E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
A modificat:
Articolul 30 din actul Legea 146 1997 modifica articolul 69 din actul Legea 114 1996
Articolul 30 din actul Legea 146 1997 modifica articolul 26 din actul Hotărârea 888 1996
Articolul 30 din actul Legea 146 1997 modifica articolul 5 din actul Legea 66 1996
Articolul 30 din actul Legea 146 1997 modifica articolul 150 din actul Legea 8 1996
Articolul 30 din actul Legea 146 1997 in legatura cu Ordonanţa 4 1996
Articolul 30 din actul Legea 146 1997 in legatura cu Legea 105 1995
Articolul 30 din actul Legea 146 1997 abrogă articolul 3 din actul Ordonanţa 37 1995
Articolul 30 din actul Legea 146 1997 in legatura cu Legea 102 1994
Articolul 30 din actul Legea 146 1997 modifica articolul 2 din actul Ordonanţa 10 1993
Articolul 30 din actul Legea 146 1997 abrogă articolul 61 din actul Legea 64 1991
Articolul 30 din actul Legea 146 1997 modifica articolul 1 din actul Hotărârea 1295 1990
Articolul 30 din actul Legea 146 1997 modifica articolul 2 din actul Hotărârea 1295 1990
Articolul 30 din actul Legea 146 1997 modifica articolul 3 din actul Hotărârea 1295 1990
Articolul 30 din actul Legea 146 1997 modifica articolul 4 din actul Hotărârea 1295 1990
Articolul 30 din actul Legea 146 1997 modifica articolul 5 din actul Hotărârea 1295 1990
Articolul 30 din actul Legea 146 1997 modifica articolul 6 din actul Hotărârea 1295 1990
Articolul 30 din actul Legea 146 1997 modifica articolul 7 din actul Hotărârea 1295 1990
Articolul 30 din actul Legea 146 1997 modifica articolul 8 din actul Hotărârea 1295 1990
Articolul 30 din actul Legea 146 1997 modifica articolul 14 din actul Hotărârea 1295 1990
Articolul 30 din actul Legea 146 1997 modifica articolul 15 din actul Hotărârea 1295 1990
Articolul 30 din actul Legea 146 1997 modifica articolul 16 din actul Hotărârea 1295 1990
Articolul 30 din actul Legea 146 1997 abrogă articolul 7 din actul Legea 29 1990
Articolul 30 din actul Legea 146 1997 modifica articolul 1 din actul Decretul 199 1955
Articolul 30 din actul Legea 146 1997 modifica articolul 3 din actul Decretul 199 1955
Articolul 30 din actul Legea 146 1997 abrogă articolul 9 din actul Decretul 199 1955
Articolul 30 din actul Legea 146 1997 abrogă articolul 12 din actul Decretul 199 1955
Articolul 30 din actul Legea 146 1997 modifica articolul 13 din actul Decretul 199 1955
Articolul 30 din actul Legea 146 1997 modifica articolul 6 din actul Decretul 199 1955
A fost modificat de:
Legea 146 1997 a se vedea Hotărârea 7 2015
Legea 146 1997 abrogat de OUG 80 2013
Legea 146 1997 completat de Legea 76 2012
Legea 146 1997 modificat de Legea 76 2012
Legea 146 1997 modificat de Legea 20 2012
Legea 146 1997 modificat de OUG 71 2011
Legea 146 1997 modificat de Legea 202 2010
Legea 146 1997 admite exceptie Decizia 1202 2010
Legea 146 1997 modificat de Legea 276 2009
Legea 146 1997 completat de Legea 276 2009
Legea 146 1997 modificat de Legea 277 2009
Legea 146 1997 modificat de Decizia 778 2009
Legea 146 1997 modificat de Legea 76 2009
Legea 146 1997 completat de Legea 76 2009
Legea 146 1997 modificat de OUG 212 2008
Legea 146 1997 completat de OUG 212 2008
Legea 146 1997 modificat de OUG 75 2008
Legea 146 1997 modificat de OUG 51 2008
Articolul 15 din actul Legea 146 1997 completat de Ordonanţa 12 2005
Articolul 25 din actul Legea 146 1997 in legatura cu Ordin 2404 2004
Articolul 18 din actul Legea 146 1997 modificat de articolul 1 din actul Legea 195 2004
Articolul 18 din actul Legea 146 1997 articole noi... articolul 1 din actul Legea 195 2004
Articolul 21 din actul Legea 146 1997 modificat de articolul 1 din actul Legea 195 2004
Articolul 22 din actul Legea 146 1997 abrogat de articolul 1 din actul Legea 195 2004
Articolul 25 din actul Legea 146 1997 modificat de articolul 1 din actul Legea 195 2004
Articolul 25 din actul Legea 146 1997 articole noi... articolul 1 din actul Legea 195 2004
Articolul 17 din actul Legea 146 1997 articole noi... articolul 1 din actul Legea 195 2004
Legea 146 1997 in legatura cu Hotărârea 783 2004
Legea 146 1997 in legatura cu Hotărârea 44 2004
Articolul 18 din actul Legea 146 1997 in legatura cu Decizia 233 2003
Legea 146 1997 in legatura cu Hotărârea 561 2003
Legea 146 1997 in legatura cu articolul 1 din actul Hotărârea 1278 2002
Articolul 21 din actul Legea 146 1997 in legatura cu Ordin 928 2002
Articolul 30 din actul Legea 146 1997 modificat de articolul 2 din actul Legea 203 2002
Articolul 3 din actul Legea 146 1997 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 34 2001
Articolul 8 din actul Legea 146 1997 articole noi... articolul 1 din actul Ordonanţa 34 2001
Articolul 11 din actul Legea 146 1997 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 34 2001
Articolul 15 din actul Legea 146 1997 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 34 2001
Articolul 20 din actul Legea 146 1997 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 34 2001
Articolul 25 din actul Legea 146 1997 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 34 2001
Articolul 15 din actul Legea 146 1997 modificat de articolul 4 din actul OUG 53 2000
Legea 146 1997 modificat de Hotărârea 752 1999
Legea 146 1997 in legatura cu articolul 3 din actul Ordonanţa 80 1999
Legea 146 1997 in legatura cu Ordin 760 1999
Articolul 3 din actul Legea 146 1997 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 30 1999
Articolul 6 din actul Legea 146 1997 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 30 1999
Articolul 15 din actul Legea 146 1997 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 30 1999
Articolul 17 din actul Legea 146 1997 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 30 1999
Articolul 20 din actul Legea 146 1997 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 30 1999
Articolul 25 din actul Legea 146 1997 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 30 1999
Articolul 30 din actul Legea 146 1997 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 30 1999
Articolul 17 din actul Legea 146 1997 modificat de Legea 26 1999
Legea 146 1997 modificat de Legea 112 1998
Legea 146 1997 in legatura cu articolul 6 din actul Legea 109 1998
Articolul 3 din actul Legea 146 1997 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 11 1998
Articolul 6 din actul Legea 146 1997 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 11 1998
Articolul 9 din actul Legea 146 1997 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 11 1998
Articolul 15 din actul Legea 146 1997 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 11 1998
Articolul 17 din actul Legea 146 1997 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 11 1998
Articolul 19 din actul Legea 146 1997 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 11 1998
Legea 146 1997 in legatura cu Ordin 2214 1997
Legea 146 1997 in legatura cu Norma 2083 1997
Articolul 18 din actul Legea 146 1997 modificat de Rectificare 146 1997
Articolul 23 din actul Legea 146 1997 modificat de Rectificare 146 1997
Articolul 26 din actul Legea 146 1997 modificat de Rectificare 146 1997
Legea 146 1997 promulgat de Decretul 454 1997
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 146 din 24 iulie 1997

privind taxele judiciare de timbru

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 173 din 29 iulie 1997


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    Art. 1
    Actiunile si cererile introduse la instantele judecatoresti, precum si cererile adresate Ministerului Justitiei si Parchetului de pe langa Curtea Suprema de Justitie sunt supuse taxelor judiciare de timbru, prevazute in prezenta lege, si se taxeaza in mod diferentiat, dupa cum obiectul acestora este sau nu evaluabil in bani, cu exceptiile prevazute de lege.
    Art. 2
    (1) Actiunile si cererile evaluabile in bani, introduse la instantele judecatoresti, se taxeaza astfel:
    a) pana la valoarea
       de 100.000 lei              5.000 lei;
    b) intre 100.000 lei           5.000 lei + 10% pentru
       si 1.000.000 lei            ce depaseste 100.000 lei;
    c) intre 1.000.000 lei         95.000 lei + 8% pentru ce
       si 10.000.000 lei           depaseste 1.000.000 lei;
    d) intre 10.000.000 lei        815.000 lei + 6% pentru ce
       si 50.000.000 lei           depaseste 10.000.000 lei;
    e) intre 50.000.000 lei        3.215.000 lei + 4% pentru ce
       si 100.000.000 lei          depaseste 50.000.000 lei;
    f) intre 100.000.000 lei       5.215.000 lei + 2% pentru ce
       si 500.000.000 lei          depaseste 100.000.000 lei;
    g) peste 500.000.000 lei       13.215.000 lei + 1% pentru
                                   ce depaseste 500.000.000 lei.
    (2) In cazul contestatiei la executarea silita, taxa se calculeaza la valoarea bunurilor a caror urmarire se contesta sau la valoarea debitului urmarit, cand acest debit este mai mic decat valoarea bunurilor urmarite. Taxa aferenta acestei contestatii nu poate depasi suma de 500.000 lei, indiferent de valoarea contestata.
    (3) Valoarea la care se calculeaza taxa de timbru este cea declarata in actiune sau in cerere. Daca aceasta valoare este contestata sau apreciata de instanta ca derizorie, evaluarea se va face potrivit normelor metodologice prevazute la art. 28 alin. (2) din prezenta lege.
    Art. 3
    Actiunile si cererile neevaluabile in bani se taxeaza astfel:
    a) cereri pentru constatarea existentei sau
       neexistentei unui drept, facute in
       cadrul art. 111 din Codul de
       procedura civila                     50.000 lei;
    b) cereri care privesc dreptul de
       folosinta a locuintelor sau a
       unor incaperi, nelegate de plata
       anumitor sume de bani, precum si
       cereri de ordonanta presedintiala al
       caror obiect nu este evaluabil
       in bani                               25.000 lei;
    c) cereri pentru stabilirea calitatii
       de mostenitor, a masei succesorale,
       cereri de raport, cereri de
       reductiune a liberalitatilor si
       cereri de partaj                       50.000 lei;
    Separat de aceasta taxa, daca partile contesta bunurile de impartit, valoarea acestora sau drepturile ori marimea drepturilor coproprietarilor in cadrul cererilor de mai sus, taxa judiciara de timbru se datoreaza de titularul cererii la valoarea contestata;
    d) cereri de recuzare in materie civila   10.000 lei;
    e) cereri de suspendare a executarii
       silite, inclusiv a executarii
       vremelnice, precum si cereri in
       legatura cu masurile asiguratorii      25.000 lei;
    f) cereri de perimare si cereri pentru
       eliberarea ordonantei de adjudecare    25.000 lei;
    g) contestatii in anulare                 25.000 lei;
    h) cereri de revizuire                    25.000 lei;
    i) actiuni in granituire, in cazul in
       care nu cuprind si revendicarea
       unei portiuni de teren                 50.000 lei.
    In ipoteza in care se revendica si o portiune de teren, se va adauga si taxa corespunzatoare valorii suprafetei revendicate;
    j) actiuni posesorii si cereri care
       au ca obiect servituti                 50.000 lei;
    k) cereri de stramutare in materie
       civila                                 10.000 lei;
    l) cereri pentru investirea cu
       formula executorie a hotararilor
       judecatoresti pronuntate in tara
       sau in alte tari si a oricaror
       alte hotarari sau inscrisuri
       prevazute de lege, care nu
       sunt executorii potrivit legii         10.000 lei;
    m) cereri introduse de cei vatamati in drepturile lor printr-un act administrativ sau prin refuzul nejustificat al unei autoritati administrative de a le rezolva cererea referitoare la un drept recunoscut de lege:
    - cererea pentru anularea actului
      sau, dupa caz, recunoasterea
      dreptului pretins, precum si
      pentru eliberarea unui certificat,
      unei adeverinte sau oricarui
      alt inscris                            10.000 lei;
    - cerere cu caracter patrimonial, prin care se solicita si repararea pagubelor suferite - 10% din valoarea pretinsa, dar nu mai mult de 100.000 lei;
    n) cereri pentru refacerea
       inscrisurilor si a hotararilor
       disparute, precum si cereri
       de repunere in termen                10.000 lei;
    o) cereri pentru incuviintarea
       executarii silite                    25.000 lei;
    p) cereri privind instituirea de
       masuri asiguratorii asupra
       navelor si aeronavelor            1.000.000 lei;
    r) cereri de asistenta judiciara, formulate de autoritatile straine, daca prin conventii internationale sau pe baza de reciprocitate nu s-a stabilit ca asistenta judiciara internationala se efectueaza gratuit:
    - inmanarea de acte judiciare
      sau extrajudiciare                  100.000 lei;
    - efectuarea de comisii rogatorii     200.000 lei;
    s) cereri de infiintare a popririi     25.000 lei;
    s) cereri pentru repunerea pe rol, cand suspendarea judecarii se datoreaza partilor - 50% din taxa judiciara de timbru pentru cererea sau actiunea a carei judecare a fost suspendata;
    t) cereri pentru eliberarea
       de catre instantele
       judecatoresti de copii de
       pe hotararile judecatoresti,
       cu mentiunea ca sunt
       definitive sau irevocabile           5.000 lei;
    t) cereri pentru legalizarea de
       copii de pe inscrisurile
       aflate la dosar, pentru
       fiecare exemplar de copie
       in parte                        2.000 lei/pagina;
    u) notificarile si somatiile
       comunicate prin executorii
      judecatoresti, de fiecare
      comunicare                           10.000 lei;
   v) cereri adresate Ministerului
      Justitiei pentru
      supralegalizarea inscrisurilor
      sau copiilor de pe inscrisuri,
      destinate a fi utilizate in
      strainatate                           2.000 lei;
   x) cereri adresate Ministerului
      Justitiei pentru autorizarea
      traducatorilor si interpretilor      50.000 lei;
    Art. 4
    Cererile pentru acordarea personalitatii juridice, pentru autorizarea functionarii si pentru inregistrarea unor persoane juridice se taxeaza dupa cum urmeaza:
    a) cereri pentru inregistrarea
       partidelor politice               100.000 lei;
    b) cereri pentru acordarea
       personalitatii juridice
       asociatiilor fara scop
       lucrativ, fundatiilor,
       uniunilor si federatiilor
       de persoane juridice fara
       scop lucrativ, precum si
       pentru modificarea
       actelor constitutive
       ale acestora                       50.000 lei;
    Art. 5
    Cererile formulate in domeniul drepturilor de autor si de inventator se taxeaza dupa cum urmeaza:
    a) cereri pentru recunoasterea
       dreptului de autor si a
       celor conexe, pentru constatarea
       incalcarii acestora si
       repararea prejudiciilor,
       inclusiv plata drepturilor de
       autor si a sumelor cuvenite
       pentru opere de arta, precum si
       pentru luarea de masuri in scopul
       prevenirii producerii unor pagube
       iminente sau pentru asigurarea
       repararii acestora                 100.000 lei;
    b) cereri pentru recunoasterea
       calitatii de inventator,
       de titular de brevet, a
       drepturilor nascute din
       brevetul de inventie, din
       contractele de cesiune si
       licenta, inclusiv drepturile
       patrimoniale ale inventatorului    100.000 lei;
    Art. 6
    Cererile neevaluabile in bani, in materie comerciala, se taxeaza dupa cum urmeaza:
    a) cereri pentru inregistrarea
       sau autorizarea societatilor
       comerciale, precum si pentru
       modificarea actelor
       constitutive ale acestora,
       cereri pentru excluderea
       unui asociat, precum si cereri
       de dizolvare si lichidare a
       unei societati comerciale        100.000 lei;
    b) cereri pentru lichidarea
       pozitiei dominante a unui
       agent economic                   100.000 lei;
    c) actiuni, cereri si contestatii
       introduse in temeiul Legii
       nr. 64/1995 privind procedura
       reorganizarii si lichidarii
       judiciare                        100.000 lei;
    d) cereri pentru contestarea
       devizului lucrarilor
       reglementate de art. 67
       alin. 3 din Legea nr. 26/1996
       (Codul silvic)                    50.000 lei;
    Art. 7
    Taxele judiciare de timbru pentru unele actiuni si cereri referitoare la raporturile de familie sunt urmatoarele:
    a) pentru cererea de divort
       intemeiata pe art. 38
       alin. 1 si 2 din
       Codul familiei                   100.000 lei;
    b) pentru cererea de divort
       intemeiata pe art. 38
       alin. 3 din Codul familiei,
       precum si in cazul in care
       reclamantul nu realizeaza
       venituri sau acestea sunt
       inferioare salariului minim
       brut pe tara                     20.000 lei;
    c) pentru cererile de stabilire
       a locuintei minorilor,
       formulate potrivit art. 100
       alin. 3 din Codul familiei,
       pentru cererea de incredintare
       a copiilor minori, introdusa
       separat de actiunea de divort,
       pentru cererile de
       reincredintare a copiilor
       minori ulterior divortului,
       pentru actiunea introdusa
       de un parinte care a recunoscut
       unul sau mai multi copii, in
       scopul purtarii numelui sau,
       precum si pentru cererile de
       incredintare a copiilor minori
       din afara casatoriei, formulate
       potrivit art. 65 din
       Codul familiei                    15.000 lei.
    Art. 8
    Cererile formulate potrivit Legii notarilor publici si a activitatii notariale nr. 36/1995 se taxeaza dupa cum urmeaza:
    a) cereri pentru solutionarea
       conflictelor de competenta
       dintre birourile notarilor
       publici                          20.000 lei;
    b) plangeri impotriva incheierii
       de respingere a cererii de
       indeplinire a unui
       act notarial                     20.000 lei;
    c) cereri pentru supralegalizarea
       semnaturii si a sigiliului
       notarului public de catre
       Ministerul Justitiei             10.000 lei.
    Art. 9
    (1) Transcrierea sau, dupa caz, intabularea in registrele de publicitate a instrainarilor de imobile, pe baza de acte sub semnatura privata, si a ordonantelor de adjudecare se taxeaza in functie de valoarea declarata de parti in act, dar nu mai putin decat valoarea terenurilor si constructiilor, avuta in vedere la stabilirea impozitelor, astfel:
    a) pana la 1.000.000 lei           4%, dar nu mai putin
                                       de 10.000 lei;
    b) de la 1.000.000 lei             40.000 lei + 3%
       la 5.000.000 lei                pentru suma care
                                       depaseste
                                       1.000.000 lei;
    c) de la 5.000.000 lei             160.000 lei + 2%
       la 10.000.000 lei               pentru suma care
                                       depaseste
                                       5.000.000 lei;
    d) de la 10.000.000 lei            260.000 lei + 1,5%
       la 15.000.000 lei               pentru suma care
                                       depaseste
                                       10.000.000 lei;
    e) peste 15.000.000 lei            335.000 lei + 1%
                                       pentru suma care
                                       depaseste
                                       15.000.000 lei.
    (2) Transcrierea, respectiv intabularea dreptului de proprietate asupra activelor imobiliare, definite potrivit legii, vandute de catre societatile comerciale cu capital de stat, precum si de fostele cooperative agricole de productie cu ocazia lichidarii acestora, se taxeaza cu 0,02% din pretul activului dobandit.
    (3) In cazul actelor autentificate de notarii publici, pentru care s-a perceput taxa de autentificare potrivit legii, nu se mai percepe si taxa de transcriere sau, dupa caz, de inscriere in registrele de publicitate.
    (4) Inscrierea drepturilor reale de garantie (gaj, ipoteca, privilegii, fidejusiuni reale) se taxeaza cu 1,5% la cuantumul din creanta garantat, dar nu mai mult de 100.000 lei. Inscrierea mai multor garantii pentru acelasi credit nu poate depasi taxa maxima prevazuta mai sus.
    (5) Orice alte transcrieri, inscrieri sau notari in registrele de publicitate a situatiei juridice a imobilelor, inclusiv radierea drepturilor reale de garantie se taxeaza cu 10.000 lei.
    (6) Actiunile si cererile prevazute de Decretul-lege nr. 115/1938 pentru unificarea dispozitiilor privitoare la cartile funciare si de Legea cadastrului si a publicitatii imobiliare nr. 7/1996, altele decat cererile de efectuare a operatiunilor de publicitate, se taxeaza cu 20.000 lei.
    Art. 10
    Cererile reconventionale, cererile de interventie si de chemare in garantie se taxeaza dupa regulile aplicabile cererii sau actiunii principale.
    Art. 11
    (1) Cererile pentru exercitarea cailor ordinare de atac impotriva hotararilor judecatoresti se taxeaza cu 50% din:
    - taxa datorata pentru cererea sau actiunea neevaluabila in bani, solutionata de prima instanta;
    - taxa datorata la suma contestata, in cazul cererilor si actiunilor evaluabile in bani.
    (2) Se timbreaza cu 10.000 lei cererile pentru exercitarea cailor ordinare de atac impotriva urmatoarelor hotarari judecatoresti:
    - incheierea de scoatere in vanzare a bunurilor in actiunea de partaj;
    - incheierea de suspendare a judecarii cauzei;
    - hotararile de declinare a competentei si de dezinvestire;
    - hotararile de anulare a cererii, ca netimbrata sau nesemnata;
    - hotararile prin care s-a respins cererea, ca prematura, inadmisibila, prescrisa sau pentru autoritate de lucru judecat.
    Art. 12
    Cererile in vederea declararii recursului in anulare in cauze civile, adresate Ministerului Justitiei sau Parchetului de pe langa Curtea Suprema de Justitie, se taxeaza cu 20.000 lei.
    Art. 13
    Toate celelalte actiuni si cereri neevaluabile in bani, cu exceptia celor scutite de plata taxei judiciare de timbru potrivit legii, se timbreaza cu 20.000 lei.
    Art. 14
    Cand o actiune are mai multe capete de cerere, cu finalitate diferita, taxa judiciara de timbru se datoreaza pentru fiecare capat de cerere in parte, dupa natura lui, cu exceptia cazurilor in care prin lege se prevede altfel.
    Art. 15
    Sunt scutite de taxe judiciare de timbru actiunile si cererile, inclusiv cele pentru exercitarea cailor de atac, referitoare la:
    a) incheierea, executarea si incetarea contractului individual de munca, orice drepturi ce decurg din raporturi de munca, stabilirea impozitului pe salarii, drepturile decurgand din executarea contractelor colective de munca si cele privind solutionarea conflictelor colective de munca, precum si executarea hotararilor pronuntate in aceste litigii;
    b) plata muncii membrilor cooperativelor de productie mestesugareasca, de productie mixta agricola-mestesugareasca, de invalizi si de prestari de servicii;
    c) obligatiile legale si contractuale de intretinere;
    d) stabilirea si plata pensiilor, precum si alte drepturi prevazute prin sistemele de asigurari sociale;
    e) stabilirea si plata ajutorului de somaj, a ajutorului de integrare profesionala si a alocatiei de sprijin, a ajutorului social, a alocatiei de stat pentru copii, a drepturilor persoanelor handicapate si a altor forme de protectie sociala prevazute de lege;
    f) restituirea de catre persoanele fizice si juridice care folosesc personal salariat a sumelor acordate de organul de asigurare cu titlu de pensii si ajutoare sociale celor accidentati in munca;
    g) stabilirea si acordarea despagubirilor decurgand din condamnarea sau luarea unei masuri preventive pe nedrept;
    h) adoptie, constatarea abandonului, ocrotirea minorilor, tutela, curatela, interdictie judecatoreasca, asistenta bolnavilor psihic periculosi, precum si la exercitarea de catre autoritatea tutelara a atributiilor ce ii revin;
    i) sanctionarea contravenientilor;
    j) protectia consumatorilor, atunci cand persoanele fizice si asociatiile pentru protectia consumatorilor au calitatea de reclamant impotriva agentilor economici care au prejudiciat drepturile si interesele legitime ale consumatorilor;
    k) stabilirea drepturilor persoanelor fizice actionare la societatile comerciale agricole pe actiuni;
    l) valorificarea drepturilor Societatii Nationale de Cruce Rosie;
    m) amenzile de orice fel:
    n) exercitarea drepturilor electorale;
    o) cauzele penale, inclusiv despagubirile civile, materiale si morale, decurgand din acestea;
    p) orice alte actiuni, cereri sau acte de procedura pentru care se prevad, prin legi speciale, scutiri de taxa judiciara de timbru;
    r) cererile introduse de proprietari sau de succesorii acestora pentru restituirea imobilelor preluate abuziv de stat sau de alte persoane juridice in perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989.
    Art. 16
    Sunt scutite de plata taxei judiciare de timbru si contestatiile introduse la curtea de apel impotriva hotararilor comisiilor constituite in temeiul art. 20 din Legea nr. 33/1994 privind exproprierea pentru cauza de utilitate publica.
    Art. 17
    Sunt, de asemenea, scutite de taxa judiciara de timbru cererile si actiunile, inclusiv caile de atac formulate, potrivit legii, de Ministerul Public si de Ministerul Finantelor, precum si cele formulate de alte institutii publice, cand au ca obiect venituri publice.
    Art. 18
    (1) Determinarea cuantumului taxelor judiciare de timbru se face de catre instanta de judecata, Ministerul Justitiei sau, dupa caz, de catre Parchetul de pe langa Curtea Suprema de Justitie.
    (2) Impotriva modului de stabilire a taxei judiciare de timbru se poate face contestatie potrivit dispozitiilor aplicabile in materie fiscala.
    (3) Taxa judiciara de timbru pentru contestatie este de 2% calculat la suma contestata, daca, prin legi speciale, nu se prevede altfel. In situatia admiterii integrale sau partiale a contestatiei, taxa judiciara de timbru se constituie proportional cu reducerea sumei contestate.
    Art. 19
    Taxele judiciare de timbru se platesc in numerar la unitatile Casei de Economii si Consemnatiuni sau prin ordin de plata, precum si prin aplicarea si anularea de timbre fiscale mobile pentru taxele de pana la 30.000 lei.
    Art. 20
    (1) Taxele judiciare de timbru se platesc anticipat.
    (2) Daca taxa judiciara de timbru nu a fost platita in cuantumul legal, in momentul inregistrarii actiunii sau cererii, ori daca, in cursul procesului, apar elemente care determina o valoare mai mare, instanta va pune in vedere petentului sa achite suma datorata pana la primul termen de judecata. In cazul cand se micsoreaza valoarea pretentiilor formulate in actiune sau in cerere, dupa ce a fost inregistrata, taxa judiciara de timbru se percepe la valoarea initiala, fara a se tine seama de reducerea ulterioara.
    (3) Neindeplinirea obligatiei de plata pana la termenul stabilit se sanctioneaza cu anularea actiunii sau a cererii.
    (4) Daca in momentul inregistrarii sale actiunea sau cererea a fost taxata corespunzator obiectului sau initial, dar a fost modificata ulterior, ea nu va putea fi anulata integral, ci va trebui solutionata, in limitele in care taxa judiciara de timbru s-a platit in mod legal.
    (5) In situatia in care instanta judecatoreasca investita cu solutionarea unei cai de atac constata ca in fazele procesuale anterioare taxa judiciara de timbru nu a fost platita in cuantumul legal, va dispune darea in debit la organele financiare .
    Art. 21
    (1) Ministerul Finantelor poate acorda scutiri, reduceri, esalonari sau amanari pentru plata taxelor judiciare de timbru, in conditiile stabilite prin ordin al ministrului finantelor.
    (2) Actiunile si cererile persoanelor care s-au adresat Ministerului Finantelor pentru obtinerea facilitatilor prevazute la alin. (1) se vor inregistra la instanta sau la parchet, intr-o evidenta separata, pentru conservarea drepturilor ce s-ar putea pierde prin trecerea timpului, dar nu li se va da curs pana cand cei in cauza nu vor prezenta fie dovada obtinerii facilitatilor, fie dovada platii taxei judiciare de timbru datorate.
    Art. 22
    Ministerul Finantelor este abilitat sa controleze modul in care se asigura respectarea prevederilor prezentei legi privind stabilirea si plata taxei judiciare de timbru.
    Art. 23
    (1) Sumele achitate cu titlu de taxe judiciare de timbru se restituie, la cererea petitionarului, in urmatoarele cauze:
    a) cand taxa platita nu era datorata;
    b) cand s-a platit mai mult decat cuantumul legal;
    c) cand actiunea sau cererea ramane fara obiect in cursul procesului, ca urmare a unor dispozitii legale;
    d) cand, in procesul de divort, partile au renuntat la judecata ori s-au impacat;
    e) cand contestatia la executare a fost admisa, iar hotararea a ramas irevocabila.
    (2) In cazul prevazut la lit. d), se restituie jumatate din taxa platita, iar in cazul prevazut la lit. e), taxa se restituie proportional cu admiterea contestatiei.
    (3) Dreptul de a solicita restituirea poate fi exercitat in termen de un an de la data nasterii sale.
    (4) Cererea de restituire se adreseaza instantei judecatoresti sau, dupa caz, parchetului la care s-a introdus actiunea sau cererea.
    Art. 24
    (1) Taxele judiciare de timbru platite prin aplicarea si anularea de timbre fiscale mobile nu se restituie.
    (2) De asemenea, nu se restituie taxele judiciare de timbru platite pentru cereri si actiuni anulate ca insuficient timbrate.
    Art. 25
    (1) Sumele realizate din incasarea taxelor prevazute de prezenta lege constituie venituri la bugetul de stat si se cuprind distinct in bugetul de venituri si cheltuieli al Ministerului Justitiei intr-o cota de 85%, de 10% in cel al Curtii Supreme de Justitie si de 5% in bugetul de venituri si cheltuieli al Ministerului Public.
    (2) Disponibilitatile de la finele anului se vor reporta in anul urmator, pentru a fi cheltuite cu aceeasi destinatie.
    (3) Veniturile realizate din taxele judiciare de timbru se vor folosi pentru buna functionare a instantelor judecatoresti si a parchetelor, a Ministerului Justitiei, precum si pentru completarea fondului cheltuielilor de personal pentru magistrati, asimilatii acestora si personalul auxiliar, potrivit cu normele emise de Ministerul Justitiei, cu avizul Ministerului Finantelor.
    Art. 26
    (1) Sumele provenind din taxele judiciare de timbru platite pentru activitatea notariala, impozitele incasate din onorariile avocatilor si ale notarilor publici constituie venituri la bugetul de stat si se cuprind distinct in bugetul de venituri si cheltuieli al Ministerului Justitiei, al Curtii Supreme de Justitie si al Ministerului Public, in procentele prevazute la art. 25 alin. (1).
    (2) Art. 25 alin. (2) si (3) se aplica in mod corespunzator si acestor categorii de venituri.
    Art. 27
    Ministerul Finantelor va crea un cont bugetar separat pentru incasarea veniturilor prevazute la art. 25 si 26 din prezenta lege, pe care il va comunica Ministerului Justitiei, Curtii Supreme de Justitie, Parchetului de pe langa Curtea Suprema de Justitie, Uniunii Avocatilor din Romania, Uniunii Nationale a Notarilor Publici din Romania, Casei de Economii si Consemnatiuni, precum si tuturor bancilor.
    Art. 28
    (1) Guvernul este imputernicit ca, in functie de rata inflatiei, sa actualizeze periodic taxele judiciare de timbru prevazute de prezenta lege.
    (2) Pentru aplicarea prezentei legi, Ministerul Justitiei, cu avizul Ministerului Finantelor, va elabora norme metodologice in termen de 60 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei legi.
    Art. 29
    Taxele judiciare de timbru, achitate sau transmise spre incasare inainte de intrarea in vigoare a prezentei legi, raman valabile in situatia in care eliberarea actului sau prestarea serviciului taxabil are loc dupa aceasta data.
    Art. 30
    (1) Prezenta lege intra in vigoare in termen de 90 de zile de la publicarea ei in Monitorul Oficial al Romaniei.
    (2) Pe data intrarii in vigoare a prezentei legi se abroga:
    - art. 1 lit. a), art. 3 lit. a), b), c), f), h), i), j) si k), art. 3 lit. e) si g), art. 9, art. 12 si 13 (numai in ce priveste actiunile si cererile, inclusiv cele pentru exercitarea cailor de atac la instantele judecatoresti), precum si art. 6 alin. 2 (modificat prin Ordonanta Guvernului nr. 4/1996) din Decretul nr. 199/1955 asupra taxelor de timbru;
    - art. 1 - 8 si art. 14 - 16 din Hotararea Guvernului nr. 1.295/1990 privind taxele de timbru pentru actiunile si cererile introduse la instantele judecatoresti, precum si asupra actelor de notariat si serviciilor prestate de acestea, cu modificarile ulterioare;
    - art. 7 din Legea contenciosului administrativ nr. 29/1990;
    - art. 61 din Legea nr. 64/1991 privind brevetele de inventie;
    - cap. I din anexa nr. 2 la Ordonanta Guvernului nr. 10/1993 privind actualizarea, in functie de rata inflatiei, a unor taxe stabilite in sume fixe pentru serviciile prestate in favoarea unor persoane fizice si juridice, aprobata prin Legea nr. 102/1994;
    - art. 3 din Ordonanta Guvernului nr. 37/1995 privind stabilirea taxelor de timbru pentru activitatea notariala, aprobata si modificata prin Legea nr. 105/1995;
    - art. 150 alin. (3) din Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe;
    - art. 5 lit. c) din Legea nr. 66/1996 privind reorganizarea Casei de Economii si Consemnatiuni din Romania in societate bancara pe actiuni;
    - art. 26 lit. c) din Hotararea Guvernului nr. 888/1996 pentru aprobarea Statutului Casei de Economii si Consemnatiuni;
    - art. 69 alin. (2) din Legea locuintei nr. 114/1996;
    - orice alte dispozitii contrare.

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 1 iulie 1997, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                    p. PRESEDINTELE SENATUI
                       MIRCEA IONESCU-QUINTUS

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 9 iulie 1997, cu respectarea prevederilor art. 74 alin (2) din Constitutia Romaniei.

                    p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                           ANDREI IOAN CHILIMAN



SmartCity5

COMENTARII la Legea 146/1997

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 146 din 1997
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Legea 146/1997
Legea 114 1996
Legea locuintei
Hotărârea 888 1996
pentru aprobarea Statutului Casei de Economii si Consemnatiuni
Legea 66 1996
privind reorganizarea Casei de Economii si Consemnatiuni din Romania in societate bancara pe actiuni
Legea 8 1996
privind dreptul de autor si drepturile conexe
Ordonanţa 4 1996
privind modificarea plafonului valoric in limita caruia taxele de timbru se pot achita prin aplicarea si anularea timbrelor mobile
Legea 105 1995
pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 37/1995 privind stabilirea taxelor de timbru pentru activitatea notariala
Ordonanţa 37 1995
privind stabilirea taxelor de timbru pentru activitatea notariala
Legea 102 1994
pentru aprobarea unor ordonante ale Guvernului emise in baza Legii nr. 58/1993 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante si autorizarea contractarii si garantarii unor credite externe, precum si a contractarii unor imprumuturi de stat
Ordonanţa 10 1993
privind actualizarea, in functie de rata inflatiei, a unor taxe stabilite in sume fixe pentru serviciile prestate in favoarea unor persoane fizice sau juridice
Legea 64 1991
privind brevetele de inventie
Hotărârea 1295 1990
privind taxele de timbru pentru actiunile si cererile introduse la instantele judecatoresti, precum si asupra actelor de notariat si a serviciilor prestate de acestea
Legea 29 1990
LEGEA contenciosului administrativ
Decretul 199 1955
asupra taxelor de timbru
Hotărârea 7 2015
OUG 80 2013
Legea 76 2012
Legea 20 2012
pentru modificarea Legii nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru
OUG 71 2011
pentru modificarea unor acte normative în vederea eliminării prevederilor referitoare la acordarea de stimulente pentru personalul din sectorul bugetar
Legea 202 2010
privind unele masuri pentru accelerarea solutionarii proceselor
Decizia 1202 2010
referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 3 lit. c) si j), art. 31 alin. (2)-(4) si art. 81 din Legea nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru
Legea 276 2009
privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 212/2008 pentru modificarea si completarea Legii nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru
Legea 277 2009
privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 173/2008 pentru modificarea si completarea Legii nr. 85/2006 privind procedura insolventei si pentru modificarea lit. c) a art. 6 din Legea nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru
Decizia 778 2009
referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. I pct. 4 din Ordonanta Guvernului nr. 34/2001 pentru modificarea si completarea Legii nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru
Legea 76 2009
pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 75/2008 privind stabilirea de masuri pentru solutionarea unor aspecte financiare în sistemul justitiei
OUG 212 2008
pentru modificarea si completarea Legii nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru
OUG 75 2008
privind stabilirea de masuri pentru solutionarea unor aspecte financiare in sistemul justitiei
OUG 51 2008
privind ajutorul public judiciar in materie civila
Ordonanţa 12 2005
pentru completarea art. 15 din Legea nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru
Ordin 2404 2004
pentru aprobarea Normelor interne privind repartizarea fondului constituit potrivit art. 25 alin. (2) din Legea nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru stimularea personalului din sistemul justitiei
Legea 195 2004
pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 58/2003 privind modificarea si completarea Codului de procedura civila
Hotărârea 783 2004
privind aprobarea nivelurilor pentru valorile impozabile, impozitele si taxele locale si alte taxe asimilate acestora, precum si pentru amenzile care se indexeaza/ajusteaza/actualizeaza anual pe baza ratei inflatiei, aplicabile in anul fiscal 2005
Hotărârea 44 2004
pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal
Decizia 233 2003
referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 18 alin. (2) din Legea nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru, cu modificarile si completarile ulterioare
Hotărârea 561 2003
privind modificarea si completarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei Guvernului nr. 36/2002 privind impozitele si taxele locale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.278/2002
Hotărârea 1278 2002
privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei Guvernului nr. 36/2002 privind impozitele si taxele locale
Ordin 928 2002
pentru aprobarea Normelor metodologice privind procedura si competentele de acordare a inlesnirilor la plata taxelor judiciare de timbru si a taxelor de timbru pentru activitatea notariala, datorate anticipat prestarii serviciului taxabil
Legea 203 2002
pentru modificarea si completarea Legii nr. 64/1991 privind brevetele de inventie
Ordonanţa 34 2001
pentru modificarea si completarea Legii nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru
OUG 53 2000
pentru unele masuri privind solutionarea cererilor referitoare la acordarea de despagubiri pentru daunele morale
Hotărârea 752 1999
privind actualizarea taxelor judiciare de timbru prevazute de Legea nr. 146/1997
Ordonanţa 80 1999
privind constituirea Fondului special pentru executarea lucrarilor de consolidare la Palatul de Justitie din Bucuresti
Ordin 760 1999
privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea Legii nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru
Ordonanţa 30 1999
pentru modificarea si completarea Legii nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru si a Ordonantei Guvernului nr. 12/1998 privind taxele de timbru pentru activitatea notariala
Legea 26 1999
pentru modificarea art. 17 din Legea nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru
Legea 112 1998
privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 11/1998 pentru modificarea si completarea Legii nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru
Legea 109 1998
Legea bugetului de stat pe anul 1998
Ordonanţa 11 1998
pentru modificarea si completarea Legii nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru
Ordin 2214 1997
privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea Legii nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru
Norma 2083 1997
pentru aplicarea Ordonantei Guvernului nr. 32/1995 privind timbrul judiciar, cu modificarile si completarile ulterioare
Rectificare 146 1997
Decretul 454 1997
pentru promulgarea Legii privind taxele judiciare de timbru
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu