ORDONANTA DE URGENTA Nr. 217 din 29 decembrie 1999
pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 70/1994 privind
impozitul pe profit
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 650 din 30 decembrie 1999
In temeiul art. 114 alin. (4) din Constitutia Romaniei,
Guvernul Romaniei emite urmatoarea ordonanta de urgenta:
Art. 1
Ordonanta Guvernului nr. 70/1994 privind impozitul pe profit, republicata
in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 40 din 12 martie 1997, cu
modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum
urmeaza:
1. Alineatul (1) al articolului 1 se completeaza cu litera e) cu urmatorul
cuprins:
"e) institutiile publice, pentru veniturile extrabugetare din
activitati economice desfasurate in conditiile legii."
2. Alineatul (2) al articolului 1 va avea urmatorul cuprins:
"(2) Sunt exceptate de la plata impozitului pe profit:
a) trezoreria statului, pentru operatiunile din fondurile publice derulate
prin contul general al trezoreriei;
b) institutiile publice, pentru fondurile publice constituite potrivit
Legii nr. 72/1996 privind finantele publice;
c) unitatile economice fara personalitate juridica ale organizatiilor de
nevazatori, de invalizi si ale asociatiilor persoanelor cu handicap;
d) fundatiile testamentare;
e) cooperativele care functioneaza ca unitati protejate, special
organizate, potrivit legii;
f) unitatile apartinand cultelor religioase, pentru veniturile obtinute din
producerea si valorificarea obiectelor si produselor necesare activitatii de
cult, potrivit Legii nr. 103/1992 privind dreptul exclusiv al cultelor
religioase pentru producerea obiectelor de cult;
g) institutiile de invatamant particular acreditate, precum si cele
autorizate, potrivit legii;
h) asociatiile de proprietari, constituite ca persoane juridice potrivit
Legii locuintei nr. 114/1996, pentru veniturile obtinute din activitatile
economice, care sunt utilizate pentru imbunatatirea confortului si a eficientei
cladirii, pentru intretinerea si repararea proprietatii comune."
3. Alineatul (4) al articolului 1 se abroga.
4. Articolul 2 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 2
(1) Cota de impozit pe profit este de 25%, cu exceptiile prevazute de
prezenta ordonanta.
(2) Contribuabilii care obtin venituri din activitatea barurilor de noapte,
a cluburilor de noapte si a cazinourilor platesc o cota aditionala de impozit
de 25% asupra partii din profitul impozabil care corespunde ponderii
veniturilor inregistrate din aceste activitati in volumul total al veniturilor.
Cota aditionala de impozit o platesc, de asemenea, persoanele fizice si
juridice pentru veniturile proprii de aceeasi natura, realizate in baza
contractelor de asociere in participatiune.
(3) In cazul Bancii Nationale a Romaniei, cota de impozit pe profit este de
80% si se aplica asupra veniturilor ramase dupa scaderea cheltuielilor
deductibile si a fondului de rezerva, potrivit legii.
(4) Orice majorare a capitalului social efectuata prin incorporarea
rezervelor, precum si a profiturilor, cu exceptia rezervelor legale si a
diferentelor favorabile din reevaluarea patrimoniului, se impoziteaza cu o cota
de 10% .
(5) Obligatia retinerii si varsarii impozitului revine societatii
comerciale o data cu inregistrarea la registrul comertului a modificarilor
respective."
5. Articolul 4 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 4
(1) Profitul impozabil se calculeaza ca diferenta intre veniturile obtinute
din livrarea bunurilor mobile, serviciilor prestate si lucrarilor executate,
din vanzarea bunurilor imobile, inclusiv din castiguri din orice sursa, si
cheltuielile efectuate pentru realizarea acestora, dintr-un an fiscal, din care
se scad veniturile neimpozabile si se adauga cheltuielile nedeductibile.
(2) In scopul determinarii profitului impozabil se iau in calcul toate
castigurile din orice sursa, inclusiv cele realizate din investitiile
financiare.
(3) In cazul livrarilor de bunuri mobile si al vanzarii de bunuri imobile,
in baza unui contract de vanzare cu plata in rate, precum si in cazul
contractelor de leasing financiar, valoarea ratelor scadente se inregistreaza
la venituri impozabile, la termenele prevazute in contract.
(4) La calculul profitului impozabil cheltuielile sunt deductibile numai
daca sunt aferente realizarii veniturilor.
Pentru urmatoarele categorii de cheltuieli se admite deducerea la calculul
profitului impozabil, astfel:
- cheltuielile efectuate pentru realizarea bunurilor livrate si a bunurilor
imobile vandute in baza unui contract de vanzare cu plata in rate sunt
deductibile la aceleasi termene scadente prevazute in contractele incheiate
intre parti, proportional cu valoarea ratei inregistrate in valoarea totala a
livrarii;
- in cazul contractelor de leasing, utilizatorul va deduce chiria pentru
contractele de leasing operational sau amortizarea si dobanzile pentru
contractele de leasing financiar. Amortizarea se va calcula in conformitate cu
actele normative in vigoare;
- cheltuielile efectuate pentru popularizarea numelui unei persoane
juridice, produs sau serviciu, utilizand mijloacele de informare in masa,
precum si costurile asociate producerii materialelor necesare pentru difuzarea
mesajelor publicitare sunt cheltuieli deductibile la calculul profitului
impozabil in baza unui contract scris;
- cheltuielile determinate de efectuarea unor lucrari de interventie pentru
reducerea riscului seismic al cladirilor si locuintelor aflate in proprietate
sau in administrare potrivit reglementarilor legale in vigoare, care prezinta
clasa I de risc seismic, sunt deductibile la data efectuarii lor;
- cheltuielile privind transportul si cazarea salariatilor, ocazionate de
delegarea, detasarea si deplasarea acestora in tara si in strainatate, sunt
deductibile la nivelul sumelor efective, constatate prin documente
justificative;
- cheltuielile reprezentand tichetele de masa, acordate de angajatori in
limitele valorii nominale prevazute de Legea nr. 142/1998 privind acordarea
tichetelor de masa, sunt deductibile la calculul profitului impozabil potrivit
prevederilor legii bugetare anuale.
(5) In intelesul alin. (1) veniturile neimpozabile sunt:
a) dividendele primite de catre o persoana juridica romana de la o alta
persoana juridica, romana sau straina;
b) diferentele favorabile de valoare a titlurilor de participare
inregistrate ca urmare a incorporarii rezervelor, a beneficiilor sau a primelor
de emisiune ori prin compensarea unor creante la societatea la care se detin
participatiile;
c) veniturile, respectiv cheltuielile, rezultate din anularea datoriilor
sau din incasarea creantelor, dupa caz, ca urmare a transferului de actiuni sau
de parti sociale de la Fondul Proprietatii de Stat, conform conventiilor;
d) rambursarile de cheltuieli nedeductibile, precum si veniturile rezultate
din anularea provizioanelor pentru care nu s-a acordat deducere sau veniturile
realizate din stornarea ori recuperarea unor cheltuieli nedeductibile.
(6) In intelesul alin. (1) cheltuielile nedeductibile sunt:
a) cheltuielile cu impozitul pe profit, inclusiv cele reprezentand
diferente din anii precedenti sau din anul curent, precum si impozitele platite
in strainatate. Sunt nedeductibile si impozitele cu retinere la sursa platite
in numele persoanelor fizice si juridice nerezidente pentru veniturile
realizate din Romania;
b) amenzile, confiscarile, majorarile de intarziere si penalitatile
datorate catre autoritatile romane, potrivit prevederilor legale, altele decat
cele prevazute in contractele economice. Amenzile, penalitatile sau majorarile
datorate catre autoritati straine sau in cadrul contractelor economice
incheiate cu persoane nerezidente in Romania sunt cheltuieli nedeductibile;
c) cheltuielile de protocol care depasesc limita de 1% aplicata asupra
diferentei rezultate dintre totalul veniturilor si cheltuielilor aferente,
inclusiv accizele mai putin cheltuielile cu impozitul pe profit, si
cheltuielile de protocol inregistrate in cursul anului;
d) cheltuielile cu diurna care depasesc limitele legale stabilite pentru
institutiile publice;
e) sumele utilizate pentru constituirea sau majorarea rezervelor peste
limita legala, cu exceptia celor create de banci in limita a 2% din soldul
creditelor acordate si a fondului de rezerva potrivit Legii bancare nr.
58/1998, a rezervelor tehnice ale societatilor de asigurare si reasigurare
create conform prevederilor legale in materie, precum si a fondului de rezerva,
in limita a 5% din profitul contabil anual, pana cand acesta va atinge a cincea
parte din capitalul social subscris si varsat. Sunt nedeductibile si sumele
utilizate pentru constituirea sau pentru majorarea rezervelor de catre
societatile de asigurare si reasigurare pentru contractele cedate in
reasigurare;
f) sumele pentru constituirea provizioanelor peste limitele legale;
g) sumele care depasesc limitele cheltuielilor considerate deductibile,
conform legii bugetare anuale;
h) cheltuielile privind bunurile de natura stocurilor constatate lipsa din
gestiune sau degradate si neimputabile, precum si pentru activele corporale
pentru care nu au fost incheiate contracte de asigurare, taxa pe valoarea
adaugata aferenta acestor cheltuieli, taxa pe valoarea adaugata aferenta
bunurilor, altele decat cele din productia proprie, acordate salariatilor sub
forma unor avantaje in natura, precum si taxa pe valoarea adaugata
nedeductibila aferenta cheltuielilor care depasesc limitele prevazute de lege;
i) cheltuielile de asigurare care nu privesc activele corporale si
necorporale ale contribuabilului, inclusiv asigurarile de viata ale
personalului angajat;
j) orice cheltuieli facute in favoarea actionarilor sau a asociatilor,
inclusiv dobanzile platite in cazul contractelor civile, in situatia in care nu
sunt impozitate la persoana fizica;
k) sumele angajate la nivelul contractului de asociere in participatiune in
favoarea partenerului contractual, sub forma unor sume fixe sau cote
procentuale raportate la venit, altele decat cele rezultate pe baza decontului
intocmit;
l) cheltuielile de conducere si cheltuielile de administrare, inregistrate
de un sediu permanent care apartine unei persoane fizice sau juridice straine,
indiferent de faptul ca s-au efectuat in statul in care se afla sediul
permanent sau in alta parte, care depasesc 10% din salariile impozabile ale
sediului permanent din Romania;
m) cheltuielile inregistrate in contabilitate pe baza unor documente care
nu indeplinesc, potrivit Legii contabilitatii nr. 82/1991, cu modificarile
ulterioare, conditiile de document justificativ;
n) cheltuielile inregistrate de societatile agricole, constituite in baza
Legii nr. 36/1991 privind societatile agricole si alte forme de asociere in
agricultura, pentru dreptul de folosinta a terenului agricol adus de membrii
asociati peste cota de distributie din productia realizata din folosinta
acestuia, prevazuta in contractul de societate sau de asociere;
o) cheltuielile de sponsorizare peste limitele prevazute de normele legale
in vigoare;
p) cheltuielile cu dobanzile aferente imprumuturilor, altele decat cele
acordate de banci si de alte persoane juridice autorizate potrivit legii, care
depasesc dobanzile active (medii) ale bancilor, comunicate de Banca Nationala a
Romaniei;
r) cheltuielile cu serviciile, inclusiv de management sau consultanta, in
situatia in care nu sunt justificate de un contract scris si pentru care nu pot
fi verificati prestatorii in legatura cu natura acestora. Nu sunt deductibile
serviciile facturate de persoane fizice si juridice nerezidente, in situatia in
care plata acestora determina pierdere la nivelul unui exercitiu financiar sau
in situatia in care aceste servicii nu sunt aferente activitatii entitatii din
Romania.
In acelasi sens vor fi analizate si furnizarile de bunuri si de servicii
intre persoanele juridice controlate in comun sau care participa sub orice
forma la conducerea ori la controlul beneficiarului acestora;
s) cheltuielile determinate de diferentele nefavorabile de valoare ale
titlurilor de participare, inregistrate la societatea la care se detin
participatiile, cu exceptia celor determinate de vanzarea-cumpararea
acestora."
6. Articolul 5 se completeaza cu alineatele (4) si (5) cu urmatorul cuprins:
"(4) Contribuabilii care achizitioneaza incepand cu data de 1 ianuarie
2000 echipamente tehnologice (masini, utilaje, instalatii de lucru) si mijloace
de transport, cu exceptia autoturismelor, beneficiaza de o deducere, din
profitul impozabil aferent exercitiului financiar, a unei cote de 10% din
pretul de achizitie al acestora. Deducerea se calculeaza in luna in care se
realizeaza achizitia, numai din punct de vedere fiscal, prin inscrierea la
cheltuieli deductibile in declaratia de impunere a sumelor respective. In
situatia in care se realizeaza pierdere, aceasta se recupereaza din profiturile
impozabile obtinute in urmatorii 5 ani.
(5) Pentru investitiile efectuate incepand cu data de 1 ianuarie 2000 in
autoturisme cu o valoare mai mare decat echivalentul in lei a 12.000 euro, nu
este permisa deducerea la calculul profitului impozabil a partii din
amortizarea lunara care depaseste aceasta valoare.
Fac exceptie de la prevederile alineatului precedent societatile de
leasing, pentru bunurile de aceasta natura care fac obiectul unui contract de
leasing operational."
7. Articolul 7 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 7
Contribuabilii care au incasat printr-un cont bancar din Romania venituri
in valuta din exportul bunurilor realizate din activitatea proprie, direct sau
prin contract de comision, precum si din prestari de servicii platesc o cota de
impozit de 5% pentru partea din profitul impozabil care corespunde ponderii
acestor venituri in volumul total al veniturilor. Reducerea se calculeaza
lunar, iar sumele aferente acesteia se repartizeaza ca surse proprii de
finantare."
8. Articolul 8 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 8
(1) Pierderea anuala, stabilita prin declaratia de impozit pe profit, se
recupereaza din profiturile impozabile obtinute in urmatorii 5 ani.
Recuperarea pierderilor se va efectua in ordinea inregistrarii acestora, la
fiecare termen de plata a impozitului pe profit, potrivit prevederilor legale
in vigoare din anul inregistrarii acestora.
Nu se recupereaza pierderea fiscala inregistrata de persoana juridica, in
cazul in care are loc divizarea sau fuziunea.
Contribuabilii care pe o perioada de 3 ani consecutivi au realizat numai
pierderi intra automat in obiectivul de control al organului fiscal pentru
constatarea cauzelor care au dus la nerealizare de profit.
In cazul persoanelor juridice straine prevederile alineatelor precedente se
aplica luandu-se in considerare numai activitatile economice, cotele de
participare, profiturile si pierderile atribuite sediului permanent din
Romania.
(2) In situatia lichidarii, fuziunii, divizarii unui contribuabil, la
determinarea profitului impozabil se includ si profiturile ce rezulta din
evaluarea patrimoniului, daca succesorul in drept al contribuabilului nu
garanteaza continuitatea impozitarii conform prevederilor prezentei
ordonante."
9. Articolul 12 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 12
(1) In sensul prezentei ordonante, sediu permanent inseamna locul prin
intermediul caruia orice activitate a unei persoane fizice sau juridice straine
este, in intregime sau in parte, condusa direct sau prin intermediul unui agent
dependent.
Sediul permanent include: un loc de conducere, o sucursala, un birou, un
sediu secundar, o fabrica, un magazin, un atelier, o mina, un put petrolier sau
de gaze, o cariera sau orice alt loc de extractie a resurselor naturale.
Un santier de constructii sau un loc unde au fost aduse echipamente pentru
constructii, un proiect de montaj sau de instalare, activitatile de
supraveghere, consultanta si furnizarea de servicii pentru acelasi proiect sau
proiecte conexe devin sediu permanent, daca au o durata mai mare de 12 luni.
Un sediu permanent nu include: folosirea de instalatii in scopul
depozitarii, expunerii sau livrarii de produse sau de marfuri, mentinerea unui
stoc de produse sau de marfuri in scopul depozitarii, expunerii sau livrarii,
mentinerea unui stoc de produse sau de marfuri numai in scopul prelucrarii de
catre o alta persoana juridica, mentinerea unui stoc de produse sau de marfuri
pentru expunerea lor in cadrul unui targ comercial sau in cadrul unei expozitii
si pot fi si vandute la incheierea targului sau expozitiei. Sediul permanent nu
include nici un loc fix de afaceri destinat cumpararii de produse, marfuri sau
colectarii de informatii, mentinerea unui loc fix de afaceri in scopul
desfasurarii de activitati cu caracter pregatitor sau auxiliar, pentru orice
combinare a activitatilor mentionate, cu conditia ca intreaga activitate a
locului fix de afaceri ce rezulta din aceasta combinare sa aiba un caracter
pregatitor sau auxiliar.
Independent de aceste prevederi, cand o persoana fizica sau juridica - alta
decat un agent cu statut independent - actioneaza in numele unei intreprinderi
si are si exercita imputernicirea de a incheia contracte in numele
intreprinderii, aceasta intreprindere se considera ca are un sediu permanent in
privinta oricaror activitati pe care persoana le exercita pentru intreprindere,
in afara de cazul in care activitatile acestei persoane sunt limitate la cele
mentionate la alineatul precedent.
O intreprindere nu se considera ca are un sediu permanent numai prin faptul
ca aceasta isi exercita activitatea de afaceri printr-un broker, agent
comisionar general sau orice alt agent cu statut independent, cu conditia ca
aceste persoane sa actioneze in cadrul activitatii lor obisnuite, inscrise in
documentele de constituire.
Prin agent dependent se intelege persoana fizica, juridica sau alta
entitate, care isi desfasoara activitatea in Romania in numele, pe contul si
sub controlul unei persoane fizice sau juridice straine, in baza unui inscris
intre acestia, care incheie contracte in numele acestora, cu exceptia
reprezentantelor autorizate sa functioneze pe teritoriul Romaniei.
Reprezentantul legal al sediului permanent este obligat ca inainte de
inceperea activitatii sa il inregistreze la organul fiscal teritorial in raza
caruia urmeaza sa activeze.
(2) Pentru contribuabilii prevazuti la art. 1 lit. c) impozitul datorat se
calculeaza, se retine si se varsa de catre persoana juridica.
(3) Pentru reflectarea reala a profitului impozabil al sediului permanent
se scad numai cheltuielile aferente realizarii veniturilor acestuia, avand in
vedere prevederile art. 4. De asemenea, la determinarea profitului impozabil al
sediilor permanente vor fi avute in vedere urmatoarele reguli:
a) relatia dintre o societate comerciala straina si sediul permanent al
acesteia nu poate fi stabilita juridic prin conventii (contracte). In consecinta,
operatiunile la care acestea participa nu genereaza profit, iar ca urmare a
derularii acestor operatiuni sediul permanent nu inregistreaza pierdere;
b) tot ceea ce nu reprezinta cheltuieli sau venituri la societatea
comerciala straina nu poate fi cheltuiala sau venit al sediului permanent;
c) circulatia bunurilor si a finantarilor intre acestea, precum si cedarea
bunurilor mobile si imobile nu duc la realizarea de profituri sau de pierderi.
(4) Persoanele juridice straine care nu desfasoara activitati printr-un
sediu permanent in Romania si persoanele fizice straine platesc, pentru
veniturile brute realizate in Romania, impozit prin retinere la sursa conform
legislatiei in vigoare.
(5) Reglementarile conventiilor de evitare a dublei impuneri prevaleaza
fata de prevederile prezentei ordonante.
In situatia in care cotele de impozitare din legislatia interna sunt mai
favorabile decat cele din conventiile de evitare a dublei impuneri, se aplica
cotele de impozitare mai favorabile."
10. Articolul 13 se completeaza cu alineatul (3) cu urmatorul cuprins:
"(3) Deducerea impozitului pe profit, platit in strainatate, se
efectueaza la cursul de schimb al pietei valutare, comunicat de Banca Nationala
a Romaniei la inchiderea anului financiar, iar diferentele de curs pana la data
platii efective sunt cheltuieli deductibile.
Pentru impozitele platite reprezentand retineri la sursa asupra veniturilor
de natura dividendelor, redeventelor, dobanzilor sau altor venituri similare
deducerea se efectueaza la cursul de schimb al pietei valutare, comunicat de
Banca Nationala a Romaniei in ziua precedenta platii."
11. Articolul 17 se abroga.
12. Alineatul (3) al articolului 21 se abroga.
13. Alineatul (2) al articolului 22 se completeaza cu urmatorul text:
"La estimarea valorii de piata a tranzactiilor vor fi utilizate
urmatoarele metode:
a) metoda compararii preturilor, in care pretul de vanzare al
contribuabilului se compara cu preturile practicate de alte entitati independente
de acesta, atunci cand sunt vandute produse sau servicii comparabile;
b) metoda "cost plus", in care pretul obisnuit al pietei trebuie
determinat ca valoare a costurilor principale, marite cu o rata de profit
similara domeniului de activitate al contribuabilului;
c) metoda pretului de "revanzare", in care pretul pietei este
pretul folosit in cazul vanzarilor produselor si serviciilor catre entitati
independente, diminuat de cheltuielile de comercializare si o rata de profit.
Daca aplicarea acestor metode pentru estimarea valorii de piata a
tranzactiilor nu este posibila, iar pretul de vanzare este mai mic decat costul
de achizitie sau de productie, partea neacoperita de venituri este o cheltuiala
nedeductibila.
Aplicarea acestor metode se va realiza, daca un contribuabil:
- va avea avantaj prin relatiile cu un alt contribuabil care este
beneficiarul unei facilitati fiscale (scutire, reduceri de impozit); sau
- relatia (tranzactia) este cu un alt contribuabil care detine la acesta parti
de capital; sau
- este implicat intr-o relatie de natura economica cu un alt contribuabil
si in legatura cu aceasta relatie realizeaza o activitate in favoarea unui
asemenea contribuabil in termeni mai avantajosi si intr-o forma diferita fata
de cele acceptate in general (in aceeasi perioada si in aceleasi conditii)
pentru indeplinirea activitatii respective, ceea ce are ca rezultat denaturarea
veniturilor sale sau raportarea unor venituri mai mici care ar fi fost
realizate in conditii normale cu alti parteneri.
Pentru definirea metodelor, modalitatilor si a procedurilor de aplicare a
acestor metode, in termen de 90 de zile de la publicarea prezentei ordonante in
Monitorul Oficial al Romaniei Ministerul Finantelor va elabora instructiuni de
aplicare, aprobate prin hotarare a Guvernului."
14. Articolul 30 se abroga.
15. Articolul 31 se abroga.
16. Articolul 35 se completeaza cu alineatul (5) cu urmatorul cuprins:
"(5) Promovarea de reglementari legislative privind impunerea veniturilor
persoanelor juridice se va face numai cu respectarea principiilor din prezenta
ordonanta si numai prin acte normative speciale privind impozitele si
taxele."
Art. 2
(1) Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta
isi inceteaza valabilitatea orice prevederi legale care acorda scutiri de la
plata impozitului pe profit, reduceri de impozit pe profit sau stipuleaza
aplicarea altor cote de impozit pe profit decat cele prevazute la pct. 4 din
prezenta ordonanta de urgenta.
(2) Nu intra sub incidenta alin. (1) contribuabilii care beneficiaza de
prevederile art. 3 lit. d) si e) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.
67/1999 privind unele masuri pentru dezvoltarea activitatii economice.
Art. 3
(1) Dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 70/1994 privind impozitul pe
profit, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cu
cele aduse prin prezenta ordonanta de urgenta se aplica si profesiilor de
avocat si de notar public, daca membrii acestor profesii isi vor reorganiza
activitatea profesionala sub forma unei societati comerciale cu raspundere
limitata al carei unic obiect de activitate sa fie exercitarea profesiei.
(2) Nu poate fi asociat intr-o astfel de societate comerciala decat cel
care are calitatea de avocat sau de notar public, dupa caz.
Art. 4
Prevederile prezentei ordonante de urgenta intra in vigoare incepand cu
data de 1 ianuarie 2000.
Art. 5
Pe data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta se abroga:
- art. 68 din Legea nr. 64/1991 privind brevetele de inventie, publicata in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 212 din 21 octombrie 1991, cu
modificarile ulterioare;
- art. 34 alin. 2 lit. a) si b) din Legea petrolului nr. 134/1995,
publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 301 din 29 decembrie
1995;
- art. 178 din Legea nr. 109/1996 privind organizarea si functionarea
cooperatiei de consum si a cooperatiei de credit, publicata in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 252 din 18 octombrie 1996, cu modificarile
ulterioare;
- prevederile referitoare la impozitul pe profit cuprinse in art. 2 din
Ordonanta Guvernului nr. 63/1997 privind stabilirea unor facilitati pentru
dezvoltarea turismului rural, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, nr. 226 din 30 august 1997, aprobata si modificata prin Legea nr.
187/1998, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 394 din 16
octombrie 1998;
- art. 1 din Legea nr. 30/1999 pentru sprijinirea exporturilor, publicata
in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 35 din 28 ianuarie 1999;
- art. 13 lit. c), e) si f), art. 13^1, art. 15 din Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 92/1997 privind stimularea investitiilor directe, publicata in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 386 din 30 decembrie 1997,
aprobata si modificata prin Legea nr. 241/1998, publicata in Monitorul Oficial
al Romaniei, Partea I, nr. 483 din 16 decembrie 1998;
- prevederile referitoare la impozitul pe profit cuprinse in art. 36 din
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 98/1999 privind protectia sociala a
persoanelor ale caror contracte individuale de munca vor fi desfacute ca urmare
a concedierilor colective, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea
I, nr. 303 din 29 iunie 1999;
- art. 23, 24, 26 si 27 din Legea nr. 133/1999 privind stimularea
intreprinzatorilor privati pentru infiintarea si dezvoltarea intreprinderilor
mici si mijlocii, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 349
din 23 iulie 1999;
- art. 6 lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 116/1998 privind instituirea
regimului special pentru activitatea de transport maritim international,
publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 326 din 29 august
1998, cu modificarile ulterioare;
- Hotararea Guvernului nr. 304/1999 pentru aprobarea Normelor privind
limitele legale de perisabilitate la marfuri in procesul de comercializare,
publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 180 din 28 aprilie
1999.
Art. 6
Ordonanta Guvernului nr. 70/1994 privind impozitul pe profit, aprobata si
modificata prin Legea nr. 73/1996, republicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 40 din 12 martie 1997, cu modificarile si completarile
ulterioare, precum si cu modificarile si completarile aduse prin prezenta
ordonanta de urgenta, va fi republicata in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, dandu-se textelor o noua numerotare.
PRIM-MINISTRU
MUGUR CONSTANTIN ISARESCU
Contrasemneaza:
Ministrul finantelor,
Decebal Traian Remes