ORDONANTA Nr. 36 din 30 ianuarie 2003
privind corelarea unor dispozitii din legislatia financiar-fiscala
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 68 din 2 februarie 2003
In temeiul art. 107 din Constitutie si al art. 1 pct. II.4 din Legea nr.
680/2002 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta.
Art. 1
Alineatul (3) al articolului 15 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.
163/2000 pentru diminuarea arieratelor la bugetul de stat, publicata in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 514 din 19 octombrie 2000,
aprobata prin Legea nr. 720/2001, se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(3) Verificarea agentilor economici beneficiari ai facilitatilor
prevazute de prezenta ordonanta de urgenta, care au depus pe propria
raspundere, in termen, la organele fiscale teritoriale la care sunt
inregistrati ca platitori de taxe si impozite, situatia privind majorarile de
intarziere si/sau dobanzile calculate si neplatite, se va realiza cu ocazia
controlului fiscal prevazut de Ordonanta Guvernului nr. 70/1997 privind
controlul fiscal, aprobata cu modificari prin Legea nr. 64/1999, cu
modificarile si completarile ulterioare."
Art. 2
Legea nr. 414/2002 privind impozitul pe profit, publicata in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 456 din 27 iunie 2002, se modifica si se
completeaza dupa cum urmeaza:
1. Alineatul (5) al articolului 1 va avea urmatorul cuprins:
"(5) Persoanele juridice romane fara scop patrimonial platesc impozit
pe profitul corespunzator veniturilor economice care exced limita prevazuta la
alin. (4). Profitul impozabil se impoziteaza cu cota prevazuta la art. 2 alin.
(1)."
2. Articolul 2 se completeaza cu un nou alineat, alineatul (7), care va
avea urmatorul cuprins:
"(7) Sumele inregistrate in conturi de rezerve, reprezentand
facilitati fiscale, potrivit legii, nu pot fi utilizate pentru majorarea
capitalului social sau pentru acoperirea pierderilor. In cazul in care nu sunt
respectate prevederile acestui alineat, asupra acestor sume se recalculeaza
impozitul pe profit si se vor calcula majorari/dobanzi de intarziere si
penalitati de intarziere de la data aplicarii facilitatii respective, potrivit
legii."
3. Litera a) a alineatului (3) al articolului 9 va avea urmatorul cuprins:
"a) rezerva, in limita a 5% din profitul contabil, inainte de
determinarea impozitului pe profit din care se scad veniturile neimpozabile si
se adauga cheltuielile aferente acestor venituri neimpozabile, pana ce aceasta
va atinge a cincea parte din capitalul social subscris si varsat sau din
patrimoniu, dupa caz, potrivit legilor de organizare si functionare."
4. Alineatul (5) al articolului 10 va avea urmatorul cuprins:
"(5) In cazul imprumuturilor obtinute de la alte entitati, cu exceptia
bancilor, sucursalelor acestora si cooperativelor de credit, romane sau
straine, a societatilor de leasing pentru operatiuni de leasing, a societatilor
de credit ipotecar, dobanzile deductibile sunt limitate la:
a) nivelul ratei dobanzii de referinta a Bancii Nationale a Romaniei,
corespunzatoare ultimei luni din trimestru, pentru imprumuturile in lei; si
b) nivelul ratei dobanzii anuale de 9%, respectiv 2,25% trimestrial, pentru
imprumuturile in valuta. Acest nivel al ratei dobanzii se aplica la
determinarea profitului impozabil aferent anului fiscal 2003. Nivelul ratei
dobanzii pentru imprumuturile in valuta se va actualiza prin hotarare a Guvernului."
5. Alineatul (7) al articolului 10 va avea urmatorul cuprins:
"(7) Prevederile alin. (1) si (3) nu se aplica bancilor persoane
juridice romane, sucursalelor bancilor straine care isi desfasoara activitatea
in Romania, societatilor comerciale pentru operatiunile de leasing,
societatilor de credit ipotecar, precum si institutiilor de credit."
6. Alineatul (2) al articolului 13 va avea urmatorul cuprins:
"(2) Pierderea fiscala inregistrata de contribuabilii care isi
inceteaza existenta prin divizare sau fuziune nu se recupereaza de catre
contribuabilii nou-infiintati sau de catre cei care preiau patrimoniul
societatii absorbite, dupa caz."
7. Dupa alineatul (2) al articolului 16 se introduce alineatul (3) cu
urmatorul cuprins:
"(3) In cazul persoanelor juridice straine care realizeaza veniturile
prevazute la alin. (1) si (2) obligatia completarii si depunerii declaratiei de
impunere, in numele si in contul persoanei juridice straine, precum si a
calcularii, retinerii si platii impozitului revine persoanei juridice rezidente
ale carei valori se tranzactioneaza sau societatii de intermediere/societatii
de servicii de investitii financiare, o data cu primul termen stabilit la art.
20."
8. Alineatul (2) al articolului 33 va avea urmatorul cuprins:
"(2) Ca exceptie de la prevederile alin. (1), impozitul pe profit,
dobanzile/majorarile de intarziere si amenzile datorate de regiile autonome din
subordinea consiliilor locale si a consiliilor judetene, precum si cele
datorate de societatile comerciale in care consiliile locale si/sau consiliile
judetene sunt actionari majoritari sunt venituri ale bugetelor locale
respective."
Art. 3
Ordonanta Guvernului nr. 68/1997 privind procedura de intocmire si depunere
a declaratiilor de impozite si taxe, republicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 121 din 24 martie 1999, cu modificarile si completarile
ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Dupa alineatul (4) al articolului 2 se introduc alineatele (4^1) si
(4^2) cu urmatorul cuprins:
"(4^1) In caz de inactivitate temporara, precum si in cazul
obligatiilor de declarare a unor venituri care, potrivit legii, sunt scutite la
plata impozitului pe venit, platitorii de impozite si taxe pot beneficia de
regimul derogatoriu de depunere a declaratiilor de impozite si taxe.
(4^2) Regimul derogatoriu, precum si conditiile in care platitorii de
impozite si taxe pot beneficia de regimul derogatoriu se stabilesc prin norme
metodologice aprobate prin ordin al ministrului finantelor publice."
2. Dupa alineatul (1) al articolului 4 se introduce alineatul (1^1) cu
urmatorul cuprins:
"(1^1) Declaratia de impozite si taxe se poate depune de catre
platitor si prin mijloace electronice, conform normelor metodologice aprobate
prin ordin al ministrului finantelor publice."
3. Articolul 5 se abroga.
4. Dupa articolul 10 se introduce un nou articol, articolul 10^1, care va
avea urmatorul cuprins:
"Art. 10^1
Procedura stabilirii din oficiu a impozitelor si taxelor se reglementeaza
conform normelor metodologice aprobate prin ordin al ministrului finantelor
publice."
5. Articolul 13 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 13
Nedepunerea la termen a declaratiei de impozite si taxe se penalizeaza dupa
cum urmeaza:
a) cu 10% din impozitul sau din taxa datorata ori stabilita din oficiu,
dupa caz, daca declaratia este depusa cu o intarziere de pana la 30 de zile
inclusiv fata de termenul legal stabilit;
b) cu 30% din impozitul sau din taxa datorata ori stabilita din oficiu,
dupa caz, daca declaratia este depusa cu o intarziere de pana la 60 de zile
inclusiv fata de termenul legal stabilit;
c) cu 50% din impozitul sau din taxa datorata ori stabilita din oficiu,
dupa caz, daca declaratia este depusa cu o intarziere de peste 60 de zile fata
de termenul legal stabilit;
d) cu 500.000 lei, in cazul nedepunerii la termen a declaratiei de impozite
si taxe de catre platitorii care au obligatii declarative, dar care, pentru
perioada de raportare, nu au obligatii de plata la bugetul de stat."
6. Dupa articolul 13 se introduc doua noi articole, articolele 13^1 si
13^2, care vor avea urmatorul cuprins:
"Art. 13^1
(1) Nedepunerea la termen a declaratiilor prevazute de legislatia privind
impozitul pe venit se penalizeaza dupa cum urmeaza:
a) cu 100.000 lei pentru contribuabilii persoane fizice, daca declaratia
este depusa cu o intarziere de pana la 30 de zile inclusiv fata de termenul
legal stabilit;
b) cu 500.000 lei pentru contribuabilii persoane fizice, daca declaratia
este depusa cu o intarziere de peste 30 de zile fata de termenul legal
stabilit;
c) cu 1.500.000 lei pentru asociatiile fara personalitate juridica.
(2) Penalitatile aplicate potrivit alin. (1) lit. a) si b) se majoreaza cu
10% din diferenta de impozit anual ramas de achitat, stabilita prin decizia de
impunere.
Art. 13^2
(1) Penalitatile aplicate potrivit prevederilor art. 13 si 13^1 pentru
nedepunerea la termen a declaratiei de impozite si taxe nu pot sa depaseasca
suma de 10 milioane lei in cazul persoanelor fizice, respectiv 50 milioane lei
in cazul persoanelor juridice.
(2) Penalitatile calculate la suma impozitelor si taxelor stabilite din
oficiu sunt datorate astfel cum au fost stabilite, indiferent de modalitatea de
regularizare ulterioara a impozitelor sau taxelor."
7. Dupa alineatul (1) al articolului 17 se introduce alineatul (2) cu
urmatorul cuprins:
"(2) Procedura de constatare a faptelor prevazute la art. 13 si 13^1
se stabileste prin norme metodologice aprobate prin ordin al ministrului
finantelor publice."
8. Dupa articolul 19 se introduce articolul 19^1 cu urmatorul cuprins:
"Art. 19^1
Pentru aplicarea unitara a prevederilor prezentei ordonante se constituie la
nivelul Ministerului Finantelor Publice, potrivit legii, Comisia centrala
pentru administrare fiscala, condusa de secretarul de stat coordonator al
activitatii de administrare. Componenta comisiei centrale se aproba prin ordin
al ministrului finantelor publice. Deciziile Comisiei centrale pentru
administrare fiscala se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea
I."
Art. 4
Ordonanta Guvernului nr. 82/1998 privind inregistrarea fiscala a
platitorilor de impozite si taxe, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, nr. 712 din 1 octombrie 2002, se modifica si se completeaza dupa cum
urmeaza:
1. Alineatul (5) al articolului 1 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(5) Persoanele fizice straine si persoanele fizice romane fara
domiciliu in Romania, care realizeaza venituri din Romania, sunt obligate sa
completeze si sa depuna declaratie de inregistrare fiscala pentru persoane
straine si persoane fizice romane fara domiciliu in Romania, in vederea
atribuirii numarului de identificare fiscala si a eliberarii certificatului de
inregistrare fiscala."
2. Alineatul (6) al articolului 1 va avea urmatorul cuprins:
"(6) In cazul in care platitorii de impozite si taxe persoane fizice
au calitatea de angajator, acestea sunt obligate sa depuna declaratie de
inregistrare fiscala, in conditiile art. 3."
3. Articolul 3 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 3
(1) Declaratiile de inregistrare fiscala se depun la organul fiscal
competent, care va fi stabilit prin ordin al ministrului finantelor publice.
(2) Declaratiile de inregistrare fiscala se depun in termen de 15 zile de
la eliberarea autorizatiei de functionare sau a actului legal de infiintare,
dupa caz.
(3) Platitorii de impozite si taxe prevazuti la art. 1 alin. (4) si (5)
depun declaratia de inregistrare fiscala in termen de 15 zile de la data
obtinerii primului venit.
(4) Platitorii de impozite si taxe prevazuti la art. 1 alin. (5), care au
calitatea de salariat, depun declaratia de inregistrare fiscala in termen de 5
zile de la data inceperii activitatii.
(5) Platitorii de impozite si taxe prevazuti la art. 1 alin. (6) depun
declaratia de inregistrare fiscala in termen de 15 zile de la data dobandirii
calitatii de angajator.
(6) Platitorii de impozite si taxe pot sa-si desemneze un imputernicit
pentru completarea si depunerea declaratiei de inregistrare fiscala, pe baza
unei procuri sau a unui contract in forma scrisa, autentificate.
(7) In cazul in care platitorii de impozite si taxe prevazuti la art. 1
alin. (5) nu se afla pe teritoriul Romaniei, declaratia de inregistrare fiscala
poate fi completata si depusa la organul fiscal competent de catre platitorul
de venit fara ca acesta sa prezinte o imputernicire speciala."
4. Articolul 8 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 8
(1) Modificarile intervenite in datele declarate de catre platitorii de
impozite si taxe care au obligatia inregistrarii fiscale prin depunerea
declaratiei de inregistrare fiscala se comunica organelor fiscale de catre acestia
prin completarea si depunerea unei declaratii de mentiuni, conform procedurii
stabilite de Ministerul Finantelor Publice.
(2) Declaratiile de mentiuni se depun in termen de 15 zile de la data
producerii modificarilor."
5. Dupa alineatul (6) al articolului 9 se introduce alineatul (7) cu
urmatorul cuprins:
"(7) Sucursalele sau alte subunitati fara personalitate juridica ale
platitorilor de impozite si taxe din Romania nu pot fi inregistrate ca
platitori de taxa pe valoarea adaugata."
6. Articolul 15 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 15
Autorizarea, data in baza Legii nr. 507/2002 privind organizarea si
desfasurarea unor activitati economice de catre persoane fizice, va fi
comunicata lunar de catre organele administratiei publice locale organului
fiscal competent, pentru evidenta fiscala."
7. Articolul 19 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 19
Prevederile art. 17 si 18 referitoare la contraventii se completeaza cu
dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al
contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002,
cu modificarile ulterioare."
8. Dupa articolul 22 se introduce articolul 22^1 cu urmatorul cuprins:
"Art. 22^1
(1) Ministerul Finantelor Publice organizeaza evidenta platitorilor de
impozite si taxe, care contine:
a) date de identificare;
b) categoriile de obligatii de plata catre bugetul de stat datorate
potrivit legii, denumite in continuare vector fiscal;
c) alte informatii necesare administrarii impozitelor si taxelor.
(2) Datele prevazute la alin. (1) se completeaza pe baza informatiilor
comunicate de contribuabili in declaratiile de inregistrare si in declaratiile
de mentiuni."
Art. 5
Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adaugata, publicata in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 371 din 1 iunie 2002, se modifica
si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Litera c) a alineatului (1) al articolului 7 va avea urmatorul cuprins:
"c) locul unde beneficiarul are stabilit sediul activitatii sau, in
lipsa acestuia, domiciliul beneficiarului. In aceasta categorie se incadreaza:
1. inchirierea de bunuri mobile corporale;
2. operatiunile de leasing avand ca obiect utilizarea bunurilor mobile;
3. cesiunile si/sau concesiunile dreptului de autor, de brevete, de
licente, de marci de fabrica si de comert si alte drepturi similare;
4. serviciile de publicitate;
5. serviciile consultantilor, inginerilor, birourilor de studii,
avocatilor, expertilor contabili si alte servicii similare;
6. prelucrarea de date, furnizarea de informatii;
7. operatiunile bancare, financiare, de asigurare si/sau de reasigurare;
8. punerea la dispozitie de personal;
9. telecomunicatiile. Sunt considerate servicii de telecomunicatii
serviciile avand ca obiect transmiterea, emiterea si receptia de semnale,
inscrisuri, imagini si sunete sau informatii de orice natura prin fir, radio,
mijloace optice sau alte mijloace electromagnetice, inclusiv cedarea dreptului
de utilizare a mijloacelor pentru astfel de transmisii, emiteri sau receptii.
Serviciile de telecomunicatii cuprind, de asemenea, si furnizarea accesului la
retelele de informatii mondiale;
10. serviciile de radiodifuziune si de televiziune;
11. serviciile furnizate pe cale electronica. Sunt considerate servicii
furnizate pe cale electronica: furnizarea si conceperea de site-uri
informatice, mentenanta la distanta a programelor si echipamentelor, furnizarea
de programe informatice si mentinerea la zi a acestora, furnizarea de imagini,
de texte si de informatii si punerea la dispozitie a bazei de date, furnizarea
de muzica, de filme si de jocuri, inclusiv jocuri de noroc sau de bani, si
emisiuni sau manifestari politice, culturale, artistice, sportive, stiintifice,
de divertisment si alte servicii similare. Atunci cand furnizorul de servicii
si clientul sau comunica prin curier electronic, aceasta nu inseamna in sine ca
serviciul furnizat este un serviciu electronic;
12. prestarile intermediarilor care intervin in furnizarea serviciilor
prevazute la pct. 1 - 11."
2. Litera a) a alineatului (2) al articolului 9 va avea urmatorul cuprins:
"a) activitatile de cercetare-dezvoltare si inovare pentru realizarea
programelor, subprogramelor si proiectelor, precum si a actiunilor cuprinse in
Planul national de cercetare-dezvoltare si inovare in programele nucleu si in
planurile sectoriale, prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 57/2002 privind
cercetarea stiintifica si dezvoltarea tehnologica. Sunt, de asemenea, scutite
activitatile de cercetare-dezvoltare si inovare finantate in parteneriat
international, regional si bilateral;"
3. Dupa litera n) a alineatului (2) al articolului 9 se introduce litera o)
cu urmatorul cuprins:
"o) arendarea, concesionarea si inchirierea de bunuri imobile, cu
urmatoarele exceptii:
1. operatiunile de cazare care sunt efectuate in cadrul sectorului hotelier
sau al sectoarelor cu functie similara, inclusiv inchirierea terenurilor
amenajate pentru camping;
2. inchirierea amplasamentelor pentru stationarea vehiculelor;
3. inchirierea utilajelor si a masinilor fixate in bunurile imobile;
4. inchirierea seifurilor."
4. Alineatul (6) al articolului 9 va avea urmatorul cuprins:
"(6) Persoanele impozabile pot opta pentru plata taxei pe valoarea
adaugata in cazul:
a) operatiunilor de arendare, concesionare si inchiriere de bunuri imobile,
prevazute la alin. (2) lit. o), in conditiile stabilite prin normele de
aplicare a legii;
b) operatiunilor prevazute la alin. (3)."
5. Dupa litera g) a articolului 10 se introduce litera h) cu urmatorul
cuprins:
"h) importul bunurilor efectuate in Romania de catre fortele statelor
membre NATO pentru uzul acestor forte sau al personalului civil insotitor ori
pentru aprovizionarea popotelor lor sau cantinelor, in cazul in care aceste
forte sunt destinate efortului comun de aparare."
6. Litera g) a alineatului (1) al articolului 11 va avea urmatorul cuprins:
"g) prestarile de servicii efectuate pentru nevoile directe ale
navelor si aeronavelor care efectueaza transporturi internationale de persoane
si de marfuri, precum si pentru incarcatura lor;"
7. Dupa litera r) a articolului 11 se introduce litera s) cu urmatorul
cuprins:
"s) livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate pentru
fortele statelor membre NATO pentru uzul acestora sau al personalului civil
insotitor ori pentru aprovizionarea popotelor lor sau cantinelor, in cazul in
care aceste forte sunt destinate efortului comun de aparare. In cazul in care
bunurile nu sunt expediate sau transportate in afara tarii si pentru prestarile
de servicii, scutirea se acorda potrivit unei proceduri de restituire a taxei
stabilite prin ordin al ministrului finantelor publice."
8. Alineatul (2) al articolului 17 va avea urmatorul cuprins:
"(2) Amanarea exigibilitatii taxei pe valoarea adaugata prevazuta la
alin. (1) se realizeaza astfel:
a) beneficiarii prevazuti la alin. (1) au obligatia sa achite in numele
furnizorului taxa pe valoarea adaugata direct la bugetul statului, la termenele
prevazute la alin. (1), sau sa compenseze aceasta taxa cu taxa de rambursat
rezultata din decontul lunii precedente depus la organele fiscale. Taxa pe
valoarea adaugata achitata sau compensata devine deductibila si se inscrie in
decontul de taxa pe valoarea adaugata din luna respectiva. Cu suma achitata sau
compensata se va diminua corespunzator datoria fata de furnizor. In situatia in
care beneficiarii nu achita sau nu compenseaza taxa pe valoarea adaugata la termenele
prevazute la alin. (1), vor fi obligati sa plateasca dobanzi si penalitati de
intarziere in cuantumul stabilit pentru neplata obligatiilor fata de bugetul de
stat;
b) furnizorii vor inregistra ca taxa neexigibila taxa pe valoarea adaugata
aferenta livrarilor prevazute la alin. (1), pentru care nu mai au obligatia de
plata la bugetul de stat. In luna in care beneficiarii achita sau compenseaza
taxa pe valoarea adaugata respectiva, taxa devine exigibila, dar furnizorii isi
vor reduce corespunzator suma taxei colectate si concomitent vor reduce datoria
beneficiarilor consemnata in conturile de clienti. Furnizorii nu vor fi
obligati la plata de dobanzi si penalitati de intarziere pentru neplata in
termen de catre beneficiari a sumelor reprezentand taxa pe valoarea adaugata a
carei exigibilitate a fost amanata potrivit prevederilor alin. (1)."
9. Litera b) a alineatului (2) al articolului 22 se abroga.
10. Litera c) a alineatului (2) al articolului 22 va avea urmatorul
cuprins:
"c) la data platii efective sau, dupa caz, la data compensarii cu taxa
pe valoarea adaugata de rambursat din decontul lunii precedente, pentru
operatiunile prevazute la art. 17."
11. Litera d) a alineatului (5) al articolului 22 va avea urmatorul
cuprins:
"d) taxa pe valoarea adaugata evidentiata in decontul privind taxa pe
valoarea adaugata, pentru operatiunile prevazute la art. 29 lit. D.d) -
f);"
12. Litera e) a alineatului (5) al articolului 22 va avea urmatorul
cuprins:
"e) taxa pe valoarea adaugata achitata de beneficiar in numele
furnizorului sau compensata cu taxa de rambursat din decontul lunii precedente,
pentru operatiunile prevazute la art. 17."
13. Litera d) a alineatului (1) al articolului 24 va avea urmatorul
cuprins:
"d) pentru deducerea prevazuta la art. 22 alin. (5) lit. d), cu
factura externa sau documentul care atesta plata prestatorului extern, in cazul
platilor fara factura, si nota contabila in care se consemneaza taxa pe
valoarea adaugata aferenta operatiunilor respective, atat ca taxa colectata,
cat si ca taxa deductibila;"
14. Litera e) a alineatului (1) al articolului 24 va avea urmatorul
cuprins:
"e) pentru deducerea prevazuta la art. 22 alin. (5) lit. e), cu
facturi fiscale sau alte documente legal aprobate, emise pe numele sau de catre
persoane impozabile inregistrate ca platitori de taxa pe valoarea adaugata, si
documentul care confirma achitarea taxei pe valoarea adaugata sau, in cazul
compensarii, decontul privind taxa pe valoarea adaugata aferent lunii precedente,
din care rezulta taxa de rambursat, si nota contabila prin care s-a efectuat
compensarea."
15. Articolul 27 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 27
(1) Persoanele impozabile pot solicita ori rambursarea cu control
anticipat, ori rambursarea cu control ulterior a diferentei de taxa ramase dupa
compensarea efectuata conform art. 26 alin. (1).
(2) Rambursarea cu control anticipat se efectueaza de organele fiscale
teritoriale in termen de 30 de zile lucratoare de la data depunerii cererii de
rambursare, pe baza verificarilor efectuate de organele de control fiscal.
(3) Rambursarea cu control ulterior se efectueaza de organele fiscale
teritoriale in termen de 15 zile lucratoare de la data depunerii cererii de
rambursare, pentru persoanele impozabile care se incadreaza in conditiile
stabilite prin normele de aplicare a prezentei legi, cu verificarea ulterioara
efectuata de organele de control fiscal in termen de maximum 1 an de la data
rambursarii efective. Daca se dovedeste ca suma rambursata este gresita,
organele fiscale pot solicita restituirea sumei respective in conformitate cu
prevederile pentru taxa pe valoarea adaugata neplatita.
(4) Rambursarea taxei pe valoarea adaugata poate fi solicitata lunar."
16. Punctul 4 al literei D.c) a articolului 29 va avea urmatorul cuprins:
"4. masinile industriale, utilajele, instalatiile si echipamentele
care se importa in vederea efectuarii si derularii investitiilor prin care se
realizeaza o unitate productiva noua, se dezvolta capacitatile existente sau se
retehnologizeaza fabrici, sectii, ateliere, precum si masinile agricole si
mijloacele de transport destinate realizarii de activitati productive, pe
termen de 120 de zile de la data efectuarii importului. De asemenea, se
suspenda plata taxei pe valoarea adaugata la organele vamale, pe termen de 60
de zile, pentru materiile prime care nu se produc in tara sau sunt deficitare,
importate in vederea realizarii obiectului de activitate. Atestarea dreptului
de a beneficia de suspendarea platii taxei pe valoarea adaugata in vama pentru
importurile prevazute la pct. 1, 2, 3 si 4 se face in conditii stabilite prin
ordin al ministrului finantelor publice."
17. Literele D.d) - D.f) ale articolului 29 vor avea urmatorul cuprins:
"d) taxa pe valoarea adaugata aferenta operatiunilor de leasing
contractate cu locatori/finantatori din strainatate se achita de catre
persoanele care nu sunt inregistrate ca platitori de taxa pe valoarea adaugata,
indiferent de statutul lor juridic, pe data de 25 a lunii urmatoare celei in
care este prevazuta prin contract data de plata a ratelor si/sau pe data de 25
a lunii urmatoare celei in care au avut loc plati de avansuri. Persoanele
impozabile inregistrate ca platitori de taxa pe valoarea adaugata vor evidentia
taxa aferenta acestor operatiuni, atat ca taxa colectata, cat si ca taxa
deductibila, in decontul privind taxa pe valoarea adaugata intocmit pentru luna
in care este prevazuta prin contract data pentru plata ratelor si/sau luna in
care au loc plati de avansuri. Daca la expirarea contractului de leasing
bunurile care au facut obiectul acestuia trec in proprietatea beneficiarului,
taxa pe valoarea adaugata datorata pentru valoarea la care se face transferul
dreptului de proprietate asupra bunurilor respective se achita la organele
vamale;
e) taxa pe valoarea adaugata aferenta serviciilor contractate de
beneficiari din Romania cu prestatori cu sediul sau cu domiciliul in
strainatate, pentru care locul prestarii se considera a fi in Romania, potrivit
art. 7 lit. c), exclusiv operatiunile de leasing contractate cu
locatori/finantatori din strainatate, care sunt reglementate la lit. d), se
achita de catre persoanele care nu sunt inregistrate ca platitori de taxa pe
valoarea adaugata, indiferent de statutul lor juridic, pe data de 25 a lunii
urmatoare celei in care a fost primita factura externa sau pe data de 25 a
lunii urmatoare celei in care a fost efectuata o plata fara factura catre
prestatorul extern. In cazul persoanelor inregistrate ca platitori de taxa pe
valoarea adaugata, taxa aferenta acestor operatiuni se consemneaza in decontul
privind taxa pe valoarea adaugata, atat ca taxa colectata, cat si ca taxa
deductibila, in luna in care a fost primita factura externa sau a fost
efectuata o plata fara factura catre prestatorul extern;
f) prevederile lit. e) se aplica si serviciilor contractate de beneficiari
din Romania cu prestatori cu sediul sau cu domiciliul in strainatate pentru
care locul prestarii se considera a fi in Romania, potrivit art. 7 lit. a), b)
si d), in situatia in care prestatorul extern nu si-a desemnat un reprezentant
fiscal in Romania;"
18. Litera D.h) a articolului 29 va avea urmatorul cuprins:
"h) in cazul persoanelor impozabile inregistrate ca platitori de taxa
pe valoarea adaugata, daca din decontul privind taxa pe valoarea adaugata din
luna precedenta rezulta taxa de rambursat, acestea au dreptul sa compenseze
aceasta suma cu suma datorata potrivit prevederilor lit. c)."
19. Punctul 12 din anexa se abroga.
Art. 6
Ordonanta Guvernului nr. 36/2002 privind impozitele si taxele locale,
republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 670 din 10
septembrie 2002, cu completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa
cum urmeaza:
1. Punctul 7 subpunctul (12) din anexa nr. 2 va avea urmatorul cuprins:
"(12) constructii hidrometrice, oceanografice, hidrometeorologice,
hidrotehnice, de imbunatatiri funciare, canale navigabile;"
2. Punctul 2 al literei B a anexei nr. 5 se modifica si va avea urmatorul
cuprins:
"2. terenurile care prin natura lor si nu prin destinatia data sunt
improprii pentru agricultura sau silvicultura, inclusiv cele ocupate de iazuri,
balti, lacuri de acumulare sau cai navigabile, cele folosite pentru
activitatile de aparare impotriva inundatiilor, gospodarirea apelor,
hidrometeorologie, cele care contribuie la exploatarea surselor de apa, cele
folosite ca zone de protectie definite de Legea apelor nr. 107/1996, cu
modificarile ulterioare, precum si terenurile utilizate pentru exploatarile din
subsol, in masura in care nu afecteaza folosirea suprafetei solului. Incadrarea
terenurilor in aceste categorii se face de catre consiliile locale, prin
hotarare;"
3. Litera B a anexei nr. 5 se completeaza cu un nou punct, punctul 5, care
va avea urmatorul cuprins:
"5. terenurile aferente complexurilor hidrotehnice sau de
navigatie."
Art. 7
Legea nr. 521/2002 privind regimul de supraveghere si autorizare a
productiei, importului si circulatiei unor produse supuse accizelor, publicata
in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 571 din 2 august 2002, se
modifica dupa cum urmeaza:
1. Articolul 39 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 39
(1) Orice modificare adusa datelor initiale avute in vedere la eliberarea autorizatiilor,
conform art. 33, va fi adusa la cunostinta organului emitent al acestora de
catre agentii economici in cauza, in termen de 15 zile de la data inregistrarii
modificarii.
(2) Cesionarea ori instrainarea sub orice forma a actiunilor, a partilor
sociale sau a activelor fixe ale societatii comerciale autorizate, cu
autorizatie expirata, anulata ori suspendata conform prevederilor prezentei
legi va fi adusa la cunostinta organului emitent al autorizatiilor cu cel putin
60 de zile inainte de realizarea acestei operatiuni, in vederea efectuarii
controlului financiar-fiscal.
(3) Cesionarea ori instrainarea sub orice alta forma a actiunilor, a
partilor sociale sau a activelor fixe ale societatii comerciale autorizate, cu
autorizatie expirata, anulata ori suspendata se va putea face numai dupa ce
s-au achitat la bugetul de stat toate obligatiile fiscale sau dupa ce persoana
care urmeaza sa preia societatea comerciala a confirmat posibilitatea platii
tuturor debitelor catre bugetul de stat prin depunerea unei scrisori de
garantie bancara."
2. Litera s) a alineatului (1) al articolului 52 va avea urmatorul cuprins:
"s) practicarea de preturi de vanzare mai mici decat preturile minime
stabilite pe produse, potrivit prezentei legi, la care se adauga taxa pe
valoarea adaugata."
Art. 8
(1) Incepand cu data intrarii in vigoare a prevederilor prezentei
ordonante, isi inceteaza aplicabilitatea scutirile de la plata taxelor vamale,
prevazute la:
a) art. 19 alin. (1) lit. d) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.
102/1999 privind protectia speciala si incadrarea in munca a persoanelor cu
handicap, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 519/2002;
b) art. 10 alin. (1) lit. n) din Legea nr. 42/1990 pentru cinstirea
eroilor-martiri si acordarea unor drepturi urmasilor acestora, ranitilor,
precum si luptatorilor pentru victoria Revolutiei din decembrie 1989,
republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
c) pct. 9 din anexa nr. 6 la Regulamentul de aplicare a Codului vamal al
Romaniei, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 1.114/2001, cu exceptia
prevederilor paragrafului 2.
(2) Prevederile alin. (1) se aplica bunurilor prevazute la urmatoarele
pozitii tarifare din Tariful vamal de import al Romaniei:
a) pozitia tarifara 87.02 - autovehicule pentru transportul de minimum 10
persoane, inclusiv soferul;
b) pozitia tarifara 87.03 - autoturisme si alte autovehicule, in principal
concepute pentru transportul persoanelor, altele decat cele de la pozitia tarifara
87.02, inclusiv masinile de tipul "break" si masinile de curse;
c) pozitia tarifara 87.04 - autovehicule pentru transportul marfurilor;
d) pozitia tarifara 87.11 - motociclete, inclusiv mopede, cu sau fara atas,
cu exceptia bicicletelor cu motor, bicicletelor cu motor auxiliar si ataselor.
(3) Dispozitiile alin. (1) se aplica pana la data de 31 decembrie 2003
inclusiv.
Art. 9
Alineatul (1) al articolului 62 din Ordonanta Guvernului nr. 7/2001 privind
impozitul pe venit, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.
435 din 3 august 2001, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr.
493/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"Art. 62
(1) Contribuabilii au obligatia sa completeze si sa depuna la organul
fiscal competent o declaratie de venit global, precum si declaratii speciale,
pana la data de 15 mai a anului urmator celui de realizare a venitului."
Art. 10
(1) Sumele reprezentand taxele de dezvoltare cuprinse in tarifele pentru
energia electrica si termica prevazute la art. 2 din Ordonanta Guvernului nr.
29/1994 privind constituirea si utilizarea Fondului special pentru dezvoltarea
sistemului energetic, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.
208 din 10 august 1994, aprobata prin Legea nr. 136/1994, cu modificarile si
completarile ulterioare, se vireaza de catre agentii economici prevazuti la
art. 3 din Ordonanta Guvernului nr. 29/1994, aprobata prin Legea nr. 136/1994,
cu modificarile si completarile ulterioare, la bugetul de stat, lunar, pana la
data de 25 a lunii urmatoare celei in care acestea se incaseaza.
(2) Taxele prevazute la alin. (1) se declara lunar, pana la data de 25 a
lunii urmatoare celei in care acestea se incaseaza, pe formularul stabilit prin
ordin al ministrului finantelor publice.
Art. 11
(1) Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei ordonante, Ministerul
Finantelor Publice vireaza la bugetul de stat:
a) sumele incasate din recuperarea creantelor Romaniei provenite din
activitatea de comert exterior si cooperare economica internationala, derulata
inainte de 31 decembrie 1989, conform Legii nr. 29/1994 privind autorizarea
Guvernului de a aproba negocierea in vederea recuperarii creantelor Romaniei
provenite din activitatea de comert exterior si cooperare economica
internationala, derulata inainte de 31 decembrie 1989;
b) sumele rezultate din rambursarea imprumuturilor acordate din Fondul
special de dezvoltare aflat la dispozitia Guvernului, in baza urmatoarelor acte
normative: Hotararea Guvernului nr. 745/1997 privind alocarea, din Fondul
special de dezvoltare aflat la dispozitia Guvernului, a sumei de 30 miliarde
lei pentru finantarea productiei de tractoare fabricate de Societatea Comerciala
"Tractorul - UTB" - S.A. Brasov; Hotararea Guvernului nr. 898/1997
privind alocarea, din Fondul special de dezvoltare aflat la dispozitia
Guvernului, a sumei de 50.475 milioane lei pentru finantarea investitiei
"Turnatorie de tuburi de presiune din fonta ductila la Societatea
Comerciala <<Sidermet>> - S.A. Calan, judetul Hunedoara", cu
modificarile ulterioare; Hotararea Guvernului nr. 899/1997 privind alocarea,
din Fondul special de dezvoltare aflat la dispozitia Guvernului, a sumei de 42
miliarde lei pentru finantarea investitiei "Turnatorie de tuburi la
Societatea Comerciala <<Siderurgica>> - S.A. Hunedoara";
Hotararea Guvernului nr. 935/1997 privind alocarea din Fondul special de
dezvoltare aflat la dispozitia Guvernului a sumei de 6 miliarde lei pentru
finantarea productiei de tractoare fabricate la Societatea Comerciala
"Hart" - S.A. Miercurea-Ciuc; Hotararea Guvernului nr. 880/1997
privind alocarea din Fondul special de dezvoltare aflat la dispozitia
Guvernului a sumei de 37 miliarde lei pentru finantarea liniei tehnologice
pentru elaborarea si turnarea semifabricatelor din otel pentru productia de
profiluri si tevi la Societatea Comerciala "C.S. Resita" - S.A.,
inclusiv dobanzile si majorarile de intarziere aferente acestora;
c) sumele nete obtinute din reactivarea si rambursarea obligatiilor
agentilor economici reprezentand credite bancare pentru investitii, preluate in
contul datoriei publice in baza Legii nr. 7/1992 privind acoperirea financiara
a obligatiilor statului ramase neregularizate la 31 decembrie 1990 si preluarea
de catre stat si bancile comerciale a pierderilor inregistrate in anii 1989 si
1990 de agentii economici cu capital de stat, precum si a creditelor bancare
neperformante;
d) sumele incasate din rambursarea ratelor la imprumuturile acordate
populatiei de Casa de Economii si Consemnatiuni C.E.C. - S.A. in limita
depozitului de 5 miliarde lei constituit din sumele incasate in contul special
deschis la nivelul economiei din cota de 50% din vanzarile de locuinte din
fondul locativ de stat, in temeiul prevederilor Legii nr. 67/1992 privind
constituirea unui depozit in lei la C.E.C. in vederea creditarii constructiilor
de locuinte si ale Legii nr. 79/1992 cu privire la constituirea si utilizarea
fondului special din sumele incasate din vanzarea locuintelor construite din
fondurile statului, inclusiv dobanzile aferente acestora.
(2) Virarea la bugetul de stat a sumelor prevazute la alin. (1) se
efectueaza de catre Ministerul Finantelor Publice in termen de 5 zile
lucratoare de la incasarea acestora.
(3) Disponibilitatile din sursele prevazute la alin. (1), existente la data
intrarii in vigoare a prezentei ordonante in contul curent general al
trezoreriei statului, se vireaza la bugetul de stat.
(4) Se autorizeaza Ministerul Finantelor Publice sa administreze in cadrul
contului curent general al Trezoreriei statului, prin conturi distincte,
urmatoarele:
a) fondul de risc constituit in baza prevederilor art. 26 alin. (3), art.
30 alin. (2) si art. 40 alin. (2) din Legea datoriei publice nr. 81/1999;
b) Fondul de contrapartida constituit in baza Hotararii Guvernului nr.
794/1997 privind constituirea, administrarea si utilizarea Fondului de
contrapartida;
c) fondul distinct constituit conform art. 3 din Ordonanta Guvernului nr.
42/1994 pentru ratificarea Acordului de imprumut dintre Romania si Banca
Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare in valoare de 175,6 milioane
dolari, destinat finantarii proiectului de reabilitare a sectorului petrolier,
semnat la Washington la 1 iunie 1994, aprobata prin Legea nr. 126/1994, cu
modificarile ulterioare;
d) comisionul de risc constituit conform art. III din anexa nr. 2 la
Ordonanta Guvernului nr. 34/1996 pentru ratificarea unor acorduri de imprumut
si de garantie externe si a unor amendamente la un acord de imprumut extern,
aprobata prin Legea nr. 22/1997, aferent Acordului de imprumut dintre Romania
si Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare destinat Proiectului
pentru alimentarea cu apa si protectia mediului in Valea Jiului;
e) fondul de risc constituit conform art. 7 din Ordonanta Guvernului nr.
37/1997 pentru ratificarea Acordului de imprumut - Programul de dezvoltare a
utilitatilor municipale, etapa a II-a, dintre Romania si Banca Europeana pentru
Reconstructie si Dezvoltare, semnat la Bucuresti la 4 august 1997, aprobata
prin Legea nr. 186/2001;
f) sumele incasate in baza art. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.
38/2000 privind unele masuri pentru diminuarea datoriei publice interne, aprobata
prin Legea nr. 315/2001, reprezentand venituri virate de ministerele de resort
si de Autoritatea pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului
din vanzarea actiunilor emise de societatile comerciale si din dividende,
precum si de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Bancare din
valorificarea activelor bancare neperformante, ramase dupa deducerea
cheltuielilor prevazute in bugetele acestor institutii si efectuate in
conformitate cu prevederile legale in vigoare;
g) sumele rezultate din operatiuni de incasari si plati in lei, aferente
contractelor de export si import cu decontare prin conturile de cliring, barter
si cooperare economica, reglementate de Hotararea Guvernului nr. 555/1992
privind derularea operatiunilor financiare de import-export in cadrul
acordurilor guvernamentale cu decontare in conturile de cliring, barter si
cooperare economica, cu modificarile si completarile ulterioare, si de
Ordonanta Guvernului nr. 59/1994 privind reglementarea operatiunilor de
import-export care se deruleaza prin cliring, barter si cooperare economica
internationala in baza acordurilor comerciale si de plati guvernamentale,
aprobata prin Legea nr. 127/1994, cu modificarile si completarile ulterioare.
(5) Bugetele de venituri si cheltuieli pe anul 2003 pentru activitatile
finantate integral din venituri proprii, aprobate pe langa Autoritatea
Nationala pentru Protectia Consumatorilor si de Ministerul Afacerilor Externe,
sunt prevazute in anexa care face parte integranta din prezenta ordonanta.
Art. 12
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea
sistemelor moderne de plata, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea
I, nr. 942 din 23 decembrie 2002, se modifica dupa cum urmeaza:
1. Articolul 1 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 1
(1) Agentii economici furnizori de servicii de utilitate publica, precum si
institutiile publice care incaseaza impozite, taxe, amenzi, dobanzi, penalitati
de intarziere si penalitati si alte obligatii de plata sunt obligati sa accepte
incasari si prin intermediul cardurilor de debit si al cardurilor de credit,
incepand cu data de 1 ianuarie 2004.
(2) In anul 2003, incepand cu 1 iulie, prevederile prezentei ordonante de
urgenta se aplica experimental de catre institutiile publice si agentii
economici prevazuti la alin. (1).
(3) Incepand cu 1 iulie 2003 persoanele juridice care realizeaza acte si
fapte de comert si depasesc o anumita cifra de afaceri, stabilita prin hotarare
a Guvernului, vor accepta ca mijloc de plata si cardurile de debit si cardurile
de credit."
2. Alineatul (5) al articolului 2 va avea urmatorul cuprins:
"(5) Bancile acceptante prevazute la alin. (1) vor intreprinde
masurile corespunzatoare pentru asigurarea infrastructurii si a dotarilor
proprii in vederea ordonarii platilor pe card prin intermediul mijloacelor
moderne de plata si realizarea transferului intre contul de card si contul
beneficiarilor sumelor platite, pana la datele prevazute la art. 1 alin. (1) si
(2)."
3. Litera a) a alineatului (2) al articolului 3 va avea urmatorul cuprins:
"a) utilizarea de catre unitatile prevazute la art. 1 a unor terminale
de plata care nu sunt procurate conform art. 2 alin. (1);".
Art. 13
(1) In termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei
ordonante, Guvernul va aproba completarea si modificarea instructiunilor
privind metodologia de calcul referitoare la impozitul pe profit.
(2) Prevederile art. II se aplica in ceea ce priveste calculul profitului
impozabil incepand cu anul fiscal 2003.
(3) Prevederile art. IV intra in vigoare la 60 de zile de la data
publicarii prezentei ordonante in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
(4) Persoanele fizice pentru care prin prezenta ordonanta s-a instituit
obligatia completarii si depunerii declaratiei de inregistrare fiscala sunt
obligate sa se conformeze in termen de 30 de zile de la data intrarii in
vigoare a prezentei ordonante.
(5) Calitatea de platitori de taxa pe valoarea adaugata in cazul
platitorilor de impozite si taxe prevazuti la art. 9 alin. (7) din Ordonanta
Guvernului nr. 82/1998, republicata, astfel cum a fost modificata si completata
prin prezenta ordonanta, inregistrati in evidenta Ministerului Finantelor
Publice, inceteaza cu data de intai a lunii urmatoare intrarii in vigoare a
prezentei ordonante. Scoaterea din evidenta ca platitori de taxa pe valoarea
adaugata se face de catre organele fiscale in evidenta carora sunt
inregistrati, conform procedurii aprobate prin ordin al ministrului finantelor
publice.
(6) Datele privind vectorul fiscal al platitorilor de impozite si taxe
aflati in evidenta Ministerului Finantelor Publice la data de 31 decembrie 2002
vor fi inregistrate in aceasta evidenta pe baza informatiilor din
"Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat" pe luna
decembrie 2002.
(7) Datele privind vectorul fiscal al platitorilor de impozite si taxe se
notifica acestora si raman definitive prin nedepunerea declaratiei de mentiuni
potrivit alin. (8).
(8) In cazul existentei unei neconcordante intre datele privind vectorul
fiscal notificate si situatia reala, platitorii de impozite si taxe vor
comunica modificarile organului fiscal prin depunerea unei declaratii de
mentiuni in termen de 15 zile de la data primirii notificarii.
(9) Modificarile ulterioare in datele privind vectorul fiscal se declara
potrivit prevederilor art. 8 din Ordonanta Guvernului nr. 82/1998, republicata,
cu modificarile si completarile aduse prin prezenta ordonanta.
(10) La data intrarii in vigoare a prezentei ordonante se abroga
prevederile art. 72 alin. (1) lit. a) si b) si prevederile art. 72^1 din
Ordonanta Guvernului nr. 7/2001, aprobata cu modificari si completari prin
Legea nr. 493/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
(11) Prevederile art. V intra in vigoare incepand cu data de 1 martie 2003.
In termen de 15 zile de la data intrarii in vigoare a prevederilor art. V,
Guvernul va aproba completarea si modificarea Normelor de aplicare a Legii nr.
345/2002 privind taxa pe valoarea adaugata, aprobate prin Hotararea Guvernului
nr. 598/2002, cu modificarile ulterioare.
Art. 14
Dupa aprobarea prin lege a prezentei ordonante se vor republica:
a) Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 163/2000 pentru diminuarea
arieratelor la bugetul de stat, aprobata prin Legea nr. 720/2001, cu
modificarile aduse prin prezenta ordonanta;
b) Legea nr. 414/2002 privind impozitul pe profit, cu modificarile si
completarile aduse prin prezenta ordonanta;
c) Ordonanta Guvernului nr. 68/1997 privind procedura de intocmire si
depunere a declaratiilor de impozite si taxe, republicata, cu modificarile si
completarile ulterioare;
d) Ordonanta Guvernului nr. 82/1998 privind inregistrarea fiscala a
platitorilor de impozite si taxe, republicata, cu modificarile aduse prin
prezenta ordonanta;
e) Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adaugata, cu modificarile
ulterioare;
f) Ordonanta Guvernului nr. 36/2002 privind impozitele si taxele locale,
republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
g) Legea nr. 521/2002 privind regimul de supraveghere si autorizare a
productiei, importului si circulatiei unor produse supuse accizelor, cu
modificarile si completarile ulterioare;
h) Ordonanta Guvernului nr. 7/2001 privind impozitul pe venit, aprobata cu
modificari si completari prin Legea nr. 493/2002, cu modificarile si
completarile ulterioare,
dandu-se textelor o noua numerotare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
ANEXA 1
AUTORITATEA NATIONALA PENTRU PROTECTIA CONSUMATORILOR
VENITURI SI CHELTUIELI
potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 190/2000 privind regimul
metalelor pretioase in Romania, cu modificarile ulterioare
- mii lei -
________________________________________________________________________
Indicatori Program 2003
________________________________________________________________________
VENITURI - TOTAL 36.000.000
Taxe si tarife pentru eliberarea de licente si autorizatii
de functionare 10.000.000
Venituri din prestari de servicii 20.000.000
Alte venituri 6.000.000
________________________________________________________________________
CHELTUIELI - TOTAL 36.000.000
Partea I SERVICII PUBLICE GENERALE
AUTORITATI PUBLICE*) 36.000.000
CHELTUIELI CURENTE 30.000.000
CHELTUIELI DE PERSONAL 12.000.000
CHELTUIELI MATERIALE SI SERVICII 18.000.000
CHELTUIELI DE CAPITAL 6.000.000
________________________________________________________________________
*) Detalierea pe articole si alineate se face de ordonatorul principal de
credite.
MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE
VENITURI SI CHELTUIELI
potrivit art. II alin. (3) si (4) din Ordonanta Guvernului nr. 33/1996 pentru
imbunatatirea regimului de impunere si de utilizare a taxelor consulare
incasate in strainatate de catre reprezentantele diplomatice ale Romaniei,
aprobata si modificata prin Legea nr. 33/1997
- mii lei -
________________________________________________________________________
Indicatori Program 2003
________________________________________________________________________
VENITURI - TOTAL 40.000.000
Taxe consulare pentru servicii prestate in regim de urgenta 40.000.000
CHELTUIELI - TOTAL 40.000.000
Partea I SERVICII PUBLICE GENERALE
AUTORITATI PUBLICE 40.000.000
CHELTUIELI CURENTE 40.000.000
CHELTUIELI DE PERSONAL*) 40.000.000
________________________________________________________________________
*) Detalierea pe articole si alineate se face de ordonatorul principal de
credite.
NOTA:
Numarul maxim de posturi aprobat pe anul 2003 pentru Ministerul Afacerilor
Externe se suplimenteaza cu 37 de posturi pentru serviciul exterior, in vederea
asigurarii cu personal a Misiunii Permanente a Romaniei pe langa Uniunea
Europeana, precum si a Misiunii Romaniei la NATO, potrivit structurii aprobate
prin hotarare a Guvernului.