de către sau în numele unei părţi în negocierile care au dus la încheierea prezentului contract şi care se referă la:

(i) obiectul şi/sau prevederile prezentului contract;

(ii) părţi şi/sau activităţile comerciale ale acestora.

11.2. Fiecare parte este răspunzătoare de respectarea prevederilor clauzei 11.1 de către oricare dintre reprezentanţii săi sau dintre terţele persoane cărora le-au fost dezvăluite informaţii confidenţiale în scopul acestui contract.

11.3. Obligaţiile stipulate în clauzele 11.1 şi 11.2 nu se aplică în cazul unei informaţii care:

(i) face parte din informaţiile publice la data încheierii acestui contract;

(ii) devin informaţii publice ulterior, altfel decât ca rezultat al încălcării acestui contract;

(iii) este cerută a fi dezvăluită de către o autoritate publică competentă.

12.  Notificări

12.1. Orice notificare către o parte la prezentul contract va fi transmisă după cum urmează:

a) înmânată persoanelor de contact, prevăzute pe pagina de semnături, ale părţii căreia îi este adresată comunicarea; sau

b)  prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire la adresa părţii, pentru persoanele prevăzute pe pagina de semnături, sau la o astfel de adresă notificată de către partea în cauză în scris; sau

c) prin fax trimis la numerele de fax sau la un număr de fax notificat de către partea în cauză, pentru persoanele prevăzute pe pagina de semnături, în scris.

12.2.  Fiecare parte trebuie să notifice cealaltă parte cu privire la orice modificare a datelor sale în termen de 5 zile lucrătoare de la data apariţiei acestor modificări.

13.  Integralitatea contractului

13.1. Prezentul contract şi părţile la prezentul contract reprezintă întreaga voinţă şi singura înţelegere între părţi şi înlocuieşte toate reprezentările, contractele, declaraţiile şi înţelegerile anterioare ale părţilor.

14. Cesiunea sau subcontractarea

14.1. Furnizorul nu are dreptul să cesioneze, în tot sau în parte, drepturile sale în baza prezentului contract ori să transfere, în tot sau în parte, obligaţiile sale în baza prezentului contract ori să contracteze în întregime sau orice parte a lucrărilor ori sarcinilor legate de prestarea serviciilor, fără acordul scris prealabil al CNAS, cu excepţia contractelor prevăzute în anexa A.

14.2. Sub rezerva acordului scris prealabil al CNAS, cesionarul trebuie să îndeplinească toate condiţiile asumate de către Furnizor.

14.3.  Furnizorul va fi ţinut răspunzător, în continuare, faţă de CNAS, în mod solidar cu cesionarul pentru îndeplinirea obligaţiilor de către acesta, cu drept de regres împotriva cesionarului.

15. Obiectul sau durata serviciilor

In cazul în care una dintre părţi are cunoştinţă despre orice aspect care ar putea modifica volumul de muncă sau durata necesară pentru finalizarea serviciilor, va trimite o notificare scrisă cu privire la acest aspect către cealaltă parte, cât de repede posibil, în mod rezonabil, ţinând cont de circumstanţe.

16.  Renunţări

Nicio renunţare de către o parte, expresă sau implicită, de a invoca orice încălcare a oricărui termen, condiţie, obligaţie de către cealaltă parte nu se va interpreta ca fiind o renunţare la invocarea unei încălcări ulterioare, de natură similară sau diferită, a acelui termen, condiţie sau obligaţie a contractului.

17.  Modificarea contractului

17.1. Prezentul contract poate fi modificat prin acordul scris al părţilor, sub rezerva notificării scrise a intenţiei de modificare şi a propunerilor de modificare cu cel puţin 15 zile lucrătoare înaintea datei de la care se doreşte modificarea.

17.2. Dacă pe parcursul derulării prezentului contract apar acte normative noi în materie, clauzele contrare se vor modifica şi se vor completa în mod corespunzător.

18.  Legea aplicabilă

18.1. Prezentul contract este guvernat şi va fi interpretat în conformitate cu legile şi reglementările din România.

19. Soluţionarea litigiilor

19.1.  Fiecare dintre părţi va depune toate eforturile pentru a soluţiona pe cale amiabilă orice litigiu.

19.2. In cazul apariţiei unei litigiu, partea reclamantă trebuie să notifice în scris, iar litigiul va fi supus spre soluţionare directorului general al Furnizorului şi preşedintelui CNAS.

19.3. In urma notificării trimise în'conformitate cu clauza 19.2, nicio parte nu va începe nicio procedură litigioasă cu privire la orice dispută, până când părţile nu vor fi depus toate eforturile pentru soluţionarea disputei, iar litigiul nu a fost soluţionată în termen de 15 zile calendaristice'(sau alt interval de timp convenit de părţi).

19.4. In cazul în care nu se ajunge la un acord astfel cum este prevăzut mai sus, disputa va fi soluţionată de către Comisia de arbitraj. Hotărârile Comisiei de arbitraj pot fi atacate la instanţele judecătoreşti competente, cu acţiune în anulare.

19.5.  Până la soluţionarea disputei, părţile vor continua să îndeplinească obligaţiile din prezentul contract.

20.  Dispoziţii finale

20.1. In cadrul Furnizorului, pe baza mecanismului stabilit de comun acord de părţi - definit ulterior prin act adiţional, care va face parte integrantă din prezentul contract, - pot fi acceptaţi la tratament şi bolnavi trataţi temporar, potrivit normelor legale în vigoare.

20.2.  Trimestrial, prin acte adiţionale, se poate realiza regularizarea care se aplică perioadei de la începutul derulării contractului până la sfârşitul trimestrului respectiv sau perioadei de la ultima regularizare până la sfârşitul trimestrului respectiv, inclusiv pentru pacienţii transferaţi temporar, cu încadrarea în bugetul alocat programului.

Prezentul contract a fost încheiat azi,................, în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte.

CASA NAŢIONALĂ DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE

Furnizor,

............................................................

Reprezentant legal,

............................................................

Preşedinte,

............................................................

Director general,

............................................................

Direcţia generală relaţii cu furnizorii

Director general adjunct,

............................................................

Direcţia generală evaluare - medic-şef

Director general adjunct,

............................................................

Direcţia programe naţionale

Director,

............................................................

Direcţia evaluare furnizori

Director,

............................................................

Aviz de legalitate

Direcţia juridic, contencios şi acorduri internaţionale

Director,

............................................................

ANEXA A

CONDIŢII   SUSPENSIVE

ANEXA B

Descrierea centrului

(a se introduce planul centrului)

............................................................


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 968/2009

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 968 din 2009
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu