HOTARARE Nr. 962 din 27 septembrie 2001
privind aprobarea Normelor metodologice pentru punerea in aplicare a
prevederilor Legii nr. 152/1998 privind infiintarea Agentiei Nationale pentru
Locuinte
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 626 din 4 octombrie 2001
In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romaniei si ale art. 25
din Legea nr. 152/1998 privind infiintarea Agentiei Nationale pentru Locuinte,
cu modificarile si completarile ulterioare,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
Se aproba Normele metodologice pentru punerea in aplicare a prevederilor
Legii nr. 152/1998 privind infiintarea Agentiei Nationale pentru Locuinte, cu
modificarile si completarile ulterioare, prevazute in anexa care face parte
integranta din prezenta hotarare.
Art. 2
Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea
Guvernului nr. 810/1998 privind aprobarea Normelor metodologice pentru punerea
in aplicare a prevederilor Legii nr. 152/1998 privind infiintarea Agentiei
Nationale pentru Locuinte, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea
I, nr. 441 din 19 noiembrie 1998.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministrul lucrarilor publice,
transporturilor si locuintei,
Miron Tudor Mitrea
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmanca
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
ANEXA 1
NORME METODOLOGICE
pentru punerea in aplicare a prevederilor Legii nr. 152/1998 privind
infiintarea Agentiei Nationale pentru Locuinte
CAP. 1
Prevederi generale
Art. 1
In realizarea obiectivelor sale Agentia Nationala pentru Locuinte
coordoneaza constituirea si atragerea de surse de finantare, inclusiv din
resurse bugetare, surse pe care le administreaza pentru:
a) acordarea de credite ipotecare in conditiile prevazute in Legea nr.
152/1998 privind infiintarea Agentiei Nationale pentru Locuinte, cu
modificarile si completarile ulterioare, si in Legea nr. 190/1999 privind
creditul ipotecar pentru investitii imobiliare, pentru construirea, cumpararea,
reabilitarea, consolidarea si extinderea unor locuinte, inclusiv pentru cele
exploatate in regim de inchiriere;
b) realizarea unor investitii din surse proprii sau ale unor persoane
fizice ori juridice, beneficiare ale creditelor prevazute la lit. a), privind
constructia de locuinte sau interventiile la constructiile existente;
c) realizarea investitiilor privind constructiile de locuinte pentru tineri,
destinate inchirierii, pe baza proiectelor aprobate de Ministerul Lucrarilor
Publice, Transporturilor si Locuintei si finantate de la bugetul de stat si de
la bugetele locale.
Art. 2
(1) Constructiile de locuinte care se realizeaza prin Agentia Nationala
pentru Locuinte se amplaseaza pe terenuri proprietate publica sau privata a
statului ori a unitatilor administrativ-teritoriale si/sau pe terenuri
proprietate privata a persoanelor fizice ori juridice. Terenurile destinate
acestor constructii se preiau de Agentia Nationala pentru Locuinte, in
conditiile legii, pe perioada realizarii investitiei.
(2) Terenurile pe care se amplaseaza constructiile de locuinte ce se
realizeaza prin Agentia Nationala pentru Locuinte se asigura cu utilitati si dotari
edilitare de catre consiliile locale, potrivit legii si in corelare cu
programul de constructii.
(3) Pentru constructiile de locuinte care se realizeaza prin Agentia
Nationala pentru Locuinte, precum si pentru extinderea, consolidarea si
reabilitarea locuintelor existente a caror finantare se realizeaza din credite
acordate de Agentia Nationala pentru Locuinte se aplica cota zero de T.V.A.,
conform prevederilor art. 17 alin. 1 lit. B. n) din Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 17/2000 privind taxa pe valoarea adaugata.
Art. 3
Tinerii, in sensul prevederilor Legii nr. 152/1998, sunt persoane majore,
in varsta de pana la 35 de ani, titulari ai contractelor de credite acordate de
Agentia Nationala pentru Locuinte sau, dupa caz, beneficiari ai locuintelor
pentru tineri, destinate inchirierii, care se realizeaza din surse bugetare
prin Agentia Nationala pentru Locuinte.
CAP. 2
Constructia de locuinte prin credite ipotecare
Art. 4
(1) Agentia Nationala pentru Locuinte va realiza anual o analiza a cererii
pentru locuinte, analiza care va fi prezentata Ministerului Lucrarilor Publice,
Transporturilor si Locuintei si care va fi insotita de o fundamentare a
necesarului de fonduri pentru fiecare judet si municipiul Bucuresti, la termenele
prevazute de lege.
(2) In fundamentarea cererilor anuale pentru alocatii de la bugetul de stat
vor fi cuprinse cu prioritate sumele necesare pentru acoperirea cererilor de
creditare efectuate de tineri si de familiile de tineri in vederea construirii
sau cumpararii de locuinte.
Art. 5
(1) Pentru obiectivele de investitii in executie, finantate din fondurile
special constituite pentru constructii de locuinte, precum si din resursele
Agentiei Nationale pentru Locuinte, inclusiv locuintele pentru tineri,
destinate inchirierii, autoritatile publice locale si/sau agentii economici in
a caror evidenta sunt constructiile de locuinte vor asigura depunerea in
conturi special deschise la institutii bancare agreate de Agentia Nationala
pentru Locuinte a sumelor reprezentand garantii de buna executie. Sumele astfel
constituite pot fi utilizate de Agentia Nationala pentru Locuinte in temeiul
prevederilor art. 6 alin. (1) lit. c) si e) din Legea nr. 152/1998. Pentru
sumele respective Agentia Nationala pentru Locuinte va asigura plata unei
dobanzi la nivelul dobanzii la vedere practicate de banci.
(2) Constituirea resurselor din sumele reprezentand garantii de buna
executie prevazute la alin. (1) si stabilirea procedurii de evidenta si
restituire a acestora la termenele si in cuantumul prevazute in contractele de
antrepriza se vor consemna in conventii incheiate de Agentia Nationala pentru
Locuinte cu autoritatile publice locale si/sau cu agentii economici in a caror
evidenta sunt constructiile de locuinte respective.
Art. 6
(1) Creditele ipotecare pentru consolidarea locuintelor, altele decat cele
prevazute in legi speciale, pot fi acordate pe baza unor expertizari tehnice a
locuintelor, in ordinea prioritatii stabilite de Agentia Nationala pentru
Locuinte.
(2) Creditele ipotecare destinate reabilitarii si extinderii locuintelor
pot fi acordate in asociere cu creditele pentru consolidarea acestora.
Art. 7
(1) Creditele ipotecare care se acorda de Agentia Nationala pentru Locuinte
pot fi destinate finantarii investitiilor, din care nu pot lipsi lucrarile de
constructii-montaj.
(2) Durata de rambursare a creditelor este de maximum 25 de ani.
Art. 8
In conventiile speciale incheiate de Agentia Nationala pentru Locuinte cu
institutiile bancare agreate se vor stabili pentru acestea atributiile de
depozitar al resurselor si/sau de derulator al creditelor.
Art. 9
Garantia ipotecara asupra imobilului - teren si constructie - in legatura
cu care se acorda creditul va fi cuprinsa in contractul de credit. Contractul
de credit poate fi incheiat si de institutia bancara agreata in numele Agentiei
Nationale pentru Locuinte, pe baza imputernicirii acordate de Agentia Nationala
pentru Locuinte, stabilita prin conventia incheiata cu institutia bancara
agreata.
Art. 10
(1) Agentia Nationala pentru Locuinte va incheia conventii cu autoritatile
administratiei publice locale pentru sprijinirea programelor de constructie a
locuintelor. Pentru terenurile aflate in administrarea autoritatilor
administratiei publice locale, destinate realizarii de locuinte cu finantare
prin credite acordate de Agentia Nationala pentru Locuinte, se vor stabili in
cadrul conventiilor incheiate facilitatile ce se pot acorda beneficiarilor de
locuinte in ceea ce priveste accesul la terenuri pentru constructii de
locuinte, prin vanzare-cumparare, concesionare sau dare in folosinta pe toata
durata existentei constructiei.
(2) In conventiile incheiate conform alin. (1) se vor face precizari cu
privire la posibilitatea si la conditiile de acordare a scutirilor de la plata
taxelor pentru teren si de la plata impozitului pe cladire pentru beneficiarii
de credite, conform dispozitiilor art. 4 alin. (1) lit. c) din Legea nr.
152/1998.
Art. 11
Cererile de creditare pentru locuinte, formulate de tineri si de familiile
de tineri, vor fi rezolvate cu prioritate.
Art. 12
(1) Plafoanele maximale de cost prevazute la art. 5 alin. (1) din Legea nr.
152/1998 se stabilesc de regula anual de catre Agentia Nationala pentru
Locuinte, in functie de valoarea elementelor componente ale pretului de cost
pentru constructiile de locuinte. Plafoanele maximale de cost vor fi stabilite
in raport cu suprafata construita, stabilindu-se coeficientii de corectie
pentru adaptarea acestora in functie de nivelul de dotare si de finisajele
solicitate pentru locuinte de catre beneficiarii de credite.
(2) Creditele ipotecare acordate de Agentia Nationala pentru Locuinte se
coreleaza cu rata de schimb leu - euro sau leu - dolar S.U.A., practicata de
institutiile bancare agreate prin care Agentia Nationala pentru Locuinte isi
deruleaza activitatea, sau cu indicele preturilor de consum publicat de
Institutul National pentru Statistica, in conditiile stabilite de agentie prin
norme interne.
(3) Valoarea contractelor de antrepriza generala incheiate de Agentia
Nationala pentru Locuinte cu antreprenorii generali poate fi actualizata prin
corelarea cu rata de schimb leu - euro utilizata la corelarea creditelor
ipotecare.
(4) Actualizarea valorii contractelor de antrepriza generala se poate face
numai pentru perioada cuprinsa intre data inceperii lucrarilor si cea a
receptiei la terminarea lucrarilor prevazute in contract. Reactualizarea
valorii contractelor de antrepriza generala se poate suporta de Agentia
Nationala pentru Locuinte din resursele sale prevazute la art. 6 din Legea nr.
152/1998 si nu poate depasi suma diferentelor de curs leu - euro inregistrate,
aferente contractelor de credit ipotecar corelate, respectiv suma veniturilor
financiare rezultate din plasamentele avansurilor depuse de beneficiari.
Art. 13
(1) Pentru constituirea resurselor prevazute la art. 6 alin. (1) lit. a)
din Legea nr. 152/1998, pana la data de 20 a lunii anterioare celei in care se
solicita alocatia bugetara Agentia Nationala pentru Locuinte va transmite la
Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei - Directia generala
pentru constructii locuinte, conform modelului prezentat in anexa nr. 1,
necesarul de fonduri stabilit in baza programului aprobat de Consiliul de
administratie al Agentiei Nationale pentru Locuinte, in vederea obtinerii
aprobarii ordonatorului principal de credite bugetare.
(2) Justificarea sumelor alocate se face pe baza contractelor de credit
ipotecar incheiate.
(3) La sfarsitul anului financiar decontul justificativ final va fi
intocmit in baza portofoliului de contracte de credite incheiate de Agentia
Nationala pentru Locuinte. Sumele provenind din alocatia bugetara care nu se
regasesc in contracte de credit ipotecar se restituie la bugetul de stat.
CAP. 3
Constructia de locuinte pentru tineri, destinate inchirierii
SECTIUNEA 1
Promovarea investitiilor
Art. 14
(1) Consiliile locale vor stabili masurile necesare pentru luarea in
evidenta si pentru analiza solicitarilor de locuinte pentru tineri, destinate
inchirierii. In acest scop acestea vor stabili si vor da publicitatii locul de
primire a solicitarilor si actele justificative necesare.
(2) Solicitarile/cererile privind repartizarea de locuinte pentru tineri,
destinate inchirierii, vor fi inregistrate in ordinea primirii acestora si vor
fi analizate de comisii sociale care se vor constitui in acest scop prin
dispozitie a primarilor localitatilor, respectiv ai sectoarelor municipiului
Bucuresti.
(3) Componenta comisiilor sociale si criteriile de stabilire a ordinii de
prioritate in solutionarea cererilor se aproba de consiliile locale, la
propunerea primarilor localitatilor, respectiv ai sectoarelor municipiului Bucuresti,
cu respectarea prevederilor prezentelor norme metodologice.
(4) Unul dintre criteriile de stabilire a ordinii de prioritate in
solutionarea cererilor este ca tanarul sa isi desfasoare activitatea in
unitatea administrativ-teritoriala in care consiliul local functioneaza.
(5) In analizarea cererilor privind repartizarea de locuinte pentru tineri,
destinate inchirierii, localitatea de domiciliu nu poate face obiectul
stabilirii unor criterii de prioritate.
(6) Locuintele pentru tineri, destinate inchirierii, nu pot fi repartizate
solicitantilor care detin in proprietate o alta locuinta in localitatea in care
acestea sunt amplasate, respectiv in municipiul Bucuresti.
Art. 15
In urma analizarii cererilor de locuinte pentru tineri, destinate
inchirierii, comisiile sociale vor prezenta consiliilor locale propuneri
privind modul de solutionare a acestora, luand in considerare folosirea
spatiului locativ existent, precum si construirea de locuinte noi in conditiile
prezentelor norme metodologice.
Art. 16
(1) Pentru realizarea de noi constructii de locuinte pentru tineri,
destinate inchirierii, consiliile locale raspund de punerea la dispozitie a
terenurilor si de asigurarea acestora cu utilitati si dotari edilitare
necesare, conform documentatiei urbanistice.
(2) Necesitatea si oportunitatea realizarii unor constructii de locuinte
pentru tineri, destinate inchirierii, vor fi stabilite prin studii de
prefezabilitate promovate si aprobate de consiliile locale. Studiile de
prefezabilitate se finanteaza din sursele proprii ale consiliilor locale.
(3) In elaborarea studiilor de prefezabilitate prevazute la alin. (2) se
vor avea in vedere solutii arhitecturale-model pentru construirea locuintelor,
care se realizeaza prin grija Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor
si Locuintei si care pot fi puse la dispozitie solicitantilor de catre Agentia
Nationala pentru Locuinte.
Art. 17
Pentru obiectivele noi de investitii, aprobate in conditiile prevazute la
art. 16 alin. (2), consiliile locale vor finanta din surse proprii si vor
realiza studii de fezabilitate pe care le vor transmite la Agentia Nationala
pentru Locuinte spre a fi supuse aprobarii potrivit legii.
Art. 18
In vederea cuprinderii obiectivelor de investitii prevazute la art. 17 in
programul de realizare a locuintelor pentru tineri, destinate inchirierii,
consiliile locale vor intocmi, vor actualiza si vor transmite anual inventarul,
conform modelului prezentat in anexa nr. 1 a), cel mai tarziu la data de 15 mai
a fiecarui an.
Art. 19
(1) Derularea investitiilor in constructia de locuinte pentru tineri,
destinate inchirierii, se realizeaza prin Agentia Nationala pentru Locuinte,
institutie aflata sub autoritatea Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor
si Locuintei.
(2) Pentru obiectivele de investitii propuse a se finanta, anual Agentia
Nationala pentru Locuinte va prelua de la consiliile locale, prin protocol,
studiile de fezabilitate si terenurile aferente constructiilor. Terenurile aferente
constructiilor se vor prelua de Agentia Nationala pentru Locuinte in folosinta
gratuita potrivit prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 148/1999
privind reglementarea regimului juridic al terenurilor destinate construirii de
locuinte prin Agentia Nationala pentru Locuinte, aprobata si modificata prin
Legea nr. 243/2001, pe durata de realizare a investitiei, dupa aprobarea,
potrivit legii, a studiilor de fezabilitate pentru constructiile de locuinte si
dupa aprobarea finantarii acestora prin legea bugetului de stat anual.
(3) In protocolul de preluare a studiilor de fezabilitate si a terenurilor
aferente constructiilor se vor preciza:
a) conditia de exceptare de la plata taxei pentru autorizarea
constructiilor, obiectivele de investitii fiind de utilitate publica, iar dupa
finalizare constituind proprietatea publica a unitatilor
administrativ-teritoriale in care sunt amplasate;
b) obligativitatea consiliilor locale de a asigura utilitatile si dotarile
edilitare aferente constructiilor de locuinte, coroborata cu programul de
receptie si de punere in functiune a locuintelor;
c) participantii la receptia la terminarea lucrarilor si la receptia finala
a obiectivelor de investitii;
d) conditiile de transmitere fara plata a constructiilor de locuinte din
administrarea Agentiei Nationale pentru Locuinte in administrarea consiliilor
locale;
e) devizele financiare pentru cheltuieli efectuate de consiliile locale
pentru promovarea obiectivelor de investitii pana la predarea acestora Agentiei
Nationale pentru Locuinte.
Art. 20
In baza datelor transmise de consiliile locale conform art. 18, Agentia
Nationala pentru Locuinte va intocmi si va supune spre aprobare conducerii
Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei lista cuprinzand
locuintele pentru tineri propuse a fi finalizate in anul urmator, conform
modelului prezentat in anexa nr. 2, document care va sta la baza intocmirii
listei cuprinzand obiectivele de investitii privind constructia de locuinte pentru
tineri, destinate inchirierii, si a fundamentarii alocatiilor bugetare necesare
in vederea finantarii acestora, conform prevederilor legale in vigoare.
Art. 21
(1) Obiectivele de investitii prevazute la art. 20 pot fi preluate si
cuprinse in lista de investitii a Agentiei Nationale pentru Locuinte si in
conditiile asigurarii proiectelor tehnice si a detaliilor de executie de catre
consiliile locale, sub rezerva avizarii acestora in Consiliul tehnico-economic
al Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei. Protocolul de
predare-preluare a acestor obiective de investitii se va incheia in mod
corespunzator. In acest caz cheltuielile pentru elaborarea proiectelor tehnice
si a detaliilor de executie se deconteaza de Agentia Nationala pentru Locuinte
din sursele constituite pentru finantarea investitiilor.
(2) Pentru obiectivele de investitii prevazute la alin. (1) proiectantul
general al lucrarilor va sustine avizarea studiilor de fezabilitate a acestora
in Consiliul tehnico-economic al Ministerului Lucrarilor Publice,
Transporturilor si Locuintei.
SECTIUNEA a 2-a
Derularea finantarii si realizarii constructiilor de locuinte pentru
tineri, destinate inchirierii
Art. 22
(1) Dupa aprobarea bugetului de stat Directia generala pentru dezvoltarea
infrastructurii, investitii si concesiuni din cadrul Ministerului Lucrarilor
Publice, Transporturilor si Locuintei va transmite Agentiei Nationale pentru
Locuinte lista cuprinzand obiectivele de investitii finantate de la bugetul de
stat privind constructia de locuinte pentru tineri, destinate inchirierii.
(2) Agentia Nationala pentru Locuinte comunica consiliilor locale
interesate lista cuprinzand obiectivele de investitii noi care urmeaza sa fie
finantate in anul in curs si solicita transmiterea terenurilor de constructie
aferente, conform protocoalelor incheiate in conditiile art. 19 alin. (2) si
(3).
Art. 23
Alocatiile de la bugetul de stat pentru finantarea constructiei de locuinte
pentru tineri, destinate inchirierii, se vireaza de catre Ministerul Lucrarilor
Publice, Transporturilor si Locuintei in contul 50.47 "Disponibil din
alocatii bugetare cu destinatie speciala", deschis la Directia trezorerie
si contabilitate publica a municipiului Bucuresti pe seama Agentiei Nationale
pentru Locuinte. Din acest cont Agentia Nationala pentru Locuinte poate efectua
plati pe destinatiile prevazute de lege, in limita bugetului de venituri si
cheltuieli aprobat si pe baza documentatiei prevazute de Ordinul ministrului
finantelor nr. 1.169/1997 pentru modificarea si completarea normelor
metodologice aprobate prin Ordinul ministrului de stat, ministrul finantelor,
nr. 2.487/1996, care se prezinta Directiei trezoreriei si contabilitate publica
a municipiului Bucuresti.
Art. 24
(1) Dupa aprobarea studiilor de fezabilitate si obtinerea terenurilor de
constructie Agentia Nationala pentru Locuinte organizeaza si desfasoara,
potrivit legislatiei privind achizitiile publice, procedurile pentru achizitia
executarii lucrarilor pe baza documentatiei tehnice elaborate.
(2) In comisiile de evaluare a ofertelor pentru achizitii publice va fi
cuprins si cate un specialist desemnat de Ministerul Lucrarilor Publice,
Transporturilor si Locuintei.
Art. 25
(1) Inaintea incheierii contractului de antrepriza pentru executarea
lucrarilor de constructii-montaj Agentia Nationala pentru Locuinte transmite
Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei - Directia
generala pentru constructii locuinte devizul general al investitiei privind
realizarea de locuinte pentru tineri, destinate inchirierii, insotit de devize
financiare estimative pentru categoriile de cheltuieli care nu intra in
valoarea contractului de antrepriza, in vederea urmaririi alocarii fondurilor
necesare pe categorii de cheltuieli. Decontarea cheltuielilor necesare in
vederea realizarii obiectivelor de investitii, cuprinse in devizul general, se
asigura pe surse de finantare conform prevederilor anexei nr. 2a).
(2) In devizul general al investitiei se vor cuprinde si cheltuielile
efectuate de consiliile locale.
(3) Agentia Nationala pentru Locuinte asigura urmarirea si supravegherea
tehnica a lucrarilor, receptia lucrarilor de constructii-montaj, conform
graficului-anexa la contract, punerea in functiune a obiectivelor de investitii
si participa la receptia finala.
(4) Supravegherea tehnico-economica a lucrarilor de constructii-montaj se
realizeaza de Agentia Nationala pentru Locuinte prin personal propriu atestat,
prin unitati de consultanta si/sau prin diriginti atestati potrivit legii si
angajati cu contract.
(5) Pentru consultanta si asistenta tehnica in urmarirea si derularea
investitiilor, inclusiv pentru plata personalului de supraveghere pe parcursul
realizarii obiectivelor de constructii privind realizarea de locuinte pentru
tineri, destinate inchirierii, Agentia Nationala pentru Locuinte poate efectua
si deconta cheltuieli in cuantum de pana la 3% din valoarea lucrarilor de
constructii-montaj executate si admise la decontare. Aceste cheltuieli se
cuprind in devizul general pentru obiectivele de investitii si se incaseaza pe
masura realizarii lucrarilor de constructii-montaj.
Art. 26
Derularea investitiilor privind construirea de locuinte pentru tineri,
destinate inchirierii, inclusiv a finantarii acestora din resurse de la bugetul
de stat, se realizeaza conform programului prevazut in anexa nr. 3.
Art. 27
Finantarea constructiei de locuinte pentru tineri, destinate inchirierii,
se efectueaza conform prezentelor norme metodologice si prevederilor Ordinului
ministrului finantelor nr. 1.169/1997.
CAP. 4
Obligatiuni si emisiunea de obligatiuni
Art. 28
In conformitate cu prevederile art. 7 din Legea nr. 152/1998, pentru
atragerea de resurse suplimentare Agentia Nationala pentru Locuinte va putea
emite titluri de valoare sub forma de obligatiuni pe termene medii si lungi.
Art. 29
Obligatiunile emise de Agentia Nationala pentru Locuinte sunt valori
mobiliare negociabile emise in forma dematerializata si evidentiate prin
inscriere in cont, ale caror caracteristici vor fi stabilite la fiecare
emisiune. Valoarea nominala a unei obligatiuni nu va putea fi mai mica de
25.000 lei. Aceste obligatiuni sunt garantate de stat in conditiile prevazute
la art. 14 - 16 din Legea nr. 152/1998, cu aprobarea prealabila a Guvernului.
La data scadentei obligatiunile vor fi rascumparate de catre emitent cel putin
la valoarea nominala.
Art. 30
(1) Distribuirea-vanzarea pe piata primara a obligatiunilor emise de
Agentia Nationala pentru Locuinte - se va efectua prin intermediul
institutiilor financiar-bancare autorizate in conformitate cu prevederile Legii
bancare nr. 58/1998 si ale Legii nr. 52/1994 privind valorile mobiliare si
bursele de valori, depozitare ale resurselor financiare ale agentiei.
(2) Obligatiunile pot fi cumparate de la distribuitori de catre banci,
societati de valori mobiliare, fonduri de investitii, societati de
asigurare-reasigurare, de orice alte persoane juridice sau persoane fizice
interesate, rezidente ori nerezidente in Romania.
(3) Agentia Nationala pentru Locuinte va face publica respectiva emisiune
de obligatiuni prin intermediul mijloacelor de comunicare in masa, incluzand
obligatia publicarii unui anunt intr-un ziar de larga circulatie cu cel putin 7
zile inainte de inceperea ofertei de obligatiuni.
Art. 31
(1) Consiliul de administratie al Agentiei Nationale pentru Locuinte va
stabili prin licitatie care sunt institutiile financiar-bancare care actioneaza
in calitate de dealer primar al agentiei si se va ingriji de elaborarea
prospectului de emisiune. Bancile care nu sunt autorizate in calitate de
intermediar pe piata titlurilor de stat si care nu au inclus in obiectul de
activitate autorizat de Banca Nationala a Romaniei activitatea de intermediere
in plasamentul obligatiunilor emise de Agentia Nationala pentru Locuinte si
oferirea de servicii legate de acestea nu pot fi dealeri primari.
(2) Prospectul de oferta publica va cuprinde, in mod obligatoriu,
urmatoarele informatii:
a) date generale - mentionate pe coperta prospectului de oferta publica:
1. datele de identitate ale Agentiei Nationale pentru Locuinte;
2. tipul, clasa, numarul si principalele caracteristici ale obligatiunilor
care fac obiectul ofertei publice;
3. pretul de vanzare al obligatiunilor;
4. pretul de emisiune al valorilor mobiliare - pret de subscriere -,
reprezentand pretul net care revine emitentului si comisionul cuvenit
dealerilor primari;
5. marimea fondurilor care se sconteaza a fi obtinute de ofertant;
6. modalitatea de efectuare a ofertei publice.
In cazul organizarii unui grup de vanzare se vor prezenta si date despre:
7. numele managerului;
8. membrii grupului de vanzare;
9. comisioane sau alte venituri primite;
10. perioada de derulare a ofertei publice.
Se va specifica daca emitentul are valori mobiliare listate la bursa de
valori, tipul si clasa lor, piata secundara organizata pe care vor fi
tranzactionate valorile mobilare ce fac obiectul ofertei publice. Se vor
specifica, de asemenea, principalii factori de risc ai ofertei publice;
b) informatii despre emitent:
1. perspectivele dezvoltarii activitatii emitentului, obiective prioritare;
2. sursele de finantare;
3. nivelul dobanzilor distribuite in ultimii 3 ani sau cel putin pentru un
exercitiu financiar, daca emitentul functioneaza de mai putin de 3 ani, precum
si termenele de plata a acestora. In primul an de activitate a Agentiei
Nationale pentru Locuinte aceste informatii nu vor fi trecute in prospectul de
emisiune;
c) elemente informationale privind oferta publica:
1. caracteristicile de risc si de randament ale obligatiunilor care fac
obiectul ofertei publice;
2. marimea fondurilor estimate a fi obtinute ca urmare a ofertei publice;
3. perioada pentru care se anticipeaza a fi asigurate nevoile de
lichiditate cu sumele obtinute din oferta publica;
4. in cazul ofertei primare, destinatiile incasarilor obtinute din vanzarea
valorilor mobiliare;
5. locurile de subscriere si programul de lucru cu publicul;
6. datele de deschidere si de inchidere a ofertei publice, dreptul de
inchidere anticipata a acesteia;
7. procedurile folosite in caz de exces de subscriptie sau in caz de cerere
insuficienta;
8. numele si domiciliul managerului si ale membrilor sindicatului de
intermediere, precum si ale membrilor grupului de vanzare.
Se vor evidentia comisioanele si alte venituri obtinute de acestia, modul
de stabilire si de repartizare intre acestia a marjei de intermediere. In cazul
plasamentului garantat se va preciza modul de distribuire a riscului intre
manageri si membrii sindicatului de intermediere;
9. piata reglementata pe care se vor tranzactiona valorile mobiliare emise;
10. denumirea si sediul agentului de transfer si de plata, ale agentului de
executie si mentinere a registrului obligatarilor, ale societatilor de
depozitare;
11. in cadrul emisiunii de titluri de credit prospectul va cuprinde
indicatorii financiari de indatorare si gradul de acoperire a dobanzilor din
incasari;
12. orice alte fapte semnificative;
d) modalitatea de plata a obligatiunilor subscrise;
e) data de referinta, perioada si modalitatea in care urmeaza sa se
efectueze plata catre subscriitori a dobanzii aferente obligatiunilor emise;
f) modalitatea si perioada in care urmeaza sa se ramburseze imprumutul
obligatar - perioada, locul si modalitatea de efectuare a platilor aferente
rambursarii;
g) modalitatea de garantare a imprumutului obligatar; se va preciza in mod
distinct faptul ca obligatiunile sunt garantate de stat;
h) alte informatii:
1. originea si natura oricaror creante asupra emitentului sau asupra
oricarei subunitati a acestuia, nestinse inca la data intocmirii prospectului
de oferta publica, inclusiv prevederile referitoare la indatorarea potentiala
ce poate aparea din aceste situatii; efectul estimat al acestora asupra
activitatii emitentului, rezultatelor sale financiare sau asupra valorilor sale
mobiliare;
2. referiri la orice informatie semnificativa neinclusa in prospect pe
motivul confidentialitatii acesteia si a carei publicare ar afecta negativ
interesele detinatorilor de valori mobiliare ale emitentului, cu conditia ca in
prospect sa fie facuta o declaratie in care sa se specifice faptul ca
respectivul emitent a obtinut permisiunea din partea Comisiei Nationale a
Valorilor Mobiliare de a nu include in prospect respectiva informatie;
3. se va mentiona daca emitentul a fost vreodata declarat in incapacitate
de plata, daca a facut obiectul unei proceduri judiciare privind recuperarea
unei creante restante sau daca a facut obiectul unei proceduri de declarare a
starii de faliment si care au fost urmarile acestora: litigii, procese in curs;
4. informatii privind modalitatile de obtinere a unor copii de pe
prospectul de oferta publica si cerinta de confirmare a consultarii acestuia
inaintea oricarei cumparari de valori mobiliare oferite prin intermediul lui;
i) la sfarsitul prospectului se va introduce urmatorul text:
"In caz de constatare a unor iregularitati, oferta publica poate fi
anulata in termen de 90 de zile de la data primirii la Comisia Nationala a
Valorilor Mobiliare a raportului privind rezultatele acesteia."
(3) In termen de 7 zile de la inchiderea perioadei de distribuire a
obligatiunilor emise Agentia Nationala pentru Locuinte va inainta Comisiei
Nationale a Valorilor Mobiliare, in vederea inregistrarii acestora ca valori
mobiliare, raportul privind rezultatele ofertei publice de obligatiuni, cuprinzand
urmatoarele date:
a) numele dealerilor primari prin intermediul carora s-a realizat
distribuirea obligatiunilor;
b) numarul cumparatorilor respectivelor obligatiuni.
Art. 32
Anexele nr. 1, 1a), 2, 2a) si 3 - 9 fac parte integranta din prezentele
norme metodologice.
ANEXA 1
la normele metodologice
AGENTIA NATIONALA PENTRU LOCUINTE
Aprobat
Ministru,
SITUATIA
privind acordarea si justificarea sumelor alocate din transferuri pentru
acordarea creditelor ipotecare din cap. 63.01 .................. pe perioada
..................
Semnificatia coloanei din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - Plafonul valoric al creditelor ce se pot acorda in perioada
- mii lei -
______________________________________________________________________________
|Nr. |Amplasamente | A | Sumele | Sumele | Sumele | Diferenta | Sume
|
|crt.| unitati | | preliminate| acordate | justificate| de | de
|
| | locative | | conform | de la | conform
|regularizat|alocat|
| | (credite) | |contractelor|bugetul de|contractelor| (col. |
(col.|
| | | |incheiate si| stat in | de credit | 4 - 5) | 3
+/-|
| | | | in curs de | perioada | ipotecar | | 6)
|
| | | | perfectare |anterioara| incheiate | |
|
| | | |in perioada | | | |
|
| | | |pentru care | | | |
|
| | | |se solicita | | | |
|
| | | | transfer | | | |
|
| | | | bugetar | | | |
|
|____|_____________|___|____________|__________|____________|___________|______|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7
|
|____|_____________|___|____________|__________|____________|___________|______|
|____|_____________|___|____________|__________|____________|___________|______|
|____|_____________|___|____________|__________|____________|___________|______|
|____|_____________|___|____________|__________|____________|___________|______|
|____|_____________|___|____________|__________|____________|___________|______|
| | TOTAL: | | | | | |
|
|____|_____________|___|____________|__________|____________|___________|______|
| |Surse proprii| | | | | |
|
| | ale A.N.L. | | | | | |
|
|____|_____________|___|____________|__________|____________|___________|______|
| |Sume | | | | | |
|
| |solicitate sa| | | | | |
|
| |fie deschise | | | | | |
|
|____|_____________|___|____________|__________|____________|___________|______|
A.N.L. poarta intreaga responsabilitate asupra datelor inscrise in
formular.
AGENTIA NATIONALA PENTRU LOCUINTE
Director general, Director economic, MINISTERUL LUCRARILOR PUBLICE,
................... ..................... TRANSPORTURILOR SI LOCUINTEI
Propunem avizarea
Control financiar preventiv D.G.C.L. D.G.E.R.B.
ANEXA 1a)
la normele metodologice
CONSILIUL LOCAL ........
(Consiliul Judetean ...................... /
Consiliul General al Municipiului Bucuresti)
INVENTARUL
locuintelor pentru tineri, destinate inchirierii, propuse a fi finantate in
cadrul programului aprobat conform Legii nr. 152/1998
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - Amplasamentul*)
A1 - Suprafata (ha)
A2 - Planul urbanistic
A3 - Stadiul viabilizarii
B - Sumele necesare in vederea finalizarii (milioane lei)
C - Suma solicitata de la bugetul de stat (milioane lei)
D - Surse proprii*) (milioane lei)
______________________________________________________________________________
| Denumirea | Numarul|Numarul|Regimul |Stadiul|Termenul| A | | |
|
|localitatii,| de | de | de | fizic | PIF |__________| | |
|
| blocul |locuinte|cereri |inaltime| | |A1| A2| A3| B | C | D
|
| | | | | | | | | | | |
|
|____________|________|_______|________|_______|________|__|___|___|___|___|___|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6| 7 | 8 | 9 | 10|
11|
|____________|________|_______|________|_______|________|__|___|___|___|___|___|
|Localitatea | | | | | | | | | | |
|
|____________|________|_______|________|_______|________|__|___|___|___|___|___|
|Obiectivul | | | | | | | | | | |
|
|____________|________|_______|________|_______|________|__|___|___|___|___|___|
|Obiectivul | | | | | | | | | | |
|
|____________|________|_______|________|_______|________|__|___|___|___|___|___|
|____________|________|_______|________|_______|________|__|___|___|___|___|___|
|Total | | | | | | | | | | |
|
|localitate: | | | | | | | | | | |
|
|____________|________|_______|________|_______|________|__|___|___|___|___|___|
|____________|________|_______|________|_______|________|__|___|___|___|___|___|
| TOTAL | | | | | | | | | | |
|
| GENERAL: | | | | | | | | | | |
|
|____________|________|_______|________|_______|________|__|___|___|___|___|___|
Primar,
(Presedintele Consiliului Judetean)
(Primarul general)
------------
*) Se completeaza: suprafata, planurile urbanistice aprobate si lucrarile
de viabilizare realizate.
*) La coloana 11 se completeaza totalul sumelor inscrise in listele
cuprinzand investitiile de la bugetul local, fara alocatii de la bugetul de
stat. Anexa se centralizeaza la nivelul Ministerului Lucrarilor Publice,
Transporturilor si Locuintei pe baza datelor transmise de consiliile locale.
ANEXA 2
la normele metodologice
AGENTIA NATIONALA PENTRU LOCUINTE
Se aproba
Ministru,
LISTA
cuprinzand locuintele pentru tineri, destinate inchirierii, propuse a fi
finantate conform Legii nr. 152/1998 in anul .........
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - Amplasamentul*)
A1 - Suprafata (ha)
A2 - Planul urbanistic
A3 - Stadiul viabilizarii
B - Sumele necesare in vederea finalizarii (milioane lei)
C - Alocatii de la bugetul de stat pentru anul ...... (milioane lei)
D - Alocatii*) de la bugetele locale pentru anul ...... (milioane lei)
______________________________________________________________________________
| Denumirea | Numarul|Numarul|Regimul |Stadiul|Termenul| A | | |
|
|localitatii,| de | de | de | fizic | PIF |__________| | |
|
| blocul |locuinte|cereri |inaltime| | |A1| A2| A3| B | C | D
|
| | | | | | | | | | | |
|
|____________|________|_______|________|_______|________|__|___|___|___|___|___|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6| 7 | 8 | 9 | 10|
11|
|____________|________|_______|________|_______|________|__|___|___|___|___|___|
| I. Investitii in continuare
|
|______________________________________________________________________________|
|Localitatea | | | | | | | | | | |
|
|____________|________|_______|________|_______|________|__|___|___|___|___|___|
|Obiectivul | | | | | | | | | | |
|
|____________|________|_______|________|_______|________|__|___|___|___|___|___|
|Obiectivul | | | | | | | | | | |
|
|____________|________|_______|________|_______|________|__|___|___|___|___|___|
|____________|________|_______|________|_______|________|__|___|___|___|___|___|
|Total | | | | | | | | | | |
|
|localitate: | | | | | | | | | | |
|
|____________|________|_______|________|_______|________|__|___|___|___|___|___|
|TOTAL I: | | | | | | | | | | | |
|____________|________|_______|________|_______|________|__|___|___|___|___|___|
| II. Investitii noi
|
|______________________________________________________________________________|
|Localitatea | | | | | | | | | | |
|
|____________|________|_______|________|_______|________|__|___|___|___|___|___|
|Obiectivul | | | | | | | | | | |
|
|____________|________|_______|________|_______|________|__|___|___|___|___|___|
|Obiectivul | | | | | | | | | | |
|
|____________|________|_______|________|_______|________|__|___|___|___|___|___|
|____________|________|_______|________|_______|________|__|___|___|___|___|___|
|Total | | | | | | | | | | |
|
|localitate: | | | | | | | | | | |
|
|____________|________|_______|________|_______|________|__|___|___|___|___|___|
|TOTAL II: | | | | | | | | | | |
|
|____________|________|_______|________|_______|________|__|___|___|___|___|___|
|TOTAL | | | | | | | | | | |
|
|GENERAL: | | | | | | | | | | |
|
|____________|________|_______|________|_______|________|__|___|___|___|___|___|
AVIZAT
DIRECTII DE SPECIALITATE:
DIRECTIA GENERALA DIRECTIA GENERALA DIRECTIA GENERALA AGENTIA
NATIONALA
ECONOMICA SI RELATII PENTRU DEZVOLTAREA PENTRU CONSTRUCTII PENTRU LOCUINTE
BUGETARE INFRASTRUCTURII, LOCUINTE
INVESTITII SI
CONCESIUNI
Director general, Director general, Director general, Director
general,
.................. ................. .................
..................
------------
*) Se completeaza: suprafata, planurile urbanistice aprobate si lucrarile
de viabilizare realizate.
*) La coloana 11 se completeaza totalul sumelor inscrise in listele
cuprinzand investitiile de la bugetul local, fara alocatii de la bugetul de
stat.
Anexa se centralizeaza la nivel judetean si la nivelul Ministerului
Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei pe baza datelor transmise de
consiliile locale.
ANEXA-MODEL 2a)
la normele metodologice
LISTA
cuprinzand cheltuielile de capital necesare in vederea realizarii obiectivelor
de investitii privind constructia de locuinte pentru tineri, destinate
inchirierii, defalcate pe surse de finantare
Cheltuielile de capital necesare in vederea realizarii obiectivelor de
investitii sunt evidentiate, pe capitole de cheltuieli, in devizul general al
investitiei, documentatie economica prin care se stabileste valoarea totala
estimativa a acestor obiective la faza de proiectare - studiu de fezabilitate
si proiect tehnic, conform prevederilor Hotararii Guvernului nr. 376/1994.
Pentru obiectivele de investitii privind constructia de locuinte pentru
tineri, destinate inchirierii, decontarea cheltuielilor necesare se asigura, pe
surse de finantare, astfel:
A. Din surse proprii constituite in acest scop de consiliile locale sau,
dupa caz, din surse constituite de regii autonome si societati comerciale de
profil
1. Cheltuieli pentru obtinerea si amenajarea terenului:
1.1. Cheltuieli pentru realizarea planurilor urbanistice (PUG, PUD, PUZ)
1.2. Obtinerea terenului - sunt cuprinse cheltuieli pentru: cumparari de
terenuri, plata concesionarii pe durata realizarii lucrarilor, cheltuieli cu
exproprieri si/sau despagubiri, precum si pentru schimbarea naturii terenului.
1.3. Amenajarea terenului - sunt cuprinse cheltuieli pentru: demolari,
demontari, evacuari, devieri de retele din amplasament, sistematizari pe
verticala, nivelari, drenaje, epuismente (exclusiv cele aferente realizarii
obiectivelor de constructii), defrisari, devieri de cursuri de apa, stramutari
de localitati sau de monumente istorice.
1.4. Amenajari pentru protectia mediului, inclusiv refacerea cadrului
natural dupa terminarea lucrarilor.
2. Cheltuieli pentru realizarea infrastructurii obiectivului: sunt cuprinse
cheltuielile legate de utilizarea terenului pentru constructie si organizare de
santier, precum si cele referitoare la lucrari ce privesc retelele exterioare
de racord apa, canalizari, gaze, energie termica, energie electrica, telefonie,
radio-TV, drumuri, cai ferate etc.
3. Cheltuieli pentru proiectare si asistenta tehnica privind:
3.1. Studii de teren - geo, topo, hidro.
3.2. Cheltuieli pentru avize, acorduri, certificate, autorizatii, si anume:
certificatul de urbanism, autorizatia de construire, reconstruire, modificare,
extindere, reparare, protejare, restructurare sau conservare, dupa caz;
autorizatia pentru desfiintarea totala sau partiala; autorizatia de foraje si
excavatii; prelungirea certificatului de urbanism, precum si a autorizatiei de
construire; avize si acorduri pentru lucrari de racorduri si bransamente de
retele publice de apa, canalizare, gaze, energie termica, energie electrica,
telefonie etc.; avizul comisiei de urbanism si amenajarea teritoriului;
certificat de nomenclatura stradala si adresa; acordul de mediu pe baza
studiului de impact, precum si altele de natura acestora, conform legislatiei
in vigoare.
3.3. Proiectare - sunt cuprinse cheltuieli de proiectare, fazele: studiu de
prefezabilitate si studiu de fezabilitate.
4. Cheltuieli diverse si neprevazute sunt cuprinse cheltuieli estimative,
in procent de 5% din valoarea cheltuielilor prevazute la pct. 1.3, 2 si 3.3.
B. Din surse de la bugetul de stat si alte surse garantate de stat:
1. Proiectare si asistenta tehnica privind:
1.1. Proiectare si engineering (know-how) - sunt cuprinse concursul de
solutii in domeniul proiectarii urbanistice si arhitecturale si elaborarea de
proiecte la nivel de detalii de executie.
1.2. Organizarea procedurilor de achizitii publice pentru executia
lucrarilor - sunt cuprinse cheltuieli pentru conceperea documentatiilor,
multiplicarea documentatiilor, corespondenta privind organizarea, onorariile
participantilor la lucrarile comisiilor de evaluare, anunturi publicitare,
corespondenta, telegrafie, telex, telefax etc., in legatura cu aplicarea
procedurilor de achizitii publice.
1.3. Consultanta si asistenta tehnica, inclusiv plata personalului de
supraveghere pe parcursul realizarii lucrarilor - sunt cuprinse cheltuielile
pentru asistenta tehnica din partea proiectantului, inclusiv cheltuielile
ocazionate de persoanele fizice atestate ca verificatori tehnici ai proiectarii
(in cazul in care acestea nu sunt cuprinse in tarifarea proiectarii),
cheltuielile efectuate de Agentia Nationala pentru Locuinte in urmarirea si
derularea investitiilor, precum si in asigurarea supravegherii prin diriginti
de santiere a executarii corecte, calitative si cantitative a lucrarilor
contractate.
2. Cheltuieli pentru investitii de baza:
2.1. Constructii, instalatii aferente constructiilor, precum si dotarea
acestora - sunt cuprinse cheltuielile necesare pentru realizarea lucrarilor de
constructii si instalatii, desfasurate pe obiecte delimitate de proiectant in
devize pe obiect.
2.2. Utilaje, echipamente tehnologice si functionale cu montaj
2.3. Montajul utilajelor tehnologice si functionale, inclusiv al
instalatiilor necesare in vederea functionarii acestora.
2.4. Dotari, inclusiv utilajele si echipamentele independente.
3. Alte cheltuieli
3.1. Organizare de santier - sunt cuprinse cheltuielile necesare crearii
conditiilor de desfasurare a activitatii de constructii-montaj, estimate
procentual fata de valoarea lucrarilor de constructii-montaj.
3.2. Comisioane si taxe - sunt cuprinse, dupa caz, comisionul bancii
finantatoare, taxa aferenta inspectiei pentru controlul calitatii lucrarilor de
constructii, cota aferenta fondului pentru protectia sociala a membrilor Casei
Sociale a Constructorilor, precum si alte cheltuieli de natura acestora,
stabilite prin lege.
3.3. Cheltuieli diverse si neprevazute estimate in procent de 5% din
valoarea cheltuielilor prevazute la pct. 1.1, 1.3, 2.1 - 2.4 de mai sus.
ANEXA 3
la normele metodologice
PROGRAM
de derulare a investitiilor privind constructiile de locuinte pentru tineri,
destinate inchirierii
________________________________________________________________________________
Nr. Obiective Executa Coordoneaza Termene
crt. si raspund
________________________________________________________________________________
0 1 2 3 4
________________________________________________________________________________
1. Inventarierea Consiliile Consiliile locale anual
solicitarii de locale prin pe teritoriul
locuinte, a primarii si carora se afla
amplasamentelor de agentii amplasamentele,
constructie si a economici impreuna cu
lucrarilor delegati ai Ministerul
tehnico-edilitare acestora in Lucrarilor Publice,
aferente acestora; derularea Transporturilor
evaluarea cheltuielilor investitiilor si Locuintei
necesare pentru
construirea de locuinte
si a lucrarilor
tehnico-edilitare
(conform modelului
prevazut in
anexa nr. 1)
2. Elaborarea si aprobarea Agentia Ministerul in 5 zile de
programului anual de Nationala Lucrarilor la finalizarea
constructii de pentru Publice, inventarierii
locuinte, conform Locuinte Transporturilor prevazute la
modelului prevazut in impreuna cu si Locuintei prin: pct. 1 in anul
anexa nr. 2 consiliile - Directia generala 2001 si o data
a) Conditii si ordine locale pentru constructii cu
de prioritate locuinte fundamentarea
a1) Conditii de - Directia generala bugetelor
amplasare pe terenuri pentru dezvoltarea locale si de
libere de orice infrastructurii, stat, anual,
sarcini: investitii si pentru
- terenuri viabilizate concesiuni urmatorii ani
- terenuri partial - Directia generala
viabilizate economica si
- terenuri relatii bugetare
neviabilizate
a2) Regim de inaltime
Amplasamente de
constructii grupate in
perimetrul construibil,
cu regim de inaltime de
pana la P+3E+M
a3) Conditii de
urbanism
a3.1) planuri
urbanistice aprobate
a3.2) planuri
urbanistice
in curs de aprobare
a4) Numarul de locuinte
sa fie mai mare de 20
de unitati si sa fie
acoperit de numarul
cererilor in proportie
de 120%
b) In cadrul evaluarii
preliminare a
cheltuielilor pentru
promovarea si
realizarea
investitiilor se
prevad distinct:
b1) cheltuieli pentru
promovarea
investitiilor in
constructia de locuinte
b2) cheltuieli necesare
in vederea proiectarii
si executiei lucrarilor
de constructii de
locuinte
b3) cheltuieli pentru
realizarea lucrarilor
tehnico-edilitare,
inclusiv a celor aflate
in sarcina serviciilor
publice descentralizate
ale ministerelor si
celorlalte autoritati
ale administratiei
publice centrale,
organizate in judete si
in municipiul Bucuresti
3. Rectificarea Agentia Ministerul o data cu
programului anual de Nationala Lucrarilor Publice, aprobarea
constructii de locuinte pentru Transporturilor si bugetului de
in functie de sumele Locuinte Locuintei prin: stat
aprobate pentru impreuna cu - Directia generala
finantare consiliile pentru constructii
locale locuinte
- Directia generala
pentru dezvoltarea
infrastructurii,
investitii si
concesiuni
- Directia generala
economica si
relatii bugetare
4. Preluarea studiilor de Agentia Ministerul dupa 5 zile de
fezabilitate si a Nationala Lucrarilor Publice, la aprobarea
terenurilor de pentru Transporturilor si programului
constructie Locuinte, Locuintei prin anual
impreuna cu Agentia Nationala
consiliile pentru Locuinte
locale,
primariile
si/sau
agentii
economici
delegati in
derularea
investitiilor
5. Promovarea si derularea dupa aprobarea
investitiilor in studiilor de
constructia de fezabilitate
locuinte: in Consiliul
a) achizitia Agentia Ministerul tehnico-
proiectarii si Nationala Lucrarilor Publice, economic al
executiei lucrarilor pentru Transporturilor si Ministerului
Locuinte Locuintei prin Lucrarilor
Agentia Nationala Publice,
pentru Locuinte
Transporturilor
si Locuintei
a.1) pregatirea, Agentia Ministerul
organizarea si Nationala Lucrarilor Publice,
desfasurarea pentru Transporturilor si
procedurilor de Locuinte Locuintei prin
achizitii publice Agentia Nationala
pentru realizarea pentru Locuinte
proiectului tehnic si
achizitia lucrarilor
de executie
a.2) autorizarea Agentia Ministerul
constructiilor Nationala Lucrarilor Publice,
pentru Transporturilor si
Locuinte Locuintei prin
Agentia Nationala
pentru Locuinte
b) contractarea Agentia Ministerul
executiei lucrarilor Nationala Lucrarilor Publice,
pentru Transporturilor si
Locuinte Locuintei prin
Agentia Nationala
pentru Locuinte
c) realizarea Agentia Ministerul
lucrarilor de C+M Nationala Lucrarilor Publice,
pentru Transporturilor si
Locuinte Locuintei prin
Agentia Nationala
pentru Locuinte
c.1) predarea Agentia Ministerul
amplasamentelor Nationala Lucrarilor Publice,
pentru Transporturilor si
Locuinte Locuintei prin
Agentia Nationala
pentru Locuinte
c.2) urmarirea si Agentia Ministerul conform
supravegherea tehnica Nationala Lucrarilor Publice, contractului
a lucrarilor pentru Transporturilor si
Locuinte, Locuintei prin
impreuna cu Agentia Nationala
primariile pentru Locuinte
beneficiare
c.3) receptia Agentia Ministerul conform
lucrarilor de C+M Nationala Lucrarilor Publice, contractului
pentru Transporturilor si
Locuinte, Locuintei prin
impreuna cu Agentia Nationala
primariile pentru Locuinte
beneficiare
c.4) punerea in Agentia Ministerul in 3 zile de
la
functiune si darea in Nationala Lucrarilor Publice, receptia
exploatare pentru Transporturilor si locuintelor
Locuinte, Locuintei
impreuna cu
consiliile
locale
c.5) transmiterea
obiectivelor de
investitii in
administrarea
consiliilor locale
d) repartizarea Primariile de Consiliile locale in 15 zile de
locuintelor catre pe raza de pe raza la primirea
beneficiari teritoriala teritoriala in care locuintelor in
in care se se afla locuintele administrare,
afla conform
locuintele listelor de
prioritati
aprobate
6. Finantarea
investitiilor care se
realizeaza conform
programului anual:
a) fundamentarea Agentia Ministerul in termenele
sumelor necesare de la Nationala Lucrarilor Publice, prevazute de
bugetul de stat si de pentru Transporturilor si lege pentru
la bugetele locale pe Locuinte Locuintei prin: fundamentarea
baza listelor intocmite prin - Directia generala si aprobarea
si aprobate conform Directia pentru constructii bugetului de
pct. 2 generala locuinte stat
pentru - Directia generala
dezvoltare, economica si
infrastructura, relatii bugetare
investitii
si concesiuni
Ministerul
Lucrarilor Publice,
Transporturilor si
Locuintei prin:
- Directia Generala
pentru Constructii
Locuinte
b) deschiderea Ministerul - Directia generala in 15 zile de
finantarii obiectivelor Lucrarilor economica si la aprobarea
de investitii la Publice, relatii bugetare bugetului de
nivelul si conform Transporturilor stat
pct. 3, cu repartizarea si Locuintei
sumelor pe judete, prin:
consilii locale si - Directia
intocmirea listelor de generala
finantare pe obiective pentru
conform modelului constructii
prevazut in locuinte
anexa nr. 4
c) sursele de Agentia Agentia Nationala permanent
finantare prevazute la Nationala pentru Locuinte
lit. b) si d) se pentru
evidentiaza in contul Locuinte si
deschis la trezoreria trezoreria
statului pe seama statului
Agentiei Nationale
pentru Locuinte
d) comunicarea in scris Agentia Ministerul la data
a fondurilor necesare Nationala Lucrarilor Publice, depunerii
pentru decontarea pentru Transporturilor si ofertelor
cheltuielilor de Locuinte Locuintei
organizare si prin Directia
desfasurare a generala pentru
procedurilor de constructii
achizitii publice locuinte
pentru adjudecarea
proiectarii si
executarii lucrarilor
de constructie a
locuintelor, conform
modelului prevazut in
anexa nr. 5.
Comunicarea va fi
insotita de un deviz
financiar estimativ
e) solicitarea alocarii Agentia Ministerul dupa 2 zile de
sumelor pentru Nationala Lucrarilor Publice, la data
cheltuieli de licitatie pentru Transporturilor si adjudecarii
care se platesc din Locuinte Locuintei prin: achizitiei
fonduri de la bugetul - Directia generala publice
de stat. Solicitarea va pentru constructii
avea la baza devize - Directia generala
financiare pentru economica si
fiecare obiectiv de relatii bugetare
investitie
supus achizitiei
publice
f) solicitarea la Ministerul Ministerul pana la data
de
Ministerul Finantelor Lucrarilor Lucrarilor Publice, 25 a fiecarei
Publice a fondurilor Publice, Transporturilor si luni
necesare in vederea Transporturilor Locuintei prin:
decontarii si Locuintei - Directia generala
cheltuielilor pentru prin Directia pentru constructii
organizarea si generala locuinte
desfasurarea economica si - Directia generala
procedurilor de relatii economica si
achizitii publice bugetare relatii bugetare
pentru adjudecarea
executarii lucrarilor
de constructie a
locuintelor, conform
prevederilor legale
g) virarea in contul Ministerul Ministerul la 3 zile de
la
special deschis pe Lucrarilor Lucrarilor Publice, primirea
seama Agentiei Publice, Transporturilor si sumelor in
cont
Nationale pentru Transporturilor Locuintei prin
Locuinte la trezoreria si Locuintei Directia generala
statului a sumelor prin Directia pentru constructii
necesare in vederea generala locuinte
efectuarii platilor economica si
pentru decontarea relatii
cheltuielilor efectuate bugetare
in aplicarea
procedurilor de
adjudecare a
proiectarii si
executiei lucrarilor
de constructii
h) transmiterea Agentia Consiliul de pana la data
de
situatiei lunare Nationala administratie al 3 a fiecarei
privind operatiunile pentru Agentiei Nationale luni
efectuate pentru Locuinte pentru Locuinte
realizarea locuintelor
potrivit contractelor
si graficelor
aprobate, conform
modelului prevazut in
anexa nr. 6
i) solicitarea lunara, Agentia Consiliul de pana la data
de
in scris, a necesarului Nationala administratie 6 a fiecarei
de fonduri de la pentru Agentiei Nationale luni
bugetul de stat pentru Locuinte pentru Locuinte
decontarea lucrarilor
executate, la care se
va anexa situatia
productiei realizate in
anul in curs, pana la
finele lunii de
raportare, conform
modelului prevazut in
anexa nr. 7. Aceasta
solicitare va fi
insotita si de o
estimare a productiei
preliminate a se
realiza in luna
urmatoare, conform
modelului prevazut in
anexa nr. 8
j) solicitarea Agentia Ministerul pana la data
de
alocatiilor bugetare Nationala Lucrarilor Publice, 10 a fiecarei
pentru decontarea pentru Transporturilor si luni
productiei executate, Locuinte Locuintei prin:
conform modelului prin - Directia generala
prevazut in anexa nr. 9 Ministerul pentru constructii
Lucrarilor locuinte
Publice, - Directia generala
Transporturilor economica si
si Locuintei relatii bugetare
________________________________________________________________________________
ANEXA 4
la normele metodologice
LISTA
cuprinzand locuintele aflate in diferite stadii de executie, care se finanteaza
in anul .... potrivit prevederilor Legii nr. 152/1998 in judetul ...............
- milioane lei -
______________________________________________________________________________
| | Nr. de locuinte| Fondurile alocate in anul .....
|
| |________________|________________________________________|
| | | | | Sumele | Sumele
|
| Localitatea, | TOTAL | PIF | TOTAL | alocate prin | disponibile
|
| denumirea blocului | |anul ...| | Ministerul | in contul
|
| | | | | Lucrarilor | Agentiei
|
| | | | | Publice, | Nationale
|
| | | | |Transporturilor | pentru
|
| | | | | si Locuintei | Locuinte
|
|____________________|_______|________|_________|________________|_____________|
| TOTAL GENERAL: | | | | |
|
|____________________|_______|________|_________|________________|_____________|
| Din care: | | | | |
|
| Localitatea | | | | |
|
| Obiectiv de | | | | |
|
| investitii | | | | |
|
| Obiectiv de | | | | | |
| investitii | | | | |
|
| Total localitate: | | | | |
|
| Localitatea | | | | |
|
| Obiectiv de | | | | |
|
| investitii | | | | |
|
| Obiectiv de | | | | |
|
| investitii | | | | |
|
| Total localitate: | | | | |
|
| Localitatea | | | | |
|
| Obiectiv de | | | | |
|
| investitii | | | | |
|
| Obiectiv de | | | | |
|
| investitii | | | | |
|
| Total localitate: | | | | |
|
|____________________|_______|________|_________|________________|_____________|
DIRECTIA GENERALA PENTRU CONSTRUCTII LOCUINTE
Director general,
.....................
ANEXA 5
la normele metodologice
SITUATIA
privind sumele preliminate pentru luna*1) ................ necesare in vederea
decontarii cheltuielilor pentru procedurile de achizitie publica, organizate in
vederea realizarii locuintelor pentru tineri, conform Legii nr. 152/1998
- milioane lei -
Necesar preliminat pentru luna ..........., ....................
din care:
Obiectiv .......... .............
Obiectiv .......... .............
Obiectiv .......... .............
TOTAL: ....................
Raspundem pentru realitatea datelor.
Director general, Director general economic,
..................... .............................
------------
*1) Luna in care are loc adjudecarea achizitiilor publice.
ANEXA 6
la normele metodologice
SITUATIA
privind operatiunile efectuate pentru realizarea locuintelor la finele lunii
....... 200....
- mii lei -
I. Operatiuni efectuate pentru realizarea locuintelor:
1. Incasari din sumele virate, din care: ...............
1.1. De la bugetul de stat ...............
1.2. Din alte surse ...............
2. Total plati efectuate,
din care: ...............
2.1. Plati pentru elaborarea studiilor de fezabilitate ...............
2.2. Plati pentru organizarea si desfasurarea
procedurilor de achizitii publice ...............
2.3. Plati pentru realizarea locuintelor ...............
3. Disponibil (1 - 2) ...............
II. Date informative:
1. Restante la plata studiilor de fezabilitate ...............
2. Restante la plata cheltuielilor pentru aplicarea
procedurilor de achizitie publica ...............
3. Restante la plata lucrarilor de C+M executate ...............
Numarul de locuinte
4. Locuinte date in functiune, ...............
din care:
4.1. peste program ...............
4.2. sub program ...............
Director general, Director general economic,
.................... .................................
ANEXA 7
la normele metodologice
SITUATIA
privind productia realizata in anul ..... pana la sfarsitul lunii .............
pentru darea in folosinta a locuintelor pentru tineri conform Legii nr.
152/1998
- milioane lei
-
I. Productia realizata de la inceputul anului ............. ............
II. Productia decontata cumulat de la inceputul anului ..., ............
din care:
Obiectiv ............
III. Productia realizata si nedecontata la finele
lunii .............., ............
din care:
Obiectiv ..... ............
Obiectiv ..... ............
Obiectiv ..... ............
Obiectiv ..... ............
TOTAL: ............
IV. Alte cheltuieli pentru investitiile realizate de la
inceputul anului, ............
din care:
- cheltuieli de proiectare ............
- cheltuieli pentru urmarirea investitiei ............
- taxe, comisioane ............
V. Alte cheltuieli pentru investitii, decontate cumulat
de la inceputul anului, ............
din care:
- cheltuieli de proiectare ............
- cheltuieli pentru urmarirea investitiei ............
- taxe, comisioane ............
VI. Alte cheltuieli pentru investitii, nedecontate la finele
lunii, ............
din care:
- cheltuieli de proiectare ............
- cheltuieli pentru urmarirea investitiei ............
- taxe, comisioane ............
Raspundem pentru realitatea datelor.
Director general, Director general economic,
.................... ............................
ANEXA 8
la normele metodologice
SITUATIA
privind sumele preliminate pentru luna ..............., necesare in vederea
realizarii locuintelor pentru tineri conform Legii nr. 152/1998
- milioane lei -
I. Productia preliminata pentru luna ..........., ..............
din care:
Surse ale bugetului local ..............
Obiectiv ................ ......./......
Obiectiv ................ ......./......
Obiectiv ................ ......./......
TOTAL: ......./......
II. Alte cheltuieli de investitii preliminate
pentru luna .........., ..............
din care:
- cheltuieli de proiectare ..............
- cheltuieli pentru urmarirea investitiei ..............
- taxe, comisioane ..............
Raspundem pentru realitatea datelor.
Director general, Director general economic,
.................... ..............................
ANEXA 9
la normele metodologice
Se aproba
Ministru,
NOTA DE FUNDAMENTARE
privind sumele necesare de la bugetul de stat pentru decontarea lucrarilor
executate la constructiile de locuinte pentru tineri conform Legii nr.
152/1998, pe luna .................
- milioane lei -
1. Program anul ........ ..............
2. Valoarea lucrarilor realizate de la inceputul
anului pana la ........., ..............
din care:
a) proiectare ..............
b) organizarea si desfasurarea procedurilor de
achizitii publice ..............
c) lucrari de C+M ..............
d) alte cheltuieli pentru investitii ..............
3. Valoarea lucrarilor decontate cumulat de la
inceputul anului ........., ..............*)
din care:
a) proiectare ..............
b) organizarea si desfasurarea procedurilor de
achizitii publice ..............
c) lucrari de C+M ..............
d) alte cheltuieli pentru investitii ..............
4. Valoarea lucrarilor realizate si nedecontate pana
la finele lunii .........., ..............
din care:
a) proiectare ..............
b) organizarea si desfasurarea procedurilor de
achizitii publice ..............
c) lucrari de C+M ..............
d) alte cheltuieli pentru investitii ..............
5. Suma aprobata la plata de la bugetul de stat
pentru decontarea lucrarilor executate si
nedecontate pana la finele lunii ............., ..............
din care:
a) proiectare ..............
b) organizarea si desfasurarea procedurilor de
achizitii publice ..............
c) lucrari de C+M ..............
d) alte cheltuieli pentru investitii ..............
6. Alocatii solicitate de la bugetul de stat pentru
decontarea lucrarilor preliminate pentru luna
in curs, ..............
din care:
a) proiectare ..............
b) organizarea si desfasurarea procedurilor
de achizitii publice ..............
c) lucrari de C+M ..............
d) alte cheltuieli pentru investitii ..............
MINISTERUL LUCRARILOR PUBLICE, TRANSPORTURILOR SI LOCUINTEI
Avizam favorabil
Secretar de stat,
Propunem avizarea
DIRECTIA GENERALA ECONOMICA DIRECTIA GENERALA PENTRU
SI RELATII BUGETARE CONSTRUCTII LOCUINTE
Director general, Director general,
............................. ...........................
DIRECTIA GENERALA PENTRU DEZVOLTAREA
INFRASTRUCTURII, INVESTITII SI CONCESIUNI
Director general,
.....................
AGENTIA NATIONALA PENTRU LOCUINTE
Director general, Director general economic,
..................... ............................
Control financiar preventiv
*) Valoarea lucrarilor decontate va fi aceeasi cu suma platilor din
extrasul de cont deschis la trezoreria statului de catre Agentia Nationala
pentru Locuinte si constituie suma justificativa si trecuta pe cheltuiala,
conform Ordinului ministrului finantelor nr. 1.169/1997.