LEGE
Nr. 146 din 24 iulie 1997
privind taxele judiciare de timbru
ACT EMIS DE: PARLAMENT
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 173 din 29 iulie 1997
Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.
Art. 1
Actiunile si cererile introduse la instantele judecatoresti, precum si
cererile adresate Ministerului Justitiei si Parchetului de pe langa Curtea
Suprema de Justitie sunt supuse taxelor judiciare de timbru, prevazute in
prezenta lege, si se taxeaza in mod diferentiat, dupa cum obiectul acestora
este sau nu evaluabil in bani, cu exceptiile prevazute de lege.
Art. 2
(1) Actiunile si cererile evaluabile in bani, introduse la instantele
judecatoresti, se taxeaza astfel:
a) pana la valoarea
de 100.000 lei 5.000 lei;
b) intre 100.000 lei 5.000 lei + 10% pentru
si 1.000.000 lei ce depaseste 100.000 lei;
c) intre 1.000.000 lei 95.000 lei + 8% pentru ce
si 10.000.000 lei depaseste 1.000.000 lei;
d) intre 10.000.000 lei 815.000 lei + 6% pentru ce
si 50.000.000 lei depaseste 10.000.000 lei;
e) intre 50.000.000 lei 3.215.000 lei + 4% pentru ce
si 100.000.000 lei depaseste 50.000.000 lei;
f) intre 100.000.000 lei 5.215.000 lei + 2% pentru ce
si 500.000.000 lei depaseste 100.000.000 lei;
g) peste 500.000.000 lei 13.215.000 lei + 1% pentru
ce depaseste 500.000.000 lei.
(2) In cazul contestatiei la executarea silita, taxa se calculeaza la
valoarea bunurilor a caror urmarire se contesta sau la valoarea debitului
urmarit, cand acest debit este mai mic decat valoarea bunurilor urmarite. Taxa
aferenta acestei contestatii nu poate depasi suma de 500.000 lei, indiferent de
valoarea contestata.
(3) Valoarea la care se calculeaza taxa de timbru este cea declarata in
actiune sau in cerere. Daca aceasta valoare este contestata sau apreciata de
instanta ca derizorie, evaluarea se va face potrivit normelor metodologice
prevazute la art. 28 alin. (2) din prezenta lege.
Art. 3
Actiunile si cererile neevaluabile in bani se taxeaza astfel:
a) cereri pentru constatarea existentei sau
neexistentei unui drept, facute in
cadrul art. 111 din Codul de
procedura civila 50.000 lei;
b) cereri care privesc dreptul de
folosinta a locuintelor sau a
unor incaperi, nelegate de plata
anumitor sume de bani, precum si
cereri de ordonanta presedintiala al
caror obiect nu este evaluabil
in bani 25.000 lei;
c) cereri pentru stabilirea calitatii
de mostenitor, a masei succesorale,
cereri de raport, cereri de
reductiune a liberalitatilor si
cereri de partaj 50.000 lei;
Separat de aceasta taxa, daca partile contesta bunurile de impartit,
valoarea acestora sau drepturile ori marimea drepturilor coproprietarilor in
cadrul cererilor de mai sus, taxa judiciara de timbru se datoreaza de titularul
cererii la valoarea contestata;
d) cereri de recuzare in materie civila 10.000 lei;
e) cereri de suspendare a executarii
silite, inclusiv a executarii
vremelnice, precum si cereri in
legatura cu masurile asiguratorii 25.000 lei;
f) cereri de perimare si cereri pentru
eliberarea ordonantei de adjudecare 25.000 lei;
g) contestatii in anulare 25.000 lei;
h) cereri de revizuire 25.000 lei;
i) actiuni in granituire, in cazul in
care nu cuprind si revendicarea
unei portiuni de teren 50.000 lei.
In ipoteza in care se revendica si o portiune de teren, se va adauga si
taxa corespunzatoare valorii suprafetei revendicate;
j) actiuni posesorii si cereri care
au ca obiect servituti 50.000 lei;
k) cereri de stramutare in materie
civila 10.000 lei;
l) cereri pentru investirea cu
formula executorie a hotararilor
judecatoresti pronuntate in tara
sau in alte tari si a oricaror
alte hotarari sau inscrisuri
prevazute de lege, care nu
sunt executorii potrivit legii 10.000 lei;
m) cereri introduse de cei vatamati in drepturile lor printr-un act
administrativ sau prin refuzul nejustificat al unei autoritati administrative
de a le rezolva cererea referitoare la un drept recunoscut de lege:
- cererea pentru anularea actului
sau, dupa caz, recunoasterea
dreptului pretins, precum si
pentru eliberarea unui certificat,
unei adeverinte sau oricarui
alt inscris 10.000 lei;
- cerere cu caracter patrimonial, prin care se solicita si repararea
pagubelor suferite - 10% din valoarea pretinsa, dar nu mai mult de 100.000 lei;
n) cereri pentru refacerea
inscrisurilor si a hotararilor
disparute, precum si cereri
de repunere in termen 10.000 lei;
o) cereri pentru incuviintarea
executarii silite 25.000 lei;
p) cereri privind instituirea de
masuri asiguratorii asupra
navelor si aeronavelor 1.000.000 lei;
r) cereri de asistenta judiciara, formulate de autoritatile straine, daca
prin conventii internationale sau pe baza de reciprocitate nu s-a stabilit ca
asistenta judiciara internationala se efectueaza gratuit:
- inmanarea de acte judiciare
sau extrajudiciare 100.000 lei;
- efectuarea de comisii rogatorii 200.000 lei;
s) cereri de infiintare a popririi 25.000 lei;
s) cereri pentru repunerea pe rol, cand suspendarea judecarii se datoreaza
partilor - 50% din taxa judiciara de timbru pentru cererea sau actiunea a carei
judecare a fost suspendata;
t) cereri pentru eliberarea
de catre instantele
judecatoresti de copii de
pe hotararile judecatoresti,
cu mentiunea ca sunt
definitive sau irevocabile 5.000 lei;
t) cereri pentru legalizarea de
copii de pe inscrisurile
aflate la dosar, pentru
fiecare exemplar de copie
in parte 2.000 lei/pagina;
u) notificarile si somatiile
comunicate prin executorii
judecatoresti, de fiecare
comunicare 10.000 lei;
v) cereri adresate Ministerului
Justitiei pentru
supralegalizarea inscrisurilor
sau copiilor de pe inscrisuri,
destinate a fi utilizate in
strainatate 2.000 lei;
x) cereri adresate Ministerului
Justitiei pentru autorizarea
traducatorilor si interpretilor 50.000 lei;
Art. 4
Cererile pentru acordarea personalitatii juridice, pentru autorizarea
functionarii si pentru inregistrarea unor persoane juridice se taxeaza dupa cum
urmeaza:
a) cereri pentru inregistrarea
partidelor politice 100.000 lei;
b) cereri pentru acordarea
personalitatii juridice
asociatiilor fara scop
lucrativ, fundatiilor,
uniunilor si federatiilor
de persoane juridice fara
scop lucrativ, precum si
pentru modificarea
actelor constitutive
ale acestora 50.000 lei;
Art. 5
Cererile formulate in domeniul drepturilor de autor si de inventator se
taxeaza dupa cum urmeaza:
a) cereri pentru recunoasterea
dreptului de autor si a
celor conexe, pentru constatarea
incalcarii acestora si
repararea prejudiciilor,
inclusiv plata drepturilor de
autor si a sumelor cuvenite
pentru opere de arta, precum si
pentru luarea de masuri in scopul
prevenirii producerii unor pagube
iminente sau pentru asigurarea
repararii acestora 100.000 lei;
b) cereri pentru recunoasterea
calitatii de inventator,
de titular de brevet, a
drepturilor nascute din
brevetul de inventie, din
contractele de cesiune si
licenta, inclusiv drepturile
patrimoniale ale inventatorului 100.000 lei;
Art. 6
Cererile neevaluabile in bani, in materie comerciala, se taxeaza dupa cum
urmeaza:
a) cereri pentru inregistrarea
sau autorizarea societatilor
comerciale, precum si pentru
modificarea actelor
constitutive ale acestora,
cereri pentru excluderea
unui asociat, precum si cereri
de dizolvare si lichidare a
unei societati comerciale 100.000 lei;
b) cereri pentru lichidarea
pozitiei dominante a unui
agent economic 100.000 lei;
c) actiuni, cereri si contestatii
introduse in temeiul Legii
nr. 64/1995 privind procedura
reorganizarii si lichidarii
judiciare 100.000 lei;
d) cereri pentru contestarea
devizului lucrarilor
reglementate de art. 67
alin. 3 din Legea nr. 26/1996
(Codul silvic) 50.000 lei;
Art. 7
Taxele judiciare de timbru pentru unele actiuni si cereri referitoare la
raporturile de familie sunt urmatoarele:
a) pentru cererea de divort
intemeiata pe art. 38
alin. 1 si 2 din
Codul familiei 100.000 lei;
b) pentru cererea de divort
intemeiata pe art. 38
alin. 3 din Codul familiei,
precum si in cazul in care
reclamantul nu realizeaza
venituri sau acestea sunt
inferioare salariului minim
brut pe tara 20.000 lei;
c) pentru cererile de stabilire
a locuintei minorilor,
formulate potrivit art. 100
alin. 3 din Codul familiei,
pentru cererea de incredintare
a copiilor minori, introdusa
separat de actiunea de divort,
pentru cererile de
reincredintare a copiilor
minori ulterior divortului,
pentru actiunea introdusa
de un parinte care a recunoscut
unul sau mai multi copii, in
scopul purtarii numelui sau,
precum si pentru cererile de
incredintare a copiilor minori
din afara casatoriei, formulate
potrivit art. 65 din
Codul familiei 15.000 lei.
Art. 8
Cererile formulate potrivit Legii notarilor publici si a activitatii
notariale nr. 36/1995 se taxeaza dupa cum urmeaza:
a) cereri pentru solutionarea
conflictelor de competenta
dintre birourile notarilor
publici 20.000 lei;
b) plangeri impotriva incheierii
de respingere a cererii de
indeplinire a unui
act notarial 20.000 lei;
c) cereri pentru supralegalizarea
semnaturii si a sigiliului
notarului public de catre
Ministerul Justitiei 10.000 lei.
Art. 9
(1) Transcrierea sau, dupa caz, intabularea in registrele de publicitate a
instrainarilor de imobile, pe baza de acte sub semnatura privata, si a
ordonantelor de adjudecare se taxeaza in functie de valoarea declarata de parti
in act, dar nu mai putin decat valoarea terenurilor si constructiilor, avuta in
vedere la stabilirea impozitelor, astfel:
a) pana la 1.000.000 lei 4%, dar nu mai putin
de 10.000 lei;
b) de la 1.000.000 lei 40.000 lei + 3%
la 5.000.000 lei pentru suma care
depaseste
1.000.000 lei;
c) de la 5.000.000 lei 160.000 lei + 2%
la 10.000.000 lei pentru suma care
depaseste
5.000.000 lei;
d) de la 10.000.000 lei 260.000 lei + 1,5%
la 15.000.000 lei pentru suma care
depaseste
10.000.000 lei;
e) peste 15.000.000 lei 335.000 lei + 1%
pentru suma care
depaseste
15.000.000 lei.
(2) Transcrierea, respectiv intabularea dreptului de proprietate asupra
activelor imobiliare, definite potrivit legii, vandute de catre societatile
comerciale cu capital de stat, precum si de fostele cooperative agricole de
productie cu ocazia lichidarii acestora, se taxeaza cu 0,02% din pretul
activului dobandit.
(3) In cazul actelor autentificate de notarii publici, pentru care s-a perceput
taxa de autentificare potrivit legii, nu se mai percepe si taxa de transcriere
sau, dupa caz, de inscriere in registrele de publicitate.
(4) Inscrierea drepturilor reale de garantie (gaj, ipoteca, privilegii,
fidejusiuni reale) se taxeaza cu 1,5% la cuantumul din creanta garantat, dar nu
mai mult de 100.000 lei. Inscrierea mai multor garantii pentru acelasi credit
nu poate depasi taxa maxima prevazuta mai sus.
(5) Orice alte transcrieri, inscrieri sau notari in registrele de
publicitate a situatiei juridice a imobilelor, inclusiv radierea drepturilor
reale de garantie se taxeaza cu 10.000 lei.
(6) Actiunile si cererile prevazute de Decretul-lege nr. 115/1938 pentru
unificarea dispozitiilor privitoare la cartile funciare si de Legea cadastrului
si a publicitatii imobiliare nr. 7/1996, altele decat cererile de efectuare a
operatiunilor de publicitate, se taxeaza cu 20.000 lei.
Art. 10
Cererile reconventionale, cererile de interventie si de chemare in garantie
se taxeaza dupa regulile aplicabile cererii sau actiunii principale.
Art. 11
(1) Cererile pentru exercitarea cailor ordinare de atac impotriva
hotararilor judecatoresti se taxeaza cu 50% din:
- taxa datorata pentru cererea sau actiunea neevaluabila in bani, solutionata
de prima instanta;
- taxa datorata la suma contestata, in cazul cererilor si actiunilor
evaluabile in bani.
(2) Se timbreaza cu 10.000 lei cererile pentru exercitarea cailor ordinare
de atac impotriva urmatoarelor hotarari judecatoresti:
- incheierea de scoatere in vanzare a bunurilor in actiunea de partaj;
- incheierea de suspendare a judecarii cauzei;
- hotararile de declinare a competentei si de dezinvestire;
- hotararile de anulare a cererii, ca netimbrata sau nesemnata;
- hotararile prin care s-a respins cererea, ca prematura, inadmisibila,
prescrisa sau pentru autoritate de lucru judecat.
Art. 12
Cererile in vederea declararii recursului in anulare in cauze civile,
adresate Ministerului Justitiei sau Parchetului de pe langa Curtea Suprema de
Justitie, se taxeaza cu 20.000 lei.
Art. 13
Toate celelalte actiuni si cereri neevaluabile in bani, cu exceptia celor
scutite de plata taxei judiciare de timbru potrivit legii, se timbreaza cu
20.000 lei.
Art. 14
Cand o actiune are mai multe capete de cerere, cu finalitate diferita, taxa
judiciara de timbru se datoreaza pentru fiecare capat de cerere in parte, dupa
natura lui, cu exceptia cazurilor in care prin lege se prevede altfel.
Art. 15
Sunt scutite de taxe judiciare de timbru actiunile si cererile, inclusiv
cele pentru exercitarea cailor de atac, referitoare la:
a) incheierea, executarea si incetarea contractului individual de munca,
orice drepturi ce decurg din raporturi de munca, stabilirea impozitului pe
salarii, drepturile decurgand din executarea contractelor colective de munca si
cele privind solutionarea conflictelor colective de munca, precum si executarea
hotararilor pronuntate in aceste litigii;
b) plata muncii membrilor cooperativelor de productie mestesugareasca, de
productie mixta agricola-mestesugareasca, de invalizi si de prestari de
servicii;
c) obligatiile legale si contractuale de intretinere;
d) stabilirea si plata pensiilor, precum si alte drepturi prevazute prin sistemele
de asigurari sociale;
e) stabilirea si plata ajutorului de somaj, a ajutorului de integrare
profesionala si a alocatiei de sprijin, a ajutorului social, a alocatiei de
stat pentru copii, a drepturilor persoanelor handicapate si a altor forme de
protectie sociala prevazute de lege;
f) restituirea de catre persoanele fizice si juridice care folosesc
personal salariat a sumelor acordate de organul de asigurare cu titlu de pensii
si ajutoare sociale celor accidentati in munca;
g) stabilirea si acordarea despagubirilor decurgand din condamnarea sau
luarea unei masuri preventive pe nedrept;
h) adoptie, constatarea abandonului, ocrotirea minorilor, tutela, curatela,
interdictie judecatoreasca, asistenta bolnavilor psihic periculosi, precum si
la exercitarea de catre autoritatea tutelara a atributiilor ce ii revin;
i) sanctionarea contravenientilor;
j) protectia consumatorilor, atunci cand persoanele fizice si asociatiile
pentru protectia consumatorilor au calitatea de reclamant impotriva agentilor
economici care au prejudiciat drepturile si interesele legitime ale
consumatorilor;
k) stabilirea drepturilor persoanelor fizice actionare la societatile
comerciale agricole pe actiuni;
l) valorificarea drepturilor Societatii Nationale de Cruce Rosie;
m) amenzile de orice fel:
n) exercitarea drepturilor electorale;
o) cauzele penale, inclusiv despagubirile civile, materiale si morale,
decurgand din acestea;
p) orice alte actiuni, cereri sau acte de procedura pentru care se prevad,
prin legi speciale, scutiri de taxa judiciara de timbru;
r) cererile introduse de proprietari sau de succesorii acestora pentru
restituirea imobilelor preluate abuziv de stat sau de alte persoane juridice in
perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989.
Art. 16
Sunt scutite de plata taxei judiciare de timbru si contestatiile introduse
la curtea de apel impotriva hotararilor comisiilor constituite in temeiul art.
20 din Legea nr. 33/1994 privind exproprierea pentru cauza de utilitate publica.
Art. 17
Sunt, de asemenea, scutite de taxa judiciara de timbru cererile si
actiunile, inclusiv caile de atac formulate, potrivit legii, de Ministerul
Public si de Ministerul Finantelor, precum si cele formulate de alte institutii
publice, cand au ca obiect venituri publice.
Art. 18
(1) Determinarea cuantumului taxelor judiciare de timbru se face de catre
instanta de judecata, Ministerul Justitiei sau, dupa caz, de catre Parchetul de
pe langa Curtea Suprema de Justitie.
(2) Impotriva modului de stabilire a taxei judiciare de timbru se poate
face contestatie potrivit dispozitiilor aplicabile in materie fiscala.
(3) Taxa judiciara de timbru pentru contestatie este de 2% calculat la suma
contestata, daca, prin legi speciale, nu se prevede altfel. In situatia
admiterii integrale sau partiale a contestatiei, taxa judiciara de timbru se
constituie proportional cu reducerea sumei contestate.
Art. 19
Taxele judiciare de timbru se platesc in numerar la unitatile Casei de
Economii si Consemnatiuni sau prin ordin de plata, precum si prin aplicarea si
anularea de timbre fiscale mobile pentru taxele de pana la 30.000 lei.
Art. 20
(1) Taxele judiciare de timbru se platesc anticipat.
(2) Daca taxa judiciara de timbru nu a fost platita in cuantumul legal, in
momentul inregistrarii actiunii sau cererii, ori daca, in cursul procesului,
apar elemente care determina o valoare mai mare, instanta va pune in vedere
petentului sa achite suma datorata pana la primul termen de judecata. In cazul
cand se micsoreaza valoarea pretentiilor formulate in actiune sau in cerere,
dupa ce a fost inregistrata, taxa judiciara de timbru se percepe la valoarea
initiala, fara a se tine seama de reducerea ulterioara.
(3) Neindeplinirea obligatiei de plata pana la termenul stabilit se
sanctioneaza cu anularea actiunii sau a cererii.
(4) Daca in momentul inregistrarii sale actiunea sau cererea a fost taxata
corespunzator obiectului sau initial, dar a fost modificata ulterior, ea nu va
putea fi anulata integral, ci va trebui solutionata, in limitele in care taxa
judiciara de timbru s-a platit in mod legal.
(5) In situatia in care instanta judecatoreasca investita cu solutionarea
unei cai de atac constata ca in fazele procesuale anterioare taxa judiciara de
timbru nu a fost platita in cuantumul legal, va dispune darea in debit la
organele financiare .
Art. 21
(1) Ministerul Finantelor poate acorda scutiri, reduceri, esalonari sau
amanari pentru plata taxelor judiciare de timbru, in conditiile stabilite prin
ordin al ministrului finantelor.
(2) Actiunile si cererile persoanelor care s-au adresat Ministerului
Finantelor pentru obtinerea facilitatilor prevazute la alin. (1) se vor
inregistra la instanta sau la parchet, intr-o evidenta separata, pentru
conservarea drepturilor ce s-ar putea pierde prin trecerea timpului, dar nu li
se va da curs pana cand cei in cauza nu vor prezenta fie dovada obtinerii
facilitatilor, fie dovada platii taxei judiciare de timbru datorate.
Art. 22
Ministerul Finantelor este abilitat sa controleze modul in care se asigura
respectarea prevederilor prezentei legi privind stabilirea si plata taxei
judiciare de timbru.
Art. 23
(1) Sumele achitate cu titlu de taxe judiciare de timbru se restituie, la
cererea petitionarului, in urmatoarele cauze:
a) cand taxa platita nu era datorata;
b) cand s-a platit mai mult decat cuantumul legal;
c) cand actiunea sau cererea ramane fara obiect in cursul procesului, ca
urmare a unor dispozitii legale;
d) cand, in procesul de divort, partile au renuntat la judecata ori s-au
impacat;
e) cand contestatia la executare a fost admisa, iar hotararea a ramas
irevocabila.
(2) In cazul prevazut la lit. d), se restituie jumatate din taxa platita,
iar in cazul prevazut la lit. e), taxa se restituie proportional cu admiterea
contestatiei.
(3) Dreptul de a solicita restituirea poate fi exercitat in termen de un an
de la data nasterii sale.
(4) Cererea de restituire se adreseaza instantei judecatoresti sau, dupa
caz, parchetului la care s-a introdus actiunea sau cererea.
Art. 24
(1) Taxele judiciare de timbru platite prin aplicarea si anularea de timbre
fiscale mobile nu se restituie.
(2) De asemenea, nu se restituie taxele judiciare de timbru platite pentru
cereri si actiuni anulate ca insuficient timbrate.
Art. 25
(1) Sumele realizate din incasarea taxelor prevazute de prezenta lege
constituie venituri la bugetul de stat si se cuprind distinct in bugetul de
venituri si cheltuieli al Ministerului Justitiei intr-o cota de 85%, de 10% in
cel al Curtii Supreme de Justitie si de 5% in bugetul de venituri si cheltuieli
al Ministerului Public.
(2) Disponibilitatile de la finele anului se vor reporta in anul urmator,
pentru a fi cheltuite cu aceeasi destinatie.
(3) Veniturile realizate din taxele judiciare de timbru se vor folosi
pentru buna functionare a instantelor judecatoresti si a parchetelor, a
Ministerului Justitiei, precum si pentru completarea fondului cheltuielilor de
personal pentru magistrati, asimilatii acestora si personalul auxiliar,
potrivit cu normele emise de Ministerul Justitiei, cu avizul Ministerului
Finantelor.
Art. 26
(1) Sumele provenind din taxele judiciare de timbru platite pentru
activitatea notariala, impozitele incasate din onorariile avocatilor si ale
notarilor publici constituie venituri la bugetul de stat si se cuprind distinct
in bugetul de venituri si cheltuieli al Ministerului Justitiei, al Curtii
Supreme de Justitie si al Ministerului Public, in procentele prevazute la art.
25 alin. (1).
(2) Art. 25 alin. (2) si (3) se aplica in mod corespunzator si acestor
categorii de venituri.
Art. 27
Ministerul Finantelor va crea un cont bugetar separat pentru incasarea
veniturilor prevazute la art. 25 si 26 din prezenta lege, pe care il va
comunica Ministerului Justitiei, Curtii Supreme de Justitie, Parchetului de pe
langa Curtea Suprema de Justitie, Uniunii Avocatilor din Romania, Uniunii
Nationale a Notarilor Publici din Romania, Casei de Economii si Consemnatiuni,
precum si tuturor bancilor.
Art. 28
(1) Guvernul este imputernicit ca, in functie de rata inflatiei, sa
actualizeze periodic taxele judiciare de timbru prevazute de prezenta lege.
(2) Pentru aplicarea prezentei legi, Ministerul Justitiei, cu avizul
Ministerului Finantelor, va elabora norme metodologice in termen de 60 de zile
de la intrarea in vigoare a prezentei legi.
Art. 29
Taxele judiciare de timbru, achitate sau transmise spre incasare inainte de
intrarea in vigoare a prezentei legi, raman valabile in situatia in care
eliberarea actului sau prestarea serviciului taxabil are loc dupa aceasta data.
Art. 30
(1) Prezenta lege intra in vigoare in termen de 90 de zile de la publicarea
ei in Monitorul Oficial al Romaniei.
(2) Pe data intrarii in vigoare a prezentei legi se abroga:
- art. 1 lit. a), art. 3 lit. a), b), c), f), h), i), j) si k), art. 3 lit.
e) si g), art. 9, art. 12 si 13 (numai in ce priveste actiunile si cererile,
inclusiv cele pentru exercitarea cailor de atac la instantele judecatoresti),
precum si art. 6 alin. 2 (modificat prin Ordonanta Guvernului nr. 4/1996) din
Decretul nr. 199/1955 asupra taxelor de timbru;
- art. 1 - 8 si art. 14 - 16 din Hotararea Guvernului nr. 1.295/1990 privind
taxele de timbru pentru actiunile si cererile introduse la instantele
judecatoresti, precum si asupra actelor de notariat si serviciilor prestate de
acestea, cu modificarile ulterioare;
- art. 7 din Legea contenciosului administrativ nr. 29/1990;
- art. 61 din Legea nr. 64/1991 privind brevetele de inventie;
- cap. I din anexa nr. 2 la Ordonanta Guvernului nr. 10/1993 privind
actualizarea, in functie de rata inflatiei, a unor taxe stabilite in sume fixe
pentru serviciile prestate in favoarea unor persoane fizice si juridice,
aprobata prin Legea nr. 102/1994;
- art. 3 din Ordonanta Guvernului nr. 37/1995 privind stabilirea taxelor de
timbru pentru activitatea notariala, aprobata si modificata prin Legea nr.
105/1995;
- art. 150 alin. (3) din Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor si
drepturile conexe;
- art. 5 lit. c) din Legea nr. 66/1996 privind reorganizarea Casei de
Economii si Consemnatiuni din Romania in societate bancara pe actiuni;
- art. 26 lit. c) din Hotararea Guvernului nr. 888/1996 pentru aprobarea
Statutului Casei de Economii si Consemnatiuni;
- art. 69 alin. (2) din Legea locuintei nr. 114/1996;
- orice alte dispozitii contrare.
Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 1 iulie 1997, cu respectarea
prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.
p. PRESEDINTELE SENATUI
MIRCEA IONESCU-QUINTUS
Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 9 iulie
1997, cu respectarea prevederilor art. 74 alin (2) din Constitutia Romaniei.
p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
ANDREI IOAN CHILIMAN